Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μαθησιακές δυσκολίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: elleni στις Σεπτεμβρίου 05, 2009, 06:43:59 pm
-
Καλησπέρα! Θα ήθελα να μου πει κανείς αν ξέρει κανένα καλό βιβλίο σχετικά με μαθησιακές δυσκολίες : είμαι νηπιαγωγός και θα με ενδιέφερε να έχω μια ιδέα πως να συμπεριφερθώ και να βοηθήσω ένα παιδί π.χ. με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή κάτι άλλο. Πέρα από την αντιμετώπισή τέτοιας περίπτωσης, γενικά με ενδιαφέρει το θέμα, έχετε κάποια καλή ιδέα;
-
Μπορείς να δεις αυτά:
http://pi-schools.gr/programs/sxoltaxi/tomos_A.pdf
http://pi-schools.gr/programs/sxoltaxi/tomos_B.pdf
Είναι από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Είχε κάνει κάποια σεμινάρια σχετικά με το θέμα
-
Ψάξε στο φόρυμ. Κάποτε μία συνάδελφος είχε αναρτήσει μία πολύ μεγάλη λίστα. Συγνώμη αλλά δεν θυμάμαι περισσότερα....
-
elleni μάλλον εδω θα βρεις πληροφορίες γι΄αυτό που ρωτάς
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=13031.msg181902#msg181902
-
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις απαντήσεις!!!
-
Έχω την εξής περίπτωση μαθητή:
Του κάνω μαθηματικά. Δεν έχει πρόβλημα στην κατανόηση. Τα "πιάνει" δηλαδή εύκολα και δεν με κουράζει. Επίσης στις ασκήσεις που λύνουμε την ώρα του μαθήματος τα καταφέρνει. Είναι βέβαια λίγο τεμπελάκος με την έννοια ότι δεν προσπαθεί όσο θα έπρεπε τις ασκήσεις για το επόμενο μάθημα. Τις παρατάει στην μέση. Ισχυρίζεται ότι κόλλησε, αλλά μόλις του πω κάτι εκείνη την ώρα αμέσως προχωράει και την λύνει την άσκηση.
Δεν έχει δηλαδή κενά σε γνώσεις ή να μην τα καταλαβαίνει.
Στην τάξη συμμετέχει. Προφορικά όταν τον ρωτάω πάντα απαντάει και ξέρει.
Το πρόβλημα που έχω είναι ότι γράφει διαγωνίσματα για 3, που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην εικόνα του. Το γραπτό του δηλαδή στο σχολείο δείχνει ότι δεν σκαμπάζει τίποτα ενώ αυτό δεν ισχύει. Ειλικρινά με έχει προβληματίσει πολύ. Οι γονείς του ανησυχούν, και δικαιολογημένα, για το τι θα κάνει στις πανελλήνιες του χρόνου.
Τι μπορεί να φταίει? και πως μπορώ να τον βοηθήσω; Έχετε αντιμετωπίσει παρόμοια περίπτωση;
-
killbill εμένα αυτό που περιγράφεις μου κάνει για άγχος, στρεσ καλύτερα να το πω εκείνη την ώρα των εξετάσεων. Σκέψου οτι είμαι σε μεταπτυχιακό και ακόμα δεν το έχω αποβάλλει εντελώς...
Αποψη μου: εξοικείωσε τον με τις συνθήκες του γραψίματος, δηλ καν' του συχνά τεστάκια με χρόνο(αρχικά μπόλικο, στη συνέχεια περιορισμένο) και χωρις την παρουσιά σου διαρκώς....
elleni προτείνω να ξαναδιαβάσεις οτι έκανες στη σχολή.
-
Αποψη μου: εξοικείωσε τον με τις συνθήκες του γραψίματος, δηλ καν' του συχνά τεστάκια με χρόνο(αρχικά μπόλικο, στη συνέχεια περιορισμένο) και χωρις την παρουσιά σου διαρκώς....
-
Είμαι κι εγώ μαθηματικός και μου έχει τύχει παρόμοια περίπτωση παιδιού, στον οποίο έκανα μαθήματα από την έκτη Δημοτικού μέχρι την Γ Λυκείου. Τώρα είναι φοιτητής στην σχολή Φυσικοθεραπευτών (από ΕΠΑΛ). Είχε δυσλεξία (για την οποία ποτέ δεν πήρε επίσημο χαρτί) και τα φαινόμενα όλα που περιγράφεις. Μαζί του κατάλαβα ότι πολύ τον βοηθούσαν τα συχνά διαλείμματα. Δηλαδή την ώρα που έγραφε διαγώνισμα του έλεγα να κάνει ολιγόλεπτο διάλειμμα, ακόμη κι αν δεν θέλει. Είχα παρατηρήσει ότι όταν κολούσε σε μία άσκηση ή έκανε λάθη και του έκλεινα για λίγο το τετράδιο στην συνέχεια προχωρούσε σωστά ενώ διαφορετικά από εκεί και πέρα όλα ήταν λάθος χωρίς λογικό ειρμό. Προσπάθησα να τον βοηθήσω να αναγνωρίζει μόνος του από πριν το σημείο που αρχίζει να τον πιάνει η ΄κρίση' και να την πραλαμβάνει με έγκαιρο διάλειμμα. Ακόμη σημαντικό ρόλο έπαιξε η προσπάθειά μου να τον βοηθήσω να πιστέψει στις ικανότητές του και να μάθει να διαχειρίζεται τον εαυτό του έτσι που αυτές να φαίνονται και στο γραπτό του.
-
killbill αντιμετώπισα παρόμοιο ζήτημα με μαθητή Γυμνασίου πριν κάποια χρόνια.
Χρησιμοποιώ σκόπιμα το "παρόμοιο" διότι κάθε περίπτωση μαθητή μας είναι ξεχωριστή και δεν θέλω να σε "οδηγήσω" στη σκέψη ότι αυτό που θα περιγράψω σχετίζεται οπωσδήποτε με το δικό σου μαθητή..
Ο δικός μου μαθητής διακρίνεται για την καταπληκτική του αντίληψη ,ευφράδεια λόγου,ευφυϊα κι όμως το γραπτό του στα Μαθηματικά ασυνάρτητο...Αναρωτιόμασταν με τους γονείς του τι μπορεί να φταίει και ένα παιδί με τόσο καλή "εικόνα" στα υπόλοιπα μαθήματα ,έδινε την εντύπωση ενός "τεμπέλη" που δεν ασχολείται αρκετά με τα Μαθηματικά γι'αυτό και δεν "αποδίδει"...Κι όμως όταν τον εξέταζα προφορικά ,απαντούσε πολύ καλά ,στις ασκήσεις που δουλεύαμε μαζί επίσης..Οταν όμως έμενε "μόνος" απέναντι στο γραπτό...προβλήματα και βαθμολογίες κάτω από τη βάση..
Για να μην γίνομαι κουραστική και με διάθεση να μην επεκταθώ σε περισσότερες (προσωπικές) λεπτομέρειες θα αναφέρω ότι μετά από πλήθος ιατρκών εξετάσεων και μαγνητικής τομογραφίας αποδείχθηκε ότι ο μαθητής μου έχει το σύνδρομο Asperger..(δες αν θέλεις το συνημμένο αρχείο,είναι πολύ ενδιαφέρον)..Ενα τέτοιο παιδί μπορεί να πετυχει ως δικηγόρος ή φιλόλογος κλπ ,δεν μπορεί όμως να ακολουθήσει Θετικές Επιστήμες ..
Εχω ασχοληθεί με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ( άλλοτε εμφανείς ,άλλοτε "κρυμμένες" )..Χρειάζεται να μην βγάζουμε γενικά συμπεράσματα και όσο είναι δυνατό να κάνουμε μέρος της ενασχόλησης μας ,τη διαρκή ενημέρωση μας γύρω από αντίστοιχα ζητήματα.
-
Τι να πω.. δεν ξέρω. Τώρα είμαι πιο πολύ μπερδεμένος γιατί το παιδί αυτό θα παει τεχνολογική κατεύθυνση κατι που το θέλει και δεν μπορεί με τίποτα τα φιλολογικά. Δεν είναι ότι είναι άριστος στα φιλολογικά δηλαδή.
Στο μάθημα λύνει τις ασκήσεις πολύ ωραία, μου λέει φωναχτά την σκέψη του, όλα μια χαρά. Ειδικά στην Άλγεβρα Α Λυκείου που είναι στανταρτ πράγματα δεν τον φοβόμουν καθόλου. Και έγραψε 5.
Το θέμα είναι ότι και εγώ ένιωσα άβολα γιατί και οι γονείς του αιφνιδιάστηκαν όταν όλη τη χρονιά τους λέω ότι είναι καλός και δεν έχει πρόβλημα και ξαφνικά βλέπουν ένα 5. Μπορεί να νόμισαν ότι τους κορόιδευα...
Πρώτη φορά μου συμβαίνει κατι τέτοιο. Πάντα ξέρω που κυμαίνεται ένας μαθητής μου με πολυ μικρές αποκλίσεις προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Αλλά εδώ μιλάμε ότι είναι η μέρα με την νύχτα....
Ειλικρινά δεν μπορώ να το εξηγήσω....
Πάντως και στα άλλα μαθήματα (Φυσική, Αρχαία) πηγε χάλια στα γραπτά. Και ο καθηγητής που κάνει μάθημα στην Φυσική το ίδιο με μένα απόρησε μου είπαν οι δικοι του. Μα πως; όλη τη χρονιά μια χαρά τα ήξερε....
Τι να συμβαίνει;
-
Αποψη μου: εξοικείωσε τον με τις συνθήκες του γραψίματος, δηλ καν' του συχνά τεστάκια με χρόνο(αρχικά μπόλικο, στη συνέχεια περιορισμένο) και χωρις την παρουσιά σου διαρκώς....
]
-
Ενα τέτοιο παιδί μπορεί να πετυχει ως δικηγόρος ή φιλόλογος κλπ ,δεν μπορεί όμως να ακολουθήσει Θετικές Επιστήμες ..
Εχω ασχοληθεί με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ( άλλοτε εμφανείς ,άλλοτε "κρυμμένες" )..Χρειάζεται να μην βγάζουμε γενικά συμπεράσματα και όσο είναι δυνατό να κάνουμε μέρος της ενασχόλησης μας ,τη διαρκή ενημέρωση μας γύρω από αντίστοιχα ζητήματα.
Το αντίθετο τα περισσότερα άσπεργκερ έχουν κλήση στα μαθηματικά ή στη μουσική-τέχνες γενικότερα. Το πρόβλημα είναι η γλώσσα-επικοινωνία και κυρίως οι κοινωνικές δεξιότητες γιατι όπως και να το κάνουμε μιλάμε για το φάσμα του αυτισμού...
-
Ενα τέτοιο παιδί μπορεί να πετυχει ως δικηγόρος ή φιλόλογος κλπ ,δεν μπορεί όμως να ακολουθήσει Θετικές Επιστήμες ..
Εχω ασχοληθεί με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ( άλλοτε εμφανείς ,άλλοτε "κρυμμένες" )..Χρειάζεται να μην βγάζουμε γενικά συμπεράσματα και όσο είναι δυνατό να κάνουμε μέρος της ενασχόλησης μας ,τη διαρκή ενημέρωση μας γύρω από αντίστοιχα ζητήματα.
Το αντίθετο τα περισσότερα άσπεργκερ έχουν κλήση στα μαθηματικά ή στη μουσική-τέχνες γενικότερα. Το πρόβλημα είναι η γλώσσα-επικοινωνία και κυρίως οι κοινωνικές δεξιότητες γιατι όπως και να το κάνουμε μιλάμε για το φάσμα του αυτισμού...
Θα μου επιτρέψεις να πω (ως μαθηματικός) ότι το να έχεις κλίση σ'ένα μάθημα δε σημαίνει απαραίτητα ότι έχεις και καλή σχολική επίδοση..
Αναφέρθηκα μόνο στο συγκεκριμένο δικό μου μαθητή που γράφει για παράδειγμα αριστα στην έκθεση ,στην ιστορία ,στα αρχαία και δεν καταφέρνει να πιάσει ουτε τη βάση στα Μαθηματικά..Είναι καταπληκτικά επικοινωνιακός και μπορεί να "κλέψει την παράσταση" σε μια συζήτηση ενηλίκων γι'αυτό και σκέφτεται να ακολουθήσει τις κατευθυνσεις που ανέφερα ,κάτι στο οποίο συμφωνεί και ο ειδικός επιστήμονας που τον παρακολουθεί..
Αλλωστε για μένα το κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα με τις δικές του γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες..Δεν έκανα ποτέ το λάθος να αντιμετωπίσω μια παιδική ψυχή ως το "σύνδρομο τάδε" γι'αυτο και διευκρίνησα στον killbill ότι δεν υπονοώ για την περίπτωση που ανάφερε ότι ισχύει κάτι αντίστοιχο, απλά υπέδειξα πως είναι καλό οι γονείς του παιδιού να μην μείνουν αδρανείς ,αλλά να το "ψαξουν"..
-
Ενα τέτοιο παιδί μπορεί να πετυχει ως δικηγόρος ή φιλόλογος κλπ ,δεν μπορεί όμως να ακολουθήσει Θετικές Επιστήμες ..
Εχω ασχοληθεί με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ( άλλοτε εμφανείς ,άλλοτε "κρυμμένες" )..Χρειάζεται να μην βγάζουμε γενικά συμπεράσματα και όσο είναι δυνατό να κάνουμε μέρος της ενασχόλησης μας ,τη διαρκή ενημέρωση μας γύρω από αντίστοιχα ζητήματα.
Το αντίθετο τα περισσότερα άσπεργκερ έχουν κλήση στα μαθηματικά ή στη μουσική-τέχνες γενικότερα. Το πρόβλημα είναι η γλώσσα-επικοινωνία και κυρίως οι κοινωνικές δεξιότητες γιατι όπως και να το κάνουμε μιλάμε για το φάσμα του αυτισμού...
Θα μου επιτρέψεις να πω (ως μαθηματικός) ότι το να έχεις κλίση σ'ένα μάθημα δε σημαίνει απαραίτητα ότι έχεις και καλή σχολική επίδοση..
Αναφέρθηκα μόνο στο συγκεκριμένο δικό μου μαθητή που γράφει για παράδειγμα αριστα στην έκθεση ,στην ιστορία ,στα αρχαία και δεν καταφέρνει να πιάσει ουτε τη βάση στα Μαθηματικά..Είναι καταπληκτικά επικοινωνιακός και μπορεί να "κλέψει την παράσταση" σε μια συζήτηση ενηλίκων γι'αυτό και σκέφτεται να ακολουθήσει τις κατευθυνσεις που ανέφερα ,κάτι στο οποίο συμφωνεί και ο ειδικός επιστήμονας που τον παρακολουθεί..
Αλλωστε για μένα το κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα με τις δικές του γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες..Δεν έκανα ποτέ το λάθος να αντιμετωπίσω μια παιδική ψυχή ως το "σύνδρομο τάδε" γι'αυτο και διευκρίνησα στον killbill ότι δεν υπονοώ για την περίπτωση που ανάφερε ότι ισχύει κάτι αντίστοιχο, απλά υπέδειξα πως είναι καλό οι γονείς του παιδιού να μην μείνουν αδρανείς ,αλλά να το "ψαξουν"..
Κατάλαβα τι είπες και απο το προηγούμενο μηνυμα σου και δεν έχω καμία διαφωνία. Μιλούσες γενικότερα γι' αυτό σχολίασα οτι συνήθως στο σχολείο τα συγκεκριμένα παιδιά έχουν καλύτερη επίδοση στα μαθηματικά(μουσική, καλλιτεχνικά) σε σχέση πάντα με τα θεωρητικά μαθήματα. Μπορεί το συγκεκριμένο παιδί (όπως λες και εσυ) να φαίνεται να επικοινωνεί καλά δεν σημαίνει όμως ότι τα παιδιά με άσπεργκερ έχουν την ίδια εικόνα ούτε απαραίτητα οτι το συγκεκριμένο παιδί έχει αναπτύξει επικοινωνιακές-κοινωνικές δεξιότητες τόσο επιτυχημένα(γενικότερα, συνηθως μιμούνται/απομνημονεύουν το λόγο των άλλων και δεν παράγουν αυτόνομα δικό τους). Δεν έχει νόημα να επεκταθώ κ' άλλο, δεν νομίζω οτι η έκθεση των περιστατικών που έχει ο καθένας κολλάει με το αρχικό ερώτημα του killbill
-
Επαναφέρω το θέμα, για να μην ανοίξω νέο. Έχω μια μαθήτρια που δεν τονίζει τις λέξεις ΚΑΘΟΛΟΥ, κάνει αρκετά λάθη ιστορικής ορθογραφίας, και μορφολογικά (π.χ. καταλήξεις ρημάτων), έχει κάποιες δυσκολίες στην αναγνώριση λέξεων όταν διαβάζει. Επίσης τα κείμενά της είναι αρκετά φτωχά σε λεξιλόγιο για την ηλικία της (Α΄ Λυκείου) και χωρίς στίξη. Εϊναι όμως άριστη στα προφορικά (φιλολογικά). Μπορεί αυτό να θεωρηθεί δυσλεξία; Η κοπέλα έχει κάνει αίτηση για παραπομπή σε ΚΕΔΔΥ, το οποίο όμως καθυστερεί πάρα πολύ. Τι μπορώ να κάνω γι' αυτό; Άλλο θέμα είναι ότι κατά καιρούς έχω δει αρκετούς μαθητές στην ίδια κατάσταση. Θα πρέπει όλοι να παραπεμφθούν;
-
Φαινεται να ειναι δυσλεξια κι αφου εφτασε το παιδι α' λυκειου χωρις να εντοπισει καποιος παρα μονο εσυ οτι εχει αυτην την ιδιαιτεροτητα αξιολογησε την μονο απο τα προφορικα το ΚΕΔΔΥ μπορει ουτε σε 2 χρονια να μην εχει φτασει να την εξετασει.Εμεις φταιμε που τους στελνουμε συνεχεια, παλια ελεγαν οι δασκαλοι "δεν του κοβει " και τελειωσε
-
παλια ελεγαν οι δασκαλοι "δεν του κοβει " και τελειωσε
το ίδιο έλεγαν/λένε και οι μαθητές (για τους δασκάλους), μήπως να τους στείλουμε στο αντίστοιχο "ΚΕΔΔΥ" για δασκάλους ? ;D ;D ;D
-
Ευχαριστώ για την απάντησή σου. Η μαθήτρια έχει ήδη κάνει αίτηση για διάγνωση, αλλά εκκρεμεί. Μπορεί να την καλέσουν και μετά από δυο χρόνια, απ΄ ό,τι μου είπαν. Μήπως μπορεί να πάρει διάγνωση από ιδιωτικό κέντρο ή πρέπει να είναι οπωσδήποτε δημόσιος ο φορέας;
-
για να εχει το δικαιωμα να δωσει προφορικες εξετασεις πρεπει να παει στο ΚΕΔΔΥ ,το τεστ οφθαλμοκινησης ειναι μια διαγνωση ενω στο ΚΕΔΔΥ που γινεται εξαιρετικη δουλεια θα εχει λεπτομερεις πληροφοριες που θα ειναι σημαντικη βοηθεια για τους εκπαιδευτικους.Παντως αν δεν υπαρχει βεβαρημενο οικογενειακο περιβαλλον (που συνηθως υπαρχει σ'αυτες τις περιπτωσεις)μπορει και να εξασθενησει στο λυκειο
-
Έχω δει και διαγνώσεις μαθητών από ιδιωτικά κέντρα. Αναφέρουν απλώς ότι οι μαθητές έχουν μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να τις κατονομάζουν!!!!!!!!!!!!!!!!! Και με βάση αυτό το χαρτί οι μαθητές εξετάζονται προφορικά!!!!! Μήπως είναι κάτι παράτυπο; Αν δεν είναι, θα πω στην οικογένεια να πάρει διάγνωση από ιδιωτικό κέντρο.
-
Οι διαγνωσεις για να εχουν αντικρυσμα θα πρεπει να ειναι κατοχυρωμενες απο ιατροπαιδαγωγικα κεντρα εγκεκριμενα απο το ΥΠΕΠΘ [Υπαρχουν στην ιστοσελιδα ].
-
Έχω δει και διαγνώσεις μαθητών από ιδιωτικά κέντρα. Αναφέρουν απλώς ότι οι μαθητές έχουν μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να τις κατονομάζουν!!!!!!!!!!!!!!!!! Και με βάση αυτό το χαρτί οι μαθητές εξετάζονται προφορικά!!!!! Μήπως είναι κάτι παράτυπο; Αν δεν είναι, θα πω στην οικογένεια να πάρει διάγνωση από ιδιωτικό κέντρο.
Για να μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν τις όποιες ευνοϊκές διατάξεις, πρέπει η διάγνωση τους κα είναι είτε από ΚΕΔΔΥ, είτε από Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο.
Οποιαδήποτε διάγνωση από ιδιωτικό φορέα, απλά δεν λαμβάνεται υπόψη.
Αν τώρα σε κάποιο σχολείο χρησιμοποιούνται τα "ιδιωτικά" χαρτιά, τότε αυτό γίνεται παράτυπα, και μπορεί να έχει επιπτώσεις-κυρώσεις στους εκπαιδευτικούς.
-
emmaki, έχω δει με τα μάτια μου αυτές τις διαγνώσεις. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι πρόκειται για δημόσιο κέντρο. Μόνο η ονομασία του κέντρου. Εννοείς ότι την ευθύνη την έχει ο Διευθυντής που το δέχτηκε ή ο Σύλλογος που δεν παρατήρησε ότι η διάγνωση είναι παράτυπη; Και πού να το ξέρει αυτό ο εκπαιδευτικός;
-
emmaki, έχω δει με τα μάτια μου αυτές τις διαγνώσεις. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι πρόκειται για δημόσιο κέντρο. Μόνο η ονομασία του κέντρου. Εννοείς ότι την ευθύνη την έχει ο Διευθυντής που το δέχτηκε ή ο Σύλλογος που δεν παρατήρησε ότι η διάγνωση είναι παράτυπη; Και πού να το ξέρει αυτό ο εκπαιδευτικός;
Ο νόμος της ειδικής αγωγής αναφέρει από πού δίννται οι διαγνώσεις. Επίσης, κάθε χρόνο έρχεται στα σχολέια εγκύκλιος (τουλάχιστον ερχόταν πριν φύγω στα ξένα) που έλεγε ότι έγκυρες είναι οι διαγνώσεις των ΚΕΔΔΥ και των δημοσίων ιατροπαιδαγωγικών κέντρων.
Ευθύνη (για μένα) φέρουν όλοι, γιατί άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται!
-
-
Στο ΚΨΥ Κατερίνης δεν νομίζω ότι είχε ποτέ παιδοψυχίατρο. Δεν υπήρχε καν θέση και να λείπει ο παιδοψυχίατρος.
Στις Σέρρες εξακολουθεί να ειναι η παιδοψυχίατρος εκεί.
Τα ιατροπαιδαγωγικά του ΨΝΘ νομίζω λειτουργούν ακόμη. Το τμήμα του Ιπποκρατείου σίγουρα λειτουργεί, δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσει. Τα υπόλοιπα της Θεσσαλονίκης το ίδιο. Δεν έχω ακούσει κάτι.
Για τις άλλες περιοχές δεν ξέρω να σου πω