0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Τι γνώμη έχετε για την κατάργηση του διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών;Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ στους εκπαιδευτικούς αποτελεί νομιμοποίηση της αποσύνδεσης-πτυχίου επαγγέλματος. Το ΚΚΕ τον απορρίπτει και παλεύει για την άμεση κατάργησή του. Άλλωστε οι άνθρωποι που έχουν πάρει πτυχίο έχουν αποδεδειγμένα εξεταστεί στο αντικείμενο σπουδών στο οποίο καλούνται να δουλέψουν. Προφανώς χρειάζεται και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όμως αυτή πρέπει να γίνεται οργανωμένα με κρατική ευθύνη στα πανεπιστημιακά τμήματα με απαλλαγή-όσο χρειάζεται-και από τα διδακτικά καθήκοντα.Σημειώνουμε άλλωστε ότι ο ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών δεν μετράει ποιοτικά χαρακτηριστικά, αφού τελικά οι όποιο διορισμοί γίνονται με βάση την προειλημμένη απόφαση για τον αριθμό που θα διοριστούν και όχι των επιτυχόντων. Γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε: κατάργηση του ΑΣΕΠ, άμεση μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
στην κατάσταση αυτή έρχεται να προστεθεί και ο νόμος 3848/2010 της κ. Διαμαντοπούλου, που θέτει την επιτυχία στον ΑΣΕΠ ως απαραίτητη προϋπόθεση διορισμού και ενδεχόμενη αποτυχία σε αυτόν θα στείλει στην μόνιμη ανεργία αναπληρωτές που έχουν προσφέρει με αυταπάρνηση 6, 7, 8 και παραπάνω χρόνια, δίνοντας καθημερινά ψυχή και σώμα υπηρετώντας μια δημόσια παιδεία υπό κατάρρευση».
Debate μέρος 3ο: Οι 5 προκλήσεις της επόμενης μέρας1.jpgΛίγες ημέρες πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, απευθυνόμαστε στα κόμματα, όχι για να καταγράψουμε τις γενικές τους θέσεις για την Παιδεία, αλλά για να εξασφαλίσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για την επόμενη κιόλας ημέρα των εκλογών20.01.2015, 06:46 | Ετικέτες: εκπαίδευση, παιδεία, κόμματα, ΤΕΙ, Μεταπολίτευση, υπουργός Παιδείας, φοιτητές, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ΚΙΔΗΣΟΣυντάκτης: Αννα ΑνδριτσάκηΤο ερώτημα «ποιο σχολείο θέλουμε;» ή γενικότερα «τι εκπαιδευτικό σύστημα θέλουμε;» ανέκαθεν αποτελούσε τη βάση διαρκών και αδιέξοδων πολιτικών συγκρούσεων και ταυτόχρονα τον ακρογωνιαίο λίθο της... μεταρρυθμισιολογίας από τη Μεταπολίτευση και εντεύθεν.Τα τελευταία χρόνια πριν από την κρίση όλες οι απόπειρες ρύθμισης ξεκινούσαν ως εξαγγελίες μεγαλειωδών μεταρρυθμίσεων και κατέληγαν σε αποσπασματικές παρεμβάσεις, οι οποίες περισσότερο προορίζονταν για την επικοινωνιακή παρακαταθήκη τού εκάστοτε υπουργού Παιδείας, παρά για την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Τα δε χρόνια της κρίσης, η εκπαιδευτική πολιτική έχει μετατραπεί σε προσπάθεια διάσωσης της εκπαίδευσης με τη δραματική συρρίκνωση του ορισμού της ως δημόσιου αγαθού.Λίγες ημέρες πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, απευθυνόμαστε στα κόμματα, όχι για να καταγράψουμε τις γενικές τους θέσεις για την Παιδεία, αλλά για να εξασφαλίσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για την επόμενη κιόλας ημέρα των εκλογών σε θέματα που επηρεάζουν άμεσα και καθοριστικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από το πώς και από ποιους δρομολογήθηκαν. Οι μετεγγραφές στα ΑΕΙ, οι διαγραφές των αιωνίων, η Τράπεζα Θεμάτων, τα αμέτρητα κενά στα σχολεία και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αφορούν και επηρεάζουν χιλιάδες οικογένειες, μαθητές, φοιτητές, δασκάλους, καθηγητές, πανεπιστημιακούς.♦Οι μετεγγραφές αναγνωρίζονται από όλα τα κόμματα ως προβληματικός πλην όμως αναγκαίος θεσμός, αρκεί να συνοδεύεται από την ύπαρξη αυστηρών προϋποθέσεων και την οικονομική στήριξη των ΑΕΙ.♦Οι «αιώνιοι» φοιτητές δεν κοστίζουν, αλλά μόνο ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ είναι υπέρ της διατήρησης του δικαιώματος αποφοίτησης. Οι υπόλοιποι ζητούν εκκαθάριση των μητρώων σταδιακά και με προϋποθέσεις, ενώ ΠΑΣΟΚ και ΚΙΔΗΣΟ υπερασπίζονται το μέτρο το οποίο καθιερώθηκε επί... παλαιού ΠΑΣΟΚ. Το νέο ΠΑΣΟΚ πάντως χρησιμοποιεί πιο ήπια διατύπωση, παραπέμποντας και στα Ιδρύματα.♦Οι απαντήσεις για την Τράπεζα Θεμάτων αντανακλούν την τρέχουσα πολιτική εικόνα. Τα αριστερά κόμματα (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΔΗΜΑΡ), αλλά και οι ΑΝ.ΕΛΛ. την αποδοκιμάζουν, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ, ΚΙΔΗΣΟ συμφωνούν με την καθιέρωσή της.♦Πλην ΚΚΕ, όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα ενός συστήματος αξιολόγησης ή «αναδιάρθρωσης» (βλ. ΣΥΡΙΖΑ), αλλά όλοι ζητούν αναθεώρηση του σημερινού πλαισίου. Συμπεριλαμβανομένου του (συγκυβερνώντος μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες) ΠΑΣΟΚ.♦Για τα χιλιάδες κενά, μία είναι η απάντηση. Πρέπει να αυξηθούν τα κονδύλια, πρέπει να γίνουν διορισμοί. Κανείς δεν εξηγεί πώς ακριβώς θα επιτευχθούν αυτοί οι δύσκολοι στόχοι.♦Από τον διάλογο απουσιάζει η Ν.Δ., η οποία παρέπεμψε τις ερωτήσεις στον πρώην υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Μας διαμηνύθηκε ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος δεν προλάβαινε, λόγω μεγάλου προεκλογικού φόρτου.Τα ερωτήματα1. Η επαναφορά του δικαιώματος μετεγγραφής στα ΑΕΙ διευκόλυνε χιλιάδες οικογένειες, αλλά και «γονάτισε» κυρίως τα κεντρικά Ιδρύματα. Είστε υπέρ της διατήρησης του θεσμού ή όχι;2. Το καθάρισμα των μητρώων έχει αρχίσει στα ΑΕΙ. Πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί περαιτέρω παράταση (και για πόσο) σε όσους «λιμνάζοντες» φοιτητές έχουν επιδείξει ενδιαφέρον ή ν’ αρχίσουν άμεσα οι διαγραφές τους, όπως προβλέπει η τελευταία υπουργική απόφαση;3. Η Τράπεζα Θεμάτων πέρυσι «πέταξε» από τις τάξεις χιλιάδες μαθητές και μόλις πριν από λίγες ημέρες με εντολή του υπουργού Παιδείας αναδιαμορφώνεται διά της δραματικής συρρίκνωσής της. Ποια είναι η θέση σας για την ύπαρξη και τον ρόλο αυτού του θεσμού;4. Οι διαδικασίες αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα και προχωρούν με μεγάλη δυσκολία. Χρειάζεται επανεξέταση του προτεινόμενου μοντέλου ή επιμονή στην εφαρμογή;5. Πώς θα καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία την επόμενη σχολική χρονιά με δεδομένη την αδιοριστία, τις συνεχιζόμενες αθρόες συνταξιοδοτήσεις και την περαιτέρω περικοπή κονδυλίων; Οι απαντήσειςΤάσος Κουράκης, υποψήφιος βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, ΣΥΡΙΖΑ1. O θεσμός των μετεγγραφών είναι ένα αναγκαίο κακό, ένα μεταβατικό μέτρο, που οδηγεί σε αδιέξοδο τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, όταν το υπουργείο Παιδείας κάνει ανέξοδη «κοινωνική πολιτική» στις πλάτες τους. Tο υπουργείο Παιδείας όφειλε άμεσα να ενισχύσει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με έκτακτη οικονομική ενίσχυση. H κυβέρνηση της Αριστεράς θα στηρίξει με τον καλύτερο τρόπο και τη φοιτητική μέριμνα (σίτιση, στέγαση), για την οποία άλλωστε είχε καταθέσει και πρόταση νόμου στις 1/8/2012.2. Ο μνημονιακός νόμος 4009/2011 της κυρίας Διαμαντοπούλου που προβλέπει τη διαγραφή φοιτητών θα καταργηθεί άμεσα από την κυβέρνηση της Αριστεράς. Είναι αδιανόητο να βρεθούν εκτός ΑΕΙ φοιτητές και φοιτήτριες που δεν κοστίζουν στο κράτος ούτε για δελτίο φοιτητικής ταυτότητας (πάσο), ούτε για φοιτητική εστία, ούτε για συγγράμματα, ούτε για παντός είδους διευκολύνσεις.3. Η Τράπεζα Θεμάτων που οδήγησε χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου σε παταγώδη αποτυχία θα καταργηθεί αμέσως και θα επαναφέρουμε τον θεσμό της πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας. Θα αποσυνδέσουμε τις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από την απόκτηση του απολυτήριου Λυκείου, το οποίο θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις.4. Η λεγόμενη αξιολόγηση ακύρωσε, όπου εφαρμόστηκε, το συλλογικό πνεύμα ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και, καθώς θα συνδέονταν και με το ύψος των αποδοχών τους, οδήγησε σε έναν ανεπίτρεπτο ανταγωνισμό. Ως αυριανή κυβέρνηση της χώρας θα καταργήσουμε το αυταρχικό νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε μια δημοκρατική αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου και της δομής της διοίκησης και της οργάνωσης της εκπαίδευσης, ενισχύοντας τον ρόλο των συλλογικών οργάνων.5. Σχεδιάζουμε έναν νέο προγραμματισμό μόνιμων προσλήψεων προσωπικού για την εξασφάλιση της λειτουργίας και της διοίκησης όλων των σχολείων και των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, σταδιακά θα καταργήσουμε όλες τις ευέλικτες μορφές εργασίας. Μεταβατικά θα αξιοποιήσουμε και τις δυνατότητες προσλήψεων μέσω προγραμμάτων για να καλυφθούν τα υπόλοιπα κενά, ενισχύοντας όμως τις χαμηλές αμοιβές τους. Επίσης, θα επιδοτήσουμε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς σε απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να διασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση των σχολικών μονάδων σε αυτές τις περιοχές και η αξιοπρεπής διαβίωση των εκπαιδευτικών. Δημήτρης Νικηφόρος, αναπληρωτής γραμματέας Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ1. Ο θεσμός των μετεγγραφών είναι αλήθεια ότι δημιουργεί ορισμένες στρεβλώσεις. Από την άλλη, ιδίως σε μια περίοδο κρίσης, αποτελεί ένα κοινωνικό μέτρο. Ο νόμος του Μαΐου είναι γεγονός ότι ήταν πολύ γενναιόδωρος. Σε συνεργασία με τα Ιδρύματα, βρέθηκε μια τομή. Στο μέλλον, το θέμα πρέπει πάλι να λυθεί ύστερα από διαβούλευση.2. Το μέτρο της «εκκαθάρισης» των φοιτητικών μητρώων είναι ορθό και πρέπει να προχωρήσει, για λόγους ουσιαστικής ακαδημαϊκής τάξης αλλά και αισθητικής. Η πρόβλεψη του νόμου δίνει την τελική αρμοδιότητα στα ίδια τα Ιδρύματα. Το υπουργείο έχει αρμοδιότητα στον βαθμό που δεν έχουν (κακώς) ολοκληρωθεί οι Οργανισμοί. Στο μέλλον θα περιμένουμε να δούμε τον τρόπο με τον οποίο το κάθε Ιδρυμα θα αντιμετωπίσει το ζήτημα.3. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν είναι ένας αρνητικός θεσμός. Σκοπός της είναι η υποβοήθηση των μαθητών στη μελέτη τους. Η αιτία που προβλήματος που δημιουργήθηκε ήταν η αλλαγή προς το αυστηρότερο του τρόπου προαγωγής και απόλυσης των μαθητών. Εγιναν οι παρεμβάσεις που έπρεπε και αντιμετωπίστηκε σε σημαντικό βαθμό. Από εκεί και μετά, είναι γεγονός πως τα θέματα της Τράπεζας πρέπει να είναι «ελεγχόμενα» όσον αφορά τον αριθμό τους και βέβαια να γνωστοποιούνται έγκαιρα και όχι παραμονές εξετάσεων.4. Tο ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Ομως, είμαστε αντίθετοι τόσο με τη λογική που διέπει το Π.Δ. που προώθησε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας όσο και με πολλές από τις επιμέρους διατάξεις του. Απαιτείται αλλαγή του συγκεκριμένου μοντέλου αξιολόγησης.5. Είναι αμφίβολο αν θα είναι δυνατό το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Σεπτέμβρη. Απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Αυτό θα το πετύχουμε με την κατάργηση της αναλογίας 1 προς 10 στην εκπαίδευση και την άμεση διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για 10.000 τουλάχιστον εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης και 5.000 ειδικής αγωγής. Από την άλλη, επιβάλλεται να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη λειτουργία θεσμών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, όπως η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη. Ηλίας Πατίδης, υποψήφιος βουλευτής
http://www.efsyn.gr/arthro/debate-meros-3o-oi-5-prokliseis-tis-epomenis-meras