0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΑθήνα 07/02/2002ΑΠ: 287ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡ. 17/2002Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, συνήλθε μετά από πρόσκληση του Προέδρου της σε τακτική συνεδρίαση την 29-1-2002 στο κατάστημά της αποτελούμενη από τον κ. Κ. Δαφέρμο, Πρόεδρο, και τους Σ. Λύτρα, Ν. Αλιβιζάτο, Ε. Κιουντούζη, Α. Παπαχρίστου, και
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΑθήνα 20/11/2003ΑΠ: 2718ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡ. 56/2003Η συνεδρίαση έγινε στα γραφεία της Αρχής την Πέμπτη 13/11/2003 ώρα 10:30 π.μ., μετά από πρόσκληση του Προέδρου. Παρέστησαν οι Χ. Παληοκώστας, αναπληρωτής Πρόεδρος, σε αναπλήρωση του Προέδρου Δ. Γουργουράκη ο οποίος απουσίαζε λόγω κωλύματος, Αθ. Παπαχρίστου, Ι. Τσουκαλάς, Ν. Φραγκάκης, Σ. Λύτρας και Σ. Σαρηβαλάσης, τακτικά μέλη. Στη συνεδρίαση παρέστη επίσης το αναπληρωματικό μέλος Α. Παπανεοφύτου εις αναπλήρωση του τακτικού μέλους, Ν. Παπαγεωργίου ο οποίος εκλήθη αλλά απουσίαζε λόγω κωλύματος. Η Αρχή, ενόψει του ότι υπήρχε απαρτία, συνήλθε προκειμένου να εξετάσει την υπόθεση που αναφέρεται στο ιστορικό της παρούσας.Καθήκοντα γραμματέα εξετέλεσε η Μ. Γιαννάκη, υπάλληλος του τμήματος Διοικητικού Οικονομικού, μετά από εντολή του Προέδρου. Παρούσα χωρίς δικαίωμα ψήφου ήταν η Κ. Λωσταράκου, ελέγκτρια, ως εισηγήτρια.Ο … με το υπ’ αριθμ. … έγραφό του, ζητά από την Αρχή να γνωμοδοτήσει σχετικά με το αν μπορεί να λάβει γνώση αντιγράφου του φακέλου υποψηφιότητας εκλέγοντος συνυποψηφίου του από το ΤΕΙ …, καθόσον το ανωτέρω ίδρυμα αρνήθηκε να ικανοποιήσει σχετικό αίτημά του επικαλούμενο απαντητικό έγγραφο του ΥΠΕΣΔΔΑ προς το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στο έγγραφό αυτό, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 2690/99, δεν μπορούν να χορηγηθούν αντίγραφα των τίτλων σπουδών, του βιογραφικού σημειώματος και των βεβαιώσεων προϋπηρεσίας που περιέχονται στο φάκελο υποψηφιότητας, καθόσον περιέχουν στοιχεία που αφορούν την ιδιωτική ζωή τρίτων.ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΤα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο βιογραφικό σημείωμα υποψηφίων για θέσεις ΔΕΠ αποτελούν προσωπικά δεδομένα κατ’ αρθρο 2 α και γ του Ν. 2472/97. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να χορηγηθούν σε τρίτους αν υπάρχει συγκατάθεση του υποκειμένου (άρθρο 5 παρ. 1) ή αν υφίστανται οι προϋποθέσεις εξαίρεσης τα παρ. 2 3 του ίδιου άρθρου.Εφόσον τα εν λόγω στοιχεία είναι αναγκαία για την ικανοποίηση του έννομου συμφέροντος του αιτούντος, όπως αυτό καταγράφεται από την αίτησή του, υπερέχει δε προφανώς των δικαιωμάτων και συμφερόντων του συνοποψηφίου του, η ανακοίνωση των αιτούμενων στοιχείων δεν προσκρούει σε κανένα κώλυμα του ν. 2492/97 (άρθρο 5 παρ. εδ.ε), υπό τον όρο ότι ο υπεύθυνος επεξεργασίας θα ενημερώσει πριν την ανακοίνωση το υποκείμενο για την ανακοίνωση αυτή (άρθρο 11 παρ. 3).Πρέπει ωστόσο να επισημανθεί ότι η δυνατότητα πρόσβασης αφορά στοιχεία σχετικά με την κατάθεση υποψηφιότητας για κατάληψη θέσης, όπως επιστημονικές εργασίες, βιογραφικό σημείωμα επιστημονικής διαδρομής κλπ και όχι δικαιολογητικά που πιθανώς να περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, για το οποία ή δυνατότητα πρόσβασης εμπίπτει σε αυστηρότερες προϋποθέσεις του νόμου.Ο αναπληρωτής πρόεδρος Χρήστος ΠαληοκώσταςΗ Γραμματέας Μελπομένη Γιαννάκη
[...]ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΝΟΥ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝΆρθρο 11Δικαίωμα ενημέρωσης1. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει, κατά το στάδιο της συλλογής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, να ενημερώνει με τρόπο πρόσφορο και σαφή το υποκείμενο για τα εξής τουλάχιστον στοιχεία:• Την ταυτότητά του και την ταυτότητα του τυχόν εκπροσώπου του• Τον σκοπό της επεξεργασίας• Τους αποδέκτες ή τις κατηγορίες αποδεκτών των δεδομένων• Την ύπαρξη του δικαιώματος πρόσβασης2. Εάν για τη συλλογή των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ο υπεύθυνος επεξεργασίας ζητεί την συνδρομή του υποκείμενου, οφείλει να το ενημερώνει ειδικώς και εγγράφως για τα στοιχεία της παρ. 1 του παρόντος άρθρου καθώς και για τα δικαιώματά του, σύμφωνα με τα άρθρα 11 έως και 13 του παρόντος νόμου. Με την αυτή ενημέρωση ο υπεύθυνος επεξεργασίας γνωστοποιεί στο υποκείμενο εάν υποχρεούται ή όχι να παράσχει τη συνδρομή του, με βάση ποιες διατάξεις, καθώς και για τις τυχόν συνέπειες της αρνήσεώς του.3. Εάν τα δεδομένα ανακοινώνονται σε τρίτους, το υποκείμενο ενημερώνεται για την ανακοίνωση πριν από αυτούς.4. Με απόφαση της Αρχής, μπορεί να αρθεί εν όλω ή εν μέρει η υποχρέωση ενημέρωσης σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 3, εφόσον η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα γίνεται για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για την διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων. Σε επείγουσες περιπτώσεις ή άρση της υποχρέωσης ενημέρωσης μπορεί να γίνει με προσωρινή, άμεσα εκτελεστή, απόφαση του Προέδρου, ο οποίος πρέπει να συγκαλέσει το συντομότερο την Αρχή για την έκδοση οριστικής απόφασης επί του θέματος.5. Με την επιφύλαξη των δικαιωμάτων εκ των άρθρων 12 και 13, η υποχρέωση ενημέρωσης δεν υφίσταται όταν η συλλογή γίνεται αποκλειστικά για δημοσιογραφικούς σκοπούς και αφορά δημόσια πρόσωπα.***Η παράγραφος 4 του παρόντος άρθρου αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ. 4 άρθρ. 34 Ν.2915/2001 ΦΕΚ 109Α/2001
ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΑθήνα, 15/4/04Αρ. πρωτ. 792ΠΡΟΣ …Κοιν. 1) … 2)…ΘΕΜΑ: ...Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά των υποψηφίων αποτελούν προσωπικά δεδομένα αυτών κατά την έννοια του Ν.2472/97. Όπως έχει ήδη κρίνει η Αρχή με τις υπ. αρ. 17/2002 και 56/2003 Αποφάσεις της η ανακοίνωση των στοιχείων των επιλεχθέντων συνυποψηφίων σε άλλον υποψήφιο είναι νόμιμη χωρίς τη συγκατάθεσή τους υπό τις εξής σωρευτικά εξεταζόμενες προϋποθέσεις:α) Τα δεδομένα ζητούνται με τη νόμιμη διαδικασία (έγγραφη αίτηση, τεκμηρίωση υπέρτερου έννομου συμφέροντος). Το υπέρτερο έννομο συμφέρον συνίσταται στο δικαίωμα του αιτούντος να ασκήσει τα εκ του νόμου δικαιώματά του προσβολής των σχετικών αποφάσεων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 παρ. 2 ε) του Ν. 2472/1997. Εξάλλου, η Αρχή με την υπ. αρ. 17/2002 Απόφασή της απηύθυνε σύσταση σε όλους τους αρμόδιους φορείς του δημόσιου τομέα σε κάθε προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού – το ίδιο ισχύει και ως προς τη διαδικασία επιλογής προσωπικού με βάση διατάξεις – να γίνεται μνεία της δυνατότητας πρόσβασης των υποψηφίων σε στοιχεία που αφορούν λοιπούς συνυποψηφίους προκειμένου να ασκήσουν τα εκ του νόμου δικαιώματά τους. Η ύπαρξη υπέρτερου έννομου συμφέροντος προϋποθέτει, επίσης, ότι ο αιτών υποβάλλει το αίτημά του εμπρόθεσμα, γεγονός που οφείλει να ελεγχθεί εκ μέρους σας πριν την ανακοίνωση των στοιχείων.β) Η ανακοίνωση στοιχείων των συνυποψηφίων περιορίζεται στη χορήγηση των δικαιολογητικών εκείνων μόνο που αποτέλεσαν τη βάση της αξιολόγησης των υποψηφίων για την κατάληψη των προκηρυχθεισών θέσεων. Στην περίπτωση δηλαδή που οι υποψήφιοι επικαλέστηκαν και πρόσθετα προσόντα μπορούν να χορηγηθούν και αυτά τα δικαιολογητικά στον συνυποψήφιο που απορρίφθηκε, με την προϋπόθεση ότι υπήρξε σύγκριση των υποψηφίων και επί των πρόσθετων αυτών προσόντων.γ) Τα στοιχεία που ανακοινώνονται δεν περιλαμβάνουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για τα οποία η δυνατότητα πρόσβασης προυποθέτει προηγούμενη άδεια της Αρχής σύμφωνα με το αρ. 7 παρ. 2 του Ν. 2472/1997.δ) Η ανακοίνωση των στοιχείων συνυποψηφίων στον αιτούντα προυποθέτει σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 3 του Ν. 2492/1997 την προηγούμενη ενημέρωση των συνυποψηφίων. Εάν όμως στο κείμενο της προκήρυξης αναφέρατε τη δυνατότητα πρόσβασης των υποψηφίων στα στοιχεία που αφορούν άλλους συνυποψηφίους απαλλάσσεστε από την υποχρέωση ενημέρωσης διότι η ανακοίνωση των στοιχείων αυτών αποτελεί πλέον κοινή γνώση του επιμελούς πολίτη.Κατ’ εντολής ΠροέδρουΖωή ΚαρδασιάδουΕλέγκτριαΠληρ.: Ζ. ΚαρδασιάδουΤηλ.: 210 6475621
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ...δ) Το Ν.2472/97 , όπως ισχύει , περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και τις υπ’ αριθμ 17/2002 και 56/2003 αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.… Επισημαίνεται ότι υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης των υποψηφίων στα στοιχεία που αφορούν άλλους συνυποψηφίους χωρίς την υποχρέωση πρόσθετης ενημέρωσης των ενδιαφερομένων πλην της παρούσης (εφαρμογή άρθρου 11 παρ 3 του Ν 2472/1997 και της υπ’ αριθμ. 792/18-4-04 εγκυκλίου της Αρχής Προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα)