*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 38125 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος CHRISTIKIR

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« στις: Ιούνιος 04, 2008, 10:08:26 μμ »
 Ήθελα να ρωτήσω, αν ξέρει κάποιος, αν επιτρέπεται να ζητηθεί μετάφραση του αρχαίου κειμένου στις προαγωγικές εξετάσεις της β γυμνασίου. Υπήρξε κάποια αλλαγή στις οδηγίες του υπουργείου; Σύμφωνα με όσα ήξερα μέχρι τώρα στο κείμενο έμπαιναν μόνο ερωτήσεις κατανόησης και όχι κατα λέξη μετάφραση. Σε περίπτωση που έχει ζητηθεί μετάφραση τι γίνεται με τις εξετάσεις, ακυρώνονται αν γίνει ένσταση ή δεν τίθεται τέτοιο θέμα;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 04, 2008, 10:56:11 μμ από Lenazagor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:00:47 »

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 04, 2008, 11:00:35 μμ »
Δεν προβλέπεται μετάφραση στη Β γυμνασίου.

Αποσυνδεδεμένος CHRISTIKIR

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 06, 2008, 09:50:44 πμ »
 Αυτό ξέρω κι εγώ, αλλά άκουσα ότι υπήρξε κάποια οδηγία από το υπουργείο λίγο πριν τις εξετάσεις. Υπάρχει κάποιος μόνιμος συνάδελφος που να γνωρίζει περί τίνος πρόκειται; Εν πάσει περιπτώσει τι γίνεται αν κάποιος έχει ζητήσει μετάφραση; Μπορεί και να ακυρωθούν οι εξετάσεις;

Αποσυνδεδεμένος pariel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Για να πετύχεις, μην παίρνεις τίποτε προσωπικά
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 06, 2008, 10:06:27 πμ »
Εμείς στα θέματα που βάλαμε στη β΄ γυμνασίου δε ζητήσαμε μετάφραση. Μόνο σύγκριση με το παράλληλο κείμενο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:00:47 »

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 06, 2008, 12:23:54 μμ »
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Π.Δ.319/2000 (Φ.Ε.Κ.261/τ.Α΄/27.11.00)
Άρθρο 3
Ο τρόπος εξέτασης της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας κατά Κλάδο του μαθήματος ορίζεται, καταργουμένων των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Π.Δ. 294/80 (ΦΕΚ 81 Α), του άρθρου 4 του Π.Δ. 451/93 (ΦΕΚ 187 Α) και του άρθρου 1 του Π.Δ. 77/99 (ΦΕΚ 91 Α), ως ακολούθως :

Ο τρόπος εξέτασης της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας κατά Κλάδο του μαθήματος ορίζεται, καταργουμένων των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Π.Δ. 294/80 (ΦΕΚ 81 Α), του άρθρου 4 του Π.Δ. 451/93 (ΦΕΚ 187 Α) και του άρθρου 1 του Π.Δ. 77/99 (ΦΕΚ 91 Α), ως ακολούθως :
Α. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα :
1. Στην Α' τάξη Γυμνασίου δίνεται στους μαθητές ένα από τα διδαγμένα κείμενα, -χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου που το συνοδεύουν και ζητούνται να απαντηθούν:
α) Δύο (2) ασκήσεις γραμματικής που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
β) Μία (1) άσκηση συντακτικού που βαθμολογείται με δύο (2) μονάδες.
γ) Δύο (2) ασκήσεις λεξιλογικές - σημασιολογικές που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
δ) Δύο (2) ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου που βαθμολογούνται με τέσσερις (4) μονάδες η καθεμία [σύνολο οκτώ (8) μονάδες].
Οι ερωτήσεις αυτές μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα η κάθε μία.
2. Στη Β' τάξη Γυμνασίου δίνεται στους μαθητές ένα από τα διδαγμένα κείμενα, χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου που το συνοδεύουν, και ζητούνται να απαντηθούν:
α) Δύο (2) ασκήσεις γραμματικής που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
β) Δύο (2) ασκήσεις συντακτικού που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
γ) Δύο (2) ασκήσεις λεξιλογικές που βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].
δ) Τρεις (3) ερωτήσεις περιεχομένου από τις οποίες :
- δύο αναφέρονται στην κατανόηση του κειμένου που δίνεται για εξέταση και
- μία ζητεί τη σύγκριση σύντομου παράλληλου κειμένου (από αυτά των οποίων έχει γίνει σχετική επεξεργασία κατά τη διδακτική διαδικασία) με το εξεταζόμενο.
Κάθε επιμέρους ερώτηση βαθμολογείται με δύο (2) μονάδες (2χ3=6).
3. Στη Γ' τάξη δίνεται στους μαθητές ένα (1) από τα διδαγμένα κείμενα, χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια, αυτούσιο ή διασκευασμένο, και ζητούνται:
α) Η μετάφραση 8-10 στίχων του, η οποία βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες.
β) Δύο (2) ασκήσεις γραμματικής οι οποίες βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες],
γ) Δύο (2) ασκήσεις συντακτικού οι οποίες βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].
δ) Δύο (2) ασκήσεις λεξιλογικές - σημασιολογικές οι οποίες βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].
ε) Δύο (2) ασκήσεις κατανόησης περιεχομένου. Από αυτές η μία μπορεί να ζητεί τη σύγκριση σύντομου παράλληλου κειμένου (από αυτά των οποίων έχει γίνει σχετική επεξεργασία κατά τη διδακτική διαδικασία) με το εξεταζόμενο. Οι απαντήσεις βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].

Αποσυνδεδεμένος marsak72

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #5 στις: Δεκέμβριος 22, 2009, 09:44:48 μμ »
Συναδελφοι καλησπερα, τη βοηθεια σας.Θα αναλαβω αρχαια β' γυμν. και παρολο που δεν ειμαι καινουρια εχω χρονια να κανω το συγκ .


μαθημα.Θελω  προτασεις διδασκαλιας και ενα καλο βιβλιο κυριως για επιπλεον ασκησεις.Ευχαριστω εκ των προτερων.
Για ιδιαιτερο μιλαω. ???
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 06, 2011, 11:36:43 πμ από para5 »

Αποσυνδεδεμένος smile02.50

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #6 στις: Δεκέμβριος 22, 2009, 09:57:15 μμ »
Για τα αρχαία: Καλό θα ήταν να πας σ'ένα βιβλιοπωλείο και να ξεφυλλίσεις τα βοηθήματα που κυκλοφορούν για να δεις τι σε βολεύει ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού. Εμένα, γενικά, δε με βοηθούν τα βοηθήματα του Μεταιχμίου γιατί έχουν πολλές λεπτομέρειες. Σαββάλας και Ελληνοεκδοτική έχουν ωραίες ασκήσεις. Εγώ για να είμαι ειλικρινής έχω ακόμη τα βοηθήματα από τα παλιότερα βιβλία του Γυμνασίου τα οποία είχαν πολύ ωραίες ασκήσεις για να μάθει το παιδί το συντακτικό και τη γραμματική και βγάζω φωτοτυπίες και από εκεί. Επίσης, μπορείς να του βάζεις κι εσύ δικές σου ασκήσεις για την επόμενη φορά (να κλίνει ουσιαστικά, αντωνυμίες, ρήματα σε διάφορες εγκλίσεις και χρόνους).
Για την Ιλιάδα ωραίο βοήθημα είναι αυτό από τα ελληνικά γράμματα. Ελπίζω να σε βοήθησα.

Αποσυνδεδεμένος marsak72

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #7 στις: Δεκέμβριος 22, 2009, 10:05:50 μμ »
Eυχαριστω πολυ. :)

Αποσυνδεδεμένος Kallipateira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02:-)
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #8 στις: Δεκέμβριος 23, 2009, 10:52:10 πμ »
Καλημέρα! Διδάσκω το μάθημα σε τρία παιδάκια φέτος (ιδιαίτερο). Συμφωνω στο ότι θα βρεις μόνη σου ποιο βοήθημα σε ικανοποιεί. Είναι πολύ απλά αυτά που κάνουν. Εγώ συχνά βγάζω μόνη μου συμπληρωματικές ασκήσεις (να κλίνουν για παράδειγμα ρήματα,ουσιαστικά, επίθετα). Αν κοιτάζεις και τη γραμματική αλλά και το συντακτικό σου θα μπορείς πολύ εύκολα να βρεις παραδείγματα και ασκήσεις από εκεί.
Καλή επιτυχία!  :D

Αποσυνδεδεμένος marsak72

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #9 στις: Δεκέμβριος 23, 2009, 11:23:16 πμ »
Καλ ημερα Ειρηνη και ευχαριστω.Θαημουν πολυ αδιακριτη αν ρωτουσα τιμες; :)

Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 30, 2009, 01:44:34 μμ »
Sos... στο ουσιαστικό βηξ βηχός... βάζουμε περισπωμένη σε κάποια πτώση;; π.χ τον βήχα τους βήχας. Το ξέρω ότι θα έπρεπε να γνωρίζω αλλά...

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #11 στις: Δεκέμβριος 30, 2009, 03:22:45 μμ »
ο βήξ
του βηχός
τῶι βηχί
τόν βῆχα

οἱ βῆχες
τῶν βηχῶν
τοῖς βηξί
τούς βῆχας


το ι, το α και το ας της γ κλίσης είναι βραχέα
Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 07, 2010, 02:42:46 μμ »
Καλησπέρα σε όλους!!!! Φέτος άρχισα κι εγώ τα πρώτα μου ιδιαίτερα!!!! Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων διδάσκω σε τέσσερα παιδιά της Β' Γυμνασίου, αρχαία ελληνικά. Μέχρι τώρα τα πηγαίνουμε καλά. Τους έχω βάλει επανάληψη στις γιορτές κάποια γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα και θα γράψουν επαναληπτικό διαγώνισμα. Αυτό που ήθελα να σας ρωτήσω είναι αν εσείς κάνετε αναλυτική σύνταξη και μετάφραση σε κάθε κείμενο.
Σας ευχαριστώ πολύ!

Α... Επειδή είδα το θέμα με τα βοηθήματα, εγώ επέλεξα αυτό από τις εκδόσεις gudemberg και από τις εκδόσεις Λιβάνη..

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 07, 2010, 03:28:22 μμ »
Στη Β' Γυμνασίου δεν τους ζητάνε μετάφραση. Τους βάζουν μόνο ερωτήσεις πάνω στο νόημα του κειμένου. Στην πράξη βέβαια, απ' ό,τι βλέπω, τα παιδιά μαθαίνουν μια κάπως ελεύθερη μετάφραση, για να μπορούν να θυμούνται και το νόημα του κειμένου. Έτσι και εγώ τους ζητώ να μου κάνουν σε κάθε μάθημα μια ψευτομετάφραση, χωρίς να επιμένω σε λεπτομέρειες.

Ως προς το συντακτικό, και να θέλεις, δεν μπορείς να κάνεις αναλυτική σύνταξη, γιατί ακόμα δεν έχουν μάθει όλα τα συντακτικά φαινόμενα. Τους ζητάς λοιπόν να σου πουν τους βασικούς όρους της πρότασης και ό,τι άλλο έχουν μάθει μέχρι εκείνη τη στιγμή (π.χ απρόσωπη σύνταξη, άμεσο-έμμεσο αντικείμενο), εφόσον υπάρχει στο κείμενο.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29579
  • Τελευταία: edip_2020
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1018045
  • Σύνολο θεμάτων: 17526
  • Σε σύνδεση σήμερα: 450
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 30
Επισκέπτες: 285
Σύνολο: 315

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.159 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.