*

Αποστολέας Θέμα: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας  (Αναγνώστηκε 71341 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #42 στις: Ιούνιος 24, 2013, 06:19:50 μμ »
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ


           Το τελευταίο διάστημα γέμισαν οι ιστοσελίδες με διαμαρτυρίες της ΠΕΦ και των ανά την επικράτεια παραρτημάτων της που σχίζουν τα ιμάτιά τους, για να μη δοθεί το μάθημα τής Ιστορίας σε πρώτη ανάθεση και στους ΠΕ10 Κοινωνιολόγους, με το επιχείρημα ότι αυτό θα σήμαινε περαιτέρω υποβάθμιση τού μαθήματος.

            Απαντάμε λοιπόν στην πρόκληση αυτή, καθώς και στην επί δεκαετίες παρασιώπηση των πραγματικών αναθέσεων των εκπαιδευτικών τού κλάδου ΠΕ10 Κοινωνιολόγων, καθόσον οι συντεχνιακού τύπου αναθέσεις πρωτίστως αντιστρατεύονται την παροχή καλύτερης εκπαίδευσης προς όφελος τού μαθητή.

            Η βασική άποψη τού συλλόγου μας και της λογικής είναι οι αναθέσεις μαθημάτων να ανατίθενται στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών με κριτήριο τη συνάφειά τους με το αντικείμενο τής εκπαίδευσής τους και την ανταπόκριση στα «Προγράμματα Σπουδών» των πανεπιστημίων από τα οποία αποφοίτησαν. Δεν πιστεύουμε να υπάρχει εκπαιδευτικός οποιασδήποτε ειδικότητας που να διαφωνεί σ’ αυτό.

            Ας δούμε λοιπόν τα Προγράμματα Σπουδών τόσο των Κοινωνιολόγων όσο των Φιλολόγων για του λόγου το αληθές. Οι Κοινωνιολόγοι ΠΕ10 είναι η μοναδική ειδικότητα σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών των Τμημάτων Κοινωνιολογίας που την τελευταία εικοσαετία διδάσκεται με το καλημέρα στο πανεπιστήμιο ως υποχρεωτικό μάθημα Α εξαμήνου πρώτου έτους τη «Διδακτική-Μεθοδολογία της Ιστορίας» (διαθέτουμε επί χείρας τα Προγράμματα Σπουδών τού Τμήματος Κοινωνιολογίας τού Παντείου 2001-2002, 2003-2004 & 2012-2013), καθώς και πάμπολλα μαθήματα Ιστορίας ως υποχρεωτικά από  το 1986 που πρωτοαποφοίτησαν (αναγράφονται στα πτυχία των μελών μας) μέχρι σήμερα και δεν υπάρχει Κοινωνιολόγος που να μη διδάχτηκε Ιστορία σε βάθος. Δεν ονομάζεται τυχαία η Ιστορία ως η «Κοινωνιολογία τού χθες». Άραγε, όλοι οι ΠΕ2 Φιλόλογοι απόφοιτοι του ΦΠΨ, των Νεοελληνικών Σπουδών ή της Κλασικής Φιλολογίας, δηλαδή εκτός των  αποφοίτων του Ιστορικού Αρχαιολογικού, έχουν υποχρεωτικό μάθημα τη Διδακτική τής Ιστορίας; Παραλλήλως, ως ΠΕ10 Κοινωνιολόγοι διορίζονται και οι πτυχιούχοι (μέλη τού συλλόγου μας) τής «Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας». Και όμως το παράλογο είναι ούτε αυτοί να έχουν ανάθεση το μάθημα. Δεν αποτελούν λοιπόν τα προαναφερθέντα την επιστημονική επάρκεια που  μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις τού μαθήματος; Θέλουμε να γνωρίζετε ότι παρά την κείμενη νομοθεσία, πάγια τακτική σε πολλές σχολικές μονάδες ήταν η ανάθεση τού μαθήματος τής Ιστορίας και στους ΠΕ10 Κοινωνιολόγους, πράγμα που γινόταν με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και με την ανοχή των Προϊστάμενων Γραφείων Δ.Ε. Όμως, η πράξη απέδειξε πως δεν αρκεί η θεσμοποίηση τής ανάθεσης, αλλά απαιτείται και η θεσμοθέτησή της.

            Ας πάμε τώρα στα Προγράμματα Σπουδών των ΠΕ2 Φιλολόγων. Ο Οδηγός Σπουδών για παράδειγμα του ΦΠΨ τής Φιλοσοφικής Ιωαννίνων (διαθέτουμε των ετών 1997-1998, 2003-2004 και 2012-2013) δείχνει τούς αποφοίτους τής Σχολής να έχουν το μάθημα τής Ιστορίας μόνον ως μάθημα επιλογής. Δηλαδή έχουμε ικανό αριθμό διορισμένων ΠΕ2 Φιλολόγων στους οποίους δίνεται το μάθημα τής Ιστορίας σε 1η ανάθεση, χωρίς να την έχουν διδαχτεί ποτέ, όπως τεκμαίρεται από τους Οδηγούς Σπουδών και τη διδάχτηκαν μόνο ως μαθητές! Μάλιστα τούς δίνεται σε μοναδική ανάθεση στη Γ Λυκείου, ώστε να προετοιμάζουν τούς μαθητές στις Πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!

            Τα Προγράμματα Σπουδών και τα πτυχία αποδεικνύουν ποιος λέει την αλήθεια και αποτελεί παράδοξο που αποβαίνει σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας να μην τη διδάσκουν οι σχετικότεροι με το μάθημα αυτό και να δίνεται η 1η ανάθεση σε εκπαιδευτικούς-πασπαρτού που δεν το διδάχτηκαν ποτέ στις πανεπιστημιακές τους σχολές. Και δεν είναι μόνο το μάθημα της Ιστορίας που δίνεται σε πρώτη ανάθεση στους ΠΕ2, χωρίς να το έχουν διδαχτεί ποτέ. Επί δεκαετίες τους δίνεται σε 1η ανάθεση και το μάθημα τής Ψυχολογίας, όπου αν εξαιρέσουμε τους αποφοίτους τού ΦΠΨ, οι υπόλοιποι είτε δεν το διδάχτηκαν είτε καλύτερα δεν το επέλεξαν να το διδαχτούν στο πανεπιστήμιο. Επί δεκαετίες λοιπόν η συντεχνιακή ΠΕΦ εμπόδιζε την ανάθεση τού μαθήματος τής Ψυχολογίας και στους Κοινωνιολόγους (έχει τρία χρόνια που τους δόθηκε ως 2η ανάθεση), παρότι δεν υπάρχει Κοινωνιολόγος που να μην το διδάχτηκε ως υποχρεωτικό και το μάθημα αυτό. Χρόνια τώρα διαπιστώνουμε στα σχολεία έντιμους ΠΕ2 Φιλόλογους που αρνούνται να διδάξουν είτε το μάθημα της Ιστορίας είτε το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (αυτό από αποφοίτους τού ΦΠΨ) είτε το μάθημα των Λατινικών, δηλαδή μαθήματα 1ης ανάθεσής τους, με την αιτιολογία πως δεν τα διδάχτηκαν. Δεν τα γνωρίζει αυτά η ΠΕΦ; Η διαιώνιση τέτοιων συντεχνιακών αναθέσεων προσβάλλει κάθε εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας και βαθμίδας που σέβεται τη δουλειά του.

            Αναφέρει η ΠΕΦ στη διαμαρτυρία της: «Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως στο διαγωνισμό τού ΑΣΕΠ, από όλες τις άλλες ειδικότητες μόνον οι υποψήφιοι για διορισμό φιλόλογοι εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας» (sic).  Πρόκειται για παραποίηση τής αλήθειας καθόσον οι περισσότεροι ΠΕ2 Φιλόλογοι έχουν διοριστεί με την επετηρίδα και όσοι διορίστηκαν μέσω προηγούμενων διαγωνισμών τού ΑΣΕΠ δεν εξετάστηκαν όλοι στην Ιστορία, διότι παλαιότερα οι υποψήφιοι είχαν δικαίωμα επιλογής να εξεταστούν σε δύο από τα τρία μαθήματα (Αρχαία, Ιστορία και Νέα) και βεβαίως δεν επέλεγαν όλοι τα ίδια μαθήματα. Παραλλήλως πολλοί άλλοι διορίστηκαν εκτός ΑΣΕΠ είτε μέσω προϋπηρεσίας από την ειδική αγωγή, την ενισχυτική διδασκαλία, τα εκκλησιαστικά σχολεία, είτε ως πολύτεκνοι.

            Η επιστημονική επάρκεια, όμως, εξαρτάται από το τι διδάχτηκε κανείς και όχι από το σε ποιες εξετάσεις έλαβε μέρος ως αυτοδίδακτος.

            Πέραν αυτού, σε κανένα κείμενο των Κοινωνιολόγων δε ζητάμε να αφαιρείται η δυνατότητα διδασκαλίας από κανέναν, αλλά ζητάμε να δίνεται σε 1η ανάθεση το μάθημα της Ιστορίας και στους ΠΕ10 Κοινωνιολόγους. Βεβαίως, οι αδίδαχτοι την Ιστορία ή οι αυτοδίδακτοι το μάθημα τής Ιστορίας, αφενός δε διαθέτουν την επιστημονική επάρκεια να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τού μαθήματος, αφετέρου με αυτούς δε διαμορφώνεις ιστορική συνείδηση, αλλά κινείσαι στη λογική τής κάλυψης των κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης τού ωρολόγιου προγράμματος, όταν τάχα μου κόπτεσαι για το αντίθετο.

            Αλλά και ο απόφοιτος τής Φιλοσοφικής τού «Ιστορικού Αρχαιολογικού» με κατεύθυνση την Αρχαιολογία κατά πόσον είναι ικανότερος από τον Κοινωνιολόγο ή τον Ιστορικό να διδάξει για παράδειγμα Νεότερη Ιστορία είτε Ευρωπαϊκή Ιστορία είτε Διαφωτισμό;

            Εκτός, όμως, από την ΠΕΦ οφείλει να δώσει εξηγήσεις και η ΟΛΜΕ για τα επιστημονικά επιχειρήματα στα οποία στηρίζει το αίτημά της εδώ και χρόνια προς το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να μην αλλάξουν οι αναθέσεις μαθημάτων, καθώς επίσης αν υιοθετεί την προσβλητική και αντεπιστημονική άποψη τού φιλόλογου-Προέδρου της, Νίκου Παπαχρήστου, να βγαίνει στην «παράνομη» ΕΡΤ και να αντιτίθεται με το δικό του τρόπο στην πρώτη ανάθεση τού μαθήματος τής Ιστορίας και στους Κοινωνιολόγους.

            Τέλος, θέλουμε να γνωρίζετε ότι τα στοιχεία στα οποία αναφερόμαστε είναι στη διάθεση ενός εκάστου ανά πάσα στιγμή.

 

                                          Στέλιος  Γιατρουδάκης

                                    Πρόεδρος της Ελεγκτικής Επιτροπής τού

                        Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85%CF%82#ixzz2X9BnBEOQ
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #43 στις: Ιούνιος 24, 2013, 06:30:39 μμ »
 Τις καταγγελίες που αφορούν τη διδασκαλία για το μάθημα της Ιστορίας στα σχολεία, διερευνά με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας  Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.
Σύμφωνα, με τον Τέρενς Κουίκ, «η διδασκαλία της Ιστορίας ως μαθήματος β’ ανάθεσης από αποφοίτους άλλων σχολών  και όχι φιλολόγων, δίνει το ερέθισμα στους Φιλολόγους, να αντιδρούν με το επιχείρημα ότι αυτή η διαδικασία υποβαθμίζει και υποτιμά το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όπου οι Φιλόλογοι διαγωνίζονται στην Ιστορία με υπέρογκη ύλη».
«Η τακτική των β’ αναθέσεων παγιώθηκε υπερβαίνοντας στις πλείστες των περιπτώσεων το όριο των 10 ωρών», υπογραμμίζει ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και σε συνεννόηση με τον τ. Βουλευτή και νυν Πολιτευτή Φθιώτιδας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Θεόδωρο Χειμάρα, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό διευκρινίσεις σχετικά με «την επιχειρηματολογία βάσει της οποίας εφαρμόζεται η διοικητική πρακτική της ανάθεσης των μαθημάτων με κριτήριο, όχι την επιστημονική ειδίκευση των εκπαιδευτικών, αλλά τη διαθεσιμότητα και κάλυψη του ωραρίου τους, γεγονός πρωτοφανές και παράδοξο, όχι μόνο για τα ευρωπαϊκά αλλά και για τα παγκόσμια εκπαιδευτικά δεδομένα».
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
EΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΘΕΜΑ: ΜΑΘΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
Κύριε Υπουργέ,
Την  τρέχουσα  σχολική  χρονιά  το φαινόμενο  της υποβάθμισης  του  μαθήματος  της  Ιστορίας,  τόσο  από επιστημονικής  όσο και από διδακτικής  άποψης  έλαβε  τεράστιες  διαστάσεις.
Η διδασκαλία  της Ιστορίας  ως μαθήματος  β΄  ανάθεσης  από αποφοίτους  άλλων σχολών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής  Φιλολογίας, Θεολογίας , Νομικών επιστημών)  και όχι Φιλολόγων, υποβαθμίζει  και υποτιμά  το διαγωνισμό  του  ΑΣΕΠ, όπου  οι Φιλόλογοι  διαγωνίζονται  στην  Ιστορία  με  υπέρογκη ύλη
Επιπλέον  η τακτική  των β΄ αναθέσεων  παγιώθηκε  υπερβαίνοντας  στις  πλείστες  των  περιπτώσεων  το όριο  των 10  ωρών, όπως  σαφώς  ορίζεται  με  την υπουργική  απόφαση 23464/Γ2/6-3-2012.
Ενδεικτικά αναφέρουμε  ότι στο μάθημα  της Ιστορίας  δόθηκαν  ως β΄ αναθεση  και  21 ώρες  σε  αποφοίτους  άλλων σχολών  στο πρόγραμμα σπουδών  των οποίων  δεν υπάρχει  ούτε μια  επισκόπηση  Ελληνικής  ή Ευρωπαϊκής  ιστορίας  και ούτε  βέβαια  οι συγκεκριμένοι  απόφοιτοι  αξιολογήθηκαν από  το ΑΣΕΠ για  να  διδάξουν  το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Επειδή  θεωρούμε  πως  με αυτού  του είδους  τις πρακτικές  υποβαθμίζεται  η επιστημονικότατα  της  ιστορίας  που είναι   μάθημα  βαρύνουσας  σημασίας  ερωτούμε:
1.Γιατί το μάθημα  της ιστορίας  υποβαθμίζεται  τόσο, καθώς  ανατίθεται  αποκλειστικά  ως  β΄ ανάθεση και όχι  στους  φιλολόγους  που είναι  απόλυτα καταρτισμένοι  για την διδασκαλία  του και ο μοναδικός  κλάδος  που αξιολογείται μέσω  ΑΣΕΠ  στο εν λόγω  αντικείμενο;
2.  Με ποια  επιχειρηματολογία εφαρμόζεται  η  διοικητική   πρακτική  της ανάθεσης  των μαθημάτων  με  κριτήριο, όχι  την επιστημονική  ειδίκευση  των εκπαιδευτικών   την οποία  το ΑΣΕΠ  αξιολογεί, αλλά  τη διαθεσιμότητα  και κάλυψη    του  ωραρίου  τους, γεγονός πρωτοφανές  και παράδοξο  όχι μόνο  για τα  ευρωπαϊκά,  αλλά  και για τα  παγκόσμια  εκπαιδευτικά  δεδομένα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

http://boraeinai.blogspot.gr/2013/01/blog-post_9365.html

Αποσυνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1705
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #44 στις: Ιούνιος 24, 2013, 06:48:34 μμ »
Και αυτο αποδεικνυει την ασχετοσυνη των ανθρωπων που βρισκονται στην Βουλη, δεδομένου ότι τόσο οι ξενόγλωσσες φιλολογίες, όσο και η Θεολογική εχουν ουκ ολίγα μαθηματα ιστορίας. Δεν ήξερε ο κ. Κουικ, δεν ρώραγε τουλάχιστον;

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #45 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:07:00 μμ »
 Σωστἀ... είναι τόσο άσχετοι που θα οδηγήσουν χιλιάδες συναδέλφους στην ανεργία... Ας διεκδικήσουμε ότι μας ανήκει... Μην τους δίνουμε τροφή....
7.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΗ
 | 
Ποιοι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν με απόλυση
Συναγερμός σε καθηγητές και δασκάλους από τα σχέδια της κυβέρνησης
Του Θ. Ρέλλου
Την ώρα που η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται μέρα με τη μέρα και που η κάθε ελληνική οικογένεια δίνει μάχη για να επιβιώσει, ένας ακόμη και μάλιστα ιδιαίτερα ευαίσθητος τομέας, φαίνεται πως πλήττεται ανεπανόρθωτα.
Ο λόγος για την παιδεία, η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να υφίσταται διαδοχικές υποβαθμίσεις, καθώς τα σενάρια για απολύσεις εκπαιδευτικών γίνονται ολοένα και πιο ρεαλιστικά. Έτσι, συναγερμός έχει σημάνει στους καθηγητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τα συνδικαλιστικά όργανα να κάνουν λόγο για πλήρη απαξίωση στο χώρο της παιδείας. Όπως μάλιστα αναφέρουν κύκλοι της ΟΛΜΕ, το σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για απολύσεις καθηγητών, οι οποίες μπορεί να φτάσουν ακόμα και τις 7.000. Ποιες κατηγορίες όμως είναι αυτές που ενδέχεται να πληρώσουν την τακτική της λιτότητας; Σύμφωνα με στελέχη της ΟΛΜΕ, οι κατηγορίες των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στο «στόχαστρο» του υπουργείου Παιδείας, είναι κυρίως αυτές που έχουν τις λιγότερες ώρες διδασκαλίας στα σχολεία.
 
Ποιοι θίγονται από τις περικοπές
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, Νίκο Παπαχρήστο, ο οποίος μίλησε στη «Νίκη» σχετικά με το θέμα, οι κατηγορίες των εκπαιδευτικών που είναι πιθανό να βρεθούν στη δίνη της λιτότητας, είναι οι εξής:
1.   Οι ΠΕ11, γυμναστές
2.   Οι ΠΕ19, καθηγητές Γαλλικής Φιλολογίας
3.   Οι ΠΕ 20, καθηγητές Πληροφορικής
4.   Οι ΠΕ18, καθηγητές Τεχνικών Μαθημάτων
http://www.ekpaideyo.gr/ekpaideytika-nea/5447-7-000-%CE%95%CE%9A%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%99-%CE%9A%CE%99%CE%9D%CE%94%CE%A5%CE%9D%CE%95%CE%A5%CE%9F%CE%A5%CE%9D-%CE%9C%CE%95-%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%A5%CE%A3%CE%97
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 24, 2013, 07:09:03 μμ από GERMANOS »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #46 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:11:48 μμ »


 
ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

Για τους καθηγητές ελληνικής και ξένης φιλολογίας που ερίζουν για το μάθημα της Ιστορίας:
πρώτα πρώτα, ψυχραιμία! Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε. (στην Αργολίδα πλεονάζουν 15 φιλόλογοι και 14 Γαλλικής)
Εφόσον το πρόβλημα προκύπτει από την αύξηση του ωραρίου και την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων + την αύξηση μαθητών ανά τμήμα + τις συγχωνεύσεις τμημάτων (και σχολικών μονάδων φυσικά),
θα μπορούσε να βρεθεί λύση εάν:
η δεύτερη ξένη γλώσσα ξαναγινόταν τρίωρο μάθημα με οροφή τους 25 μαθητές ανά τμήμα (δηλαδή με 13-20 μαθητές ανά τμήμα στην πράξη)
με τη διασφάλιση της διδασκαλίας και των δύο δεύτερων γλωσσών στο δημοτικό σχολείο
ενδεχομένως αυτό θα σήμαινε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας της Νεοελ. Γλώσσας ή/και των Αρχαίων Ελληνικών
ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Α ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΕ2 (ας μείνει η β ανάθεση, κι αν κινδυνεύει κάποιος, ας πάρει ιστορία με απόφαση συλλόγου όπως προβλέπει το ισχύον καθεστώς)
Γιατί:
α) η ιστορία δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική εθνική κουλτούρα (γλώσσα, λογοτεχνία, τέχνη)
β) οι ξενόγλωσσοι δεν έχουν διδαχθεί αρχαία και βυζαντινή ιστορία ως υποχρεωτικό μάθημα
γ) οι Θεολόγοι έχουν διδαχθεί βασικά Βυζαντινή
δ) οι ΠΕ2 έχουν εξεταστεί γραπτώς στον ΑΣΕΠ στην Ιστορία
ε) πολλοί ΠΕ2 έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ακόμη και διδακτορικό στην ιστορία και είναι παράλογο αυτοί να αποκλείονται από τη διδασκαλία της παρότι συχνά το δημόσιο επένδυσε και χρηματοδότησε τις σπουδές τους
στ) ούτε η λογοτεχνία ούτε η γλώσσα (αρχαία και νέα) μπορούν να διδαχθούν αποτελεσματικά χωρίς την ιστορία
ζ) είναι επιλογή του συστήματος η ιστορία να μεταβληθεί σε μία υποκειμενική αφήγηση λίγο πολύ λογοτεχνική και κυρίως απεθνικοποιημένη προκειμένου δήθεν να αποδομηθεί η "εθνική αφήγηση" και μέσω της αποδόμησης αυτής, χωρίς δηλαδή εθνική συνείδηση να υποταχθούν ευκολότερα οι λαοί στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο.
η) γιατί μια τέτοια αποεθνικοποιημένη ιστορία, θα ενθαρρύνει τελικά εθνικιστές, φασίστες, ναζιστές κλπ μισαλλόδοξους να καλύψουν το κενό της καλλιέργειας εθνικής συνείδησης (για όσους έχουν ιστορική συνείδηση, ας μελετήσουν το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Γιουγκοσλαβίας)
- See more at: http://filologoi02.forumgreek.com/t686-topic#sthash.f5D8VrbS.dpuf

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #47 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:15:43 μμ »
 Και κάτι πολύ σημαντικό.. αν πράγματι διεκδικήσετε την ιστορία ως α΄ ανάθεση και πιστεύετε ότι έχετε κερδίσει...  δυστυχώς είναι μία ουτοπια...Γιατί με αυτό τον τρόπο καταργούνται τα εργασιακά δικαιώματα...
 Φέτος στο σύλλογο του σχολείου ξέρετε τι ειπώθηκε ως αστείο; Οι περισσότεροι συνάδελφοι το έλαβαν ως  σοβαρό επιχείρημα.. Στο σχολείο λοιπόν δεν υπήρχε καθηγητής αγγλικών. Ο διευθυντής αστειεύτηκε και είπε.. όποιος συνάδελφος έχει επάρκεια στα Αγγλικά μπορεί να διδάξει το μάθημα... Αστείο; Δεν νομίζω...

Αποσυνδεδεμένος kyriakh

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #48 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:20:32 μμ »


2.   Οι ΠΕ19, καθηγητές Γαλλικής Φιλολογίας





ΠΕ19  είναι πληροφορικοί , γαλλικής κινδυνεύουμε ομοίως  γι' αυτό να μας μνημονεύετε ως ΠΕ05

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #49 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:23:23 μμ »
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, Νίκο Παπαχρήστο, ο οποίος μίλησε στη «Νίκη» σχετικά με το θέμα, οι κατηγορίες των εκπαιδευτικών που είναι πιθανό να βρεθούν στη δίνη της λιτότητας, είναι οι εξής:
1.   Οι ΠΕ11, γυμναστές
2.   Οι ΠΕ05, καθηγητές Γαλλικής Φιλολογίας
3.   Οι ΠΕ 20, καθηγητές Πληροφορικής
4.   Οι ΠΕ18, καθηγητές Τεχνικών Μαθημάτων
http://www.ekpaideyo.gr/ekpaideytika-nea/5447-7-000-%CE%95%CE%9A%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%99-%CE%9A%CE%99%CE%9D%CE%94%CE%A5%CE%9D%CE%95%CE%A5%CE%9F%CE%A5%CE%9D-%CE%9C%CE%95-%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%A5%CE%A3%CE%97

Αποσυνδεδεμένος demodos1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 80
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #50 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:28:12 μμ »
Αυτός είναι ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ ο κ. Παπαχρήστος;;;
Αυτός είναι που δίνει......   αυτούς που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί;;;
Μετά μην λέμε ότι κάποιοι διασπούν το κλάδο!!!!

Ο κ. Παπαχρήστος έλαβε υπόψη και τα κενά της Πρωτοβάθμιας ή μήπως έβαλε την κουκούλα
και λέει αυτούς να διώξετε !!!
Μήπως ο κύριος.... είναι φιλόλογος.....


Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #51 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:38:04 μμ »
Το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών επανέρχεται στην πάγια θέση του για την ανάγκη αναβάθμισης ιστορικών σπουδών. Στο πλαίσιο αυτό ζητείται εκ νέου από την Πολιτεία η διδασκαλία του μαθήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να ανατίθεται αποκλειστικώς στους πτυχιούχους των Πανεπιστημιακών τμημάτων που ανήκουν στην κατηγορία "ΠΕ02 φιλόλογοι" και όχι σε πτυχιούχους άλλων επιστημονικών κλάδων για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους.
http://www.alfavita.gr/arthra/%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5

Αποσυνδεδεμένος kyriakh

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #52 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:47:28 μμ »
Φιλόλογος δεν ξέρω αν είναι ο πρόεδρος , παντως πικρόλογος είναι. Τα δημοτικά δεν μπορούν να καλυφθούν  σε αυτές τις ειδικότητες , αν δε δοθούν αποσπάσεις θα χρειαστούν αρκετούς αναπληρωτές ( μακάρι να δουλέψουν οι συνάδελφοι , καλύτερα στη  βραχονησίδα μου κι ας μην πάρω απόσπαση παρά αναπληρώτρια άνεργη ). Την ιστορία ας την κάνουν οι φιλόλογοι , δεν έχουμε πρεμούρα οι γαλλικούδες για ιστορία , άσε που μπλέξαμε με ακροδεξιούς γονείς να μας πρήζουν , είχαμε την ησυχία μας με τη ξένη γλώσσα που τους είναι ξένη . Την ιστορία όπως θέλει την καπηλεύεται ο καθένας .
        Ο  μικρός μου ο γιος που του αρέσει να συζητάμε για ιστορία μου είπε κάτι ωραίο. "Το  ξέρουν  οι χρυσαυγίτες ότι οι ξένοι Δωριείς  όχι  μόνο  καλοεγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο άλλα υποδούλωσαν τους ντόπιους  Μεσσήνιους;" Πάντως για γαλλικού δεν τους έκανα απολιτίκ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 24, 2013, 08:09:34 μμ από kyriakh »

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #53 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:50:18 μμ »
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Την τελευταία τριετία επικρατεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, σε
πανελλήνια κλίμακα, ένα απαράδεκτο φαινόμενο, σχετικό με τη
διδασκαλία των μαθημάτων, που έχει προσλάβει ανησυχητικές
διαστάσεις και έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους
φιλολόγους όλης της χώρας. Πρόκειται για τις «περίφημες» β ́
αναθέσεις φιλολογικών μαθημάτων, κυρίως της Ιστορίας, σε
συναδέλφους άλλης ειδικότητας, με την έγκριση του Υπουργείου
Παιδείας. Συγκεκριμένα, με σχετική υπουργική απόφαση (81504/Δ2/19-7-2011), που συνοδεύεται από διευκρινιστική εγκύκλιο, νομιμοποιείταιη διδασκαλία μαθημάτων σε δεύτερη ανάθεση, χωρίς να υπερβαίνει τις
7 ώρες ανά εκπαιδευτικό• λίγους όμως μήνες αργότερα, με αντίστοιχη
υπουργική απόφαση (23464/Γ2/6-3-2012),οι επτά ώρες γίνονται δέκα
και, ως αποκορύφωμα, προβλέπεται ότι σε «εξαιρετικές περιπτώσεις
και ύστερα από απόφαση του ΠΥΣΔΕ δύναται να αυξηθεί το ανωτέρω όριο...».

 http://www.neapaideia-glossa.gr/pdf/144e.pdf

Αποσυνδεδεμένος crimson

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 133
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #54 στις: Ιούνιος 24, 2013, 07:51:50 μμ »
GERMANOS@
Ρε συνάδελφε πραγματικό πολυβόλο είσαι. Δε λέω αν έχεις δίκιο ή όχι. Από αυτή την ιστορία προσωπικά θεωρώ ότι τη πληρώνουν κυρίως οι συνάδελφοι αναπληρωτές φιλόλογοι που μειώνονται οι πιθανότητες διορισμού τους. Από την άλλη θυμάμαι όταν δούλευα σε ένα νησί συνάδελφο θεολόγο με ανάθεση ιστορίας να κάνει προετοιμασία για το μάθημα 2 ώρες για να το διδάξει σε 3 μαθητές και αυτό για να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις της σε αυτό.

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32310
  • Τελευταία: Alex.pe83
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160985
  • Σύνολο θεμάτων: 19226
  • Σε σύνδεση σήμερα: 660
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 663
Σύνολο: 678

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.