*

Ψηφοφορία

Κατάργηση των Θρησκευτικών;

Ναι ή μετατροπή τους σε Θρησκειολογία
134 (60.6%)
Όχι βέβαια, να μείνει ως έχει
87 (39.4%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 216

Αποστολέας Θέμα: Κατάργηση των Θρησκευτικών;  (Αναγνώστηκε 48254 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #98 στις: Απρίλιος 21, 2008, 10:09:12 πμ »
Και για οσους δεν εχουν υπομονη, μπορουν να διαβασουν τη συνεντευξη του στην Καθημερινή .




«Σκοτώσαμε τον Θεό και ορφανέψαμε»
 Ο πατήρ Φιλόθεος Φάρος αποτιμά με λόγο οξύ στην «Κ» τη σχέση μερίδας πιστών με το Θείο και τον ρόλο της Εκκλησίας
Του Νικου Παπαχρηστου

«Ο Θεός είναι νεκρός. Τον έχουμε σκοτώσει και είμαστε ορφανοί». Με τα λόγια αυτά που καταρχήν ξαφνιάζουν, σοκάρουν, ο 78χρονος ιερέας π. Φιλόθεος Φάρος αποτιμά τη σημερινή σχέση μεγάλης μερίδας πιστών με το Θείο, μια σχέση «καταναλωτική» την οποία όπως υποστηρίζει ενισχύουν με τη στάση ζωής τους πολλοί κληρικοί. Με λόγο τολμηρό, ενίοτε καυστικό αλλά και αυτοκριτικό ο π. Φιλόθεος είναι ο πρώτος ιερέας που δεν διστάζει να χαρακτηρίσει σωστή την απόφαση για το «σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης» αφού η Πολιτεία απευθύνεται σε πολίτες και όχι σε πιστούς. Χαρακτηρίζει «φαρισαίους» και «υποκριτές» ιεράρχες και κληρικούς που έσπευσαν να μιλήσουν για «πορνεία» και «κουσούρια», υποστηρίζοντας ότι όσοι εμφανίζονται αυστηροί στην πραγματικότητα αναζητούν «άλλοθι» για να αποπροσανατολίσουν από δικές τους «αμαρτωλές» πράξεις. Αυτούς μάλιστα θεωρεί υπεύθυνους για το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι καταλήγουν σε ψυχιάτρους φορτωμένοι ενοχικά σύνδρομα. «Μακάρι να ενδιαφερόντουσαν για την ελληνική οικογένεια αλλά αδιαφορούν πλήρως», επισημαίνει. Οσο για εκείνους που βλέπουν μια νέα επίθεση κατά της Εκκλησίας απαντά με νόημα: «Η Εκκλησία του Χριστού δεν κινδυνεύει από εξωτερικούς εχθρούς». Οι θέσεις του πατρός Φιλόθεου Φάρου, όπως τις αναπτύσσει σήμερα στην «Κ», που θίγουν και το πλαίσιο σχέσεων Πολιτείας-Εκκλησίας, σίγουρα θα αποτελέσουν αφορμή διαλόγου, αφού πολλοί θα συμφωνήσουν πολλοί θα διαφωνήσουν, άλλοι θα συνυπογράψουν, άλλοι θα θυμώσουν...

«Η Πολιτεία ορθώς πράττει και προωθεί το Σύμφωνο. Το ερώτημα όμως είναι αν η Ελλάδα είναι μια κοινοβουλευτική δημοκρατία ή μια θεοκρατία τύπου «Χομεϊνί». Φαίνεται πως σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό η Ελλάδα είναι θεοκρατία. Είναι χαρακτηριστικό πως υποψήφιοι βουλευτές, δήμαρχοι και άλλοι πολιτευόμενοι πριν ξεκινήσουν την προεκλογική τους εκστρατεία πρέπει να περάσουν να φιλήσουν το χέρι του Δεσπότη. Και θα φροντίσουν οι κάμερες να το απαθανατίσουν αυτό, για να τους δουν οι ψηφοφόροι τους γιατί αλλιώς δεν έχουν ελπίδες...», λέει ο π. Φιλόθεος Φάρος.

Χωρίς περιστροφές δηλώνει στην «Κ» αντίθετος με το πνεύμα της πρόσφατης αυστηρής απόφασης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που χαρακτήριζε «πορνεία» κάθε συζυγική σχέση εκτός του ορθοδόξου γάμου. «Δείχνει την ουσιαστική απομάκρυνση από το πνεύμα του Ευαγγελίου. Κατά την γνώμη μου διαστρέφεται το πνεύμα της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού. Οι κανόνες, σύμφωνα με την Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο, είναι φάρμακα και παιδαγωγικά μέτρα που χρησιμοποιούνται κατά την κρίση του πνευματικού. Δεν είναι νόμοι. Ο Χριστός άλλωστε ήρθε για να αλλάξει το καθεστώς της ιουδαϊκής παράδοσης και ιδιαίτερα της φαρισαϊκής. Και ζητάει την επιδίωξη της εσωτερικής αναπτύξεως. Οχι την αντιμετώπιση του κακού με μια νομική και αστυνομική αντίληψη. Ομως μέσα στη ζωή της Εκκλησίας το ιουδαϊκό φαρισαϊκό πνεύμα έχει εισχωρήσει από πολύ νωρίς» σημειώνει και προσθέτει: «Ο Χριστός λέει ότι πορνεία και άλλα κακά πράγματα έρχονται από την καρδιά του ανθρώπου. Δεν καταδικάζει κανέναν αμαρτωλό. Μόνο τον υποκριτή. Το πνεύμα του Χριστού δεν είναι νομικό, αλλά προσπαθεί να δείξει ποια είναι η ουσία της αμαρτίας. Δεν είναι μια εξωτερική συμπεριφορά. Για παράδειγμα φόνος για τον Χριστό είναι η απόρριψη του άλλου. Συνεπώς στη διδασκαλία του δεν χωράει η “αυτοδικαίωση”. Κανείς δεν μπορεί να λέει εγώ είμαι ενάρετος και να κατηγορεί κάποιον άλλο σαν αμαρτωλό»...

«Υποκριτές και Φαρισαίοι»

Πολλοί μητροπολίτες αφήνουν να εννοηθεί πως θα πρέπει να επιβληθούν πνευματικές κυρώσεις σε βάρος όσων προχωρήσουν στη σύναψη «Συμφώνου Συμβίωσης». Τι λέει για αυτό ο πατέρας Φιλόθεος;

«Ο Χριστός ήταν σαφής όταν είπε πως δεν ήρθε να κρίνει αλλά να σώσει τον κόσμο. Μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε. Αντιθέτως, καταδικάζει ξεκάθαρα συγκεκριμένες συμπεριφορές όπως την υποκρισία. Μιλώντας στους Φαρισαίους, οι οποίοι έκαναν όσα κάνουμε εμείς οι κληρικοί σήμερα, στηλίτευσε το ενδιαφέρον τους για τα περίτεχνα κοσμήματα, τα περίλαμπρα άμφια, την επιδίωξή τους να κάθονται στις πρώτες θέσεις των δείπνων αλλά και την εκμετάλλευση φτωχών ανθρώπων. Ο Χριστός συνεχώς καταδικάζει την υποδούλωση στα υλικά αγαθά, τη χλιδή και την πολυτέλεια. Ολα αυτά αφορούν εμάς τους παπάδες. Ζούμε ζωή πριγκιπική, μετακινούμεθα με τις κράισλερ και τις μερσεντές, μας υπηρετεί ένα σωρό κόσμος, φορτωνόμαστε όλα αυτά τα χρυσά και έχουμε και την απόλυτη εξουσία στην ψυχή των ανθρώπων. Είναι ανατριχιαστικά πράγματα αν σκεφτείτε ότι γίνονται στο όνομα του Χριστού που περπατούσε ξυπόλητος και δεν είχε πού την κεφαλήν κλίναι. Ε, λοιπόν, είμαστε ανακόλουθοι με όσα δίδαξε ο Χριστός. Και επομένως το λιγότερο που θα περίμενε κάποιος από εμάς είναι να μην πετάμε πέτρες στους άλλους. Οι δικές μας αμαρτίες είναι εκείνες που κυρίως καταδίκασε ο Ιησούς Χριστός. Πώς να το κάνουμε· δεν μίλησε για τις προγαμιαίες σχέσεις, αλλά είπε ξεκάθαρα πως δεν γίνεται να υπηρετεί κάποιος δύο Κυρίους, τον Θεό και τον Μαμωνά. Είπε επίσης πως όποιος έχει δύο χιτώνες να δίνει τον ένα».

«Εμείς οι παπάδες έχουμε πολλές νευρώσεις σχετικά με τον ερωτισμό. Και πολλά από αυτά που λέμε μπορεί να είναι συνέπεια των νευρώσεών μας», υποστηρίζει μιλώντας στην «Κ» ο π. Φιλόθεος. «Πιστεύω ότι οι αυστηρότεροι από εμάς τους κληρικούς στα θέματα της σεξουαλικής ηθικής είναι είτε πιο νευρωτικοί σε σχέση με τον ερωτισμό είτε κρύβουν τα περισσότερα και θέλουν να έχουν ένα άλλοθι. Εμφανίζονται δηλαδή αυστηροί για να μην επιτρέψουν στον απλό άνθρωπο να σκεφθεί πως αυτοί μπορεί να έχουν μια έντονη προσωπική ζωή, σχετική με αυτό που εξίσου έντονα καταδικάζουν. Αναμφισβήτητα, πάντως, όταν κάποιος ελέγχει τον ανθρώπινο ερωτισμό έχει στα χέρια του αλυσοδεμένους τους ανθρώπους».

Το χάσμα

Τη στιγμή που η Ιεραρχία υποστηρίζει πως το «Σύμφωνο» στρέφεται εναντίον του θεσμού της οικογένειας, ο π. Φιλόθεος κάνει λόγο για πλήρες χάσμα με την κοινωνία. «Ακούω κάποιους μητροπολίτες να λένε ότι ενδιαφέρονται για την ελληνική οικογένεια. Μακάρι να ενδιαφέρονταν, αλλά αδιαφορούν πλήρως και είναι και ανίκανοι να κάνουν κάτι για να αντιμετωπίσουν την κρίση στην οικογένεια. Οι περισσότεροι δεσποτάδες και παπάδες είναι ποιμαντικά ανύπαρκτοι και δεν έχουν σταθεί ποτέ στο πλευρό ενός ανθρώπου που έχει ανάγκη. Οχι να του δώσουμε ρετσέτες, αλλά απλά να σταθούμε πλάι του. Γιατί πολλές φορές αυτό που χρειάζεται ο άνθρωπος που έχει μια δυσκολία δεν είναι να του δώσουμε μια λύση, αλλά να δει ότι νοιαζόμαστε γι’ αυτόν.

Αυτήν τη στιγμή η ελληνική οικογένεια βρίσκεται σε τρομερή κρίση. Σήμερα, ένα τεράστιο ποσοστό νέων είναι παροπλισμένοι με ψυχικές διαταραχές· πολλές από τις οποίες οφείλονται σε κάποιους παπάδες που είναι λαύροι κατά των σαρκικών αμαρτημάτων. Εμείς οι παπάδες οδηγούμε τα παιδιά στους ψυχιάτρους. Οταν ακούω ψυχίατρο παπά να λέει ότι έχει θεραπεύσει ομοφυλοφίλους ξέρω ότι έχει αποπειραθεί να τους κάνει ψυχολογική λοβοτομή. Και τους έχει παραδώσει σε τρομερά βασανιστήρια και ενοχικά σύνδρομα. Ο διεθνούς κύρους κατάλογος της ψυχοπαθολογίας που εκδίδει η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία εδώ και 50 χρόνια δεν θεωρεί την ομοφυλοφιλία αρρώστια. Υπάρχουν όμως Ελληνες παπάδες που τη θεωρούν αρρώστια. Και πιστεύω πως εκείνος που προσπαθεί να θεραπεύσει έναν ομοφυλόφιλο είναι ο ίδιος άρρωστος που χρησιμοποιεί ταλαίπωρους ανθρώπους για να δώσει τη δική του νευρωτική μάχη».

Με έντονη αυτοκριτική διάθεση, ο π. Φιλόθεος καταδικάζει την εξουσιαστική συμπεριφορά ορισμένων κληρικών. «Κοιτάξτε, εμείς οι κληρικοί στο μεγάλο μας ποσοστό εσωτερικά είμαστε τενεκέδες ξεγάνωτοι. Και προσπαθούμε να καλύψουμε την αίσθηση της εσωτερικής μας ανεπάρκειας. Γιατί πολλοί από εμάς, αν μας βγάλετε τα γένια και τα ράσα, δεν είμαστε τίποτα. Θα ήμασταν σκέτα μηδενικά. Ομως με αυτά τα συμπράγαλα που φοράμε αποκτάμε κύρος, μπορούμε να καθορίζουμε τις ζωές των άλλων, κρέμονται οι άλλοι από το στόμα μας, αποκτάμε εξουσία. Και έτσι νομίζουμε ότι θα αυξήσουμε την αυτοεκτίμησή μας. Κούνια που μας κούναγε. Δεν αφορά βέβαια τους πολλούς ότι δεν αυξάνουμε την αυτοεκτίμησή μας. Τους αφορά όμως ότι τους βασανίζουμε και τους οδηγούμε στον Καιάδα των ψυχοφαρμάκων που είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή. Επίσης, πολλοί κληρικοί θέλουμε να βρούμε κάποιον άλλο τρόπο να δείξουμε ότι έχουμε λόγο υπάρξεως. Ασχολούμαστε με το Σκοπιανό ή με άλλα παρεμφερή πράγματα –άσχετα με την αποστολή μας– για να δείχνουμε ότι κάτι έχουμε κάνει. Εχουν καμία σχέση αυτά με όσα δίδαξε ο Χριστός;».

Για τον π. Φιλόθεο η απάντηση της Εκκλησίας στο «Σύμφωνο» δεν πρέπει να είναι η τιμωρία όσων το επιλέξουν, αλλά η πρόταση ζωής που κάνει ο Χριστός. «Οι βασικές αρχές του Χριστού είναι η αγάπη του ανθρώπου για τον Θεό και η αγάπη για τον συνάνθρωπο. Η σχέση με τον άλλο είναι βασική πηγή ζωής για τον άνθρωπο. Αλλά οι σχέσεις είναι περίπλοκες και χρειάζεται αγώνας για να είναι όσο γίνεται περισσότερο υγιείς. Η ερωτική πλευρά τους είναι η πιο καίρια. Και εκεί εύκολα γίνονται πολλές εκτροπές. Οσες περισσότερες τόσο λιγότερη πληρότητα ζωής υπάρχει. Και η πληρότητα στη ζωή έρχεται μέσα σε σχέσεις ουσιαστικές, που παίρνουν χρόνο, κόπο, θέλουν αγώνα. Αν ζητούν οι νέοι κάποιο συγχωροχάρτι δεν είναι πολύ διαφορετικοί από τους παπάδες που τους το αρνούνται», επισημαίνει. «Στις μέρες μας ο Θεός είναι νεκρός. Τον έχουμε σκοτώσει και είμαστε ορφανοί. Τα λόγια που λέμε, τα μεγάλα, τα επουράνια, τα πνευματικά όχι μόνο δεν ακτινοβολούν πίστη, αλλά φανερώνουν την αγωνία μας να καλύψουμε την έλλειψη της πίστεώς μας. Γιατί η πίστη δεν μεταδίδεται με μπλα μπλα, αλλά ακτινοβολεί. Δεν λες εγώ πιστεύω, αλλά ο τρόπος που ζεις δείχνει ότι πιστεύεις. Σήμερα ο τρόπος ζωής όλων μας δείχνει ότι δεν πιστεύουμε. Προσεγγίζουμε την πίστη σαν ένα καταναλωτικό αγαθό. Εχουμε από αυτό, από εκείνο, τα έχουμε όλα και λέμε άντε τώρα να εξασφαλίσουμε και ένα οικοπεδάκι στον παράδεισο



Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:21:08 »

Αποσυνδεδεμένος matahari

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 44
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #99 στις: Μάιος 15, 2008, 09:43:43 πμ »
Δεν έχω διαβάσει τις προηγούμενες σελίδες ..
Ψηφίζω υπέρ των Θρησκευτικών με την προϋπόθεση να εκμοντερνιστούν κα να πάψουν τον προσηλυτισμό..
Είναι ενδιαφέρων κλάδος της επιστήμης η Θεολογία, είναι κρίμα να μένει  έξω από τα σχολεία..
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 15, 2008, 11:57:09 πμ από matahari »

Αποσυνδεδεμένος Vasilis. T

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #100 στις: Μάιος 28, 2008, 02:39:18 μμ »
Το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχει κανενός είδους επιστημονικό έρεισμα, συνεπώς η κατάργησή του είναι αυτονόητη.
Σε μια χώρα όμως το σύνταγμα της οποίας ορίζει το εξής καταπληκτικό:

"Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες (άρθρο 16, παρ.2)",

μην περιμένουμε αλλαγές ορθολογικού τύπου.


Αποσυνδεδεμένος suomaf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #101 στις: Ιούνιος 06, 2008, 12:57:31 μμ »
   Ε,όχι να καταργηθούν κ τα Θρησκευτικά!
Απλώς θα μπορούσε να βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας τους...

Το χωρίο από το Σύνταγμα -που παραθέτεις- σωστά ορίζει την παιδεία!!!

 
αν μπορείς να γεμίζεις το αμείλιχτο ένα λεπτό της κάθε ώρας
στην αξία των εξήντα μοιραίων δευτερολέπτων της διαδρομής του....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:21:08 »

Αποσυνδεδεμένος freedom

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 62
  • ...
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #102 στις: Ιούνιος 10, 2008, 09:14:12 πμ »
   Ε,όχι να καταργηθούν κ τα Θρησκευτικά!
Απλώς θα μπορούσε να βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας τους...

Το χωρίο από το Σύνταγμα -που παραθέτεις- σωστά ορίζει την παιδεία!!!

αναρωτιέμαι πώς θα γίνει κανείς ελεύθερος πολίτης όταν η προσφερόμενη παιδεία έχει στόχο "την ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης"!!!! δεν ξέρω για εσάς , αλλά εμένα μου φαίνεται μάλλον παράδοξο.επίσης παράδοξο μου φαίνεται μαθήματα όπως η χημεία να είναι μονόωρα και τα θρησκευτικά να είναι δίωρο. επίσης μου φαίνεται παράδοξο να βγαίνουν στους δρόμους νέοι άνθρωποι να διαδηλώνουν για τις "ταυτότητες του σατανα"!τέλος παράδοξο είναι να υπάρχει το υπουργείο παιδείας &θρησκευμάτων-2 σε 1- μια παγκόσμια πατέντα .

Αποσυνδεδεμένος suomaf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #103 στις: Ιούνιος 10, 2008, 03:05:07 μμ »
 Μα η θρησκεία-Ορθοδοξία- οδηγεί στην Απόλυτη Ελευθερία!!!
αν μπορείς να γεμίζεις το αμείλιχτο ένα λεπτό της κάθε ώρας
στην αξία των εξήντα μοιραίων δευτερολέπτων της διαδρομής του....

Αποσυνδεδεμένος nina1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #104 στις: Ιούνιος 10, 2008, 09:02:46 μμ »
Μα η θρησκεία-Ορθοδοξία- οδηγεί στην Απόλυτη Ελευθερία!!!

Πες τα... ο Ορθοδοξος είναι ο κατεξοχήν Ελευθερος. Απ αυτη τη βάση ξεκινά.
Κι επιτέλους το ορίζει το Σύνταγμα (την ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης). Οχι έννομοι είμαστε αλλά το έχουμε και υποχρέωση. Μα αυτό είναι η παιδεία. Διαπλάθουμε ανθρώπους, δεν κατασκευάζουμε εγκυκλοπαίδιες.
Κι αν ο εκσυγχρονισμος, η παγκοσμιοποίηση και ο οικουμενισμός προσπαθούν να τα διαβρώσουν όλα, υπάρχουν ακόμη δάσκαλοι που όχι μονο δύο ώρες χρησιμοποιούν αλλά και παραπάνω... (διαθεματικές προσεγγίσεις κτλ...)

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #105 στις: Ιούνιος 10, 2008, 11:14:18 μμ »


¨Οσο κι αν προσπάθησαν η εκκλησία και το Κράτος να με κάνουν Ορθόδοξη και να μάθω τις γραφές απέξω , δεν τα κατάφεραν.

Χάνουμε το χρόνο μας με μαθήματα θρησκευτικών και με εκλησιασμούς. Φορτίζουμε τα παιδιά και τα κάνουμε να πιστεύουν ότι η Οθοδοξία είναι η μόνη αληθινή θρησκεία.

Ακόμα θυμάμαι τον μαθητή μου , 15 χρόνων παρακαλώ , να πέφτει από τα σύννεφα και να μην με πιστεύει όταν του είπα ότι ο Χριστός , ήταν Εβραίος.  ???

Συμφωνώ για ένα μάθημα που να αφορά στην Ιστορία των Θρησκειών. Πολύ ενδιαφέρον , αλλά τα κακά της Ορθοδοξίας θα τα διδάσκει ή μόνο του Ισλάμ;;;;; Θα προτιμούσα να ήταν μάθημα επιλογής. Και δεν θα ήθελα στο μέλλον να υποχρώνεται το παιδί μου να συμμετέχει όπως και κανένα άλλο παιδί που τυχόν δεν θέλει.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 14, 2008, 12:54:16 πμ από Lenazagor »
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #106 στις: Ιούνιος 13, 2008, 12:35:48 πμ »
Επειδή ψοφάω για εγκυκλοπαιδικές γνώσεις,τα θρησκευτικά τα αντιμετώπιζα πάντα έτσι.
Το ζόρι όμως που τραβούσα για να τα μάθω απ'έξω και να πάω να εξεταστώ ακόμη το θυμάμαι.

Δε βρίσκω το λόγο να εξετάζεται ένα τέτοιο μάθημα.
Σα να θέλεις να τα επιβάλεις με το ζόρι είναι.

Τα καλύτερα θρησκευτικά της ζωής μου τα έκανα στην Α λυκείου με μία κοπέλα,όχι πάνω από 37 ετών,με μεταπτυχιακά και διδακτορικά,η οποία ποτέ δεν είχε το ύφος του θεολόγου που θέλει ντε και σώνει να με πείσει ότι αυτή είναι η καλύτερη θρησκεία στον κόσμο και ότι όλα σε αυτή τη θρησκεία είναι τέλεια,ακόμη και οι ιερείς της.
Άνθρωποι είναι και αυτοί με τις αδυναμίες τους..........
Εγώ είμαι μάλλον τρελή που βγαίνω από τα ρούχα μου όταν τους βλέπω μερικούς να κουτσομπολεύουν αυτά που τους λένε στις εξομολογήσεις.....
                                                                           όταν τους βλέπω να τσακώνονται για το ποιος θα πάει στα μνήματα για τα τρισάγια..........
                                                                            κτλ.........κτλ...........

Το θέμα όμως είναι η διδασκαλία των θρησκευτικών και όχι η θρησκεία αυτή καθεαυτή..........
Θεωρώ λοιπόν τα θρησκευτικά ένα άχρηστο μάθημα.
Αφού το θεωρούν τόσο απαραίτητο.........ας διδάσκεται..........
Δε βρίσκω όμως το λόγο να κάνουν τα παιδιά τόσα χρόνια θρησκευτικά.........9 αν δεν κάνω λάθος.
Καλύτερα να κάναμε ζωγραφική στα σχολειά μας........παρά να είχαμε ακόμη ένα μάθημα για αποστήθιση.


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος vag_fys

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 785
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #107 στις: Ιούνιος 13, 2008, 01:31:06 πμ »
Σίγουρα τα θρησκευτικά είναι από τα μαθήματα που θα πρέπει να αλλάξουν στυλ διδασκαλίας, βιβλία κλπ.
Είχα ρωτήσει μία μαθήτρια μου που ήταν υπερβολικά Χριστιανή.
Είναι καλύτερα κάποιος να είναι Χριστιανός Ορθόδοξος άλλά να λέει ψέματα, να κάνει κακό στους διπλανούς του κλπ, ή να μην έχει γνωρίσει ποτέ στη ζωή του το λόγο του Θεού αλλά να είναι πολύ καλός ανθρωπος και να βοηθάει τους συνανθρώπους του; Ποιος από τους 2 θα πάει στον "Παράδεισο";
Και μου είπε αυτός που είναι Χριστιανός.
Της είπα φυσικά πως ο αλλός άνθρωπος αν και δεν έχει γνωρίσει καθόλου για το Χριστό είναι αυτό που λέμε...καλός Χριστιανός.
Κάπως έτσι είναι όσοι είναι υπερβολικοί στο θέμα της θρησκείας και των θρησκευτικών.
Το μερτικό μου απ'τη χαρά
μου το'χουν πάρει άλλοι
γιατί είχα χέρια καθαρά
και μια καρδιά μεγάλη.

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #108 στις: Ιούνιος 13, 2008, 10:42:30 μμ »

Για διαβάστε και το παρακάτω άρθρο:
  
13/06/2008
 
ΣΤΟ 132ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΒΟΛΗ

Το σχολείο δεν άρεσε στον κ. Διευθυντή

Οι πρωτοβουλίες για ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών διεκόπησαν με «άνωθεν εντολή»
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΟΤΑΤΡΙΓΚΑ, ΑΧ. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ

«Καλέ θεούλη, εμείς είμαστε καλά.
Κάνε καλέ θεούλη, νάχουν όλα τα παιδάκια ένα ποταμάκι γάλα μπόλικα αστεράκια μπόλικα τραγούδια.
Κάνε καλέ θεούλη, νάναι όλοι καλά έτσι που κι εμείς να μη ντρεπόμαστε για τη χαρά μας».

Τ ο απόσπασμα αυτό από το ποίημα «Πρωινό Αστρο» του Γιάννη Ρίτσου, δεν ακούγεται πια τα πρωινά από τις φωνούλες των μικρών μαθητών στην αυλή του 132ου Δημοτικού Σχολείου της Γκράβας. Οι δάσκαλοί τους το είχαν επιλέξει ως πρωινή προσευχή, καθώς η πλειονότητα των παιδιών που μάθαιναν γράμματα στο σχολείο αυτό ήταν αλλοδαποί και το κάθε ένα από αυτά πίστευε στον δικό του... Θεό. Το ποίημα αντί της κλασικής προσευχής ένωνε τα παιδιά με διαφορετικές εθνότητες και θρησκείες και τα έκανε να νιώθουν ίδια μεταξύ τους· και να μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες... Το... όνειρο όμως δεν κράτησε πολύ. Στις τελευταίες κρίσεις που έκανε το υπουργείο Παιδείας για νέα στελέχη της εκπαίδευσης, η διευθύντρια του σχολείου κυρία Στέλλα Πρωτονοτάριου απομακρύνθηκε από τη θέση της και ο νέος διευθυντής θεώρησε ότι οι καινοτόμες δράσεις του σχολείου για την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα δεν χρειάζεται να συνεχισθούν. Και έτσι καταργήθηκαν. Οπως και το ποίημα του Ρίτσου ως πρωινή προσευχή...

Χθες, οι δάσκαλοι του σχολείου αποφάσισαν να προσφύγουν στον Συνήγορο του Παιδιού για να βρουν το δίκιο τους και το βράδυ διοργάνωσαν και ειδική ημερίδα στο κέντρο της Αθήνας, για να επισημάνουν ότι οι καινοτομίες και οι ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες έχουν θέση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και φέρνουν αποτελέσματα.

«Οι δάσκαλοι του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας ανησυχώντας έντονα για τις εξελίξεις στο σχολείο μας επιθυμούμε να ενημερώσουμε τον Συνήγορο του Παιδιού στα εξής» αναφέρουν στην καταγγελία τους. Και προσθέτουν: «Οι παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας και στηρίζονταν σε διεθνώς κατοχυρωμένα δικαιώματα έχουν βίαια καταπατηθεί τη σχολική χρονιά που διανύουμε με την ευκαιρία της αλλαγής της διεύθυνσης.Η πολυετής εργασία πάνω σε θέματα σεβασμού δικαιωμάτων των μαθητών μας είδαμε να αναστέλλεται βίαια και αυτό να δημιουργεί ζητήματα σοβαρά σε όλους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας».

Και δεν ήταν λίγα αυτά που έκαναν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς οι αποφασισμένοι να μάθουν γράμματα στα παιδιά δάσκαλοι. Το σχολείο σεβόμενο το δικαίωμα του κάθε παιδιού στη θρησκευτική του ελευθερία αποφάσισε για δύο χρόνια περίπου την αλλαγή της πρωινής προσευχής και την αντικατάστασή της από ένα ποίημα, με απώτερο στόχο να μπορούν να προσεύχονται αλλόθρησκοι μαθητές οι οποίοι αποτελούν και την πλειοψηφία των μαθητών. Επιπλέον το σχολείο οργάνωσε και εφάρμοσε επί πέντε συνεχή χρόνια μαθήματα μητρικής γλώσσας στους μετανάστες μαθητές. Παράλληλα με τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας οργάνωσε και μαθήματα ελληνικής γλώσσας για τους γονείς-μετανάστες ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με τους δασκάλους και να ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους.

Σε συνδυασμό με τις δράσεις αυτές, ο σύλλογος διδασκόντων προχώρησε όλα αυτά τα χρόνια και σε άλλες ενέργειες που αφορούν τη γενικότερη στήριξη των οικογενειών των μαθητών και τη διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών για τη λειτουργία του σχολείου, όπως η βάρδια και η βελτίωση του κτιριακού προβλήματος. «Με την έλευση του νέου διευθυντή είδαμε ότι όλες αυτές οι δραστηριότητες αναστάλθηκαν και μάλιστα με βίαιο τρόπο» σημειώνουν σήμερα οι δάσκαλοι και προσθέτουν: Ο νέος διευθυντής τα έκοψε όλα μόλις ανέλαβε καθήκοντα και μάλιστα προτού ενημερωθεί από τον σύλλογο διδασκόντων για τις πρωτοβουλίες που είχε αναπτύξει, διέκοψε όλες τις δραστηριότητες επικαλούμενος “άνωθεν εντολές”.Θέλουμε να τονίσουμε ότι αυτό έγινε την πρώτη ημέρα άφιξής του και με τρόπο που σόκαρε γονείς, δασκάλους και μαθητές». Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι με τη διακοπή των προγραμμάτων καταπατούνται αυτονόητα δικαιώματα των μαθητών και καλούν τον Συνήγορο του Παιδιού να παρέμβει για να τα προστατεύσει.

Το πρόγραμμα, το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται πριν από εννέα χρόνια, υποστηριζόταν από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και φυσικά από τη διευθύντρια του σχολείου κυρία Στέλλα Πρωτονοτάριου. Είχε κύριο στόχο την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών καθώς πάνω από το 70% είναι παιδιά μεταναστών από διάφορες χώρες (Αλβανία, Μολδαβία, Βουλγαρία, Σουδάν κ.λπ.). Από τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα της λειτουργίας του ήταν, σύμφωνα με γονείς και εκπαιδευτικούς, η παντελής απουσία κρουσμάτων βίας μέσα στο σχολείο και το πολύ καλό εκπαιδευτικό κλίμα ανάμεσα σε διδάσκοντες, μαθητές και γονείς. «Οι μαθητές μας δεν μπήκαν ποτέ σε συμμορίες και έδειχναν ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλο» ανέφερε η δασκάλα του σχολείου κυρία Πολυξένη Μάστορα.

Οπως δήλωσε προς «Το Βήμα» η πρώην διευθύντρια του σχολείου, οι δράσεις χρηματοδοτούνταν αρχικά από το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας. Οταν αυτό σταμάτησε, υπήρξε αυτοχρηματοδότηση από τους γονείς, οι οποίοι παρά το πενιχρό τους εισόδημα πλήρωναν 10 ευρώ τον μήνα για να συνεχισθεί το πρόγραμμα. «Ολοι οι δάσκαλοι εργάζονταν εθελοντικά και πολλές δράσεις γίνονταν εκτός σχολικού προγράμματος» σημειώνει η κυρία Πρωτονοτάριου.

«Δεν είμαστε πλέον ευχαριστημένοι» λέει στο «Βήμα» η κυρία Μαρία Κουκλοβίτσκα, ουκρανικής καταγωγής, από τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου. «Πριν ήμασταν σαν μια οικογένεια. Τώρα το κλίμα είναι πολύ δύσκολο».



 
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 14, 2008, 01:04:51 πμ από Lenazagor »
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος Lenazagor

  • Συλλέκτης Παραστάσεων
  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 858
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Lenazagor
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #109 στις: Ιούνιος 14, 2008, 12:18:40 πμ »
Διαγράφηκαν μηνύματα τα οποία έδωσαν στο θέμα μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση συζήτησης , καθώς και κάποια ακόμη που το περιεχόμενο τους θα μπορούσε να είχε ειπωθεί με pm. Ελπίζουμε πως η συζήτηση θα παραμείνει στα πλαίσια ενός κόσμιου διαλόγου σχετικού με τον τίτλο.

Ευχαριστώ.

Υ.Γ. Το παρόν θέμα δεν ασχολείται με το αν θα πρέπει να πιστεύουμε ή όχι στον χριστιανισμό , αν το κουταλάκι της θείας κοινωνίας είναι καθαρό, αν θα μας τιμωρήσει ο θεος κ.λ.π. αλλά με το αν θα πρέπει τα θρησκευτικα να διδάσκονται ή όχι στο σχολείο. Το forum αυτό είναι ένα forum εκπαιδευτικών. Υπάρχουν πάρα πολλά forum στο διαδίκτυο που ασχολούνται με απόψεις περί θρησκείας, για όσους θέλουν να συζητήσουν κάτι τέτοιο.



« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 14, 2008, 01:14:13 πμ από Lenazagor »

Αποσυνδεδεμένος Αγάπη

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2282
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ......της συννεφιάς ρηγόπουλο.....
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #110 στις: Ιούνιος 15, 2008, 02:42:34 μμ »
Δεν είχα ψηφίσει μέχρι τώρα γιατί δεν ήμουν σίγουρη για το αν χρειάζονται τα θρησκευτικά.
Ειδικά σε τόσο μεγάλο βαθμό ώστε να διδάσκονται τόσα χρόνια στα σχολεία.

Μετά από το παραπάνω μήνυμα,σιγουρεύτηκα.


Δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα,σε ξένα αναστηλώματα δεμένο.
Θέλω να είμαι ένα καλάμι,ένα χαμόκλαδο,μα όσο ανεβαίνω,μόνος ν' ανεβαίνω.

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Κατάργηση των Θρησκευτικών;
« Απάντηση #111 στις: Ιούνιος 15, 2008, 02:44:17 μμ »
Αν είχαμε προαποφασίσει ότι πρέπει πάσει θυσία να περάσουμε στο μεδούλι του παιδιού ότι μόνο η ορθοδοξία τα λέει καλά, τότε θα συμφωνούσα.

Εκεί όμως είναι η διαφωνία μου.
Αν κάποιος βρίσκεται στην Ομόνοια, έχει 500 επιλογές για μεταφορικό μέσο και προορισμό.
Εμείς τον βάζουμε στο τρένο, τον αφήνουμε εκεί για 15 στάσεις και μετά του λέμε "τώρα σκέψου μήπως πήρες λάθος τρένο", ή δεν του το λέμε και καθόλου για την ακρίβεια...
Το σωστό/ηθικό/δίκαιο είναι να τον αφήσουμε στην Ομόνοια, μέχρι να έχει αρκετές πληροφορίες για όλες τις επιλογές του και μετά να επιλέξει το κατάλληλο.
Για το λόγο αυτό τα Θρησκευτικά ή δεν πρέπει να διδάσκονται καθόλου, ή να μετατραπούν σε θρησκειολογία.

Αφού κάποιος μάθει να οδηγάει αυτοκίνητο, δεν έχει και πολύ νόημα να τον ρωτήσεις : "Μήπως θα'θελες να είναι το γκάζι αριστερά, το τιμόνι δεξιά, ή να στρίβουν οι πίσω ρόδες αντί για τις μπροστά;" Θα του φαίνονται και παράλογες οι ερωτήσεις αυτές, αφού θα έχει στο μυαλό του ως "σωστό" αυτό που έμαθε πρώτο.

Αυτοί που φοράνε εκρηκτικά και πάνε επίσκεψη στις πρεσβείες άλλων κρατών (π.χ. ΗΠΑ), είναι (σε ακραία μορφή) επίσης άτομα θρηκευτικά καλουπωμένα από 0 ετών. Τι πιθανότητες έχει κάποιος από αυτούς, όταν φτάσει (ας πούμε) 18, να το σκεφτεί και να πει "ρε μπα και να γίνω ορθόδοξος;";

Αν, αντίστοιχα, υπήρχε μάθημα "πολιτεύματα" στο σχολείο σε ΟΛΕΣ τις τάξεις, θα περίμενα να παρουσιάζει και τα υπόλοιπα πολιτεύματα αναλυτικά και χωρίς εμφανή προδιάθεση για την κοινοβουλευτική δημοκρατία. Αλλά δεν υπάρχει, γιατί δε θέλουμε ο κόσμος να σκέφτεται τέτοια πράγματα, καλά είναι όπως δουλεύει το σύστημα...

Η αμφισβήτηση και ο αρνητισμός είναι το αποτέλεσμα.
Όταν η πολιτεία πουλάει ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΤΗΡΙΟ στο οποίο στεγάζεται Υπουργείο, στο Άγιο Όρος με άτοκο δάνειο και εν συνεχεία το νοικιάζει από αυτό για να στεγάσει ΤΟ ΙΔΙΟ Υπουργείο, τότε , ναι , συγνώμη, θα είμαι αρνητικός ΚΑΙ απέναντι στο παπαδαριό και απέναντι στην (εκάστοτε) κυβέρνηση.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 699
Σύνολο: 704

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.