0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σε σχολειο στα Πατησια συμβαινουν ολα αυτα.Απιστευτα και ομως αληθινα.
Ξαναδιαβάζοντας το topic, και αναπόφευκτα και τα δικά μου posts, από την αρχή, νiώθω την ανάγκη να απολογηθώ για την ασυνέχεια και την αντιφατικότητα των θέσεών μου. Ξεκίνησα με γνήσια συγκίνηση για όλα εκείνα που κατέθεσαν οι μικροί μου μαθητές για το δικό τους κόσμο και τη δική τους θλίψη, και καταλήγω σε πολεμοχαρείς ιαχές για πεντάρες αποβολές και ποινολόγια. Η αλήθεια είναι ότι αυτή η αντίφαση και η αβεβαιότητα με ακολουθούν σε ολόκληρη τη διάρκεια της σύντομης θητείας μου ως καθηγήτριας στη δημόσια εκπαίδευση (φέτος δουλεύω για τρίτη χρονιά σε δημόσιο σχολείο). Δε θέλω ούτε να περιαυτολογώ ούτε να ακκίζομαι, θέλω όμως να καταθέσω τις σκέψεις μου, γιατί επιμένω ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι παιδιά, αλλά μερικές φορές δεν ξέρω τι να κάνω μαζί τους. Και κάτι μου λέει ότι δεν είμαι η μόνη που δεν ξέρει. Όταν μπήκα για πρώτη φορά σε σχολική τάξη, πέρα από τη διδακτική πείρα σε φροντιστήρια και ιδιωτικό σχολείο, που μου αποδείχτηκε ελάχιστα χρήσιμη, είχα κατά νου την προσωπική μου τραυματική μαθητική εμπειρία από τη μέση εκπαίδευση, και κυρίως στο λύκειο. Ήμουν από εκείνα τα εξεγερμένα παιδιά που συνδύαζαν μέσο όρο βαθμολογίας 18 με 45 απουσίες από αποβολές, επέστρεψα το απουσιολόγιο γιατί το θεώρησα ρουφιανιλίκι, είχα πράσινα μαλλιά και παραμάνες στα αυτιά το 1985, ζήτησα απαλλαγή από τα θρησκευτικά ως άθεη και φυσικά δεν έκανα ποτέ γυμναστική, και δεν μιλούσα με κανέναν, παρά μόνο με τον κολλητό μου που ήταν ομοφυλόφιλος και τα άλλα παιδιά τον μισούσαν. Το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να διαβάζω για τέχνη και αναρχισμό. Και να ζωγραφίζω, να ζωγραφίζω. Η καλύτερή μου μέρα στη σχολική μου ζωή ήταν η μέρα που, μετά από ενάμιση μήνα καταλήψεων, είδα στην τηλεόραση τον Κοντογιαννόπουλο να μπαίνει στη μαύρη του μερσεντές και να ξεκουμπίζεται από το υπουργείο παιδείας. Μισούσα τους καθηγητές μου, παρόλο που (ή ίσως: ακριβώς γιατί) και οι γονείς μου είναι εκπαιδευτικοί. Τους θεωρούσα υποκριτές, σαπιοκοιλιάδες πενηντάρηδες που δε νοιάζονται για μένα, δε νοιάζονται για κανέναν από εμάς, που μας μαθαίνουν άχρηστα πράγματα, που μας μαντρώνουν σε τέσσερις τοίχους με το στανιό, ενώ η ζωή είναι εκεί έξω. Διάβαζα τα μαθήματά τους κι ακόμα περισσότερα και προσπαθούσα να τους φέρω σε δύσκολη θέση, να τους κολλήσω στον τοίχο, πίστευα ότι έτσι θα γινόταν ολοφάνερη η κενότητα, η υποκρισία και η αμορφωσιά τους. Τους προκαλούσα με κάθε τρόπο που μπορούσα να φανταστώ – και είχα μεγάλη φαντασία. Κι εκείνοι με πετούσαν έξω και καλούσαν τον πατέρα μου στο σχολείο. Κανείς δε σκέφτηκε ποτέ να μου μιλήσει, να με ρωτήσει γιατί φέρομαι έτσι. Μόνον ένας το έκανε. Και στο μάθημά του έγινα αρνάκι. Μόνο δύο καθηγήτριες στα τρία χρόνια του λυκείου κατάφεραν να με κάνουν να κάτσω ήσυχα από την αρχή και να απολαύσω το μάθημά τους. Και δε χρειάστηκε να υψώσουν ποτέ τον τόνο της φωνής τους, είχαν κάτι στο βλέμμα τους, στην όλη συμπεριφορά και στο (πολύ καλό) μάθημά τους που με έπειθε. Όλοι οι άλλοι μου φαίνονταν αντιπαθητικοί αλμπάνηδες που έπρεπε να πολεμήσω. Το σύνθημά μου ήταν: «Τα σχολεία φωτίζουν μόνον όταν καίγονται». Αν τότε μου έλεγε κάποιος ότι όταν μεγάλωνα θα γινόμουν καθηγήτρια, το πιο πιθανόν ήταν να του έχωνα μια μπουνιά στη μούρη. Αλλά έγινα καθηγήτρια. Και δεν ξέχασα, ούτε θα ξεχάσω ποτέ αυτά που αισθανόμουν, κι ας τριαντάρισα. Ωστόσο, η γνωριμία μου με εκπαιδευτικούς που διέθεταν κατάρτιση, κύρος, ανθρωπιά, άποψη και κατάφερναν να επιβληθούν στους μαθητές όχι με το βούρδουλα, αλλά με την προσωπικότητά τους, με έπεισαν ότι, πέρα από τη δική μου δύσκολη εφηβεία, όντως ευθύνονταν και οι καθηγητές και το εκπαιδευτικό σύστημα. Θεώρησα λοιπόν, όταν πια έγινα η «κυρία καθηγήτρια», ότι ήξερα τη συνταγή του επιτυχημένου εκπαιδευτικού: πολύ καλή προετοιμασία, διαρκής ενημέρωση και επιμόρφωση για το αντικείμενό μου, ευγένεια και σεβασμός απέναντι στα παιδιά, κάποια φιλικότητα, όχι όμως κολλητηλίκια, και κυρίως να αφουγκράζομαι τα παιδιά, να έχω τις κεραίες μου ανοιχτές, να μιλάω μαζί τους και να μην τα απορρίπτω με ποινές. Την πρώτη εβδομάδα που ήμουν αναπληρώτρια σε ένα σχολείο της νότιας Ελλάδας, πρώην απείθαρχη μαθήτρια, ψάρι και με ζεστό ακόμα το χνώτο του φροντιστηριάρχη εργοδότη στον αυχένα μου, πήρα μέρος σε σύλλογο που έριξε πενθήμερη αποβολή σε τρεις μαθητές για προσβολή καθηγήτριας – για κάτι που έκανα κατά κόρον ως μαθήτρια. Ανέβασα πυρετό. Τα πόδια μου έτρεμαν όταν μπήκα στο τμήμα των παιδιών που πήραν αποβολή, και τα οποία ήταν οι αρχηγοί του τμήματος. Ένιωθα φόβο και ενοχές. Τα παιδιά το κατάλαβαν – τίποτα δεν τους ξεφεύγει. Αμύνθηκα πετώντας έξω όποιον τολμούσε να κουνηθεί. Αναμετρηθήκαμε κι έχασα. Ενώ με τα υπόλοιπα τμήματα η «συνταγή του επιτυχημένου εκπαιδευτικού» πέτυχε σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, στο συγκεκριμένο τμήμα ποτέ δεν μπόρεσα να αποκτήσω τον έλεγχο της τάξης, ούτε με το καλό, ούτε με το άγριο.Την επόμενη χρονιά, νεοδιόριστη πια, πήρα μέρος σε αρκετές συνελεύσεις για πειθαρχικά παραπτώματα μαθητών χωρίς να νιώθω ικανοποίηση, αλλά και χωρίς να ανεβάζω πυρετό. Σήμερα πήρα μέρος πάλι σε μια τέτοια συνέλευση. Με τη μικρή μου πείρα από τη σχολική πραγματικότητα, η «συνταγή του επιτυχημένου εκπαιδευτικού» εμπλουτίστηκε και με μία διευκρίνιση: πρέπει να σέβεσαι ΟΛΑ τα παιδιά. Πρέπει να τα αφουγκράζεσαι, να μιλάς μαζί τους. Πρέπει βέβαια να σέβεσαι το παιδί που έχει προβλήματα, που ζητά βοήθεια έστω και με λάθος τρόπο, να του παραστέκεσαι στο βαθμό που μπορείς (και η πλάκα είναι ότι ακριβώς τα παιδιά με σοβαρά προβλήματα πειθαρχίας σαν τα δικά μου με πλησιάζουν από ένστικτο και θέλουν να μιλάμε – απίστευτο!). Να μην ξεφορτώνεσαι τα παιδιά που κάνουν σαματά και δε διαβάζουν αβασάνιστα, λες να είναι η σαβούρα στο πλοίο. Μίλα μαζί τους, ίσως κάτι να έχουν να σου πουν. Σκέψου λίγο: είσαι εντάξει μαζί τους; Τους δίνεις ευκαιρίες; Αν δεις ότι από την πλευρά σου είσαι εντάξει κι εκείνα εξακολουθούν να σε προκαλούν ή να σε προσβάλλουν, τότε ναι, ζήτα την τιμωρία τους – «απόστειλέ τους αρμοδίως», που λέει κι ο επαρχιακός τύπος.Αλλά δεν μπορείς να είσαι δάσκαλος μόνο για τα παιδιά που επιζητούν την προσοχή σου με εμφατικούς τρόπους. Πρέπει να σέβεσαι και το παιδί που είναι ήσυχο, που είναι συνεπές, που σε κοιτάει μες στα μάτια και περιμένει από σένα. Πρέπει επίσης να σέβεσαι και να προστατεύεις το αδύναμο παιδί από τη λεκτική και σωματική βία των επιθετικών παιδιών. Πρέπει, ακόμη, να διδάξεις στα παιδιά να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους, και αυτή η διδασκαλία, δυστυχώς, μερικές φορές περιλαμβάνει και την πειθαρχική ποινή. Κι όσο κι αν σε πονάει (εμένα ακόμα με πονάει και δε θα πάψει να με πονάει), κάποιες φορές πρέπει να το κάνεις. Ακόμη, πρέπει να σέβεσαι τον εαυτό σου. Να είσαι σίγουρος ότι αγαπάς τη δουλειά που κάνεις, να πιστεύεις ότι κάτι σημαντικό έχεις να διδάξεις στα παιδιά σου, κι ας διαφωνείς με το αναλυτικό πρόγραμμα. Τα σημαντικά συχνά μαθαίνονται όταν κλείνει το εγχειρίδιο και θα βρεις τρόπο να τα διδάξεις. Να πιστεύεις σ’ αυτό που λες και σ’ αυτό που κάνεις. Να αγαπάς την επιστήμη σου και να αγαπάς τα παιδιά. Τότε θα αρχίσεις να βρίσκεις και τον προσωπικό σου τρόπο να επικοινωνήσεις μαζί τους και να τα καθηλώνεις χωρίς να γεμίζεις τα απουσιολόγια και τα ποινολόγια. Χρειάζεται χρόνο γι αυτό το τελευταίο, αλλά νομίζω ότι κάπως έτσι τα κατάφεραν κι αυτοί οι άνθρωποι που σέβομαι, που θαυμάζω και μου ξανάδωσαν την πίστη μου στην εκπαίδευση. Κι ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι άνθρωποι στην εκπαίδευση, όχι μόνον «παλιοί» αλλά και «ολοκαίνουργιοι», και δε χορταίνω να τους παρακολουθώ.Νομίζω ότι κατέληξα λίγο μελό, αλλά έχω γράψει ακριβώς αυτά που νιώθω και θέλω να μοιραστώ και δε θ’ αλλάξω ούτε οξεία στο σχοινοτενές μου post. Ελπίζω να μην κούρασα πολύ όσους έκαναν τον κόπο να το διαβάσουν μέχρι το τέλος.
Παράθεση από: stenies στις Δεκεμβρίου 19, 2007, 02:05:45 pmΣε σχολειο στα Πατησια συμβαινουν ολα αυτα.Απιστευτα και ομως αληθινα.Στην Πλ. Κολιατσου ή στον Αγ.Κωνσταντινο? Οποιο απο τα δυο συγκροτηματα σχολειων και να ειναι, δεν ειναι καθολου απιθανα αυτα που λες, ολη η περιοχη κοντευει να γινει ενα γκετο ναρκωτικων και παρανομων αλλοδαπων.Παράθεση
....αλλα υπαρχουν και καποιοι που δεν εχουν επιγνωση που βρισκονται και δεν γνωριζουν τους στοιχειωδεις κανονες καλης συμπεριφορας.Μια ομαδα απο αυτους εχει κανει το σχολειο μπαχαλο και ο κινδυνος να επηρεαστουν και οι υπολοιποι ειναι πλεον ορατος.
Παράθεση από: stenies στις Δεκεμβρίου 20, 2007, 07:59:41 pm....αλλα υπαρχουν και καποιοι που δεν εχουν επιγνωση που βρισκονται και δεν γνωριζουν τους στοιχειωδεις κανονες καλης συμπεριφορας.Μια ομαδα απο αυτους εχει κανει το σχολειο μπαχαλο και ο κινδυνος να επηρεαστουν και οι υπολοιποι ειναι πλεον ορατος.Σκέψου για λίγο κάτι: Πως είναι να είσαι παιδί οικονομικού μετανάστη από τις χώρες που συνήθως προέρχονται... Σκέψου σε τι συνθήκες ζουν....Σκέψου πως είναι να είσαι ξένος... όσο απειλητικός είσαι εσύ για τους άλλους τόσο απειλητικοί είναι και οι “άλλοι οι πολιτισμένοι για σένα”....Σκέψου πόσο θυμό κουβαλάνε αυτά τα παιδιά…Υπάρχουν πολλές όψεις αυτής της πραγματικότητας.Σήμερα επέστρεφα από το νησί και συνταξίδευα με μια πολύ ευγενική κοπελίτσα της Γ’ τάξης του ΤΕΕ. Ήταν Αλβανίδα πήγαινε στη μητέρα και τον πατέρα στην πατρίδα. Οι γονείς της έχουν επιστρέψει αυτή και τα αδέρφια της έμεινα. Δεν γνωρίζει τη μητρική της γλώσσα (κρίμα) και δεν θέλει να επιστρέψει πια στην πατρίδα. Θέλει να μείνει εδώ , να σπουδάσει και να ζήσει.Στεναχωρήθηκα όταν μου είπε ότι δεν ξέρει τη μητρική της γλώσσα και δεν θέλει να επιστρέψει στην πατρίδα της, παρά μόνο αναγκαστηκά για να δει τους γονείς της, σκέφτηκα άλλο ένα ξεριζωμένο και διχασμένο άτομο όπως και πολλά άλλα δικά μας παιδιά των ελλήνων οικονομικών μεταναστών.
Επειδή γεννήθηκα στη Γερμανία δεν έχω τίποτα εναντίων κανενός εκτός αν προσβάλει (λεκτικά ή όχι) τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μου και κινδυνεύει η σωματική μου ακεραιότητα η δική μου και όλων των Ελλήνων. Αν ζου μια φυσιολογική ζωή δεν με ενοχλούν καθόλου.
Mat, δε νομιζω οτι στο φιλικο σου κυκλο βρισκεται πολυ μεγαλος αριθμος μεταναστων (νομιμων και παρανομων) κι ετσι λες αυτα που ξερεις απο τη θεωρια κι οχι απο την πραξη. Το λεω απολυτως φιλικα, πραγματικα.
Προσωπικα, εχω πολλες σχεσεις με μεταναστες κι εχω βρεθει στη θεση τους (νομιμα) πανω απο μια φορα.
Οι παρανομοι μεταναστες εχουν προβλημα, ακριβως γιατι μπαινουν παρανομα. Ειναι πολυ ευκολο για εναν μεταναστη να βρισκεται στην Ελλαδα νομιμα, καθως η αδεια παρανομης πραγματικα ΔΕΝ κοστιζει τοσο πολυ σε σχεση με τα οσα κερδιζουν καθε μηνα. Αναλογως με τη δουλεια που κανουν στην Ελλαδα κι επειδη πολλοι δεν ενδιαφερονται για συνταξη, οι περισσοτεροι ΔΕ θελουν τα πραγματικα τους εσοδα να φαινονται και ειτε ζητουν απο τον εργοδοτη να τους βαζει το ελαχιστο ασφαλιστρο (ωστε απο τη μια να εχουν ασφαλιση υγειας, αλλά απο την αλλη να μην πληρωνουν εφορια και να μπορουν να παιρνουν τα διαφορα επιδοματα, οπως το επιδομα ενοικιου), ειτε ζητουν να μην τους βαζει καθολου ενσημα γιατι πληρωνουν οι ιδιοι το ελαχιστο ασφαλιστρο μεσω αλλης, πλασματικης δουλειας. (π.χ. τα συνεργεια καθαρισμου πολυκατοικιων δουλευουν με παρανομες αλλοδαπες με χαμηλο μισθο και χωρις ενσημα, ενω ο εργοδοτης πληρωνει ενσημα στο ΙΚΑ σε όνομα νομιμης αλλοδαπης - λαμβανοντας και καποιο αζημιωτο απο τη νομιμη αλλοδαπη, φυσικα, αφου της κανει εξυπηρετηση, η οποια ομως ετσι χαντακωνει την παρανομη, μιας κι ο εργοδοτης πληρωνει την παρανομη λιγοτερο απο οσο θα πληρωνε τη νομιμη)Ενω λοιπον οι νομιμοι μεταναστες εχουν πολυ περισσοτερα λεφτα απο οσα φαινονται να εχουν, κυριως μεσω συστηματικης φοροδιαφυγης και ληψης επιδοματων (οπως και οι Ελληνες, εξαλλου!), οι παρανομοι ζουν με πενιχρα μεσα και συχνα εξωθουνται σε εγκληματικους δρομους. Αυτο μπορει να το διαπιστωσει ο οποιοσδηποτε εχει γνωση των σχετικων στατιστικων στοιχειων ή επαφη με συγκεκριμενους χωρους. (π.χ. μια βολτα απο την Ευελπιδων να κανεις μια μερα, θα δεις τι γινεται κατα τις προσαγωγες και τα ποσοστα των παρανομων μεταναστων αναμεσα στους εγκληματιες... Οπως ξαναπα, αυτο δε σημαινει οτι ειναι "κακοι", απλα ειναι μια πραγματικοτητα...)Κατα τ'άλλα, φυσικα συμφωνω με την παροχη βοηθειας στους παρανομους μεταναστες, χορηγησης πιστοποιητικων γεννησης στα παιδια τους, και οσα άλλα πρεπει να κανει ενα πραγματικα ανθρωπιστικο κρατος. Απλα να μην αγνοουμε την πραγματικοτητα, πιστευοντας οτι ολοι οσοι δεν εχουν κανονικη δουλεια ζουν φτωχικα, πλην τιμια.