0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ρωτήσω: θεωρείτε πως ο διευθυντής με την στάση του ή με την απραξία του επηρεάζει και την ποιότητα των μαθητών; Εγώ π.χ. βλέπω περιπτώσεις μαθητών που θα έπρεπε να έχουν φύγει και τους κρατάμε με το ζόρι στο σχολείο. Ίσως για να μην μειώνεται και ο αριθμός των μαθητών.
Δυστυχώς όμως πρέπει να έχει και κάτι άλλο, που σε κανέναν δεν περνάει από τον νου και αν ακόμη περάσει, δεν τολμούμε να το ξεστομίσουμε. Πρέπει να έχει "χέρια", να έχει ικανούς ανθρώπους από κάτω. Αν δεν έχει, την πάτησε...Να λέμε αλήθειες.
Έχουν αλλάξει οι εποχές όμως. Αυτό που περιγράφεις σήμερα μπορεί να στέκει μόνο για Γενικα Λύκεια σε περιοχές που υπάρχει σαφής διαχωρισμός του ποιοι θα πάνε στο ΕΠΑΛ και ποιοι στο ΓΕΛ, οπότε εχεις ένα σχολείο με μετριοκαλούς έως άριστους μαθητες, χωρίς γνωματεύσεις, χωρίς ευάλωτες ομάδες, χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς, είναι αρκετο το να είσαι απλα καλός καθηγητής για να γίνεται μάθημα ενός α επιπέδου με ηρεμία και τα παιδιά να βιώνουν το σχολείο χωρίς ενοχλήσεις. Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν πια πολλά τετοια σχολεία. Με τη σημερινή κατάσταση, από τα νηπιαγωγεία ήδη, είναι πολύ καθοριστικό το ποιος είναι ο διευθυντής, για να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους οι εκπαιδευτικοί. Και πέρα απ αυτό, το σχολείο δεν είναι φροντιστήριο προετοιμασίας για πανελλήνιες, είναι μια κοινότητα που χρειάζεται ωραίο, ευχάριστο και εμπνευστικό κλίμα και παροχή πολλών ευκαιριών στους μαθητες για περισσότερα πράγματα από το σκέτο τυπικό βαρετό μάθημα, και αυτά δεν μπορούν να υλοποιηθούν μόνο από όποιον εκπαιδευτικό τα θέλει, αν δεν υπάρχει συνολικά ένα τέτοιο κλίμα και υποστήριξη από τον διευθυντή (αμφίδρομα όμως γιατί κι ένας διευθυντής με τέτοιο όραμα, δεν μπορεί να το υλοποιήσει αν οι εκπαιδευτικοί κοιτάνε μόνο την τάξη τους και τίποτα άλλο).
Ο διευθυντής πολύ φοβάμαι πως δεν αρκεί να είναι καλός άνθρωπος με καλές προθέσεις. Ο leon. υποψιάζομαι πως θεωρεί δεδομένο πως πρέπει να είναι έξυπνος και του δίνει την ιδιότητα που όντως θα τον έκανε να λειτουργεί σωστά και δίκαια. Αν είναι έξυπνος όμως, με ηγετικές ικανότητες, προσωπική φιλοδοξία και γνώστης της ανθρώπινης φύσης, δεν χρειάζεται καν να είναι καλός άνθρωπος για να παράγει έργο. Η εμπειρία η δική μου λέει πως πρέπει να είναι έξυπνος πρώτα από όλα. Αν είναι έξυπνος, θα είναι και χειριστικός όταν χρειάζεται χωρίς να δυσαρεστεί, θα είναι αναγκαστικά δίκαιος, θα αποφεύγει τις κακοτοπιές και θα παρουσιάζει έργο, ακόμη και αν δεν τον ήθελε κανένας για παρέα του. Η εικόνα του δεν θα αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα του. Θα πρέπει να αναγνωρίζεται και να γίνεται σεβαστός, οπότε θα κρύβεται στην δουλειά του.Δυστυχώς όμως πρέπει να έχει και κάτι άλλο, που σε κανέναν δεν περνάει από τον νου και αν ακόμη περάσει, δεν τολμούμε να το ξεστομίσουμε. Πρέπει να έχει "χέρια", να έχει ικανούς ανθρώπους από κάτω. Αν δεν έχει, την πάτησε...Να λέμε αλήθειες.
Για να επανέλθουμε στο θέμα κ με αφορμή συνέντευξη του Πιερ που διαβασα. Ας πούμε ότι ένα σχολείο έχει 5 φιλολόγους, μια παλιά που διαλέγει πρώτη και κάνει ο,τι θέλει, δυο λιγότερο παλιές που δεν τις ευχαριστεί αυτό αλλά δεν θέλουν να τσακωθούν κ έχουν συνηθίσει να τα βρίσκουν, και δυο μη σταθερά άτομα που βρίσκουν παγιωμένη αυτήν την κατάσταση. Εκεί μας αρέσει η ιδέα να έχει λόγο ο διευθυντής σε μια ορθολογική κατανομή που και τα συμφέροντα των νέων θα υπερασπίζεται και θα είναι και προς όφελος των μαθητών (πχ μηνμείνει το δύσκολο τμήμα στον άπειρο κοκ); Ή προτιμάμε την «αυτορρύθμιση» στην οποία ξέρουμε ότι δυο άτομα θα είναι ώς ένα βαθμό ριγμένα, δυο μάλλον συμβιβασμενα, τα παιδαγωγικά ζητήματα παντελώς αγνοημένα, αλλά ευτυχώς ο διευθυντής δεν θα έχει ασκήσει εξουσία σε κανεναν;