*

Αποστολέας Θέμα: Made in Sweden  (Αναγνώστηκε 5024 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Pixie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #14 στις: Ιουλίου 06, 2008, 01:40:12 am »
Οι "νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις" δεν είναι ταμπέλα. Ο νεοφιλελευθερισμός είναι μια συγκεκριμένη οικονομικοπολιτική θεωρία και πρακτική, σύμφωνα με την οποία, για να το πούμε απλοϊκά, οι ιδιωτικοποιήσεις και η συρρίκνωση του δημοσίου, η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς και ο ανταγωνισμός αποτελούν θεραπεία δια πάσαν νόσον. Όταν αυτή η πρακτική αγγίζει και βασικά κοινωνικά αγαθά, όπως η παιδεία και η υγεία, τότε έχουμε την πιο ακραία εκδοχή της. Τα κουπόνια για τα οποία γίνεται λόγος (όχι η λέξη "κουπόνια", ούτε τα κουπόνια γενικά) είναι το μέσο με το οποίο υλοποιείται ο στόχος της απελευθέρωσης της εκπαιδευτικής "αγοράς" και της ιδιωτικοποίησης της παιδείας.

Εδώ και καμιά 15ετία στη Σουηδία συντελείται η αποδόμηση αυτού που για πολλούς ήταν πρότυπο κοινωνικού κράτους. Δεν είναι ρόδινα τα πράγματα κι εκεί. Και ρατσισμός υπάρχει και μεγάλο πρόβλημα με τα ναρκωτικά... Νομίζω ότι έχει μια αξία η άποψη κάποιου (chloi) που είδε τα πράγματα από κοντά.
Παρόλα αυτά συνεχίζει να είναι προηγμένη χώρα σε σχέση με την Ελλάδα. Κι αυτό γιατί εδώ δεν υπήρχε, λόγω ειδικών συνθηκών, ποτέ κοινωνικό κράτος αντίστοιχο με αυτό που οικοδομήθηκε μεταπολεμικά στις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Το μόνο "κράτος" που υπήρχε ήταν το πελατειακό κράτος και το κράτος του χωροφύλακα (Αλήθεια, τότε που υπήρχε "έλεγχος" και ο μπαμπούλας του επιθεωρητή για τους εκπαιδευτικούς, είχαμε καλή παιδεία; Ούτε ιδιαίτερα υπήρχαν, ούτε κινητά...). Τη δεκαετία του '80 παρέμεινε το πελατειακό κράτος και δημιουργήθηκε μια καρικατούρα κράτους πρόνοιας, όπου η "πρόνοια" μεταφραζόταν κυρίως σε μια θέση στο δημόσιο και σε κάποιες κοινωνικές παροχές της πλάκας. Κι αυτή ακόμα η καρικατούρα αποδιαρθρώθηκε μετά από μια δεκαετία.

Στην Ελλάδα, και ειδικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα, υπάρχουν πολλά στραβά και παθογένειες. Θεωρώ όμως απαράδεκτες τις γενικεύσεις (έστω και μετριασμένες, της μορφής "ένα μεγάλο μέρος") και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών ως μοναδικών υπευθύνων για όλα τα στραβά με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς που επαναλαμβάνονται ("ανήθικοι", "κάνουν ιδιαίτερα στους μαθητές τους", "μιλάνε στο κινητό", "δε δουλεύουν" κλπ κλπ). Αυτή κι αν είναι ελληνική (μάλλον ελληναράδικη) νοοτροπία: μηδενισμός και φόρτωμα των πάντων στους πιο βολικούς αποδιοπομπαίους τράγους... Στα δυο σχολεία που δούλεψα φέτος (πολύ μικρό το δείγμα, βέβαια) δεν είδα ούτε κινητά στην τάξη ούτε ιδιαίτερα σε μαθητές. Αντιθέτως, είδα ανθρώπους να μένουν μετά τις 2 και να έρχονται στο σχολείο και Σάββατα, για να προετοιμάσουν με τα παιδιά εκδηλώσεις και θεατρικά...

Όσο για το "να γίνουν τα σχολεία ΙΚΕΑ", ο αρθρογράφος θεωρεί θετικό το ότι στη Σουηδία τα σχολεία έχουν γίνει ΙΚΕΑ. Αυτή η επιχείρηση-"πρότυπο", όπως και άλλες αντίστοιχες, πουλάει προϊόντα που κατασκευάζονται, στο μεγαλύτερο μέρος τους, στα εργοστάσιά της στην Κίνα, την Ινδία, το Πακιστάν κ.α. Είναι γνωστό τι εργασιακές συνθήκες επικρατούν εκεί. Αφού λοιπόν τα παίρνει , με πολύ χαμηλό κόστος ξεζουμίζοντας τους "υπανάπτυκτους", τα πουλάει σε "ανταγωνιστικές" τιμές μαζί με "ισότητα ευκαιριών" και κοινωνικές, οικολογικές κ.α. "ευαισθησίες" στους "πολιτισμένους" Ευρωπαίους. Καμία επιχείρηση δεν φτάνει να είναι τόσο κερδοφόρα και να επεκτείνεται σε όλο τον κόσμο με το σταυρό στο χέρι. Θα περίμενε κανείς αυτό να το ξέρει όποιος κάνει συχνές αναφορές στην ταξικότητα διαφόρων μέτρων και θεσμών, αλλά ανάλογη φρασεολογία χρησιμοποιεί πλέον και ο Καρατζαφέρης... Η εθνικότητα της εταιρείας δεν έχει καμία σημασία. Οι επιχειρήσεις έχουν τυπικά εθνικότητα, αλλά δεν έχουν πατρίδα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 06, 2008, 02:40:19 am από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: MADE IN SWEDEN
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:49:28 »

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #15 στις: Ιουλίου 06, 2008, 01:49:25 am »
Απο την εφημεριδα ΤΟ

Αποσυνδεδεμένος geochem

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #16 στις: Ιουλίου 06, 2008, 01:54:16 am »
η κάθε χώρα έχει τις ιδαιτερότητες της.
το ότι η τανζανία δεν έχει αυτοκτονίες αυτό δεν την καθιστά την πιο ευτυχισμένη χώρα του κόσμου.
ας αποφάσιζαν όλοι οι άνω των 25 ετών να φύγουν από το σπίτι τους προσπαθώντας να ζήσουν μόνοι τους χωρίς το έμβασμα του μπαμπά αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες της ζωής στηριζόμενοι στις δυνάμεις τους και μετά ας μιλήσουμε για τις αυτοκτονίες που θα είχαμε στην ελλάδα.

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #17 στις: Ιουλίου 07, 2008, 12:58:24 am »
Da Cancho, συμφωνώ απολύτως και επαυξάνω προσθέτοντας τα τρία βασικά ζητούμενα που θέτει η κοινωνία για τον εκπαιδευτικό: φιλοτιμία, αξιοπρέπεια και εργατικότητα.  Ας σκεφθούμε πρωτίστως ως γονείς και δευτερευόντως ως λειτουργοί ( και όχι επαγγελματίες - ή αρπακτικά, όπως πολλοί μαθητές μας ονομάζουν λόγω των ιδιαιτέρων).

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: MADE IN SWEDEN
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:49:28 »

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #18 στις: Ιουλίου 19, 2008, 12:26:43 am »
ΜΠΡΑ
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #19 στις: Ιουλίου 19, 2008, 02:16:23 am »
Απορία 1 : εάν η πελατεία "πέσει", τι γίνεται; Απολύονται υπάλληλοι; κλείνουν υποκαταστήματα; χαμηλώνει η ποιότητα των προϊόντων; μαζικοποιείται η παραγωγή; (δεν μπαίνω καν στον κόπο να βάλω εισαγωγικά στις παραπάνω έννοιες. Όποιος κατάλαβε τις αντιστοιχίες με την εκπαίδευση, κατάλαβε. Θέλω να είμαι μέσα στο νεοφιλελεύθερο πνεύμα του άρθρου)

Απορία 2 : επειδή ο αρθρογράφος δεν το διευκρυνίζει...τι γίνεται εάν κάποιο παιδί δεν καταφέρει να τελειώσει τα 35 βήματα του μαθήματος στα 3 ( ; ) χρόνια; πρέπει να παραμείνει περισσότερο καιρό μέχρι να ολοκληρώσει όλα τα βήματα ή απλά βγαίνει από το σχολείο με ελλειπείς γνώσεις;

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #20 στις: Ιουλίου 19, 2008, 12:05:09 pm »

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #21 στις: Ιουλίου 19, 2008, 08:00:42 pm »
Xα χα χα στα μούτρα σου . ένα πράμα δεν έχω μάθει να κάνω (πολύ κακώς για πολλούς) : Να λέω ψέμματα !

 Από τον εαυτό σου μάλλον κρίνεις τους άλλους. Γέλα όσο θες ... αλλά συν'ηθως αυτοί που τα ψάλλουν στους εκπαιδευτικούς είναι ακριβώς εκεί νοι που θέλουν να κάθονται ή που είναι σίγουροι ότι και αξιολόγηση να έλθει δεν θα έχουν πρόβλημα όχι γιατί κάνουν καλά την δουλειά τους αλλά επειδή όποιο κόμμα και να έλθει στην εξουσία είναι τόσο καλοί στο γλείψιμο που δεν εχουν φόβο.

Όπου φυσάει ο άνεμος πάω ....
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #22 στις: Ιουλίου 20, 2008, 11:49:01 am »
πραγματικα ανατριχιαστικο επιχειρημα...  :D

Αποσυνδεδεμένος leonigp

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #23 στις: Ιουλίου 20, 2008, 12:28:02 pm »
Κι εγώ θα είχα την απορία να δω τί ακριβώς σημαίνει η ατομική διαμόρφωση των στόχων. Ως γενική αρχή είναι πολύ καλή, αλλά υπάρχει και ένας Μ.Ο. όρος "πόντων" δυσκολίας που πρέπει να κατέχει ο μαθητής για να τελιώσει; Κάποιος βασικός κορμός μαθημάτων, έστω με διαφοροποιημένο επίπεδο δυσκολίας; Πόσοι μαθητές είναι ανά τάξη; Ανάλογα με το επίπεδο διαμορφώνονται διαφορετικές τάξεις;
Όσο για το σύστημα με τα κουπόνια, στην Αμερική έχει διαλύσει τη δημόσια εκπαίδευση χωρίς καμιά βελτίωση. Δέχομαι το ενδεχόμενο να έχει πετύχει, αλλά αυτό μάλλον οφείλεται στις ιδιαιτερότητες και την παράδοση της Σουηδίας παρά στην πρωτοτυπία του συστήματος. Πάντως το σουηδικό εκλογικό σώμα δε δείχνει τόσο ενθουσιασμένο με το γενικό πλαίσιο των αλλαγών τα τελευταία χρόνια και αυτό αποτυπώθηκε και στις τλευταίες εκλογές.
Το πρόβλημα με το ΙΚΕΑ δεν είναι μόνο το πού παράγονται τα προϊόντα του. Απλήρωτες υπερωρίες 5 ωρών επί βδομάδες για να ανοίξει το νέο κατάστημα; Είναι μια κλασική επιχείρηση, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της χώρας όπου λειτουργεί (λιγότερα προϊόντα, άνοδος τιμών). Ας προσέχουμε ποιο εργασιακό και επιχειρηματικό πρότυπο εκθειάζουμε.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #24 στις: Ιουλίου 21, 2008, 08:34:00 am »
Τηλέμαχε μπορείς να πιστεύεις ότι θες αλλά μόνο εγώ μπορώνα ξέρω τι γινόταν στο σχολείο που δούλευα τα τελευταία 2 χρόνια. Από τα 20 άτομα προσωπικό μόνο μία λούφαρε και προφασιζόταν αρρώστιες κάθε φορά που ερχόταν ο φίλος της  >:(

Όλοι οι άλλοι ήμασταν τόσο συνεπείς σε σημείο να κάνει δάσκαλος της Έκτης απεργία αλλά επειδή δεν ήθελε τα παιδιά να μείνουν πίσω έπαιρνε και τα 40 η συνάδελφος του και το αντίστοιχο γινόταν όταν αυτή μπορεί να έλειπε π.χ. για να πάρει τους βαθμούς του παιδιού της κλπ. Όλοι βοηθούσαμε , ακόμη και τη πρώτη και την δευτέρα έτυχε να κρατήσω αν παρουσιαζόταν πρόβλημα (σπανίως) και διδάσκω Αγγλικά.

Όσο για 20 ωρα και 15ωρα διδακτικά , τί είναι αυτά ; Γιατί έκανα και τις  24 ώρες μου χωρίς να μου λείψει ούτε μία; Γιατί το διόρθωμα και η προετοιμασία μου έπαιρνε και μου παίρνει 4 ώρες κάθε απόγευμα ; Έλα τώρα να μου πεις ότι δεν δουλεύω 8ωρο κάθε μέρα. Για να μην πω για τα απογεύματα που πήγαινα σε υλλόγους γονέων ως εκπαιδευτικός όχι ως γονιός , σε όλες τις εκδηλώσεις και Σαββατοκύριακα , σε όλες τις παρελάσεις κλπ.

Μην γενικεύετε λοιπόν. Υπάρχουν και εξαιρέσεις και το αντίστοιχο Λύκειο δίπλα από το οποίο αποφοίτησα και εγώ δεν είναι τυχαίο ότι είναι 4ο σε επιτυχίες στην Ελλάδα. Και μη μου πεις ότι είναι το φροντιστήριο, εγώ ως μαθήτρια δεν πήγα ποτέ ακόμα και στην 3η Λυκείου.

Μην βάζετε λοιπό όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα σχολεία στο ίδιο τσουβάλι.
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: MADE IN SWEDEN
« Απάντηση #25 στις: Ιουλίου 21, 2008, 01:46:21 pm »
...
Όλοι οι άλλοι ήμασταν τόσο συνεπείς σε σημείο να κάνει δάσκαλος της Έκτης απεργία αλλά επειδή δεν ήθελε τα παιδιά να μείνουν πίσω έπαιρνε και τα 40 η συνάδελφος του ...

vassilo δεν αμφισβητώ την καλή διάθεση υπό την οποία γινόταν αυτές οι ενέργειες, αλλά πρέπει να σε ενημερώσω ότι η συνδιδασκαλία την ημέρα της απεργίας είναι συνδικαλιστικά ανήθικη. Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο συνάδελφος νιώθει τύψεις εάν τα παιδιά χάνουν τα μαθήματά τους, αλλά απεργία είναι η στέρηση της κοινωνίας από το παραγωγικό έργο του εργαζομένου.

Αποσυνδεδεμένος vassilo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 214
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Made in Sweden
« Απάντηση #26 στις: Ιουλίου 21, 2008, 07:29:42 pm »
Σε καταλαβαίνω απόλυτα και συμφωνώ μαζίσου. Αυτό ήταν απλά ένα δείγμα ότι κάποιοι και σκέφτονται τα παιδιά και νοιάζονται και δουλεύουν και παραπάνω αν χρειαστεί.

Εγώ είμαι απεργός εκ πεποιθήσεως . Στην πρώτη απεργία φέτος , πριν τα Χριστούγεννα αν θυμάμαι καλά, δεν έκανα για να μην επιβαρύνω τυς δασκάλους οι οποίοι φορτώνονται την ώρα μου,έστω κι αν ειναι για να προσέχουν τα παιδιά. Ένιωσα όμως τόσο άσχημα για εκείνους από τα άλλα σχολεία που έκαναν απεργία που δεν το ξανάκανα.

Δεν με νοιάζει ποιοί είναι κυβέρνηση. Δεν μ'αρέσει να πολεμάνε άλλοι για εμένα.

Παρ'όλ'αυτά , πήρα ανάποδες όταν σε μία περίπτωση έκανα μόνο εγώ και η γυμνάστρια ήμασταν οι μοναδικές που κάναμε απεργία και οι υπόλοιποι δάσκαλοι αντί να κάνουν κανονικά τι; έξι ώρες ανέβασαν κατά μία ώρα το ωράριο και τελείωσαν 12:30 δηλ την ώρα ου αρχίζει το ολοήμερο. Υποστήριξαν ότι αυτό πάλι βγάζει τους γονείς από το πρόγραμμά τους και ότι τόνισαν στα παιδιά και εξήγησαν ότι έκανα απεργία και ότι δεν πληρωνόμουν που έλειπα αλλά και πάλι το θεωρώ άδικο.

Δηλ από την μία ήθελαν να λειτουργήσει η απεργία χωρίς να κάνουν οι ίδιοι και δημιουργώντας πρόβλημα στους γονείς αλλά από την άλλη δεν ήθελαν να δημιουργηθεί προβλημα στους εαυτούς τους.

Λίγο εγωϊστικό δεν είναι ;;;;
Θεωρώ μόνο λάθος μου που δεν έδειξα πόσο πολύ τσαντίστηκα και ήταν από η μοναδική φορά που συγχύστηκα με τους συναδέλφους μου . Μπορώ να καταλάβω ότι κάποιοι έχουν δάνεια και πληρώνουν 800 Ε τον μήνα και δεν βγαίνουν για να κάνουν απεργία , αλλά στήριξε την με όποιον ΄΄αλλο τρόπο μπορείς . Μην τελειώνεις νωρίτερα , μην αλλάζεις το πρόγραμμα , μην με κάνεις να νιώθω ότι απεργώ τσάμπα (το ξέρω ότι είναι έτσι αλλά ...) :-\
To teach or not to teach?

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Made in Sweden
« Απάντηση #27 στις: Ιουλίου 23, 2008, 01:34:35 pm »

Εγώ είμαι απεργός εκ πεποιθήσεως .

εγω παλι δεν εχω απεργησει ποτε μου εκ πεποιθησεως...και ετσι θα συνεχισω οσο οι διοργανωτες ,τα αιτηματα και οι σκοποι των απεργιων στον κλαδο μας παραμεινουν ως εχουν...και ο νοων νοειτω...

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182562
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 686
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 454
Σύνολο: 461

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.