*

Αποστολέας Θέμα: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου  (Αναγνώστηκε 36937 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Wolowitz

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1183
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ.04.01
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #84 στις: Μάιος 12, 2015, 03:14:29 μμ »
Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Αν είναι έτσι πιστεύω δε θα είναι μεγάλες και οι απώλειες που θα έχουμε στις ώρες μας οι 04. Οι επιλογές που θα έχεις κάποιος μαθητής από την 3η κατεύθυνση θα είναι περιορισμένες. Στην ουσία η παλιά τεχνολογική και θετική συγχωνεύτηκαν στη νέα θετική. 
Τα μαθήματα της κάθε κατεύθυνσης έχουν οριστικοποιηθεί;
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 12, 2015, 03:19:35 μμ από physikos.50 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:05:59 »

Αποσυνδεδεμένος BILL231

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #85 στις: Μάιος 12, 2015, 04:26:28 μμ »
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικη
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
              μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
              και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..

Αποσυνδεδεμένος Touristakos

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1231
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #86 στις: Μάιος 12, 2015, 05:03:40 μμ »
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικη
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
              μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
              και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..
Η μειωση στη φυσικη ειναι πολυ μεγαλη. Η μειωση στις ωρες των ΠΕ.04 πιστευω ειναι μικρη (ενω δεν αποκλειεται να μην ειναι καν μειωση). Τι εννοω. Σε ενα μικρο σχολειο (1 ταξη στη Γ Λυκειου) με τεχνολογικη και θεωρητικη κατευθυνση φετος εχει 5 ωρες ΠΕ.04 (4Φ+1Β). Του χρονου λογικα θα γινουν και οι τρεις κατευθυνσεις στο αντιστοιχο σχολειο. Οι ωρες των ΠΕ.04 ειναι 3Φ+3Χ+2Β.Κ+2Β.Γ = 10. Στα αστικα κεντρα σιγουρα δεν υπαρχει αυξηση ωρων μιας και δε θα βγαινουν τοσα τμηματα θετικης οσα με το παλιο σε θετικη και τεχνολογικη μαζι. Οποτε σαν ΠΕ.04 δεν υπαρχει τοσο μειωση. Οσον αφορα τα παιδια που λες για το που θα πανε, αρχικα δε μας πεφτει λογος! Ενω οσον αφορα τις επιλογες τους μονο που ακουν μαθηματικα φυσικη χημεια φευγουν τρεχοντας οι περισσοτεροι...  Ισως τους ελξει λιγο η ιδεα της βιολογιας και του προγραμματισμου που δεν τα φοβουνται γενικα και τα θεωρουν βατα μαθηματα και πως παλευονται...

Αποσυνδεδεμένος BILL231

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 201
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #87 στις: Μάιος 12, 2015, 05:21:12 μμ »
Μπορει να μην τους αρεσει ο συνδυασμος
Μαθηματικα-φυσικη-χημεια αλλα ειναι
Υποχρεωτικος ΑΝ θελουν να πανε σε μια καλη σχολη
αλλιως κατι ΤΕΙ λογιστικης και κατι σε οικονομικα..
κατι παραθυρακια τεχνολογικης ΙΙ εκλησαν για παντα..
Αυτο να μαθουν αρκει..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:05:59 »

Αποσυνδεδεμένος Touristakos

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1231
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #88 στις: Μάιος 12, 2015, 05:29:52 μμ »
Μπορει να μην τους αρεσει ο συνδυασμος
Μαθηματικα-φυσικη-χημεια αλλα ειναι
Υποχρεωτικος ΑΝ θελουν να πανε σε μια καλη σχολη
αλλιως κατι ΤΕΙ λογιστικης και κατι σε οικονομικα..
κατι παραθυρακια τεχνολογικης ΙΙ εκλησαν για παντα..
Αυτο να μαθουν αρκει..
Ο κοσμος στη θετικη (αν παραμεινει αυτο το συστημα για καποια χρονια, που δε νομιζω να παραμεινει) θα παει αν ολα τα τει που ηταν σε δευτερο και τεταρτο πεδιο (ηλεκτρολογιας ηλεκτρονικης φυτικης παραγωγης κλπ κλπ ανηκουν αυστηρα και μονο στη θετικη και οχι στηνν οικονομικοπληροφορικη. Αν συμβει αυτο τοτε θα δουν η πλειοψηφια των αδυνατων μαθητων πως και με πολυ πολυ χαμηλους βαθμους ολοι καπου μπαινουν απο θετικη ενω απο τις αλλες λογω πολλων υποψηφιων αρκετοι θα μενουν εκτος σχολης! Αρα τοτε θα γινει το αντιστροφο τουφαινομενου που ξεκινησε καπου 2002 με 2004 που ολοι απο θετικη πηγαιναν τεχνολογικη για να εχουν πιο ευκολο εργο (και καλα εκαναν αφου τους το επετρεπε το συστημα).

Αποσυνδεδεμένος gf

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 441
  • Γηράσκω αεί διδάσκων
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #89 στις: Μάιος 12, 2015, 06:02:05 μμ »
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικη
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
              μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
              και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..
Κατακαημένη εκπαίδευση...

Αποσυνδεδεμένος petrosp_13

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 310
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #90 στις: Μάιος 12, 2015, 11:31:34 μμ »
Ακριβως..μην φοβαστε η μειωση στη φυσικη
δεν θα ειναι τοση..
Αρκει να στρεψουμε τα παιδια προς τις καλες
και αποδοτικες σχολες..
Θετικη: φυσικη-χημεια-εκθεση τα βασικα
              μαθηματικα για πολυτεχνεια-φυσικοχημικομαθηματικα
              και στρατιωτικες ενω βιολογια για ιατρικα..

Σωστά, καλές και αποδοτικές σχολές
Οικονομίας και Πληροφορικής απλά ξεπερασμένες και χωρίς αποκατάσταση

Αποσυνδεδεμένος asterix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 942
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #91 στις: Μάιος 14, 2015, 02:09:44 μμ »
η υλη της φυσικης εχει κατακερματιστει ομως! τα παιδια δεν θα ξερουν πως παραγεται το ηλεκτρικο ρευμα! χαιρεστε? το βλεπουμε στενα μονο το θεμα των ωρων, αλλα βρε συναδελφοι ....η φυσικη απεθανε και νομιζετε οτι θα ζησουν οι φυσικοι?????μονο εγω ανησυχω??
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 16, 2015, 04:42:47 μμ από asterix »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #92 στις: Μάιος 17, 2015, 05:24:00 μμ »
η υλη της φυσικης εχει κατακερματιστει ομως! τα παιδια δεν θα ξερουν πως παραγεται το ηλεκτρικο ρευμα! χαιρεστε? το βλεπουμε στενα μονο το θεμα των ωρων, αλλα βρε συναδελφοι ....η φυσικη απεθανε και νομιζετε οτι θα ζησουν οι φυσικοι? ??? ?μονο εγω ανησυχω??

Πες τα συνάδελφε!!!
Πολύ σωστά!
Και δεν το λέμε μόνο εμείς!
Κάποτε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 μπήκε βιβλίο Φυσικής της Α Λυκείου που διδασκόταν από Μηχανική,Βαρύτητα και Ηλεκτρισμό,ειδικά στη Μηχανική διδασκόταν η ροπή και η ισορροπια δυνάμεων.Νόμος Biot-Savard,μονωτές,αγωγοί,πυκνωτές αντιστάσεις.
Μαγνητικό πεδίο νόμος Lenz,και πολλά άλλα...!!!
στην Β Λυκείου εκτός του γεγονότος ότι επαναλάβαμε ύλη ηλεκτρισμού από την Α Λυκείου,καλύψαμε πυρηνικές αντιδράσεις,νόμος σχάσης,ραδιενέργεια,αγωγιμότητα στο κενό (σωλήνας Crookes κλπ)
Για την δε Γ λυκείου τι να πω,ηλεκτρομαγνητική θεωρία χωρίς διαφορικό-ολοκληρωτικό λογισμό,θερμοδυναμική σε υψηλότατο επίπεδο,μηχανική.ηλεκτρικά κυκλώματα,εναλλασσόμενο ρεύμα,μεταβατικά φαινόμενα,φόρτιση εκφόρτιση πυκνωτή και πηνίου.
Εντάξει ας αφήσουμε την ύλη Φυσικής της Α Δέσμης, στην Α και Β Λυκείου η ύλη έχει ελλατωθεί πάρα πολύ,που θα πάει αυτό;
Και δεν αναφέρομαι καθόλου στα Μαθηματικά,που είναι σημαντικό θέμα,αλλά ανήκει σε άλλο νήμα.

και ένα σχετικό άρθρο:

Ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται

Παράθεση
Ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται     Posted on 07/05/2015
 13
 
 … στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου, απ’ όπου εξαφανίζεται το μάθημα της Φυσικής newton5 height=412Όταν πέθανε ο Νεύτωνας η ανιψιά του Catherine Barton βρήκε ένα σεντούκι που, προς μεγάλη της απογοήτευση περιείχε μόνο χαρτιά: μια τεράστια ποσότητα σημειώσεων, από τις οποίες – πέρα από κάθε προσδοκία – λίγες αφορούσαν τα μαθηματικά και τη φυσική, και οι περισσότερες τη θεολογία και την αλχημεία. Μακροσκελείς ερμηνείες της Αποκάλυψης και των προφητειών του Δανιήλ – όλες αυστηρά αιρετικές. Εκτείνονταν από την απόρριψη του τριαδικού δόγματος μέχρι την ταύτιση της καθολικής εκκλησίας με το θηρίο της αποκάλυψης και του πάπα με τον αντίχριστο. Κι ακόμα αμέτρητες σελίδες για τη μεταστοιχείωση, τη φιλοσοφική λίθο.
 Οι σημειώσεις αυτές ρίχνουν φως στη στριφνή και σύνθετη προσωπικότητα του Νεύτωνα. Οι θεολογικές και οι αλχημιστικές μελέτες ήταν η βασική ασχολία του Νεύτωνα.
 Μέσα από τις μελέτες αυτές γεννήθηκαν όχι μόνον οι στόχοι αλλά και η μέθοδος που παρήγαγαν τα Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica.
Ο λογικός πυρήνας της νευτώνειας επιστημονικής μεθόδου – καταρτίστηκε αρχικά για να ερμηνεύσει τη γλώσσα των Γραφών, ιδιαίτερα της αποκάλυψης και μόνο αργότερα εφαρμόστηκαν στη Φυσική. Ο Νεύτωνας πίστευε ακράδαντα πως η αλήθεια είναι μια, και μόνο ένας δρόμος υπάρχει για να προσεγγίσει κανείς τη βεβαιότητα: η γνώση της μεταφορικής γλώσσας που χαρακτηρίζει τις προφητείες.
Για τον Νεύτωνα η επιστημονική μέθοδος δεν ήταν παρά η απλουστευμένη εκδοχή της ορθής μεθόδου για την ερμηνεία των προφητειών: η γνώση των Γραφών ήταν το θεμέλιο και η προϋπόθεση για την τέλεια γνώση του φυσικού κόσμου.
Και γιατί λοιπόν ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται;
Αφού ο Νεύτωνας είχε ως κύρια ασχολία τη Θεολογία κι όχι τη Φυσική, έτσι και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών 2015 – 16 που θα εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας στο Λύκειο καταργεί καρατομεί το μάθημα της Φυσικής, διατηρώντας τα Θρησκευτικά ακλόνητα. Το «Δια της μέτρησης προς την γνώση», που ήθελε να γράψει ως σύνθημα πάνω από την είσοδο κάθε εργαστηρίου Φυσικής ο πρωτοπόρος Κamerling – Onnes , αντικαθίσταται με το «Δια της πίστης προς την γνώση».
Μιας και στην διδακτέα ύλη των Θρησκευτικών αναλύεται η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης, ίσως  να συμπεριληφθούν εκεί μερικοί ακόμα ανούσιοι προβληματισμοί όπως: υπάρχει βαρύτητα πάνω από την ατμόσφαιρα της Γης; τα κινητά τηλέφωνα εκπέμπουν ραδιενέργεια; γιατί το χρώμα του ουρανού είναι μπλε; ποια είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα στο σύμπαν; τι συμβαίνει στο εσωτερικό των άστρων; τι είναι υπερηχογράφημα; τι είναι  μαύρες τρύπες και τι σκουληκότρυπες; τι είναι ακτίνες Χ; τι είναι συντονισμός; τι είναι αντιύλη; τι γίνεται στον LHC; πως «στέκεται» στο διάστημα ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός; τι σημαίνει η αρχή της αβεβαιότητας; κ.ο.κ.
Κι αν δεν χωράνε όλα αυτά στην ύλη των Θρησκευτικών, χωράνε στο μάθημα των πρότζεκτς ή στα διάφορα «προγράμματα» που υλοποιούνται στα σχολεία. Εκεί όπου ο καθένας διδάσκει ότι νάναι … ακόμα και Φυσική, χωρίς να ξέρει Φυσική.
Γιατί όπως είχε πει κάποτε ο Μαρξ: «η Φυσική είναι το όπιο του λαού». Ή μήπως όχι;
Πηγή: «Αλλοπαρμένες Μεγαλοφυίες», Federico Di Trocchio, εκδόσεις Τραυλός


Αποσυνδεδεμένος asterix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 942
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #93 στις: Μάιος 19, 2015, 04:48:27 μμ »
ωραίο το κείμενο dpa.
αυτα και αλλα πολλά θα φαινονται σε λιγα χρονια πολύ παλιά.....θα εχει ξεχαστεί και το ονομα. κανεις δεν θα θυμαται τι ειναι η φυσικη. μ'ονο κατι στρυφνές ασκήσεις στο όριο του παραλογου για να αυτοθαυμαζομαστε ποσο έξυπνοι ηλίθιοι είμαστε. Κανεις δεν αγαπαει την φυσική απο αυτους εκει επανω. και απο εμας εδω κατω. το φροντιστηριάκι μας, η ωριτσα μας, και η ...... να πυροβολάμε εσαει στη Γ λυκειου κουτακια που ειναι δεμενα σε ελατηρια που ειναι επανω που ειναι κατω που ειναι πλαγια. θα τα βαζαμε και μεσα στο νερο αλλα στην ουσια δεν εχουν διδαχθει ποτε ανωση ή μηχανικη των ρευστών.
οταν απο εραστής γίνεσαι συζυγος....εκτελεις το καθήκον σου ξεχνώντας να υμνήσεις τα θέλγητρα, την ομορφιά, την σοφία, την ακμάδα, την γοητεία της συντρόφου σου.
και μαζευτηκαμε πολλοι μαλλον που βαριεστημενα ασχολούμαστε με τη φυσική . φαινεται και απο την ανταποκριση της ΕΕΦ που ειμαστε εμεις τελικα΄. Φαίνεται και απο την αντίδραση των συναδελφων εδω μέσα.

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #94 στις: Μάιος 21, 2015, 07:16:01 μμ »
ωραίο το κείμενο dpa.
αυτα και αλλα πολλά θα φαινονται σε λιγα χρονια πολύ παλιά.....θα εχει ξεχαστεί και το ονομα. κανεις δεν θα θυμαται τι ειναι η φυσικη. μ'ονο κατι στρυφνές ασκήσεις στο όριο του παραλογου για να αυτοθαυμαζομαστε ποσο έξυπνοι ηλίθιοι είμαστε. Κανεις δεν αγαπαει την φυσική απο αυτους εκει επανω. και απο εμας εδω κατω. το φροντιστηριάκι μας, η ωριτσα μας, και η ...... να πυροβολάμε εσαει στη Γ λυκειου κουτακια που ειναι δεμενα σε ελατηρια που ειναι επανω που ειναι κατω που ειναι πλαγια. θα τα βαζαμε και μεσα στο νερο αλλα στην ουσια δεν εχουν διδαχθει ποτε ανωση ή μηχανικη των ρευστών.
οταν απο εραστής γίνεσαι συζυγος....εκτελεις το καθήκον σου ξεχνώντας να υμνήσεις τα θέλγητρα, την ομορφιά, την σοφία, την ακμάδα, την γοητεία της συντρόφου σου.
και μαζευτηκαμε πολλοι μαλλον που βαριεστημενα ασχολούμαστε με τη φυσική . φαινεται και απο την ανταποκριση της ΕΕΦ που ειμαστε εμεις τελικα΄. Φαίνεται και απο την αντίδραση των συναδελφων εδω μέσα.

Έχεις απόλυτο δίκιο.
Ήδη πολλά τμήματα πολυτεχνείων,με εξαίρεση ακόμα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου π.χ., που διδάσκονται κβαντική,στατιστική φυσική,πυρηνική και στερεά κατάστασης δεν διδάσκουν Φυσική Ι,ΙΙ όπως διδάσκοντα παλαιά.
Με πολύ καλά βιβλία.
Και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι Πολιτικοί,Μηχανολόγοι,Ηλεκτρολόγοι κλπ εξειδικεύονται σε πεδία της Φυσικής!

Ένα ακόμη σχετικό κείμενο,
Παράθεση
Τίτλοι τέλους για τη Φυσική Γ´Λυκείου γενικής παιδείας
  Posted on 20/05/2015
 8
 
 Φέτος διδάχθηκε για τελευταία χρονιά το μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου (διαβάστε σχετικά ΕΔΩ: Ο Νεύτωνας τώρα δικαιώνεται).
To μάθημα αυτό ήταν ένα από τα μαθήματα γενικής Παιδείας (Βιολογία, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσικη), εκ των οποίων οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν για να εξεταστούν στις Πανελλήνιες.
Στη συνέχεια βλέπουμε τα θέματα με τα οποία έπεσε η αυλαία του μαθήματος (σε pdf ΕΔΩ: ΦΥΣΙΚΗ 2015):
 phys0phys1 height=657phys2 height=581phys3_1 height=390phys4 height=592Γ1. Ειον=+13,6 eV
 Γ2. _{1}^{1}H + \,^{7}_{3}Li \rightarrow \, _{2}^{4}He + \, _{2}^{4}He
 Γ3. Q=(m_{H}+m_{Li} - 2 m_{He})c^{2} = 17,35MeV – εξώθερμη
 Γ4. Από την αρχή διατήρησης της ενέργειας: Kαρχ=k q1 q2/r. Αντικαθιστώντας προκύπτει r=14,4·10−15m.
 Σύμφωνα με τη θεωρία του σχολικού βιβλίου πρόκειται για μια απόσταση μεγαλύτερη από την απόσταση που πρέπει να πλησιάσουν δυο πυρήνες ώστε να πραγματοποιηθεί η πυρηνική αντίδραση
 phys8 height=461Δ1. Από την εξίσωση \lambda_{min} = \frac{h \, c}{e \, V} προκύπτει ότι V=25000 Volt
 Δ2. Ισχύει Ε=P·t=N·h·fmax, απ’ όπου παίρνουμε Ν=4·1016 ηλεκτρόνια/s.phys6 height=637Δ3.  λΑ→(I) και λΒ→(II)
 Δ4. H ενέργεια του φωτονίου θα είναι Εφωτ=20200-2400=17800 eV, οπότε Κτελ = Καρχ− Εφωτ = 25000 − 17800 = 7200 eV
Αυτά λοιπόν ήταν τα τελευταία θέματα Πανελληνίων Φυσικής Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου.
Για το περιεχόμενο και τους εκπαιδευτικούς στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος μπορεί κανείς να πάρει μια ιδέα ρίχνοντας μια ματιά στο βιβλίο που διανέμονταν στους μαθητές. Το βιβλίο γράφτηκε τον προηγούμενο αιώνα (συγκεκριμένα το 1998) και υπήρχαν πολλές ενστάσεις από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του. Όμως δεδομένου ότι «ο νεκρός δεδικαίωται», ας προβάλλουμε την καλή πλευρά παραθέτοντας ένα ένθετο του εγχειριδίου.
Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα από το βιβλίο του μεγάλου πυρηνικού φυσικού Victor Weisskopf, «Η κβαντική επανάσταση«:
ΕΓΚΩΜΙΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η επιστήμη ανταποκρίνεται κατ’ αρχάς σε μια ανάγκη που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο ως άνθρωπο: την ανάγκη να γνωρίσει. Να ανακαλύψει τους θεμελιώδεις νόμους της φύσης, που διέπουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Να παρατηρήσει, να ταξινομήσει τα παρατηρούμενα φαινόμενα, να φέρει στην επιφάνεια το απόλυτο και το αναλλοίωτο, μελετώντας τα φαινόμενα κάτω από ειδικές και ασυνήθιστες συνθήκες, δημιουργημένες από την ανθρώπινη ευφυΐα, αυτή είναι η ψυχή της βασικής έρευνας. Αυτή η έρευνα αναπτύσσεται, και πρέπει να αναπτυχθεί, με σκοπό να αυξάνει και να καθιστά ακριβέστερες τις γνώσεις.
Ωστόσο, ακόμη και αν αυτό μπορεί να φανεί παράδοξο, από αυτή την ελεύθερη έρευνα, πέρα από κάθε ιδέα εφαρμογής, γεννιούνται οι νέες ιδέες οι οποίες επιτρέπουν ακριβώς τις επιπλέον αποτελεσματικές εφαρμογές. Ο πρώτος στόχος της επιστήμης δεν είναι η εφαρμογή. Είναι, το επαναλαμβάνω, η καλύτερη κατανόηση των αιτιών και των νόμων που διέπουν τις φυσικές διαδικασίες. Αλλά μια καλύτερη κατανόηση των φυσικών διαδικασιών οδηγεί σχεδόν πάντοτε στη δυνατότητα να τις ελέγξουμε ή, τουλάχιστον, να ελέγξουμε άλλες διαδικασίες, οι οποίες σχετίζονται με αυτήν που είναι το αντικείμενο της έρευνας. Όπως είναι γνωστό, όσο η επιστήμη αναπτύσσεται τόσο περισσότερες και στενότερες γίνονται οι σχέσεις που καθορίζονται μεταξύ των διαδικασιών οι οποίες αρχικά έμοιαζαν να μην έχουν καμία συγγένεια.
Η μελέτη του ηλιακού στέμματος, για παράδειγμα, μπορεί να οδηγήσει σε μια καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των ισχυρά ιονισμένων αερίων μέσα σε μαγνητικά πεδία. Και αυτό το θέμα αποδεικνύεται ότι έχει μεγάλη τεχνολογική σημασία. Αλλά οι αστροφυσικοί, που παρήγαγαν αυτές τις τεχνολογικά χρήσιμες γνώσεις, δεν είχαν καθόλου ως στόχο αυτή την εφαρμογή. Η εφαρμοσμένη έρευνα είναι εκείνη που μπόρεσε να επωφεληθεί, λίγο αργότερα, από τα αποτελέσματά τους, αξιοποιώντας ένα μέρος τους στη βιομηχανία.
Πρόσφατα ο Η. Casimir έδειξε με εξαιρετικό τρόπο ότι οι αποφασιστικές τεχνικές πρόοδοι του 20ού αιώνα έχουν πραγματοποιηθεί από επιστήμονες οι οποίοι σε καμιά περίπτωση δεν εργάζονταν έχοντας ένα σαφώς καθορισμένο πρακτικό στόχο.
«Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί», γράφει για παράδειγμα, «αν οι υπολογιστές εφευρέθηκαν από ανθρώπους οι οποίοι ήθελαν να κατασκευάσουν υπολογιστές. Όμως προκύπτει ότι επινοήθηκαν γύρω στο 1930 από φυσικούς που ασχολούνταν με στοιχειώδη σωματίδια, επειδή ενδιαφέρονταν για την Πυρηνική Φυσική. Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί αν κάποιος ανακάλυψε τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα θέλοντας να βελτιώσει τα μέσα επικοινωνίας. Δε συνέβη όμως αυτό. Ανακαλύφθηκαν από το Hertz, που επιθυμούσε να προβάλει την ομορφιά της Φυσικής και στηριζόταν στις θεωρητικές διαπιστώσεις του Maxwell».
Ο Casimir πολλαπλασιάζει τα παραδείγματα και συμπεραίνει ότι «στον 20ό αιώνα σχεδόν δεν υπάρχει παράδειγμα καινοτομίας που να μην οφείλεται στη βασική επιστημονική σκέψη». Συμμερίζομαι την άποψή του. Επιπλέον προσθέτω ότι η ερμηνεία αυτού του γεγονότος είναι απλή: ο πειραματισμός και η παρατήρηση στα όρια της επιστήμης απαιτούν τεχνικά μέσα τα οποία υπερβαίνουν τις δυνατότητες της υπάρχουσας τεχνολογίας. Γι’ αυτό ένας αριθμός σημαντικών τεχνολογικών επινοήσεων έχει ως αφετηρία όχι την επιθυμία επίτευξης ενός ορισμένου πρακτικού σκοπού, αλλά τις απόπειρες διεύρυνσης των ορίων της γνώσης.
Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από αυτές τις γενικές σκέψεις είναι πολύ συγκεκριμένα και φλέγοντα σε ό,τι αφορά την έρευνα στη Φυσική, ειδικά στη Φυσική των στοιχειωδών σωματιδίων και στην Αστροφυσική. Πράγματι είναι γνωστό ότι ο αναγκαίος εξοπλισμός για την παρατήρηση της συμπεριφοράς των στοιχειωδών σωματιδίων ή για τη μελέτη των ορίων του Σύμπαντος αποδεικνύεται εξαιρετικά δαπανηρός. Τα τεράστια κονδύλια που χρειάζονται ξεπερνούν συχνά τις δυνατότητες μιας και μόνο χώρας. Εάν έχει κανείς, όπως όντως έχουν ορισμένοι, μια τεχνολογική άποψη της επιστήμης, θα αναρωτηθεί: «γιατί;» Τα μεσόνια και τα κουάρκ δεν εμφανίζονται παρά μόνο όταν η ύλη υποβληθεί σε μια εξαιρετικά υψηλή ενέργεια, που δεν είναι συνήθως εφικτή στη Γη: θα ήταν προτιμότερο να επενδύσουμε αυτά τα κολοσσιαία ποσά σε έρευνες πλησιέστερες προς τις οικονομικές και κοινωνικές μας φροντίδες.
Γι’ αυτούς τους ίδιους λόγους η παραπάνω συλλογιστική είναι λανθασμένη, ακόμη και επικίνδυνη. Διότι, αναμφίβολα, από αυτές τις έρευνες θα προκύψουν κάποτε ευεργετικές εφαρμογές, αν τουλάχιστον η ανθρώπινη σύνεση τις προφυλάξει από τον παραλογισμό. Η τεχνητή ραδιενέργεια έφερε επαναστατικές αλλαγές σε πολλούς κλάδους της Ιατρικής. Η διαδικασία της σχάσης είναι μια πηγή ενέργειας που η χρήση της συνεχώς διευρύνεται, είτε για καλό είτε για κακό σκοπό. Όλα οδηγούν στο να πιστέψουμε ότι στο μέλλον η Αστροφυσική και η Φυσική στοιχειωδών σωματιδίων, επειδή θα έχουν αφαιρέσει άλλο ένα μέρος του πέπλου που καλύπτει το άγνωστο, θα έχουν συγκρίσιμα, αν και μη προβλέψιμα αποτελέσματα. Ποιος ξέρει αν ορισμένες από τις δυσκολίες που γεννιούνται με την ανάπτυξη της τεχνολογίας δε θα μπορέσουν να λυθούν χάρη σ’ αυτές τις έρευνες;
Θα μου επιτραπεί να προσθέσω, για να ολοκληρώσω, ότι η ανάπτυξη της βασικής έρευνας πρέπει να θεωρηθεί ως ένα είδος καθήκοντος: η ανθρώπινη περιπέτεια αντιστοιχεί, αυτή τη στιγμή, στην περιπέτεια του Σύμπαντος, όπου η φύση, με τη μορφή του ανθρώπου, αρχίζει να κατανοεί τον εαυτό της. Από γενιά σε γενιά, χωρίς ανάπαυλα, πέρα από σύνορα, έχουμε χρέος να συμβάλουμε με μια συλλογική προσπάθεια στη διεύρυνση και στην εμβάθυνση αυτής της κατανόησης. Ίσως είναι μια από τις αρετές της βαριάς Φυσικής το γεγονός ότι έχει επιτρέψει την απόκτηση μιας τέτοιας συνείδησης, διότι απαιτούσε τη συνένωση διανοητών και τη συγκέντρωση κεφαλαίων από όλες τις χώρες.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 21, 2015, 07:19:34 μμ από dpa2006 »

Αποσυνδεδεμένος trobadoyros

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 108
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #95 στις: Μάιος 22, 2015, 08:14:06 πμ »
πρεπει να εχετε την χειροτερη ενωση ολων,δεν εξηγειται αλλιως

οι βιολογοι δεν χρειαζονται καν συνδικαλιστικο οργανο,ειχαν τον Κουρακη,που τους τα δωσε ΟΛΑ...
οι χημικοι ευχαριστημενοι δειχνουν

και οι φυσικοι ;αυτο το μαθημα το συμπεριφερθηκε σαν τριτοκλασατο,κατι πρωτογνωρο για την σχολικη εκπαιδευση(και την κοινη λογικη)
οι πληροφορικοι δειχνουν να χουν καλη ενωση,αλλα το 2015 ημαστε θα παιρναν τις ωρες τους,δεν γινοταν αλλιως

εσεις τι κανετε τωρα..μην περιμενετε απο τριτους να ενεργοποιηθουν, κατα την γνωμη μου πρεπει να παιρνετε τηλεφωνα και mail σε υπουργειο,αλλα και στο συνδικαλιστικο σας οργανο
πρεπει να πιεζετε να αλλαξει αυτη η κατασταση...αντι να αυξανονται οι ωρες σας και να φτανουν των μαθηματικων πηρατε την κατω βολτα,τραγελαφος

Αποσυνδεδεμένος asterix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 942
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #96 στις: Μάιος 22, 2015, 09:33:54 πμ »
trovadouros:ΕΜΕΙΣ ειμαστε οι χειροτεροι και νωθροτεροι ολων Η βεβαιοτητα της αναγκαιότητας της υπαρξης μας, θα μας στειλει στην ανυπαρξία.
Ναι θα παρουμε τηλεφωνο (ήδη τοχουμε κανει, 5 ανθρωποι). Η μονη μου ελπιδα , μήπως και αντιδράσουν τα ΑΕΙ μια και στελνουμε φοιτητες  που δεν θα ξερουν πως παράγεται αυτο το%^% εναλλασσόμενο ρεύμα, που δεν θα γνωρίζουν τι σημαίνει μαγνητική ροή. Και στην ουσία μαγνητικό πεδίο. Τους γεμιζουμε με ελατήρια και τους στελνουμε οκ!? Λυπαμαι που δεν μπορω να βρισω, γιατι ειχα πολυ καλες ιδέες για τα ελατήριά τους

Αποσυνδεδεμένος trobadoyros

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 108
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μειωση ωρων φυσικης Γ Λυκειου
« Απάντηση #97 στις: Μάιος 22, 2015, 07:50:35 μμ »
εμενα αυτο που με απασχολει ειναι ο μαθητης

η φυσικη ειναι θεμελιωδης επιστημη,δεν μπορει να βρισκεται σε αυτο το χαλι(πρωτη φορα στην ιστορια της ελληνικης εκπαιδευσης τοσες λιγες ωρες)
επισης οπως βλεπω αφαιρεσαν τον επιταφιο του περικλη,τα αρχαια ..
ο κουρακης με τον μπαλτα αφου κυνηγησαν με μενος την αριστεια στα πειραματικα και στον διορισμο καθηγητων,τωρα πηραν σβαρνα και το ωρολογιο προγραμμα με "ιστοριες κοινωνικων επιστημων"και δεν συμμαζευεται

δεν ειμαι ουτε ΝΔ,ουτε ΣΥΡΙΖΑ,ουτε φυσικα ΠΑΣΟΚ,απλα βλεπεις τον παραλογισμο,τις παρωπιδες που φορουν οι ηγητορες της παιδειας μας και μελαγχολεις

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159501
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 322
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 250
Σύνολο: 263

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.