*

Αποστολέας Θέμα: Made in Sweden  (Αναγνώστηκε 4373 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος geochem

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1020
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Made in Sweden
« στις: Ιούνιος 30, 2008, 07:51:12 μμ »
Μια ΙΚΕΑ της... εκπαίδευσης!

Του ΤΑΚΗ ΜΙΧΑ (www.tmichas.wordpress.com)

«Η αρχή στην οποία βασίζουμε την εκπαιδευτική μας πολιτική είναι ότι κάθε μαθητής είναι διαφορετικός από τον άλλο και ότι κατά συνέπεια θα μαθαίνει με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετική ταχύτητα από τον άλλο».

Από το πρόγραμμα του Κουνσκαπσκολάν

Οπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα σημειώματα, οι σκανδιναβικές χώρες βιώνουν μια εκπαιδευτική επανάσταση στον χώρο της δευτεροβάθμιας παιδείας. Οι παλιές αντιλήψεις για διαχωρισμό μεταξύ π.χ. ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων έχουν υποχωρήσει και έχουν δώσει τη θέση τους σε νέα σχήματα που καθιστούν τη διαφοροποίηση ανενεργή. Ετσι π.χ. στη Σουηδία το κράτος παρέχει ετησίως ένα «δελτίο» (αξίας 8-12 χιλ. ευρώ) σε όποιον μαθητή επιθυμεί να φοιτήσει σε ιδιωτικό σχολείο, το οποίο αντιπροσωπεύει το ποσό των διδάκτρων. Ομως σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν στις περισσότερες περιπτώσεις απλά μια εξωραϊσμένη απομίμηση των δημόσιων («δημόσιο συν πισίνα»), στη Σουηδία έχουν πραγματικά κάτι νέο να προσφέρουν. Μια τέτοια περίπτωση είναι το περίφημο Κουνσκαπσκολάν («Σχολείο Γνώσης») που ιδρύθηκε το 1996. Πρόκειται για μια αλυσίδα 21 Γυμνασίων και 9 Λυκείων που σήμερα έχει 9.200 μαθητές και απασχολεί 700 εργαζομένους. Το σχολείο δεν επιβάλλει δίδακτρα ούτε παίρνει κρατική ενίσχυση. Χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τα «κουπόνια» των μαθητών και κατά συνέπεια η κερδοφορία του εξαρτάται από τον αριθμό μαθητών που θα ελκύσει.

Η αλυσίδα των Κουνσκαπσκολάν βασίζεται στην ίδια αρχή με την αλυσίδα των καταστημάτων ΙΚΕΑ: την προσωπική συμμετοχή του πελάτη στη διαμόρφωση του τελικού προϊόντος. Στην ΙΚΕΑ αυτό γίνεται μέσω της συναρμολόγησης του προϊόντος από τον πελάτη. Στην περίπτωση του Κουνσκαπσκολάν, μέσω της συμμετοχής του μαθητή στη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών που θα ακολουθήσει.

Σήμερα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο τρόπος διδασκαλίας παραμένει ο ίδιος με αυτόν που υπήρχε και πριν από δύο αιώνες. Η διδασκαλία είναι η ίδια για όλους και δεν λαμβάνει υπ' όψιν της ότι κάθε μαθητής έχει διαφορετικές ικανότητες, ταλέντα και ενδιαφέροντα. Ο καθηγητής απευθύνεται σε ένα μαθητή που αντιπροσωπεύει ένα φαντασιακό «μέσο όρο» με συνέπεια να είναι όλοι δυσαρεστημένοι: τόσο οι μαθητές που είναι πιο προχωρημένοι όσο και αυτοί που βρίσκονται πιο πίσω.

Το Κουνσκαπσκολάν αντίθετα λειτουργεί σε εντελώς διαφορετική βάση. Κάθε μαθητής έχει τον προσωπικό του καθηγητή με τον οποία από κοινού διαμορφώνει το πρόγραμμα μαθησιακών στόχων σε κάθε μάθημα για την επόμενη εβδομάδα, μήνα, χρόνο. Αυτό επιτρέπει στον μαθητή να προσαρμόζει τις μαθησιακές απαιτήσεις στις δικές του ικανότητες. Ο καθηγητής και το σχολείο, με άλλα λόγια, προσαρμόζονται στις ικανότητες και προτιμήσεις του μαθητή και όχι το αντίστροφο, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα σχολεία σήμερα.

Η μελέτη των διάφορων μαθημάτων γίνεται ή με «βήματα» ή με «τάξεις». Η μελέτη των Αγγλικών, Μαθηματικών και Φυσικής σε όλη τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίζεται σε 35 «βήματα». Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε μαθητής μπορεί να προχωρεί με ταχύτερους ή βραδύτερους ρυθμούς ανεξάρτητα από τη σχολική χρονιά στην οποία βρίσκεται.

Τα άλλα μαθήματα διδάσκονται με «τάξεις» -όπου κανείς έχει την επιλογή να στοχεύσει σε επίπεδο Βάσης, Επαίνου, Διάκρισης.

Στην αρχή κάθε εβδομάδας ο μαθητής συναντά τον προσωπικό του καθηγητή με τον οποίο συζητούν το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει για εκείνη την εβδομάδα. Ο μαθητής μπορεί να επιλέξει ένα «πακέτο» που αποτελείται από διαλέξεις, σεμινάρια, ομαδική εργασία και εργαστήρια. Κάθε εβδομάδα η σύσταση του «πακέτου» αλλάζει ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή.Ο προσωπικός καθηγητής ελέγχει την πρόοδο, την εκπλήρωση των στόχων του μαθητή και τον βοηθά στην περαιτέρω διαμόρφωση της στρατηγικής μάθησης που θα ακολουθήσει. Οπως αναφέρει και το πρόγραμμα του σχολείου, «οι καθηγητές είναι συνέχεια μαζί με τα παιδιά όλη την ημέρα, αντί να εξαφανίζονται στο δωμάτιο των καθηγητών μεταξύ των ωρών. Υπάρχει πάντοτε ένας καθηγητής διαθέσιμος να σε βοηθήσει αν χρειάζεσαι βοήθεια με τα μαθήματά σου».

Τέλος, να σημειωθεί ότι το περιβάλλον του Κουνσκαπσκολάν διακρίνεται για τη λιτότητά του. Συνήθως νοικιάζονται γραφεία τα οποία μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας. Για τις αθλητικές δραστηριότητες η σχολή νοικιάζει γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ και τένις καθώς και πισίνες από αθλητικούς συλλόγους.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι ήδη το Κουνσκαπσκολάν έχει αρχίσει να επεκτείνεται και να δημιουργεί «ακαδημίες» που βασίζονται στις ίδιες αρχές και σε άλλες χώρες (π.χ. Αγγλία). Ποιος ξέρει λοιπόν; Ισως και στο μέλλον η λύση στο εκπαιδευτικό μας πρόβλημα να προέλθει από τη Σουηδία! Διότι καθημερινά γίνεται πασιφανές ότι τίποτα το ενδιαφέρον στον τομέα όχι μόνο της παιδείας αλλά και της υγείας ή της ασφάλειας κ.λπ. δεν πρόκειται να προέλθει από την ίδια τη χώρα. Το μόνο που παράγει πλέον η Ελλάδα είναι το ρουσφέτι και η διαφθορά. *

Από το πρόγραμμα του Κουνσκαπσκολάν



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/06/2008


« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 21, 2008, 08:38:49 πμ από Lenazagor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: MADE IN SWEDEN
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:35:30 »

Αποσυνδεδεμένος Da_Kancho

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
  • "Στην Ελλάδα είμαστε, τώρα το διαπιστώσατε;"
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 30, 2008, 08:07:43 μμ »
Πολύ ενδιαφέρον το θέμα, και χαρακτηριστικό λειτουργίας προηγμένων κοινωνιών. Οι υποανάπτυκτοι (όπως εμείς εδώ) συνήθως τέτοια θέματα τα προσπερνούν αφού "δεν ταιριάζουν με την Ελληνική πραγματικότητα", ενώ περιέχονται και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες του τύπου <<οι καθηγητές είναι συνέχεια μαζί με τα παιδιά όλη την ημέρα, αντί να εξαφανίζονται στο δωμάτιο των καθηγητών μεταξύ των ωρών>> χωρίς καν να αναφέρεται ότι οι καθηγητές είναι και ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ προφανώς στο σχολείο έ;

Βέβαια όπως αναφέρει το άρθρο, <<Το μόνο που παράγει πλέον η Ελλάδα είναι το ρουσφέτι και η διαφθορά>> οπότε ας μείνουμε σε αυτή την τέχνη που την ξέρουμε καλά, συνεπικουρούμενη φυσικά και από τον "συνδικαλισμό".

Άντε, και καλή συνέχεια!
Μην πειράζετε το μυγάκι, έχει διοριστεί Μόνιμο σε Οργανική θέση.

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 30, 2008, 08:18:25 μμ »
Α, προγραμματίζουν στη Σουηδία ανά εβδομάδα, μήνα, χρόνο. "Κάθε μαθητής έχει τον προσωπικό του καθηγητή με τον οποία από κοινού διαμορφώνει το πρόγραμμα μαθησιακών στόχων σε κάθε μάθημα για την επόμενη εβδομάδα, μήνα, χρόνο".[/color]
Εμάς η ΟΛΜΕ μας είπε ότι ο προγραμματισμός κάνει τζιζ! Και οι καλοί καθηγητές προχωρούν την ύλη στα κουτουρού στο σχολείο!
Παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία!

Αποσυνδεδεμένος Da_Kancho

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
  • "Στην Ελλάδα είμαστε, τώρα το διαπιστώσατε;"
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 30, 2008, 08:42:34 μμ »
Ορίστε, ορίστε... πού βαδίζομεν κύριοι;

http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=6943.msg75300;topicseen#new

Πού είναι οι "συνδικαλιστές" να οργανώσουν μια απεργία στα γρήγορα!
Μην πειράζετε το μυγάκι, έχει διοριστεί Μόνιμο σε Οργανική θέση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: MADE IN SWEDEN
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:35:30 »

Αποσυνδεδεμένος Da_Kancho

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
  • "Στην Ελλάδα είμαστε, τώρα το διαπιστώσατε;"
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 30, 2008, 08:45:15 μμ »
Λέτε να είναι απλή σύμπτωση που ο/η γράφων αναφέρει ότι:

<<Οτι απο φέτος όλοι οι εκπαιδευτικοί θα καθόμαστε στο σχολείο 8 - 2 ??>>

Λέμε "θα καθόμαστε" και όχι "θα εργαζόμαστε"... Προσοχή να μην σηκωθεί κανένας όρθιος παιδιά!
Μην πειράζετε το μυγάκι, έχει διοριστεί Μόνιμο σε Οργανική θέση.

Αποσυνδεδεμένος chloi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 04, 2008, 10:31:12 μμ »
Μην έχετε και στο απυρόβλητο το σουηδικό σύστημα.....και τα περίφημα κουπόνια δεν είναι επιχορηγήσεις????
Μια ζωή αντιγραφές....αντιγραφές και πάλι αντιγραφές. Η Ελλάς το μόνο που γνωρίζει απο εκπ/ση είναι η αντιγραφή...σουηδικών-φιλανδικών-πέραν του ατλαντικού μοντέλων...
το MADE IN GRECCE θα το δούμε ποτέ??
Κατόπιν πρόσφατης επισκέψεώς μου στη χώρα αυτή δεν θα έλεγα πως είναι προηγμένοι κοινωνικά....αντιθέτως είναι παρηκμασμένα ρατσιστόμουτρα που όλη μέρα θέλουν ένα μπουκάλι αλκοόλη (γι'αυτό και το απαγορεύουν το ποτό)....αυτό αποκόμισα απο αυτή την τόσο "προηγμένη"  χώρα.
Και κάτι ακόμη ο νεοφιλελευθερισμός έχει μπει για τα καλά και εκεί....με υπαρκτά αποτελέσματα (ουρές σε νοσοκομεία....ιδιωτικοποιήσεις....απολύσεις κ.ο.κ.)
Τα πάντα έχουν το τίμημά τους...τίποτε δεν γίνεται χωρίς αντίκρυσμα και εκεί....τα άλλα είναι υπερβολές.
και από την ανάποδη φοριεται η φαντασία

Αποσυνδεδεμένος Λουλου

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 453
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 05, 2008, 10:07:54 πμ »
Μπορειτε να μου πειτε τι διαφορα εχει το σχολειο αυτο στην Σουηδια απο τα φροντιστηριακα ιδιαιτερα της Ελλαδας?Καθομαι στο σπιτακι μου και περιμενω τον καλυτερο φροντιστη ,εναντι αδρας φυσικα αμοιβης, να προσαρμοσει το μαθημα στα μετρα μου και να μου λυσει τις δικες μου μονο αποριες.Απο οτι διαβασα και στην Σουηδια οι μαθητες πληρωνουν στο ιδιαιτερο αυτο σχολειο,λοιπον ποια η διαφορα?

Αποσυνδεδεμένος goodman

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 156
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 05, 2008, 02:40:40 μμ »
Μην έχετε και στο απυρόβλητο το σουηδικό σύστημα.....και τα περίφημα κουπόνια δεν είναι επιχορηγήσεις????
Μια ζωή αντιγραφές....αντιγραφές και πάλι αντιγραφές. Η Ελλάς το μόνο που γνωρίζει απο εκπ/ση είναι η αντιγραφή...σουηδικών-φιλανδικών-πέραν του ατλαντικού μοντέλων...
το MADE IN GRECCE θα το δούμε ποτέ??
Κατόπιν πρόσφατης επισκέψεώς μου στη χώρα αυτή δεν θα έλεγα πως είναι προηγμένοι κοινωνικά....αντιθέτως είναι παρηκμασμένα ρατσιστόμουτρα που όλη μέρα θέλουν ένα μπουκάλι αλκοόλη (γι'αυτό και το απαγορεύουν το ποτό)....αυτό αποκόμισα απο αυτή την τόσο "προηγμένη"  χώρα.
Και κάτι ακόμη ο νεοφιλελευθερισμός έχει μπει για τα καλά και εκεί....με υπαρκτά αποτελέσματα (ουρές σε νοσοκομεία....ιδιωτικοποιήσεις....απολύσεις κ.ο.κ.)
Τα πάντα έχουν το τίμημά τους...τίποτε δεν γίνεται χωρίς αντίκρυσμα και εκεί....τα άλλα είναι υπερβολές.

Δηλαδη τωρα μας εβγαλες οτι η Σουηδια είναι ενα χάλι; Μην τρελαθουμε κιολας...
Ενταξει, πουθενα δεν ειναι παραδεισος, πιθανως ουτε και στη Σουηδια.
Αλλα εδω στην Ελλαδα εχουμε πιασει τον πατο σε καθε τομεα.

Αποσυνδεδεμένος Da_Kancho

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
  • "Στην Ελλάδα είμαστε, τώρα το διαπιστώσατε;"
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 05, 2008, 03:19:54 μμ »
Μπορειτε να μου πειτε τι διαφορα εχει το σχολειο αυτο στην Σουηδια απο τα φροντιστηριακα ιδιαιτερα της Ελλαδας?Καθομαι στο σπιτακι μου και περιμενω τον καλυτερο φροντιστη ,εναντι αδρας φυσικα αμοιβης, να προσαρμοσει το μαθημα στα μετρα μου και να μου λυσει τις δικες μου μονο αποριες.Απο οτι διαβασα και στην Σουηδια οι μαθητες πληρωνουν στο ιδιαιτερο αυτο σχολειο,λοιπον ποια η διαφορα?

Κορυφαία διαπίστωση. Πράγματι, το να πληρώνεις από την τσέπη σου είναι το ίδιο με το να πληρώνει το κράτος. Το να κάνεις ιδιαίτερο στο σπίτι στην Ελλάδα, είναι το ίδιο με το να πηγαίνεις σε ένα πρωτοποριακό σχολείο στη Σουηδία. Και τελικά μάλλον, το να είσαι Σουηδός και να παράγεις πράγματα που τα εξάγεις σε όλο τον κόσμο, είναι το ίδιο με το να είσαι Έλληνας και να μην παράγεις τίποτε, αλλά να καταναλώνεις (αν μπορείς) αυτά που παράγουν άλλοι.

Μήπως να στείλουμε μια αντιπροσωπεία στη Σουηδία να τους επιμορφώσουμε για το πως ακριβώς πρέπει να είναι η Δημόσια Εκπαίδευση, αλά Ελληνικά; Το καλύτερο σύστημα στον κόσμο δεν έχουμε;
Μην πειράζετε το μυγάκι, έχει διοριστεί Μόνιμο σε Οργανική θέση.

Αποσυνδεδεμένος Da_Kancho

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
  • "Στην Ελλάδα είμαστε, τώρα το διαπιστώσατε;"
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 05, 2008, 03:29:05 μμ »

Μην έχετε και στο απυρόβλητο το σουηδικό σύστημα.....και τα περίφημα κουπόνια δεν είναι επιχορηγήσεις????


Τα κουπόνια αντιπροσωπεύουν το ποσό που διαθέτει το κράτος για την εκπαίδευση ενός παιδιού, και αν το παιδί δεν πάει σε Δημόσιο Σχολείο, τότε το ποσό που θα του αναλογούσε, εξοικονομείται, και δικαιούται να το λάβει σε μορφή κουπονιού για να το διαθέσει εκεί που θεωρεί ότι θα λάβει την καλύτερη εκπαίδευση.

Υπάρχει κάτι πιο δημοκρατικό από αυτό; Πολύ ευχαρίστως να το ακούσω.

Μην πειράζετε το μυγάκι, έχει διοριστεί Μόνιμο σε Οργανική θέση.

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 05, 2008, 04:33:02 μμ »
Τα κουπόνια είναι εφαρμογή ακραίων νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων (τέτοιες απόψεις πρεσβεύει ο αρθρογράφος) για την εκπαίδευση. Μπορεί να φαίνεται καλό εκ πρώτης όψεως το ότι ο γονιός επιλέγει ελεύθερα το σχολείο του παιδιού του κλπ, αλλά στην πραγματικότητα σημαίνει κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, καθώς το κράτος μέσω των κουπονιών επιχορηγεί ιδιωτικές επιχειρήσεις. Έτσι μετατρέπονται και τα δημόσια σε επιχειρήσεις, αφού θα πρέπει να προσελκύσουν "πελάτες με κουπόνια" για να επιβιώσουν...
Υπάρχουν και πιο ακραίες αντιλήψεις, όπως π.χ. να μην υπάρχει καθόλου κεντρικός σχεδιασμός στην εκπαίδευση ούτε αναλυτικά προγράμματα. Το κάθε σχολείο να κάνει ό,τι θέλει και οι γονείς να επιλέγουν π.χ. αν το παιδί τους θα πάει σε σχολείο όπου θα διδάσκεται η θεωρία του Δαρβίνου ή σε άλλο όπου θα μαθαίνει μόνο για τον Αδάμ και την Εύα. Ή ακόμα και να μην πηγαίνει καθόλου σχολείο, αλλά να χρησιμοποιεί το κουπόνι για να φέρνει δάσκαλο στο σπίτι και να διδάσκεται τα μαθήματα της επιλογής του, π.χ. να μην κάνει καθόλου Ιστορία.

Αποσυνδεδεμένος geochem

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1020
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 05, 2008, 06:29:27 μμ »
τα σχολεία αυτά δεν λειτουργούν ανεξέλεγκτα κάνοντας ότι τους γουστάρουν.είναι υπό τον συνεχή έλεγχο και την διαρκή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου.
είναι τεράστια υπόθεση η ελέυθερη επιλογή σχολείου χωρίς την οικογενοιακή επιβάρυνση σε αντίθεση με εμάς εδώ όπου το φροντιστήριο πληρώνεται από τον γονέα,το ιδιωτικό σχολέιο πληρώνεται από τον γονέα, ενώ και η περιβόητη δημόσια εκπαίδευση βαλτώνει συνεχώς με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις.
άλλωστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται από τα αποτελέσματα που παράγει,τα οποία σαφώς και δεν μας συμφέρει να τα σχολιάσουμε

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 05, 2008, 06:49:06 μμ »
Η λύση δεν είναι να ιδιωτικοποιήσουμε την παιδεία...
Ας μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα στα δημόσια σχολεία, ας γίνουν ολοήμερα Γυμνάσια, ας λειτουργεί σωστά η ΠΔΣ από την αρχή της χρονιάς, ας επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί... Και τότε θα μπορεί να προσαρμοστεί κι εδώ το σχολείο στις ανάγκες του κάθε μαθητή, χωρίς να γίνουν τα σχολεία ΙΚΕΑ και οι μαθητές πελάτες, όπως ονειρεύεται ο κ. Μίχας...

Αποσυνδεδεμένος Da_Kancho

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
  • "Στην Ελλάδα είμαστε, τώρα το διαπιστώσατε;"
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 05, 2008, 09:18:00 μμ »
Τα προβλήματα στη Δημόσια Παιδεία (αλά Ελληνικά) δεν οφείλονται στο ότι δεν είναι τα Γυμνάσια ολοήμερα, ή στο ότι δεν λειτουργεί σωστά η ΠΔΣ κατά τη γνώμη μου. Οφείλονται κυρίως στη νοοτροπία "δε βαριέσαι" που έχει πολύ μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν χρειάζονται καμία επιμόρφωση, αλλά χρειάζονται ήθος, και αφού αυτό δεν μπορεί να τους παρασχεθεί εκ των υστέρων, τότε χρειάζεται ΕΛΕΓΧΟΣ.

Οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που δήθεν δεν είναι επιμορφωμένοι, μπορούν μια χαρά να κάνουν ιδιαίτερα, αλλά για να πούνε αυτά που λένε στα ιδιαίτερα και όταν βρίσκονται μέσα στην τάξη, τότε χρειάζονται ειδικά κίνητρα. Όταν τα βλέπουν αυτά οι μαθητές, τι εικόνα περιμένετε να έχουν για την εκπαίδευση; Οι περισσότεροι αν μπορούσαν θα έβαζαν φωτιά στο σχολείο, κατά προτίμηση με τους εκπαιδευτικούς μέσα. Και επειδή δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, καίνε τα βιβλία τους.

Είναι απαραίτητο να εμπνέει σεβασμό ο εκπαιδευτικός για να επιτελέσει το έργο του, και αυτό δεν γίνεται όταν π.χ. μιλάει στο κινητό μέσα στην τάξη, και στο διάλειμα ψαρεύει ιδιαίτερα. Οπότε, ας μην έχουμε σαν πρώτη προτεραιότητα να βάζουμε ταμπέλες ("ακραίες νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις", "παρακμασμένα ρατσιστόμουτρα που θέλουν όλη μέρα ένα μπουκάλι αλκοόλη", "να γίνουν τα σχολεία ΙΚΕΑ") στα διάφορα συτήματα πετυχημένων χωρών και ας κοιτάξουμε ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΜΑΣ, όπου όλη η συζήτηση εδώ μέσα αφορά τη μέθοδο εισόδου των εκπαιδευτικών στο σύστημα πάση θυσία (ώστε να "βολευτούν", να "αποκατασταθούν" κτλ), και όχι τη λειτουργία της εκπαίδευσης (αν υποθέσουμε ότι πρέπει να μας αφορά ΚΑΙ αυτό).

Ειδικά για το ΙΚΕΑ, και χωρίς να αναλύσω την θλιβερή πλευρά του "όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια", πρέπει να πω ότι θα ήμουνα προσωπικά περήφανος αν ήταν Ελληνική εταιρία και είχε καταφέρει να έχει υποκαταστήματα σε όλο τον κόσμο, με μεγάλη επιτυχία, και να είχε κάνει διεθνώς αναγνωρίσιμη μια Ελληνική λέξη, και όλα αυτά τα είχαν κάνει Έλληνες, αντί να ψάχνουν μετά μανίας πώς θα διοριστούν στο Δημόσιο για να την αράξουν και να ζούνε σε βάρος των άλλων.

Επίσης να προσθέσω για όποιον δεν το παρατήρησε, ότι το ΙΚΕΑ είναι "εργοδότης ίσων ευκαιριών" (άλλη μια άγνωστη στην Ελλάδα της μεγάλης δημοκρατίας έκφραση), και αυτό διαπιστώνεται αμέσως, βλέποντας ποιοί εργάζονται εκεί, δηλαδή άτομα κάθε ηλικίας (π.χ. γυναίκες πολύ άνω των 40, χωρίς "καλή" εμφάνιση), και ράτσας (μαύροι) και εθνικότητας (αλλοδαποί), σε σχεδόν αναλογικό ποσοστό με τη σύνθεση του πληθυσμού. Επειδή αυτή η έννοια είναι άγνωστη στην Ελλάδα, θα το εξηγήσω λίγο παραπάνω. Σε ποιά αντίστοιχου μεγέθους Ελληνική επιχείρηση θα συνέβαινε αυτό; Αντίθετα βλέπουμε μόνο "εμφανίσιμα" κοριτσάκια (έως 28 ετών το πολύ) και αν υπάρχει κάποιος μεγαλύτερος, αυτός θα ήταν στην επιχείρηση εδώ και δεκαπέντε χρόνια, και "έμεινε". Όμως το ΙΚΕΑ άνοιξε τώρα στη Δυτική Αθήνα και έχει μέσα προσωπικό σε σύνθεση που δεν συναντάται πουθενά αλλού. Δεν έχει τον μαύρο στην αποθήκη να μην φαίνεται, τον έχει να εξυπηρετεί τον κόσμο στα στρώματα, να χειρίζεται υπολογιστή και είναι πολύ καλός στα Ελληνικά, και είναι άνω των 40. Μοιάζει αυτό με την στερεότυπη εικόνα που έχουμε για τις "επιτρεπτές" εργασίες που μπορεί να κάνει ένας μαύρος στην Ελλάδα; Αυτό δεν είναι πολιτισμική διαφορά; Δεν ξεκινάει από την εκπαίδευση στη Σουηδία και από την άποψή τους περί ίσων ευκαιριών και ισότητας; Τελικά το αποτέλεσμα που έχει η χώρα, είναι καλό ή κακό; Επικρατεί στις ξένες αγορές με ευκολία; Η άποψή τους περί ισότητας προκαλεί το σεβασμό;

Μετά λοιπόν από όλα αυτά, όποια ταμπέλα και αν τους βάλουμε είναι ασήμαντο, γιατί είναι η ασήμαντη άποψη κάποιων από μια ασήμαντη χώρα, που δεν παράγει τίποτε εκτός από διαφθορά.

Επιστρέφοντας τώρα στο αν μπορεί ένας να επιλέγει την εκπαίδευση του, δεν με χαλάει καθόλου η ιδέα να επιλέγει το σχολείο του, τα μαθήματα που θέλει να μάθει, και το αν θα τα μάθει στο σπίτι ή στο σχολείο ή όπου αλλού θέλει, ας τα μάθει και πάνω στο βουνό, αρκεί να μορφωθεί, και η χώρα να του δώσει το ποσό που του αντιστοιχεί για αυτό.

Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας μεθόδου στην Ελλάδα θα έδειχνε αμέσως (από τις μανιώδεις αντιδράσεις) ότι αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι το λεγόμενο "εκπαιδευτικό έργο" που γίνεται (ή δεν γίνεται, γιατί βαριόμαστε) στο Δημόσιο Σχολείο, αλλά η ίδια η ύπαρξη του Δημόσιου Σχολείου, αφού αυτό εξασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτό. Τα υπόλοιπα είναι απλά λεπτομέρειες που τα χρησιμοποιούμε σαν προφάσεις, όποτε θεωρούμε ότι μας συμφέρει.

Σχετικά τώρα με τα κουπόνια, προσωπικά δεν με ενοχλεί η λέξη, παλιά θυμάμαι έπαιρνα κουπόνια για φαγητό στη φοιτητική λέσχη, και ούτε τότε με ενοχλούσε η λέξη. Από την άλλη πλευρά, η ελευθερία που δίνει μια τέτοια ρύθμιση είναι προφανής, επίσης προκαλεί σεβασμό προς το κράτος, αφού το ίδιο το κράτος δείχνει να σέβεται τον πολίτη με το να του αφήνει την ελευθερία επιλογής. Η αντίληψη αυτή και συμπεριφορά του κράτους προς τον πολίτη, δεν ξεκινάει από την εκπαίδευση; Το δικό μας σύστημα, προκαλεί τον πολίτη να σεβαστεί το κράτος; (ας μην ρωτήσω καλύτερα αν ο πολίτης σέβεται ειδικά τον εκπαιδευτικό σαν εκφραστή του κράτους, ο οποίος έχει το παιδί στο σχολείο το πρωί, και το απόγευμα έρχεται σπίτι και του κάνει επί πληρωμή ιδιαίτερα...).

Αλλά, όπως έχω γράψει και αλλού, είμαστε άξιοι της τύχης μας και δυστυχώς το αποδεικνύουμε σε κάθε δυνατή ευκαιρία.
Μην πειράζετε το μυγάκι, έχει διοριστεί Μόνιμο σε Οργανική θέση.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162175
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 672
Σύνολο: 691

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.06 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.