*

Αποστολέας Θέμα: ποια φιλολογικά τμήματα έχουν διδαχτεί παιδαγωγικά και ειδική διδακτική;  (Αναγνώστηκε 19584 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
stratos91, δεν χρειαζεται να ζητας συγνωμη. δεν ησουν εσυ επιθετος. επιθετικοι ειναι καποιοι/ες του φιλολογικου. δηλ οσοι τελειωσαμε ιστορικο,αρχαιολογικο,φιλοσοφικο,παιδαγωγικο κλπ ειμαστε κατωτεροι κατα την αποψη τους και κακως λεγομαστε φιλολογοι. αν αυτο δεν ειναι κομπλεξ και οσοι το πρεσβευουν κομπλεξικοι τοτε τι ειναι?
ε, και ναι EVA30 ο ασεπ δειχνει τους καλυτερους τουλαχιστον στις γνωσεις αλλιως τι καθομαστε τωρα και διαβαζουμε? τι δηλ? επειδη ενα μεγαλο ποσοστο των επιτυχοντων ειναι αλλων τμηματων εκτος του φιλολογικου τοτε λενε οτι στον ασεπ δεν αναδεικνυονται οι καλυτεροι.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Το σοβαρό θέμα που τέθηκε εδώ είναι αυτό του διαχωρισμού των αντικειμένων. Θα πρέπει κάποια στιγμή να το απαιτήσουμε.
Για κάνε μια βόλτα και ρώτα τους φυσικούς τις εμπειρίες τους για το διαχωρισμό των κλάδων...
Αγάπη που είσαι να μάθουν κάποιοι τί συνέβη μετά τον διαχωρισμό στον κλάδο σας;;;

Καλό είναι να μη σηκώνουμε τη μύτη τόσο ώστε να μη βλέπουμε τις παγίδες των εκάστοτε κυβερνόντων...
Να διαχωρίσουμε τον κλάδο ώστε να βασιλέψει η ωρομισθία...να αρθεί η μονιμότητα κτλ κτλ κτλ Ωραίο δε φαίνεται;
Έλεος!Ο ένας τα βάζει με τον άλλο...ποιοί είναι φιλόλογοι...ποιές σχολές είναι καλές...γιατί εγώ ή ο άλλος είναι καλύτερος...Και οι άλλοι αλωνίζουν ανενόχλητοι τη στιγμή που εμείς τρωγόμαστε!
Ας ανοίξουμε καλύτερα κανένα βιβλίο αντί να χρυσώνουμε τα πτυχία μας και να τα φτύνουμε για να μη τα ματιάσουμε...Γιατί στο τέλος το μόνο που θα μας μείνει θα είναι το κάδρο...
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος eles

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
stratos91, δεν χρειαζεται να ζητας συγνωμη. δεν ησουν εσυ επιθετος. επιθετικοι ειναι καποιοι/ες του φιλολογικου. δηλ οσοι τελειωσαμε ιστορικο,αρχαιολογικο,φιλοσοφικο,παιδαγωγικο κλπ ειμαστε κατωτεροι κατα την αποψη τους και κακως λεγομαστε φιλολογοι. αν αυτο δεν ειναι κομπλεξ και οσοι το πρεσβευουν κομπλεξικοι τοτε τι ειναι?
ε, και ναι EVA30 ο ασεπ δειχνει τους καλυτερους τουλαχιστον στις γνωσεις αλλιως τι καθομαστε τωρα και διαβαζουμε? τι δηλ? επειδη ενα μεγαλο ποσοστο των επιτυχοντων ειναι αλλων τμηματων εκτος του φιλολογικου τοτε λενε οτι στον ασεπ δεν αναδεικνυονται οι καλυτεροι.

πδεν τίθεται θέμα ανωτερώτητας και κατωτερώτητας αλλά διαφορετικών επιστημινικών πεδίων. επιπλέον, ρε παιδιά συγγνώμη αλλά με την ίδια λογική γιατί να μην λεγόμαστε και εμείς ιστορικοί, αρχαιολογοι κ.τ.λ. εφοσον πήραμε και εμείς μαθήματα επιλογής από σας; τουλάχιστον όλοι (ή οι περισσότεροι) φιλολογοι, οι οποίοι έχουν διαδαχτει κάποιες ιστορίες όπως και εσείς κάποια αρχαία, έχουν το θάρρος να πουν πως δεν είναι καλά καταρτισμένοι σε αυτό το αντικείμενο. σε αντίθεση με κάποιους που το πάιζουν πανεπιστήμονες!

Αποσυνδεδεμένος eles

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Συγγνωμη, ανωτερότητας - κατωτερότητας . Άλλά με αυτά που διαβάζω θολώνω

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Έλα.........
Ποιος?
Με φώναξε κανείς?

Ας πω λοιπόν και εδώ τη γνώμη,σιγά μην δεν την έλεγα. :P

Ο κάθε ένας μας έχει την ιστορία του.
Πόσοι φιλόλογοι δεν πήραν πτυχίο με αντιγραφές και με σκονάκια.
Μη με πείτε κανείς.........
Δε ζω στον Άρη.
Πόσοι του ΦΠΨ δεν έκαναν πολύ σοβαρά την επιλογή των μαθημάτων τους και δεν ήταν επιμελείς φοιτητές?
Πόσοι δε μπήκαν σε κάποιο τμήμα γιατί για εκεί είχαν μόρια και τελικά δεν τους άρεσε καθόλου?
Εδώ βρε παιδιά έχουν διαφορές τεράστιες τα ίδια τα τμήματα μεταξύ τους.
Από τον οδηγό σπουδών και τις απαιτήσεις στην ύλη μέχρι τους καθηγητές και την κατεύθυνση.

Μιλάμε όμως για το μέσο όρο και όχι για τις εξαιρέσεις.
Υπάρχει καταλληλότερος από έναν απόφοιτο του κλασσικού της φιλολογίας για να κάνει αρχαία?
Δε νομίζω.
Ας αρχίσουν λοιπόν να μαλώνουν και οι του κλασσικού με τους γλωσσολόγους. :P


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος Vania

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1585
  • Φύλο: Γυναίκα
  • οσο ζω....διαβαζω...
    • Προφίλ
stratos91, δεν χρειαζεται να ζητας συγνωμη. δεν ησουν εσυ επιθετος. επιθετικοι ειναι καποιοι/ες του φιλολογικου. δηλ οσοι τελειωσαμε ιστορικο,αρχαιολογικο,φιλοσοφικο,παιδαγωγικο κλπ ειμαστε κατωτεροι κατα την αποψη τους και κακως λεγομαστε φιλολογοι. αν αυτο δεν ειναι κομπλεξ και οσοι το πρεσβευουν κομπλεξικοι τοτε τι ειναι?
ε, και ναι EVA30 ο ασεπ δειχνει τους καλυτερους τουλαχιστον στις γνωσεις αλλιως τι καθομαστε τωρα και διαβαζουμε? τι δηλ? επειδη ενα μεγαλο ποσοστο των επιτυχοντων ειναι αλλων τμηματων εκτος του φιλολογικου τοτε λενε οτι στον ασεπ δεν αναδεικνυονται οι καλυτεροι.

πδεν τίθεται θέμα ανωτερώτητας και κατωτερώτητας αλλά διαφορετικών επιστημινικών πεδίων. επιπλέον, ρε παιδιά συγγνώμη αλλά με την ίδια λογική γιατί να μην λεγόμαστε και εμείς ιστορικοί, αρχαιολογοι κ.τ.λ. εφοσον πήραμε και εμείς μαθήματα επιλογής από σας; τουλάχιστον όλοι (ή οι περισσότεροι) φιλολογοι, οι οποίοι έχουν διαδαχτει κάποιες ιστορίες όπως και εσείς κάποια αρχαία, έχουν το θάρρος να πουν πως δεν είναι καλά καταρτισμένοι σε αυτό το αντικείμενο. σε αντίθεση με κάποιους που το πάιζουν πανεπιστήμονες!
συμφωνω μαζι σου eles.οπως το πα θα το πω ξανα...ας μην ειμαστε κομπλεξικοι.κανενας δεν ειναι καλος σε ολα τουλαχιστον οταν θα βγει απο την σχολη του.και γω αν διαβασω καλα μαθηματικα μπορει και να περασω στον διαγωνισμο των μαθηματικων αν γινοταν αυτο.αλλα και τι μ αυτο??σπουδασα μαθηματικος ή μπορω να λεγομαι μαθηματικος?η σχολη σε κανει εστω και πιο λιγο ικανοτερο σ αυτο που σπουδασες απο καποιαυς αλλους που δεν το σπουδασαν.αυτο ειναι ολο.και μην μου πειτε οτι ενας ιστορικος δεν γνωριζει καλυτερη ιστορια απο εναν του φπψ ή της φιλολογιας ή ενας του φπ καλυτερη φιλοσοφια απο ενα ιστορικο ή φιλολογο...!ετσι και ενας φιλολογος ειναι καλυτερος σε νεα,αρχαια,λατινικα.γιατι λοιπον να λεγεται ο ιστορικος και ο φπ φιλολογος???εμεις λεγομαστε ιστορικοι ή φιλοσοφοι???αλλα αυτα τα ειπα και κακως τα ξαναλεω.οσον αφορα Αγαπη τα οσα ειπες ναι,φυσικα και ενας του κλασσικου ειναι ικανοτερος στα αρχαια απο εναν του γλωσσολογικου αλλα φαντασου οτι και ο γλωσσολογος οταν πηρα την ειδικευση ειχε ηδη τις βασεις στα αρχαια απο την πληθωρα αρχαιων στα μαθηματα κορμου.εγω π.χ διαλεξα μεσαιων-νεοελλ. γιατι απο τα αρχαια ειχα παρει ολα οσα θα μου επαρκουσαν για να διδαξω στο σχολεια.με την ειδικευση μου διαλεξα κατι που μου αρεσε να ασχοληθω παραπανω οχι κατι στο οποιο ημουν καλη ή κακη ή ηταν ευκολο,αν και υπαρχουν και αυτα τα ενδεχομενα. αλλα βρεεε παιδια ετσι εχει το πραγμα και δεν αλλαζει ειτε μας αρεσει ειτε οχι στην ιδια μοιρα ειμαστε ολοι μας!ας αφησουμε λοιπον τους διαξιφισμους και τα νευρα!!!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Supergirl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Είμαι και φαίνομαι
    • Προφίλ
Διαβασα προσεκτικα το θεμα και πιστευω πως ολοι μας εχουμε καποιο δικιο αλλα το θεμα ειναι να διεκδικησουμε κατι καλυτερο.

Με εκπληξη διαβασα οτι στο ΦΠ Θεσσαλλονικης κανουν διδακτικη και στα τρια αντικειμενα! Γιατι ρε παιδια 4 χρονια διπλα διπλα ημασταν γιατι δεν το εμαθα νωριτερα?

Εγω τελειωσα ιστορικο αρχαιολογικο (ειδικευση ιστορια) και η αδερφη μου ελληνικη φιλολογια (νεολληνικο) και οι δυο στο ΑΠΘ κι εχω καλη εικονα του τι παιζει.

Αυτο που λετε οτι το πανεπιστημιο ειναι μια αφορμη ειναι μια καραμελα που μασανε οι πανεπιστημιακοι που βαριουνται να κανουν τη δουλεια τους, δε μπορουν να συνεννοηθουν μεταξυ τους αλλα ολοι μαζι απαξιώνουν τη δευτεροβαθμια εκπαιδευση ετσι ωστε να προσαρμοσουν με τα δεδομενα αυτης  i)τα μαθηματα τους και ii)το προγραμμα σπουδων του εκαστοτε τμηματος.

Ζουν με την αυταπατη και προσπαθουν να πεισουν κι αλλους για αυτο οτι οι σπουδες ειναι για τις σπουδες (ή αντε για την ερευνα που αυτο στεκει) και οχι για επαγγελματικη αποκατασταση στο δημοσιο. Ναι, εμεις ερχομαστε απλως να διευρυνουμε τους οριζοντες μας και να τους θαυμαζουμε που καθονται στις μονιμες καρεκλες τους.

i)Ειναι μηπως ψεμα οτι στη φιλολογια απθ οι περισσοτεροι καθηγητες (π.χ.στη νεολ. λογοτεχνια) διδασκουν συγγραφεις η εργα τους για τα οποια οι ιδιοι κανουν μελετες και μιας και το ξερουν καλα, μην κανουν κανα κοπο παραπανω, και φυσικα ειναι εντελως ασχετα με τι διδασκεται στο σχολειο?

ii)Αφου αποφοιτησα το 2006 γινοταν μια αλλαγη στο προγραμμα σπουδων του ιστορικου οπου αφαιρουνταν σχεδον ολα τα 8 μαθηματα ελευθερης επιλογης για να ελλαττωθουν τα μαθηματα και να τελειωνουν τα παιδια πιο γρηγορα.

Αυτο γινεται για να περιοριστουν οι αιωνιοι φοιτητες και να ειναι σε καλυτερη θεση το τμημα στην αξιολογηση που μπορει να ερθει. Γιατι αυτο χρειαζονται τα υπεροχα πανεπιστημια μας ενα μπαμπουλα για να μην ταλαιπωρουν και βγαζουν αστοιχειωτους τους φοιτητες τους και ολους εμας.
Να ερθει και να τους πει καποιος αμεσα τι πτυχιουχους βγαζεις? με τι μελλον καθηγητες? ερευνητες? τι? (αλλα οχι η συνδεση σπουδων και αγορα εργασιας ειναι αμαρτημα, ειναι για τους τεχνοκρατες, εμεις οι φιλολογοι ανθρωποι του πνευματος τετοια πραγματα?)

Τωρα ερχεται ο Ασεπ στα κλεφτα βαζει αυτα τα κριτηρια εισαγωγης που στην τελικη εχουν μια βαση γιατι ολα θα τα διδαξουμε και παιζουμε κρυφτουλι.-Καλε εσυ ειχες αυτο το μαθημα? -Oχι δεν το ειχα, τι εσυ το ειχες? -Oχι ο μπατζανακης μου το ειχε. -Πωπω αυτος ειναι ανωτερος, εμεις ειμαστε κατωτεροι  Και ολοι μπαινουμε σ' αυτη τη λουμπα της φαγωμαρας μεταξυ μας και αφηνουμε τους υπευθυνους στην απεξω.

Κ επανερχομαι στο προγραμμα σπουδων που θελει χερι. Να μια προταση εκτος απο το 1 παιδαγωγικο μαθημα που ειχαμε να μπει υποχρεωτικη η διδακτικη αρχαιων, νεων, ιστοριας. Κ αυτο θα ηταν το καλυτερο.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ, ΝΕΩΝ, ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΣΟΦΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΤΟΡΙΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ.



« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 27, 2008, 03:18:21 pm από Supergirl »
Αν θέλεις να διοριστεί η Supergirl στείλε ΠΕ 02 στο 2010!

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Ρίχνοντας μια ματιά σε παλιότερα θέματα, βρήκα το συγκεκριμένο και μετά λύπης διαπιστώνω πως ο κομπλεξισμός και οι προβληματικές συμπεριφορές που προέρχονται από φοιτητές-πτυχιούχους τμημάτων Φιλολογίας καλά κρατεί! Συνάδελφοι, συνέλθετε! Το να διατυπώνετε μια άποψη, τη δική σας, δε σημαίνει ότι μπορείτε να απαξιώνετε τμήματα, επιστήμες, ανθρώπους. Και το τραγελαφικό;! Να ζητάτε συγγνώμη κατόπιν, επειδή γνωρίζετε πως θα θίξετε άλλους ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ σας! ΝΤΡΟΠΗ! Η συζήτηση περί των τμημάτων μας έχει εξαντληθεί. Και οι προβληματικές (ψυχοπαθολογικές πια) αντιλήψεις περί ανωτερότητας κάποιων ΚΑΘΑΡΩΝ συνεχίζεται. Εντάξει, λοιπόν, κύριοι και κυρίες κλασικοί κυρίως, αλλά και άλλων κατευθύνσεων τμημάτων Φιλολογίας (αναφέρομαι ΜΟΝΟ σε όσους υποστηρίζουν τα παραπάνω που διάβασα), συνεχιστές φασιστικών νοοτροπιών, κάνετε σαπούνια τους ΦΠΨ ή τους Ιστορικούς και Αρχαιολόγους. Εντάξει; Θα είστε ικανοποιημένοι, όταν θα βλέπετε να λιώνουν οι σάρκες τους; Μήπως πρωτίστως να τους κατασπαράξετε; Να μη μείνει κανείς τους πάνω στη γη; Μα δεν ντρέπεστε; Τόσο πολύ σας ενοχλεί η ύπαρξη αυτών των τμημάτων; Τόσο πολύ σας αγχώνει, σας τρομάζει η ύπαρξή τους;
Vania, eles και eva30 είστε εκτός πραγματικότητας. Αυτό δε θα μας απασχολούσε, πρόβλημά σας είναι εξάλλου. Το να διατυπώνετε όμως τέτοιες απόψεις χωρίς ουσιαστική τεκμηρίωση και επιχειρήματα είναι ανεπίτρεπτο. Όπως έγραψε και ο συνάδελφος Μάρκος αγνοείτε ΠΑΝΤΕΛΩΣ βασικά στοιχεία ιστορίας της εκπαίδευσής μας (περί ενιαίας Φιλοσοφικής σχολής κλπ.). Και εγώ θα συμπληρώσω κάτι για το οποίο "πλανάσθε πλάνην οικτράν"! Ξέρετε τι σημαίνει ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ; Αυτός ο συμβατικός όρος που επιλέχθηκε, για να προσδιορίζει όλους τους καθηγητές των ανθρωπιστικών μαθημάτων, είναι πια το πρόβλημα; Ας τον αντικαταστήσουμε τότε, για να πάψει αυτός ο ρατσισμός και αυτή η εμπάθεια. Ο όρος "φιλόλογος" αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τους καθηγητές των λεγομένων "φιλολογικών" μαθημάτων: αρχαίων, λατινικών, λογοτεχνίας, έκθεσης, ιστορίας, φιλοσοφίας, ψυχολογίας. Όλα αυτά είναι αντικείμενα τμημάτων Φιλολογίας;! Όχι βέβαια. Μη συγχέετε, λοιπόν, τον καθηγητικό μας τίτλο, με τον όρο του ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ φιλολόγου, είτε κλασικού είτε βυζαντινολόγου είτε νεοελληνιστή. Για τον γλωσσολόγο δε θα χρησιμοποιήσω τον επιστημονικό όρο "φιλόλογος", γιατί η Γλωσσολογία αποτελεί ΑΥΤΟΝΟΜΗ επιστήμη. Όλοι όμως οι πτυχιούχοι ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ κατεύθυνσης των 3 ελληνικών τμημάτων των φιλοσοφικών μας σχολών είναι καθηγητές φιλόλογοι ΚΑΙ επιστήμονες στο αντικείμενο που ειδικεύτηκαν. Γι'αυτό μιλάμε για φιλόλογο - ιστορικό, φιλόλογο - παιδαγωγό, φιλόλογο - νεοελληνιστή! Διεκδίκησε κάποιος φιλόσοφος τον τίτλο του κλασικού; Κάποιος παιδαγωγός τον τίτλο του γλωσσολόγου; Κάποιος ιστορικός τον τίτλο του νεοελληνιστή; Επιστήμονες είμαστε ΟΛΟΙ στα αντικείμενα που ειδικευτήκαμε, για τις οποίες είμαστε ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ. Καθηγητές φιλόλογοι όμως είμαστε ΟΛΟΙ, ίσοι, ...πεντακάθαροι και αξιοπρεπείς, κάτι που αποδεικνύουμε χρόνια τώρα από το πόστο που βρισκόμαστε. Και διαχωρισμούς μην ορέγεται κανείς. Διαχωρισμός δε γίνεται και δεν πρέπει να γίνει, αν αγαπάτε τις ανθρωπιστικές σπουδές και δεν επιθυμείτε να τις θυσιάσετε στο βωμό του προσωπικού σας συμφέροντος ή του κόμπλεξ. Είδαμε και τα αποτελέσματα του διαχωρισμού των ΠΕ04 - Φυσικών. Αλήθεια και εκείνοι ΦΥΣΙΚΟΙ δε λέγονται όλοι;;; Ακόμα και αυτοί που είναι ειδικευμένοι στη Χημεία (Χημικοί), στη
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 25, 2010, 07:55:08 pm από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Όσον αφορά στο θέμα μας, συνάδελφε, προφανώς εννοείς τα τμήματα Φιλολογίας και όχι τα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και τα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Γιατί για τα ΦΠΨ δεν τίθεται θέμα παιδαγωγικών μαθημάτων, αφού διδάσκονται πολλά (και ειδικές διδακτικές αρχαίων ελληνικών, λατινικών, νοελλ. λογοτεχνίας, νεοελλ. γλώσσας, έκθεσης, ιστορίας, φιλοσοφίας κλπ.), κυρίως οι φοιτητές -όπως είναι λογικό- των Τομέων Παιδαγωγικής (μπορώ να το επιβεβαιώσω προσωπικώς για το τμήμα και την κατεύθυνση του ΕΚΠΑ) και είναι τα ΜΟΝΑ τμήματα που έχουν την παιδαγωγική επάρκεια (Νόμος 2525/97). Το γράφω, γιατί διάβασα απαντήσεις συναδέλφων από ΦΠ ΑΠΘ, Ιστορίας & Αρχαιολογίας κλπ. Πάντως, τα τμήματα Φιλολογίας δε διδάσκονται επαρκώς μαθήματα Παιδαγωγικής & Διδακτικής (Γενικής και Ειδικής), κάτι που μπορούμε να διαπιστώσουμε μελετώντας τα προγράμματα σπουδών τους.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 25, 2010, 08:19:52 pm από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος hope_x

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Όσον αφορά στο θέμα μας, συνάδελφε, προφανώς εννοείς τα τμήματα Φιλολογίας και όχι τα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και τα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Γιατί για τα ΦΠΨ δεν τίθεται θέμα παιδαγωγικών μαθημάτων, αφού διδάσκονται πολλά (και ειδικές διδακτικές αρχαίων ελληνικών, λατινικών, νοελλ. λογοτεχνίας, νεοελλ. γλώσσας, έκθεσης, ιστορίας, φιλοσοφίας κλπ.), κυρίως οι φοιτητές -όπως είναι λογικό- των Τομέων Παιδαγωγικής (μπορώ να το επιβεβαιώσω προσωπικώς για το τμήμα και την κατεύθυνση του ΕΚΠΑ) και είναι τα ΜΟΝΑ τμήματα που έχουν την παιδαγωγική επάρκεια (Νόμος 2525/97). Το γράφω, γιατί διάβασα απαντήσεις συναδέλφων από ΦΠ ΑΠΘ, Ιστορίας & Αρχαιολογίας κλπ. Πάντως, τα τμήματα Φιλολογίας δε διδάσκονται επαρκώς μαθήματα Παιδαγωγικής & Διδακτικής (Γενικής και Ειδικής), κάτι που μπορούμε να διαπιστώσουμε μελετώντας τα προγράμματα σπουδών τους.

αυτο τωρα πως το εννοεις; με μπερδευει η αναφορα σου στο Νόμο ???

anyway, προσωπικά , πλέον, πιστευω πως το σωστο ερωτημα πρεπει να τεθει σε άλλη βάση, ως εξης: Ποια από τα Φιλολογικα τμηματα εχουν κάνει πρακτικη ασσκηση;
γιατι ο,τι θεωρητικο και να διαβασεις και 49 μαθηματ ειδικης να κανεις αν δεν εχεις ταλεντο και δε το θες δε γινεται τιποτα. ειμαι απο αυτους που πιστευουν πως ΔΑΣΚΑΛΟΣ γεννιέσαι, δε γίνεσαι.
σαφως και οι γνωσεις παιδαγωγικων ειναι εκ των ων ουκ ανευ αλλα μήπως πριν γινει η παιδαγωγικη επιστημη δεν υπηρχαν κορυφαιοι ΔΑΣΚΑΛΟΙ;
η εμπειρια ομως , η πραξη βοηθα πολυ περισσοτερο.

να διευκρινησω το αυτονοητο πως πρακτικη δε θεωρω αυτες τις παρακολουθησεις σε σχολεια που εχουμε κανει ολοι οι φοιτητες ολων των τμηματων στο ΕΚΠΑ. (για αλλα αει δε ξερω τι παιζει, ειλικρινα) ουτε καν αυτη την προαιρετικη πρακτικη του κλασικου που γινεται τα τελευταα 4 περιπου χρονια και περιλαμβανει πολλες παρακολουθησεις σε σχολεια και 3-4 αν εισαι τυχερος διδασκαλιες.
πρακτικη κανονικη 6μηνης τουλαχιστον διαρκειας κατα την οποια θα ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ και θα αξιολογησαι. τετοια ποσα τμηματα κανουν;

δε νομιζω να το βρισκετε παραλογο..καθε τμημα που σεβεται τον εαυτο του εχει πρακτικη πριν τη ληψη πτυχιου.πχ οι οικονομικες σχολες. οι καθηγητικες σχολες γιατι να μην εχουν;;
 αλλα ελα μωρε εμεις οι καθηγητες δε κανουμε και τιποτα σπουδαιο...απλως στη β-βαθμια διδασκουμε...οποιο τμημα και να τελειωσαμε μαθαμε πραγματα αχρηστα που δε θα διδαξουμε ποτε...μηπως να διδασκουν οι αποφοιτοι λυκειου τελικα;; (σαφως και αυτα τα λεω ειρωνικα αλλα τα εχω ακουσει στα σοβαρα απο """""συναδελφους""""")
 και αυτα τα πειραματικα τι τα εχουμε τοτε;;
ρητορικες ερωτησεις δε χρειαζετε να απαντησετε! ;D

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Θα απαντήσω, πώς... :) Εξάλλου γιατί κάνουμε τη συζήτηση; Δεν εννοώ τίποτα παραπάνω με την αναφορά μου στο Νόμο εκτός από αυτό που ορίζει ο ίδιος ο Νόμος 2525/97. Και δεν αναφέρθηκα στην τροποποίηση που έγινε κατόπιν "πιέσεων", αλλά έτσι όπως γράφτηκε αρχικώς. Και είναι ακριβώς όπως το έγραψα: Μόνο τα τμήματα ΦΠΨ, δημοτικής εκπαίδευσης, νηπιαγωγών/προσχολικής εκπαίδευσης και ΑΠΣΑΙΤΕ/πρώην ΣΕΛΕΤΕ απαλλάσσονται του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Η υπουργός, σύμφωνα με τις δηλώσεις της, θα το ξαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα του ΠΠΔΕ, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή.

Σε αυτό που γράφεις περί ταλέντου διδασκαλίας θα με βρεις μερικώς έως ελάχιστα σύμφωνο. Το ταλέντο μπορεί να βοηθήσει, όπως για παράδειγμα στις τέχνες. Η Παιδαγωγική και ο κλάδος της η Διδακτική είναι όμως επιστήμη. Δεν μπορείς να βασίζεσαι στην τυχαιότητα, σε υποκειμενικούς χειρισμούς, σε ερασιτεχνισμούς και μιμητισμούς (τα έχω επανειλημμένως γράψει), γιατί μπορεί να αποβούν επικίνδυνοι.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 31, 2010, 03:19:47 pm από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος palaipso

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Διαβάζω όλα αυτά σχετικά με το παιδαγωγικό πιστοποιητικής επάρκειας και θέλω να θέσω ένα απλούστατο ερώτημα; Χωρίς να έχει ακόμη καν ψηφιστεί το νέο έκτρωμα νομοσχέδιο εμεις το έχουμε ήδη αποδεχετεί;;;
2. Ευθυνόμαστε εμείς για την  ανεργία μας;για το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων που τελειώνουν τις λεγόμενες καθηγητικές σχολές κατευθύνονται προς για την εκπαίδευση γιατι δεν υπάρχει άλλη εργασιακή διέξοδος;
3. ευθυνόμαστε  εμείς για τον προγραμματισμό που έκανε τόσα χρόνια το υπουργείο παιδείας;
4. Θα δεχτούμε να μας βάλλουνε και άλλα εμπόδια σχετικά με τα πολυδιαφημισμένα προσόντα και την ψευδή αξιοκρατία τους;
είμαστε άχρηστοι που τελειώσαμε την τάδε σχολή με το χάλια πρόγραμμα σπουδών! είμαστε άχρηστοι που με 300 ευρώ πηγαίνουμε απο χωριό σε ραχούλα και τανάπαλιν είμαστε άχρηστοι και οι κύριοι υπέυθυνοι για την ανεργία μας και την κατάντια του σχολείου , όπως υποστηρίζει η ένδοξη υπουργός μας ;;;;
ΕΛΕΟΣ
εδώ ο κόσμός καίγεται και το ..........................

Αποσυνδεδεμένος claire_t

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Δυστυχώς κάπου διάβασα μια απαξίωση για τα παιδαγωγικά. Η γνώμη μου είναι πως τα παιδαωγικά είναι εξαιρετικά χρήσιμα σε οποιοδήποτε κλάδο ενός εκπαιδευτικού. Πλέον διδάσκονται σε όλες τις σχολές όλων των κλάδων (παλαιότερα δεν ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο) και πιστεύω πως όσα και να διδαχθεις δεν είναι αρκετά. Πρέπει να διαβάσεις και μόνος σου επιπλέον πράγματα, ο εκπαιδευτικός πέρα από τις γνώσεις του στο αντικείμενό του πρέπει να ξέρει πώς να συμπεριφερθεί στο παιδί, έχει σημασία πώς να το διδάξει, όχι απλά να πει ό,τι έχει να πει και φύγει. Γνωρίζω εκπαδευτικούς άριστους επιστήμονες με διδακτορικά και πάρα πολλές γνώσεις, οι οποίοι δεν έχουν μεταδοτικότητα και δεν ξέρουν να συμπεριφερθούν σε ένα παιδί/έφηβο.

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
palaipso, ο Νόμος 2525 έχει ψηφιστεί από το 1997, αλλά δεν τέθηκε σε εφαρμογή και κάποια στιγμή τροποποιήθηκε. Το θέμα του ΠΠΔΕ υφίσταται εδώ και χρόνια, δεν είναι καινούρια υπόθεση. Η παιδαγωγική κατάρτιση ενός εκπαιδευτικού είναι βασικό κεφάλαιο, όπως ανέφερε και η claire. Δε μίλησε κανείς για "αχρηστία" κάποιου πτυχιούχου που ολοκλήρωσε τις σπουδές του σε οποιοδήποτε τμήμα. Αλλά πχ. ένας επιστήμονας μαθηματικός δεν είναι απαραιτήτως και έτοιμος, ώστε να προσφέρει επαρκώς τις υπηρεσίες του στην εκπαίδευση.
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182567
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 626
Σύνολο: 640

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.