*

Αποστολέας Θέμα: Πανελλήνιες 2011  (Αναγνώστηκε 106715 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #224 στις: Μαΐου 16, 2011, 10:49:54 pm »
και να συμπληρώσω ότι :
--τα παιδιά την ύλη της Γ τάξης την έμαθαν πριν από λίγους μήνες, ενώ εμείς τα δουλεύουμε εδώ και μερικά χρόνια
--εμείς ασχολούμαστε μόνο με Μαθηματικά ενώ τα παιδιά έχουν και Φυσική, κλπ κλπ

είναί δυνατόν να εμπεδώσουν και  να εντριφτούν σε τέτοιο επίπεδο σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα ώστε να αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα; Αυτοί που βγάζουν τα θέματα τα έχουν λάβει υπόψη τα παραπάνω ή κρίνουν με βάση το δικό τους μυαλό άραγε;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:22:23 »

Αποσυνδεδεμένος ELEN LIA

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1106
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #225 στις: Μαΐου 17, 2011, 12:05:41 am »
συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι τα παιδιά πριν από λίγους μήνες άρχισαν να δουλέυουν την ύλη της Γ΄ τάξης του Λυκείου και δεν έχουν την εμπειρία των Μαθηματικών (εκπαιδευτικών) για το λόγο αυτό θα επρεπε να είναι τα θέματα λίγο πιο βατά :)

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #226 στις: Μαΐου 17, 2011, 01:37:55 am »
Τα στατιστικά κάθε χρόνο είναι χάλια στα Μαθ. Κατ.
Για το μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων, είναι πολύ δύσκολο το επίπεδο του μαθήματος και τα θέματα εξετάσεων.
Αυτό ισχύει ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.

Ας σκεφτούμε, όμως τις μεθόδους που απαιτούνται:

ΘΕΜΑ Γ :
Διαφορική εξίσωση : Όχι και η πιο απλή, αλλά ο τρόπος λύσης είναι μοναδικός και γνωστός στους προετοιμασμένους. Όλοι ξέρουν ότι πρέπει να το φέρουν στη μορφή (   )'=(   )' και μετά να βρούνε το c, η δυσκολία είναι στο να το καταφέρουν.
Μονοτονία - ακρότατα : Όποιος είχε στυλό, βρήκε την f' και καθάρισε.
Σημεία Καμπής : Δεν υπάρχει άλλη μέθοδος, αναγκαστικά μέσω της f".
Ακριβώς μία λύση : Θέτω συνάρτηση, Bolzano για την ύπαρξη, μονοτονία για τη μοναδικότητα. Σαν μέθοδος, ΚΛΑΣΣΙΚΟ.

Η δυσκολία του θέματος έγκειται στον όγκο πράξεων και δικαιολογήσεων που απαιτούνται.
Είναι παρόμοιας λογικής με το περσινό ΘΕΜΑ Γ. (ΔΕΝ λέω ότι συμφωνώ με τη λογική αυτή - απλά καταγράφω)
Θυμίζω ότι ένα ερώτημα του Γ πέρυσι ήθελε να βρούμε 2 σημεία καμπής, τις εφαπτομένες στα σημεία αυτά και ν.δ.ο. τέμνονται στον άξονα y'y.
Πολλές πράξεις, καμία δύσκολη ιδέα.
Ίσα-ίσα, που το περυσινό ερώτημα με τα ln, σε σύνολο 125 γραπτών κατεύθυνσης (Τεχν.-Θετ.) το είχαν λύσει 2. Οι υπόλοιποι πήραν 0-1 μόριο (οι οδηγίες βαθμολόγησης έδιναν 1 μόριο για όποιον είχε βρει τις προφανείς ρίζες).
Αν υποθέσουμε ότι το αντίστοιχο φετινό είναι αυτό με τα σημεία καμπής, τους δίνει 2 μόρια μόνο για την εύρεση της f".

ΘΕΜΑ Δ

Δ1 : Η αλλαγή μεταβλητής όταν έχω χ μέσα σε ολοκλήρωμα που είναι ως προς t, δεν είναι καινούρια ιδέα. Όλοι έχουν δει παρόμοιες ασκήσεις, άσε που έχει ξαναπέσει (2001 νομίζω). ΜΟΝΟ για την αλλαγή μεταβλητής παίρνει 2 μόρια από τα 9.
Η δικαιολόγηση ότι είναι παραγωγίσιμες, ΕΠΕΣΕ ΞΑΝΑ ΠΕΡΥΣΙ! (άλλα 2 μόρια - σύνολο 4/9).

Δ3 Πονηρούτσικο ερώτημα. Σύντομο, αλλά κάποιοι καλοί ίσως την πάτησαν.
Δ4 Όχι εύκολο ερώτημα, αλλά όχι και όσο δύσκολο ήταν το περσινό αντίστοιχο με την ανισότητα. Στα 125 που διόρθωσα πέρυσι 1 το είχε λύσει και μέσω Λαμίας... Δεν νομίζω φέτος να είναι χειρότερα.

Το ΘΕΜΑ
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #227 στις: Μαΐου 17, 2011, 09:56:41 am »
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Δελτίο Τύπου : Σχολιασμός θεμάτων Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Γ' τάξης Ενιαίου Λυκείου.

Μαθηματικά

Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

 

Θέμα 1
Θεωρία.

 

Θέμα 2
Καλύπτει την ύλη των Μιγαδικών αριθμών, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους περισσότερους υποψηφίους.

 

Θέμα 3
Το θέμα Γ καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού λογισμού. Το ερώτημα Γ1 είναι αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής. Η σωστή επεξεργασία του προϋποθέτει ιδιαίτερη εξάσκηση σε θέματα αυτής της μορφής από τους υποψηφίους. Δίνεται, όμως, η απάντηση του ερωτήματος με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η λύση των επόμενων ερωτημάτων Γ2, Γ3, Γ4.

 

Θέμα 4
Το θέμα αυτό αναφέρεται σε μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Τα ερωτήματα Δ1, Δ4 είναι επίσης αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής και απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.

 

Γενικά Σχόλια

Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης, χωρίς να υπάρχουν ασάφειες.

Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία.

Τα θέματα είναι πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι ο παρεχόμενος χρόνος δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από την πλειοψηφία των υποψηφίων.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:22:23 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #228 στις: Μαΐου 17, 2011, 06:25:42 pm »
siobaras επειδή σε βλέπω πολύ διαβασμένο, θα ήθελα την γνώμη σου σχετικά με τις 3 μονάδες που παίρνει το Γ2. Θεωρώ ότι είναι πολύ λίγες ενώ το θέμα έχει δουλίτσα... Τι λες; Δεν αδικείται ο κόπος για το Γ2 με τις μόλις 3 μονάδες;

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #229 στις: Μαΐου 17, 2011, 10:04:02 pm »
Ρε
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #230 στις: Μαΐου 18, 2011, 02:04:52 pm »
ok έχεις δίκιο με την προυπόθεση όμως ότι ο μαθητής κατάφερε και έλυσε το Γ1.
Αν δεν το κατάφερε και πήγε να λύσει το Γ2 τότε πρέπει να αιτιολογήσει κάποια πράγματα για το πρόσημο της f' που πιστεύω δεν αξίζουν 3 μονάδες. Αν δει δηλαδή κανείς το Γ2 μόνο του πιστεύω αξίζει κάτι παραπάνω από 3 μονάδες. Εξάλλου δεν σου δίνει κάποιο συμπέρασμα έτοιμο από το Γ1 να το χρησιμοποιήσεις στο Γ2. Αν το έλυσες το Γ1 καλώς. Αλλιώς τι γίνεται; γνώμη μου (ταπεινή πάντα) είναι ότι ένα υποερώτημα θα πρέπει να βαθμολογείται ως ΑΥΤΟΝΟΜΟ και όχι υποθέτοντας ότι έχεις λύσει τα προηγούμενα και ότι θα χρησιμοποιήσεις συμπεράσματα από τα πιο πάνω, (εκτός φυσικά και αν κάποια συμπεράσματα δίνονται έτοιμα στα προηγούμενα ερωτήματα).  Μπορεί πχ ένα 1ο ερώτημα να λέει "να βρεθούν τα α και β". Ένα 2 ερώτημα, οφείλει να λέει πχ "αν α=2 και β=3 τότε...."
Τώρα να θεωρείται ότι εσύ μπόρεσες και απέδειξες κάτι ενδιάμεσο στο Γ1 που θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις στο Γ2, άρα το Γ2 δεν θέλει και τόσο δουλειά γιαυτό σου δίνω μόνο 3 μονάδες, δεν συμφωνώ με την λογική αυτή. Τέλος πάντων....

Όπως και να έχει το πράγμα, ο όγκος ήταν μεγάλος. Άκουσα ότι ένας μαθητής που παιδεύτηκε και χρειάστηκε πολύ χρόνο να βγάλει κάποια υποερωτήματα, τα έβγαλε στο παρα 5 (τότε του ήρθε η έμπνευση!) και επειδή του ήταν αδύνατον να μεταφέρει τη λύση στο πρόχειρο (είχε μόνο 2 λεπτά) σκέφτηκε το εξής σατανικό!! : έσβησε από το πρόχειρο ότι είχε ήδη περάσει στο καθαρό και άφησε στο πρόχειρο μόνο αυτά που δεν προλάβαινε να καθαρογράψει. Στο καθαρό έγραψε τη σημείωση "δεν τελειώνω εδώ! ακολουθούν 15 κενές σελίδες και οι λύσεις μου συνεχίζονται στις τελευταίες σελίδες!!" Απλά στα 2-3 λεπτά που είχε προσπάθησε να "καλωπίσει" το πρόχειρο ώστε να είναι ευανάγνωστο! (και φυσικά δεν ανέγραψε πάνω πάνω την λέξη πρόχειρο). Τι λέτε; σωστός ο παίχτης; Οι επιτηρητές βεβαια πάθανε ένα μικρό σοκ όταν τους είπε ότι δεν τελειώνει εκεί που αυτοί νόμιζαν. Αρχισαν να διαγράφουν με Χ 15 σελίδες!!

Καλή κίνηση αν σεκφτεί κανείς ότι άλλοι έκλαιγαν γιατί δεν πρόλαβαν να τα περάσουν στο καθαρό ενώ τα είχαν λύσει, και σιγά μην κάτσει ο διορθωτής να ψάχνει πρόχειρα (δεν επιτρέπεται κιολας νομίζω). Τον έσωσε βέβαια και το γεγονός ότι έγραφε στο πρόχειρο με στυλό και όχι με μολύβι
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 18, 2011, 02:47:41 pm από killbill »

Αποσυνδεδεμένος ELEN LIA

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1106
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #231 στις: Μαΐου 18, 2011, 04:21:20 pm »
δεν νομίζω να το σκέφτηκε μόνος του, κάποιος καθηγητής από το φροντιστήριο του το είπε να το κάνει, αν δει ότι δεν προλαβαίνει και εκείνος το εφάρμοσε ¨σωστός ο παίκτης¨καλά έκανε ;)

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #232 στις: Μαΐου 18, 2011, 05:38:22 pm »
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Τα θέματα είναι πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Συμφωνώ .
Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν ''κλασικά'' ερωτήματα , είχαν μεγαλύτερη δυσκολία απ ότι συνήθως.
Για παράδειγμα :
Όλοι οι μαθητές γνωρίζουν πως για την κυρτότητα πρέπει να μελετήσουν το πρόσημο της δεύτερης παραγώγου. Πόσοι θα έλυσαν το ερώτημα όμως ? Ελάχιστοι ...

Υ.Γ.  είχαν μπόλικο πιπεράκι τα θέματα.. ωραία ήταν..
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 18, 2011, 05:45:39 pm από knkn »

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #233 στις: Μαΐου 18, 2011, 10:23:54 pm »
Τι εννοείς δεν σου δίνει κάποιο συμπέρασμα έτοιμο το Γ1;
Σου δίνει τον τύπο της f και το πεδίο ορισμού της, που σημαίνει ότι e^x-x>0 για κάθε x.

Δεν ξέρω αν έχεις βρεθεί ποτέ σε βαθμολογικό, πάντως θεωρείται ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι τα προηγούμενα ερωτήματα θεωρούνται δεδομένα για τα επόμενα, ΑΣΧΕΤΩΣ εάν τα έχεις λύσει ή όχι.
Ο λόγος είναι ότι κάθε ερώτημα εξετάζει διαφορετικά πράγματα.
Δίνω ένα παράδειγμα βαθμολόγησης του Γ1 - Γ2 :

Γ1) Πρώτη αντιπαραγώγιση και εύρεση c1  (3-4 μόρια)
Δεύτερη αντιπαραγώγιση και εύρεση c2 (3 μόρια)
Απόδειξη e^x>x  (1-2 μόρια)

Γ2) Παράγωγος (1) - Μονοτονία (1) - ακρότατο (1)

Αν κάποιος δεν εξήγησε το e^x>x, τιμωρήθηκε ήδη με 1-2 μόρια στο Γ1. Πρέπει να χάσει και άλλα από τα υπόλοιπα ερωτήματα;


Να ξεκαθαρίσω κάτι : Δεν λέω ότι ήταν εύκολα τα θέματα. Λέω ότι δεν ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι.
Και επίσης έλειπε ένα ερώτημα που να απαιτεί κάποιου είδους μαθηματικής επινόησης και βαθύτερης αντίληψης.
knkn το ερώτημα Γ2 (νομίζω...) πέρυσι με τους λογαρίθμους, πόσοι νομίζεις ότι το έλυσαν;
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #234 στις: Μαΐου 19, 2011, 02:08:54 pm »
Είμαι επιτηρητής. Έριξα μια κλεφτή ματιά στα θέματα και λέω ''κλασικά με αναμενόμενη δυσκολία''.
Μετά έβλεπα τα παιδιά που φύσαγαν ξεφύσαγαν και λέω κάτι τρέχει , πολλά είναι.
Όταν γύρισα σπίτι τα έβαλα στο χαρτί . Έκρυβαν εκπλήξεις. Κλασικά ερωτήματα αλλά σχεδόν κανένα γελοίο.
Θυμάμαι πως άλλες φορές υπήρχε πανεύκολο ερώτημα ακόμα και στο 4ο θέμα ( π.χ. το 4δ κάποια χρονιά ).
Τέλος πάντων. Εμείς φίλε Siobara κάθε χρόνο 20 γράφουμε..  :D
Όταν δούμε τα στατιστικά θα καταλάβουμε αν ήταν πιο δύσκολα ή πιο εύκολα από τα προηγούμενα χρόνια..

Το θέμα πάντως δεν είναι αν ήταν δύσκολα ή εύκολα.
Το θέμα είναι αν ήταν ωραία θέματα ( ικανά να ξεχωρίσουν τον άριστο από τον καλό και τον καλό από τον μέτριο ) .
Κατά τη γνώμη μου ήταν ωραία θέματα !
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 19, 2011, 02:14:35 pm από knkn »

Αποσυνδεδεμένος rrena

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 14
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #235 στις: Μαΐου 20, 2011, 01:05:56 am »
Γεια σας,
θα ήθελα να ρωτήσω τι μπορεί να κάνει ένας επιτηρητης ή και η επιτροπή αν έχουν υπόνοιες ότι κάποιος κλέβει στις Πανελλήνιες χρησιμοποιώντας bluetooth;
Ξέρω πως είναι λέπτη η θέση τους και πως δεν επιτρέπεται να κάνεις σωματικό έλεγχο.

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #236 στις: Μαΐου 20, 2011, 08:09:36 am »
Χωρίς να έχω υπάρξει επιτηρητής σε πανελλήνιες πρόσφατα, νομίζω ότι η οποιαδήποτε χρήση κινητού συνιστά δολίευση εξετάσεων και ο μαθητής μηδενίζεται. Και δεν χρειάζεται να το χρησιμοποιήσει. Ακόμα και να χτυπήσει την ώρα της εξέτασης, μηδενίζεται.

Τώρα με το "υπόνοιες" δεν ξέρω τι εννοείς. Αν τον είδαν οι επιτηρητές με το κινητό, φαντάζομαι αρκεί.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος domenica

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1170
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2011
« Απάντηση #237 στις: Μαΐου 20, 2011, 08:23:53 am »
Απ' ότι γνωρίζω κι εγώ τα κινητά απαγορεύονται αυστηρά στη διάρκεια της εξέτασης..
Πράγματι σε φετινά "κρούσματα" υπήρξε άμεσος μηδενισμός γραπτού.

http://www.iefimerida.gr/news/6470/%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CE%B4%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B7-hands-free
" ο κόσμος μόνο όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει "
   Τάσος Λειβαδίτης

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 564
Σύνολο: 568

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.