*

Αποστολέας Θέμα: Μαθητής από Ουκρανία χωρίς καμία γνώση της ελληνικής ή αγγλικής γλωσσας  (Αναγνώστηκε 1857 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος anti_08

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Δεν ξέρω αν βάζω το θέμα στο σωστό σημείο,  οπότε συγχωρέστε με και μεταφέρετε το.

Στο γυμνάσιο μου έτυχε να έχω ένα παιδάκι από την Ουκρανία το οποίο δεν ξέρει καθόλου ελληνικά,  σχεδόν τίποτα αγγλικά.
Οι συμμαθητές του είναι πρόθυμοι,  υποστηρικτικοι  και θέλουν πολύ να τον βοηθήσουμε (σε αντίθεση με την αδιαφορία των καθηγητών πρέπει να σημειωσω) . 
Μιλάνε τα περισσότερα από αυτά καλά αγγλικά.
Το πρόβλημα είναι ότι ο ίδιος δεν μιλά τίποτα πέρα από τα Ουκρανικα.  Επίσης,  δεν φαίνεται να έχει γίνει τίποτα για όσο διάστημα πήγε στο δημοτικό πέρυσι.
Οι καθηγητές στο συγκεκριμένο είναι τρεις λαλούν και δύο χορεύουν.  Αδιαφορούν για τα πάντα και έχουν άγνοια για τα πάντα. 
Το δικό μου μάθημα είναι τέτοιας φύσης που μπορώ να το κάνω και να τον εντάξω σε ένα βαθμό (έχω ιδέες τι να κάνω και από τη στιγμή που έχω συμμάχους τους συμμαθητές του). 

Το θέμα μου είναι τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε για αυτό το παιδάκι για να μην είναι σαν χαμένο.  Να νιώσει οικεία και να συμμετέχει όσο δύναται. 

Υπάρχει κάποιος αρμόδιος που απευθυνομαστε για αυτές τις περιπτώσεις;  υπάρχει κατι επίσημα που μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια; 
Δεν μου έχει τύχει ανάλογη περίπτωση,  δεν το γνωρίζω,  αλλά θέλω να τον βοηθήσουμε.  Οι υπόλοιποι στο σχολείο αδιαφορούν και δεν είναι και καθόλου δραστήριοι παρόλο που τα μαθήματα τους θεωρούνται πιο βασικά από το δικό μου.  Αν δεν σπρώξω το θέμα δεν πρόκειται να γίνει κάτι για αυτό το παιδί,  λόγω ολιγωρίας και βαρεμάρας τους. 
Τι μου προτείνετε; 
Όχι για το δικό μου αντικείμενο αλλά ως επίσημη υποστήριξη τι μπορεί να γίνει.;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4193
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Η νομοθεσία καλύπτει την πρώτη κ δεύτερη χρόνια φοίτησης σε ελληνικό σχολείο με κάποιες υποτυπωδώς ευνοϊκες ρυθμίσεις που φυσικά δεν επαρκούν. Μετά υποτίθεται ότι το παιδί συμμετέχει κανονικά. Υπάρχουν Τάξεις Υποδιχεις σε συγκεκριμένα σχολεία με πάνω από 7 μαθητες που το έχουν ανάγκη, μήπως θα μπορούσε ο μαθητής να πάρει μετεγγραφή; (όμως ακόμα δεν έχουν εγκριθεί για φέτος τα τμήματα ούτε έχουν γίνει προσλήψεις).

Το τι μπορεί να γίνει από κει και πέρα, είναι μάλλον αυτοσχεδιαστικό κατά την κρίση του καθενός….

Αποσυνδεδεμένος anti_08

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Η νομοθεσία καλύπτει την πρώτη κ δεύτερη χρόνια φοίτησης σε ελληνικό σχολείο με κάποιες υποτυπωδώς ευνοϊκες ρυθμίσεις που φυσικά δεν επαρκούν. Μετά υποτίθεται ότι το παιδί συμμετέχει κανονικά. Υπάρχουν Τάξεις Υποδιχεις σε συγκεκριμένα σχολεία με πάνω από 7 μαθητες που το έχουν ανάγκη, μήπως θα μπορούσε ο μαθητής να πάρει μετεγγραφή; (όμως ακόμα δεν έχουν εγκριθεί για φέτος τα τμήματα ούτε έχουν γίνει προσλήψεις).

Το τι μπορεί να γίνει από κει και πέρα, είναι μάλλον αυτοσχεδιαστικό κατά την κρίση του καθενός….

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν οι ευνοϊκές ρυθμίσεις τύπου περνά την τάξη με μ. ο. 8 κτλ κτλ Με ενδιαφέρει κάτι πιο ουσιαστικό,  όπως είπες για τις τάξεις υποδοχής κτλ κτλ. 
Βρήκα τα στοιχεία επικοινωνίας της συντονιστριας εκπαίδευσης προσφύγων της δδε που είμαι,  αν μιλήσουμε μαζί της θα μας κατατοπίσει καλύτερα φαντάζομαι.  Ε;  Απλά πρέπει να πείσω τους πιο άμεσα εμπλεκομενους καθηγητές του σχολείου να ασχοληθούν,  γιατί έχουμε και τα θέματα ότι μην νιώσουν παράκαμψη ενώ δεν έχουν διάθεση να ασχοληθούν.
Κάποιες προτάσεις πιστεύω θα μας υποδείξει. 
Έχω παντελή άγνοια γύρω από τέτοιο θέμα γιατί η ειδικότητα μου δεν έχει άμεση εμπλοκή με τέτοια θέματα και γιατί δεν μου έχει τύχει κάτι ανάλογο.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3670
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Πριν χρονια η μητερα μου ειχε στην Α λυκειου μαθητη που μοκις ειχε ερθει απο Αλβανια. Η μητερα μου τον ειχε αρχαια. Οπως καταλαβαινετε δεν συζηταμε για επιδοση….. το παιδι δεν ηξερε να πει «καλημερα»!!!!!
Αυτο που εκανε ηταν να τον βαζει να αντιγραφει καποια κομματια απο το βιβλιο για να εξασκηθει στη γραφη της ελληνικης.
Μεχρι τα Χριστουγεννα το παιδι ειχε μαθει ελληνικα και μπορουσε να συννενοηθει. Την επομενη χρονια μπορουσε να συμμετεχει ανετα στα μαθηματα (δεν μιλαμε για επιδοσεις, αλλα δεν ηταν και απλα παρων στην ταξη).

Καμια αλλη ρυθμιση δεν υπηρχε τοτε
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος asta napane

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 953
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
μόνο μία παρατήρηση : το απίθανο ελληνικό κράτος δεν έχει καμία πρόνοια για σοβαρά οργανωμένα μαθήματα ελληνομάθειας (η ελληνομάθεια είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ για όλες τις ηλικίες , εντός και εκτός σχολείου). σου λέει : θα τα μάθουν προφορικά , ας τους κάνουν κανά μάθημα στο διάλειμμα (true story , αυτήκοος) , καραμέλα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης , διαφοροποιημένης κλπ. υπάρχουν χαρισματικά παιδιά, ευχέρεια σε μικρές ηλικίες να μάθουν επικοινωνιακά. αλλά καμία πρόνοια οργανωμένη, κρίμα. δηλαδή αν έκαναν μερικά συστηματικά μαθήματα πριν μπουν σε τάξη; δεν είμαι φιλόλογος, αλλά με την κοινή λογική και σε διοικητικό επίπεδο ρωτώ. και πολύ παλιότερα (προ μεταναστευτικού ) και τώρα δεν υπάρχει καμία στήριξη, οι ΣΕΠ δεν μπορούν να κάνουν κάτι , μερικοί τα λένε όσο ξέρω στου κουφου την πόρτα. τα γράφω κατανοώντας την αγωνία σου για την "ουσία" , ξεκάθαρα το ΥΠΑΙΘ δεν τη συμμερίζεται ΚΑΘΟΛΟΥ ! για συμπερίληψη και ιδεοληπτικούς ακαδημαϊσμούς μια χαρά

Αποσυνδεδεμένος asta napane

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 953
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
δεν θα κατηγορούσα με τόση ευκολία συναδέλφους , γιατί δεν είναι δυνατόν τόσα χρόνια να μην υπάρχει μια οργάνωση και όλα να πέφτουν στις πλάτες υποζυγίων . κάποια στιγμή θα βαρεθείς κι εσύ, απογοήτευση θα είναι. σε πιο σοβαρά θέματα (κοινωνικής πρόνοιας) να δεις τι γίνεται...
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 16, 2022, 08:04:28 μμ από asta napane »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4193
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Πέρα από τα ουσιώδη, είναι βασικό και το παιδί να περναει τις τάξεις. Υποθέτω στον σύλλογο έχετε και τους κλασικούς «μα δεν είναι τιμωρία να μείνει κανεις, είναι βοήθεια αν το έχει ανάγκη»;

Σ εμάς έχουν έρθει πολλές φορές τετοια παιδιά, όχι όμως πρόσφυγες. Σεισμόπληκτοι από την Αλβανία ήταν κατά βάση, που οι γονείς δούλευαν ή είχαν δουλέψει εδώ. Οπότε υπήρχε κάποια επαφή με τη γλώσσα τουλάχιστον. Με τάξη υποδοχής όμως και καραντίνα μαζί, τα παιδιά δεν βοηθήθηκαν ουσιαστικά. Έφυγαν από το γυμνάσιο όπως φεύγουν ας πούμε παιδιά με βαριές μαθησιακές δυσκολίες που απλώς τα βοηθάμε. Μια άλλη περίπτωση που ήταν παιδί οικονομιών μεταναστών που ήρθε οργανωμένα, και ήταν άριστη μαθήτρια στη χώρα της, συνέχισε να είναι άριστη σ εμάς. Όταν λέω άριστη, εννοώ μαθήτρια του 20 παρα κάτι, όμως τα αγγλικά της ήταν καλύτερα κι από πολλών συναδέλφων και βασικά όλοι της μετέφεραν κομμάτια της ύλης στα αγγλικά. Στα θετικά έγραφε 20 αν της μετάφραζες την ορολογία. Δεν ξέρω τι επίπεδο έχει αυτό το παιδί, μήπως τουλάχιστον τα μαθήματα που χρησιμο πουν σύμβολα, μπορεί ο καθηγητής με τη βοήθεια του google translate να μεταφράζει στα ουκρανικά; Βέβαια αν λετε ότι δεν μιλάει αγγλικά, δεν φαντάζομαι να έχει έρθει με καλό γνωστικό υπόβαθρο γενικα.

Ο συντονιστής εκπαίδευσης σίγουρα θα έχει προτάσεις, αλλά φοβάμαι ότι θα είναι άτυπες, αφού η νομοθεσία δεν επαρκεί. Αλλά οπωσδήποτε χρειάζεται επικοινωνία μαζί του. Ο διευθυντής δεν θέλει να το κάνει; Έστω ο σύμβουλος σχολικής ζωής;

Αποσυνδεδεμένος anti_08

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
δεν θα κατηγορούσα με τόση ευκολία συναδέλφους , γιατί δεν είναι δυνατόν τόσα χρόνια να μην υπάρχει μια οργάνωση και όλα να πέφτουν στις πλάτες υποζυγίων . κάποια στιγμή θα βαρεθείς κι εσύ, απογοήτευση θα είναι. σε πιο σοβαρά θέματα (κοινωνικής πρόνοιας) να δεις τι γίνεται...

Δεν κατηγορώ συναδέλφους (ο Θεός να τους κάνει δηλαδή με τόσα και άλλα που κανουν) αλλά έχοντας γυρίσει πολλά σχολεία ανά την επικράτεια και έχοντας κάνει σε λύκεια γενικά και επαγγελματικά και σε δημοτικά αλλά πρώτη φορά σε γυμνάσιο μπορώ να κρίνω αξιόπιστα ότι μιλάμε για μια φευγάτη κατάσταση σε όλα τα επίπεδα  που δεν είναι θέμα της ανυπαρξίας του κοινωνικού κράτους και των θεσμών αλλά ειλικρινά δικής τους ανεπάρκειας και βολεματος. 

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2538
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Μην επηρεάζεσαι από τη στάση και συμπεριφορά των υπολοίπων. Δες εσύ τι μπορείς να κάνεις για το παιδί και πως μπορείς να το εντάξεις στο μάθημα, έστω και στα στοιχειώδη.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Το παιδί έχει τοποθετηθεί εκεί από κάποια ΜΚΟ να υποθέσω; Αφού οι καθηγητές είναι αδιάφοροι, δεν θα γίνει τίποτα.
https://www.borysthenes.gr/index.php/el/prosfores-kai-zitiseis/apo-tin-oukrania/399-ellhno-oukraniko-oukrano-ellhniko-leksiko

Τυχαία βρήκα αυτό.

Αποσυνδεδεμένος anti_08

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Θα ακολουθήσω τις συμβουλές σας.  Όλα χρήσιμα είναι.  Για το δικό μου μάθημα δεν έχω ιδιαίτερο θέμα  γιατί δεν είναι θεωρητικό και έχω σκεφτεί να του ετοιμάζω (με τη βοήθεια του ιντερνετ)  σημειώσεις - ένα σκελετό του τι κάνω - στα ουκρανικα  και παράλληλα να γράφω και πως είναι στα ελληνικά για να νιώθει ότι μπορεί να κάνει κάτι και αυτός και να συνηθίζει την γλώσσα.  Δεν μου έχει δώσει την εντύπωση χαμηλού επιπέδου αλλά ενός χαμένου παιδιού στην μετάφραση.  Όταν δει σχήμα,  όταν κάνω χειρονομίες κτλ σύμβολα,  βέλη κτλ τότε βλέπεις μια σπίθα ότι προσπαθεί να καταλάβει.  Αν είναι κομμάτι προφορικης  εξήγηση τον βλέπεις κατεβάζει το κεφάλι και δείχνει μια απογοήτευση.
Ο διευθυντής έχει όλη την καλή διάθεση να κάνουμε κάτι απλά επειδή τα κάνει όλα μόνος του γιατί κανείς δε θέλει να κάνει τίποτα δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί ο ίδιος,  απλά πρέπει κάποιος να το αναλάβει.  Οι υπόλοιποι όχι μόνο δεν έχουν διάθεση αλλά σαμποτάρουν και καθετί.  Παίζουν άγριες κόντρες,  τσακώνονται κάθε μέρα,  βρίζουν το διευθυντή κτλ κτλ.  Είναι πολύ δημοκρατικός και τον έχουν καβαλήσει. 
Σύμβουλο σχολικής ζωής δεν έχουμε ορίσει γιατί τσακώνονται να μην πάει κανείς.  Γενικά ούτε το μάθημα τους δεν θέλουν να κάνουν οι περισσότεροι. 
Κάθε συμβουλή σας πάντως είναι καλοδεχουμενη. 

Αποσυνδεδεμένος anti_08

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Βρήκα μια εφαρμογή στο Play store:
"διερμηνέα-μεταφραστή φωνής interpreter app 2" την έχει χρησιμοποιήσει κάποιος;  ίσως να βόλευε
Θα πρέπει να την εγκαταστήσω και να την δοκιμάσω. 
Έχετε μήπως εμπειρία με κάτι σχετικό;

Αποσυνδεδεμένος Georgia m.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Καλησπέρα
Ίσως θα μπορούσε να σου φανεί χρήσιμο και το google translate τουλάχιστον για το θέμα της μετάφρασης λέξεων και σύντομων φράσεων. Το google translate δίνει και τη δυνατότητα μικροφώνου και ηχητικής ακροάσης. Επομένως μπορεί κάποιος να ακούσει και την προφορά της λέξης.

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 444
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Δεν κατηγορώ συναδέλφους (ο Θεός να τους κάνει δηλαδή με τόσα και άλλα που κανουν) αλλά έχοντας γυρίσει πολλά σχολεία ανά την επικράτεια και έχοντας κάνει σε λύκεια γενικά και επαγγελματικά και σε δημοτικά αλλά πρώτη φορά σε γυμνάσιο μπορώ να κρίνω αξιόπιστα ότι μιλάμε για μια φευγάτη κατάσταση σε όλα τα επίπεδα  που δεν είναι θέμα της ανυπαρξίας του κοινωνικού κράτους και των θεσμών αλλά ειλικρινά δικής τους ανεπάρκειας και βολεματος. 

Τι ακουω εδω μέσα......; Δεν παμε καλά συνάδελφοιοιοιοιοιοιοιοι............

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32310
  • Τελευταία: Alex.pe83
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160986
  • Σύνολο θεμάτων: 19226
  • Σε σύνδεση σήμερα: 660
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 472
Σύνολο: 472

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.