0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αν τώρα βρήκε μια διεύθυνση κάποια παλαιότερα ΦΕΚ που δεν είχαν αυτή την επισήμανση και αποφάσισε να συνυπολογίσει αυτές τις θέσεις στον προσδιορισμό των οργανικών της, ε δεν έκανε και έγκλημα.
Και όποιος θεωρεί πως πρόκειται για ευρεία πρακτική, όχι δεν είναι. Και η Δυτική Θεσσαλονίκη έχει 4 σχολεία με ΦΕΚ ίδρυσης πριν το 2013 που βρίσκονται σε αναστολή λόγω έλλειψης διδακτηρίου και δεν αποδίδει οργανικές θέσεις σε αυτά.
Εννοείται φυσικά πως όλα όσα έχουν ΦΕΚ ίδρυσης μετά το 2013 δεν αποδίδουν οργανικές σε καμία περίπτωση και αν κάποια διεύθυνση το κάνει, τότε ξεκάθαρα παρανομεί.
Αυτά για να μην συντηρείται ο μύθος περί σχολείων φαντασμάτων που δίνουν οργανικές εκπαιδευτικών (είναι μετρημένα στα δάχτυλα αυτά που δίνουν).
Το 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ (9521016) που δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, λόγω έλλειψης διδακτηρίου, ιδρύθηκε όπως είπαμε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004. Ιδρύθηκε ως 6/θέσιο. Το 2020, κι ενώ δεν είχε λειτουργήσει ποτέ, προήχθη από 6/θέσιο σε 12/θέσιο με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 2889/17.07.2020. Είναι απορίας άξιο πώς έγινε προαγωγή σε σχολείο που δεν είχε λειτουργήσει ποτέ. Θα περίμενε κάποιος να βρει 6-7 ΠΕ70 με οργανική εκεί. Έλα, όμως, που βρίσκει 12. Και το 2020 είχε ήδη 7 χρόνια που αναφερόταν στα ΦΕΚ ιδρύσεων ότι οργανικές θέσεις θα δίδονται στα Δημοτικά Σχολεία όταν λειτουργήσουν.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΤΑΜΟΥ (9190326) ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004. Έχει υποβιβαστεί από 2/θέσιο σε 1/θέσιο με το ΦΕΚ Τεύχος Β’ 1826/22.06.2016. Παρόλα αυτά έχει 2 οργανικά τοποθετηθέντες ΠΕ70 από πέρυσι και έχει και τοποθετημένη ΠΕ71 με Οργανική στο Τμήμα Ένταξης.
6/Θ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΖΙΟΥ (9171000) στο Ηράκλειο, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ Τεύχος B’ 3897/20.08.2021. Δεν έχει λειτουργήσει ποτέ. Παρόλα αυτά έχει 7 οργανικά τοποθετηθέντες ΠΕ70 (αφού είναι 6/Θέσιο σου λέει, βάλε +1 ΠΕ70).
Πρόκειται για 130 Δημοτικά Σχολεία και 242 Νηπιαγωγεία. Πόσα δάχτυλα έχεις;
Εφόσον το σχολείο έχει ΦΕΚ ίδρυσης χωρίς την επισήμανση που αναφέραμε, η ΔΠΕ είναι ελεύθερη να του αποδώσει οργανικές θέσεις. Και εφόσον προήχθη και το ΦΕΚ προαγωγής του δεν φέρει κάποια αντίστοιχη επισήμανση, δεν υπάρχει καμία παρατυπία.
Το Δ.Σ. Ακροποτάμου δεν εμπίπτει στην κατηγορία για την οποία μιλάμε. Πρόκειται για σχολείο που ήταν πραγματικά σε λειτουργία (και όχι σχολείο - φάντασμα που δεν λειτούργησε ποτέ). Μάλιστα στην απόφαση Κόπτση αναφέρεται η αιτιολογία "μικρός αριθμός μαθητών" και όχι "μηδενικός αριθμός μαθητών". Δηλαδή υπάρχουν κάποιες εγγραφές, δεν συμπληρώνεται όμως το ελάχιστο όριο (5) για να λειτουργήσει. Παρόλο που είναι 9 χρόνια σε αναστολή, του χρόνου ενδέχεται να επαναλειτουργήσει, καθώς το νηπιαγωγείο Ακροποτάμου επαναλειτούργησε πέρυσι μετά από χρόνια και θα λειτουργήσει και φέτος. Όλα τα υπόλοιπα σχολεία που εμπίπτουν στην κατηγορία που συζητάμε (5ο Ευκαρπίας, 4ο Σίνδου, 10ο Σταυρούπολης, 6ο Ωραιοκάστρου, 26ο Ευόσμου, 15ο Πολίχνης, 3ο Παλαιοκάστρου) ΔΕΝ αποδίδουν καμία απολύτως οργανική θέση.
Εδώ μπορεί να έχουμε μια περίπτωση που όντως η διεύθυνση να είναι ακάλυπτη (δεν γνωρίζω αν υφίσταται κτίριο ή όχι). Αξίζει όμως να αναφέρουμε πως πριν μερικά χρόνια η συγκεκριμένη διεύθυνση είχε εισηγηθεί κάποιες μεταβολές δημοτικών σχολείων (υποβιβασμούς και προαγωγές), με σκοπό να ταυτίζεται καλύτερα η οργανικότητα των σχολείων με τη λειτουργικότητα. Και τι έκανε το υπουργείο; Ενέκρινε όλα τα αιτήματα για υποβιβασμό και απέρριψε όλα τα αιτήματα προαγωγών. Αποτέλεσμα: Η ΔΠΕ Ηρακλείου με 200 λειτουργικά κενά ΠΕ70 Γενικής έχασε σε μια νύχτα 70 (αν θυμάμαι καλά) πολύτιμες οργανικές θέσεις. Όταν κατάλαβαν τι είχε γίνει νομίζω πως προσπάθησαν να το διορθώσουν, αλλά δυστυχώς δεν έγινε τίποτα. Έτσι την πάτησε και η Χαλκιδική πέρυσι, ικανοποιήθηκαν οι καταργήσεις και οι υποβιβασμοί, ενώ απορρίφθηκαν οι προαγωγές, με αποτέλεσμα να χρειάζεται 80 αναπληρωτές αυτή τη στιγμή.
Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν 130 δημοτικά σχολεία που δεν λειτούργησαν ποτέ και τα οποία να αποδίδουν οργανικές θέσεις. Να είναι σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών μπορεί (που και πάλι είναι πολύ μικρό μέρος των 4.000+ δημοτικών σχολείων της χώρας). Όταν βρω χρόνο θα συγκεντρώσω όλες τις αποφάσεις αναστολής λειτουργίας, ώστε να δούμε πόσες περιπτώσεις οφείλονται σε έλλειψη διδακτηρίου και πόσα από αυτά τα σχολεία αποδίδουν πράγματι οργανικές.
Είπαμε, ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Το ότι προήχθη από 6/θέσιο σε 12/θέσιο χωρίς να έχει λειτουργήσει ποτέ (και ακόμα δεν λειτουργεί), δεν σε απασχόλησε. Γιατί άλλωστε, αφού είναι ευμενές.
Εδώ τώρα άλλη πτυχή του θέματος: το να παίρνουν κάποιοι άκοπα τα 4 μόρια του Ακροποτάμου και να είναι στον Εύοσμο και τη Μενεμένη, πόσο ηθικό είναι; Και αυτή θα έλεγα είναι και η πιο σοβαρή διάσταση του θέματος: σχολεία με πολλά μόρια, που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν πρόκειται να λειτουργήσουν ποτέ ξανά (μόνο με θαύμα), αλλά ούτε καταργούνται ούτε συγχωνεύονται και κάποιοι παίρνουν τα μόρια αυτών των σχολείων, καθώς μετακινούνται "για τις ανάγκες της υπηρεσίας". Π.χ. ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΕΙΟΥ (9380025) που δίνει 7 μόρια και είναι 8 χρόνια σε αναστολή, αλλά έχει 2 ΠΕ60 με οργανική. Εδώ να επισημάνω ότι δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ σχολείο στη Δευτεροβάθμια που να τελεί σε αναστολή και να έχει κάποιον εκεί τοποθετημένο.
Τι μπορεί; Όπως είπες και στο προηγούμενο μήνυμά σου, "όλα όσα έχουν ΦΕΚ ίδρυσης μετά το 2013 δεν αποδίδουν οργανικές σε καμία περίπτωση και αν κάποια διεύθυνση το κάνει, τότε ξεκάθαρα παρανομεί". Εδώ που είναι καραμπινάτη η παρανομία, το πας αλλού. Ναι παρανομούν, αλλά "αμάρτησαν" επειδή έπαθαν ζημιά στις Σχολικές Μεταβολές. Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.
Εγώ πάντως σε μια αντίστοιχη πρόταση που είχα δει για προαγωγή σχολείου προς κατασκευή, είχε γίνει για να μπορέσει να δημοπρατηθεί το σχολείο ως 12/θέσιο και άρα να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση (δεν γνωρίζω τα τεχνικά ως προς το γιατί απαιτούνταν να γίνει αυτό). Προσπαθώ να θυμηθώ που το είχα δει για να το παραθέσω.
Από όσο ξέρω, για να λάβεις τα μόρια του σχολείου οργανικής σου ως υπεράριθμος πρέπει να τοποθετηθείς σε σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας (και μόνο αν δηλώσεις όλα τα υπάρχοντα κενά και δεν πιάσεις κανένα έχεις το δικαίωμα να πας παραπέρα). Αν πας εκτός ομάδας με αίτησή σου δεν παίρνεις τα μόρια της οργανικής. Αλλά ακόμα και να τα έπαιρνες, πού είναι το κακό; Οποιοσδήποτε μπορεί να ρισκάρει να πάρει οργανική σε ένα τέτοιο σχολείο και να περιμένει κάθε χρόνο τι λειτουργικά κενά θα ανοίξουν και αν θα τον εξυπηρετούν, με κίνδυνο να βρεθεί τελικά πολύ μακριά από την περιοχή συμφερόντων του. Οπότε δεν νομίζω πως αποτελεί κάποιου είδους φοβερό προνόμιο το να είσαι στον αέρα κάθε καλοκαίρι, πόσο μάλλον όταν το σχολείο αυτό μπορεί ξαφνικά να επαναλειτουργήσει και να αναγκαστείς να υπηρετήσεις εκεί (διαβάστε το έγραψα για το νηπιαγωγείο Ακροποτάμου).
Το μπορεί το είπα γιατί δεν γνώριζα αν το σχολείο αυτό έχει λειτουργήσει ποτέ. Αν δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, τότε ναι είναι καραμπινάτη παρανομία όπως λες. Μέχρι στιγμής όμως έχουμε εντοπίσει αυτή την μία και μοναδική παρανομία, καθώς και άλλες 10 περιπτώσεις που είναι νόμιμες, αλλά δεν είναι "ηθικές" (το δέχομαι σαν άποψη, παρόλο που δεν συμφωνώ προσωπικά, διότι δεν βλάπτεται κανένας και όλοι έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν ισότιμα τις θέσεις αυτές, με τα όποια θετικά ή αρνητικά έχουν). Επειδή όμως τα πραγματικά σχολεία - φαντάσματα που έχουμε εντοπίσει μέχρι στιγμής (δηλαδή που δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ και αποδίδουν οργανικές) είναι 11 και όχι 130, επιφυλάσσομαι πως θα το ψάξω εκτενέστερα και θα επανέλθω με τον ακριβή συνολικό αριθμό.
Εδώ μιλάμε για σχολείο που έχει ιδρυθεί ως 6/θέσιο πριν 21 χρόνια, προήχθη σε 12/θέσιο πριν 5 χρόνια, και συνεχίζει να βγαίνει σε αναστολή λόγω έλλειψης διδακτηρίου. Ποτέ δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Απλώς συνεχίζει να υπάρχει για τους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.
Όχι, δεν είναι έτσι. Και να μην κάνεις καθόλου αίτηση, θα σε μετακινήσουν για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Όσοι είναι σε τέτοια σχολεία ΔΕΝ κάνουν αίτηση στις αποσπάσεις εντός. Χαζοί είναι; Υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σχολικών μονάδων στη διαδικασία των λειτουργικών υπεραριθμιών και ΣΙΓΟΥΡΑ λαμβάνουν τα περισσότερα μόρια.Το "πού είναι το κακό;" μπορούν να στο απαντήσουν όσοι πασχίζουν να αποκτήσουν μόρια υπηρετώντας πραγματικά σε σχολικές μονάδες και κάνοντας άπειρα χιλιόμετρα. Θα το δεις κι εσύ όταν θα γίνεις μόνιμος. Τι ρίσκο πιστεύεις έχουν όσοι είναι τοποθετημένοι στο ΔΣ Ακροποτάμου; Αν μυριστούν ότι θα ανοίξει την επόμενη χρονιά, θα δράσουν καταλλήλως (το Μάιο ή στις αποσπάσεις εντός). Ή τι ρίσκο έχουν οι 8 ΠΕ70 στο ΔΣ Ξυλόπολης που έχει μείνει με 4 μαθητές αλλά (επειδή δεν το "ακουμπάνε" για ευνόητους λόγους) Οργανικότητα ακλόνητη 6/θέσια; 7/8 είναι στη Θεσσαλονίκη (και όχι στον αέρα) και παίρνουν τα 6 μόρια της Ξυλόπολης. Α ξέχασα, αυτό δεν είναι στην απόφαση αναστολών. Κι όταν μπει σε Αναστολή θα λέμε ότι δεν είναι σε Αναστολή από την ίδρυσή του. Κοροϊδευόμαστε μου φαίνεται.
Το 130 Δημοτικά Σχολεία (και 242 Νηπιαγωγεία, μην ξεχνάς κι αυτά και μου πεις ότι μεροληπτώ υπέρ ΠΕ60) αναφέρεται σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία που τελούν σε αναστολή με απόφαση της οικείας ΠΔΕ. Τα περισσότερα από αυτά ΔΕΝ είναι από την ίδρυσή τους, αλλά είναι σε πολυετή αναστολή τέτοια που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δύσκολα θα ανοίξουν πάλι. Αντιθέτως, στη Δευτεροβάθμια κατασκευαστικά (λόγω του τρόπου τοποθετήσεων) δεν μπορεί να συμβεί αυτό.
Αν ίσχυαν πάντως οι λόγοι που υπονοείς, δεν θα βλέπαμε σχεδόν κάθε χρόνο να γίνονται υποβιβασμοί σχολείων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη (φέτος δεν έγιναν διότι οι λειτουργικές ανάγκες δεν έπεσαν πάρα πολύ, οπότε υπήρχε ο αναγκαίος χώρος για υπεράριθμους, αποσπασμένους και θα χρειαστούν και κάμποσοι αναπληρωτές). Επίσης αν θυμάμαι καλά ο ΔΠΕ είχε προτείνει πέρυσι την πλήρη κατάργηση ενός από τα σχολεία που είναι σε αναστολή από την ίδρυσή τους, αλλά τελικά δεν συμπεριλήφθηκε στο ΦΕΚ (που σημαίνει ότι το υπουργείο απέρριψε την πρόταση κατάργησης). Αντίστοιχες απορρίψεις υπήρχαν στις φετινές εισηγήσεις κατάργησης των Δημοτικών Σχολείων Βάβδου και Τορώνης στη Χαλκιδική (που μάλλον τις είχαν σίγουρες εκεί στην ΠΔΕ και βιάστηκαν να βγάλουν την απόφαση αναστολής λειτουργίας, μη συμπεριλαμβάνοντας τα σχολεία αυτά).
Ναι, αλλά όπως ακριβώς πήραν αυτοί οργανική στον Ακροπόταμο, έτσι θα μπορούσε να πάρει και οποιοσδήποτε άλλος ήθελε, εφόσον είχε τα απαραίτητα μόρια. Για μένα άδικο είναι όταν σχολεία με πολλά ΜΣΔ επιλέγονται σκοπίμως από άτομα που γνωρίζουν ότι δεν θα υπηρετήσουν πραγματικά εκεί (π.χ. λόγω εγκυμοσύνης), προσπερνώντας έτσι άτομα που πραγματικά αντιμετώπισαν δυσμενείς συνθήκες εκεί που υπηρέτησαν. Το ότι ένα σχολείο βρίσκεται σε αναστολή είναι γνωστό (αν μπει κάποιος στον κόπο να το ψάξει λίγο), οπότε οποιοσδήποτε μπορεί να εκμεταλλευτεί τα όποια προνόμια θα του δώσει μια οργανική εκεί (που και πάλι εγώ προσωπικά δεν θα θεωρούσα μια τέτοια οργανική ελκυστική και πολύ αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό φαινόμενο στους ΠΕ70 η πολυετής κατάληψη τέτοιων οργανικών).
Εδώ συμφωνούμε. Όμως αυτός είναι ο τρόπος λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και δεν νομίζω πως βλάπτει κάποιον. Είδαμε εξάλλου και στη δευτεροβάθμια το πως μπορεί να παραβιαστεί ο από κατασκευής τρόπος υπολογισμού των οργανικών. Εκεί άραγε δεν υπήρξαν αδικίες μετά τους πλεονασματικούς διορισμούς που έγιναν πέρυσι και συνεχίστηκαν και φέτος;
Επίσης η πολυετής αναστολή δεν καθιστά ακατόρθωτη την επαναλειτουργία ενός σχολείου. Απόδειξη τα σχολεία που ιδρύονται κάθε Αύγουστο με το ΦΕΚ αυτό (φέτος το Δημοτικό Σχολείο Ψερίμου). Αν δεν είχε καταργηθεί και είχε μείνει υπό το καθεστώς της αναστολής λειτουργίας, δεν θα χρειαζόταν φέτος να ιδρυθεί από την αρχή. Και βλέπω πως για την (επαν)ίδρυσή του χρειάστηκε μπόλικη γραφειοκρατία (δέσμευση πιστώσεων κλπ.).