0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ξέρει κανείς για το ΑΠΚΥ που είναι κρατικό αν αναγνωρίζεται από τον δοατάπ?
Τα διδακτορικά στην Ελλάδα εξ όσων γνωρίζω, ακόμα είναι δωρεάν.
Σωστά, από ότι είδα είναι δωρεάν και για λίγους. Αν όμως έβαζαν δίδακτρα, όπως οι Κύπριοι και τα άνοιγαν σε περισσότερους, σίγουρα θα είχαν κέρδος, όπως έγινε και με τα μεταπτυχιακά που γέμισε ο τόπος. Τέτοια σαίνια, πως και τους ξέφυγε ;
Συμφωνώ, η εκπόνηση έρευνας για την πρόοδο της επιστήμης δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο οικονομικής συναλλαγής.
Συνεχίζοντας, δεν αμφιβάλλω ότι οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι σε μία τέτοια περιπέτεια ζωής είναι άξιοι και ικανοί ερευνητές με όραμα και κότσια. Θα πω όμως, χωρίς να γενικεύω και το κακό παράδειγμα που πρέπει να σταματήσει. Το γνωρίζω από πρώτο χέρι, παρατηρώντας τι συμβαίνει στη χώρα μας σε συνέδρια και πανεπιστημιακά πρότζεκτ που παρακολουθώ. Όπως έχω προσέξει, κάποια πανεπιστήμια συχνά δέχονται ως υ.δ. και συνεργάτες, πολιτικά πρόσωπα, φίλους και συγγενείς καθηγητών με αντάλλαγμα διάφορες εξυπηρετήσεις καθαρά προσωπικού χαρακτήρα, ανάλογα με τη θέση και την επιρροή του καθενός. Άσε, το τι τραπέζωμα και φιλοξενία σε εξοχικά πέφτει για να "δέσει το γλυκό", δεν περιγράφεται και αυτά είναι μόνο "η κορυφή του παγόβουνου". Η παρατυπία, η διαπλοκή και οι διακρίσεις στο φουλ. Τι να πει κάποιος και για τις εισηγήσεις όπου ένας γράφει και παρουσιάζει και οι άλλοι (καθηγητές συνήθως) απλώς υπογράφουν. Αυτές οι περιπτώσεις δυστυχώς αποτελούν μορφές "κρυφής/άτυπης" συναλλαγής και εκεί είναι που θέλουν μάζεμα.
Θα πω όμως, χωρίς να γενικεύω και το κακό παράδειγμα που πρέπει να σταματήσει. Το γνωρίζω από πρώτο χέρι, παρατηρώντας τι συμβαίνει στη χώρα μας σε συνέδρια και πανεπιστημιακά πρότζεκτ που παρακολουθώ. Όπως έχω προσέξει, κάποια πανεπιστήμια συχνά δέχονται ως υ.δ. και συνεργάτες, πολιτικά πρόσωπα, φίλους και συγγενείς καθηγητών με αντάλλαγμα διάφορες εξυπηρετήσεις καθαρά προσωπικού χαρακτήρα, ανάλογα με τη θέση και την επιρροή του καθενός. Άσε, το τι τραπέζωμα και φιλοξενία σε εξοχικά πέφτει για να "δέσει το γλυκό", δεν περιγράφεται και αυτά είναι μόνο "η κορυφή του παγόβουνου". Η παρατυπία, η διαπλοκή και οι διακρίσεις στο φουλ. Τι να πει κάποιος και για τις εισηγήσεις όπου ένας γράφει και παρουσιάζει και οι άλλοι (καθηγητές συνήθως) απλώς υπογράφουν. Αυτές οι περιπτώσεις δυστυχώς αποτελούν μορφές "κρυφής/άτυπης" συναλλαγής και εκεί είναι που θέλουν μάζεμα.
Εγώ δεν βλέπω κάτι κακό στο να αναπτύσσονται κοινωνικές σχέσεις μεταξύ επόπτη καθηγητή και διδακτορικού φοιτητή, αυτό είναι κάτι που θα γίνει στο πλαίσιο του διδακτορικού και αν δεν γίνει ίσως να υπάρχει πρόβλημα στις σχέσεις φοιτητή-καθηγητή. Σίγουρα από μόνο του δεν είναι κακό, αλλά αυτό δεν αποτελεί απαραίτητη προυπόθεση για την επιτυχία της διατριβής. Δεν βρίσκω τον λόγο γιατί να δημιουργεί πρόβλημα μία επικοινωνία πιό ουδέτερη; Άλλο φιλικός, άλλο φίλος. Άλλο είναι να έχει κάποιος μία καλή, αξιοπρεπή σχέση με τον επιβλέποντα, κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις με στόχο την καλή συνεργασία και άλλο να επιζητά κοινωνική επαφή μαζί του, όπως θα έκανε με τους φίλους του. Στο μεταπτυχιακό μου είχα ως επιβλέπουσα μία καθηγήτρια, πολύ καλή στο αντικείμενό της, Ποτέ δεν θα μπορούσα να κάνω μαζί της παρέα, δεν ήταν αυτό άλλωστε το ζητούμενο. Είχαμε όμως εξαιρετική συνεργασία. Ακόμα και αν υπάρχει πρότερη γνωριμία, ακόμα και τότε δεν υπάρχει κάτι επιλήψιμο την στιγμή που η εργασία θα γίνει ούτως ή άλλως. Δηλαδή καταδικάζουμε τις κοινωνικές σχέσεις αλλά δεχόμαστε τα πληρωμένα πτυχία της Κύπρου;