*

Αποστολέας Θέμα: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών  (Αναγνώστηκε 23667 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sxolarxos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #14 στις: Μάιος 28, 2014, 11:15:22 πμ »
Εμένα πάλι μου φαίνεται πως το δεύτερο ζητούμενο θα τους δυσκολέψει περισσότερο. Είναι κάπως αόριστο και πιθανόν λιγάκι έξω από τα συνήθη (σχολείο, ΜΜΕ, οικογένεια κτλ.) που προσφέρονται σαν απαντήσεις τις περισσότερες φορές, όταν ζητείται "αντιμετώπιση/θεραπεία" μιας αρνητικής κατάστασης.
Όσον αφορά το πρώτο, νομίζω πως ζητά πράγματα που θίγονται σε πολλά άλλα θέματα του Λυκείου, όπως ανθρώπινα δικαιώματα και παραβίασή τους, βία, ευδαιμονισμός κ.ά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #15 στις: Μάιος 28, 2014, 11:22:57 πμ »
Εμένα πάλι μου φαίνεται πως το δεύτερο ζητούμενο θα τους δυσκολέψει περισσότερο. Είναι κάπως αόριστο και πιθανόν λιγάκι έξω από τα συνήθη (σχολείο, ΜΜΕ, οικογένεια κτλ.) που προσφέρονται σαν απαντήσεις τις περισσότερες φορές, όταν ζητείται "αντιμετώπιση/θεραπεία" μιας αρνητικής κατάστασης.
Όσον αφορά το πρώτο, νομίζω πως ζητά πράγματα που θίγονται σε πολλά άλλα θέματα του Λυκείου, όπως ανθρώπινα δικαιώματα και παραβίασή τους, βία, ευδαιμονισμός κ.ά.

Κι εγώ συμφωνώ...το δεύτερο ζητούμενο θα τους δυσκολέψει γιατί ζητάει ουσιαστικά "απόπειρες" και πρωτοβουλίες απ'την οργανωμένη κοινωνία αλλά και τα άτομα που γίνονται προς την κατεύθυνση της ανθρωπιάς-ανθρωπισμού σε αντίθεση με το "ανθρωποφαγικό" κλίμα που επικρατεί....Δύσκολες εκφάνσεις για λυκειόπαιδα ξαναλέω....κατά τη γνώμη μου.... ???
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος edward

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #16 στις: Μάιος 28, 2014, 11:26:52 πμ »
Το δεύτερο ζητούμενο είναι όντως πιο ζόρικο. Απευθύνεται σε μαθητές με κριτική σκέψη και ικανότητα. Νομίζω εδώ θα ξεχωρίσουν οι πραγματικά καλοί από τους υπόλοιπους.

Αποσυνδεδεμένος sxolarxos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #17 στις: Μάιος 28, 2014, 11:36:06 πμ »
Εκτός και αν γράψουν για κοινωνικά φροντιστήρια / παντοπωλεία / ιατρεία - πράγματα ίσως όχι και τόσο μακριά από την καθημερινότητα πολλών παιδιών πλέον και ένδειξη μιας "ανθρωπιάς" σε συλλογικότερο επίπεδο. Από εκεί και πέρα λογικό είναι στο δεύτερο ζητούμενο να επικεντρωθούν στην πεπατημένη : οικογένεια / σχολείο και αξίες που αυτά οφείλουν να μεταδίδουν.
Φαίνεται, πάντως, πως παγιώνεται η άσκηση με σημεία στίξης. Τουλάχιστον φέτος δεν έχει τις διπλές παύλες του '13...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2014, 11:37:43 πμ από sxolarxos »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος karousel

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #18 στις: Μάιος 28, 2014, 11:41:51 πμ »
Αν και θα δουμε τι θα συζητηθεί αύριο στα βαθμολογικά κέντρα, εσείς τι θεωρείτε ότι πρέπει να γράψει ένα παιδί σε ένα τέτοιο θέμα; Τι θα απαντούσατε σε αυτά τα ζητούμενα;

Αποσυνδεδεμένος katiafil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 372
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #19 στις: Μάιος 28, 2014, 11:44:35 πμ »
Αν και θα δουμε τι θα συζητηθεί αύριο στα βαθμολογικά κέντρα, εσείς τι θεωρείτε ότι πρέπει να γράψει ένα παιδί σε ένα τέτοιο θέμα; Τι θα απαντούσατε σε αυτά τα ζητούμενα;

Μήπως το θέμα έκθεσης είναι ίδιο με το θέμα του 2007;;;;;
http://www.epil.gr/themata/06_07/g_likiou/neoel_glossa_g_gen_07.pdf

Αποσυνδεδεμένος ellitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 106
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #20 στις: Μάιος 28, 2014, 11:44:58 πμ »
Τα συνώνυμα αντώνυμα θεωρούνται εύκολα?

Αποσυνδεδεμένος inw

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2305
    • Προφίλ
    • http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #21 στις: Μάιος 28, 2014, 11:46:13 πμ »
Πολύ δύσκολα.
http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #22 στις: Μάιος 28, 2014, 11:49:28 πμ »
Εγώ θα έλεγα τα συνώνυμα εύκολα, τα αντίθετα πιο απαιτητικά.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #23 στις: Μάιος 28, 2014, 11:51:23 πμ »
Θα συμφωνήσω ότι το δεύτερο ζητούμενο δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται στην πρώτη ανάγνωση καθώς ζητούνται δραστηριότητες.Επίσης και εγώ πιστεύω ότι στα συνώνυμα και αντώνυμα θα δυσκολευτούν τα παιδιά όπως και στον τρόπο ανάπτυξης ίσως κάποια μέχρι που θα θέσουν το γένος "είναι μια λέξη του καιρού μας, ένας όρος κοινόχρηστος, ένα νόμισμα
που κυκλοφορεί σ’ όλα τα χέρια" κατά την δική μου άποψη.

Αποσυνδεδεμένος sxolarxos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #24 στις: Μάιος 28, 2014, 11:52:32 πμ »
Αν και θα δουμε τι θα συζητηθεί αύριο στα βαθμολογικά κέντρα, εσείς τι θεωρείτε ότι πρέπει να γράψει ένα παιδί σε ένα τέτοιο θέμα; Τι θα απαντούσατε σε αυτά τα ζητούμενα;

1ο ζητούμενο :
-Κυριαρχία ατομικισμού, υλικού ευδαιμονισμού, έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας που οδηγεί σε γενικότερη αδιαφορία για τον συνάνθρωπο
-Ανοχή και αδιαφορία στις καθημερινές παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων (π.χ εις βάρος μεταναστών κτλ.)


2ο ζητούμενο :
-Οικογένεια και σχολείο, που οφείλει να μεταδίδει τις αξίες του σεβασμού, της αλληλεγγύης κτλ στα παιδιά
-Ανάπτυξη μιας "κουλτούρας" ενεργών πολιτών + ενδυνάμωση κινημάτων εθελοντών που θα στηρίζουν όσους υποφέρουν

...Ξέρω 'γω; Όσο τα σκέφτομαι, τόσο πελαγώνω και ο ίδιος. Μου φαίνεται πως η γενικολογία και η αοριστία θα πάει σύννεφο φέτος. Πραγματικά, περιμένω να δω σε τί θα καταλήξουν αύριο στο βαθμολογικό.

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #25 στις: Μάιος 28, 2014, 12:07:54 μμ »
Sxolarxe...στο 2ο ζητούμενο διαφωνώ....ζητάει να αναφερθούν σε δραστηριότητες ατομικές και συλλογικές που αποσκοπούν στον περιορισμό του ελλείμματος...δηλαδή σε απτά παραδείγματα απ'την καθημερινότητα που ήδη υφίστανται και όχι στο τι θα ήταν καλό να γίνει...στο τέλος σαφώς σαν επίλογο μπορούν να γράψουν (κατά τη γνώμη μου) και το τι θα ήταν καλό να γίνεται και από κοινωνία, σχολείο, οικογένεια...εξάλλου το να λες τι θα ήταν καλό να γίνει και να κάνεις προτάσεις είναι ένας καλός τρόπος για επίλογο μια και έτσι αποφεύγουν την επανάληψη στον επίλογό τους και τη στεγνή ανακεφαλαίωση των όσων είπαν....
Εγώ σαν οδηγίες συγγραφής αυτό είναι απ'τα βασικά που τους λέω για τον επίλογο.

Το 2ο ζητούμενο όμως θεωρώ πως θέλει παραδείγματα...και εκεί έγκειται η οξυδέρκεια κι η αντιληπτική ικανότητα που θα κάνει τη διαφορά....τα παραδείγματα καμιά φορά αποδεικνύονται πολύ δύσκολη υπόθεση σε μερικά θέματα....σαφέστατα όχι απλή παράθεση παραδειγμάτων, αλλά συνοδευμένα με κάποιο σχολιασμό ίσως και επεξήγηση σε κάποιες περιπτώσεις...!
Η ταπεινή μου γνώμη... ???
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #26 στις: Μάιος 28, 2014, 12:10:46 μμ »
Θέμα διδαγμένο στα φροντιστηρια και στα ιδιαιτερα, αναμενόμενο απο τους περισσοτερους, με ελαχιστες δυσκολιες.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος gng

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #27 στις: Μάιος 28, 2014, 12:11:57 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα με τη ΛΩΡΑ. Στο β΄ζητούμενο θέλει πρακτικές λύσεις. Θα την πατήσουν πιστεύω όσοι αναλωθούν  στις κλασικες προτάσεις (οικογένεια, σχολείο....).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159847
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 630
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 603
Σύνολο: 615

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.