0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Τα θρησκευτικά είναι μάθημα γνωσιολογικο και πολιτισμικο η θεολογια είναι επιστημη και ανήκει στις κοινωνικες επιστημες αξιοποιεί εργαλεία των κοινωνικών επιστημών...όσο για δογματισμούς μπορείς να βρεις και σε άλλες επιστημες ακόμα και θετικές...βλ. δαρβινισμός ως κοσμική θρησκεία διαβάστε το βιβλίο https://www.cup.gr/book/katanoontas-tin-exelixi/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΕΚ Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος με πολλά τέτοια παραδείγματα
Να σου πω. Αναγκαστικά (εκ των πραγμάτων) σε κάποια γλώσσα θα χρειαστεί να γραφτεί το Σύνταγμα. Δεν είναι προφορικό. Όμως χρειάζεται αναγκαστικά να κάμει επίκληση στην ορθοδοξία; Όχι. Θ' αφαιρούσε κάτι απ' την ουσία (και τους τύπους) των γραφομένων; Όχι. Γιατί να το κάμει τότε; Δεν υπάρχει λόγος. Δε χάνεται η πολιτισμική ταυτότητα των Ρωμηών επειδή δε θα γίνεται επίκληση στην ορθοδοξία. Όπως δε χάθηκε κι η πολιτισμική ταυτότητα των Συριανών καθολικών ή η ελληνικότητά τους επειδή δε γίνεται επίκληση στον καθολικισμό. …………………………….. Ίσως στα πλαίσια του έθνους-κράτους (που εγώ απεχθάνομαι) να 'ναι πρέπουσα η επίκληση στην κυριαρχούσα θρησκεία για λόγους συνοχής.
Τώρα εγώ έχω κι άλλες θέσεις (π.χ. ότι δεν έπρεπε να υφίσταται καν κράτος Ελλάδα, ότι περιχαρακώθηκε ο Ελληνισμός κι η οικουμενικότητά του στα μίζερα σύνορα κτλ κτλ) κι ίσως για τούτο να υποβόσκουν αυτά που θεωρώ αρμόζοντα να γίνουν καθώς εκφράζομαι και να γίνουμαι αιρετικός.
Πολύ καλό επιχείρημα, δεν σας κάνει εντύπωση όλο αυτό το μένος κατά των θρησκευτικών στη συγκεκριμένη συγκυρία, την ώρα που τα παιδιά μας διδάσκονται πως προερχόμαστε από μαϊμούδες.
Έθνος με την έννοια του πολιτικού υποκειμένου δεν υπήρχε στο Βυζάντιο. Στα προνεωτερικά χρόνια υπήρχαν πολιτισμικές κοινότητες. Ούτε η ονομασία Έλληνες υπήρχε. Ρωμηοί ήσαν. Επίτρεψέ μου να διαφωνήσω ότι η συνταγματική επίκληση θρησκείας αποτελεί στοιχείο συνεκτικότητος. Αντιλαμβάνομαι γιατί το λες μόνο που έχω μια κάπως αλλιώτικη οπτική. Η συνοχή εξασφαλίζεται από τον υλισμό. Όχι τον ιδεαλισμό.
Υπάρχει συνεκτικό στοιχείο μεταξύ ρωμέικης μπουρζουαζίας και ρωμέικου προλεταριάτου που μοιράζονται κοινή θρησκεία και δόγμα; Όχι. Καμμιά. Υπάρχει, απ' την άλλη, συνεκτικό στοιχείο ρωμέικου προλεταριάτου και τούρκικου; Φυσικά. Κι αντίστοιχα για τους μπουρζουάδες.
Η ρωμέικη κουλτούρα, η σλαβική κουλτούρα, η εβραϊκή κουλτούρα, η αρβανίτικη κουλτούρα συνυπήρχαν για αιώνες στη Μακεδονία. Με τη δημιουργία του έθνους-κράτους κατεσφάγησαν όλες πλην μιας. Γιατί η ίδια η αστική εγκαθίδρυση (που 'φερε την αναπτυξιακή βιομηχανική πρόοδο) πέρασε από ποταμούς αίματος λαών εν ονόματι των υποτιθέμενων εθνών. Τα σύνορα αφανίζουν την κουλτούρα. Αφάνισαν ήδη στη δημιουργία τους τη σλάβικη. Κι αφανίζουν κι αυτήν που δήθεν προστατεύουν. Τη ρωμέικη. Γιατί στρεβλώνουν τη λαϊκή παράδοση σε μια περιχαράκωση ξεκομμένη από ρεύματα και καταδικασμένη στο απομονωτικό ψέμα της πούρας καταγωγής. Με απλά λόγια η κουλτούρα για να επιβιώσει θέλει οπωσδήποτε σ υ ν ύ π α ρ ξ η. Άρα ανοιχτά σύνορα, άμεση μετακίνηση πληθυσμών, δίπλα δίπλα Ρωμηοί Εβραίοι Τούρκοι Σλάβοι Αρβανίτες. Στην αλληλεπίδραση και την καθημερινή τριβή ζει αναπνέει εμπλουτίζεται ο κάθε πολιτισμός. Τα σύνορα του επονομαζόμενου κράτους Ελλάδα προκάλεσαν και την παρακμή του λαϊκού πολιτισμού.
Στη μετανεωτερικότητα είναι ξεπερασμένο κι οπισθοδρομικό.
Τα θρησκευτικά είναι επιστήμη!Τα θρησκευτικά είναι επιστήμη!
Πρόκειται για μια αντικειμενική πραγματικότητα ότι το μάθημα όπως διδάσκεται δεν είναι έτσι όπως ισχυρίζεστε.Δεν το λέμε εμείς για να διαφωνήσετε.Αυτή είναι η αντικειμενική πραγματικότητα,πάνω στην οποία στηρίχτηκε η απόφαση του ΣτΕ και για την οποία υποτίθεται ότι συζητάμε εδώ και 18 σελίδες.Κι εγώ μπορώ να διαφωνήσω στο ότι 1+1 κάνει 2.Αν μου λέτε αυτό,πάω πάσο...Πραγματικό ενδιαφέρον θα δείχνατε συναδέλφισσα εάν μπορούσατε να συζητήσετε πέρα από εγωισμούς και προκαταλήψεις.
Ακριβώς Ρέα! Και μόνο να σκεφτεί κανείς ότι η Μεγάλη Ιδέα ήταν έμπνευση του Κωλέττη...
Συνάδελφε, να σου υπενθυμίσω ότι το μάθημα των θρησκευτικών το διδαχθηκαμε και εμείς ως μαθητές. Επιπλέον το εν λόγω μάθημα συνέχισε να διδάσκεται μετά από δεκαετίες στα παιδιά μας, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και την ίδια λογική. Δεν άλλαξε απολύτως τίποτα.Καμία προκατάληψη εκ μέρους μας. Η διαφορετική άποψη δεν είναι προκατάληψη, ούτε "ημιμαθεια".