PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
3
...
10
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου (Αναγνώστηκε 69184 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Lara
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1272
Φύλο:
Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
στις:
Μαρτίου 03, 2008, 11:58:46 am »
Tweet
Συνάδελφοι, θα ήθελα τη γνώμη σας. Διορθώνοντας εκθεσεις β λυκείου διαπίστωσα ότι δύο μαθήτριες
είχαν γράψει ακριβώς τα ίδια
, που σημαίνει όχι ότι η μία αντέγραψε την άλλη αλλά ότι αποστηθισαν και οι δύο τα ίδια!!!! Λες και ήταν καρμπόν!!!! Θα ήθελα τις γνώμες σας για το
τι να τους πω
. Φυσικά δε θα τους τη βαθμολογήσω την έκθεση αλλά μόνο την περίληψη και τα νοηματικά που "πιάνουν" μόνο 24/50 κι εκεί φαίνεται η αδυναμία κατανόησης ενος απλόυ κειμένου!!!
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 08:58:56 »
elranna
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2316
Φύλο:
ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #1 στις:
Μαρτίου 03, 2008, 12:58:18 pm »
Ααααχ, η μεγάλη πίκρα της έκθεσης. Έχω κι εγώ μεγάλη δυσκολία με τις "συνταγές" για την έκθεση. Αυτό που τους λέω συνήθως είναι ότι πρέπει να ξέρουν να γράφουν ένα κείμενο με αρχή, μέση και τέλος, γιατί θα τους χρειαστεί στη ζωή τους. Δεν πείθονται με τίποτα και έχω πάρει και την εξοργιστική απάντηση: "Μα κυρία, στο φροντιστήριο έτσι μας λένε να κάνουμε". Η δεύτερη σειρά επιχειρημάτων είναι στο στυλάκι: "Κι άμα πέσει θέμα που δεν το έχετε μάθει απέξω;". Εκεί έρχεται η απάντηση "Ε, δε θα γράψουμε". Το επιχείρημα "Τα κενά που αφήνετε τώρα, θα τα βρείτε μπροστά σας στο πανεπιστήμιο" πιάνει, αλλά δυστυχώς μόνο σε αυτούς που έχουν τα λιγότερα κενά.... Μύλος η δουλειά... Έχω δοκιμάσει τα πάντα...
ΥΓ. Ποιος ακολουθεί αυτή την τακτική στα φροντιστήρια, μου λέτε; Γιατί δεν γίνεται, από κάπου το έμαθαν αυτό τα παιδιά. Από κάπου τις πήραν τις "συνταγές"!!
ΥΓ2. Τουλάχιστον, ήταν εντός θέματος, με σωστή δομή;
Καταγράφηκε
Lara
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1272
Φύλο:
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #2 στις:
Μαρτίου 03, 2008, 03:02:41 pm »
...ήταν εντος θέματος αλλά αυτή η πανομοιοτυπη αντιγραφη με εκανε να εκνευριστώ απίστευτα!!! Φυσικά δεν τους βαθμολογώ και ας τολμήσουν να διαμαρτυρηθούν!!! Είμαι σίγουρη ότι κατευθύνονατι από τα φροντιστήρια.
Καταγράφηκε
syrrahm
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1951
Φύλο:
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #3 στις:
Μαρτίου 03, 2008, 03:40:07 pm »
Εγώ θα τις βαθμολογούσα.
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 08:58:56 »
Lara
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1272
Φύλο:
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #4 στις:
Μαρτίου 03, 2008, 03:56:46 pm »
...μα ήταν ακριβώς τα ίδια λες και διάβαζες το ίδιο βιβλίο...(3 πανομοιότυπες παραγραφοι) Δηλαδή τι βαθμό θα βάλω στην έκθεση?
Καταγράφηκε
elranna
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2316
Φύλο:
ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #5 στις:
Μαρτίου 03, 2008, 08:31:34 pm »
Η δική μου άποψη είναι να μην τις βαθμολογήσεις.
Ακόμα και αν δεν τις έπιασες να αντιγράφουν, η λογική του "μαθαίνω απέξω κατεβατά και τα γράφω" δεν μπορεί να επιβραβευτεί. Όχι στην Έκθεση. Με τίποτα στην Έκθεση. Μπορείς ωστόσο να τους δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία. Να τους δώσεις ένα δεύτερο θέμα, σχετικό με το πρώτο, αλλά με εντελώς άλλη διατύπωση και να γράψουν δεύτερη έκθεση, αφού φυσικά τους εξηγήσεις ότι δεν θέλεις να ξαναδείς τέτοιο πράγμα. Με αυτό τον τρόπο, ούτε τις μονάδες τους θα χάσουν, και ίσως, λέω ίσως, να μάθουν και κάτι.
Καταγράφηκε
daffyduck
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 540
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #6 στις:
Μαρτίου 03, 2008, 11:16:14 pm »
Τί πληγές μου ξύνετε....το τί έχω τραβήξει φέτος με αυτό το μάθημα δεν περιγράφεται. Ατελείωτες κουβέντες με τα παιδιά της Γ Λυκείου, να προσπαθώ με τις ώρες να τους πείσω ότι σε αυτήν την ηλικία, τελειώνοντας το Λύκειο, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να μην έχουν άποψη για τα θέματα που "εξετάζονται" συνήθως και να αισθάνονται ότι πρέπει να στηρίζονται σε φροντιστηριακές σημειώσεις για να γράψουν ένα κείμενο 500-600 λέξεων (σιγά την έκταση τελικά!). Δεν τους αλλάζεις μυαλά με τίποτα. Πού να βρούμε ιδέες, πότε θα προλάβουμε και να σκεφτούμε και να γράψουμε (!), αποκλείεται να περάσουμε χωρίς έτοιμες σημειώσεις κλπ κλπ κλπ. Η μεγαλύτερη ήττα που έφαγα φέτος ήταν αυτή....
Εντωμεταξύ το τί τους λένε στα φροντιστήρια για τους καθηγητές του σχολείου, κυρίως όταν κάνουν τέτοιου τύπου συζητήσεις "αιρετικές" σαν τις δικές μου, δεν περιγράφεται έτσι; Το ελαφρύτερο που άκουσα είναι ότι "βέβαια, για να καλύψουν την τεμπελιά τους οι καθηγητές του δημοσίου λένε τέτοιες βλακείες και σας στέλνουν απροετοίμαστους" -η δε τεμπελιά έγκειται στο ότι "βαριόμαστε" να ετοιμάσουμε σημειώσεις και κατεβατά....
Τώρα το πρόβλημα με τις κοπέλες ίσως να μην είναι τόσο απλό. Αυτές ή στο ίδιο φροντιστήριο πηγαίνουν ή το ίδιο βοήθημα χρησιμοποίησαν. Εγώ σε ανάλογες περιπτώσεις (πχ έκθεση που μυρίζει φροντιστήριο/βοήθημα από μίλια μακριά -ξέρετε, από κάτι μαθητές που δεν μπορούν να γράψουν σωστά ούτε το όνομά τους και ξαφνικά σου δίνουν κάτι κείμενα που θα έκαναν τον Παπανούτσο να ωχριά...), απλά βάζω μια υπογραφή, και ξεκαθαρίζω μετά στο μαθητή ότι ξέρω ότι χρησιμοποίησε βοήθημα (μια φορά μάλιστα άφησα έναν άφωνο όταν του είπα και ποιο ακριβώς βοήθημα είχε αντιγράψει -η αγορά δεν είναι δα και τόσο μεγάλη), ότι αυτήν την έκθεση δεν τη λαμβάνω υπόψην και ότι φυσικά αυτό δεν τον ωφελεί σε κάτι κλπ κλπ. Δεν νομίζω ότι ιδρώνει το αυτί τους έτσι κι αλλιώς....
Δεν θέλω να ξανακάνω ΠΟΤΕ αυτό το μάθημα πάντως (κρίμα, γιατί σου δίνει πολλές δυνατότητες αν γίνει σωστά.....). Πολύ τραυματική εμπειρία!
Καταγράφηκε
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!
tihea
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1661
Φύλο:
ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #7 στις:
Μαρτίου 04, 2008, 07:00:29 am »
Lara, την έκθεση αυτή την έγραψαν τα παιδιά στο σχολείο? Αν ναι, τότε, χωρίς να δείξεις την ενόχλησή σου, να βάλεις τις δύο μαθήτριες εν ώρα κάποιου μαθήματος να την ξαναγράψουν. Όταν δώσεις τα γραπτά να μην έχεις βάλει βαθμό στην έκθεση και να τις προειδοποιήσεις απλά ότι θα ξαναγράψουν έκθεση κάποια στιγμή, όταν θα τους πεις εσύ. Θα τις βάλεις σε ανύποπτο χρόνο να γράψουν άλλο θέμα (ίσως και διαφορετικό η καθεμιά).
Καταγράφηκε
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.
xirap
Νέο μέλος
Μηνύματα: 6
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #8 στις:
Μαρτίου 25, 2008, 08:24:56 pm »
H γνώμη μου είναι ότι πρέπει να κάνεις τις απαραίτητες συστάσεις και να τονίσεις ότι η αξιολόγησή τους δεν εξαρτάται από μἰα έκθεση, αλλά είναι αποτέλεσμα της συνολικής τους εικόνας στο μάθημα. Η αντιγραφή απ' ὀπου κι αν προέρχεται δεν πρεσθέτει τίποτε, μάλλον αφαιρεί. Εξάλλου, ας γνωρίζουν ότι ένα και μόνο γραπτό τους κείμενο φανερώνει το ύφος και τις ικανότητές τους.
Καταγράφηκε
fivo
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1774
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #9 στις:
Αυγούστου 04, 2008, 10:21:23 pm »
ειναι δυνατον να
μηδενιζεται
περιληψη επειδη ο μαθητης δεν αρχισε με τη φραση ο συγγραφεας λεει;; και επειδη δεν ηταν ολη ενας πλαγιος λογος εξαρτημενος επαναληπτικα απο αυτη τη φραση;;
προκειται για ενα παιδι που ξερει τι γραφει και πως το γραφει. λεξιλογιο, δομη, περιεχομενο ξεπερνουν κατα πολυ το μεσο ορο της ηλικιας του.
Καταγράφηκε
daffyduck
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 540
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #10 στις:
Αυγούστου 12, 2008, 09:55:29 pm »
όχι, δεν είναι. Και εάν μηδενίστηκε, δεν θα μηδενίστηκε γι' αυτό! Μιλάς για Πανελλήνιες; έχεις δει το γραπτό;
Πάντως, η περίληψη πρέπει να ξεκινάει με την αναφορά του θεματικού κέντρου (πχ Ο συγγραφέας σε αυτό το δοκίμιο ασχολείται με....κλπ)
Αν λείπει το θεματικό κέντρο αφαιρούνται τουλάχιστον 3 μόρια (σε άλλα βαθμολογικά κέντρα ήταν 5...), αλλά φυσικά δεν μηδενίζεται η περίληψη.
Αν πεις λίγα περισσότερα για την περίπτωση, ίσως μπορέσω να βοηθήσω.
Καταγράφηκε
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!
fivo
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1774
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #11 στις:
Αυγούστου 13, 2008, 11:18:31 am »
daffyduck, σε ευχαριστω πολυ για την ανταποκριση σου.
οχι, ευτυχως, δεν μιλω για πανελληνιες! το παιδι θα δωσει φετος ομως!
δεν εχω δει ακομη το γραπτο του, αλλα του εχω εμπιστοσυνη γιατι ξερει πολυ καλα τι λεει.
λες πως σε αλλα εξεταστικα κοβουν 3 μοναδες αν δεν υπαρχει η φραση και σε αλλα 5...! δεν υπαρχουν κοινες οδηγιες; ο καθενας κοβει κατα βουληση;
μπορω να βρω αυτες ή καποιες οδηγιες επι του θεματος;
επισης ολη η περιληψη πρεπει να ειναι ο ιδιος επαναλαμβανομενος πλαγιος λογος;
Καταγράφηκε
daffyduck
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 540
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #12 στις:
Αυγούστου 15, 2008, 12:36:54 am »
Στα εξεταστικά κέντρα, πριν ξεκινήσει η βαθμολόγηση του κάθε μαθήματος, οι καθηγητές-βαθμολογητές συγκεντρώνονται και συζητούν μια κοινή βαθμολογική γραμμή σε κάποια ζητήματα (όσο αυτό είναι δυνατόν βέβαια, που ειδικά στο μάθημα της Έκθεσης όπως καταλαβαίνεις δεν είναι και πολύ).
Με βάση τη γνώμη των περισσότερων και με απόφαση του συντονιστή του μαθήματος υιοθετείται μια γραμμή για αυτά τα ζητήματα που όμως δεν είναι υποχρεωτική ή δεσμευτική για κανέναν βαθμολογητή. Έτσι για την απουσία αναφοράς στο θεματικό κέντρο του κειμένου συνήθως αφαιρούνται 3-5 μόρια: εμείς αποφασίσαμε για 3 αλλά έμαθα εκ των υστέρων ότι σε άλλα βαθμολογικά κέντρα ήταν 5...
Αυτές οι συγκεκριμένες βαθμολογικές οδηγίες δεν δημοσιεύονται πουθενά, δεν είναι επίσημες και δεν εκπορεύονται από κάποια επίσημη πηγή πχ ΥΠΕΠΘ, Επιτροπή εξετάσεων κλπ. Είναι ουσιαστικά αποτέλεσμα της πείρας των βαθμολογητών και γι'αυτό δεν είναι διατυπωμένες κάπου όπου να μπορείς να τις βρεις. Αυτό που μπορείς να βρεις είναι οι οδηγίες αξιολόγησης της περίληψης στο Λύκειο (τί θεωρείται σημαντικό και τί όχι, τί σωστό και τί λάθος, πράγματα που πρέπει να αποφεύγονται κλπ). Εκεί ορίζεται ότι απο τις 25 μονάδες της περίληψης, οι 12 αντιστοιχούν στο περιεχόμενο,, οι 8 στην έκφραση και οι 5 στη δομή. Δεν σου λέει όμως ότι κόβεις τόσο από το τάδε λάθος, αυτό παραμένει στην υποκειμενική κρίση του διορθωτή.
Στην περίληψη είναι πολύ σημαντικό ο λόγος να ρέει, οι προτάσεις να έχουν σαφή και ξεκάθαρη σχέση μεταξύ τους (αίτια, αποτελέσματα κλπ) και οι μεταβάσεις να γίνονται ομαλά. Όχι, πουθενά δεν αναφέρεται ότι πρέπει να είναι "επαναλαμβανόμενος πλάγιος λόγος" ούτε και κάνει απαραιτήτως καλή εντύπωση αυτό...
Καταγράφηκε
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!
fivo
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1774
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
«
Απάντηση #13 στις:
Αυγούστου 25, 2008, 04:54:03 pm »
daffyduck, σε ευχαριστω παρα πολυ για τις πολυτιμες πληροφοριες σου.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
3
...
10
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου