Σύνολο ψηφοφόρων: 54
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Άλλαξα στην ψηφοφορία το "συμφωνώ" σε "συμφωνώ πλήρως" και "συμφωνώ μερικώς".
Αλλά...Το κάψιμο και το σκίσιμο των βιβλίων εξέφραζε (ας ξαναγίνουμε μαθητές για λίγο και ας θυμηθούμε) το "μίσος" μας για τα συγκεκριμένα μαθήματα. Δεν σκίζαμε ή καίγαμε όλα τα βιβλία...μερικά μόνο.
Εγώ πάλι διχάζομαι...από την μία θεωρώ ότι τα παιδιά θα πρέπει να έχουν τον κοινό νου να κρατήσουν τα βιβλία των πιο βασικών μαθημάτων τουλάχιστον επειδή θα έχουν συνειδητοποιήσει ότι θα τους χρειαστούν και αργότερα (τουλάχιστον στα πανεπιστημιακά τους χρόνια), όχι τόσο για οικονομικούς λόγους ή για λόγους ψευτοευπρέπειας ή με οικολογικές δικαιολογίες (ενδεικτικά αναφέρω το γεγονός ότι δεν υπάρχει μηχανισμός ανακύκλωσης των εγγράφων των διάφορων δημόσιων υπηρεσιών και το γεγονός ότι τα σχολικά βιβλία εξαρχής δεν τυπώνονται σε ανακυκλωμένο χαρτί), σαν αυτούς που αναφέρονται στο έγγραφο του υπουργείου.από την άλλη, είμαι πεπεισμένη ότι το κάψιμο των σχολικών βιβλίων αποτελεί σχολική/μαθητική παράδοση (μαζί με τα μπουγέλα τις τελευταίες μέρες της χρονιάς) στην οποία διακρίνω αυθορμητισμο (διότι δεν "επιβλήθηκε" εμμέσως ή αμέσως από εξωτερικούς από την σχολική ζωή παράγοντες) και μια ομοιότητα με τα αρχαία έθιμα του "καψίματος του βάλτε-ότι-θέλετε-εδώ" που συναντόνται κατά κόρον στις ανοιξιάτικες γιορτές (κάψιμο του Ιούδα, κάψιμο του καρνάβαλου, κτλ κτλ) και έχουν σαν βασική ιδέα το κάψιμο του "παλιού" για να βρει χώρο να ρθει το "νέο".το δε μέτρο της επιστροφής των βιβλίων στο τέλος της χρονιάς το βρίσκω επιεικώς απαράδεκτο και αντίθετο με την ακαδημαϊκή αντίληψη που λέει ότι "το βιβλίο έιναι επένδυση". το μέτρο θα το δεχόμουν μόνο επί εθελοντικής βάσεως. η δε οδηγία για να διατηρούνται καθαρά τα βιβλία είναι γελοία. εάν είναι κάτι που βοηθάει στο διάβασμα, αυτό είανι οι σημειώσεις πάνω στο βιβλίο (και εάν είναι κάτι που βοηθάει στην βαρεμάρα μέσα στην τάξη, είναι οι ζωγραφιές πάνω στο βιβλίο)