0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πάντως έχω βρει κι άλλα που μπερδεύουν. πχ κάπους ποιητές η σχολική ιστορία της νεοελλ. λογοτεχνίας τους έχει σολωμικούς και το σχολικό της Α' Λυκείου μετασολωμικούς. Ελπίζω αν μπει σχετική ερώτηση να μην αφορά σε αμφισβητούμενα σημεία.
Eπειδή δεν έχω τον Πολίτη, μπορείς ενδεικτικά να μου πεις πχ το Λορέντζο Μαβίλη σε ποια κατηγορία τον έχει; Σολωμικό ή μετασολωμικό;
Και μία άλλη απορία (αυτά παθαίνεις άμα στρώνεσαι και διαβάζεις):Ανέκαθεν οι προτάσεις ως προς το περιεχόμενο χωρίζονταν σε κρίσεως, επιθυμίας, ερωτηματικές και επιφωνηματικές. Στα νέα βιβλία της γλώσσας Γυμνασίου τα έχουν αλλάξει όμως. Ονομάζουν τις κρίσεως, αποφαντικές! Επειδή δεν έχω το νέο βιβλίο, τελικά ξέρει κανείς το "νέο" διαχωρισμό των προτάσεων ως προς το περιεχόμενο;
Λοιπόν παίδες, το βρήκα! Υπάρχει και 9ο θεατρικό στην κρητική λογοτεχνία. Είναι το (πανάγνωστο) "Ευγένα" του (πανάγνωστου) Θεόδωρου Μοντσελέζε!!Και μία άλλη απορία (αυτά παθαίνεις άμα στρώνεσαι και διαβάζεις):Ανέκαθεν οι προτάσεις ως προς το περιεχόμενο χωρίζονταν σε κρίσεως, επιθυμίας, ερωτηματικές και επιφωνηματικές. Στα νέα βιβλία της γλώσσας Γυμνασίου τα έχουν αλλάξει όμως. Ονομάζουν τις κρίσεως, αποφαντικές! Επειδή δεν έχω το νέο βιβλίο, τελικά ξέρει κανείς το "νέο" διαχωρισμό των προτάσεων ως προς το περιεχόμενο; ΥΓ: Πάντως είναι τρελοί οι πανεπιστημιακοί. Δεν έχουν με τι να ασχοληθούν και κάθονται και παίζουν με τις προτάσεις, έτσι για να φαίνεται ότι κάτι κάνουν και να την πληρώνουμε εμείς στο τέλος!
Λοιπόν παίδες, το βρήκα! Υπάρχει και 9ο θεατρικό στην κρητική λογοτεχνία. Είναι το (πανάγνωστο) "Ευγένα" του (πανάγνωστου) Θεόδωρου Μοντσελέζε!!
Το βρήκα στο ίντερνετ στην ερώτηση ενός τέστ φροντιστηρίου (στην ιστοσελίδα του alfavita που με τη σειρά του τα αναδημοσιεύει από εφημερίδες). Το σίγουρο είναι ότι είναι θεατρικό (υπήρχε και σε σχετική ερώτηση στον ΑΣΕΠ 2005, όπου όλες οι άλλες απαντήσεις αφορούσαν σε έργα της κρητικής λογοτεχνίας). Ο Λ. Πολίτης (τον πήρα και τον κοίταξα το απόγευμα από μία φίλη μου) λέει ότι ο ζακυνθινός Μοντσελέζε εξέδωσε ένα περίεργο και ασήμαντο έργο, την Ευγένα, φανερά επηρεασμένο από τα κρητικά δράματα. Αυτό λογικά είναι και το σωστό.
Είστε αστέρια πάντως, αφού ξέρατε τον πανάγνωστο Μοντσελέζε! Ο Λ. Πολίτης δεν είναι πολύ αναλυτικός; Είναι δυνατόν στο τέλος να θυμάσαι όλα αυτά που διάβασες εκεί μέσα; Σχετικά με τον Μπαμπινιώτη τώρα, σόρι αλλά ο άνθρωπος πρέπει μια μικρή βλαμάρα να την έχει! Τι του έφταιγαν οι προτάσεις και τους άλλαξε τα φώτα; Και με βάση ποια λογική οι λέξεις με προθέσεις δεν είναι σύνθετες αλλά παράγωγες; Αυτό το πράγμα να θέλει να αλλάξει σχεδόν τα πάντα για να φαίνεται ό,τι κάνει κάτι, με εκνευρίζει αφάνταστα. Δίκιο είχαν μου φαίνεται οι δικοί μας στα Γιάννενα που δεν τον χώνευαν!Αλλά έτσι είναι. Οι φυσικοί, μαθηματικοί, χημικοί προωθούν την επιστήμη τους με χειροπιαστά επιτεύγματα και ανακαλύψεις, ενώ οι πανεπιστημιακοί φιλόλογοι τι να σου κάνουν για να φανούν κι αυτοί οι καημένοι (και να πάρουν επιδοτήσεις από την ΕΕ)...... αλλάζουν τα φώτα στη γραμματική....... εισάγουν 50 είδη αφήγησης και οπτικών γωνιών..... έτσι για να μας κάνουν να χάσουμε κάθε χαρά διαβάζοντας λογοτεχνία.Οι απόψεις μου ίσως φανούν αιρετικές σε κάποιους, αλλά για μένα ο συγκεκριμένος σε μερικά θέματα είναι απαράδεκτος. Όπως με τα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο, που ήταν δική του πολιτική. Μπορεί να μας βόλεψε ως φιλολόγους γιατί αυξήθηκαν οι ώρες μας στο Γυμνάσιο, αλλά παιδαγωγικά το θεωρώ απαράδεκτο! Αποφάσισα να γίνω φιλόλογος ήδη από το γυμνάσιο γιατι είχα γοητευτεί απο τα μεταφρασμένα αρχαία ελληνικά. Αν με είχαν αναγκάσει να μαθαίνω ευκτικές, προστακτικές, παθητικούς αορίστους και απρόσωπες συντάξεις σε εκέινη την ηλικία, μάλλον θα το έβαζα στα πόδια!!!Σόρι, μακρηγόρησα και είμαι κι εκτός θέματος, αλλά τον θεωρώ τον άνθρωπο α-π-α-ρ-ά-δ-ε-κ-τ--ο!Και ξέρω και πολύ καλά τι γίνεται στη Φιλοσοφική Αθηνών με τους ημετέρους που περνούν σε μεταπτυχιακά με άσπρες κόλλες! (δίπλα ήμουν και το άκουσα με τα αυτιά μου! Κρίμα που δεν είχα κι ένα μαγνητοφωνάκι να το στείλω μετά στον Τριανταφυλλόπουλο)!!
Σχετικά με τον Μπαμπινιώτη ...Όπως με τα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο, που ήταν δική του πολιτική. Μπορεί να μας βόλεψε ως φιλολόγους γιατί αυξήθηκαν οι ώρες μας στο Γυμνάσιο, αλλά παιδαγωγικά το θεωρώ απαράδεκτο!