Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Τιμόθεος στις Μαρτίου 26, 2009, 01:05:34 pm

Τίτλος: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: Τιμόθεος στις Μαρτίου 26, 2009, 01:05:34 pm
Είμαι καινούριος στο Φόρουμ και απ' ότι βλέπω υπάρχει μια πληθώρα θεμάτων και επ' ευκαιρίας να συγχαρώ την ομάδα που εργάζεται στο pde.


Στα διάφορα θέματα για την εκπαίδευση υπάρχουν 56 σελίδες θεμάτων που για να τις μελετήσει κανείς χρειάζεται ένα ολόκληρο σχολικό έτος. Επειδή δεν γνωρίζω και ούτε έχω χρόνο να ψάξω σ' αυτές τις 56 σελίδες αν έχει θιχτεί το θέμα της διδασκαλίας καθηγητών στο δημοτικό ή τη μείωση του δημοτικού στα πέντε χρόνια (Στη Γερμανία και στα τέσσερα), παραθέτω το θέμα αυτό διότι με προβληματίζει πολύ η απόδοση των μαθητών στα Μαθηματικά.
Στα ιδιαίτερα, που τα τελευταία χρόνια λόγω της αλλαγής των βιβλίων του δημοτικού αναγκάζομαι (με το αζημίωτο εννοείται) να κάνω και στο δημοτικό, παρατηρώ ότι οι περισσότεροι δάσκαλοι (όχι όλοι) ζουν το όνειρο, το οποίο έγινε πραγματικότητα, του δημόσιου υπάλληλου. Και μια και στον ΑΣΕΠ το δύσκολο θέμα των δασκάλων (για φανταστείτε;)) είναι η εξίσωση πρώτου βαθμού, ζητάμε από το μονόφθαλμο να οδηγήσει τους τυφλούς.

Δεν χρειάζεται τώρα να βγείτε όλοι οι δάσκαλοι και να διαμαρτυρηθείτε για αυτά που λέω, διότι είναι αλήθειες και αυτό μπορείτε να το μάθετε ρωτώντας τους μαθηματικούς που τρελάθηκαν στα ευρώ κάνοντας ιδιαίτερα στα παιδιά του δημοτικού.

Στόχος του θέματος δεν είναι να προσβάλω τους δασκάλους ούτε να ζηλέψω τη θέση τους στο δημόσιο (Μια και μας συμφέρει τους μαθηματικούς να μην τα λέτε καλά στους μαθητές, για να τους τα πούμε εμείς με το αζημίωτο), αλλά να βελτιωθεί η δωρεάν παιδεία με διορισμούς μαθηματικών και φιλολόγων στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Στο νέο λύκειο που προωθεί το υπουργείο προβλέπεται να γίνονται μαθήματα για την προετοιμασία των πανελλαδικών μέσα στα σχολεία για να εξαλειφθεί η παραπαιδεία και οι καθηγητές που θα στερηθούν τα χρήματα της παραπαιδείας για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους θα στραφούν προς τις μικρότερες τάξεις.

Τα παιδιά απ' την αρχή δεν μπορούν να μπουν στο πνεύμα των μαθηματικών με αποτέλεσμα να καταφεύγουν μέχρι και στις μεγάλες τάξεις στα ιδιαίτερα. Εφόσον όπως προείπα προωθείτε το νέο λύκειο κάτι πρέπει να γίνει και με τις μικρότερες τάξεις. Και αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από το να διδάσκουν οι Μαθηματικοί και οι Φιλόλογοι στην έκτη δημοτικού.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 27, 2009, 10:39:47 am
και στην Ε' Δημοτικου θα ελεγα. (συμφωνω ως προς αυτο με τον Αρισταρχο)

για το αν οι δασκαλοι κανουν καλα τη δουλεια τους δεν μπορω να πω  ξερω,πιστευω ομως οτι η πλειονοτητα των δασκαλων κανουν καλα τη  δουλεια τους.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: marion στις Μαρτίου 27, 2009, 10:44:17 am
... Και φυσικά οι δάσκαλοι θα αντιδράσουν, αν ποτέ γίνει κάτι τέτοιο, και ίσως δικαιολογημένα, καθώς θα θιχτούν δικά τους εργασιακά κεκτημένα. Και καθώς διαθέτουν πολύ καλό και αγωνιστικό συνδικαλιστικό όργανο δε θα επιτρέψουν ποτέ να θεσμοθετηθεί ανάλογη μεταρύθμιση...
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 27, 2009, 11:30:08 am
... Και φυσικά οι δάσκαλοι θα αντιδράσουν, αν ποτέ γίνει κάτι τέτοιο, και ίσως δικαιολογημένα, καθώς θα θιχτούν δικά τους εργασιακά κεκτημένα. Και καθώς διαθέτουν πολύ καλό και αγωνιστικό συνδικαλιστικό όργανο δε θα επιτρέψουν ποτέ να θεσμοθετηθεί ανάλογη μεταρύθμιση...
και φυσικα θα αντιδρασουν.
                      άλλα, βρε παιδια,τι ειναι εργασιακα κεκτημενα?
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: walkleon στις Μαρτίου 27, 2009, 01:26:19 pm
Και τι να διδάξουν οι Μαθηματικοί στο δημοτικό;Ολοκληρώματα;
Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο και Κλάσματα είναι σίγουρο ότι μπορούν να τα διδάξουν και οι Δάσκαλοι.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: zizoulis στις Μαρτίου 27, 2009, 01:32:52 pm
... Και φυσικά οι δάσκαλοι θα αντιδράσουν, αν ποτέ γίνει κάτι τέτοιο, και ίσως δικαιολογημένα, καθώς θα θιχτούν δικά τους εργασιακά κεκτημένα. Και καθώς διαθέτουν πολύ καλό και αγωνιστικό συνδικαλιστικό όργανο δε θα επιτρέψουν ποτέ να θεσμοθετηθεί ανάλογη μεταρύθμιση...
Επισης θα συμβει σε αυτους αυτο που εγινε με τους καθηγητες πληροφορικης οπου εσπευσαν απο ολες τις ειδικοτητες και τωρα εχουν μπλοκαρει. Ισως θα μπορουσε να ληφθει ενα μετρο για περιορισμενο χρονικο διαστημα οσο δεν επαρκουν οι δασκαλοι για να καλυψουν τις αναγκες. Λυση σε εμας θα ηταν τα ολοημερα γυμνασια, αλλα αυτο απαιτει χρηματα.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 27, 2009, 02:01:37 pm
τι εννοουμε λεγοντας "εργασιακα κεκτημενα"? καποιος να μου το εξηγησει συναδελφοι....
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: maryvas στις Μαρτίου 27, 2009, 02:39:29 pm
Και τι να διδάξουν οι Μαθηματικοί στο δημοτικό;Ολοκληρώματα;
Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο και Κλάσματα είναι σίγουρο ότι μπορούν να τα διδάξουν και οι Δάσκαλοι.

ειναι τοσο κακογραμμενα τα βιβλια που τα παιδια δεν καταλαβαινουν τιποτα. ξερεις ποσες φορες με εχουν ρωτησει αν ξερω κανενα μαθηματικο για να κανει στα παιδια τους μαθηματικα? μιλαμε για δημοτικο. μαλιστα μου το εχουν προτεινει κ εμενα 3-4 αλλα φυσικα δεν δεχτηκα
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 27, 2009, 02:43:54 pm
Και τι να διδάξουν οι Μαθηματικοί στο δημοτικό;Ολοκληρώματα;
Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο και Κλάσματα είναι σίγουρο ότι μπορούν να τα διδάξουν και οι Δάσκαλοι.

ειναι τοσο κακογραμμενα τα βιβλια που τα παιδια δεν καταλαβαινουν τιποτα. ξερεις ποσες φορες με εχουν ρωτησει αν ξερω κανενα μαθηματικο για να κανει στα παιδια τους μαθηματικα? μιλαμε για δημοτικο. μαλιστα μου το εχουν προτεινει κ εμενα 3-4 αλλα φυσικα δεν δεχτηκα
αυτο που λεει η maryvas πραγματικα μου ελαχε και μενα. πολλοι ειναι αυτοι που ζητουν μαθηματικο για να διδαξει σε παιδια του δημοτικου.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: w1red στις Μαρτίου 27, 2009, 04:06:28 pm
Τα βιβλία του δημοτικού στα μαθηματικά είναι άθλια και τα έχουν γράψει άνθρωποι οι οποίοι την τελευταία φορά που μπήκαν σε τάξη δημοτικού, ήταν όταν αποφοιτούσαν από το δικό τους στα 12. Εργασιακό κεκτημένο, θεωρούν, την "κατάκτηση" να διδάσκουν-εργάζονται μόνο οι δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια. Οι δάσκαλοι πράγματι είναι ενωμένοι και όταν απεργούν το κάνουν συλλογικά. Η απεργία πονάει περισσότερο, μιας και δεν μιλάμε για παιδιά γυμνασίου-λυκείου τα οποία όλο και κάτι θα βρουν να κάνουν, μιλάμε για μικρά παιδάκια, που χρειάζονται φροντίδα και προσοχή, οπότε οι γονείς στις απεργίες έρχονται σε απόγνωση. Και εγώ συμφωνώ πως είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει μια τέτοια ρύθμιση. Οι δάσκαλοι είναι περισσότεροι ψήφοι από τους μαθηματικούς και φιλόλογους μαζί. Σαν προσωρινό μέτρο θα ήταν καλό, αλλά και πάλι το βλέπω δύσκολο.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: συννεφούλα στις Μαρτίου 27, 2009, 04:16:38 pm
Τα βιβλία του δημοτικού στα μαθηματικά είναι άθλια.
 Η απεργία πονάει περισσότερο, μιας και δεν μιλάμε για παιδιά γυμνασίου-λυκείου τα οποία όλο και κάτι θα βρουν να κάνουν, μιλάμε για μικρά παιδάκια, που χρειάζονται φροντίδα και προσοχή, οπότε οι γονείς στις απεργίες έρχονται σε απόγνωση. Και εγώ συμφωνώ πως είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει μια τέτοια ρύθμιση. Οι δάσκαλοι είναι περισσότεροι ψήφοι από τους μαθηματικούς και φιλόλογους μαζί. Σαν προσωρινό μέτρο θα ήταν καλό, αλλά και πάλι το βλέπω δύσκολο.
1. Όντως τα βιβλία μαθηματικών είναι απαράδεκτα!
2. Έστω ως προσωρινό μέτρο. Μπορούμε να κάνουμε κάτι μαζί, μαθηματικοί κ φιλόλογοι, προς την κατεύθυνση αυτή;
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: prf στις Μαρτίου 27, 2009, 04:19:07 pm
Τα βιβλία του δημοτικού στα μαθηματικά είναι άθλια και τα έχουν γράψει άνθρωποι οι οποίοι την τελευταία φορά που μπήκαν σε τάξη δημοτικού, ήταν όταν αποφοιτούσαν από το δικό τους στα 12. Εργασιακό κεκτημένο, θεωρούν, την "κατάκτηση" να διδάσκουν-εργάζονται μόνο οι δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια. Οι δάσκαλοι πράγματι είναι ενωμένοι και όταν απεργούν το κάνουν συλλογικά. Η απεργία πονάει περισσότερο, μιας και δεν μιλάμε για παιδιά γυμνασίου-λυκείου τα οποία όλο και κάτι θα βρουν να κάνουν, μιλάμε για μικρά παιδάκια, που χρειάζονται φροντίδα και προσοχή, οπότε οι γονείς στις απεργίες έρχονται σε απόγνωση. Και εγώ συμφωνώ πως είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει μια τέτοια ρύθμιση. Οι δάσκαλοι είναι περισσότεροι ψήφοι από τους μαθηματικούς και φιλόλογους μαζί. Σαν προσωρινό μέτρο θα ήταν καλό, αλλά και πάλι το βλέπω δύσκολο.

Δεν θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο.
Νομίζω όμως , τουλάχιστον για εμάς τους μαθηματικούς, οτί δεν είναι απαραίτητη η παρουσία μας στα δημοτικά. Για τους φιλολόγους δεν είμαι τόσο σίγουρος.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 27, 2009, 04:25:00 pm
prf, φιλε μου, δεν ειναι απαραιτητη η παρουσια μας (φιλολογων -μαθηματικων) στα δημοτικα.
απλως, προσπαθουμε να βρουμε τροπο διορισμου....ισως οχι τον πιο ενδεδειγμενο,αλλα δεν φταιμε εμεις,
ο κ. Μπαμπινιωτης εριξε την ιδεα και μεις απλως τη βρικαμε....παρα πολυ καλη!
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: συννεφούλα στις Μαρτίου 27, 2009, 04:39:16 pm
prf, φιλε μου, δεν ειναι απαραιτητη η παρουσια μας (φιλολογων -μαθηματικων) στα δημοτικα.
απλως, προσπαθουμε να βρουμε τροπο διορισμου....ισως οχι τον πιο ενδεδειγμενο,αλλα δεν φταιμε εμεις,
ο κ. Μπαμπινιωτης εριξε την ιδεα και μεις απλως τη βρικαμε....παρα πολυ καλη!

χμμμ! κατά βάθος έχεις δίκιο!

(μη σου πω και κατά μηκος και κατά πλάτος!)
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 27, 2009, 04:50:42 pm
και κατα φαρδος και κατα μακρος....
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: prf στις Μαρτίου 27, 2009, 04:57:40 pm
Markos είπες καθαρά πως έχουν τα πράγματα. Η ομηρεία και η ανασφάλεια στον εκπαιδευτικό κλάδο έχουν κάνει τους εκπαιδευτικούς να βρίσκοντε σε αντιπαλότητα. Οι δάσκαλοι με τους καθηγητές, οι Ασεπαδες με του Ενιαιου και πάει λέγοντας. Ενώ θα έπρεπε όλοι να ασχολούμαστε με την βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας κανούμε οτιδήποτε άλλο παρα αυτό.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: Ίρμα στις Μαρτίου 27, 2009, 05:10:09 pm
 Κι εγώ παιδιά δε νομίζω ότι χρειάζονται οι φιλόλογοι στο Δημοτικό. Να κάνουν τι; Να διδάξουν αρχαία; Έλεος. Τα παιδιά του Δημοτικού δεν έχουν τη δυνατότητα να μάθουν αρχαία σε αυτή την ηλικία. και μη μου πειτε τα περί Brunner ότι μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά τα πάντα, γιατί ζουμε στην Ελλάδα και αν ποτέ έβαζαν αρχαία στο Δημοτικό θα επέμεναν πάλι σε ένα σωρό ανόητες πληροφορίες όπωσ κάνουν άλλωστε και στο Γυμνάσιο.
Και για να προσθέσω στα παραπάνω δε νομίζω ότι όσοι γράφουν τα βιβλία είτε του Γυμνασίου είτε του Δημοτικού είναι προσανατολισμένοι στο μέσο όρο των μαθητών. Τα σημερινά βιβλία απευθύνονται σε παιδιά πάνω από το 17.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: Τιμόθεος στις Μαρτίου 29, 2009, 09:37:54 pm
Το πρόβλημα δεν είναι αν θα διδάξουν αρχαία οι φιλόλογοι ή ολοκληρώματα οι μαθηματικοί. Το πρόβλημα είναι ότι οι δάσκαλοι με μία ώρα διάβασμα πέρασαν το κάθε μάθημα στο πανεπιστήμιο, με αποτέλεσμα τώρα να μην μπορούν να διδάξουν τα αντιστρόφως ανάλογα ποσά, την στρογγυλοποίηση (μη γελάτε, το συνάντησα και αυτό) και άλλα πολλά. Θυμάμαι μια δασκάλα που μου έλεγε ότι διάβαζε κάθε μέρα πολλές ώρες μαθηματικά για να παραδώσει την επόμενη ημέρα μία ώρα και πάλι δεν τα καταλάβανε όλα για να τα παραδώσει. Είναι αυτό που έγραψα στην αρχή του θέματος: Ο μονόφθαλμος οδηγεί τους τυφλούς.
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: MATH στις Μαρτίου 29, 2009, 10:39:00 pm
Καλησπέρα παιδιά ! Ωραίο θέμα βάλατε και όπως βλέπω ...θα ξενυχτήσω μέχρι να διορθώσω τα γραπτά του διαγωνισμού στα μαθηματικά(Ε'  και ΣΤ'  Δημοτικού )στην Εύβοια. Λοιπόν :
   α) Το ότι θα αντιδράσουν οι συνδικαλιστές είναι βέβαιο, αλλά όχι μέχρι πτώσεως του τελευταίου !Η αιτία της αντίδρασης θα είναι η ανεργία στον κλάδο και όχι η ουσία μιας τέτοιας απόφασης.

   β) Με ένα τέτοιο μέτρο θα βρουν τη χαρά τους πάρα πολλοί δάσκαλοι. Αυτό έχει διάφορες εξηγήσεις , αλλά θα πάρω την πιο ανθρώπινη : δεν είναι άραγε και ο δάσκαλος  επιφορτισμένος με ατέλειωτη διδακτέα ύλη  , με τα τόσο δυσνόητα και απαιτητικά σχολικά βιβλία ;

   γ) Πάμε τώρα στο πιο σημαντικό : μπορεί κανένας να διαβεβαιώσει ότι πχ τα μαθηματικά στο δημοτικό θα διδαχτούν καλύτερα από μαθηματικούς σε σχέση με τους δασκάλους ; Και στο γυμνάσιο μαθηματικοί διδάσκουν το μάθημα - που ξέρουν μαθηματικά -  , αλλά οι πιο πολλοί μαθητές τρέμουν ή μισούν το μάθημα, διότι το μάθημα δεν διδάσκεται σωστά.Πιθανόν κάτι ανάλογο να συμβεί και με τα γλωσσικά μαθήματα.

   δ) Σε αρκετές χώρες το δημοτικό τελειώνει στην Ε' ! Ακολουθούν 4 τάξεις γυμνάσιο και 4 λύκειο. Αυτό μάλλον δεν μπορεί να ξεκινήσει στη χώρα μας , διότι δεν υπάρχουν υποδομές , ούτε θα υπάρξουν εύκολα.

   ε) Να πω κάτι και ως μαθηματικός : Ο μαθηματικός, όπως τελειώνει το σημερινό πανεπιστήμιο, δεν μπορεί να διδάξει στο Δημοτικό !
 Τα μαθηματικά διδάσκονται σε υψηλό, σχεδόν μεταπτυχιακό επίπεδο στο πανεπιστήμιο  και έτσι οδηγούν  το μυαλό του φοιτητή σε μια ανώτερη βαθμίδα , έστω και αν αυτός δεν το καταλαβαίνει ! Αυτό έχει ως συνέπεια να βρίσκεται από άποψη επικοινωνίας μακρυά από τον ψυχικό κόσμο του παιδιού των 6-11 ετών.Δεν είναι άραγε αυτό  το πιο αρνητικο σημείο για την αποτελεσματική διδασκαλία;

   στ) Για να κλείσω : κατά την ταπεινή μου άποψη αυτό που χρειαζόμαστε στο Δημοτικό είναι να προσλαμβάνουμε και να πλάθουμε καλούς δασκάλους.Ούτε μαθηματικούς , ούτε φιλολόγους , ούτε τίποτα άλλο !. Οκαλός δάσκαλος εν μέρει γεννιέται και κατά ένα άλλο μεγάλο μέρος γίνεται.Αν τα βιβλία γίνουν πιο απλά και διδακτικά(κάτι που γίνεται σε μία νύχτα!) , αν οι δάσκαλοι ξεκινούν να διδάσκουν από μικρότερες τάξεις  - όχι  υποχρεωτικά από την  Α΄ -και μάλιστα για ένα χρόνο ή εξάμηνο δεν μπουν σε τάξη , αλλά παρακολουθούν το μάθημα πιο έμπειρων δασκάλων , αν επιμορφώνονται σε τακτικά διαστήματα , αν έχουν καλά καταρτισμένους και πολλούς σχολικούς συμβούλους(πχ ένα σχολικό σύμβουλο ανά 10 σχολεία) , αν έχουν καλύτερη αμοιβή(πάντα θα το λέω αυτό και θα επιμένω - το γιατί να το κουβεντιάσουμε σε άλλο χώρο) και κάποια άλλα πράγματα - να μην σας κουράζω  , τότε το δημοτικό θα μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα και θα επιτελεί στο ακέραιο το ρόλο του.
   Για το αν το Δημοτικό θα είναι 6 ή 5 ή 4  χρόνια, αυτό ας το αποφασίσουν άλλοι . Αλλά  τη διδασκαλία σε αυτό το σχολείο που θα το λένε ΔΗΜΟΤΙΚΟ, όσα χρόνια και να είναι , πρέπει να την κάνουν ΔΑΣΚΑΛΟΙ ! Ο δάσκαλος είναι -για αυτό που διδάσκει- επαρκής επιστήμονας, παιδαγωγός και άνθρωπος. Δεν χρειάζεται καμία άλλη εξειδίκευση. Αρκεί να αποφοιτά από ένα καλό Πανεπιστήμιο , να αγαπάει τα παιδιά και  τη δουλειά του , να γνωρίζει  την αξία αυτού που κάνει και προσφέρει, να είναι υπεύθυνος και να περιβάλλεται από την κοινωνία που ζει με φροντίδα και αναγνώριση.
   Τα άλλα ζητήματα είναι δευτερεύοντα και λύνονται πολύ εύκολα.
   
 Αυτές είναι μερικές πολύ πρόχειρες σκέψεις που κατάφερα να αρθρώσω.
   
                     Καλό βράδυ - Μπάμπης
Τίτλος: Απ: Μαθηματικοί και φιλόλογοι στο δημοτικό
Αποστολή από: Ελένη_ στις Απριλίου 11, 2009, 01:54:22 pm

...αυτό που χρειαζόμαστε στο Δημοτικό είναι να προσλαμβάνουμε και να πλάθουμε καλούς δασκάλους.Ούτε μαθηματικούς , ούτε φιλολόγους , ούτε τίποτα άλλο !. Οκαλός δάσκαλος εν μέρει γεννιέται και κατά ένα άλλο μεγάλο μέρος γίνεται.Αν τα βιβλία γίνουν πιο απλά και διδακτικά(κάτι που γίνεται σε μία νύχτα!) , αν οι δάσκαλοι ξεκινούν να διδάσκουν από μικρότερες τάξεις  - όχι  υποχρεωτικά από την  Α΄ -και μάλιστα για ένα χρόνο ή εξάμηνο δεν μπουν σε τάξη , αλλά παρακολουθούν το μάθημα πιο έμπειρων δασκάλων , αν επιμορφώνονται σε τακτικά διαστήματα , αν έχουν καλά καταρτισμένους και πολλούς σχολικούς συμβούλους(πχ ένα σχολικό σύμβουλο ανά 10 σχολεία) , αν έχουν καλύτερη αμοιβή και κάποια άλλα πράγματα, τότε το δημοτικό θα μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα και θα επιτελεί στο ακέραιο το ρόλο του.
   Για το αν το Δημοτικό θα είναι 6 ή 5 ή 4  χρόνια, αυτό ας το αποφασίσουν άλλοι . Αλλά  τη διδασκαλία σε αυτό το σχολείο που θα το λένε ΔΗΜΟΤΙΚΟ, όσα χρόνια και να είναι , πρέπει να την κάνουν ΔΑΣΚΑΛΟΙ ! Ο δάσκαλος είναι -για αυτό που διδάσκει- επαρκής επιστήμονας, παιδαγωγός και άνθρωπος. Δεν χρειάζεται καμία άλλη εξειδίκευση. Αρκεί να αποφοιτά από ένα καλό Πανεπιστήμιο , να αγαπάει τα παιδιά και  τη δουλειά του , να γνωρίζει  την αξία αυτού που κάνει και προσφέρει, να είναι υπεύθυνος και να περιβάλλεται από την κοινωνία που ζει με φροντίδα και αναγνώριση.
   Τα άλλα ζητήματα είναι δευτερεύοντα και λύνονται πολύ εύκολα.
   

Συμφωνώ και επαυξάνω! Και σαν δασκάλα της έκτης σας διαβεβαιώνω πως και γλώσσα ξέρω να διδάξω και μαθηματικά μια χαρά (ήμουν τεχνολογική κατεύθυνση) και στα φυσικά κάνω πειράματα και τα πάντα. Το μόνο που θέλει για να ανταπεξέλθεις είναι συστηματικό διάβασμα και πάθος για τη δουλειά σου. Κι αν δεν ξέρεις κάτι ή δυσκολεύεσαι ρώτα και τον μαθηματικό ή τον φιλόλογο που είναι πιο εξειδικευμένοι να σου λύσουν την απορία. Και δεν πιστεύω ότι υπάρχουν αντιπαλότητες μεταξύ δασκάλων και καθηγητών αν δεν τις καλλιεργούμε οι ίδιοι. Αυτό που πρέπει να μας νοιάζει είναι να μάθουμε τα παιδιά μας γράμματα και να τους παρέχουμε καλύτερη παιδεία και για να γίνει αυτό θα πρέπει να βελτιωνόμαστε οι ίδιοι μέρα με τη μέρα. Ας μη γενικεύουμε! Όπως υπάρχουν καλοί και κακοί δάσκαλοι, έτσι υπάρχουν καλοί και κακοί καθηγητές, γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι... Εγώ δεν πιστεύω πως κανένας μας εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου ξυπνά το πρωί και σκέφτεται "Σήμερα πάω να καταστρέψω 25 ψυχές". Όλοι προσπαθούμε, απλά κάποιοι δεν τα καταφέρνουν τόσο καλά! Γι' αυτό μην καταφέρεστε εναντίον κανενός και μη γενικεύετε, απλά προσπαθήστε ο καθένας να κάνει τη δουλειά του. Αν ο καθένας επικεντρωθεί στον εαυτό του, η παρεχόμενη παιδεία θα γίνει πολύ καλύτερη.