0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ-----Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - ΜαρούσιΙστοσελίδα: www.minedu.gov.grE-mail: press@minedu.gov.gr Μαρούσι, 28 Φεβρουαρίου 2015ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, δηλώνει ότι ουδέποτε έκανε οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το μαζεύουν σιγα-σιγα...... αναμενόμενο!
Από το 1997 μέχρι και σήμερα όλοι οι υπουργοί παιδείας,πλην μιας εξαίρεσης,αμέσως μόλις αναλαμβάνουν τα καθήκοντά τους ασχολούνται με τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών.Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη ευρωπαική χώρα σαν τη δική μας που να μην έχει ένα σταθερό και αξιοκρατικό σύστημα προσλήψεων στην εκπαίδευση.Το 1997,λοιπόν,ο Γεράσιμος Αρσένης κατάργησε την επετηρίδα και εισήγαγε ως τρόπο διορισμού τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ,με μεταβατικό στάδιο πέντε ετών.Το 2002 ο Ευθυμίου ,κάτω από την πίεση των εκπκών,όρισε για πρώτη φορά την ποσόστωση 75%ΑΣΕΠ-25% από τους πίνακες προυπηρεσίας.Κι αυτό γιατί παρατηρούνταν το φαινόμενο-στους δασκάλους κυρίως-να μην υπάρχουν επιτυχόντες για μόνιμο διορισμό,αλλά οι "αποτυχόντες"να εργάζονται πολλά χρόνια ,ως αναπληρωτές.Και το ερώτημα που ετέθη τότε-και τίθεται πιο έντονα τώρα-είναι:ένας εκπκός είναι κατάλληλος να εργάζεται ως αναπληρωτής χωρίς επιτυχία στον ΑΣΕΠ,αλλά για να γίνει μόνιμος χρειάζεται διαγωνισμό;;; την "καταλληλότητα " τη δίνει ο διαγωνισμός;;;Σήμερα που υπάρχουν συνάδελφοι με 13 χρόνια προυπηρεσίας, ως αναπληρωτές,χρειάζεται να δώσουν εξετάσεις για να θεωρηθούν κατάλληλοι;;; Ή οι νηπιαγωγοί που έχουν δυο και τρεις επιτυχίες σε ΑΣΕΠ και χρόνια προυπηρεσία,πρέπει να δώσουν πάλι εξετάσεις;Στη συνέχεια η Γιαννάκου,κάτω από την πίεση της ΔΟΕ,καθιέρωσε το 2004 τα τελικά ποσοστά προσλήψεων 60% ΑΣΕΠ-40% ενιαίος πίνακας.Το σύστημα ισορρόπησε ήταν δίκαιο ,αφού αναγνωρίζονταν και η επιτυχία σε ΑΣΕΠ με μεγαλύτερο μάλιστα ποσοστό και η προυπηρεσία.Κι εκεί που λέγαμε ότι ,επιτέλους ,καθιερώθηκε ένα δίκαιο και αποδεκτό σύστημα προσλήψεων ήρθε το 2010 η Διαμαντοπούλου με τον περιβόητο Ν3848/10 και έφερε τα πάνω κάτω πάλι:100% ΑΣΕΠ.Μας γύρισε στον νόμο του Αρσένη που με τόσους αγώνες είχαμε καταφέρει να τον εξισορροπήσουμε.Από το 2010 και μετά όμως δεν έγινε κανένας διαγωνισμός κι έτσι χιλιάδες συνάδελφοί μας εργάζονται ως αναπληρωτές,χωρίς την προοπτική μόνιμου διορισμού.Ταυτόχρονα το 60%-40% εξακολουθεί να ισχύει για τους μόνιμους διορισμούς ,αφού το μεταβατικό στάδιο ,επειδή δεν έγινε διαγωνισμός με τον 3848,εξακολουθεί να ισχύει.Μύλος δηλαδή...Η νέα κυβέρνηση παραλαμβάνει όντως μια τραγελαφική κατάσταση.Το πρώτο που ,κατά τη γνώμη μου ,πρέπει να κάνει είναι να εξασφαλίσει πιστώσεις για μόνιμους διορισμούς σε όλα τα οργανικά κενά και να ανακοινώσει τον αριθμό των προσλήψεων για να μην λέει ο καθένας ό,τι θέλει.Ταυτόχρονα πρέπει να εξασφαλίσει πιστώσεις για αναπληρωτές ,προκειμένου να καλύψει τα λειτουργικά κενά.Φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών έφτασαν περίπου τις 20000 ως τώρα,για ΠΕ και ΔΕ, και του χρόνου οι ανάγκες θα ξεπερνούν τις 25000 ,λόγω και των συνταξιοδοτήσεων της φετινής χρονιάς.Αν ,λοιπόν,πραγματοποιήσει 7000 μόνιμους διορισμούς ,όπως ανακοινώθηκε προεκλογικά, τότε θα χρειασθεί περίπου 18000 πιστώσεις για αναπληρωτές.Ως προς το σύστημα διορισμού αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το 60% -40% που καθιέρωσε ο κλάδος με τους αγώνες του.Υπάρχουν σήμερα επιτυχόντες του ΑΣΕΠ (π.χ.νηπιαγωγοί )από όπου μπορεί να πάρει το 60% κι όπου δεν υπάρχουν επιτυχόντες να πάρει το 100% από τους πίνακες προυπηρεσίας.Αυτό που ίσχυε δηλαδή πριν το νόμο Διαμαντοπούλου και που ισχύει και τώρα ως μεταβατικό στάδιο.Ταυτόχρονα θα πρέπει να ανοίξει διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την καθιέρωση ενός μόνιμου,δίκαιου και αξιοκρατικού συστήματος προσλήψεων που να μην αλλάζει από κυβέρνηση σε κυβέρνηση κι από υπουργό σε υπουργό.Υ.Γ.Αναφέρομαι σε δασκάλους και νηπιαγωγούς επειδή η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μόνο αυτές τις προσλήψεις κάνει.Οι προσλήψεις των υπόλοιπων ειδικοτήτων γίνονται από τη β/θμια.Επισημαίνω δε ότι η προυπηρεσία δασκάλων και νηπιαγωγών είναι πέρα για πέρα διαφανής και αντικειμενική ,αφού οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε αυτούς τους κλάδους γινόταν πάντα κεντρικά από το υπουργείο παιδείας με βάση την επιτυχία σε διαγωνισμό ή την επετηρίδα.Όσα ,λοιπόν,γράφονται για "αδιαφανείς"διαδικασίες προσλήψεων στην ΠΕ είναι πέρα για πέρα ανυπόστατα.
Μέχρι να έχουμε κάποιο νόμο , δεν ξέρει κανείς ......Η εποπτεία είναι σίγουρη αλλά αν καταργήσει τον γραπτο διαγωνισμο θα πέσει στα μάτια πολλών .... σκέψου πόσοι είναι οι απόφοιτοι μετά το 2009 που δεν έχουν προλάβει να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό . Αυτοι δεν ψηφίζουν , οι οικογενειες τους;;;;
ναι βέβαια αλλά τι εννοούν με... ασεπ : εποπτεία ή γραπτό διαγωνισμό;....
Με το δεδομένο του ΣτΕ είναι πιο εύκολο να πάμε σε επετηρίδα παρά σε αυτό που θέλει να περάσει μια μερίδα του Σύριζα με νύχια και με δόντια. Τώρα αν η κυβέρνηση θέλει να στιγματιστεί με ένα 'νομικό πραξικόπημα',για να διορίσει μια χούφτα ανθρώπων που τους υποσχέθηκε διορισμό προεκλογικά, ειναι ελεύθερη να το κάνει. Να ξέρουν όλοι ότι οι προσφυγές έχουν παρει το δρόμο τους και θα πολλαπλασιαστούν στο μέλλον.Το κριτήριο της προϋπηρεσίας είναι αυτό που κατεξοχήν καταδικάστηκε από το ΣτΕ. Όσοι θέλουν να κάνουν το ψάρι κρέας και να ονομάσουν την προϋπηρεσία αντικειμενικό κριτήριο, πρέπει να ξέρουν ότι θα βρουν νομικά κωλύματα.Από κει και πέρα όλοι θα αναλάβουν την πολιτική και προσωπική τους ευθύνη.
,για να διορίσει μια χούφτα ανθρώπων
Οι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται στους πίνακες με προϋπηρεσία και μόρια ΑΣΕΠ φθάνουν τους 28.645 ενώ με την προσμέτρηση των προϋπηρεσιών από το 2010 και έπειτα θα αυξηθεί ο αριθμός τους καθώς στην ειδικότητα των δασκάλων υπάρχουν περίπου 2000 αναπληρωτές που απέκτησαν προϋπηρεσία από τον πίνακα μηδενικής.
...δεν είναι αντικειμενικό κριτήριο η προϋπηρεσία; και τότε γιατί να προσμετρηθεί μετά από γραπτή επίδοση σε ασεπ; διαφωνω!!!
το μέλλον αυτών που αποφοιτούν ακόμα και ασεπ να δώσουν δεν είναι ευοίωνο αφού θα έχουν να αντιμετωπίσουν την μεγάλα μάζα όσων έχουν τεράστιες προϋπηρεσίες...