0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Είναι ενδιαφέρον το θέμα, δεδομένου πως το υπουργείο εξετάζει το να μην χρειάζεται άδεια γονέα η πρώτη τουλάχιστον συνάντηση κάθε παιδιού με ψυχολόγο εντός σχολείου. Δεν εξετάζει απλώς, προσπαθεί να νομιμοποιήσει κάτι τέτοιο, παρόλο που έρχεται σε πλήρη αντίθεση ακόμη και με άρθρα του συντάγματος. Ποια είναι η άποψή σας για την πρόθεση αυτή;
Παρεμβαση σε ολη την ταξη και μια πρωτη συναντηση διερευνητικη με καποιο παιδι, πιστευω οτι δεν χρειαζεται αδεια γονεα. Εαν ομως μιλαμε για παρεμβαση σε παιδι, τοτε η αδεια του γονεα (οπως και η επαφη/συναντηση με τους γονεις) ειναι απαραιτητη
@emmakiΠαρέμβαση σε όλη την τάξη δεν χρειάζεται άδεια, όπως είναι και το σωστό. Διερευνητική όμως με παιδί μόνο του και χωρίς άδεια γονέα δεν μπορεί να γίνει σε καμία περίπτωση. Ακόμη και σε διάλειμμα απλή κουβέντα σε παιδί με γονέα που δικομανή μπορεί να οδηγήσει σε μπελάδες. @ΈσπεροςΠροσωπικά δεν είμαι υπέρ του σχεδίου του υπουργείου, αμφιβάλλω και αν μπορεί να γίνει βέβαια (το θεωρώ απίθανο να περάσει κάτι τέτοιο) και οι λόγοι είναι πολλοί. Ο κυριότερος είναι πως στο πολίτευμά μας η οικογένεια έχει ένα ρόλο και το κράτος έναν άλλο. Δεν μπορεί χωρίς να παραβαίνει κάποιος τον νόμο να υφίσταται έλεγχο στην οικογένειά του από τρίτο πρόσωπο που δεν επέλεξε ο ίδιος. Εδώ κολλάει η κουβέντα με τους ψυχολόγους παραπάνω. Εγώ ξέρω από το σχολείο μου ψυχολόγους που μου έλυσαν τα χέρια σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις και άλλους που ήταν οριακοί στα λεγόμενά τους για καταγγελία στην ένωσή τους. Το δεύτερο το είδα στην ενασχόλησή τους με παιδιά θύματα και ήταν ανησυχητικό. Οι κουβέντες που άκουσα θα μπορούσαν άνετα να κάνουν τα θύματα θύτες. Τα δυο απολύτως άκρα. @elrannaΤώρα είδα το μήνυμά σου. Εγώ διδάσκω σε Γυμνάσιο που δεν έχει τέτοιου είδους προβλήματα όπως αυτά που αναφέρεις. Για τις ηλικίες που μιλάς αλλάζουν τα πράγματα, αν και το υπουργείο δεν κάνει διαχωρισμούς ηλικιών και καταστάσεων. Κακώς
@Έσπερε, συνεχίζεις να φαντάζεσαι πράγματα. Ο σχολικός -και ο κάθε ψυχολόγος- δεν έχει δικαίωμα να αποκαλύψει τίποτα από αυτά που του λένε τα παιδιά στις ατομικές συνεδρίες. Είναι προσωπικά δεδομένα και μπορεί να χάσει την άδεια του. Ίσως κάνουν κάποια νύξη, πολύ γενική και αόριστη, σε συμβουλευτικό επίπεδο, σε όλο το σύλλογο, γενικά για τα παιδιά, παιδαγωγικής φύσεως, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να πουν "Το τάδε παιδί έχει αυτό το θέμα, μην τον πιέζετε". Αντίθετα, οι ψυχολόγοι που έχω συναντήσει εγώ προτείνουν στους γονείς λύσεις, από τις οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το σπίτι. Διαχωρίζουν επίσης τα προβλήματα που οφείλονται στο σχολείο -γιατί υπάρχουν πολλά τέτοια, βλ. bullying ή προβλήματα αυτοπεποίθησης που αφορούν βαθμούς ή κοινωνικοποίηση με συνομήλικους- και εκεί θεωρούν ότι το σχολείο οφείλει να παρέμβει και με κυρώσεις αν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Είναι ξεκάθαρο αυτό. Από εκεί και πέρα, όταν έχεις παιδιά με αυτοκτονικές τάσεις, τι θα πεις στο γονιό; Συνέχισε να σφάζεσαι με το παιδί σου γιατί δεν παίρνει τους βαθμούς που θέλεις; Πραγματικά δεν ξέρω σε τι σχολείο είσαι, αλλά στο δικό μας αυτό είναι το σοβαρό πρόβλημα. Έχουμε παιδιά όλων των χρωμάτων και των φασμάτων, τα οποία χαρακώνονται. Και ο αριθμός τους αυξάνεται κάθε χρόνο. Πέρυσι μόνο είχαμε νοσηλείες -και όχι μια και δύο- στην παιδοψυχιατρική γι'αυτό το λόγο. Και πάλι σε αυτή την περίπτωση, μαθαίνουμε ό,τι μας επιτρέψει ο κηδεμόνας. Ο ψυχολόγος όμως μπορεί να δει και να προλάβει τέτοιες καταστάσεις.
@ΈσπεροςΠροσωπικά δεν είμαι υπέρ του σχεδίου του υπουργείου, αμφιβάλλω και αν μπορεί να γίνει βέβαια (το θεωρώ απίθανο να περάσει κάτι τέτοιο) και οι λόγοι είναι πολλοί. Ο κυριότερος είναι πως στο πολίτευμά μας η οικογένεια έχει ένα ρόλο και το κράτος έναν άλλο. Δεν μπορεί χωρίς να παραβαίνει κάποιος τον νόμο να υφίσταται έλεγχο στην οικογένειά του από τρίτο πρόσωπο που δεν επέλεξε ο ίδιος. Εδώ κολλάει η κουβέντα με τους ψυχολόγους παραπάνω. Εγώ ξέρω από το σχολείο μου ψυχολόγους που μου έλυσαν τα χέρια σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις και άλλους που ήταν οριακοί στα λεγόμενά τους για καταγγελία στην ένωσή τους. Το δεύτερο το είδα στην ενασχόλησή τους με παιδιά θύματα και ήταν ανησυχητικό. Οι κουβέντες που άκουσα θα μπορούσαν άνετα να κάνουν τα θύματα θύτες. Τα δυο απολύτως άκρα.
Το "καλοβαλμένο" παιδάκι πρέπει να μάθει να ορθώνει το ανάστημά του απέναντι σε οποιαδήποτε κακοποιητική συμπεριφορά εις βάρος του, είτε έρχεται από ανήλικους είτε από ενήλικους. Γιατί θα τις ξαναβρεί αυτές τις συμπεριφορές μπροστά του. Μπορεί να είναι γείτονες, μπορεί να είναι συνεργάτες στη δουλειά, μπορεί να είναι συνοδηγοί στο δρόμο. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πιστεύεις ότι τα "καλοβαλμένα" παιδάκια θα ζήσουν σε φούσκα, ειδικά σε περιοχές που ζουν από τον τουρισμό που πραγματικά συναντάς κάθε καρυδιάς καρύδι.
Υπάρχουν όμως γονείς που αρνούνται ότι το παιδί τους έχει πρόβλημα. ΓΕνικά μιλώντας. ΥΠάρχουν γονείς που δεν πηγαίνουν το παιδί ποτέ στο ΚΕΔΑΣΥ, υπάρχουν γονείς που έρχονται με γνωμάτευση αλλά αρνούνται το τμήμα ένταξης (τότε τι στο καλό πήγαν να εξεταστούν, μόνο για τα προφορικά?), υπάρχουν γονείς που το παιδι τους έχει σαφώς χαμηλότερη του μ.ο. νοημοσύνη ή γενικότερη ανάπτυξη (με χαρτί) και δεν καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να έρχονται να μας ρωτάνε αν πάει καλά στα αρχαία, υπάρχουν παιιδά που το παιδί τους είναι προφανώς εκτός ελέγχου κ αι κάνει πράμγατα επικίνδυνα για τον ίδιον και τους άλλους εντός και εκτός σχολείου και σου λένε ότι είναι μια φάση, δεν πειράζει, κι εμείς τα ίδια κάναμε κλπκλπ. Στην οικογένειά τους δεν μπορείς να παρέμβεις. Εντάξει. Αυτά τα παιδιά όμως είτε μένουν πίσω για΄τι ο γονέας δεν καταλαβάινει ότι δεν τους προσφέρει τη σωστή βοήθεια, που θα μου πεις, πρόβλημά τους πάλι; Ή δημιουργούν πρόβλημα στους υπολοίπους. Είναι λεπτά τα όρια. Ισως αν οι ψυχολόγοι ήταν μόνιμοι στα σχολεία και στον γονέα δεν φαινόταν σαν κάτι διαφορετικό, ή αν ήταν υποχρεωτικο να κάνουν συναντήσεις γνωριμίας με όλα ττα παδιά οπότε δεν θα ετίθετο θέμα στιγματισμού,, να το δέχοντταν ευκολότερα. Πάντως είίχα ακούσει από σχόλια συναδέλφων, ότι γι αυτό θεσπί΄στηκε οΣύμβουλος Σχολικής Ζωής, επειδή είναι εκπαιπαδευτικός, να γεμίζει αυτό το κενό επεπειδή σ αυτόν τα παιδιά θα μιλούσαν.
@emmakiΠαρέμβαση σε όλη την τάξη δεν χρειάζεται άδεια, όπως είναι και το σωστό. Διερευνητική όμως με παιδί μόνο του και χωρίς άδεια γονέα δεν μπορεί να γίνει σε καμία περίπτωση. Ακόμη και σε διάλειμμα απλή κουβέντα σε παιδί με γονέα δικομανή μπορεί να οδηγήσει σε μπελάδες.
Ξερω ποια ειναι η διαδικασια…. Απο το 2007 μεχρι το 2021 ημουν σε ΚΕΔΔΥ/ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ… Εχω απειληθει απο γονεις, εχω μηνυθει απο γονεις……Η αποψη μου ομως ειναι οτι διερευνητικη συναντηση πρεπει να μπορει να γινεται χωρις τη συμφωνη γνωμη γονεα. Περαιτερω παρεμβαση, μονο με τη γνωμη του γονιου.Εαν η κατασταση ειναι ανυποφορη και ο γονιος αρνιεται, τοτε καποιος πρεπει να σπασει αυγα και να παει στον εισαγγελεα…. Χωρις σπασιμο αυγων, χραϊρι δεν θα υπαρξει.Και εδω μπαινει το μεγαλο ερωτημα (και δεν περιμενω απο κανεναν απαντηση, αλλα ολοι να το σκεφτουΜε), θελουΜε να σπασουμε αυγα και να τραβηξουΜε ο,τι τραβηξουΜε μετα;