Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Georgia s στις Δεκεμβρίου 06, 2009, 11:40:55 am
-
Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ κινήσεις τους προδίδουν νευρικότητα. «Νιώθουμε τύψεις αν κοιμηθούμε μία ώρα παραπάνω» λένε και οι δύο. Σήμερα όμως, χωρίς τύψεις, θα κατέβουν στο συλλαλητήριο
για τη συμπλήρωση ενός έτους από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου . Η Μάνια Σωτηροπούλου
και η Αφροδίτη Κρητικού είναι 18 ετών, προετοιμάζονται πυρετωδώς για τις πανελλαδικές εξετάσεις του προσεχούς καλοκαιριού και δηλώνουν με
πίκρα ότι «είμαστε 18 και δεν περνάμε ούτε αισθανόμαστε καθόλου καλά». Πέρυσι, τέτοιες ημέρες, διαδήλωναν, μαζί με χιλιάδες άλλους νέους, συμμαθητές και φίλους τους, στην Αθήνα, διαμαρτυρόμενες για τη δολοφονία ενός «από το δικό μας πλήθος».
Ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος είναι το σύμβολο μιας γενιάς και «η απώλειά του δεν πρέπει να τιμηθεί για μουσειακούς λόγους», όπως υπογραμμίζουν οι κοπέλες, αλλά «για την ουσία μιας εφηβικής ζωής που τείνει να γίνει αβίωτη».
Η Αφροδίτη περιγράφει το βάσανο να είσαι μαθητής και μαθήτρια ένα βήμα πριν από την «τελική ευθεία». «Οι διδάσκοντες στο φροντιστήριο μας “προτρέπουν” να μην ερωτευτούμε, να μην έχουμε χρόνο για εμάς, να εξαντλούμε τα όριά μας πάνω από τις ανοιχτές σελίδες των σχολικών βιβλίων και βοηθημάτων». Εχει επισκεφθεί, μόλις πριν από λίγες ημέρες, νευρολόγο. «Εχω αποκτήσει επίμονες ημικρανίες εδώ και τρεις μήνες. Εχω τακτικές και έντονες στομαχικές διαταραχές. Ο γιατρός, αφού ξεπέρασε το σοκ, “ούτε σαράντα ετών δεν έχουν τέτοια συμπτώματα΄΄ μου είπε, με συμβούλευσε να κοιμάμαι καθημερινά οκτάωρο και να τρέφομαι πιο σωστά και σε τακτά διαστήματα. Μα έχω τύψεις αν κοιμηθώ πάνω από έξι ώρες, δεν προλαβαίνω να “βγάλω” την ύλη». Η Μάνια προσπαθεί να θυμηθεί πόσα βράδια έχει πέσει στο κρεβάτι νηστική. «Δεν προλαβαίνουμε» λέει. «Αλλά υπάρχει “υποκατάστατο”.Τρώμε τις ίδιες μας τις σάρκες ή των διπλανών μας στο φροντιστήριο. Η μαγική λέξη είναι “ανταγωνισμός΄΄.΄΄Προσπαθήστε περισσότερο, τα μόρια ποτέ δεν θα είναι αρκετά,προσπαθήστε περισσότερο,θυμηθείτε ότι την εισαγωγή μπορεί να πετύχει ο διπλανός και όχι εσείς” είναι η επωδός στα φροντιστήρια». Τι σκέφτεται, διαρκώς, η Μάνια; «Να φύγει από πάνω μου το σχολείο όσο το δυνατόν ταχύτερα. Είναι βάρος, ασήκωτο». Και οι δύο κοπέλες υποστηρίζουν ότι ο «Δεκέμβρης» του 2008 άφησε πίσω του «θετικά και άμεσα σημάδια μόνο στις διαπροσωπικές σχέσεις αλληλεγγύης ανάμεσά μας». Θυμούνται με νοσταλγία «την ελευθερία λόγου μέσα στα κατειλημμένα σχολεία, την προσέγγιση με ορισμένους πιο ευαισθητοποιημένους καθηγητές,τη διαφορετική αντιμετώπιση και το ενδιαφέρον ακόμη και στην απλή “καλημέρα” του περιπτερά της γειτονιάς». Στην- ολιγόωρη και υπό πίεση- συνάντηση που είχαν πριν από μερικές ημέρες, αντιπροσωπείες μαθητών για να αποφασίσουν τον τρόπο συμμετοχής στις εκδηλώσεις μνήμης «συζητήσαμε ακόμη και το ενδεχόμενο να απαγορεύσουμε τα συνθήματα κατά των αστυνομικών. Δεν φταίνε αυτοί αν ορισμένοι ανάμεσά τους μας θεωρούν “κακοποιά΄΄ στοιχεία. Διαπαιδαγωγήθηκαν και γαλουχήθηκαν από το ίδιο σχολείο και την ίδια κοινωνία με εμάς». Συζήτησαν και τα της επερχόμενης δίκης των δύο ειδικών φρουρών. «Απαράδεκτο να γίνει τόσο μακριά από την Αθήνα.Τα παιδιά που ήταν στην παρέα του Αλέξανδρου, τη μοιραία νύχτα,και είναι ουσιώδεις μάρτυρες, πώς θα μετακινηθούν, πού θα μείνουν, με ποιών τη φροντίδα;». Θεωρούν ότι «πρέπει να ανοίξει ένας μεγάλος διάλογος για τα πάγια αιτήματα της νεολαίας» και εν αρχή «να καθιερωθεί η ανοιχτή πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Εμείς και οι οικογένειές μας έχουμε φθάσει στα ψυχικά, σωματικά αλλά και οικονομικά όριά μας».
-
ενταξει το πιασαμε το υπονοουμενο...για ολα φταινε παλι οι καθηγητες των φροντιστηριων και των ιδιαιτερων (πιθανως και των σχολειων)που δεν κανουν τιποτα αλλο απο το να προσαρμοζονται στις απαιτησεις του εκπαιδευτικου μας συστηματος και οχι οι ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ του συστηματος αυτου...στην πυρα γρηγορα...
-
Δεν ξέρω.. εγώ όταν προετοιμαζόμουν για πανελλήνιες (τότε...) ένα 8ωρο ύπνου πάντα το είχα (ή το αναπλήρωνα τα σ/κ) και όταν διάβαζα 10ωρα, έτρωγα τον αγλέορα στα διαλείματα (το ίδιο και με τις εξεταστικές στη σχολή). Τα άρθρα αυτά δείχνουν ένα μέρος της πραγματικότητας, αλλά δεν είναι και απόλυτα αντιπροσωπευτικά. Έχουμε την υπερβολή στο αίμα μας γενικά ;)
-
την έχουμε την υπερβολή στο αίμα μας αλλά στα 18 όλοι είμασταν πιο ευαίσθητοι. Το παράλογο είναι οτι ενώ καταλαβαίνω τα παιδιά, και γω τις ίδιες συμβουλές δίνω. Ένα χρόνο θα στρωθείς, θα ΄χασεις ουσιαστικά ένα χρόνο απ' την ζωή σου, ώστε μετά θα μπορείς να διεκδικήσεις ένα καλύτερο μέλλον. Πολλοί το έκαναν και κανείς δεν μετάνιωσε, και όσοι δεν το έκαναν εύχονται να είχαν κάνει αυτή τη θυσία. Δεν θεωρώ οτι φταίει κάποιος γι'αυτό...δυστυχώς υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι και ελάχιστες θέσεις εργασίες και ζούμε σε μια κοινωνία που δεν σηκώνει μετριότητες. Πρέπει να είσαι ο πρώτος των πρώτων για να πετύχεις τους στόχους σου. Αλλιώς θα κάνουμε και μεις ότι οι κινέζοι. Θα κάνουμε εκτρώσεις για να μην μεγαλώσει το πρόβλημα ή ενα παιδί ο καθένας....αλλά τα ναρκωτικά δεν είναι λύση ;D
-
ρε παιδια οταν ο αλλος θελει να περασει ιατρικη νομικη παιδαγωγικα κτλ που οι βασεις εχουν εκτοξευτει τι να του πεις ; διαβασε μια ωρα την μερα; μην τρελαθουμε...θεωρω οτι τα παιδια μας ειναι σημερα της ησσονος προσπαθειας...αν τους ελεγες να τους φερεις και το πτυχιο στο σπιτι ναι θα σου ελεγαν...ολοι μας περασαμε απο την περιοδο αυτη και δεν καναμε ετσι...
-
Καλά βρε παιδιά μην αρχίσουμε να βλέπουμε τώρα και πισω απο την έκφραση της πίεσης που υφίστανται τα παιδιά, κατηγορίες εναντίον του εκπαδευτικού κ συνωμοσίες...
το ότι εμεις είμαστε μέρος ενός συστήματος είναι μια πραγματικότητα..
το ότι επίσης εμείς έχουμε τα προβλήματα που αφορούν τον κλάδο μας κ αυτα συχνά μας εμποδίζουν να νιώσουμε κ τα προβλήματα των παιδιών γτ όλα αυτα έιναι πολύ βαρια, είναι επίσης μια άλλη πραγματικότητα...
ο καθένας όπως το βλέπει κ το βιώνει..
-
Γεωργια οταν σου λεει ''οι φροντιστες με προτρεπουν σε αυτο'' και μετα παω στον νευρολογο ειναι ξεκαθαρο οτι κατηγορει τον εκπαιδευτικο για οτι παθαινει...σιγουρα δεν ειναι ο,τι πιο ευχαριστο η Γ' Λυκειου...ας σκεφτουμε ομως οτι τα παιδια φτανουν χαλαρα μεχρι εκει μιας και το γυμνασιο-λυκειο εχουν καταντησει πια ''φιλανθρωπικα'' ιδρυματα απονομης απολυτηριων...γιαυτο οταν σφιξουν τα λουρια καποιοι δυσανασχετουν...
-
Όλοι όσοι περάσαμε τη διαδικασία της προετοιμασίας για πανελλήνιες εξετάσεις φτάσαμε στα άκρα κ δοκιμάσαμε τα όρια μας ,για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε.Τα παιδιά σε εκείνη τη φάση έχουν δύο επιλογές :ή τα παρατανε κ κάνουν κάτι που απαιτεί λιγότερο κόπο η επιμένουν μέχρι να νικήσουν.Όλα τα άλλα είναι φυγοπονία κ δυστυχώς η νέα γενιά παρατηρώ ως καθηγήτρια σε φροντιστήριο έχει βολευτεί στο εύκολο κ άμεσα χρήσιμο.Οι γονείς κάνουν μεγάλο λάθος να παρέχουν την απόλυτη ασφάλεια,δυστυχώς η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή κ αβίωτη χωρίς εφόδια πνευματικά κ υλικά.
υγ.1.Ποτέ δε μετάνιωσα που βγήκα μόνο δύο φορές ολόκληρο χρόνο για διασκέδαση ,για να να πετύχω το στόχο μου.Η θυσία άξιζε τον κόπο,έχω αναπληρώσει πολλαπλώς όσα ίσως έχασα τοτε κ κέρδισα πολλά επιπλέον.
2.Υπομονή κ κουράγιο στους μαθητές μας .Είμαστε μαζί σας.
-
η σημερινή νέα γενιά πρεσβεύει (πλην εξαιρέσεων) την αρχή του "καλύτερου δυνατού αποτελέσματος με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια" ( ή αλλιώς, "πέσε πίτα να σε φάω").
ας κάνουν την σύγκριση με την προ 20 ετών εποχή, όπου οι θέσεις στην τριτοβάθμια εκπάιδευση ήταν 45.000 και οι υποψήφιοι 150.000 και όπου η εξεταστέα ύλη ήταν διπλάσια από τη σημερινή (θυμάστε οι παλιότεροι τις "δέσμες";)
δυστυχώς για αυτήν την "μαλθακή" νέα γενιά υπεύθυνοι είναι οι γονείς, που τους τα παρέχουν όλα, πριν καν τα ζητήσουν.
-
Πόσο δίκιο έχετε συνάδελφοι!!! Και τα πράγματα για τις επόμενες γενιές όσο πάνε και δυσκολεύουν αν κρίνω από αυτά που βλέπω στους δεκάχρονους μαθητές μου....
Πρόσφατα διάβασα ένα βιβλίο που μου άρεσε πολύ και σας παραθέτω την ομιλία της συγγραφέως με θέμα "Καλοί ή σωστοί γονείς"
Έμενα με προβλημάτισε αρκετά... Ελπίζω κι εσάς!
http://istologio.org/?p=240 (http://istologio.org/?p=240)
-
Ξέρετε πόσες φορές θέλησα να κάνω πιο "χαλαρό" μάθημα, να συζητήσω με τα παιδιά για τα θέματα που τους απασχολούν, να προτείλω ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο να διαβάσουν? Τα ίδια τα παιδιά και κυρίως οι γονείς τους μου το απαγορεύουν. Και δε μιλάω μόνο για τη Γ, μιλάω και για μικρότερες τάξεις.
Από την άλλη, μία διαδικασία αξιολόγηγης είναι οι Πανελλήνιες, είναι λογικό να υπάρχει άγχος και ανταγωνισμός. Αλλά αν δε ζορίζονται 11 χρόνια στο σχολείο, είναι λογικό τον 12ο που χρειάζεται διάβασμα να κλατάρουν....
-
Η Ε λέυθερη πρόσβαση στην τροτοβάθμια θα ευνοήσει τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια ΑΦΡΟΔΊΤΗ, χωρις υποδομή δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις του πανεπιστημίου. Τέλος,όλοι έχουμε βιώσει την πίεση της γ λυκείου,αλλά δεν χτίζεις τα πάντα σ ε ένα χρόνο, αλλά απο την αρχή της σχολικής σου ζωής.
-
Μπράβο σε όσους από εσάς επέρασαν με "επιτυχία " αυτή τη ψυχοφθόρο διαδικασία των πανελληνίων!!
Γιατί οι νεότεροι να ΠΑΘΟΥΝ το ίδιο;;
Τα παιδιά έχουν δίκηο... Εμείς είμαστε αλλοπρόσαλλοι!
-
την έχουμε την υπερβολή στο αίμα μας αλλά στα 18 όλοι είμασταν πιο ευαίσθητοι. Το παράλογο είναι οτι ενώ καταλαβαίνω τα παιδιά, και γω τις ίδιες συμβουλές δίνω. Ένα χρόνο θα στρωθείς, θα ΄χασεις ουσιαστικά ένα χρόνο απ' την ζωή σου, ώστε μετά θα μπορείς να διεκδικήσεις ένα καλύτερο μέλλον. Πολλοί το έκαναν και κανείς δεν μετάνιωσε, και όσοι δεν το έκαναν εύχονται να είχαν κάνει αυτή τη θυσία. Δεν θεωρώ οτι φταίει κάποιος γι'αυτό...δυστυχώς υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι και ελάχιστες θέσεις εργασίες και ζούμε σε μια κοινωνία που δεν σηκώνει μετριότητες. Πρέπει να είσαι ο πρώτος των πρώτων για να πετύχεις τους στόχους σου. Αλλιώς θα κάνουμε και μεις ότι οι κινέζοι. Θα κάνουμε εκτρώσεις για να μην μεγαλώσει το πρόβλημα ή ενα παιδί ο καθένας....αλλά τα ναρκωτικά δεν είναι λύση ;D
εισαι σιγουρη οτι αξιζει και οτι θα χασει ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ απο την ζωη του;; γιατι δεν συνεχιζετε την κουβεντα μαζι τους να τους πειτε και ποσα χρονια θα χασει μετα ,ποσες θυσιες πρεπει να κανει ,κλπ μετα την ληψη του πτυχιου....οτι δεν το αναγνωριζει ουτε το ιδιο το κρατος κλπ...
εγω ειχα ενα μαθητη και στην τριτη γυμνασιου σκεφτοταν να παει τεχνικο τον παροτρεινα μαλιστα μετα απο σχετικη συζητηση...τωρα τελειωνει υδραυλικος και ειναι και ευχαριστημενος....δεν υπαρχουν μονο τα παν/μια μετα το σχολειο υπαρχουν κι αλλες λυσεις....το ουσιαστικο ειναι να ειναι ευτυχισμενοι ως ενηλικες... ;)και να μην ειναι ψυχαναγκαστικα ατομα..
-
Μπράβο σε όσους από εσάς επέρασαν με "επιτυχία " αυτή τη ψυχοφθόρο διαδικασία των πανελληνίων!!
Γιατί οι νεότεροι να ΠΑΘΟΥΝ το ίδιο;;
Τα παιδιά έχουν δίκηο... Εμείς είμαστε αλλοπρόσαλλοι!
ναι, να μη δίνουν πανελλήνιες, να μη δίνουν ασεπ, αλλά γιατί άραγε περισσότερο από ποτέ ο σημερινός ανθός της νεολαίας επιδιώκει μετά μανίας μια καρεκλίτσα στο δημόσιο; (σας θυμίζω το μότο, ¨πέσε πίτα να σε φάω")
-
Πόσο δίκιο έχετε συνάδελφοι!!! Και τα πράγματα για τις επόμενες γενιές όσο πάνε και δυσκολεύουν αν κρίνω από αυτά που βλέπω στους δεκάχρονους μαθητές μου....
Πρόσφατα διάβασα ένα βιβλίο που μου άρεσε πολύ και σας παραθέτω την ομιλία της συγγραφέως με θέμα "Καλοί ή σωστοί γονείς"
Έμενα με προβλημάτισε αρκετά... Ελπίζω κι εσάς!
http://istologio.org/?p=240 (http://istologio.org/?p=240)
πολύ καλή ομιλία, μπράβο! Πόσο δίκιο έχει! Τα λέμε στους γονείς αλλά δυστυχώς δύσκολα αλλάζουν τρόπο σκέψης...
-
Σε μια συζήτηση που έκανα προχθές με παιδιά της Γ' Λυκείου και βλέποντας την πλήρη και δικαιολογημένη αδιαφορία τους για τα μαθήματα γενικής παιδείας, στα οποία δεν εξετάζονται στης πανελλαδικές, έθεσα το εξής ερώτημα:
Τι θα άλλαζε αν στη Γ' Λυκείου έκαναν στο δημόσιο σχολείο μόνο τα μαθήματα κατεύθυνσης;
Τα παιδιά απάντησαν πως δε θα χρειαζόντουσαν σχεδόν καθόλου τα φροντιστήρια το απόγευμα!! (Ίσως μόνο για λίγα μαθήματα, όπου ενδεχομένως δεν θα μπορούσαν να ανταποκριθούν μερικοί καθηγητές του σχολείου). ΄Έτσι θα υπήρχε και πολύ περισσότερος χρόνος για διάβασμα , αλλά και για μια ισορροπημένη ζωή (ξεκούραση, διασκέδαση, έρωτας…)
Πράγματι σε μια τέτοια περίπτωση κανένα οργανωμένο φροντιστήριο δε θα μπορούσε τα ανταγωνιστεί τις 35 ώρες των μαθημάτων κατεύθυνσης του πρωινού σχολείου!!
Κάποια κενά θα καλύπτονταν ίσως με λίγα ιδιαίτερα μαθήματα. ( ή την ΠΔΣ). Δεν θα ήταν απαραίτητα και τα φροντιστήρια στην Α΄και
-
εγω θα διαφωνησω....δεν ειναι μονο θεμα ποσοτητας αλλα και ποιοτητας..δηλαδη τι θα αλλαζε αν οι 12 π.χ ωρες κατευθυνσης γινοταν 35 αλλα διδασκονταν απο ανεπαρκεις η αδιαφορους εκπαιδευτικους; ..ειτε στο δημοσιο σχολειο ειτε στο φροντιστηριο... πως θα μαθαινε καλυτερα ο μαθητης;
-
Τι θα άλλαζε αν στη Γ' Λυκείου έκαναν στο δημόσιο σχολείο μόνο τα μαθήματα κατεύθυνσης;
Τα παιδιά απάντησαν πως δε θα χρειαζόντουσαν σχεδόν καθόλου τα φροντιστήρια το απόγευμα!! (Ίσως μόνο για λίγα μαθήματα, όπου ενδεχομένως δεν θα μπορούσαν να ανταποκριθούν μερικοί καθηγητές του σχολείου). ΄Έτσι θα υπήρχε και πολύ περισσότερος χρόνος για διάβασμα , αλλά και για μια ισορροπημένη ζωή (ξεκούραση, διασκέδαση, έρωτας…)
πολύ ωραία άποψη (δεν βρίσκω τη φατσούλα της ειρωνείας!)
τα μαθήματα Γενικής Παιδείας φταίνε που "τρώνε" το χρόνο των μαθητών, οι οποίοι αναγκάζονται να πηγαίνουν στα φροντιστήρια για να καλύψουν τα κενά τους, κι έτσι δεν τους μένει χρόνος για "έρωτα".
είμαι 39 και δεν νιώθω καθόλου καλά!
-
πολύ ωραία άποψη (δεν βρίσκω τη φατσούλα της ειρωνείας!)
τα μαθήματα Γενικής Παιδείας φταίνε που "τρώνε" το χρόνο των μαθητών, οι οποίοι αναγκάζονται να πηγαίνουν στα φροντιστήρια για να καλύψουν τα κενά τους, κι έτσι δεν τους μένει χρόνος για "έρωτα".
είμαι 39 και δεν νιώθω καθόλου καλά!
++++++++++++++++++++++++++
-
εγω θα διαφωνησω....δεν ειναι μονο θεμα ποσοτητας αλλα και ποιοτητας..δηλαδη τι θα αλλαζε αν οι 12 π.χ ωρες κατευθυνσης γινοταν 35 αλλα διδασκονταν απο ανεπαρκεις η αδιαφορους εκπαιδευτικους; ..ειτε στο δημοσιο σχολειο ειτε στο φροντιστηριο... πως θα μαθαινε καλυτερα ο μαθητης;
Το μέτρο είναι διαβολικής έμππνευσης...Σκέψου
Τις 35 ώρες δεν μπορεί να τις αντισταθμίσει κάνενα οργανωμένο φροντιστήριο. Αν είσαι παλιός, θυμήσου τον πανικό που έγινε με τα 9 μαθήματα επί Αρσένη.
Όσο αφορά τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, είναι κατά πλειοψηφία πλέον αρκετά έμπειροι και επαρκείς.
Χρειάζονται μόνο ανγνώριση και κίνητρα. Αν επιλέγονται, ακόμη, μέσα από κάποια αξιολόγηση, ακόμη καλύτερα...
-
Μπράβο σε όσους από εσάς επέρασαν με "επιτυχία " αυτή τη ψυχοφθόρο διαδικασία των πανελληνίων!!
Γιατί οι νεότεροι να ΠΑΘΟΥΝ το ίδιο;;
+++
για να νιώθουμε εμείς καλύτερα!!! ;) ;)
-
Η μεγαλύτερη παπάρα που έχω ακούσει τελευταία είναι αυτή του να γινόντουσαν στην 3η λυκείου όλα τα μαθήματα μόνο κατεύθυνσης! Αντί να στοχεύουμε στο να απαλλαγεί το λύκειο από κατευθύνσεις και εξειδικεύσεις, και να δίνει γενικές γνώσεις και ερεθίσματα σε όλους, να θέλουμε να το εξειδικεύσουμε ακόμα περισσότερο λες και είναι ΙΕΚ; Λες και ο σκοπός της 3η λυκείου είναι η προετοιμασία για τις πανελλήνιες και μόνο (δηλαδή εκεί κατάντησε να είναι, αλλά πρέπει να αλλάξει κάποια στιγμή..).
-
"ΕΙΜΑΣΤΕ 18 ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ"
ασε με απο κει τωρα ....
"δεν νιωθουμε καλα" και πρασινα αλογα.
τα καημενα τα παιδακια, ποσο τα λυπαμαι!
ολα τα εχουν και παραπανω,
ολες οι καφετεριες γεματες ειναι, ολα τα μπαρακια επισης. πας για ποτο και δεν βρισκεις να καθισεις,
ολα πια ψυχολογικα εχουνε !!! ελεος με αυτη τη καραμελα
η γενια των λουκουμοπαιδων! (με ελαχιστες εξαιρεσεις)
-
Ξέχασες και τα γεμάτα γήπεδα.. θύρες 13 κλπ :P
-
"ΕΙΜΑΣΤΕ 18 ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ"
ασε με απο κει τωρα ....
"δεν νιωθουμε καλα" και πρασινα αλογα.
τα καημενα τα παιδακια, ποσο τα λυπαμαι!
ολα τα εχουν και παραπανω,
ολες οι καφετεριες γεματες ειναι, ολα τα μπαρακια επισης. πας για ποτο και δεν βρισκεις να καθισεις,
ολα πια ψυχολογικα εχουνε !!! ελεος με αυτη τη καραμελα
η γενια των λουκουμοπαιδων! (με ελαχιστες εξαιρεσεις)
πες τα ρε Μαρκο...συμφωνω μεχρι οξειας.....ουτε καν φανταροι δεν εχουν την δυναμη να πανε.τα κανουν πανω τους....προτιμουν την ξεφτιλα του Ι5.....
-
"ΕΙΜΑΣΤΕ 18 ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ"
ασε με απο κει τωρα ....
"δεν νιωθουμε καλα" και πρασινα αλογα.
τα καημενα τα παιδακια, ποσο τα λυπαμαι!
ολα τα εχουν και παραπανω,
ολες οι καφετεριες γεματες ειναι, ολα τα μπαρακια επισης. πας για ποτο και δεν βρισκεις να καθισεις,
ολα πια ψυχολογικα εχουνε !!! ελεος με αυτη τη καραμελα
η γενια των λουκουμοπαιδων! (με ελαχιστες εξαιρεσεις)
πες τα ρε Μαρκο...συμφωνω μεχρι οξειας.....ουτε καν φανταροι δεν εχουν την δυναμη να πανε.τα κανουν πανω τους....προτιμουν την ξεφτιλα του Ι5.....
δηλαδη μονο ο στρατος αποδεικνυει το ....θαρρος;; τι λετε τωρα;;;
-
δηλαδη μονο ο στρατος αποδεικνυει το ....θαρρος;; τι λετε τωρα;;;
Όχι. Ο στρατός αποδεικνύει την υπομονή, την αντοχή στη έλλειψη λογικής και την προσαρμογή.
Απλά εννοούν ότι τα σημερινά βουτυρόπαιδα (όχι όλα βέβαια) τα θέλουν όλα έτοιμα και εύκολα, και δεν αντέχουν σε ένα άλλο περιβάλλον, μακρυά από τις ανέσεις που προσφέρει η μαμά. ;)
-
δηλαδη μονο ο στρατος αποδεικνυει το ....θαρρος;; τι λετε τωρα;;;
Όχι. Ο στρατός αποδεικνύει την υπομονή, την αντοχή στη έλλειψη λογικής και την προσαρμογή.
Απλά εννοούν ότι τα σημερινά βουτυρόπαιδα (όχι όλα βέβαια) τα θέλουν όλα έτοιμα και εύκολα, και δεν αντέχουν σε ένα άλλο περιβάλλον, μακρυά από τις ανέσεις που προσφέρει η μαμά. ;)
ακριβως αυτο..... ;)
-
δηλαδη μονο ο στρατος αποδεικνυει το ....θαρρος;; τι λετε τωρα;;;
Όχι. Ο στρατός αποδεικνύει την υπομονή, την αντοχή στη έλλειψη λογικής και την προσαρμογή.
Απλά εννοούν ότι τα σημερινά βουτυρόπαιδα (όχι όλα βέβαια) τα θέλουν όλα έτοιμα και εύκολα, και δεν αντέχουν σε ένα άλλο περιβάλλον, μακρυά από τις ανέσεις που προσφέρει η μαμά. ;)
ακριβως αυτο..... ;)
μηπως τα παραλετε λιγο....;;;;;;;εχω συχνα επαφες με στρατιωτικους και μου λενε τι ωραια που περνανε πλεον στο στρατο...και μην αρχισετε το ποιημα δεν ξερεις ,δεν εχεις παει κλπ γιατι σας λεω εχω επαφη με τον συγκεκριμενο κλαδο ... πολυ χαβαλες πεφτει τωρα... ;)
-
δηλαδη μονο ο στρατος αποδεικνυει το ....θαρρος;; τι λετε τωρα;;;
Όχι. Ο στρατός αποδεικνύει την υπομονή, την αντοχή στη έλλειψη λογικής και την προσαρμογή.
Απλά εννοούν ότι τα σημερινά βουτυρόπαιδα (όχι όλα βέβαια) τα θέλουν όλα έτοιμα και εύκολα, και δεν αντέχουν σε ένα άλλο περιβάλλον, μακρυά από τις ανέσεις που προσφέρει η μαμά. ;)
ακριβως αυτο..... ;)
μηπως τα παραλετε λιγο....;;;;;;;εχω συχνα επαφες με στρατιωτικους και μου λενε τι ωραια που περνανε πλεον στο στρατο...και μην αρχισετε το ποιημα δεν ξερεις ,δεν εχεις παει κλπ γιατι σας λεω εχω επαφη με τον συγκεκριμενο κλαδο ... πολυ χαβαλες πεφτει τωρα... ;)
Και όντως έτσι όπως στα λέει είναι, δηλαδή σε σύγκριση με τα παλιότερα χρόνια, τώρα είναι λουξ κατάσταση. Αλλά οι συνθήκες στρατού (και παίζει ρόλο και που θα είσαι κιόλας..) με τις συνθήκες σπιτιού έχουν μεγάλη διαφορά. Άρα, φαντάσου ότι ακόμα και τώρα που οι συνθήκες είναι καλύτερες, ένα μέρος της σημερινής νεολαίας δεν αντέχει και πολύ.. Αυτό εννοούσαμε :)
-
[
μηπως τα παραλετε λιγο....;;;;;;;εχω συχνα επαφες με στρατιωτικους και μου λενε τι ωραια που περνανε πλεον στο στρατο...και μην αρχισετε το ποιημα δεν ξερεις ,δεν εχεις παει κλπ γιατι σας λεω εχω επαφη με τον συγκεκριμενο κλαδο ... πολυ χαβαλες πεφτει τωρα... ;)
αυτο δειχνει οτι ουτε αυτη την χαλαρη κατασταση δεν εχουν την διαθεση-δυναμη να την υποστουν.. φαντασου δηλάδη να πηγαιναν πριν καποια χρονια με 30 μηνες θητεια(τωρα αν δεν κανω λαθος ειναι 9) και με τα καψονια σε ημερησια διαταξη..ρεκορ αυτοκτονιων και αναβολων θα ειχαμε...
ο στρατος ειναι ενα μικρο δειγμα...γενικα καθε κατασταση που απαιτει κοπο προκαλει αντιπαθεια στην σημερινη νεολαια..και αυτο ειναι λυπηρο και για τους ιδους και για το μελλον της χωρας..βεβαια τους εχει καλοσυνηθισει το κρατος με τις συνεχεις ''εκπτωσεις'' του με χαρακτηριστικο δειγμα την εκπαιδευση...
-
:) :) :) οκ δεν εχω να πω τιποτα αλλα μην τους βαζουμε ολους ομως στο ιδιο τσουβαλι υπαρχουν νεαροι που πανε εθελοντες ακομα ...μην πω για τους στρατοκαυ@@ους..
-
Αλίμονο αν ήταν όλοι έτσι! Απλά το σχολιάζουμε με αφορμή τη συνέντευξη στην αρχή του θέματος. Ναι μεν δεν είναι όλα εύκολα και υπάρχουν προβλήματα (όπως πάντα δηλαδή, αν και τώρα τα μέσα είναι περισσότερα..), αλλά και η συνεχής κλάψα δεν βοηθάει.
-
σημερα τους εχουν και θερμενομενο δαπεδο στο στρατό. πού στις δικες μου μερες μαζευαμε ξυλα,τα πελεκουσαμε για να ζεσταθουμε με τη ξυλοσομπα!
οι νεοι σημερα τα εχουν δει αλλιως καποια πραγματα, και γιαυτο δεν φταινε παρα οι γονεις που τα θελουν καλομαθημενα και που για να μη τα στεναχωρησουν κανουν τα παντα για να κερδισουν την αγαπη των παιδιων. "Να, κοιτα τι κανουμε εμεις για σενα"
δε βλεπεις τον πατερα σου που δουλευει απο το πρωι μεχρι το βραδυ?
δεν ειναι ανθρωπος και αυτος?
δεν θελει και αυτος να βγει?, να ξεσκασει?
δε βλεπεις εμενα απο το πρωι τρεχω να προλαβω τα παντα, να σας τα εχω ολα ετοιμα (ειναι σαν νατου λεει: τιποτα βρε ανεπροκοπε/η δεν κανεις, ουτε το ποτηρι με το φραπε σου δεν μαζευεις απο το τραπεζακι)και ομως δεν σου διαμαρτυρομαι, γιατι ειμαι καλη και σε αγαπω
και δεν παω πουθενα,για να σας μαγειρεψω,να φατε σωστο φαγητο,να σας πλυνω να μη βρωμισετε,να σας σιδερωσω, να τρεξω στο χασαπη,στο μαναβη,στο φουρναρη,στον κρεατεμπορα,
να τα λογαριαζω μια απο δω μια απο κει να δω να παρω ενα ρουχο και για μενα που σα τη γυφτισα βγαινει η μανα σας.....κλπ κλπ
για ολα αυτα ομως δεν φταινε τα παιδια, αλλα οι ιδιοι οι γονεις και φοβαουνται να ερθουν σε συγκρουση με τα παιδια.
το αποτελεσμα να μαθουν την ευκολια σε ολα.
-
οι νεοι σημερα τα εχουν δει αλλιως καποια πραγματα, και γιαυτο δεν φταινε παρα οι γονεις που τα θελουν καλομαθημενα και που για να μη τα στεναχωρησουν κανουν τα παντα για να κερδισουν την αγαπη των παιδιων. "Να, κοιτα τι κανουμε εμεις για σενα"
δε βλεπεις τον πατερα σου που δουλευει απο το πρωι μεχρι το βραδυ?
δεν ειναι ανθρωπος και αυτος?
δεν θελει και αυτος να βγει?, να ξεσκασει?
δε βλεπεις εμενα απο το πρωι τρεχω να προλαβω τα παντα, να σας τα εχω ολα ετοιμα (ειναι σαν νατου λεει: τιποτα βρε ανεπροκοπε/η δεν κανεις, ουτε το ποτηρι με το φραπε σου δεν μαζευεις απο το τραπεζακι)και ομως δεν σου διαμαρτυρομαι, γιατι ειμαι καλη και σε αγαπω
και δεν παω πουθενα,για να σας μαγειρεψω,να φατε σωστο φαγητο,να σας πλυνω να μη βρωμισετε,να σας σιδερωσω, να τρεξω στο χασαπη,στο μαναβη,στο φουρναρη,στον κρεατεμπορα,
να τα λογαριαζω μια απο δω μια απο κει να δω να παρω ενα ρουχο και για μενα που σα τη γυφτισα βγαινει η μανα σας.....κλπ κλπ
για ολα αυτα ομως δεν φταινε τα παιδια, αλλα οι ιδιοι οι γονεις και φοβαουνται να ερθουν σε συγκρουση με τα παιδια.
το αποτελεσμα να μαθουν την ευκολια σε ολα.
++++++++++++++++++++ πες τα βρε Μάρκο! Εύστοχος όπως πάντα!
-
και το πιο απαραδεκτο απο ολα...''εσεις ο,τι καταφερετε σαν καθηγητης τους...εγω δεν μπορω να τα βαλω μαζι του/της''.οταν μου το λενε αυτο με το ζορι προσπαθω να συγκρατησω αυτα που θελω να πω ..τι λες ρε φιλε...εσυ σαν γονιος δεν μπορεις να συζητησεις και να ''επιβαλλεις'' καποια στοιχειωδη πραγματα στο παιδι σου περιμενεις απο τον ''ξενο'' να το κανει ;τι καταντια ειναι αυτη;...
-
MARKOS καλά το άρχισες, αλλά μετά το χάλασες ;)
Το ότι εσείς μαζεύατε ξύλα στον στρατό δεν σημαίνει ότι οτιδήποτε καλύτερο είναι "φλόρικο". Γιατί άμα είναι έτσι και πριν από μερικές χιλιάδες χρόνια όλοι ξύλα μαζεύανε και μένανε σε σπηλιές (αυτό μετά την ανακάλυψη της φωτιάς. πριν δεν μαζεύαν ούτε ξύλα). Η τεχνολογία (και η κοινωνία) εξελίσεται. Οφείλουμε να ζούμε ή να απαιτούμε να ζούμε, σύμφωνα με την εποχή μας και με το τι έχει αυτή να προσφέρει. Όχι συγκριτικά με την προηγούμενη εποχή.
Και ΝΑΙ, ο στρατός είναι μεγάλο σχολείο και στην υπομονή με τις συνθήκες και με τους άλλου ανθρώπους, και στην προσαρμοστικότητα και στις "κοινωνικές ικανότητες" (social skills), καθότι αναγκάζεσαι να συμβιώνεις 24/7 με άτομα που είναι τόσο "κοντά" σου, όσο ο διπλανός γαλαξίας.* Κι αυτό είναι κάτι που τα παιδιά δεν διδάσκονται στα μαθητικά τους χρόνια.
* Τις πληροφορίες μου τις αντλώ από τρίτους φυσικά :)
Το θέμα της "βουτυρομπεμπίασης" των σημερινών μαθητών, δεν είναι κατά την γνώμη μου τόσο θέμα των υλικών αγαθών που τους προσφέρονται. Σε όλες τις εποχές, οι γονείς "κόβαν την μπουκιά τους" για να την δώσουν στο παιδί. Το πρόβλημα είναι ότι παράλληλα με την προσφορά υλικών αγαθών, δεν καλλιεργείται η απαιτούμενη υπευθυνότητα απέναντι στις καταστάσεις.
Δεν μπορούμε να γυρίσουμε και να πούμε στα παιδιά "ευχαριστημένοι να είστε με το σχολείο σας γιατί ο πατέρας μου περπατούσε 2 ώρες δίπλα στον γκρεμό μες την νύχτα για να πάει κάθε πρωί και είχε ένα παντελόνι και ένα τετράδιο ". Από την άλλη όμως πρέπει να τους λένε διαρκώς ότι "προβλήματα υπάρχουν και στην ζωή σας πάντα θα υπάρχουν. υποχρέωσή σας είναι να αγωνίζεστε για να τα λύσετε. υποχρέωσή σας όμως είναι επίσης να προσπαθείτε να ανταπεξέρχεστε"
-
δεν ηθελα να πω οτι ειναι "φλορικο". προφανως δεν το διατυπωσα σωστα.
εννοω οτι κοβαμε ξυλα γιατι ετσι επρεπε να κανουμε. δεν γινοταν διαφορετικα και φυσικα ουτε εμεις το θελαμε.
σημερα τα παιδια δεν εχουν αναγκη να ψαξουν να βρουν ξυλα,να τα κοψουν κλπ κλπ
και καλως τους εχουν και ..."θερμενομενο" δαπεδο!!
εκεινο που τονιζω ειναι οτι δεν ειχαμε ευκολιες και παραλληλα με τις ασκησεις επρεπε να φροντισουμε τα αυτονοητα. και ομως, δεν ειχαμε "ψυχολογικα" προβληματα, τουλαχιστον οχι σε τετοια εκταση.
σημερα εχουν τις ασκησεις αλλα γυριζοντας στο λοχο πατουν το διακοπτη και εχουν θερμανση.
εχουν τις εξοδους, τις αδειες που ειναι περισσοτερες, το λιγοτερο χρονο θητειας κλπ κλπ και ομως βλεπεις οτι παλι τα βρισκουν....μπαστουνια.
-
Είμαστε εκτός θέματος φίλε MARKOS, αλλά και αυτό που περιγράφεις είναι θέμα έλλειψης υπευθυνότητας και ικανότητας αντιμετώπισης καταστάσεων.
-
οι πραγματικές αιτίες είναι ο αποκλεισμός και η ματαίωση των προσδοκιών μιας ολόκληρης γενιάς που βουλιαγμένη στην προοπτική της ανεργίας αισθάνεται ότι την κορόιδεψαν. Είναι η Generation Χ των ΗΠΑ, η «εξαπατημένη γενιά» με τα λόγια του Ρierre
-
Σιγα βρε παιδια γκρινιαζουμε σαν τους γερους!!!! Μηπως τα παιδια αδιαφορουν επειδη δεν τους προσφερονται τα απαραιτητα κινητρα για να ασχοληθουν με το διαβασμα; Τι τους περιμενει αργοτερα...η ανεργια βεβαια ή το πολυ καμια ψευτοδουλεια. Δε λεω να προσπαθεις αλλα να χει και καποιο αντικρυσμα η προσπαθεια σου...μη κοιτατε που εμεις ειμαστε μαζοχες και διαβαζαμε με εξοντωτικους ρυθμους για τις πανελληνιες και τωρα παλι το ιδιο πρεπει να κανουμε για τον ασεπ...καποιοι μπορει να μην ειναι τοσο μαζοχες..Ωρες ωρες οταν βλεπω τα σχολικα βιβλια πιστευω οτι αυτος που τα εγραψε σιγουρα ειχε σκοπο να τυρρανησει τους μαθητες και σε καμια περιπτωση να αυξησει την κριτικη τους σκεψη. Σε μας ηταν ακομα χειροτερα τα πραγματα..Αυτο που εχω να πω ειναι οτι ας μη τα βαζουμε με τα παιδια..τα ηλιθια εκπαιδευτικα συστηματα τους φταινε που σκοπο εχουν να βγαζουν απο τα σχολεια και τα πανεπιστημια πολυαριθμους ημιμαθεις που δεν θα μπορουν να αντιδρασουν...Λειπει η φαντασια,το παθος και σιγουρα οχι τυχαια.
-
Σιγα βρε παιδια γκρινιαζουμε σαν τους γερους!!!! Μηπως τα παιδια αδιαφορουν επειδη δεν τους προσφερονται τα απαραιτητα κινητρα για να ασχοληθουν με το διαβασμα; Τι τους περιμενει αργοτερα...η ανεργια βεβαια ή το πολυ καμια ψευτοδουλεια. Δε λεω να προσπαθεις αλλα να χει και καποιο αντικρυσμα η προσπαθεια σου...μη κοιτατε που εμεις ειμαστε μαζοχες και διαβαζαμε με εξοντωτικους ρυθμους για τις πανελληνιες και τωρα παλι το ιδιο πρεπει να κανουμε για τον ασεπ...καποιοι μπορει να μην ειναι τοσο μαζοχες..Ωρες ωρες οταν βλεπω τα σχολικα βιβλια πιστευω οτι αυτος που τα εγραψε σιγουρα ειχε σκοπο να τυρρανησει τους μαθητες και σε καμια περιπτωση να αυξησει την κριτικη τους σκεψη. Σε μας ηταν ακομα χειροτερα τα πραγματα..Αυτο που εχω να πω ειναι οτι ας μη τα βαζουμε με τα παιδια..τα ηλιθια εκπαιδευτικα συστηματα τους φταινε που σκοπο εχουν να βγαζουν απο τα σχολεια και τα πανεπιστημια πολυαριθμους ημιμαθεις που δεν θα μπορουν να αντιδρασουν...Λειπει η φαντασια,το παθος και σιγουρα οχι τυχαια.
Είναι μεγάλο θέμα για να το αναλύσω με λίγα λόγια…όμως θα τα πω…και ας είναι λίγα.
Έχεις δίκιο έτσι είναι… .λείπουν από τα παιδιά τα πρότυπα με αξίες… συν ότι έχουν στο κεφάλι τους από μωρά σχεδόν τον κάθε χλεχλέ της T V ….με τις (μοντελοψευτοκουλτουροαδερφίστικες) κλπ απόψεις……και αν μου πει κάποιος ότι μπορεί να το ελέγξει…..(νομίζω) πως κάνει λάθος…. όταν μάλιστα είναι στο ζευγάρι και οι δύο εργαζόμενοι.
Δεν φταίνε μόνο τα παιδιά…φταίμε και εμείς…και καθένας μας με το μερίδιο που μας αναλογεί.
Συγνώμη για τις (δύο) λέξεις που χρησιμοποίησα.
-
Τα παιδιά είναι παιδιά και, καλώς ή κακώς, ούτε επιλέγουν ούτε διαμορφώνουν τον κόσμο στον οποίο ζουν- για την ακρίβεια πιστεύω ότι κάθε γενιά πληρώνει τα λάθη της προηγούμενης :P
Εγώ δεν πιστεύω αυτό που υποστήριξαν κάποιοι συνάδελφοι ότι τα σημερινά παιδιά είναι φυγόπονα και αδιάφορα (τουλάχιστον όχι περισσότερο απ΄ό,τι ήμασταν εμείς στην ηλικία τους και απ΄ό,τι τελοσπάντων είναι όλα τα παιδιά σ΄αυτή την ηλικία, ανεξαρτήτως γενιάς!)
Εγώ αυτό που βλέπω είναι αγχωμένα πιτσιρίκια που από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού(!) τρέχουν να προλάβουν φροντιστήρια, ιδιαίτερα, γυμναστήρια, ωδεία...και δεν ξέρω κι εγώ τί άλλο, πράγματα για τα οποία δεν έχουν αποφασίσει τα ίδια τα παιδιά, αλλά οι γονείς τους - οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να προσφέρουν τα καλύτερα εφόδια στα παιδιά τους, χωρίς να το θέλουν, απλά τους στερούν την παιδική τους ηλικία...
Και τέλοσπάντων, επειδή το θέμα που ανοίξαμε είναι τεράστιο και έχει πάρα πολλές πτυχές που χρειάζονται συζητήσεις επί συζητήσεων, θα περιοριστώ στο να επισημάνω τα 1-2 πραγματάκια που προσωπικά θεωρώ ότι εθύνονται (κατά κύριο λόγο) για τα όποια προβλήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης και κατ΄επέκταση για τα προβλήματα των σημερινών 18άρηδων:
Πρώτο και βασικότερο η...παγκόσμια αποκλειστικότητα της χώρας μας, τα φροντιστήρια! Και δεν εννοώ φυσικά τα φροντιστήρια για τους "αδύναμους" μαθητές, που, ας πούμε πως έχουν κάποια λογική ύπαρξης (όχι πως δε θα ήταν πιο λογικό να καλύπτονται τα κενά των εν λόγω μαθητών με επιπλέον ώρες στα πλαίσια της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά τέλοσπάντων...). Εννοώ αυτόν τον παραλογισμό του να έχει καταστεί αυτονόητο πως κάθε παιδί, άσχετα με τις ικανότητες και τις επιδόσεις του στο σχολείο θα πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθεί και φροντιστηριακά (ή έστω ιδιαίτερα) μαθήματα!
Και εννοείται πως γι΄αυτό δε φταίνε οι καθηγητές που εργάζονται στα φροντιστήρια ή κάνουν ιδιαίτερα, αλλά το εκπαιδευτικό μας σύστημα που αδυνατεί να απορροφήσει την πλειονότητα των εκπαιδευτικών και (μάλλον) γι΄αυτό ανέχεται την υπάρχουσα κατάσταση...
Τέλος, μια ακόμη "εθνική" μας ιδιαιτερότητα: σ΄αυτή τη χώρα όλοι πρέπει να γίνουμε επιστήμονες!!! (τώρα που το σκέφτομαι ίσως αυτό το εθνικό μας κόμπλεξ να είναι και η ρίζα του κακού 8))
-
εκεινο που τονιζω ειναι οτι δεν ειχαμε ευκολιες και παραλληλα με τις ασκησεις επρεπε να φροντισουμε τα αυτονοητα. και ομως, δεν ειχαμε "ψυχολογικα" προβληματα, τουλαχιστον οχι σε τετοια εκταση.
βάζεις το χέρι σου στη φωτιά;;;; ;D
εγώ να πω πως αυτά που λέτε για τη φυγοπονία και τον "ζαμανφουμισμό" των νέων σήμερα, δεν τα συναντώ σε μεγαλύτερο βαθμό απ ό τι τα συναντούσα κ στη δική μου τη γενιά...αντίθετα βλέπω παιδιά καταπιεσμένα, που τρέχουν απο τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ να προλαβουν σχολεία, ξένες γλώσσες , φροντιστήρια, να στερούνται την παιδική τους ηλικία, το παιχνίδι , τη ξενοιασιά, την ομαδικότητα, την παρουσία των γονέων τους, το νοιάξιμο....κ πολλά αλλα..
μήπως εκει πρέπει να ψάξουμε την αδυναμία τους να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες;;; ( υπάρχουν κ οι εξαιρέσεις της παροχής υλικών αγαθών ανευ όρων απο τους γονείς , αλλά δεν νομίζω πως είναι ο κανόνας..), και ύστερα τα υλικά αγαθά κ οι ανέσεις σε καμμιά περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις πραγματικές αναγκες των παιδιών...
συμφωνώ με yotar οτι κάθε γενιά πληρώνει τα λάθη της προηγουμενης κ να προσθέσω πως το μοτίβο κάθε προηγούμενη γενιά να κατηγορεί και να υποβαθμίζει την επομενη καλά κρατεί απο αρχαιοτάτων χρόνων...!!! ( όχι, χωρίς λόγο ).
-
δεν ηθελα να πω οτι ειναι "φλορικο". προφανως δεν το διατυπωσα σωστα.
εννοω οτι κοβαμε ξυλα γιατι ετσι επρεπε να κανουμε. δεν γινοταν διαφορετικα και φυσικα ουτε εμεις το θελαμε.
σημερα τα παιδια δεν εχουν αναγκη να ψαξουν να βρουν ξυλα,να τα κοψουν κλπ κλπ
και καλως τους εχουν και ..."θερμενομενο" δαπεδο!!
εκεινο που τονιζω ειναι οτι δεν ειχαμε ευκολιες και παραλληλα με τις ασκησεις επρεπε να φροντισουμε τα αυτονοητα. και ομως, δεν ειχαμε "ψυχολογικα" προβληματα, τουλαχιστον οχι σε τετοια εκταση.
σημερα εχουν τις ασκησεις αλλα γυριζοντας στο λοχο πατουν το διακοπτη και εχουν θερμανση.
εχουν τις εξοδους, τις αδειες που ειναι περισσοτερες, το λιγοτερο χρονο θητειας κλπ κλπ και ομως βλεπεις οτι παλι τα βρισκουν....μπαστουνια.
Μάρκο, σε ποιά γενιά ανήκουν οι πολλοί τριαντάρηδες και τραντάρες ( να μην πω και σαραντάρηδες) που μένουν ακόμη με την μαμά και τον μπαμπά, και δεν μπορούν να κάνουν σχεδόν τίποτα μόνοι τους!
Μάρκο μάλλον ανήκεις στην γενιά των πραγματικά "καλομαθημένων" , εκτός αν είσαι πάνω από 50...
Να μην μυθοποιούμε τον προσωπικό μας βίο... Οι έφηβοι σήμερα δεν παιρνάνε καλά...
Μακάρι να κάνω λάθος..
-
Ακριβώς τα ίδια είχα περάσει κι εγώ.
Στη Δευτέρα Λυκείου, από το άγχος να πάρω "τη σωστή" απόφαση, είχα όλο το χρόνο προβληματα στο στομάχι μου, και δε μπορούσα να κοιμηθώ.
Τρίτη Λυκείου, φυσικά χρόνο για τον εαυτό μου μηδέν, και ακόμα πιο πλύ άγχος (αν και παραδόξως δεν υπήρχαν προβλήματα στο στομάχι).
Τελείωσα το πανεπιστήμιο, πήγα αμέσως στρατό "μη χάσω χρόνο", και αμέσως μετα για μεταπτυχιακό.
Και τί ακριβώς κέρδισα?
Τα παιδάκια με τα οποία υπηρετούσαμε μαζί παίρνοντας μόρια από το σώμα στο οποίο υπηρετούσαμε, και μόνο με απολυτήριο Λυκείου, πήγαν Συνοριακοί Φρουροί. Τώρα όλοι οι Θεσσαλονικείς (όπως εγώ) είναι διορισμένοι, μόνιμοι, εντός Θεσσαλονίκης.
Εγώ, θέλοντας να εργαστώ "στο πτυχίου μου" και επιμένοντας σ' αυτό, τώρα βρίσκομαι στη κατάσταση να κρέμομαι από τα χείλη της Αννούλας. Και φυσικά για διορισμό εντός Θεσσαλονίκης, ούτε λόγος να γίνεται. Αυτό είναι στο δεκαετές (αφού πρώτα μαζέψω περίπου 11.653.483 μόρια).
-
ΑΘΕΑΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ “ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ”
Άγιε
-
Για τα όποια αρνητικά στοιχεία κάθε γενιάς υπεύθυνοι είναι αυτοί που τη διαμόρφωσαν άρα θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι δε φταίνε τα παιδιά αλλά οι γονείς. Επίσης θα συμφωνήσω ότι τα παιδιά δεν περνάνε καλά και ότι δεν αντιμετωπίζονται με σεβασμό από πολύ μικρή ηλικία. Με το να κάνουν κυριολεκτικά ό,τι θέλουν χωρίς όρια, με το να κλείνονται στους 5 τοίχους σε αντίθεση με μας που βγαίναμε έξω και παίζαμε ξέγνοιαστα όλη μέρα, με το να κάθονται μπροστά στην τηλ προκειμένου να τα ξεφορτωθούν, γιατί δεν μπορούν να τα αντέξουν έτσι όπως τα χουν κάνει, με το να φορτώνονται από τόσο νωρίς με ένα αβάσταχτο για την παιδική ηλικία πρόγραμμα( + τόσα άλλα) έχουν κάθε λόγο να έχουν ψυχολογικά...Και βέβαια όσο πιο καλομαθημένος-κακομαθημένος είναι κάποιος, τόσο άβουλος και τόσο πιο μαλθακός θα είναι και θα τα βρίσκει μπαστούνια. Αφού δεν πήρε ποτέ το μήνυμα ότι η ζωή έχει δυσκολίες και αφού δεν έβαλε ποτέ το μυαλό του να σκεφτεί πώς θα τις ξεπεράσει...
-
Για τα όποια αρνητικά στοιχεία κάθε γενιάς υπεύθυνοι είναι αυτοί που τη διαμόρφωσαν άρα θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι δε φταίνε τα παιδιά αλλά οι γονείς.
παιδι γνωστης μου οικογενειας με γονεις καθηγητη και γιατρο αντιστοιχα.απο τους καλυτερους ανθρωπους που εχω γνωρισει.η μητερα εγκατελειψε την δουλεια της για να αφοσιωθει ολοκληρωτικα στην ανατροφη του παιδιου...προσπαθησαν να το μεγαλωσουν με τρυφεροτητα και στοργη παρεχοντας του καθε ψυχικο πνευματικο και ηθικο εφοδιο που θα χρειαζοταν για να προσαρμοστει ομαλα στην κοινωνια... και ομως το παιδι τους ειναι φυλακη για σωρεια ποινικων αδικηματων...μπορεις να μου εξηγησεις ποιο ειναι το φταιξιμο των γονιων γιατι εγω οσο και αν ψαχνω δεν το βρισκω;
-
Για τα όποια αρνητικά στοιχεία κάθε γενιάς υπεύθυνοι είναι αυτοί που τη διαμόρφωσαν άρα θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι δε φταίνε τα παιδιά αλλά οι γονείς.
παιδι γνωστης μου οικογενειας με γονεις καθηγητη και γιατρο αντιστοιχα.απο τους καλυτερους ανθρωπους που εχω γνωρισει.η μητερα εγκατελειψε την δουλεια της για να αφοσιωθει ολοκληρωτικα στην ανατροφη του παιδιου...προσπαθησαν να το μεγαλωσουν με τρυφεροτητα και στοργη παρεχοντας του καθε ψυχικο πνευματικο και ηθικο εφοδιο που θα χρειαζοταν για να προσαρμοστει ομαλα στην κοινωνια... και ομως το παιδι τους ειναι φυλακη για σωρεια ποινικων αδικηματων...μπορεις να μου εξηγησεις ποιο ειναι το φταιξιμο των γονιων γιατι εγω οσο και αν ψαχνω δεν το βρισκω;
μαλλον εκει εχασαν το παιχνιδι...το να δειχνεις υπερμετρη αγαπη στο παιδι δεν ειναι παντα οτι καλυτερο....πρεπει να υπαρχουν ορια...αλλα δεν ειναι και απολυτο αλλωστε ο λαος μας εχει πει απο ροδο βγαινει αγκαθι και απο αγκαθι βγαινει ροδο.. :)
-
μαλλον εκει εχασαν το παιχνιδι...το να δειχνεις υπερμετρη αγαπη στο παιδι δεν ειναι παντα οτι καλυτερο....πρεπει να υπαρχουν ορια...αλλα δεν ειναι και απολυτο αλλωστε ο λαος μας εχει πει απο ροδο βγαινει αγκαθι και απο αγκαθι βγαινει ροδο.. :)
δεν μιλησα για υπερμετρη αγαπη αλλα για προσπαθεια στηριξης του παιδιου...χωρις υπερβολες...
-
μαλλον εκει εχασαν το παιχνιδι...το να δειχνεις υπερμετρη αγαπη στο παιδι δεν ειναι παντα οτι καλυτερο....πρεπει να υπαρχουν ορια...αλλα δεν ειναι και απολυτο αλλωστε ο λαος μας εχει πει απο ροδο βγαινει αγκαθι και απο αγκαθι βγαινει ροδο.. :)
δεν μιλησα για υπερμετρη αγαπη αλλα για προσπαθεια στηριξης του παιδιου...χωρις υπερβολες...
κοιτα το γεγονος οτι κανουμε θυσιες για τα παιδια μας ..(αφησε την δουλεια της και αφοσιωθηκε) δεν σημαινει οτι ειναι και το σωστο...δεν μπορουμε να γνωριζουμε εκ των εσω την κατασταση εικαζουμε λοιπον οτι τα εκαναν ολα τελεια ,,αλλα απο την αλλη τι σημαινει αυτο υπαρχει κανενα βιβλιο για το πως να γινουμε σωστοι γονεις;; ολα ειναι εμφυτα οι δικοι μας ηξεραν οταν μας μεγαλωσαν;; υπαρχουν γονεις που δεν του καιγεται καρφι για τα παιδια τους και ομως βλεπεις οτι τα παιδια αυτα προοδευουν και τα βλεπεις και χαιρεσαι...
αρα επανερχομαι στη παροιμια που προειπα.. ;D
-
Για τα όποια αρνητικά στοιχεία κάθε γενιάς υπεύθυνοι είναι αυτοί που τη διαμόρφωσαν άρα θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι δε φταίνε τα παιδιά αλλά οι γονείς.
παιδι γνωστης μου οικογενειας με γονεις καθηγητη και γιατρο αντιστοιχα.απο τους καλυτερους ανθρωπους που εχω γνωρισει.η μητερα εγκατελειψε την δουλεια της για να αφοσιωθει ολοκληρωτικα στην ανατροφη του παιδιου...προσπαθησαν να το μεγαλωσουν με τρυφεροτητα και στοργη παρεχοντας του καθε ψυχικο πνευματικο και ηθικο εφοδιο που θα χρειαζοταν για να προσαρμοστει ομαλα στην κοινωνια... και ομως το παιδι τους ειναι φυλακη για σωρεια ποινικων αδικηματων...μπορεις να μου εξηγησεις ποιο ειναι το φταιξιμο των γονιων γιατι εγω οσο και αν ψαχνω δεν το βρισκω;
Καταλαβαίνω την απορία σου αλλά μια απάντηση ίσως να μπορούσε να δοθεί από κάποιον που ζούσε μέσα στην οικογένεια αυτή και ήξερε πάρα πολύ καλά τι συνέβαινε. Γιατί το ότι είναι κάποιος καλός άνθρωπος δε σημαίνει ότι είναι ικανός να μεγαλώσει και έναν καλό άνθρωπο. Μπορεί να το θέλει με όλη του την ψυχή αλλά να κάνει χωρίς να το συνειδητοποιεί τέτοια λάθη που να έχουν τα αποτελέσματα που ανέφερες. Πιστεύω πάντως ότι κατά 99,9% κάπου σε κάποιο σημείο έφταιξαν οι συγκεκριμένοι γονείς.
-
όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος!!!
το τί κρύβει καθενός η πόρτα όταν κλείνει, είναι μεγάλο θέμα..
-
Για τα όποια αρνητικά στοιχεία κάθε γενιάς υπεύθυνοι είναι αυτοί που τη διαμόρφωσαν άρα θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι δε φταίνε τα παιδιά αλλά οι γονείς.
παιδι γνωστης μου οικογενειας με γονεις καθηγητη και γιατρο αντιστοιχα.απο τους καλυτερους ανθρωπους που εχω γνωρισει.η μητερα εγκατελειψε την δουλεια της για να αφοσιωθει ολοκληρωτικα στην ανατροφη του παιδιου...προσπαθησαν να το μεγαλωσουν με τρυφεροτητα και στοργη παρεχοντας του καθε ψυχικο πνευματικο και ηθικο εφοδιο που θα χρειαζοταν για να προσαρμοστει ομαλα στην κοινωνια... και ομως το παιδι τους ειναι φυλακη για σωρεια ποινικων αδικηματων...μπορεις να μου εξηγησεις ποιο ειναι το φταιξιμο των γονιων γιατι εγω οσο και αν ψαχνω δεν το βρισκω;
παραπάνω επισημαίνω το λάθος της συγκεκριμένης μάνας, το παιδί χρειάζεται "αέρα" να αναπνεύσει