0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν περιμένεις να γίνουν θαύματα, απλώς τους εξηγείς τις συνέπειες που επιφέρει η στάση τους.Αν πάλι, νομίζεις ότι υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο θέμα, που προέρχεται από έναν μαθητή, ο οποίος επηρεάζει και παρασύρει τους υπόλοιπους, δοκίμασε να το συζητήσεις μαζί του μόνη σου σε ένα διάλειμμα ή ακόμα καλύτερα με τον σύμβουλο σχολικής ζωής.
Ακριβώς, επειδή γνωρίζει τους κανόνες, με τη συζήτηση του ζητάς να σου εξηγήσει γιατί δεν τους τηρεί και τι είναι εκείνο που τον κάνει να αντιδρά. Τα θέματα συμπεριφοράς δεν λύνονται πάντα μόνο με διάλογο, αλλά ο διάλογος είναι το πρώτο βήμα στον κύκλο της διεκδικητικότητας. Ξεκινάς με την ουδέτερη περιγραφή της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς, περιγράφεις τα συναισθήματα που δημιουργεί σε εσένα και το σύνολο, του ζητάς να ζητήσει συγνώμη (αυτό άλλοι το καταλαβαίνουν και άλλοι όχι), προβάλλεις ένα αίτημα (να σταματήσει) και τέλος θέτεις όρια προειδοποίησης. Και εδώ, συμφωνώ. Πρωτεύοντα ρόλο παίζει και η στάση/γραμμή του διευθυντή.
Ναι, για αυτό είμαστε εδώ και συζητάμε και τα προτείνω.
Έσπερος, πώς αντιμετώπισες τελικά το θέμα; Αν το καλοσκεφτούμε, συμμετέχουμε κι εμείς στο πρόβλημα, άθελά μας. Αλλά.... όταν έχω αναλάβει το θεωρούμενο από συναδέρφους ως χειρότερο τμήμα του σχολείου με την θέλησή μου και τα πάω καλά μαζί τους...Και όταν μπαίνω π.χ. στο Γ1 Γυμνασίου και τα πάμε μια χαρά, και μετά την αμέσως επόμενη ώρα μπαίνω στο Γ2 Γυμνασίου και έχω πρόβλημα, φταίω εγώ; Δηλαδή εγώ το προκαλώ; Μάλλον χρειάζομαι ψυχολόγο.Έχω καταλάβει ότι το πρόβλημα είναι συστημικό και κάπου ξεσπά όλο αυτό.
Συνάδελφοι τα σχολεία πλέον εφοδιάζονται με ψυχολόγους. Συνεργαστείτε μαζί τους για τέτοιες περιπτώσεις μαθητών. Μπορούν να βοηθήσουν....