*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 228700 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Pixie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #350 στις: Οκτωβρίου 05, 2013, 05:26:42 pm »
Η ύλη και οι οδηγίες διδασκαλίας (για τα αρχαία οι σελ. 11-18):
http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/istoria_esp_gel.doc

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:32:55 »

Αποσυνδεδεμένος pierre

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #351 στις: Οκτωβρίου 21, 2013, 11:11:32 pm »
Καλησπέρα συνάδελφοι!

Η ύλη, αν δεν κάνω λάθος, αναφέρει και τα Σικελικά ως υποχρεωτικό κομμάτι της ύλης πλέον και όχι σαν προαιρετικό τμήμα όπως τα προηγούμενα χρόνια. Υπάρχει κάποια άλλη οδηγία ως προς αυτό; Οι συνάδελφοι του δημοσίου θα το εντάξουν στη διδακτέα ύλη τους φέτος ή θα λειτουργήσουν όπως τις προηγούμενες χρονιές;
"εύφρων πόνον ευ τελέσασιν" Αισχύλου Αγαμέμνων (στιχ. 806)

Αποσυνδεδεμένος weissheit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 73
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #352 στις: Νοεμβρίου 04, 2013, 09:29:28 pm »
Συνάδελφοι καλησπέρα.
Ετοίμαζα σημειώσεις για αρχαία α λυκείου ξεκινώντας το απόγευμα και τελειώνοντας το βράδυ. Στο τέλος, ενώ ήμουν ένα πνευματικό πτώμα, αναρωτιόμουν: γιατί γινεται αυτό;  Δηλαδή, γιατί κάθομαι και ετοιμάζω δικές μου σημειώσεις ενώ κυκλοφορούν τόσα βοηθήματα έξω, γιατί δεν παίρνω ένα όπως είναι να το αντιγράψω ή να το εκτυπώσω; Μετά σκέφτηκα, γιατί αφού ένα μεγάλο μέρος των αποριών των παιδιών αφορούν τις λύσεις των ασκήσεων και το υλικό, δεν παίρνουν αυτά τα βοηθήματα; Και μετά επίσης αναρωτιόμουν, γιατί να τους κάνουμε σύνταξη, αφού την έχουν τα βοηθήματα, γιατί να τους λέμε μετάφραση, αφού μπορούν να την διαβάσουν και να την μάθουν απ' τα βοηθήματα, γιατί τους δίνουμε ασκήσεις, αφού έχουν και τα βοηθήματα. Γιατί τους δίνουμε πίνακες με χρονικές και εγκλητικές αντικαταστάσεις; όλα αυτά τα έτοιμα. Τους αρχικούς χρόνους θα έπρεπε να τους ψάχνουν μόνοι τους στο λεξικό των ρημάτων και να τα γράφουν για να τα μάθουν. Έπειτα γιατί πρέπει να τους δίνουμε σχόλια που δεν τα έχει μέσα στο βιβλίο;  είναι α' λυκείου, σιγά μην τα διαβάσουν. Και εκτός αυτού, γιατί να εξεταστούν σε πράγματα που δεν έχει το βιβλίο; Τέλος, γιατί στην ύλη πρέπει να είμαστε πιο μπροστά απ' το σχολείο; αφού κάποια στιγμή κι εκεί θα κάνουν όσα πρέπει να βγουν, οκ.

Γενικά δεν ξέρω, ίσως επειδή δεν έχω καμία εμπειρία στα ιδιαίτερα να έχω όλες αυτές τις απορίες. Αλλά γενικά πολλά πράγματα δεν τα καταλαβαίνω. Η άποψή σας;

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #353 στις: Νοεμβρίου 04, 2013, 09:37:30 pm »
Με τον ίδιο τρόπο, θα μπορούσαμε να κάτσουμε όλοι μόνοι μας και να μάθουμε μια ξένη γλώσσα χωρίς καθηγητή!!! Ή αλλιώς ένα παιδί Δημοτικού να μάθει μαθηματικά..ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου/
Θεωρώ πως η επικοινωνία με το παιδί, η διδασκαλία και η ανατροφοδότηση είναι πράγματα αναντικατάστατα γιατί καλλιεργούν πολύπλευρα δεξιότητες στο μαθητή. Το παιδί και θυμάμαι κι εγώ τον εαυτό μου δε μπορεί να κάτσει και να παπαγαλίσει ενα βιβλίο έτοιμο. Οι σημειώσεις και οι ασκήσεις αποτελούν υποτηρικτικό υλικό στη διαδικασία της διδασκαλίας. Άλλωστε εμείς είμαστε ενήλικες, επίσης έχουμε βγάλει μια φιλοσοφική ή τελοσπάντων ένα πανεπιστήμιο..την ίδια ωριμότητα και γνώσεις έχουμε εμείς με έναν έφηβο; Για σένα τα βιβλία των αρχαίων ή το βιβλίο της γλώσσας της Α Δημοτικού μπορεί να σου φαίνονται παιχνίδι, και έτσι πρέπει να είναι. Σε έναν μαθητή όμως όχι..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:32:55 »

Αποσυνδεδεμένος weissheit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 73
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #354 στις: Νοεμβρίου 04, 2013, 10:03:41 pm »
Ναι, γενικά αυτή είναι η φιλοσοφία του επαγγέλματός μας, συμφωνώ. Όμως, κάποια συγκεκριμένη απάντηση σε κάποια συγκεκριμένη ερώτηση;

Για παράδειγμα, γιατί φτιάχνουμε δικές μας σημειώσεις (που τις παίρνουμε κι εμείς από βοηθήματα) και δεν τα εκτυπώνουμε απλά ή να τους πούμε ότι είναι καλό να αγοράσεις το τάδε βοήθημα και να δουλέψουμε σε αυτό.

Γιατί να είμαστε οπωσδήποτε πιο μπροστά απ' το σχολείο αφού κάνουμε τα ίδια.

Γιατί δίνουμε εξτρα σχόλια που δεν υπάρχουν στο βιβλίο, ενώ κανονικά τα παιδιά εξετάζονται μόνο ό,τι βρίσκεται στην ύλη του βιβλίου.

Γιατί δίνουμε έτοιμα και λυμένα πράγματα που είναι δική τους δουλειά να κάνουν για να γίνουν καλύτεροι.

Συγγνώμη που επαναλαμβάνομαι αλλά θέλω συγκεκριμένες απαντήσεις.
Ευχαριστώ.  :)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #355 στις: Νοεμβρίου 04, 2013, 10:26:58 pm »
Eλα ντε!  :)

εγω παλι θελω απαντηση σε αυτο:  γιατι κανουν ιδιαιτερα σε λατινικά, αρχαια γνωστο και ιστορία; Υπαρχουν πλεον σημερα τόσα βοηθηματα "καλά" στο ειδους τους που ειναι σαν να εχεις τον δασκαλο (δεν μου αρεσει η λέξη καθηγητης) διπλα σου. Αν εχεις καποια απορια μπορεις να ρωτησεις τον εκπαιδευτικο της ταξης σου στο συγκεκριμένο μαθημα.

Ας ειναι, ομως. Τα μαθαινουμε στα ευκολα και αυτο ειναι πολύ κακό για τα ιδια βγαινοντας στη ζωή.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #356 στις: Νοεμβρίου 04, 2013, 10:59:14 pm »
Ναι, γενικά αυτή είναι η φιλοσοφία του επαγγέλματός μας, συμφωνώ. Όμως, κάποια συγκεκριμένη απάντηση σε κάποια συγκεκριμένη ερώτηση;

Για παράδειγμα, γιατί φτιάχνουμε δικές μας σημειώσεις (που τις παίρνουμε κι εμείς από βοηθήματα) και δεν τα εκτυπώνουμε απλά ή να τους πούμε ότι είναι καλό να αγοράσεις το τάδε βοήθημα και να δουλέψουμε σε αυτό.

Γιατί να είμαστε οπωσδήποτε πιο μπροστά απ' το σχολείο αφού κάνουμε τα ίδια.

Γιατί δίνουμε εξτρα σχόλια που δεν υπάρχουν στο βιβλίο, ενώ κανονικά τα παιδιά εξετάζονται μόνο ό,τι βρίσκεται στην ύλη του βιβλίου.

Γιατί δίνουμε έτοιμα και λυμένα πράγματα που είναι δική τους δουλειά να κάνουν για να γίνουν καλύτεροι.

Συγγνώμη που επαναλαμβάνομαι αλλά θέλω συγκεκριμένες απαντήσεις.
Ευχαριστώ.  :)

Προσωπικά ζητάω να αγοράσουν βοήθημα και εκτυπώνω πολλά επιπλέον από άλλα βοηθήματα που έχω σπίτι. Ετοιμάζω κατά βάση τα διαγωνίσματα μόνη μου για να βάζω ασκήσεις που θεωρώ εγώ κατάλληλες και ετοιμάζω υλικό όταν θεωρώ ότι το βοήθημα δε με καλύπτει όσον αφορά την πληρότητα ενός φαινομένου αλλά και το τί χρειάζεται ο μαθητής. Δεν φτιαχνω όγκο σημειώσεων γιατί δε το θεωρώ σκόπιμο. Κυκλοφορεί απίστευτο υλικό στο διαδίκτυο και σε βιβλία..

Εξτρα σχόλια δε δίνω στα αρχαία της Α' Λυκείου. Ποιος ο λόγος;

Δεν είμαι πιο μπροστά από το σχολείο στην Α' Λυκείου. Μόνο στης κατευθυνση της
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 04, 2013, 11:01:46 pm από monogramma »

Αποσυνδεδεμένος Pm-B

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 132
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #357 στις: Νοεμβρίου 05, 2013, 11:50:12 am »
Ψάχνω να βρω τι ισχύει φέτος για την αξιολόγηση των Αρχαίων. Οι οδηγίες παραπέμπουν στο" άρθρο 1 παράγραφος 1 του Π.Δ. 24/2013 (ΦΕΚ Α΄ 55)". Μπορείτε να το παραθέσετε με ένα λινκ ή κάτι σχετικό;
Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος pierre

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #358 στις: Φεβρουαρίου 10, 2014, 10:15:57 pm »
Είναι ξεκάθαρο ότι στην ύλη των Αρχαίων Ελληνικών περιλαμβάνονται τόσο τα Σικελικά όσο και τα Κερκυραϊκά. Τόσα χρόνια αποτελούσε κοινό μυστικό ότι οι διδάσκοντες συνήθως, εκτός του Ξενοφώντα, επέλεγαν ένα από τα δύο, σωστά κατ' εμέ, τόσο για να διδαχθεί μια ικανοποιητική σε όγκο ύλη, αλλά και μπορεί να υπάρξει παραγωγική δουλειά σε όλα τα επίπεδα μέσα στην αίθουσα. Ωστόσο, φέτος η κατάσταση είναι ομιχλώδης, λόγω της ύπαρξης (;) της τράπεζας θεμάτων. Πώς διαχειρίζεστε, αλήθεια, την κατάσταση αυτή;
"εύφρων πόνον ευ τελέσασιν" Αισχύλου Αγαμέμνων (στιχ. 806)

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 376
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #359 στις: Φεβρουαρίου 17, 2014, 11:13:03 pm »
Μου μετέφεραν σήμερα από το σχολείο ότι στο Θουκυδίδη θα έχουν μόνο το τρίτο βιβλίο. Ξέρεις κανείς τίποτα;

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #361 στις: Φεβρουαρίου 19, 2014, 06:24:46 pm »
δηλαδή θα αποστέλλονται στα σχολεία το κείμενο με κάποιες ερωτήσεις / ασκήσεις; και πάνω σε αυτές θα προσθέτει ο διδάσκων; μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει, παρακαλώ!
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος Pixie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #362 στις: Φεβρουαρίου 19, 2014, 06:58:42 pm »
Χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη κάτι επίσημα, ακούγεται ότι το κείμενο, η ερώτηση εισαγωγής και η λεξιλογική θα είναι από την τράπεζα θεμάτων με ηλεκτρονική κλήρωση. Ο διδάσκων θα βάλει τα υπόλοιπα (ερμηνευτικές ερωτήσεις, ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού).
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 19, 2014, 07:02:06 pm από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #363 στις: Φεβρουαρίου 20, 2014, 12:53:38 am »
Χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη κάτι επίσημα, ακούγεται ότι το κείμενο, η ερώτηση εισαγωγής και η λεξιλογική θα είναι από την τράπεζα θεμάτων με ηλεκτρονική κλήρωση. Ο διδάσκων θα βάλει τα υπόλοιπα (ερμηνευτικές ερωτήσεις, ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού).
ευχαριστώ ioanna!
περίεργο και αχρείαστο μου φαίνεται αυτό το σύστημα... 
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182550
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 690
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 573
Σύνολο: 584

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.