0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Με τον τότε νόμο Αρβανιτόπουλουτα ΣΕΚ με το που άνοιξαν έκλεισαν λόγο έλλειψης μαθητών όπως λέτε όλοι αν το ξανακανουν μας στέλνουν στην ανεργία Το μέγα λάθος του ΣΥΡΙΖΑ για να τα λέμε όλα ενώ μας βοήθησε σε πολλά δεν αναγνώρισαν την προϋπηρεσία μας στο Παιδείας και τώρα ειμαστε στον αέρα
Οι σχολές του ΟΑΕΔ χρόνια τώρα όπως και όσες λειτουργούν σε άλλα υπουργεία έπρεπε να παύσουν τη λειτουργία τους. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Κατακερματισμένη επαγγελματική εκπαίδευση σε τόσους φορείς χωρίς ενιαία μορφή, δομή και θεσμικό πλαίσιο.
Συμφωνώ πρέπει να κλείσει αυτό το μαγαζί που τίποτα ουσιαστικό δεν προσφέρει, παρά μόνο εργασιακή αποκατάσταση σε κάποιους μεμονωμένους κλάδους υποτιθέμενων εκπαιδευτών.
Έτσι σε συμφέρει εσένα; να παύσουν και να υπάρχει μόνο το Υπουργείο παιδείας που ούτε μαθητεία γνωρίζει αλλά ούτε και πώς να την κάνει;κατέβασε ένα πρόγραμμα σπουδών για τη μαθητεία σε μία ειδικότητα (όποια θες εσύ), διάβασε τις διδακτικές ενότητες που είναι να κάνουν τα παιδιά στο μεταλυκειακό έτος μαθητείας-τάξη μαθητείας κι έλα μετά να μου πείς ποια δομή να κλείσει. Του Υπουργείου Παιδείας ή του Υπουργείου Εργασίας....κάνε την έρευνα σου και μετά απόκτησε άποψη
Αντιπαρέρχομαι την επιθετική σου διάθεση και σου απαντώ ότι προφανώς έχω ασχοληθεί με το αντικείμενο κι εκφέρω άποψη λόγω γνώσης και προσωπικής εμπειρίας. Είμαι υπερμαχος μιας ενιαίας δημόσιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης υπό ένα φορέα που λέγεται ΥΠΠΕΘ. Τα υπόλοιπα για μένα είναι trans καταστάσεις διατηρημένες στον αναπνευστήρα. Το υπουργείο εργασιας να στηρίξει τη μαθητεία στα σχολεία του ΥΠΠΕΘ ως οφείλει κι όχι το ΥΠΠΕΘ να συνεχίζει να βάζει ομπρέλα σε σχολές του Υπουργείου εργασίας κλπ κλπ κλπ. Μεταρρύθμιση και συνάμα ανάγκη είναι αναδιοργάνωση μιας κατακερματισμένης επαγγελματικής εκπαίδευσης κι όχι γιατί συμφέρει εμένα αλλά γιατί αυτή είναι η οπτική μου στα πράγματα...
Πολύ ωραίες φράσεις "εκφέρω άποψη λόγω γνώσης και προσωπικής εμπειρίας" ή "Είμαι υπερμαχος μιας ενιαίας δημόσιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης υπό ένα φορέα που λέγεται ΥΠΠΕΘ"Όμως επίτρεψε μου, από την δική μου γνώση και εμπειρία έχω διαπιστώσει ότι οι σχολές του ΟΑΕΔ που έχουν καθηγητές που πρώτα έγιναν επαγγελματίες και μετά πήγαν στην τάξη να μεταδώσουν τις επαγγελματικές γνώσεις τους έχουν καλύτερα αποτελέσματα από αυτές του ΥΠΠΕΘ .Επίσης οι σχολές του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Τουρισμού κλπ επειδή διδάσκουν μόνο επαγγελματίες έχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα από αυτές του ΥΠΠΕΘ καθώς οι καθηγητές τους δεν έχουν να μεταφέρουν στους μαθητές τους τίποτα περισσότερο από τις θεωρητικές γνώσεις που απέκτησαν κάποτε σε Πανεπιστήμια ,ΤΕΙ κλπ. που πιθανότατα σήμερα για κάποια επαγγέλματα να θεωρούνται παρωχημένες και ξεπερασμένες από την αγορά εργασίας.Τα παραπάνω ισχύουν για τα παιδιά που θέλουν στα 18 να μπορούν να εξασκούν ένα επάγγελμα για να ζήσουν και όχι για τα παιδιά που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ανώτατη εκπαίδευση.
Απάντηση σε teacher80Τα ΙΕΚ προσφέρουν στους σπουδαστές τους για δύο χρόνια απλή κατάρτιση σε ένα επάγγελμα, συνήθως αφού αυτοί έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια τυπική εκπαίδευση δηλ. σπουδάζουν σε αυτά νέοι και νέες πάνω από 18 ετών όπως και εσύ αναφέρεις ... Οι άνδρες απόφοιτοι των ΙΕΚ, μαζί με την υποχρέωση τους για την στρατιωτική τους θητεία, στην καλύτερη περίπτωση θα έχουν δυνατότητα να βγουν στην παραγωγή και να βρουν δουλειά μετά το 22ο με 23ο έτος της ηλικίας τους λες και τελείωναν την Ιατρική ή το Πολυτεχνείο.Οι ΕΠΑ.Σ/ΟΑΕΔ όπως ελπίζω να γνωρίζεις δεν κάνουν απλή κατάρτιση αλλά μαθαίνουν στους μαθητές τους από το μηδέν το επάγγελμα που διάλεξαν και στα 18 τους έχουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και κυρίως τις δεξιότητες και τα εφόδια που χρειάζονται για να ασκήσουν το επάγγελμα που επέλεξαν δηλαδή είναι έτοιμοι επαγγελματίες.Στα 23 τους οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Σ/ΟΑΕΔ σε αντίθεση με αυτούς των ΙΕΚ, θα μπορούν να έχουν συμπληρωμένα 5 χρόνια εργασίας και να είναι πλέον εξαιρετικοί έμπειροι επαγγελματίες μηχανοτεχνίτες, υδραυλικοί, ηλεκτροτεχνίτες, τεχνίτες αυτοκινήτων κλπ και όχι να βρίσκονται στο ξεκίνημα του επαγγελματικού τους βίου έχοντας ως εφόδιο μόνο μία απλή κατάρτιση σε ένα επάγγελμα.Στα 23 τους ίσως και νωρίτερα οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Σ/ΟΑΕΔ θα έχουν στην τσέπη τους τα δικά τους χρήματα (όσα και αν είναι αυτά) από την ίδια τους την εργασία, ώστε να μπορούν να ορίζουν οι ίδιοι την ζωή τους και επίσης ασφάλιση για να μπορούν να καλύψουν τυχών ασθένεια αλλά και για να πληρώνουν την δική σου και την δική μου σύνταξη (αλληλεγγύη γενεών ονομάζεται αυτό) και να έχουν την δυνατότητα σε μια λογική ηλικία να χαρούν και το δικό τους δικαίωμα για συνταξιοδότηση και όχι σε ηλικίες των 80 και πλέον ετών.Πρέπει να είναι διακριτοί οι ρόλοι των φορέων που εκπαιδεύουν μαθητές ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς στόχους που έχουν θέσει.Οι ΕΠΑ.Σ/ΟΑΕΔ από χρόνια και με επιτυχία εκπαιδεύουν μαθητές ώστε με την ενηλικίωση τους στα 18 τους χρόνια να είναι ικανοί να ασκούν ένα επάγγελμα γιατί για κάποια από τα παιδιά μας υπάρχει επιτακτική ανάγκη να ενταχθούν το συντομότερο στην αγορά εργασίας ή να ασκήσουν ένα επάγγελμα για να μπορέσουν να ζήσουν οι ίδιοι και πιθανόν με την δουλειά τους να ζουν και τις ο οικογένειες τους .Από την άλλη ο διακριτός ρόλος του ΥΠΠΕΘ που παρέχει εκπαίδευση στους μαθητές του με κύριο σκοπό την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) και δευτερεύοντες τις γνώσεις που πρέπει να κατέχουν σε γενική και τεχνική εκπαίδευση και στις αξίες στις οποίες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ζωή τους ως ακαδημαϊκοί πολίτεςΌλα τα άλλα τόσο αυτά που επιχειρήθηκαν να γίνουν το 2013, όσα και αυτά που γράφονται σήμερα με αφορμή την εκλογή της κυβέρνησης της Ν.Δ είναι εκ του πονηρού. (.-)