PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
Τελευταία νέα
Πρόσκληση εκπαιδευτικών προς υποβολή αιτήσεων απόσπασης στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών ΠΕ & ΔΕ για το σχολικό έτος 2024-2025
Συμπληρωματική μετάθεση, ανακλήσεις μετάθεσης και διορθώσεις μονάδων μετάθεσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, έτους 2024
Tοποθέτηση εκπαιδευτικών με διετή θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Δ.Ε για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Η εγκύκλιος για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ. των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA (Αναγνώστηκε 1030 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
thlemaxos355
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 270
Λατρεύω την εκπαίδευση
ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
«
στις:
Δεκέμβριος 07, 2007, 11:39:45 πμ »
Tweet
καποιοι παλι τις τελευταιες μερες δειχνουν να πεφτουν απο τα συννεφα και να κλαψουριζουν για το επιπεδο μορφωσης των Ελληνων μαθητων..μα κατι τετοιο ειναι αναμενομενο απο την στιγμη που το ελληνικο σχολειο καθε χρονο χανει χιλιαδες διδακτικες ωρες σε πραγματα ξενα με την μορφωτικη αποστολη του..πως θα συναγωνιστει σοβαρα εκπαιδευτικα συστηματα οπως π.χ το Φιλανδικο; αποκαλυπτικη ειναι η παρακατω ερευνα:
σύμφωνα με αποκαλυπτική έρευνα της εκπαιδευτικού Άννας Σιγανού χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται για τους παρακάτω λόγους:
Την έλλειψη δασκάλων και καθηγητών.
Η αναπλήρωση των κενών θέσεων των
δασκάλων και καθηγητών, λόγω αποσπάσεων ή λειτουργικών κενών, με
αναπληρωτές δάσκαλους ή καθηγητές και οι αποσπάσεις δασκάλων ή καθηγητών
στο ίδιο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ολοκληρώνονται, συνήθως, στο τέλος
Οκτωβρίου3.
Τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις τοπικές συνδικαλιστικές τους οργανώσεις
(μία ημέρα).
Τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά σεμινάρια
(διατίθενται δύο
ημέρες, Π.Δ.201 ΦΕΚ 161/13-07-98).
Τον εκκλησιασμό των σχολείων
. Σύμφωνα με το Π.Δ.201/1998 ΦΕΚ 161/13-7-98
για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει η δυνατότητα να διατεθούν δύο (2)
διδακτικές ώρες, μια φορά τον μήνα, πρακτική που δεν εφαρμόζεται στην
πραγματικότητα από όλα τα σχολεία. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ισχύει η
εγκύκλιος 20021/16/139240/26-11-77 σύμφωνα με την οποία ο εκκλησιασμός
οφείλει να γίνεται μια φορά την εβδομάδα ή τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο,
πρακτική που δεν εφαρμόζεται από όλα τα σχολεία.
Τις μαθητικές εκλογές και τις συνελεύσεις των μαθητών
. Κάθε τμήμα εκλέγει ένα
πενταμελές συμβούλιο. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διατίθενται μία (1) με
δύο (2) διδακτικές ώρες. Οι μαθητές κάθε σχολικής μονάδας εκλέγουν το
δεκαπενταμελές συμβούλιο στη διάρκεια ενός τρίωρου. Οι μαθητές έχουν
δικαίωμα να διαθέσουν μία (1) διδακτική ώρα τον μήνα σε συνέλευση του
τμήματος ή τρεις (3) ώρες στις τρεις τακτικές γενικές συνελεύσεις (Γ2/4094/23-
09-86 ΦΕΚ 619Β΄), πρακτική που δεν εφαρμόζεται από όλα τα σχολεία.
Τις συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών.
Στο Γυμνάσιο πραγματοποιούνται
τουλάχιστον πέντε (5) τακτικές παιδαγωγικές συνεδριάσεις. Η μία αφορά τον
προγραμματισμό και την κατανομή των μαθημάτων στην αρχή της χρονιάς, τρεις
αφορούν την επίδοση, τη συμπεριφορά και τη δικαιολόγηση των απουσιών στο
τέλος κάθε τριμήνου και μία αφορά την έκδοση των αποτελεσμάτων στο τέλος
της χρονιάς. Για τα θέματα που πιθανόν να προκύψουν, όπως ο προγραμματισμός
δραστηριοτήτων του σχολείου, η απρεπής συμπεριφορά των μαθητών κ.τ.λ.,
πραγματοποιούνται έκτακτες συνεδριάσεις. Οι συνεδριάσεις γίνονται είτε με τη
σύμπτυξη των ωρών διδασκαλίας, που στη πράξη ακυρώνει τη διδασκαλία, είτε
με περικοπή της τελευταίας ώρας ή των δύο τελευταίων διδακτικών ωρών.
Αντίστοιχες συνεδριάσεις γίνονται και στο Δημοτικό, το Γενικό Λύκειο και τα
Τ.Ε.Ε.. Στο Δημοτικό οι συνεδριάσεις γίνονται ή ανάμεσα στα διαλείμματα ή
μετά τη λήξη του προγράμματος στο χρονικό διάστημα 1.30–2.00 μ.μ.
Την προετοιμασία των παρελάσεων και των σχολικών εορτών
(πρόβες χορωδίας,
απαγγελίες ποιημάτων, δοκιμαστικές παρελάσεις, κ.τ.λ.).
Τη σχολική εορτή για τα Χριστούγεννα και τις Αποκριές
.
Τις εκπαιδευτικές επισκέψεις των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις
και δράσεις.
Την απουσία των εκπαιδευτικών λόγω ασθενειών ή απεργιών
. Ενδεικτικά
αναφέρεται ότι η απεργία των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
το σχολικό έτος 1996-97, διήρκεσε δύο (2) μήνες ενώ των εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το σχολικό έτος 2006-2007, διήρκησε έξι (6)
εβδομάδες.
Τις καταλήψεις των σχολείων από τους μαθητές στα Γυμνάσια, τα Λύκεια και τα
Τ.Ε.Ε..
Οι σχολικές καταλήψεις ως φαινόμενο εμφανίστηκε εντονότερα κατά το
σχολικό έτος 1990-91. Το χρονικό διάστημα που ακολούθησε μέχρι σήμερα,
υπήρξε μια έξαρση του φαινομένου, που είχε ως αποτέλεσμα κάποια σχολεία στη
χώρα να κάνουν την «ετήσια κατάληψή τους», συνήθως πριν από τα
Χριστούγεννα, με αιτήματα όπως «αύξηση των δαπανών για την παιδεία»,
«καλύτερη θέρμανση στα σχολεία», κ.τ.λ.
Την παράδοση βαθμολογίας το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο στο Γυμνάσιο και το
πρώτο τετράμηνο στο Γ. Λύκειο και τα Τ.Ε.Ε.
(διατίθεται συνήθως ο χρόνος δύο
(2) ή τριών (3) διδακτικών ωρών).
Και πολύ σωστά ο Π. Π. Χριστόπουλος (2004, σ. 492), πρώην Προϊστάμενος της Διεύθυνσης
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, υποστηρίζει ότι, αν θέλει κάποιος να είναι
ακριβής στον υπολογισμό των διδακτικών ωρών που γίνονται για την κάλυψη της
διδακτέας ύλης, θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι τα μαθήματα δε διδάσκονται
κανονικά: α) την εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων, λόγω της τοποθέτησης των
αναπληρωτών ή αποσπασμένων καθηγητών ή δασκάλων, της κατανομής των
τμημάτων και των μαθημάτων μεταξύ των διδασκόντων καθηγητών, της διανομής
των βιβλίων, της σύνταξης του Ωρολογίου Προγράμματος, της επιλογής των
μαθημάτων στα Ενιαία Λύκεια κ.τ.λ. και β) την εβδομάδα λήξης των μαθημάτων,
λόγω των επαναλήψεων της ύλης που διδάχθηκε, των οδηγιών για τις εξετάσεις και
του προγράμματος των εξετάσεων που δίνεται.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, «αν είναι τυχεροί και δεν έχουν φιλάσθενο καθηγητή ή άλλα έκτακτα
περιστατικά, όπως απεργίες κ.ά., [u
]θα διδαχθούν το πολύ 25 εβδομάδες
[/u]». Δηλαδή ο
πραγματικός διδακτικός χρόνος είναι, στην καλύτερη περίπτωση, [
u]εκατόν είκοσι πέντε
(125) ημέρες.[/u]
Σύμφωνα με την κ. Συγανού ο πραγματικός διδακτικός χρόνος ποικίλλει από σχολική σε σχολική μονάδα.
Βασικές παραμέτρους για την υλοποίηση του προγραμματισμένου διδακτικού χρόνου
αποτελούν η στελέχωση του σχολείου με σταθερό προσωπικό, οι ασθένειες, οι
απεργίες, οι καταλήψεις, κ.τ.λ. Σε επιτόπια έρευνα που έγινε σε Γυμνάσιο της
Αττικής (ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2006 και βρίσκεται σε εξέλιξη), φάνηκε από
το ημερολόγιο της Διευθύντριας ότι ο αριθμός των διδακτικών ωρών, που
υλοποιούνται, ποικίλλει από έτος σε έτος και από τμήμα σε τμήμα. Ενδεικτικά
αναφέρεται ότι στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, κατά το σχολικό έτος 2003-2004,
εκτός από τις ημέρες που διατέθηκαν στην εξεταστική περίοδο, δεκαοκτώ (18)
ημέρες δεν έγινε μάθημα λόγω σχολικών εορτών, εκδρομών κ.τ.λ. και σαράντα τρεις
__ (43) διδακτικές ώρες δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω εκλογών, εκκλησιασμού,
συνελεύσεων, ενημερώσεων, δοκιμαστικών παρελάσεων κ.τ.λ. Κάποιος αριθμός
εκπαιδευτικών συμμετείχε σε απεργίες και υπήρχαν μεμονωμένες τάξεις ή τμήματα
που έλειψαν από το σχολείο είτε μία ημέρα, είτε πέντε ώρες, είτε μία ώρα για να
συμμετάσχουν σε αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις κ.τ.λ. Το σχολικό
έτος 2004-2005 ο αριθμός των ημερών που δεν έγινε μάθημα ήταν δεκαεπτά (17)
ημέρες, ο αριθμός των διδακτικών ωρών που δεν πραγματοποιήθηκαν ανήλθε στις
πενήντα δύο (52), ενώ τέσσερις (4) ημέρες απουσίασαν από το σχολείο οι μαθητές
της Γ΄ Γυμνασίου λόγω της συμμετοχής τους σε εκδρομές. Διατέθηκαν, επίσης,
κάποιες ώρες απουσίας από τα μαθήματα στη θεατρική ομάδα του σχολείου. Κατόπιν
τούτου, ο υπολογισμός του διδακτικού χρόνου σε διδακτικές ώρες, ημέρες ή
εβδομάδες ήταν πολύ δύσκολος.
πηγη:esos.gr
«
Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 07, 2007, 11:43:27 πμ από thlemaxos355
»
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 15:43:41 »
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5717
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
«
Απάντηση #1 στις:
Δεκέμβριος 07, 2007, 12:38:18 μμ »
Λίγο περίεργη αυτή η θεωρία περί χαμένου χρόνου στο δημοσίευμα. Καλά να θεωρήσουμε χαμένο το χρόνο που περνά λόγω της έλλειψης καθηγητών ή λόγω καταλήψεων (ειδικά αν δεν έχουν σοβαρή αιτιολογία) ή έστω και των απεργιών, που μπορεί να διαρκέσουν μεγάλο χρονικό διάστημα. Άντε να δεχθώ και ότι ίσως κάποιες δραστηριότητες, όπως η παράδοση βαθμολογίας, οι συνεδριάσεις των καθηγητών ή τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα μπορούσαν να γίνονται εκτός του σχολικού ωραρίου. Αλλά γιατί μια εκδρομή ή μια γιορτή πρέπει να θεωρείται χαμένος χρόνος; Στα σχολεία του εξωτερικού ολομερίς και ολονυχτίς διαβάζουν και δεν πάνε ποτέ εκδρομές, ποτέ δεν γιορτάζουν; Ας είχαμε σωστά βιβλία, καθηγητές στη θέση τους από την αρχή της χρονιάς και κάποια αξιολόγηση της λειτουργίας όλου του συστήματος και τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.
Τώρα ξέρω ότι η λέξη "αξιολόγηση" που έγραψα σηκώνει πολλή συζήτηση, αλλά κάποιου είδους αξιολόγηση χρειάζονται όλοι :
και τα βιβλία
και οι μαθητές (οι μόνοι που αξιολογούνται αυτήν τη στιγμή)
και οι καθηγητές (δεν μπορεί να είμαστε ικανοποιημένοι με το γεγονός ότι κάποιοι υπερβαίνουν εαυτόν ακόμα και σε αντίξοοες συνθήκες, επειδή έχουν μεράκι την εκπαίδευση, και κάποιοι άλλοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και προσφέρουν υποτυπώδη πράγματα)
ακόμα και το ίδιο το Υπουργείο, που δεν ανταποκρίνεται συχνά στα στοιχειώδη (έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών, μεταθέσεις, αποσπάσεις κλπ).
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
Zafiris
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 221
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
«
Απάντηση #2 στις:
Δεκέμβριος 09, 2007, 01:32:21 μμ »
Πάνω κάτω και τα δικά μου στοιχεία είναι σύμφωνα με τις απόψεις της έρευνας και του κ. προϊστάμενου.
Διδάσκω Πληροφορική σε Γυμνάσιο (μονόωρο) και από τα μέχρι τώρα στοιχεία του βιβλίου ύλης των προηγούμενων ετών και οι βδομάδες διδασκαλίας ποικίλουν από 17-24 στα παρελθόντα έτη (δεν είναι τελικά τυχαίο που στο βιβλίου καθηγητή του νέου βιβλίου της πληροφορικής, οι αγαπητοί συγγραφείς έχουν ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών 26 ωρών
)... Ενδεικτικά λόγω εκκλησιασμού, εκδρομής, συνέλευσης και "κάτι ψιλών" έκανα μόνο 3 ώρες μάθημα την προηγούμενη βδομάδα!!! Και γενικά δε θυμάμαι να έκανα πλήρες μάθημα πάνω από 3-4 εβδομάδες....
Κάτι άλλο που διαφέρει στο εξωτερικό είναι και το ωράριο. Απ' ότι έχω ακούσει και έχω δει τα μαθήματα ξεκινούν πάντα ακριβώς και τελειώνουν και 50'. Εδώ αν είμαστε τυχεροί και έχει αυτόματο κουδούνι παίζουμε από 45 με 40 και το ανεκδιήγητο 7ωρό από 13:05 - 13:35 το οποίο ΠΟΤΕ δεν μπαίνει και πέντε και ΠΑΝΤΑ και μισή όλο και κάποιος "καλοθελητής" συνάδελφος θα το χτυπήσει... (και μένα βάζω μέσα) Δεν είμαι υπέρ του να καταργηθεί το ωράριο των καθηγητών, αλλά ένας πιο σωστός σχεδιασμός του ημερήσιου ωραρίου θα ήταν καλύτερος.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA