*

Αποστολέας Θέμα: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας  (Αναγνώστηκε 11029 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« στις: Απριλίου 27, 2013, 11:54:02 am »
Σε αυτό το θέμα εκφράζουμε τις απόψεις μας για το περιεχόμενο που έχει, ή που θα θέλαμε να έχει, το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό. Προτείνουμε θεματικές ενότητες για το μάθημα (πχ εισαγωγή στον προγραμματισμό, χρήση κειμενογράφου), εξηγούμε ΓΙΑΤΙ τις θεωρούμε σημαντικές, τι προσφέρουν στα παιδιά, και αν θέλουμε αναφέρουμε και μερικά εργαλεία για την υλοποίηση των ενοτήτων.

Το θέμα αυτό το διαχωρίζω από το το "ΤΠΕ: τι κάνουμε;" όπου νομίζω πως μπορεί ο καθένας να ποστάρει ιδέες για εργαλεία ή δραστηριότητες και οι υπόλοιποι να τα χρησιμοποιήσουν όπως νομίζουν. Εδώ επικεντρωνόμαστε περισσότερο στο ΓΙΑΤΙ κάνουμε ότι κάνουμε στο μάθημα και όχι στο πως το υλοποιούμε.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:59:06 »

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #1 στις: Απριλίου 27, 2013, 12:34:38 pm »
Και να κάνω και την αρχή :)

Κατ' αρχάς να δηλώσω ότι έχω πάμπολλες ενστάσεις για το ΑΠ των δημοτικών ΕΑΕΠ, καθώς και με το γεγονός ότι στα ΕΑΕΠ έχει εισαχθεί το μάθημα σε όλες τις τάξεις. Το ΑΠ είναι υπερβολικά προσανατολισμένο στην "χρήση ΗΥ" και νομίζω πως τα υπόλοιπα θέματα που ευαγγελίζεται (δόμηση ιδεών, παρουσίαση ιδεών κτλ) είναι μόνο "παρενέργειες" της επιθυμίας του ΑΠ να περιστραφεί γύρω από την χρήση ΗΥ. Από την άλλη ότι κάνουμε μέσα στο μάθημα πρέπει να μπορούμε να το εντάξουμε μέσα στις οδηγίες του ΑΠ, διότι όπως έμαθα από προσωπική εμπειρία, the hard way, ένας τσατισμένος (για άλλο θέμα) γονιός, θα προσπαθήσει να "πατήσει" τον εκπαιδευτικό όπου βρει, ακόμα κι αν αυτό είναι μία γενική καταγγελία ότι "δεν ακολουθείς το ΑΠ".


Μέχρι στιγμής έχω κατασταλάξει ότι τα παρακάτω θέματα είναι πολύ σημαντικό να καλυφθούνε στο μάθημα:
1. Δενδρική δομή οργάνωσης: Είναι σημαντικό οι μαθητές να ξεκαθαρίσουν στο μυαλό τους την συγκεκριμένη δομή, όχι φυσικά μόνο για να μπορούν να πλοηγούνται στους φακέλους ενός λειτουργικού, αλλά κυρίως γιατί είναι μία δομή που συναντάται σε πάμπολλες περιπτώσεις στην οργάνωση της κοινωνίας (πχ διοικητική δομή). Ιδέες υλοποίησης είναι να χρησιμοποιηθούν κανονικοί φάκελοι ταχυδρομείου, κουτιά, και πολύ χαρτί και μολύβι και πίνακας με πολλά παραδείγματα.

2. Προγραμματισμός: Τον χωρίζω στο μυαλό μου σε δύο υποενότητες, την "ακολουθώ οδηγίες" και την "δίνω οδηγίες". Η 1η απευθύνεται περισσότερο στις μικρές τάξεις και νομίζω πως βοηθάει στην συγκέντρωση, την λογική επεξεργασία του "τι είναι αυτό που μου λένε τώρα;" και στην πειθαρχία της τάξης. Η 2η απευθύνεται στις μεγαλύτερες τάξεις και πιστεύω ότι αναπτύσει την ευχέρια στην χρήση της γλώσσας, την συγκέντρωση σε ένα θέμα, την ικανότητα ανάλυσης ενός θέματος.  Υλοποίηση με δραστηριότητες στο προαύλιο, "κάνω το ρομποτάκι", "κάνω το αυτοκινητάκι", scratch, μάθημα με φύλλα εργασίας τα οποία μοιράζουμε και απαιτούμε να ακολουθήσουν οι μαθητές χωρίς περαιτέρω επεξήγηση ή βοήθεια .

3. Αρχιτεκτονική υπολογιστικών συστημάτων: Ποια είναι τα βασικά μέρη που αποτελούν κάθε υπολογιστικό σύστημα, τι κάνουν, πως συνεργάζονται μεταξύ τους. Απομυθοποιεί το "μηχάνημα" και βοηθάει να καταλάβουν τα παιδιά ότι σημαντικό έιναι να γνωρίζουμε όχι μόνο να χειριζόμαστε ένα μηχάνημα, αλλά και "πως" λειτουργεί .

4. Κώδικες αναπαράστασης πληροφορίας: πιο συγκεκριμένα δυαδικό σύστημα, αναπαράσταση ψηφιακής εικόνας, κώδικας ascii κτλ. Όπως και προηγουμένως, απομυθοποιούμε το μηχάνημα. Πάμε ένα βήμα παραπάνω από πριν και μαθαίνουμε εκτός από το "πως" λειτουργεί και "γιατί" λειτουργεί. Γνωρίζουμε δηλαδή πως "λειτουργεί" ο κόσμος γύρω μας. Υλοποίηση με CS Unplugged, κώδικα Μορς.

5. Αναζήτηση και επεξεργασία πληροφορίας: Μαθαίνουμε στους μαθητές 1ον να επεξεργάζονται και να φιλτράρουν καταλλήλως τις πληροφορίες στις οποίες εκτίθονται ούτως ή άλλως, και 2ον να χρησιμοποιούν το 1ο για να μπορούν να κάνουν αποτελεσματική αναζήτηση μέσα σε έναν μεγάλο όγκο πληροφοριών. Ιδέες υλοποίησης είναι "κάνω ρεπορτάζ" (προσοχή, όχι απλά "γράφω άρθρο για την σχολική εφημερίδα", αλλά "κάνω ρεπορτάζ" το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να μαζευτούν πληροφορίες και να φιλτραριστούν), αναζήτηση στο ίντερνετ "πως γίνεται αυτό" το οποίο μπορεί να συνδεθεί με την χρήση ΗΥ που θέλει το ΑΠ.

Η ρομποτική μπορεί να καλύψει εύκολα τα 2, 3 και 4.


Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #2 στις: Απριλίου 27, 2013, 01:15:30 pm »
Πρέπει να αφήνουμε το παιδί ελεύθερο σε ένα υπολογιστή, και να περνάμε κυκλικά και να το παρακινούμε ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του.

Αφήνω τα παιδια σε έναν υπολογιστή όπου σε περίοπτη θέση έχει το
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #3 στις: Απριλίου 27, 2013, 01:47:42 pm »
Επίσης εσωτερικό δίκτυο lan έχω, και ενθαρρύνω ομάδες να κατασκευάζουν κομμάτια ενός μεγαλύτερου σχεδίου-παιχνιδιού-εφαρμογής στο BYOB.

Η κάθε ομάδα περνάει την δουλειά της στην άλλη μέσω του Lan, και ολοκληρώνεται έτσι η δουλειά και το συνολικό σχέδιο.

Ανταλλάζουν δηλαδή δικτυακά το set εντολών προγραμματισμού και τα όμορφα sprite (με τα σενάριά τους) που κατασκευάζουν, και αυτό τους ενθουσιάζει.

Όπως φυσικά και η δυνατότητα να παίζουν  μέσω lan τα δικτυακά παιχνίδια που κατασκευάζουν.

Τέλος αν κάποιο πρόγραμμα είναι ωραίο, τους μαθαίνω το compile και να το εμφανίζουν στο desktop με κάποιο ωραίο εικονίδιο.

Θέματα copyright  που προκύπτουν, τα ενθαρρύνω να παίρνουν την δουλειά του άλλου και να την μετονομάζουν, και να αλλάζουν ότι θέλουν. Αν κάποιο παιδί επιμένει στο  copyright  , του μαθαίνω να βάζει την δουλειά του σε κάποιο δύσκολο φάκελο βαθιά χωμένο μέσα στον υπολογιστή, έτσι ώστε να μην μπορούν να το βρουν οι άλλοι. Έτσι μαθαίνουν και την δομή των φακέλων.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:59:06 »

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #4 στις: Απριλίου 27, 2013, 02:03:01 pm »
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/tpe-ps.php

Υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα. Τυπικά είμαστε υποχρεωμένοι να καλύπτουμε την ύλη που ορίζεται από το πρόγραμμα σπουδών. Το ότι δεν υφίσταται συγκεκριμένο βιβλίο που πρέπει να ακολουθούμε και συγκεκριμένο λογισμικό, δε σημαίνει ότι μπορούμε να αποκλίνουμε από το πρόγραμμα σπουδών. Εφόσον καλύψουμε την ύλη που αναφέρεται παραπάνω, στον ελεύθερο χρόνο που προκύπτει μπορούμε να ασχοληθούμε με δικά μας προγράμματα, ή να κάνουμε τα πρωτάκια χάκερς. Εκεί που μπορούμε να αποκλίνουμε από το πρόγραμμα είναι όταν αναφέρει αφηρημένα κάποιους μαθησιακούς στόχους, που μπορούν να επιτευχθούν με άπειρους τρόπους.

Αυτό που έχω παρατηρήσει (και με έχει προβληματίσει αρκετά) είναι ότι ελάχιστοι ακολουθούν αυτό το πρόγραμμα, με αποτέλεσμα (σε συνδυασμό με τις μετατάξεις-αποσπάσεις) όταν κάθε χρόνο μας στέλνουν σε ένα τυχαίο σχολείο να ξεκινάμε κάθε φορά από το μηδέν. Τη μία βρίσκομαι σε σχολείο που έκαναν όλες οι τάξεις όλη τη χρονιά word και την άλλη μπορεί να βρεθώ σε ένα άλλο σχολείο που την προηγούμενη χρονιά στην Γ' Δημοτικού έκαναν μόνο προγραμματισμό χωρίς να έχουν διδαχθεί το παραμικρό από αυτά που θα έπρεπε.

Το ξέρω ότι υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες με τις υποδομές (πχ φέτος βρέθηκα σε σχολείο χωρίς δίκτυο, πέρσι χωρίς υπολογιστές), όντως είναι πρόβλημα ότι δεν υπάρχουν βιβλία, ισχύει ότι δυσκολευόμαστε να προσαρμοστούμε όταν κάθε χρόνο μας πηγαίνουν σε άλλο σχολείο και πρέπει να γνωρίσουμε τους μαθητές από την αρχή, αλλά και το να φεύγουμε τελείως από το πρόγραμμα σπουδών μάλλον μας κάνει τη ζωή ακόμα πιο δύσκολη. Και αν όχι τη δική μας, σίγουρα των συναδέλφων που θα μας διαδεχθούν...

Υ.Γ. Το αντέγραψα από το "ΤΠΕ Δημοτικού: Τι κάνετε", στο οποίο είχε αντιγραφεί από το "ΤΠΕ: Δραστηριότητες για τον "νεκρό χρόνο"...

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #5 στις: Απριλίου 27, 2013, 02:13:48 pm »
Υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα. Τυπικά είμαστε υποχρεωμένοι να καλύπτουμε την ύλη που ορίζεται από το πρόγραμμα σπουδών. Το ότι δεν υφίσταται συγκεκριμένο βιβλίο που πρέπει να ακολουθούμε και συγκεκριμένο λογισμικό, δε σημαίνει ότι μπορούμε να αποκλίνουμε από το πρόγραμμα σπουδών.

Το ΑΠ δεν είναι δεσμευτικό αλλά ενδεικτικό-βοηθητικό του τι μπορούμε να κάνουμε. Μπορούμε να αποκλίνουμε όσο θέλουμε, ειδικά με το συγκεκριμένο ΑΠ που βρίθει από ανακρίβειες, διδακτικά λάθη και αντι-επιστημονικότητα.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 27, 2013, 02:15:25 pm από dooodl »
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #6 στις: Απριλίου 27, 2013, 02:40:10 pm »
Doodl νομίζω ότι είναι λάθος να παρακάμπτουμε ένα πρόγραμμα σπουδών που έχει συνταχθεί από αρκετούς επιστήμονες και να κάνουμε ό,τι θεωρούμε εμείς ότι είναι σωστό. Ακόμα και τυπικά δεν είμαστε καλυμμένοι. Πχ. προσεχώς στην αξιολόγηση, όσοι αποκλίνουν από το πρόγραμμα σπουδών είμαι σίγουρος ότι θα είναι ο εύκολος στόχος. Αυτά που γράφω δεν τα βγάζω από το μυαλό μου, τα έχω ακούσει από συμβούλους της πληροφορικής. Και εγώ έχω ενστάσεις από αρκετά στοιχεία του ΑΠΣ. Πχ. δεν θα δώσω ιδιαίτερη βαρύτητα στους εννοιολογικούς χάρτες, ή πχ. δεν θα βάλω άπειρες ασκήσεις στο Word. Αλλά δεν θα διδάσκω όλη τη χρονιά αντικείμενα που δεν προβλέπονται καν σε κάποιες τάξεις.

Και για να αναφερθώ και στο ζήτημα του BYOB. Και εγώ στο μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος (στο κομμάτι που προβλέπεται προγραμματισμός) κάνω αυτό που αναφέρεις. Μετακινούμαι από υπολογιστή σε υπολογιστή και βοηθάω τα παιδιά να δημιουργήσουν κάτι ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Ωστόσο, αυτό που παρατήρησα είναι ότι αν τους αφήσω τελείως ελεύθερους επιλέγουν συχνά να φτιάχνουν παιχνίδια που δεν είναι δυνατό να κατασκευαστούν με τέτοια προγράμματα με τις γνώσεις που έχουν. Πχ. άλλος θέλει να φτιάξει το LoL και άλλος το Stardoll.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 27, 2013, 02:51:07 pm από gpapage »

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #7 στις: Απριλίου 27, 2013, 03:50:04 pm »
Doodl νομίζω ότι είναι λάθος να παρακάμπτουμε ένα πρόγραμμα σπουδών που έχει συνταχθεί από αρκετούς επιστήμονες και να κάνουμε ό,τι θεωρούμε εμείς ότι είναι σωστό. Ακόμα και τυπικά δεν είμαστε καλυμμένοι. Πχ. προσεχώς στην αξιολόγηση, όσοι αποκλίνουν από το πρόγραμμα σπουδών είμαι σίγουρος ότι θα είναι ο εύκολος στόχος. Αυτά που γράφω δεν τα βγάζω από το μυαλό μου, τα έχω ακούσει από συμβούλους της πληροφορικής. Και εγώ έχω ενστάσεις από αρκετά στοιχεία του ΑΠΣ. Πχ. δεν θα δώσω ιδιαίτερη βαρύτητα στους εννοιολογικούς χάρτες, ή πχ. δεν θα βάλω άπειρες ασκήσεις στο Word. Αλλά δεν θα διδάσκω όλη τη χρονιά αντικείμενα που δεν προβλέπονται καν σε κάποιες τάξεις.

Την αξιολόγηση να την βάλουν εκεί που ξέρουν. Αν έρθει να με αξιολογήσει κάποιος, έχω την αξιοπρέπεια να τον πετάξω έξω με τις κλωτσιές, και ας απολυθώ μετά. Ελπίζω την ίδια περήφανη στάση να κρατήσουν και οι άλλοι συνάδελφοι, γιατί αν δεν την κρατήσουν καλύτερα να μην ανήκω σε αυτό το αίσχος που ονομάζεται εκπαίδευση και να έχω τέτοιους συναδέλφους.


Και για να αναφερθώ και στο ζήτημα του BYOB. Και εγώ στο μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος (στο κομμάτι που προβλέπεται προγραμματισμός) κάνω αυτό που αναφέρεις. Μετακινούμαι από υπολογιστή σε υπολογιστή και βοηθάω τα παιδιά να δημιουργήσουν κάτι ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Ωστόσο, αυτό που παρατήρησα είναι ότι αν τους αφήσω τελείως ελεύθερους επιλέγουν συχνά να φτιάχνουν παιχνίδια που δεν είναι δυνατό να κατασκευαστούν με τέτοια προγράμματα με τις γνώσεις που έχουν. Πχ. άλλος θέλει να φτιάξει το LoL και άλλος το Stardoll.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #8 στις: Απριλίου 27, 2013, 03:58:40 pm »
Doodl νομίζω ότι είναι λάθος να παρακάμπτουμε ένα πρόγραμμα σπουδών που έχει συνταχθεί από αρκετούς επιστήμονες και να κάνουμε ό,τι θεωρούμε εμείς ότι είναι σωστό.

Ποιοι είναι αυτοί "οι αρκετοί επιστήμονες";
Για να ακούσω ονόματα, να γελάσουμε λιγάκι....
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 649
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #9 στις: Απριλίου 27, 2013, 04:07:36 pm »
Συμφωνώ στο ότι θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί στο κατά πόσο το ΑΠΣ συντάχθηκε από "επιστήμονες" και κατά πόσο μελετήθηκε ή γράφτηκε σε ένα βράδυ. Ας μην το παίρνουμε ως Ευαγγέλιο και εμείς επιστήμονες είμαστε (:)) και μπορούμε να το κρίνουμε νομίζω. Άλλωστε αν έρθει κάποιος να μας κρίνει αν το ακολουθούμε πιστά ή όχι ας μας πει και γιατί δεν καλύπτονται τα κενά ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ για να γίνουν όσα λέει το ΑΠΣ!

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #10 στις: Απριλίου 27, 2013, 04:15:08 pm »
Έτσι ακριβώς.

ΑΠΣ που όντως συντάχθηκε από πολλούς επιστήμονες που διδάσκουν πρακτικά στην
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #11 στις: Απριλίου 27, 2013, 04:40:08 pm »
Είχα την απορία ποιος υπογράφει αυτό το πράγμα που λέγεται ΑΠΣ.

http://www.pi-schools.gr/news/FEK-1139B-PS.pdf

Εντάξει, λύθηκε η απορία, η κοτάρα πρώην υφυπουργός Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου το υπογράφει.
Λέω και εγω.... ;D
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #12 στις: Απριλίου 27, 2013, 04:49:20 pm »
Το ΑΠΣ και κάποιες βασικές αρχές είναι απαραίτητες για να μη κάνει ο κάθε συνάδελφος του κεφαλιού του. Μιλάω με αρκετούς συναδέλφους στο χώρο. Άλλος θεωρεί σωστό να παίζουν τα παιδιά στο friv, άλλος τους κάνει μόνο θεωρία (μέχρι και το δυαδικό σύστημα έχω δει στην τρίτη δημοτικού), άλλος μόνο προγραμματισμό. Και οι τρεις θεωρούν ότι κάνουν σωστά τη δουλειά τους, θεωρούν ότι επιτυγχάνουν τους εκπαιδευτικούς στόχους που οι ίδιοι έχουν ορίσει και δε λαμβάνουν υπόψη το πρόγραμμα σπουδών. Αν διαφωνούμε σε αυτά που λέει το πρόγραμμα σπουδών, μπορούμε πολύ απλά να απευθυνθούμε μέσω των συλλογικών φορέων (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ κτλ) ή απευθείας στο υπουργείο, στους συμβούλους ΠΕ19 που είναι υπεύθυνοι για τη σύνταξή του (ξέρουμε όλοι ποια είναι αυτά τα 4-5 άτομα). Θα μας πουν ότι είμαστε υποχρεωμένοι να το ακολουθήσουμε τουλάχιστον στις βασικές κατευθύνσεις. Αν διαφωνούμε για το αν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχει ΑΠΣ, μάλλον δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε τη συζήτηση.

Για την αξιολόγηση μάλλον είμαστε off-topic, οπότε δε θα επεκταθώ. Θεωρώ ότι θα μπορούσε να έχει αρκετά θετικά στοιχεία αν εφαρμόζονταν σωστά. Πλέον βρισκόμαστε προ τετελεσμένου γεγονότος και είναι θέμα χρόνου να μπουν οι σύμβουλοι στις τάξεις. Το πρώτο πράγμα που θα αξιολογήσουν είναι το κατά πόσο τηρούμε το πρόγραμμα σπουδών. Απ' ό,τι κατάλαβα συμφωνείς ότι θα γίνει αυτό, αλλά θεωρείς ότι οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να κρατάνε περήφανη στάση και να κάνει ο καθένας ό,τι θεωρεί ο ίδιος σωστό, ακόμα κι αν παύει η μισθολογική του εξέλιξη ή κινδυνεύει με απόλυση.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #13 στις: Απριλίου 27, 2013, 05:04:34 pm »
Είχα την απορία ποιος υπογράφει αυτό το πράγμα που λέγεται ΑΠΣ.

http://www.pi-schools.gr/news/FEK-1139B-PS.pdf

Εντάξει, λύθηκε η απορία, η κοτάρα πρώην υφυπουργός Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου το υπογράφει.
Λέω και εγω.... ;D
Η συγκεκριμένη υπογράφει το ΦΕΚ. Όλα τα ΦΕΚ υπογράφονται από υπουργούς. Οι επιστήμονες που το έχουν συντάξει είναι οι σύμβουλοι πληροφορικής, που διοργανώνουν τα γνωστά σεμινάρια κάθε χρόνο σε όλη την Ελλάδα.

Και επειδή βλέπω ότι το έχεις πάρει προσωπικά να ξεκαθαρίσω ότι δε διαφωνώ με τη δουλειά σου ή τον τρόπο που την κάνεις. Ούτε είμαι υπέρμαχος του συγκεκριμένου ΑΠΣ ή της αξιολόγησης. Μάλιστα το συγκεκριμένο ΑΠΣ συντάχθηκε μέσα σε ένα καλοκαίρι (ούτε καν) και βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο ΑΠΣ του παλιού ολοήμερου, οπότε εκ των πραγμάτων έχει αρκετά προβλήματα. Αρκετά βελτιωμένο (το παραδέχονται και οι ίδιοι οι σύμβουλοι) είναι το ΑΠΣ για το Νέο Σχολείο, που υποτίθεται ότι θα εφαρμοστεί από φέτος σε όλα τα σχολεία. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει ένα άρτιο ΑΠΣ το οποίο να εφαρμόζεται για να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά. Δεν είναι δυνατόν να κάνει ο καθένας ό,τι ο ίδιος θεωρεί σωστό... Σίγουρα δε θα είναι όλα σωστά!


 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182531
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 602
Σύνολο: 613

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.