*

Αποστολέας Θέμα: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.  (Αναγνώστηκε 3189 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 427
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:00:04 πμ »
Θέλω εδω και καιρό να ξεκινήσω ένα θέμα, που θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους δασκάλους. Σεβαστή φυσικά είναι και η γνώμη τους. Το θέμα αφορά την σχέση που έχουν οι δάσκαλοι με τις φυσικές επιστήμες που καλούνται να διδάξουν στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Θα διηγηθώ κάτι που έτυχε σε εμένα και θελω και την άποψη των δασκάλων.
Πριν λίγες ημέρες δέχθηκα τλεφώνημα από δασκάλα που διδάσκει στην Ε Δημοτικού. Με ρώτησε για μία άσκηση που υπάρχει στο βιβλίο και αφορά την πυκνότητα των υλικών (η ίδια υπάρχει και στην Α γυμνασίου). Ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος
Δσκάλα: Η άσκηση δίνει 5 κύβους ίδιους και ζητάει να τους βάλουμε με σειρά μάζας.
Εγώ: Τι κύβοι είναι αυτοί;
Δασκαλα : Είναι κύοι από φελό, υδράργυρο κλπ
Εγώ : Τι πυκνότα έχει ο κάθε κύβος;
Δασκάλα: Δεν κατάλαβα;
Εγώ : Για να λυθεί η άσκηση πρέπει να δίνει και τις πυκνότητες. Δεν τις ξέρουν οι μαθητές.
Δασκάλα: Τι πυκνότητες;
Εγώ: Τι άλλο δίνει η άσκηση , πρέπει να έχει και άλλα δεδομένα
Δασκάλα : οχι μόνο αυτό λέει.
Εγώ: Μα δεν γίνεται . Τα παιδιά δεν ξέρου τις πυκνότητες
Δασκάλα: οχι μόνο αυτό δίνει
Μετά από 10 λεπτά συζήτηση
Δασκάλα. ΑΑΑ τώρα το είδα δίνει και την μάζα σε Kg
Εγώ : Δεν μπορεί να δίνει την μάζα και να ζητάει να τα κατατάξουν
Δασκάλα: Αυτο λεέι. Δεν καταλαβα..
Εγώ . Για ξανακοίτα μήπως κάπους λέει προς μέτρο στον κύβο
Δασκάλα: Οχι
Εγώ : Σίγουρα;
Μετά από 5 λεπτα
Δασκάλα: ΑΑΑ . λέει "πλαγιαστή γραμμή και μου εις την τρίτη."
Η συζήτηση συνεχίστηκε και με άλλα αστεία, μέχρι να της πω την λύση.
Σκέφτομαι. Η συνάδελφος δεν ηξερε να διαβάσει μία εκφώνηση άσκησης. Φαντάσου τι έχει πει στους μαθητές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Ξερω και πολλές άλλες περιπτώσεις δασκάλων που δεν μπορούν να διδάξουν φυσικές επιστήμες, γιατί απλά δεν τις διδάχθηκαν ποτέ.
Μήπως πρέπει να υπάρχει μία εξιδείκευση και τις ώρες αυτές (στις μεγάλες τάξεις), να τις αναλαμβάνουν δάσκαλοι με γνώσεις στις φυσικές επιστήμες, με δεδομένη και τη δυσκολία της ύλης;
Καλό θα ήταν να υπάρχουν απόψεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:04:27 »

Αποσυνδεδεμένος ΤΚ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 753
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:24:37 πμ »
Θέλω εδω και καιρό να ξεκινήσω ένα θέμα, που θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους δασκάλους. Σεβαστή φυσικά είναι και η γνώμη τους. Το θέμα αφορά την σχέση που έχουν οι δάσκαλοι με τις φυσικές επιστήμες που καλούνται να διδάξουν στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Θα διηγηθώ κάτι που έτυχε σε εμένα και θελω και την άποψη των δασκάλων.
Πριν λίγες ημέρες δέχθηκα τλεφώνημα από δασκάλα που διδάσκει στην Ε Δημοτικού. Με ρώτησε για μία άσκηση που υπάρχει στο βιβλίο και αφορά την πυκνότητα των υλικών (η ίδια υπάρχει και στην Α γυμνασίου). Ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος
Δσκάλα: Η άσκηση δίνει 5 κύβους ίδιους και ζητάει να τους βάλουμε με σειρά μάζας.
Εγώ: Τι κύβοι είναι αυτοί;
Δασκαλα : Είναι κύοι από φελό, υδράργυρο κλπ
Εγώ : Τι πυκνότα έχει ο κάθε κύβος;
Δασκάλα: Δεν κατάλαβα;
Εγώ : Για να λυθεί η άσκηση πρέπει να δίνει και τις πυκνότητες. Δεν τις ξέρουν οι μαθητές.
Δασκάλα: Τι πυκνότητες;
Εγώ: Τι άλλο δίνει η άσκηση , πρέπει να έχει και άλλα δεδομένα
Δασκάλα : οχι μόνο αυτό λέει.
Εγώ: Μα δεν γίνεται . Τα παιδιά δεν ξέρου τις πυκνότητες
Δασκάλα: οχι μόνο αυτό δίνει
Μετά από 10 λεπτά συζήτηση
Δασκάλα. ΑΑΑ τώρα το είδα δίνει και την μάζα σε Kg
Εγώ : Δεν μπορεί να δίνει την μάζα και να ζητάει να τα κατατάξουν
Δασκάλα: Αυτο λεέι. Δεν καταλαβα..
Εγώ . Για ξανακοίτα μήπως κάπους λέει προς μέτρο στον κύβο
Δασκάλα: Οχι
Εγώ : Σίγουρα;
Μετά από 5 λεπτα
Δασκάλα: ΑΑΑ . λέει "πλαγιαστή γραμμή και μου εις την τρίτη."
Η συζήτηση συνεχίστηκε και με άλλα αστεία, μέχρι να της πω την λύση.
Σκέφτομαι. Η συνάδελφος δεν ηξερε να διαβάσει μία εκφώνηση άσκησης. Φαντάσου τι έχει πει στους μαθητές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Ξερω και πολλές άλλες περιπτώσεις δασκάλων που δεν μπορούν να διδάξουν φυσικές επιστήμες, γιατί απλά δεν τις διδάχθηκαν ποτέ.
Μήπως πρέπει να υπάρχει μία εξιδείκευση και τις ώρες αυτές (στις μεγάλες τάξεις), να τις αναλαμβάνουν δάσκαλοι με γνώσεις στις φυσικές επιστήμες, με δεδομένη και τη δυσκολία της ύλης;
Καλό θα ήταν να υπάρχουν απόψεις.

 

Μπορώ να σου απαντήσω μόνο με προσωπικές εμπειρίες όπως άλλωστε είναι και οι δικές σου.
Είχα πάντα κλίση προς τις θετικές επιστήμες και είμαι δάσκαλος ενώ τελειώνω και πληροφορική.

Πράγματι οι δασκάλες είναι περισσότερο της θεωρητικής κατεύθυνσης. Όμως η ύλη του δημοτικού δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη εξειδίκευση και τόσα χρόνια δεν έχω δει δασκάλα να δυσκολεύεται να διδάξει.

Ενδεχομένως η φίλη σου να είναι νέα δασκάλα και να μην μελέτησε όσο σωστά έπρεπε. Λάθος της.

Αντίστοιχα όμως και εγώ έχω δεχτεί πολλές φορές ερωτήσεις από μαθηματικούς που κάνουν ιδιαίτερα σε παιδιά δημοτικού όπου δεν έχουν ιδέα πως να προσεγγίσουν τη διδακτική βασικών μαθηματικών εννοιών. Μιλάω για μαύρα μεσανυχτα. Όχι ένας και δυο. Όλοι. Και εννοείται όλοι χρησιμοποιούν βοηθητικά. Μιλώ για μαθηματικούς γιατί έχω αρκετούς φίλους μαθηματικους.

Γενικά η δική μου εμπειρία είναι ότι οι απόφοιτοι καθηγητικων σχολών στερούνται παιδαγωγικής κατάρτισης. Δεν έχουν ιδέα πως να προσεγγίσουν τα παιδιά.

Δεν είναι τυχαίο που στα γυμνάσια- λύκεια οι καθηγητές δεν ξέρουν πώς να προσεγγίσουν τους μαθητές με αποτέλεσμα να θεριευουν φαινόμενα bullying...

Θα σου πω όμως γιατί είμαι σίγουρος ότι λες ψέματα απλά και μόνο για να δημιουργήσεις θέμα εναντίον των δασκάλων . Η άσκηση που αναφέρεσαι είναι στην 1η ενότητα της φυσικής της ε δημοτικού που σημαίνει ότι έχει διδαχτεί ήδη από το Σεπτέμβριο. Δεύτερον ζητά να ταξινομηθούν τα κυβακια ίδιου όγκου ανάλογα με τη μάζα τους που δίνεται κάτω από κάθε κυβακι σε γραμμαρια (δεν αναφέρει πουθενά πόσος είναι αυτός ο όγκος παρά μόνο στο βιβλίο δασκάλου" ).

Σκοπός της άσκησης είναι τα παιδιά να αντιληφθούν ότι αντικείμενα ίδιου όγκου μπορεί να έχουν διαφορετική μάζα άρα και κατεπεκταση και διαφορετική πυκνότητα.

Λες λανθασμένα ότι χρειάζεται να δίνονται και οι πυκνότητες. Κανείς λάθος ! Αν σου δώσουν πέντε αντικείμενα και σου ζητήσουν να τα ταξινομήσεις με βάση την μάζα, το μόνο που χρειάζεται είναι η μάζα του κάθε σώματος. Τίποτα άλλο.

Μπορώ να σου πω πάντως ότι μια χαρά έχουμε διδαχθεί φυσικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο. Μπορώ να σου πω ότι θεωρώ τη φυσική ως το αντικείμενο που το διδαχθηκα με τον πιο άρτιο τρόπο όσον αφορά τη διδακτική του. Και θεωρητικά και εργαστηριακά.

Το ερώτημα είναι στο φυσικό, κάνετε επαρκώς διδακτική της φυσικής ; Κάτι μου λέει πως όχι...

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 05, 2022, 01:11:05 πμ από ΤΚ »

Αποσυνδεδεμένος calmen

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 05, 2022, 08:16:18 πμ »
Πάντως κάτι δέν πάει καλά στο δημοτικό όλο και περισσότερο.
.. πλέον τα παιδιά που έρχονται στο Γυμνάσιο..δεν ξέρουν βασικά πράγματα από μαθηματικά..
Βασικά δέν ξέρουν ούτε καλά καλά κάθετη πρόσθεση
Δεν ξέρουν την προπαίδεια!
Κάπου κάτι πάει πολύ λάθος!
Δεν πιστεύω ότι έχει αλλάξει το επίπεδο των δασκάλων..(αν και θεωρώ έγκλημα ότι δέν δίνουν μαθηματικά για να μπουν στις πανελλήνιες)
Ίσως τα πολλά άτομα στην τάξη
Ίσως οι γονείς δεν έχουν χρόνο
Ίσως δέν έχουν λεφτά για έξτρα μαθήματα
Ίσως τα βιβλία
Ίσως οι δάσκαλοι θέλουν καλύτερη εκπαίδευση
Ίσως έχουν αλλάξει τα παιδιά και εμείς όχι


Αποσυνδεδεμένος asta napane

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 953
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 05, 2022, 11:36:51 πμ »
ωραίο θέμα για να πλακωθούν οι κλάδοι μεταξύ τους :)
πολύ σωστές παρατηρήσεις , πολλές προτάσεις (εδώ , αλλού , σε διαβουλεύσεις ) αλλά λύση καμία ουσιαστική.
από πρωσωπική εμπειρία (ακαδημαϊκή, διδακτική, διοικητική και κοινής λογικής λόγω τέκνων εκτός σχολείου πλέον) :

-τα παιδιά που πάνε γυμνάσιο (πλην εξαιρέσεων δουλεμένων με μεράκι και κοινή λογική δασκάλων) δεν ξέρουν βασικά σε πολλά πράγματα
-τα έξι χρόνια είναι πολλά για βασικές δεξιότητες (ανάγνωση, γραφή, που μερικά παιδιά δεν κατέχουν επαρκώς). πολλά βιωματικά και γιορτούλες και θεαθήναι. αξιόλογα και απαραίτητα , αλλά όχι και προς θάνατον , αν μειωθούν και αυξηθεί η ουσία.
-εγχειρίδια τραγικά και περίπλοκα , εξού και η δυσκολία μερικών δασκάλων με απλό διάβασμα του βιβλιου του εκπαιδευτικού να ανταποκριθούν (βασικά να καταλάβουν κάποια βασικά κυρίως των θετικών επιστημών).
- το επίπεδο των παιδαγωγικών σχολών είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χαμηλό. Δεν είναι δυνατόν να διδάσκεται φυσική και μαθηματικά έτσι (όποιος είναι μέσα ξέρει), είναι ατελέσφορο. Δίνονται δε πανάκριβα συγγράμματα που ούτε βοηθάνε τη μελέτη, ούτε τα απαιτούν οι διδάσκοντες και γενικά ένα μπάχαλο. Η γλώσσα και τα θεωρητικά είναι πιο εύκολα (διαβάζονται), αλλά αν δείτε ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ φοιτητών και ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ , θα τρελαθείτε. Προτείνω να περάσετε από ένα μάθημα σε πανεπιστημιακό τμήμα (όλα πια με powerpoint) και να δείτε παράδοση από ΔΕΠ και παρουσίαση από φοιτητές. Δεν λέω κάτι άλλο (έχω παρακολουθήσει αρκετά για καλό στατιστικό δείγμα).

Συνελόντι ειπείν : το δημοτικό πρέπει να μειωθεί στα 4 ή 5 έτη (δάσκαλοι), η 5η (πιθανά) και σίγουρα η 6η να ενταχθούν στο γυμνάσιο , τα σχολεία να πάψουν να είναι φύλαξη παιδιών (μικρό ωράριο διδακτικό 5 ώρες το πολύ) και μετά για εργαζόμενους γονείς να αναλαμβάνουν φύλαξη άλλοι (μόνιμοι ή ωρομίσθιοι), απογευματινή ζώνη μαθημάτων (εικαστικά, μουσική, γλώσσες, ενισχυτική ) ,  τα εγχειρίδια να αλλάξουν και να δοθεί έμφαση στη σωστά δομημένη γνώση στα βασικά και όχι στο χάος με εικόνες , εύκολα και φανταχτερα. Και ναι , τα παιδιά θα βαριούνται στο σχολείο ! Τι να κάνουμε ! Όχι όλα εύκολα, να μάθουν ότι πρέπει να διαβάζουν (βαρετό) στο σπίτι, δεν βλάπτει να μαθαίνουν και τίποτα  από την ύλη  απέξω και μετά να ελέγχουμε τι κατανοούν. Τα παιδιά δεν άλλαξαν , εμείς τα κακομαθαίνουμε στα εύκολα και άκοπα. Θέλει και λίγο πίεση η γνώση.
Αλλά δεν περνάνε αυτά τα παλιακά...
Είναι χειρότερο το επίπεδο των δασκάλων , άστο... (όλων των αποφοίτων λυκείου, γιατί να εξαιρεθούν όσοι γράφουν πλέον χαμηλά; δείτε βάσεις θεωρητικών σχολών τελευταία), λεφτά για μαθήματα δεν χρειάζονται, αν υπάρχουν σωστά δομημένα εγχειρίδια και ελάχιστη βοήθεια από τον δάσκαλο (ε, ας διαβάζει και κάτι ο εργαζόμενος αυτός). Κακά τα ψέματα παλιάαααααα φυσική μαθαίναμε στο γυμνάσιο - και μαθηματικά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:04:27 »

Αποσυνδεδεμένος ΤΚ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 753
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 05, 2022, 11:50:02 πμ »
@asta napane : Τουλάχιστον εσύ ομολογείς ποιο είναι το ζητούμενο. Να φάνε θέσεις ο καθηγητούληδες.

Το επιχείρημα ότι τα παιδιά πάνε γυμνάσιο και δεν γνωρίζουν πρόσθεση και προπαίδεια είναι ψεύτικο. Όπως ψεύτικη ήταν και η ιστορία του gismix. Έχετε μια ψύχωση με τους δασκάλους απλά γιατί έχουν πολλές θέσεις. Και αυτό σας οδηγεί στο να βασίζετε τα επιχειρήματα σας σε ονειρώξεις σας και μετά να γίνεστε ρεζίλι όταν σας ταπώνουν.

Μπορεί να υπάρχουν κάποια παιδιά που δεν ξέρουν πρόσθεση και προπαίδεια αλλά αυτά είναι συνήθως παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Όχι, δεν οφείλεται στο ότι οι δάσκαλοι δεν γνωρίζουν καλά μαθηματικά. Αυτό το επιχείρημα δεν στέκει σε κανενός είδους λογική.

Το επίπεδο των παιδαγωγικών σχολών δεν είναι καθόλου χαμηλό. Είναι όσο πρέπει και έχει καθοριστεί αποκλειστικά για την διδασκαλία στο δημοτικό.

Αντιθέτως, το επίπεδο των καθηγητικών σχολών δεν έχει καμία επαφή με την επιστήμη της διδακτικής και παιδαγωγικής. Απόδειξη : η Α γυμνασίου σε μεγάλο βαθμό είναι επανάληψη της Ε' και ΣΤ' . Θα περίμενε κανείς αφού οι καθηγητάδες είστε τόσο ικανοί, τα παιδιά να καλύψουν τα όποια κενά τους. Αντιθέτως συμβαίνει το αντίθετο. Από τους 10 καλούς μαθητές, μέχρι Γ' γυμνασίου θα έχουν μείνει 3  και αυτοί φυσικά με φροντιστήρια καθώς είναι πλέον γνωστό ότι στο γυμνάσιο- Λύκειο η δουλειά που γίνεται είναι τουλάχιστον απογοητευτική.

Όσο για τα ορθογραφικά που λες(πάλι από δικές σου εμπειρίες) μην με κάνεις να εκθέσω φιλολογίνες εδώ μέσα που κάθε τους απάντηση έχει 2-3 ορθογραφικά. Έχω τουλάχιστον 2 ονόματα υπόψιν.

Οπότε θα πρότεινα να ασχοληθείτε λίγο με την καταστροφή που συντελείται στο γυμνάσιο - λύκειο και να αφήσετε κατά μέρος τις συνεχείς προσπάθειες (εδώ και 20 χρόνια) να τρουπώσετε στο δημοτικό μπας και τσιμπήσετε καμιά θεσούλα παραπάνω. Είστε παιδαγωγικά άσχετοι να προσεγγίσετε τα παιδιά. Απλή παράδοση ύλης χωρίς κανένα ενδιαφέρον αφού ουσιαστικά σκέφτεστε ότι όποιος θέλει να μάθει, θα τα μάθει στο φροντιστήριο(που και εκεί ακόμη η δουλειά που γίνεται είναι απλά αποστήθισης και όχι ουσιαστικής γνώσης).

Αλλά η καταστροφή και το χαμηλό επίπεδο των καθηγητών δεν περιορίζεται μόνο στα γυμνάσια-λύκεια. Να σου θυμίσω τα δικά σου λόγια για τα ΣΔΕ που είναι λούφα και παραλλαγή. Ξάπλα και άγιος ο Θεός. Αυτό είναι το ζητούμενο. Οπότε διορθώστε τα του οίκου σας και αφήστε τους δασκάλους που ίσως είναι και το τελευταίο στάδιο δημόσιας εκπαίδευσης όπου γίνεται ουσιαστικό έργο.

Εδώ ο άλλος φυσικός και μας λέει ότι για να γίνει ταξινόμηση κατά μάζα, χρειάζεται η πυκνότητα αλλιώς δεν γίνεται. Είναι θλιβερές αλλά και αστείες οι προσπάθειες σας ...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 05, 2022, 11:55:07 πμ από ΤΚ »

Αποσυνδεδεμένος Alan Turing

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 679
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:04:22 μμ »
Δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο.
Οι Δάσκαλοι πρέπει να κάνουν λίγο περισσότερο ή πιο σωστά Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά και οι "καθηγητικές" σχολές πολύ περισσότερο διδακτική και παιδαγωγικά (τουλάχιστον γι' αυτούς που θα ασχοληθούν με την εκπαίδευση).
Μιλάμε για επίπεδο υπεράσπισης όμως: "καθηγητούληδες", "ονειρώξεις", "τρουπώσω", "καταστροφή".
Όπως κριτικάρεις τους συναδέλφους που διδάσκουν στα Γυμνάσια να δέχεσαι και κριτική για τους συναδέλφους που διδάσκουν στα Δημοτικά.
Δεν είναι υπεράνω κριτικής και δεν έχουν το αλάθητο.

Αποσυνδεδεμένος ΤΚ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 753
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:08:53 μμ »
Δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο.
Οι Δάσκαλοι πρέπει να κάνουν λίγο περισσότερο ή πιο σωστά Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά και οι "καθηγητικές" σχολές πολύ περισσότερο διδακτική και παιδαγωγικά (τουλάχιστον γι' αυτούς που θα ασχοληθούν με την εκπαίδευση).
Μιλάμε για επίπεδο υπεράσπισης όμως: "καθηγητούληδες", "ονειρώξεις", "τρουπώσω", "καταστροφή".
Όπως κριτικάρεις τους συναδέλφους που διδάσκουν στα Γυμνάσια να δέχεσαι και κριτική για τους συναδέλφους που διδάσκουν στα Δημοτικά.
Δεν είναι υπεράνω κριτικής και δεν έχουν το αλάθητο.

Περίεργο που σε ενοχλούν οι δικοί μου χαρακτηρισμοί αλλά όχι η χρήση ψεύτικων γελοιωδων παραδειγμάτων και επιχειρημάτων εναντίον των δασκάλων.  Και ναι συγγνώμη που στο λέω αλλά όλο αυτό το ποστ είναι απλά μια απέλπιδα προσπάθεια να στοχοποιήθουν οι δάσκαλοι επειδή θέλετε διακαώς να φάτε θέσεις. Τίποτα άλλο.

Ζητώ συγγνώμη για τους χαρακτηρισμούς. Απλά όταν βλέπω άλλη μια επίθεση εναντίον των δασκάλων χάνω την υπομονή μου. Ειδικά όταν βασίζεται σε ψεύτικες ιστορίες.

Σου ξαναλέω, μια χαρά διδάσκονται και φυσικές επιστήμες και μαθηματικά οι δάσκαλοι. Δε θες να μάθεις τι ακούμε από τους μαθητές μας που έχουν πάει στο γυμνάσιο και έρχονται να μας επισκεφθούν.

Πάντως ακόμη και μέσα από τα λεγόμενά σας φανερώνεται μια τοξική πεποίθηση που έχουν οι καθηγητές. Ότι τα παιδιά πρέπει να τους έρθουν έτοιμα στο γυμνάσιο. Ότι εκείνοι δεν πρέπει να προσπαθήσουν απλά να παραδίδουν το μάθημα. Ειδικά οι μέτριοι και οι κακοι μαθητές εγκαταλείπονται εντελώς στο γυμνάσιο. Είναι πραγματικά θλιβερό .
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 05, 2022, 12:34:37 μμ από ΤΚ »

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 427
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:38:04 μμ »
Αυτός που λέει ότι η ιστορία που αναφέρω είναι ψεύτικη είναι ΓΕΛΟΙΟΣ και δείχνει τον τρόπο που κάνει μάθημα,
Οι ξευτίλες που λένε "να φάνε θέσεις οι καθηγητούληδες¨είναι αγράμματοι γιατί απλά δεν διάβασαν την πρόταση μου.
Αυτοί που λένε ότι "οι καθηγητές θέλουν να πάνε τα παιδιά έτοιμα " και άλλες τέτοιες μπούρδες είναι εκτός τόπου και χρόνου και λυπάμαι που διδάσκουν.
Α) Η ιστορία είναι απόλυτα αληθινή.
β) Αυτό που είπα είναι δάσκαλοι εξειδικευμένοι να διδάσκουν θετικές επιστήμες και όχι καθηγητές. Δηλαδή στα σχολεί αν αυπάρχουν οι θφυσικών επιστημών δάσκαλοι που να παίρνουν ώρες "φυσικων" από άλλους για την 5η και 6η και να δίνουν ώρες γλώσσας ιστορίας κλπ.
Προκαλώ επίσης αυτόν που αναφέρει "Δε θες να μάθεις τι ακούμε από τους μαθητές μας που έχουν πάει στο γυμνάσιο και έρχονται να μας επισκεφθούν. " να αναφέρει συγεκριμένα παραδείγματα που να αφορά στο γνωστικό περιεχόμενο αυτών που δεν θέλω να ακούσω και όχι γενικολογίες και αοριστίες. Διαφορετικά να χρησιμοποιεί άλλο τρόπο για να αντικρούσει αυτά που λέω.
Προσοχή εγώ μιάω για το γνωστικό και όχι για κάτι άλλο.
Περιμενω.
Επίσης  γι αυτόν που λέει. Λες λανθασμένα ότι χρειάζεται να δίνονται και οι πυκνότητες. Κανείς λάθος ! Αν σου δώσουν πέντε αντικείμενα και σου ζητήσουν να τα ταξινομήσεις με βάση την μάζα, το μόνο που χρειάζεται είναι η μάζα του κάθε σώματος. Τίποτα άλλο.
Είσαι εκτός τόπου και χρόνου. δεν κατάλαβες τίποτα απο αυτά που θέλω να πω ή υατό που ζητούσε η συνάδελφος. . Αποδυκνύεις ακόμα μια φορά ότι δεν ξέρεις φυσική.


Αποσυνδεδεμένος ΤΚ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 753
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:41:25 μμ »
@gismix: όσο και να προσπαθήσεις δεν το σώζεις. Προσπάθησε την επόμενη φορά. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι υπεραμυνεσαι του λάθους σου.


Αποσυνδεδεμένος Alan Turing

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 679
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:54:50 μμ »
Το πρόβλημα δεν είναι αν φταίει ο Δάσκαλος ή ο Φυσικός ή ο Χημικός ή ο Μαθηματικός κλπ
Το πρόβλημα είναι ότι ο Δάσκαλος θα πρέπει να διδάξει, να μάθει έννοιες των φυσικών επιστημών και των Μαθηματικών και άλλα πολλά, ενώ δεν έχει τη σωστή καθοδήγηση από το Πανεπιστήμιο. Είναι γνωστό σε όλους ότι ο "ξένος" με το αντικείμενο καθηγητής αντιμετωπίζεται με εχθρότητα.
Όπως ο Παιδαγωγός θα τύχει της αντιμετώπισης "θα μου πει αυτός πώς θα διδάξω εγώ Μαθηματικά" στο Μαθηματικό, έτσι και ο Φυσικός θα τύχει παρόμοιας αντιμετώπισης στο Παιδαγωγικό.
Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και αν δεν αντιμετωπιστεί έτσι δεν θα αλλάξει το επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων και στάσεων και απόψεων των μαθητών από την 1η Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου.

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 427
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #10 στις: Ιούνιος 05, 2022, 12:55:18 μμ »
Προσ ΤΚ
Η απάντηση σου ΤΚ είναι η απάντηση ενός άσχετου.
Ακου λοιπόν ένα μάθημα ιδιαίτερο
Το να δοθεί μία ερώτηση "Να κατατάξετε τους κύβους ανάλογα με την μάζα τους " και να δίνεται η μάζα,  δεν είναι ερώτημα που αφορά την φυσική ή το μάθημα της πυκνότητας. Δεν είναι καν ερώτημα που τίθεται στην 5η δημοτικού. Είναι ερώτημα που τίθεται σε μικρότερες τάξεις. Αφορά την σύγκριση αριθμών (δηλαδή αφορά κυρίως μαθηματικά) και απλα΄δίνεται με την μορφή μάζας , για να γίνει σύνδεση με την καθημερινή ζωή. Δεν βάζει ποτέ κανενας σε 5η δημοτικου 5 μάζες και να τις βάλοουν από την μικρότερη στη μεγαλύτερη δίνοντα τις τιμες τους (εκτός αν το ενσωματώσει σε άσκηση μετατροπής μονάδων). Το να σου δώσουν πέντε αντικείμενα και σου ζητήσουν να τα ταξινομήσεις με βάση την μάζα, το μόνο που χρειάζεται είναι η μάζα του κάθε σώματος. Τίποτα άλλο. ισχύει φυσικά, αλλά δεν αφορά, ούτε την 5η, ούτε την φυσική, ούτε φυσικά το θέμα στο οποίο αναφέρεται το μάθημα.
Πριν λοιπόν αρχίσεις τα δεν το σώζεις και άλλες τέτοιες μπούρδες, μάθε λίγο φυσική και μετά απάντησε...

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 427
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 05, 2022, 01:11:13 μμ »
Επειδή τώρα το διάβασα
Εδώ ο άλλος φυσικός και μας λέει ότι για να γίνει ταξινόμηση κατά μάζα, χρειάζεται η πυκνότητα αλλιώς δεν γίνεται. Είναι θλιβερές αλλά και αστείες οι προσπάθειες σας ...
Σου ζητάω συγνώμμη για ότι έγραψα παραπάνω. Δεν ήξερα ότι είσαι λειτουργικά αναλφάβητος και δεν μπορείς να καταλάβεις τι λέει το κείμενο. Αλήθεια τι δουλειά κάνεις; Πως και μπήκες στο φόρουμ;

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 427
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 05, 2022, 01:39:38 μμ »
Και για να συμπληρώσω στο ιδιαίτερο στον Τ.Κ (επειδή μπορεί να διαβάζουν και δάσκαλοι που ξέρου φυσική).
Οταν διαβάζεις ένα πρόβλημα φυσικής , πρέπει να είσαι σε θέση να καταλάβεις αν το ερώτηα που θέτει έχει ή όχι νόημα. Δηλαδή αν μπορεί να απαντηθεί βάζοντας τον μαθητή να σκεφτεί επάνω στο θέμα που διαπραγματεύεται.
Ερώτημα 1:
Δίνονται 5 κύβοι ίδιου όγκου φτιαγμένοι από διαφορετικά υλικά με μάζες m1 , m2, m3 ... να κατατάξετε τους κύβους κατλα σειρά αυξανόμένης μάζας..
Το ερώτημα αυτό δεν εχει νόημα και επομένως δεν μπορεί να δίνεται σε ένα πρόβλημα σχολικού βιβλίου. Εκτός αν αποτελεί μέρος προσέγισσης συμπεράσματος . Δηλαδή, να δίνεται η μάζα και η πυκνότητα του κάθε σώματος και να ζητείται από τους μαθητές να κατατάξουν τα σώματα κατά σειρά αυξανόμενης μάζα και αυξανόμενης πυκνόττας ώστε να καταλήξουν στο εμπειρικό συμπέρασμα ότι . Οταν τα σώματα έχουν τον ίδιο όγκο τότε μεγαλύτερη μάζα έχει αυτό με την μεγαλύτερη πυκνότητα.
Κάτι τετοιο στην περίπτωση που συζητάμε δεν ισχύει, εφόσον δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά μέθοδο προσέγισης θεωρείας.
u]Ερώτημα 2:[/u]
Δίνονται 5 κύβοι ίδιου όγκου φτιαγμένοι από διαφορετικά υλικά με πυκνότητες ρ1 , ρ2, ρ3 ... να κατατάξετε τους κύβους κατα σειρά αυξανόμένης μάζας.. .
Το πρόβλημα αυτό έχει νόημα εφόσον προσπαθεί να ελέγξει αν οι μαθητές έχουν κατανοήσει σχέση μάζα και πυκνότητας.
Τα παραπάνω είναι απαραίτητο να τα γνωρίζει ένας δάσκαλος που διδάσκει φυσική. Δηλαδή να ξέρει πότε ένα ερώτημα έχει νόημα και πότε όχι.
Ελπίζω τώρα να κατάλαβες τι μπούρδες έλεγες με το " ο άλλος φυσικός και μας λέει ότι για να γίνει ταξινόμηση κατά μάζα, χρειάζεται η πυκνότητα αλλιώς δεν γίνεται. Είναι θλιβερές αλλά και αστείες οι προσπάθειες σας ..."
Για τα χρήματα για το μάθημα , δεν πειράζει στο κάνω free.
Ζητάω συγνώμμη από συναδέλφους που ξέρουν φυσική για το μάθημα (που φυσικά δεν χρειάζονται), αλλά δεν μπορώ να δεχθώ ασυναρτηρίες...
Τ.Κ
Περιμένω απάντηση με επιχειρήματα σε αυτά που γράφω...

Αποσυνδεδεμένος ΤΚ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 753
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δάσκαλοι και φυσικές επιστήμες στο δημοτικό.
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 05, 2022, 01:43:48 μμ »
@gismix: Βρε χαλάρωσε. Ξέρω ότι ντροπιαστηκες καθώς έπεσες.μεσα στην παγίδα που εσκαψες. Εντάξει δεν είναι η πρώτη φορά που καθηγητής πάει να την πει στους δασκάλους και αυτο-ρεζιλευεται.

Η απάντηση μου είναι με τα δικά σου λόγια :
Δσκάλα: Η άσκηση δίνει 5 κύβους ίδιους και ζητάει να τους βάλουμε με σειρά μάζας.
Εγώ: Τι κύβοι είναι αυτοί;
Δασκαλα : Είναι κύοι από φελό, υδράργυρο κλπ
Εγώ : Τι πυκνότα έχει ο κάθε κύβος;
Δασκάλα: Δεν κατάλαβα;
Εγώ : Για να λυθεί η άσκηση πρέπει να δίνει και τις πυκνότητες.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159540
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 262
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 246
Σύνολο: 248

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.173 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.