*

Αποστολέας Θέμα: Αχρηστη η Κοινωνιολογία!?  (Αναγνώστηκε 1487 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος marias

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1098
    • Προφίλ
    • www.dailytech.gr
Αχρηστη η Κοινωνιολογία!?
« στις: Μάρτιος 18, 2008, 04:46:19 μμ »
  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΒΕΡΕΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
 

Του Βασίλη Μπαλάσκα
Καθηγητή κοινωνιολογίας
5ο Γενικό Λύκειο Ηλιούπολης
Τηλ.σχ. 210-9919567
Κιν. 6972840303
Email: vabalaskas@sch.gr

Κύριε Βερέμη

Διαβάζοντας στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα edra.gr, η οποία έχει πάρει κάποια αποσπάσματά σας από την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, τις θέσεις σας για τον περιορισμό των μαθημάτων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια στο μισό του τωρινού τους αριθμού, ώστε οι μαθητές να απεγκλωβιστούν από μαθήματα <<άχρηστα>> όπως ισχυρίζεστε και ως παράδειγμα <<άχρηστου>> μαθήματος βάλλατε το μάθημα της Κοινωνιολογίας, αισθάνομαι την υποχρέωση πρώτα ως πολίτης αυτής της χώρας αλλά και ως εκπαιδευτικός Κοινωνιολόγος με 21 χρόνια προϋπηρεσία, να σας απαντήσω.
Δεν γνωρίζω αν το παράδειγμα που χρησιμοποιήσατε ήταν τυχαίο η κρύβει κάποια σκοπιμότητα. Όπως κι αν έχει όμως δείχνει, πως μάλλον δεν ζούμε όλοι σε αυτή τη χώρα. Δείχνει καθαρά πως κάποιοι δεν έχουν αντιληφθεί πως τα κοινωνικά προβλήματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Η εγκληματικότητα, τα ναρκωτικά, η ανεργία , η διεύρυνση των ανισοτήτων, οι απρόσωπες σχέσεις φαίνεται πως ή δεν αποτελούν για σας τίποτα το μεγάλο και σημαντικό ή στην καλύτερη περίπτωση είναι κάτι, αλλά μικρό και αμελητέο.
Σαφώς και έχετε απόλυτο δίκιο στο ότι οι σημερινοί νέοι μαθητές έχουν <<γεράσει>> πρόωρα από τον άκρατο ανταγωνισμό του συστήματος που φυσικά περιλαμβάνει και τα πολλά μαθήματα , τα φροντιστήρια την μεγάλη ύλη για τις πανελλαδικές. Σίγουρα πρέπει να μειωθεί αυτός ο ακραίος ανταγωνισμός που έχει κάνει τα παιδιά μας κανονικά ρομποτάκια. Άλλωστε εμείς οι κοινωνικοί επιστήμονες τα έχουμε επισημάνει αυτά πολύ πιο νωρίς και έχουμε κρούσει το καμπανάκι του κινδύνου στη πολιτεία. Αλλά αυτό αλήθεια πιστεύετε πως μπορεί να επιτευχθεί με την εξάλειψη των κοινωνικών μαθημάτων; Των μαθημάτων που πέρα των ειδικών γνώσεων αναφέρονται στην ανθρωπιά, την αλληλεγγύη τις αρχές, σήμερα που υπάρχει τέτοια σήψη και απαξία σε όλα τα επίπεδα; Είναι δυνατόν, εσείς ειδικά κύριε Βερέμη που γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα πως από εδώ και πέρα οι αστικές κοινωνίες έχουν ως πρώτιστη ανάγκη να γίνουν ανθρωπινότερες, αφού ο ατομικισμός, η ανεντιμότητα, η ψευτιά, τα αθέμιτα μέσα για την επίτευξη των καπιταλιστικών στόχων, κοντεύουν να παγιωθούν και να ανατρέψουν οριστικά τις βασικές ανθρώπινες αξίες;
Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν ισχυρίζομαι πως η Κοινωνιολογία ή τα άλλα μαθήματα κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών πως θα λύσουν όλα αυτά τα τεράστια προβλήματα που έφεραν μαζί τους οι τελευταίες επαναστάσεις στην βιομηχανία στη τεχνολογία στην πληροφορική. Ένα όμως είναι σίγουρο, πως η απόκτηση από τους νέους μας γνώσεων για την λειτουργία της κοινωνίας και των εντοπισμό των αιτιών που προκαλούν τα σύγχρονα προβλήματα μπορεί να τους κινητοποιήσει στο να μπορέσουν να αντιδράσουν απέναντι στα αδιέξοδα και στην αβεβαιότητα που όλα αυτά προκαλούν. Μπορεί να τους κάνει να σκέφτονται κριτικά και να ξεχωρίζουν τις θετικές από τις βλαβερές συνέπειες που τους <<σερβίρουν>>καθημερινά τα Μ.Μ.Ε. το διαδίκτυο ο τύπος…
Αλήθεια πιστεύετε κύριε Βερέμη πως η παλινδρόμηση στα κλασικά μαθήματα των προηγούμενων δεκαετιών πως μπορούν από μόνα τους να φέρουν τα θετικά αποτελέσματα; Πιστεύετε αλήθεια πως η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να δίνει μόνο εξειδικευμένες γνώσεις; Να ετοιμάζει τον νέο μαθητή κατευθείαν για την αγορά εργασίας; Και αν ακόμη το πιστεύετε αυτό, που έτσι κι αλλιώς είναι μια πραγματικότητα , ο αυριανός εργαζόμενος πρέπει να είναι μόνο εργαζόμενος; Άνθρωπος δεν πρέπει να είναι;
Κύριε Βερέμη είστε αν δεν κάνω λάθος πολιτικός επιστήμονας και ιστορικός. Γιατί άραγε δεν βάλλατε ως παράδειγμα την Ιστορία που διδάσκεται σχεδόν με το ίδιο περιεχόμενο στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στα Α.Ε.Ι ή το μάθημα του Δικαίου. Αλλά και στην πρότασή σας για τα νέα μαθήματα, αν δεν σας έχει παρερμηνεύσει η δημοσιογράφος, αναφέρεστε στη Φυσική, στη Χημεία, στα Μαθηματικά, στην Ιστορία και στην Έκθεση. Φαντάζομαι κύριε Βερέμη πως εννοείτε τον εκσυγχρονισμό τους γιατί οι πάντες γνωρίζουν σε τούτη τη χώρα πως τα μαθήματα αυτά διδάσκονται (και πολύ σωστά) από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους και ακόμη παρά πέρα. Επιστήμονες έχουμε άφθονους κύριε Βερέμη για ανθρώπους ψάχνουμε.

Ειλικρινά έχω μείνει έκπληκτος με τις θέσεις σας



Βασίλης Μπαλάσκας
 

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 385
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 325
Σύνολο: 334

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.