*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 294541 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Vayia

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 147
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Απάντηση #728 στις: Απρίλιος 19, 2013, 01:20:40 μμ »
Υπάρχουν κάπου οι απαντήσεις στις ερωτήσεις ΚΕΕ;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:52:32 »

Αποσυνδεδεμένος Vayia

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 147
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Απάντηση #729 στις: Απρίλιος 19, 2013, 01:23:20 μμ »
Διδάσκω εδώ και κάποια χρόνια σε φροντιστήριο.
Χρειάζεται ο Σολωμός 8-9ώρες, ο Βιζυηνός 8 ώρες, ο Παπαδιαμάντης 8 ώρες. Τα ποιήματα από ένα 2ωρο. Ιωάννου 3-4 ώρες.
Ξεκινώ το καλοκαίρι μετο ένα από τα μεγάλα κείμενα. 
Κατά τη διάρκεια της παράδοσης, πρώτα εξετάζω το πρώτο δεκάλεπτο, μετά προχωράω παρακάτω(σημειώσεις από 2 βοηθήματα και βιβλίο καθηγητή).
Φροντίζω πάντα να βάζω τουλάχιστον μία άσκηση για το σπίτι, την οποία διορθώνω πολύ προσεκτικά, τα περισσότερα παιδιά δεν ξέρουν καθόλου πως να γράφουν.
Στις ώρες που ανέφερα, αφιερώνω πάντα την τελευταία ώρα/ες κάθε κειμένου σε ερωτήσεις ΚΕΕ (συνήθως τις δίνω απαντημένες), 1-2 παράλληλα κείμενα και συνολική θεώρηση.
Στο τέλος κάθε κειμένου γράφουν 3ωρο διαγώνισμα (εκτός μαθήματος).

.
Επανάληψη αρχίζω από Μάρτιο, 4 ώρες κρητικό, 3 Βιζυηνό, 3 Παπαδιαμάντη και 1-2 στα ποιήματα. Τους ξαναλέω επί τροχάδην όλο το κείμενο με τα βασικά σημεία και κάνουμε κάμποσα παράλληλα κείμενα.
Στην αρχή του έτους δεν αφιερώνω ξεχωριστή ώρα για στοιχεία αφηγηματολογίας, τα λέω κατά την διάρκεια του κάθε κειμένου (έτσι κι αλλιώς πολύ λίγα εντοπίζονται στα προς εξέταση κείμενα). Πριν από την επανάληψη του Μαρτίου, αφιερώνω 1-2 ώρες για τα παράλληλα κείμενα, πώς τα γράφουμε, τι προσέχουμε κτλ.

Ελπίζω να σας διαφώτισα.

Αποσυνδεδεμένος maria3/4

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Απάντηση #730 στις: Απρίλιος 20, 2013, 12:30:18 πμ »
Καλή μου συνάδελφε, θα ήθελα δυο διευκρινίσεις σχετικα με την προσέγγιση της λογοτεχνίας στην τάξη. Τα πεζά, τα διαβάζεις στα παιδιά σύμφωνα με τις ενότητες στις οποιες χωρίζονται ή αυθαίρετα; Και επιπλέον, διανέμεις όλες τις σημειώσεις στους μαθητές ή τα σχόλια απλώς τα συζητάτε στην τάξη; Σ' ευχαριστώ και πάλι....

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Απάντηση #731 στις: Απρίλιος 21, 2013, 01:09:29 πμ »
Τα κείμενα τους τα αναθέτω για διάβασμα στο σπίτι. Ελάχιστα φυσικά τα διαβάζουν. Οπότε αναγκάζομαι και παράγραφο παράγραφο να τα διαβάζω πρώτα και μετά να τα αναλύω. Δεν μπορείς να αναλύσεις εξάλλου αν το παιδί δεν έχει ξαναδιαβάσει μόλις το κείμενο.

Ως προς τα σχόλια επιμένω πολύ να κρατούν σημειώσεις πάνω στα βιβλία, γιατί πιστεύω ότι έτσι τους μένουν καλύτερα. Δίνω όμως και σημειώσεις. Σερ άλλα κείμενα αναλυτικές σε άλλα λιγότερο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:52:32 »

Αποσυνδεδεμένος aria86

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
« Απάντηση #732 στις: Απρίλιος 22, 2013, 11:14:15 πμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες...Ήταν όλες χρήσιμες! Αν προκύψουν κι άλλες απορίες στο μέλλον θα απευθυνθώ σε εσάς. Και πάλι ευχαριστώ.Βοηθήσατε πολύ.

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #733 στις: Απρίλιος 25, 2013, 02:35:07 πμ »
Διδάσκοντας το μάθημα αυτό για πρώτη φορά κόλλησα στο εξής. Στο πεζογράφημα του Ιωάννου , Στους προσφυγικούς συνοικισμούς, τι εφαρμόζει τελικά βρε παιδιά, τεχνική του διασπασμένου ή αδιάσπαστου θέματος;;;; Είδα και παλαιότερες αναρτήσεις αλλά και πάλι δεν κατάλαβα που κατέληξαν τότε οι συνάδελφοι που έγραφαν...Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;;;;

Αποσυνδεδεμένος gng

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #734 στις: Απρίλιος 25, 2013, 10:24:00 πμ »
Σε αντίθεση με τα άλλα πεζογραφήματα του Ιωάννου, η αφήγηση στους “Προσφυγικούς” προχωρεί ευθύγραμμα στο παρόν και ξαναγυρίζει στην αρχή (κυκλική αφήγηση), ενώ οι παρεκβάσεις (α. η παρουσίαση των φυλών, β. η παρέκβαση των αρχαίων λαών και γ. η εκμετάλλευση των προσφύγων) είναι λιγότερες και άμεσα συσχετισμένες με το κύριο θέμα. Γι’ αυτό και πολλοί μελετητές μιλούν για αδιάσπαστο θέμα, επειδή η οργάνωση του αφηγηματικού υλικού δεν απομακρύνεται από την αφετηρία των συνειρμών (τους προσφυγικούς συνοικισμούς). Υπάρχουν βέβαια παρεκβάσεις και αυτές διασπούν το κεντρικό θέμα. Η αφετηρία είναι η παρατήρηση των προσφύγων (βλ. τίτλος) που τον οδηγεί σε μια αναψηλάφηση και συνειδητοποίηση της γενικότερης μοναξιάς του μέσω της συνειρμικής τεχνικής. Οι ψηφίδες εδώ δεν συγκροτούν πολλά θέματα άσχετα στο ίδιο μωσαϊκό, όπως σε πολλά πεζογραφήματα του Ιωάννου (και στο Σπίτι του Κεμάλ). Δεν είναι αδιάσπαστο το θέμα αλλά ούτε και πολυδιασπασμένο, όπως σε άλλα. Εγώ μετά από πολλά χρόνια που το διδάσκω καταλήγω στη σολομώντεια λύση να συζητώ με τα παιδιά και τις δύο εκδοχές (του διασπασμένου και του αδιάσπαστου θέματος) και να έχουν επιχειρήματα και για τις δύο.
 

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #735 στις: Απρίλιος 25, 2013, 10:44:33 πμ »
Και εγώ το ίδιο κάνω! Λέω ότι έχουμε και το διασπασμένο και το αδιάσπαστο θέμα και εξηγώ τι είναι το καθένα και βρίσκω επιχειρήματα μέσα από το κείμενο και για τα δύο.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #736 στις: Απρίλιος 25, 2013, 11:23:49 πμ »
Sophiadesp, άψογα τα λες (όπως πάντα :-) αλλά και στον Κεμάλ δεν έχουμε δα και καμιά πολυδιάσπαση του θέματος...δηλαδή όσα γράφεις νομίζω ότι εφαρμόζονται και στου Κεμάλ το σπίτι, και εκεί οι ψηφίδες, οι παρεκβάσεις κλπ δεν είναι και τόσο άσχετες μεταξύ τους ή με το κεντρικό θέμα...Ακομα και στο τέλος με την παρέκβαση περί σύγχρονης αρχιτεκτονικής, πάλι κάπως καταφέρνει να το συνδέσει συνειρμικά με το κεντρικό. Δεν ξέρω, δεν έχω τη δική σου εμπειρία στο θέμα, αλλά έτσι μου φαίνεται.

Εγώ κάνω ό,τι κι εσύ, αλλά ξεκαθαρίζω τη θέση μου υπέρ του αδιάσπαστου (ή, τέλος πάντων, όχι πολυδιασπασμένου...:-)  θέματος. Δεν νομίζω ότι στα συγκεκριμένα δύο διηγήματα μπορεί κανείς να τεκμηριώσει αποτελεσματικά την άποψη περί διασπασμένου θέματος.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #737 στις: Απρίλιος 28, 2013, 10:02:30 μμ »
Βρε συνάδελφοι..υπάρχει κανένας που να διορθώνει θέματα πανελληνίων να μας πει με βεβαιότητα πόσες είναι τελικά οι επισκέψεις της τουρκάλας στο έργο του Ιωάννου 'στου Κεμαλ το σπίτι". Διάβασα όλα τα παλαιότερα θέματα σχετικά με αυτό αλλά τελικά οριστική απάντηση νομίζω δεν δόθηκε απο κάποιον επίσημα.
ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #738 στις: Απρίλιος 29, 2013, 01:29:43 πμ »
Δεν είμαι διορθώτρια...αλλά βάσει του κειμένου οι επισκέψεις της είναι 5!

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #739 στις: Απρίλιος 29, 2013, 10:59:03 μμ »
Για διαγώνισμα εφ'όλης της ύλης στη λογοτεχνία ποιο κείμενο θα βάζατε;

Αποσυνδεδεμένος gng

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #740 στις: Μάιος 05, 2013, 11:07:46 μμ »
Μήπως ξέρει κανείς ποιο κείμενο επέλεξε φέτος η ΟΕΦΕ;

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #741 στις: Μάιος 05, 2013, 11:20:23 μμ »
Aντικλείδια

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 723
Σύνολο: 724

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.