*

Αποστολέας Θέμα: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια  (Αναγνώστηκε 150441 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #742 στις: Ιανουάριος 12, 2009, 06:51:11 μμ »
Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω, παιδιά, η ανάλυση της Αλληγορίας των εκδόσεων "Κάκτος" είναι καλή; Είναι αρκετή; Μήπως υπάρχει στο εμπόριο τίποτα καλύτερο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:26:20 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #743 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 02:04:26 μμ »
Please, θα μου πει κάποιος;;  ::) Είναι να πάρω αύριο, μου είπαν ότι τα ερμηνευτικά είναι 8-9 σελίδες. Είναι αρκετές; Μήπως υπάρχει κανένα βιβλιαράκι άλλο μόνο για Αλληγορία με καλύτερη ανάλυση εκτός από αυτό των εκδόσεων "Κάκτος";

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #744 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 02:12:20 μμ »
Please, θα μου πει κάποιος;;  ::) Είναι να πάρω αύριο, μου είπαν ότι τα ερμηνευτικά είναι 8-9 σελίδες. Είναι αρκετές; Μήπως υπάρχει κανένα βιβλιαράκι άλλο μόνο για Αλληγορία με καλύτερη ανάλυση εκτός από αυτό των εκδόσεων "Κάκτος";

δεν το γνωριζω αυτο απο τις εκδοσεις κακτος. γενικα τα σχολια για την αλληγορια ειναι παρα πολυ λιγα. απο οσο ξερω δεν υπαρχει καποιο βιβλιο που να λεει μονο για την αλληγορια. το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να παρεις ενα σχολικο βοηθημα-πολυ καλο ειναι του πασχαλιδη, εκδοσεις ζητη- να διαβασεις απο εκει πιο αναλυτικα τα μερη που περιεχει το σχολικο κ ενα αλλο βιβλιο. το καλυτερο θεωρειται του γεωργοπουλου αλλα προσωπικα δεν το ξερω γιατι δε διαβασα απο κει. καλο θεωρειται επισης του σκουτεροπουλου

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #745 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 03:06:38 μμ »
Please, θα μου πει κάποιος;;  ::) Είναι να πάρω αύριο, μου είπαν ότι τα ερμηνευτικά είναι 8-9 σελίδες. Είναι αρκετές; Μήπως υπάρχει κανένα βιβλιαράκι άλλο μόνο για Αλληγορία με καλύτερη ανάλυση εκτός από αυτό των εκδόσεων "Κάκτος";

δεν το γνωριζω αυτο απο τις εκδοσεις κακτος. γενικα τα σχολια για την αλληγορια ειναι παρα πολυ λιγα. απο οσο ξερω δεν υπαρχει καποιο βιβλιο που να λεει μονο για την αλληγορια. το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να παρεις ενα σχολικο βοηθημα-πολυ καλο ειναι του πασχαλιδη, εκδοσεις ζητη- να διαβασεις απο εκει πιο αναλυτικα τα μερη που περιεχει το σχολικο κ ενα αλλο βιβλιο. το καλυτερο θεωρειται του γεωργοπουλου αλλα προσωπικα δεν το ξερω γιατι δε διαβασα απο κει. καλο θεωρειται επισης του σκουτεροπουλου

Ευχαριστώ πολύ! Εκδόσεις όμως, μήπως ξέρεις;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:26:20 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #746 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 03:10:43 μμ »
παρακαλω! του σκουτεροπουλου ειναι εκδοσεις "πολις" του γεωργουλη δυστυχως δεν ξερω. παντως να ξερεις οτι τα βιβλια ειναι παρα πολυ μεγαλα γιατι περιλαμβανουν ολη την πολιτεια αλλα τα σχολια για την αλληγορια ειναι πολυ λιγα. μπορεις να παρεις εκδοσεις ζητρος του μαυροπουλου που χωριζει την πολιτεια σε 2 βιβλια κ ειναι μικροτερο. το 2 βιβλιο περιλαμβανει την αλληγορια κ τα σχολια ειναι σχεδον ιδια με του σκουτεροπουλου

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #747 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 03:24:38 μμ »
Χίλια ευχαριστώ! Να δούμε τι θα κάνουμε.... :-\

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #748 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 03:32:16 μμ »
να σαι καλα! καλο διαβασμα κ καλη επιτυχια!

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #749 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 06:41:54 μμ »
Please, θα μου πει κάποιος;;  ::) Είναι να πάρω αύριο, μου είπαν ότι τα ερμηνευτικά είναι 8-9 σελίδες. Είναι αρκετές; Μήπως υπάρχει κανένα βιβλιαράκι άλλο μόνο για Αλληγορία με καλύτερη ανάλυση εκτός από αυτό των εκδόσεων "Κάκτος";

Αν εννοείς αυτό που είναι 5 τόμοι αλλά η αλληγορία του σπηλαίου που ενδιαφέρει εμάς είναι στον 4ο, το έχω εγώ αλλά το πήρα μόνο για τη μετάφραση και όχι για τα σχόλια. Δεν έχει σχεδόν καθόλου σχόλια, απλώς κάποιες επεξηγήσεις/διευκρινίσεις σε κάποια σημεία του κειμένου. Δε στο συστήνω δηλ για σχολια, για μετάφραση είναι ΟΚ.
Επειδή είμαστε μόνο 15 μέρες πριν το διαγωνισμό και τέτοιες ώρες τέτοια λόγια, για σχόλια διάβασε κάποια σχολική ανάλυση, αυτή που πρότεινε η συνάδερφος πιο πάνω είναι πολύ καλή. Επίσης να διαβάσεις και την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου για τη διδασκαλία των σοφιστών. Επειδή η αλληγορία έχει ένα σημείο που ο Πλάτων κρίνει (αρνητικά) την παιδεία που προσφέρουν οι σοσφιστές, προσωπικά το θεωρώ πολύ ΣΟΣ, αν βάλουν Πλάτωνα.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #750 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 07:17:15 μμ »
Τώρα ξέρω ότι ανοίγω μεγάλο θέμα, αλλά θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας (με αφορμή το προηγούμενο μήνυμα της Ολγαλίας).
Ο Πλάτωνας σαφώς και αντιμάχεται την προσφερόμενη παιδεία των σοφιστών και έχει μια δική του άποψη για την παιδεία π.χ. στροφή της ψυχής προς τη θέαση του αγαθού, ανάμνηση ιδεών και άλλα.
Αυτό όμωσ δεν είναι δυνατόν να γίνει ωσ δια μαγείας, κάποιος πρέπει να μεσολαβήσει για την κατάκτηση της γνώσης και για να βοηθήσει την ψυχή να στραφεί προς το Αγαθό. Ο Πλάτωνας επιμένει ότι αυτοί είναι οι φιλόσοφοι- βασιλείς, ενώ οι σοφιστές θεωρούν ότι οι ίδιοι έχουν την ικανότητα να παιδεύσουν τους νέους, διδάσκοντας τους την ευβουλίαν. Ωσ προς αυτό λοιπόν (δηλαδή ότι κάποιος πρέπει να μεσολαβήσει για την κατάκτηση της γνώσης) δε θεωρείτε ότι οι δύο θεωρίες συμφωνούν, απλά στην περίπτωση των σοφιστών ο ρόλος τους είναι περισσότερο καθοδηγητικός από ό,τι στον Πλάτωνα;

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #751 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 07:30:17 μμ »
Η αντίθεση του Πλ με τους σοφιστές οφείλεται στη διαφωνία τους για το περιεχόμενο, σκοπό και τις μεθόδους της αγωγής.
Η σοφιστική παιδεία ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της μια ρητορική παιδεία που κατά τον Πλ, σκοπό είχε να γοητεύει και να αποπρασανατολίζει τα πλήθη, γι αυτό και τη θεωρούσε ανήθικη. Ενώ κατ' αυτόν, όπως γνωρίζουμε από την αλληγορία, σκοπός της παιδείας είναι η στροφή της ψυχής προς το Αγαθό,την Αλήθεια, που είναι μία και αντικειμενική κι όχι σχετική και υποκειμενική οπως δίδασκαν οι σοφιστές.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #752 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 08:23:08 μμ »
Πολύ καλό το θέμα που ανοίξατε. Προβληματίστηκα και εγώ και προσθέτω τα παρακάτω:
Σύμφωνα με τον Πλάτωνα η γνώση δεν είναι ένα αγαθό για λίγους (ενω για τους σοφιστές η γνώση είναι πρωτίστως προνόμιο των πλουσίων, καθώς αυτοί έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για να μάθουν), αλλά πρέπει να διαχέεται σε ολόκληρη την κοινωνία. Είναι μια καθαρά δημοκρατική άποψη. Επίσης κρίνει αυστηρά τους πραγματικά μορφωμένους, τους φιλοσόφους που γνωρισαν την αλήθεια του κόσμου των ιδεών και στη συνεχεια απομονωθηκαν στις πνευματικές τους αναζητήσεις. Τονίζει πως το χρέος τους είναι η συμμετοχή τους στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα, ώστε η παιδεία και η γνώση τους να συμβάλουν στη βελτίωση του συνόλου της πόλης.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #753 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 08:35:10 μμ »
επισης κατι αλλο που μου ηρθε μολις τωρα αλλα δεν ξερω καθολου κατα ποσο ευσταθει αφου ειμαι επηρεασμενη απο τα παιδαγωγικα που διαβαζω τωρα. ο πλατωνας ισως να εννοει οτι ο φιλοσοφος ειναι απλος διευκολυντης στη μαθηση αφου θα στρεψει την ψυχη του αλλου στο αγαθο κ οι γνωσεις υπηρχαν ηδη μεσα του. εργο του φιλοσοφου ειναι να κανει τον αλλον να τις ξαναθυμηθει. ενω οι σοφιστες απλα διδασκουν. (δασκαλοκεντρικη διδασκαλια)  :P

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #754 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 08:47:28 μμ »
Και μάλιστα οι σοφιστές διδάσκουν πολλές φορές με δογματικό τρόπο διάφορα θεματα. Δε θεωρούσαν αποστολή τους την αφιλοκερδή ζήτηση της αλήθειας. Ήθελαν να αποκτήσουν πλούτο και επιρροή. Αντίθετα, στην ιδανική πολιτεία του Πλάτωνα, οι φιλόσοφοι έχουν ηθική υποχρέωση να φωτίσουν και να μορφώσουν τοπυς συνανθρώπους τους.Η παιδεία είναι λοιπόν κοινωνικό αγαθό και οι φιλόσοφοι-άρχοντες της ιδανικής πολιτείας πρέπει να συνδυαζουν τη γνώση με την πράξη, το θεωρητικό βίο με το βίο με το βίο της πράξης.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #755 στις: Ιανουάριος 14, 2009, 12:23:43 πμ »
Όντως, οι σοφιστές είναι εκείνοι που διδάσκουν τους μαθητές τους έναντι αδράς αμοιβής πως να μιλούν, πως να σκέπτονται, πως να κρίνουν, τόσο για τις ιδιωτικές τους υποθέσεις όσο και για τα δημόσια πράγματα. Προσφέρουν σαφώς ανώτερη μόρφωση και λειτουργούν ως ένα είδος Πανεπιστημίου της εποχής -κατά παράφραση- που εξέλιπε κατ΄ εκείνους τους χρόνους. Αυτό που προσπαθούν να επιτύχουν είναι η ενεργοποίηση της νόησης των μαθητών τους και μάλιστα αυτό το στοιχείο της ενεργοποιήσης θα λέγαμε ότι αποτελεί το σημείο σύγκλισης μεταξύ σοφιστών - φιλοσόφων.

Ο φιλόσοφος αναζητά ως επί το πλείστον τη μεταφυσική αλήθεια, είναι δάσκαλος της θεωρίας, σε αντίθεση με τους σοφιστές που είναι και κατεξοχήν άνθρωποι της πράξης, που σκοπό τους έχουν να δημιουργήσουν καλούς πολιτικούς και ρήτορες καθώς και πολίτες ενημερωμένους.

Ο Πλάτωνας από την άλλη τους κατηγορούσε, επειδή έβαζαν το προσωπικό-ατομικό όφελος πάνω από το όφελος του κοινωνικού συνόλου. Γι' αυτό και επιμένει στην αλληγορία λέγοντας ότι οι φιλόσοφοι - βασιλείς αν και κατέχουν την εξουσία, δε θα διαθέτουν ούτε περιουσίες, ούτε πολυτελείς οικίες στις οποίες να μπορούν να φιλοξενούν γνωστούς και φίλους, αλλά ως σκοπό τους θα θέσουν την πραγματοποίηση της ευδαιμονίας της πόλης (με την έννοια του κοινωνικού συνόλου), ενώ παράλληλα θα πρέπει να αποποιηθούν οποιοδήποτε ατομικό συμφέρον.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159856
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 774
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 615
Σύνολο: 622

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.089 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.