*

Αποστολέας Θέμα: Πως σκέφτεστε να οργανώσετε το διάβασμα σας για το επόμενο ΑΣΕΠ;  (Αναγνώστηκε 9273 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος eleanna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Εμένα με φοβίζει πολύ η δημιουργία σχεδίων μαθήματος και λέω να ξεκινήσω από εκεί.Υπάρχει κανένα καλό βιβλίο για τα σχέδια που να σου λέει αναλυτικά πως να τα φτιάξεις;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Υπάρχει ένα βιβλίο του Ρήγα (είναι αρκετά χρόνια στην αγορά) που έχει έτοιμα σχέδια μαθήματος για κάποιες ενότητες.
Εγώ μια ματιά του είχα ρίξει μόνο, αλλά υιοθέτησα 2-3 ιδέες που έχει (όπως π.χ. το σπάσιμο σε υποενότητες : Εισαγωγή - Παρουσίαση/Εξερεύνηση - Αξιολόγηση - ... - Ανακεφαλαίωση.
Για μορφές - μεθόδους διδασκαλίας και γενικές αρχές διδακτικής Μαθηματικών διάβασα σχεδόν ολόκληρο ένα βιβλίο του Μπάμπη Τουμάση (ένα ροζ μικρότερο από Α4 αλλά αρκετές σελίδες).

Για τους διδακτικούς στόχους στις παραγράφους του Λυκείου πρέπει να βρεις ένα γαλάζιο βιβλιαράκι με το αναλυτικό πρόγραμμα που έχουν στα σχολεία.
Απ'ότι μας είπαν και στην επιμόρφωση ακόμα αυτό χρησιμοποιούν (κι ας είναι του 2003-4 το πιο πρόσφατο).

Ωστόσο τώρα υπάρχουν και τα νέα βιβλία του Γυμνασίου.
Προτείνω σε σένα και τους άλλους συναδέλφους να τα κοιτάξετε προσεκτικά μαζί με τα βιβλία των καθηγητών, γιατί είναι η πιο πρόσφατη πληροφόρηση που έχουμε από το Π.Ι. όσον αφορά στο πώς θα ήθελαν να γίνεται η διδασκαλία των Μαθηματικών.

Τα βασικά στοιχεία που είχα καταλήξει (αν βοηθάνε) ήταν τα εξής :

1) Σαφώς διατυπωμένους διδακτικούς στόχους (όπου ΔΕ γράφουμε "Πρέπει να μάθουν...", αλλά "Επιδιώκεται να μπορούν/να είναι σε θέση να..."
2) Εισαγωγή με ανάκληση απαιτούμενων γνώσεων (αν χρειάζονται, που συχνά χρειάζονται) και ανακοίνωση των στόχων του μαθήματος στους μαθητές.
3) Η παρουσίαση κατά το δυνατόν να είναι ανακαλυπτική με καθοδηγητικές ερωτήσεις, ίσως και με παράλληλη συμπλήρωση ενός φύλλου εργασίας, καλύτερα σε ομάδες. Προσπάθησε να αποφύγεις εκφράσεις που υπονοούν μονόδρομη παρουσίαση (π.χ. "τους αποδεικνύω το θεώρημα")
4) Οπωσδήποτε κάποια μορφή αξιολόγησης σε κάθε υποενότητα.
5) Οπωσδήποτε ανακεφαλαίωση στο τέλος του μαθήματος.
6) Εγώ έβαλα και χρόνους σε κάθε δραστηριότητα (π.χ. εισαγωγή-ανάκληση γνώσεων - 5 λεπτά).
7) Το σημαντικότερο (κατ'εμέ) : Οι δραστηριότητες να είναι σε πλήρη αντιστοιχία με τους στόχους που έχεις βάλει. Αν στους στόχους έχεις γράψει "Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν και να μπορούν να σχεδιάζουν τις γραφικές παραστάσεις των απλών τριγωνομετρικών συναρτήσεων", θα πρέπει στην πορεία διδασκαλίας να παρουσιάσεις αυτές τις γρ.παρ. και να έχεις αξιολογήσει την ικανότητά τους στη σχεδίαση αυτών.
8 ) Σε κάποιες παραγράφους, εκτός από πίνακα/κιμωλία και φύλλα εργασίας, βολεύει πολύ η χρήση βιντεοπροβολέα και του Sketchpad (=Μαθ.πρόγραμμα στο οποίο κυρίως σχεδιάζεις εύκολα σχήματα, γραφ.παρ., κλπ). Ειδικά στους τελευταίους διαγωνισμούς, οι ενότητες ήταν ότι πρέπει για κάτι τέτοιο (εμβαδόν - φέτος, συστήματα το 2005 για τη γραφική επίλυση).

Αφού κατέληξα σε κάποια γενική μορφή σχεδίου μαθήματος, σκέφτηκα να φτιάξω σχέδια για όλη την ύλη του Λυκείου. Δεν τα κατάφερα, αλλά έκανα αρκετά.
Πάντως σου προτείνω να κάνεις έστω λίγα σχέδια στο χαρτί, γιατί το πρώτο που έκανα μου πήρε 2μιση ώρες για να κάνω καλά γράμματα. Και σε πανεύκολη ενότητα (διαίρεση πολυωνύμων).
Δεν είναι εύκολο να τα σκεφτείς όλα όπως πρέπει την ώρα της εξέτασης.

Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι είναι να παρουσιάσουν το μάθημα όπως θα το έκαναν στο φροντιστήριο.
Το 2005 όλοι αυτοί πήραν πολύ καλούς βαθμούς. Φέτος τους πετσοκόψανε.
Αν πέσει σχέδιο που ήδη έχεις κάνει, έχεις ΤΡΟΜΕΡΟ πλεονέκτημα, κυρίως χρονικό.
Αν δεν το έχεις κάνει, τότε τουλάχιστον πρέπει να ξέρεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ την παράγραφο.
Εγώ θα πρότεινα (μιας και έχεις πολύ χρόνο μπροστά σου) να ρίξεις ένα διάβασμα τώρα ώστε να καταλήξεις σε μια μορφή σχεδίου μαθήματος (έτσι κι αλλιώς ο καθένας το βλέπει διαφορετικά).
Αφού το κάνεις αυτό, να αρχίσεις να φτιάχνεις σχέδια για όσο πιο πολλές ενότητες μπορείς.
Είναι πολύ κουραστικό (εγώ τα σιχάθηκα...) αλλά βοηθάει απίστευτα...

Κι εγώ προσπαθούσα να βρω έναν ξεκούραστο τρόπο για τα σχέδια, αλλά, δυστυχώς, αν δε βρέξεις κώλο, δεν τρως ψάρι!
Το κακό είναι ότι αλλιώς τα έγραψα και αλλιώς τα κάνω μερικές φορές (λόγω χρόνου).
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος eleanna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Σ ευχαριστώ siobaras για το χρόνο που αφιέρωσες για την απάντηση σου.Πραγματικά με βοήθησες πολύ.Μήπως μπορείς να μου πεις αν μπορώ ηλεκτρονικά να βρω κάπου αυτό το γαλάζιο βιβλιαράκι με το αναλυτικό πρόγραμμα και ποιος είναι ο τίτλος του βιβλίου αυτού που λες του Μπάμπη Τουμάση;Δηλαδή αν κατάλαβα καλά πρέπει να πιάσω κάθε μάθημα από τα σχολικά βιβλία και του γυμνασίου και του λυκείου και να φτιάξω σχέδια;Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρω καθόλου από σχέδια.Πιστεύεις ότι αν διαβάσω το βιβλίο του Τουμάση θα μπορώ να φτιάξω μόνη μου ένα σχέδιο ή θα πρέπει να πάρω και κάποιο άλλο βιβλίο;

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Εγώ δε διάβασα άλλο βιβλίο.
Απλά είχα ρίξει και μια ματιά στο βιβλίο του Ρήγα, στα όρθια μέσα στο βιβλιοπωλείο.
Δεν ξέρω αν σε καλύπτει (μη σε πάρω και στο λαιμό μου), εξαρτάται από το πόσο θες να διαβάσεις. Εγώ και που διάβασα ένα βιβλίο πολύ μου φάνηκε...
Δυστυχώς δε θυμάμαι τον τίτλο και τώρα είμαι Ρόδο και δεν το έχω πρόχειρο, αλλά νομίζω ότι κάπου αλλού στο φόρουμ έχει γίνει μια παρόμοια κουβέντα, με παραπάνω στοιχεία.

Στο site του Παιδαγ.Ινστιτούτου νομίζω έχει για το Λύκειο κάτι που μοιάζει με το αναλυτικό πρόγραμμα (μπορεί να είναι και το ίδιο). Έτσι κι αλλιώς δεν έχει αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια.
Επίσης πρέπει να έχει και τα βιβλία καθηγητή για το γυμνάσιο σε ηλεκτρονική μορφή.

Εγώ με το γυμνάσιο δεν είχα ασχοληθεί καθόλου, μόνο για Λύκειο είχα φτιάξει σχέδια.
Εξαρτάται και από την ύλη του επόμενου ΑΣΕΠ όταν βγει η προκήρυξη.
Πάντως τουλάχιστον δες τα βιβλία του καθηγητή για να έχεις μια ιδέα του πώς διατυπώνονται οι στόχοι και πώς πιστεύουν ότι τους υλοποιούν από τη δομή των βιβλίων.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος el_76

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Θα ηθελα να ρωτήσω : Πϊστευετε χρειάζεται φροντηστήριο?

Αποσυνδεδεμένος peri2005

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 952
  • Φύλο: Άντρας
  • Με... λατρεύει η εκπαίδευση! (ουυυυυυυ....) ΠΕ03
    • Προφίλ
    • Οι φωτογραφίες μου
Στο γνωστικό , αν γνωρίζεις καλά την ύλη του Λυκείου (και κυρίως της Γ') , πιστεύω είσαι εντάξει , μια και τα περισσότερα θέματα (με κάποιες εξαιρέσεις) είναι απο εκεί.

Τώρα , για διδακτική - παιδαγωγικά , τι να πω ... ???
Ωποσδήποτε να διαβάσεις τα παλιότερα θέματα που έχουν μπει (στα παιδαγωγικά) , για την διδακτική προσπάθησε να είσαι όσο πιο απλός (δεν ξέρω αν είναι η κατάλληλη λέξη) και σαφής γίνεται σε αυτά που θα γράψεις , να παρουσιάσεις το θέμα όπως θα το παρουσίαζες στην τάξη..εγώ αυτό έκανα στον τελευταίο διαγωνισμό (με αρκετά καλή βαθμολογία..)
Είναι πάντως να σε πάει και το θέμα ...

Αποσυνδεδεμένος mariav

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 359
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ03
    • Προφίλ
Καλημέρα  :)

Προσπαθώ και εγώ να προετοιμαστώ αλλά έχω πελαγώσει. Ειδικά η διδακτική είναι αρκετά δύσκολη. Δεν θυμάμαι τις παραγράφους απ'εξω ούτε τις εφαρμογές κάθε παραγράφου. Υπάρχουν ενότητες που είναι πιο SOS ? Ξέρει κανείς να μου πει;
Εκτός από το βιβλίο του Ρήγα μήπως έχει βγει και κανένα πιο καινούργιο βιβλίο;

Αποσυνδεδεμένος Tarrasch

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03
    • Προφίλ
Καλησπέρα κι από εμένα. Λοιπόν μια και σκέφτομαι να δώσω στον επόμενο ΑΣΕΠ ήθελα να ρωτήσω κάποια πράγματα:

Για ειδική διδακτική υπάρχουν κάποια βιβλία που θα μπορούσα να διαβάσω;
Για γενική διδακτική έχω δει κάποια βιβλία του Ματσαγγούρα. Έχουν καμμία σχέση με αυτά που ζητούνται στο διαγωνισμό;

Αποσυνδεδεμένος pariel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Για να πετύχεις, μην παίρνεις τίποτε προσωπικά
    • Προφίλ
Τα βιβλία του ματσαγγούρα (και ειδικά το σχολική τάξη) με βοήθησαν περισσότερο από όλα. Όμως όταν αποφασίσεις να τα διαβάσεις κάνεις το σταυρό σου και προχωράς γιατί (εγώ τουλάχιστον) τα βρήκα εξαιρετικά κουραστικά και δύσπεπτα.

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Αγόρασα κι εγώ ένα του Ματσαγγούρα (νομίζω σχολική τάξη λέγεται).
Είχα κάνει και χρονοδιάγραμμα, με σελ./ημέρα, μια βδομάδα για επανάληψη στο τέλος, κλπ.
Φυσικά το εγκατέλειψα την πρώτη εβδομάδα.

Κατανοητά είναι αυτά που γράφει και τα περισσότερα φαίνονται πολύ λογικά.
Το πρόβλημα είναι ότι τα βαριέσαι και (το χειρότερο για μένα) ότι τα ξεχνάς. Άμεσα!!!

Πιστεύω ότι δεν αξίζει να επενδύσει κανείς στα παιδαγωγικά, παρά μόνο αν έχει τελειώσει με όλα τα άλλα και έχει χρόνο και διάθεση.
Στο κάτω - κάτω, τα παιδαγωγικά συνεισφέρουν στον τελικό βαθμό μόνο κατά 20%.
Αν π.χ. κάποιος σου ρίξει 20 μονάδες στο βαθμό των παιδαγωγικών (ακραία περίπτωση, γιατί οι Μαθηματικοί γενικά δεν αριστεύουν σε αυτό), σημαίνει 4 μονάδες στον τελικό βαθμό. Δηλαδή (με τα θέματα του 2007) λιγότερο από όσο έπιανε ο ορισμός της τριγωνομετρικής μορφής του μιγ.αριθμού.
Και μην ξεχνάτε ότι πέρυσι πέσανε τα πιο εύκολα θέματα στο γνωστικό...
Φανταστείτε στα δύσκολα πόσο μεγάλες θα είναι οι διαφορές.

Άσε που η ολοκληρωμένη μελέτη του γνωστικού σε βοηθάει και στη διδακτική...
Και, άντε, πέρυσι έπεσε σχέδιο που όλοι σχεδόν το έχουμε διδάξει στην Κατεύθυνση και το θυμόμαστε.
Αν βάλει κανένα κουφό ή κανένα εκτός ύλης;

Αφήστε το άλλο με 1,23999... που οι μισοί το έκαναν λάθος (και καλά δεν είναι ίσο με 1,24).
Όποιος είχε ρίξει μια ματιά στα βιβλία του Γυμνασίου, θα γλύτωνε από τη σφαγή που ακολούθησε...

Τελευταίο επιχείρημα : Δεν είναι λίγοι αυτοί που γράφουν καλά στα παιδαγωγικά, μόνο με μελέτη παλιών θεμάτων.
Ένας φίλος μου έχει γράψει στους 2 τελευταίους ΑΣΕΠ 88% και 92%, λέγοντας "έχω καταλάβει τη λογική".

Εγώ που δεν έχω καταλάβει τίποτα, πήρα 68,75% αλλά διορίστηκα με σειρά 59.

Μαθηματικοί είστε, βάλτε τα κάτω : 50% το γνωστικό, 30% η διδακτική (που συνδέεται και με το γνωστικό) και 20% ο Ματσαγγούρας.
Κρίμα δεν είναι να γίνουμε παπαγάλοι τώρα στα ... γεράματα;;;
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος elbono

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
νιωθω μια απογνωση με ολα αυτα που λετε...πανικοβαλλομαι...νεα κ απειρη!απο οτι εχω καταλαβει για να περασεις στον ασεπ πρεπει να εχεις μια διδακτικη εμπειρια 5-10 χρονια...ελεος!εμεις οι αποφοιτοι του 2007 καηκαμε

Αποσυνδεδεμένος msa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 346
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Δεν είναι έτσι ακριβώς. Δεν καήκαν οι νέοι επειδή ίσως δεν έχουν την εμπειρία κάποιου που έχει μπει σε τάξη ή δουλεύει σε φροντιστήριο.  Απλά, θέλουν ίσως πιο πολύ διάβασμα από κάποιον έμπειρο, χωρίς αυτό να είναι απόλυτο.
Προσωπική μου άποψη, στον δικό μας κλάδο, μετράει πολύ  στο γνωστικό και τη διδακτική το αν έχεις διδάξει όλη την ύλη (γυμνάσιο-λύκειο) και αν έχεις διαβάσει τα άπαντα από τα σχολικά βιβλία. Άλλωστε, το θέμα με το περιβόητο 1,23999... είναι εφαρμογή στο βιβλίο της Β λυκείου στην εκτός ύλη παράγραφο των απείρων όρων γεωμετρικής προόδου, αν θυμάμαι καλά.   

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Άλλωστε, το θέμα με το περιβόητο 1,23999... είναι εφαρμογή στο βιβλίο της Β λυκείου στην εκτός ύλη παράγραφο των απείρων όρων γεωμετρικής προόδου, αν θυμάμαι καλά.   

Δίκιο έχεις, εκεί παρουσιάζεται ένας τρόπος απόδειξης της ισότητας.

Ωστόσο, όπως έχω γράψει και σε άλλο θέμα, νομίζω ότι τα γνωστικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι μαθητές απαιτούσαν άλλη προσέγγιση και συνδυασμό αρκετών πραγμάτων, τα οποία ΕΙΝΑΙ στην ύλη τους (π.χ. σελ. 123 στο ίδιο βιβλίο - εισαγωγή στην έννοια του ορίου).
Δεν κάνω τον έξυπνο - απλά μου έβαλαν καλό βαθμό, οπότε μοιράζομαι τις σκέψεις μου...
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος anna4

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 143
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Στον τελευταίο διαγωνισμό πήρα 52 διδακτική έχοντας αναπτύξει μόνο το πρώτο θέμα και στο δεύτερο είχα γράψει μόνο αυτό με το άθροισμα άπειρων όρων και τίποτα άλλο.
Ήταν βαθμός -για να είμαι ειλικρινής που δεν περίμενα, καθώς το σχέδιο στο πρώτο θέμα ήταν πολύ γρήγορο, όχι καθαρά γραμένο, με μουτζόυρες, αστεράκια για παραπομπή.....κ.λ.π....ήταν μάλλον "προσχέδιο" παρά σχέδιο!!!!
Η μόνη διαφορά με τον προηγούμενο διαγωνισμό, που είχα πάρει 37, ήταν ότι εκεί που τελείωνα αυτό που έγραφα έγραφα π.χ"επαγωγική μέθοδος" και άλλα τέτοια....
Τώρα αυτό να μέτρησε? Ειλικρινά δεν ξέρω.
Το μόνο σίγουρο, είναι ότι ό,τι έγραφε το σχολικό βιβλίο στην ενότητα αυτή, μπορεί και τα ίδια ακριβως παραδείγματα το έγραψα.... 

Πιστεύω ότι , για αρχή και για να μην πελαγώσει κανείς, πρέπει να "μάθουμε απ'εξω" τα σχολικά βιβλία...και το γνωστικό να το παίζουμε στα δάχτυλα...και βλέπουμε....

Εξάλλου, στη διδακτική δεν ξέρουμε "ακριβώς πώς βαθμολογούν..."
Έχω παράδειγμα, μιας φίλης, που έχει διδακτορικό στη διδακτική, και στο διαγωνισμό του 2005, το θέμα της γεωμετρίας όπως ακριβώς τέθηκε το είχαν κάνει και πήρε 27!!!! ενώ ένας άλλοσ φίλος που και στα δύο θέματα έγραψε σαν μία σύντομη περίληψη όλων όσων έλεγαν τα σχολικά βιβλία πήρε 75.....

Οπότε?
Καλή δύναμη και υπομονή.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 539
Σύνολο: 544

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.078 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.