*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο  (Αναγνώστηκε 583430 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #462 στις: Απρίλιος 05, 2012, 08:45:30 μμ »
Δηλαδή apri, κυρίως η θέση είναι που μας υποδεικνύει εδώ τη συντακτική λειτουργία, σωστά; Γιατί κι εγώ αυτή την εκδοχή σκεφτόμουν (η θεματογραφία μου έγραφε την αναφορική ως υποκείμενο) αλλά δεν ήμουν σίγουρη για το πώς να τη στηρίξω...

Για εμένα, ναι.
Το "πας" μπορεί να λειτουργήσει και ως επίθετο και ως αντωνυμία, όπως ξέρεις.
Άρα, όταν δεν ακολουθεί άμεσα κάποιο ουσιαστικό, αλλά αντιθέτως ρήμα, κατ' εμέ χτυπάει το καμπανάκι ότι έχουμε αντωνυμία.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:39:14 »

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #463 στις: Μάιος 06, 2012, 01:20:03 πμ »
θα ήθελα την άποψη σας :στο άγνωστο της β λυκείου έχουμε κάνει όλα τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα εκτος από
απαρέμφατο, επιρρηματικούς προσδιορισμούς, ανάλυση μετοχής σε πρόταση και το αντίστροφο, αναφορική έλξη, εξαρτημένο υποθετικό λόγο , ευθυ και πλάγιο λόγο και τα ρήματα επίσταμαι , δύναμαι, μέμνημαι, κεῖμαι , κάθημαι
Πιστεύετε ότι πρέπει να κάνω κατι από τα παραπάνω πριν τις φετινές εξετάσεις ή να τους τα αφήσω για το καλοκαίρι που ξεκινάμε προετοιμασία ;
Επίσης πώς να οργανώσω το άγνωστο της τρίτης αφού τελειώσω τα παραπάνω;Να κανουμε κείμενο και επανάληψη φαινομένων;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #464 στις: Μάιος 06, 2012, 10:07:36 πμ »
Απαρέμφατο. επιρρηματικούς προσδιορισμους, επίσταμαι, και δύναμαι οπωσδήποτε.
Τωρα, ως προς την οργάνωση εξαρταται αν είναι μαθητης καλος/μετριος; μαθητης που προσπαθει και μονος του ή περιμενει παντα και τα παντα απο τον καθηγητη; κλπ
Πες αν θελεις λιγα καθως και το πως εσυ το σκεπτεσαι  ;)

*Διεθεσε λιγο απο το χρονο σου να διαβασεις και τις σελιδες αυτου εδω του τοπικ. Ειναι πολυ χρησιμες και θα σε βοηθησει αρκετα  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 06, 2012, 10:10:14 πμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος quidam omnia sciens...

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
  • Φύλο: Άντρας
  • Legendo animvs et mens firme conjvngvntvr
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #465 στις: Ιούνιος 11, 2012, 01:25:54 πμ »
Ζητώ συγνώμη που επαναφέρω κάτι περασμένο εδώ και 3 μήνες.

εἰ καί + ευκτική (εναντιωματική) ή σε κεἰ + ευκτική (παραχωρητική- καταφατική παραχώρηση) μηδ' εἰ/ οὐδ' εἰ + ευκτική (παραχωρητική- αποφατική παραχώρηση).
Αρη,
θα ήθελα, αν θελεις, να μου απαντήσεις το εξής:
τον όρο "καταφατική-αποφατική παραχώρηση" τον έχεις δει κάπου, αναφέρεται κάπου έτσι;

Σε ευχαριστώ.
Φιλικά,
Σωτήρης.

Lvpvs est homo homini, non homo, qvom qvalis sit non novit. (T. Maccivs Plavtvs. Asinaria, 495)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:39:14 »

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #466 στις: Αύγουστος 29, 2012, 03:28:50 μμ »
καλησπερα σας! και παλι εχω μερικες αποριες! ξερεις κανεις ενα καλο βοηθημα για το αγνωστο που να περιεχει μεταφρασεις συνταξη και γραμματικη? και αν σας ειναι ευκολο ποια γραμματικα και συντακτικα φαινομενα πρεπει να διδαχθουν στο αγνωστο? θα εκτιμουσα παααααρα πολυ αν καποιος με διαφωτισει!  :)

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #467 στις: Αύγουστος 29, 2012, 03:39:16 μμ »
Καλησπέρα!
Για ποια ακριβώς τάξη ενδιαφέρεσαι;
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #468 στις: Αύγουστος 29, 2012, 03:47:23 μμ »
εγραψα ολα τα αλλα και αυτο ξεχασα να το γραψω! :) για β λυκειου.

Αποσυνδεδεμένος rataplan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 446
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #469 στις: Αύγουστος 29, 2012, 04:11:27 μμ »
υπαρχει  μια   θεματογραφια  αρχαιων  που  μου  εχουν  συστησει, του  Βασιλη  Βασιλοπουλου, εκδοσεις  Γρηγορη. Εχει  ακουσει  κανεις  τιποτε  για  αυτην?

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #470 στις: Αύγουστος 29, 2012, 04:16:45 μμ »
Θα σου προτείνω ένα που με έχει βολέψει πολύ και από μόνο του θεωρώ πως είναι ολοκληρωμένο -αν και καλό είναι να έχεις και να δουλεύεις περισσότερες από μία θεματογραφίες κάνοντας επιλογές κειμένων.
Πρόκειται για μία θεματογραφία για Β' και Γ' Λυκείου (με μετρίου επιπέδου κείμενα) των εκδόσεων Ζήτη από τις Γιώτα-Λάδη-Βαγενά. Περιλαμβάνει cd με τις μεταφράσεις και τη συντακτική ανάλυση των κειμένων ενώ έχει και απαντήσεις στις ασκήσεις γραμματικής. Επίσης, έχει πολύ καλά οργανωμένη την ύλη γραμματικής και συντακτικού σε ενότητες με μια προτεινόμενη σειρά.
Όταν λες "γραμματική" εννοείς θεωρία γραμματικής ή γραμματική ανάλυση του κειμένου; Το παραπάνω έχει βασικά σημεία της θεωρίας αλλά δεν έχει τη γραμματική ανάλυση των κειμένων.
Επίσης, ένα καλό αποκλειστικά για Β΄Λυκείου με εύκολα και ποικίλα κείμενα είναι από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα του Μυτιληναίου. Αλλά δεν διαθέτει καθόλου γραμματική.
Όσο για τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο! Θα πρέπει όμως να φροντίσεις να καλύψεις όλα τα κενά του μαθητή και να θέσεις γερές βάσεις, επομένως το πόση ύλη θα βγει εξαρτάται από τις δυνατότητες και τη θέληση και του ίδιου μαθητή. Γενικά, καλό είναι στη γραμματική να την πιάσεις από την αρχή μέχρι και τα ρήματα εις-μι (+τους Αορ.Β' ἔβην, ἔγνων) ενώ στο συντακτικό οπωσδήποτε βασικούς όρους (Υπ-Ρ-Αντ./Κατηγ.), απρόσωπη σύνταξη, δοτική προσωπική, προσδιορισμούς (ονοματικούς-επιρρηματικούς), μετοχές, δευτερεύουσες προτάσεις, Υποθετικούς Λόγους (είδη και μετατροπές από το ένα είδος στο άλλο). Δεν θυμάμαι αν μου διαφεύγει κάτι άλλο αυτή τη στιγμή.
Ελπίζω να βοήθησα!
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #471 στις: Αύγουστος 29, 2012, 07:16:25 μμ »
Ευχαριστω πολυ! Φυσικα και βοηθησες!! Οταν λεω γραμματικη εννοω τα ουσιαστικα, τις μετοχες κλπ που υπαρχουν σε καθε κειμενο. Στο πρωτο βιβλιο που μου προτεινεις εχει το συντακτικο των κειμενων απ οτι καταλαβα αλλα μονο θεωρια της γραμματικης?
Και κατι ακομα :) Υπαρχει μια συγκεκριμενη σειρα που τα συντακτικα και γραμματικα φαινομενα πρεπει να διδαχθουν συμφωνα με υλη του σχολειο ή οχι?

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #472 στις: Αύγουστος 29, 2012, 09:20:42 μμ »
Ναι, από τις εκδόσεις Ζήτη έχει το συντακτικό αλλά όχι γραμματική αναγνώριση των λέξεων του κειμένου, μόνο θεωρία γραμματικής σε κάθε κεφάλαιο.
Γενικά, δεν ξέρω αν κυκλοφορούν θεματογραφίες με πλήρη γραμματική αναγνώριση όλων των τύπων του κειμένου-υπάρχουν κάποιες με επιλεκτική αναγνώριση κάποιων τύπων.
Όχι, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σειρά-μπορείς να έχεις τη σχολική γραμματική σαν βάση αλλά και το εγχειρίδιο γλωσσικής διδασκαλίας που έχει κάποια σειρά με τις ενότητες. Σκέψου πως ως ύλη της γραμματικής και του συντακτικού για τις πανελλαδικές ορίζεται η ύλη των βιβλίων του Γυμνασίου και όλο το εγχειρίδιο. Αυτό μαζί με τη "λογική" σειρά που θα πρέπει να έχει η διδασκαλία αυτών των φαινομένων (πρώτα θα διδάξεις τους βασικούς όρους και μετά τους προσδιορισμούς, για παράδειγμα) σου δίνει πάνω κάτω έναν μπούσουλα για το τι θα διδάξεις πρώτα και τι μετά.  ;) 
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #473 στις: Αύγουστος 29, 2012, 09:30:20 μμ »
Να σαι καλα πραγματικα σ ευχαριστω παρα πολυ! Θα ψαξω να βρω αυτο του ζητη που μου ειπες.  :) ακομα και ετσι σιγουρα μου ακουγεται πολυ καλο.  :)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #474 στις: Αύγουστος 29, 2012, 10:27:13 μμ »
Παράκληση η συζήτηση για Αρχαια Ελληνική Θεματογραφία να συνεχιστεί εδω:


http://www.pde.gr/index.php?topic=13410.msg594441;topicseen#new
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος stratos1995

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #475 στις: Αύγουστος 30, 2012, 05:44:52 μμ »
Στο Πρωταγώρα υπάρχει η φράση "καί τἆλλα οὕτως ἐπανισῶν ἔνεμεν". Η λέξη επανισῶν έχει ετυμολογική συγγένεια με το επίθετο ισομερής;;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 30, 2012, 05:47:14 μμ από stratos1995 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159851
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 513
Σύνολο: 520

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.075 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.