Σύνολο ψηφοφόρων: 289
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Να αντικατασταθούν οι μαθητικές παρελάσεις από εκθέσεις φωτογραφίας, προβολές ταινιών, εκδηλώσεις (θεατρικές ή άλλες) κλπ...
Παράθεση από: thlemaxos355 στις Οκτωβρίου 26, 2007, 10:01:09 pmχωρις να θελω να κανω τον δικηγορο των παραπανω διευθυντων θα ηθελα να ρωτησω...μηπως πρεπει να καταργησουμε καθετι το υποχρεωτικο στον εκπαιδευτικο χωρο;γιατι η εκπαιδευση μας να ειναι υποχρεωτικη;γιατι να υποχρεωνεται ενας μαθητης προκειμενου π.χ να δωσει πανελληνιες να ερχεται στο σχολειο;ας προτεινουμε οσοι μαθητες θελουν ας ερχονται στο σχολειο(οπως συμβαινει στο τελος της χρονιας για την Γ' λυκειου που ολοι την κοπανανε με τα ψευτικα δικαιολογητικα απουσιων) .οσοι δεν θελουν ας μορφωθουν με οποιον τροπο θελουν...ας πηγαινουν στα φροντιστηρια...ας κανουν ιδιαιτερα..γιατι να υπαρχει ο μπαμπουλας των απουσιων; θες κυριε να παρακολουθησεις μαθημα;...ευχαριστως..δεν θες;δικη σου επιλογη..γιατι ο μαθητης να υποχρεωνεται να ερχεται με το ζορι; και αυτο το ζορι δεν δειχνει φασιστικη νοοτροπια;..το προαιρετικο σχολειο(σε ολες τις βαθμιδες) δεν θα ηταν σιγουρα πιο δημοκρατικο;Τηλέμαχε τι σχέση έχει αυτό που λες με τις μαθητικές παρελάσεις;..Αυτό που αναφέρεις εδώ κατά τη γνώμη μου ανήκει σε άλλο-ενδιαφέρον-θέμα..Το ερώτημα είναι "έχουν θέση οι μαθητικές παρελάσεις στο Ελληνικό σχολείο του 2007;"ΠαράθεσηDaniel, εν ξέρω αν όντως έχουμε ξεφύγει από τον κομπλεξισμό - επίτρεψέ μου να αμφιβάλλω - αλλά σίγουρα τις παρελάσεις δεν τις χρειαζόμαστε.echronea δεν είπα ξεφύγαμε, είπα ότι ξεφεύγουμε (δεν έχουμε τόσο πια,όσο στο παρελθόν).. Παράθεσηdaniel, γνωρίζεις φαντάζομαι ότι μαθητηκές παρελάσεις γίνονται και στην Γαλλία και στην Αγγλία και σε άλλες χώρες. Θεωρείς αυτές τις χώρες τριτοκοσμικές;Να μην πω πως εκεί φορούν και στολή στο σχολείο. Νίνα όχι, δεν γνωρίζω ότι γίνονται μαθητικές παρελάσεις στη Γαλλία και στην Αγγλία και αν γίνονταν πάντα ή τώρα τελευταία (πράγμα που έχει σημασία να ξέρουμε)..Να σου πω και την αλήθεια μου δεν πίστευα,-ω πως γίνονται.. Ενημέρωσε με όσο πιο ακριβή στοιχεία σχετικώς..Όσο για τις στολές που λες, είναι γνωστό ότι τα αγγλοσαξονικού τύπου σχολεία έχουν περάσει στην ιστορία ως τα πλεον αντιπαιδαγωγικά σχολεία ever!! Τι να λέμε τώρα;;
χωρις να θελω να κανω τον δικηγορο των παραπανω διευθυντων θα ηθελα να ρωτησω...μηπως πρεπει να καταργησουμε καθετι το υποχρεωτικο στον εκπαιδευτικο χωρο;γιατι η εκπαιδευση μας να ειναι υποχρεωτικη;γιατι να υποχρεωνεται ενας μαθητης προκειμενου π.χ να δωσει πανελληνιες να ερχεται στο σχολειο;ας προτεινουμε οσοι μαθητες θελουν ας ερχονται στο σχολειο(οπως συμβαινει στο τελος της χρονιας για την Γ' λυκειου που ολοι την κοπανανε με τα ψευτικα δικαιολογητικα απουσιων) .οσοι δεν θελουν ας μορφωθουν με οποιον τροπο θελουν...ας πηγαινουν στα φροντιστηρια...ας κανουν ιδιαιτερα..γιατι να υπαρχει ο μπαμπουλας των απουσιων; θες κυριε να παρακολουθησεις μαθημα;...ευχαριστως..δεν θες;δικη σου επιλογη..γιατι ο μαθητης να υποχρεωνεται να ερχεται με το ζορι; και αυτο το ζορι δεν δειχνει φασιστικη νοοτροπια;..το προαιρετικο σχολειο(σε ολες τις βαθμιδες) δεν θα ηταν σιγουρα πιο δημοκρατικο;
Daniel, εν ξέρω αν όντως έχουμε ξεφύγει από τον κομπλεξισμό - επίτρεψέ μου να αμφιβάλλω - αλλά σίγουρα τις παρελάσεις δεν τις χρειαζόμαστε.
daniel, γνωρίζεις φαντάζομαι ότι μαθητηκές παρελάσεις γίνονται και στην Γαλλία και στην Αγγλία και σε άλλες χώρες. Θεωρείς αυτές τις χώρες τριτοκοσμικές;Να μην πω πως εκεί φορούν και στολή στο σχολείο.
Αυτό που βλέπω εγώ με αφορμή αυτό το θέμα, αλλά και το πρόσφατο με το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, είναι μία προσπάθεια από συγκεκριμένους χώρους να αλλάξουμε την ιστορία μας, να την ξεχάσουμε, να την ομαλοποιήσουμε, να την κάνουμε ουδέτερη χωρίς αιχμές και θριάμβους, μία με την ιστορία της Ευρώπης και του Κόσμου. Όπως συμβαίνει δηλαδή με την παγκοσμιοποίηση της αγοράς, να συμβεί με την ιστορία, τον πολιτισμό, την γλώσσα. Να μην ξεχωρίζει κανένας λαός, όλοι το ίδιο.Έτσι μαθαίνουμε στα παιδιά και μετά παραπονιόμαστε που δεν ξέρουν τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου, την 25η Μαρτίου, κτλ. Και βγαίνουμε, υποκριτικά, στα κανάλια και ρωτάμε τι φταίει.Ας καταργηθούν οι παρελάσεις, να καταργηθούν οι προσευχές, να καταργηθεί στη συνέχεια ο εθνικός ύμνος, η ελληνική γλώσσα, κτλ, κτλ. Καλά πάμε...
Θα πω μόνο πως έννοιες όπως ελευθερία, ανεξαρτησία, ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι ή θα έπρεπε να είναι πάνω και πέρα από τις έννοιες έθνος ή φυλή.
ΕΚΠΛΗΣΣΟΜΑΙ Κ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΜΑΙ από τις απαντήσεις εκπαιδευτικών στο ερώτημα για τις παρελάσεις!!!!!!Σε ποια χώρα γεννηθήκατε εσείς κ με ποια ιστορία???ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να καταργηθούν οι παρελάσεις!!!! (το επιχείρημα για την ανελευθερία των παιδιών είναι άστοχο! Με αυτό το σκεπτικό δεν πρέπει να υπάρχει κ υποχρεωτική εκπαίδευση κ κάθε τι που ''περιορίζει''(=περιφρουρεί κ εξασφαλίζει) την ελευθερία μας π.χ. κώδικας οδικής κυκλοφορίας) Ο κομμουνισμός, ο φασισμός κ κάθε δικτατορία ΠΡΕΠΕΙ να εκλείψουν... Οι παρελάσεις είναι υγιής έκφραση αγνού πατριωτισμού!!! Κ ως παιδαγωγοί οφείλουμε να υπηρετούμε υψηλά κ διαχρονικά ιδεώδη...
Φωτεινη εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα, τα σχολεια τυπου Summerhill του A.S. Neil που ακολουθουν τη θεωρια της αντιαυταρχικης εκπαιδευσης
Παράθεση από: vsk στις Οκτωβρίου 27, 2007, 10:11:10 amΑυτό που βλέπω εγώ με αφορμή αυτό το θέμα, αλλά και το πρόσφατο με το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, είναι μία προσπάθεια από συγκεκριμένους χώρους να αλλάξουμε την ιστορία μας, να την ξεχάσουμε, να την ομαλοποιήσουμε, να την κάνουμε ουδέτερη χωρίς αιχμές και θριάμβους, μία με την ιστορία της Ευρώπης και του Κόσμου. Όπως συμβαίνει δηλαδή με την παγκοσμιοποίηση της αγοράς, να συμβεί με την ιστορία, τον πολιτισμό, την γλώσσα. Να μην ξεχωρίζει κανένας λαός, όλοι το ίδιο.Έτσι μαθαίνουμε στα παιδιά και μετά παραπονιόμαστε που δεν ξέρουν τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου, την 25η Μαρτίου, κτλ. Και βγαίνουμε, υποκριτικά, στα κανάλια και ρωτάμε τι φταίει.Ας καταργηθούν οι παρελάσεις, να καταργηθούν οι προσευχές, να καταργηθεί στη συνέχεια ο εθνικός ύμνος, η ελληνική γλώσσα, κτλ, κτλ. Καλά πάμε... vsk και anneta, συμμερίζομαι την πικρία σας για όσα συμβαίνουν γύρω μας αλλά το ενδιαφέρον θέμα που θέτετε δεν έχει και πολύ μεγάλη σχέση με αυτό που συζητάμε.. Ναι, εν ονόματι της παγκοσμιοποίησης συμβαίνουν όλα αυτά που περιγράφεις vsk, ή έστω ότι συμβαίνουν..Να προσπαθούν παγκόσμιοι "κύκλοι" να ισοπεδώνουν ιστορίες και λαούς στο όνομα της καλύτερης "διαχείρισης" της κατάστασης ή του κέρδους..Και τι πρέπει να γίνει γι' αυτό κατα τη γνώμη σας;Να γυρίσουμε πίσω στο "Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών"; Στα εθνικοπατριωτικά άσματα και τη νεολαία του Μεταξά; Δεν πιστεύω πως εννοείτε αυτό..Ή να μαθαίνουμε στα παιδιά μας για την "ανωτερότητα της φυλής" μας και να συντηρούμε ένα ανασφαλές και ψυχροπολεμικό κλίμα με όλους τους άλλους λαούς;Εν πάσει περιπτώσει, τι σχέση μπορεί να έχει η ιστορική μνήμη τέτοιων ημερών (που πρέπει ασφαλώς να υπάρχει, γιατί λαός και άνθρωπος χωρίς παρελθόν μοιραία δεν μπορεί να έχει και μέλλον) με παρελάσεις στρατιωτικού τύπου;;;Πολύ σωστα και χρήσιμα είναι αυτά που προτείνει ο dr michael.. Και δεν πρέπει να φοβόμαστε αλλά να επιδιώκουμε οι μαθητές μας να έχουν κριτικό πνεύμα και να "διϋλίζουν τον κώνωπα", να μην καταπίνουν αμάσητα όσα κατά καιρούς διδάσκονται, διαβάζουν, βλέπουν.. Μόνο από τέτοιους νέους ανθρώπους μπορεί να προκύψει ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον και όχι από "πρόβατα" και ταγούς της εκάστοτε εξουσίας (που άλλωστε δε φημίζεται για τη ..φιλοπρόοδο διάθεση της, αλλά για τη διάθεση να "συντηρήσει" τα πράγματα ως έχουν προς όφελός της..) Από ανθρώπους που θα ανακαλύψουν την ιστορία και από τις δύο πλεύρες και όχι μονοσήμαντα ή στρογγυλοποιημένα.. Γιατί άλλο είναι να μαθαίνεις για τα "ιερά και δίκαια" της ιστορίας και της φυλής σου, άλλο να καταργείς ή να μικραίνεις-αποφορτίζεις- ουδετεροποιείς στιγμές, σελίδες και γεγονότα σημαντικότατα που επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τη μετέπειτα εξέλιξη μιας χώρας (πχ. Μικρασιατική καταστροφή) και άλλο πως η ιστορία (μιας χώρας) δεν είναι μόνο με "λαμπρές σελιδες δόξης" γραμμένη και ότι υπάρχουν και σκοτεινές σελίδες και μαυρες μέσα της, ή και ψεύτικες ακόμα, και να ψάχνεις να τις βρεις και να τις μελετήσεις γαι να γίνεις σοφότερος..Είναι τρία διαφορετικά πράγματα.. Κανένας δεν έγινε χειρότερος άλλωστε με την αυτοκριτική.. Και άλλο αυτοκριτική, άλλο εσωστρέφεια..Δε με ενδιαφέρει σαν εκπαιδευτικό να προσηλυτίσω κανέναν, ούτε να τον κάνω να πιστέψει.. Με ενδιαφέρει να τον μάθω να μελετά, να αμφισβητει και να ψάχνει συνέχεια για την αλήθεια.. Γιατί η αλήθεια και το δίκαιο δεν έχουν ούτε πατρίδα, ούτε Θεό..Και όπως πολύ σωστα επισημαινει ο mat:ΠαράθεσηΘα πω μόνο πως έννοιες όπως ελευθερία, ανεξαρτησία, ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι ή θα έπρεπε να είναι πάνω και πέρα από τις έννοιες έθνος ή φυλή.Και με όλα αυτά οι παρελάσεις δεν έχουν σχέση..
Παράθεση από: suomaf στις Οκτωβρίου 27, 2007, 07:07:42 pm ΕΚΠΛΗΣΣΟΜΑΙ Κ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΜΑΙ από τις απαντήσεις εκπαιδευτικών στο ερώτημα για τις παρελάσεις!!!!!!Σε ποια χώρα γεννηθήκατε εσείς κ με ποια ιστορία???ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να καταργηθούν οι παρελάσεις!!!! (το επιχείρημα για την ανελευθερία των παιδιών είναι άστοχο! Με αυτό το σκεπτικό δεν πρέπει να υπάρχει κ υποχρεωτική εκπαίδευση κ κάθε τι που ''περιορίζει''(=περιφρουρεί κ εξασφαλίζει) την ελευθερία μας π.χ. κώδικας οδικής κυκλοφορίας) Ο κομμουνισμός, ο φασισμός κ κάθε δικτατορία ΠΡΕΠΕΙ να εκλείψουν... Οι παρελάσεις είναι υγιής έκφραση αγνού πατριωτισμού!!! Κ ως παιδαγωγοί οφείλουμε να υπηρετούμε υψηλά κ διαχρονικά ιδεώδη...Να μην εκπλήσσεσαι και να μην απογοητεύεσαι καθόλου.. Και τι σχέση έχουν οι κανόνες μιας κοινωνίας ανθρώπων (εκπαίδευση, Κ.Ο.Κ, νόμοι κλπ) με παρελάσεις μαθητών;;Ως εκπαιδευτικός δε θα έπρεπε να υπηρετείς υψηλότερα και διαχρονικότερα ιδεώδη από αλήθεια, δικαιοσύνη και αυτά που αναφέρει ορθότατα ο mat! ΠαράθεσηΦωτεινη εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα, τα σχολεια τυπου Summerhill του A.S. Neil που ακολουθουν τη θεωρια της αντιαυταρχικης εκπαιδευσης ..στα οποία δεν υπάρχουν βέβαια στολές.kellykou έχεις δίκιο
Προφανώς δεν αντιλήφθηκες τη σχέση του παραδείγματος που ανέφερα (Κ.Ο.Κ) με τις παρελάσεις.. Ξαναδιάβασέ το! Αν θεωρείς ως φωτεινή εξαίρεση το Παιδαγωγικό σύστημα του Neill ( όπου δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση μαθημάτων, όπου δεν υπάρχει δεσμευτικό πρόγραμμα κ βαθμοί, όπου δεν ισχύουν προκαθορισμένα πρότυπα συμπεριφοράς κ απαγιρεύσεις ...) τότε γιατί δεν το εφαρμόζεις?Huh Αλήθεια ,θεωρείς ότι θα το παρακολούθησει κάποιος μαθητής??? Άλλωστε εφαρμόστηκε κ απέτυχε!!! Γιατί πάντα πρέπει να μιλάμε για αυταρχική κ αντιαυταρχική εκπαίδευση?? Κάτι ενδιάμεσο -που είναι κ το πιο σωστό- δεν υπάρχει??
Μάλλον είστε όλοι πολλοί μικροί και δεν θυμάστε τις ποδιές. Δεν συμφωνώ γιατί τις φόρεσα μέχρι την ΣΤ' δημοτικού. Αλλά το πόσο βολικές ήταν το κατάλαβα αργότερα που έψαχνα τι να βάλω κάθε πρωί Grin
Παιδιά το θέμα είναι απλό. Όποιοι μαθητές θεωρούν πως έτσι δίχνουν τον σεβασμό τους στους προγόνους τους να μπορούν να παίρνουν μέρος στις παρελάσεις. Όσοι δεν θέλουν να μην παίρνουν. Ούτε αυταρχισμός ούτε δικτατορικά ούτε κομουνιστικά ούτε τίποτα. Ουτε φασίστρια είμαι ούτε δικτάτορας στις σχέσεις μου για να επιβάλλω κάτι. Πόσο μάλλον σε θέματα δημοκρατίας. Λοιπόν επειδή έχουμε δημοκρατία, όποιος έχει τη διάθεση να παίρνει μέρος, να παίρνει.