Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: killbill στις Μαΐου 02, 2011, 12:09:05 am
-
Αν βάλουμε τα πράγματα κάτω, θα πρέπει ελάχιστοι μαθητές να συνεχίζουν στο Λύκειο...
Όλοι μας συναντάμε μαθητές στην Γ Λυκείου που δεν ξέρουν να κάνουν ούτε πρόσθεση και αναρωτιόμαστε μα καλά πως έφτασαν μέχρι την Γ Λυκείου...
Σπρώχνοντας, όλοι οι μαθητές κουτσά στραβά τελειώνουν το Λύκειο.
Εχει νόημα να αφήσουμε μαθητή να επαναλάβει μια χρονιά; ή άντε βάλτου ένα 10 να περάσει; Ποιά είναι η φιλοσοφία σας;
Συνήθως κάποιοι βάζουμε 8άρια και 9άρια και οι μαθητές προβιβάζονται από τον γενικό μέσο όρο. Το θέμα είναι , αν ήταν στο χέρι σας, αν δηλαδή εξαρτώταν από το μάθημά σας και μόνο, θα τον αφήνατε στην ίδια τάξη;
-
Οχι, γιατι τους λυπαμαι.Ολοι ξερουμε οτι οι αδιαφοροι μαθητες προερχονται κατα το πλειστον απο οικογενειακο περιβαλλον που δεν τους δινει τα εφοδια να προχωρησουν και δεν αναφερομαι στα φροντιστηρια αλλα απλα αν οι γονεις δεν ξερουν τι ειναι το ΕΚΠ πώς θα τους το εξηγησουν;Αν δεν εχουν χρηματα για να αγορασουν υπολογιστη πώς θα ανταποκριθει στην πληροφορικη΄;Ή μηπως θα ξερουν πώς να βοηθησουν το παιδι τους αν εχει μαθησιακες δυσκολιες; Το παιδι του δικηγορου γιατι δεν εχει 9;Τυχαιο; Δε νομιζω
-
όσο ήμουν εκπ/κός στα πρώτα 3-4 χρόνια έβαζα πολύ χαμηλούς βαθμούς ( το χαμηλότερο 5!!! - σε γυμνάσιο και 7!!! σε λύκειο).
-
Το να βαθμολογήσεις μαθητές είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες! Με τι κριτήρια να τους βαθμολογήσεις?
Εγώ τάσσομαι υπερ της περιγραφικής αξιολόγησης. Οι βαθμοί πρέπει να παίζουν επικουρικό ρόλο!
-
Έχω ιδιαίτερη ευαισθησία με τους αλλοδαπούς μαθητές. Γνωρίζω ότι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της γλώσσας και κυρίως ξέρω ότι το σύστημα όχι μόνο δεν τους βοηθά, αλλά τους καταποντίζει. Όταν όμως έχεις όλη την καλή διάθεση να ενισχύσεις κάποιος και βλέπεις ότι αυτός δεν ανταποκρίνεται, αλλά αντίθετα προκαλεί φασαρίες, τότε πώς να βοηθήσεις... Εννοώ ότι ασυναίσθητα όλοι μας βοηθάμε τους μαθητές που δεν προκαλούν φασαρίες μες στο μάθημα, ενώ εξοργιζόμαστε με όσους κάνουν τον χαμό...
-
συμφωνώ με dessi. Η βαθμολογία θα έπρεπε να είναι A, B, C, D.
Άντε τώρα να διακρίνεις το 14 από το 16.
Το θέμα της συζήτησης & ψηφοφορίας που άνοιξα αναφέρεται στη "σαβούρα" των μαθητών. Ξέρετε τους μαθητές στουρνάρια που λέμε. Που σου δίνουν πάντα λευκή κόλα. Αυτοι, αν κρίναμε με βάση την επίδοσή τους θα έπρεπε ποτε να μην προβιβαστούν στην επόμενη τάξη. Όμως δεν συμβαίνει αυτό. τους περνάμε και τους σπρώχνουμε να πάρουν ένα απολυτήριο ώστε να κάνουν κάτι στη ζωή τους. Σωστά;
Άρα, αυτό που θέλω να εστιάσουμε σε αυτήν την συζήτηση είναι, τελικά έχει νόημα να αφήσεις κάποιον στην ίδια τάξη; ή τον καταστρέφεις έτσι;
Σε όσα σχολεία και αν έχω περάσει η γραμμή είναι:
"
-
κοίτα..."στουρνάρι" απο "στουρνάρι" έχει διαφορά. Μπορεί ας πούμε κάποιος να σου δίνει λευκή κόλλα αλλά να προσπαθεί όσο μπορεί, ή να μη δημιουργεί πρόβλημα με τη συνοχή της τάξης ή να συνεργάζεται καλά με τους συμμαθητές του. Μπορεί να έχει άλλα θέματα, προσωπικα, οικογενειακά, εθνικά κτλ.....
και επίσης, οκ να δεχτω ότι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το 14 με το 16. Το Α από το
-
Απλά μου είναι πολύ εύκολο να χωρίσω ένα τμήμα 25 μαθητών σε 4 ομάδες διαφορετικής δυναμικότητας, παρά να πρέπει να αντιστοιχήσω βαθμούς σε κλίμακα από 8 μέχρι 20
D: τα στουρνάρια που λέγαμε. Δεν ανοίγουν βιβλίο και ενοχλούν στο μάθημα, δεν φέρουν βιβλία γενικά τουρίστες.
C: άσχετοι αλλά προσέχουν, δεν δημιουργούν ποτέ πρόβλημα, σημειώνουν, φέρνουν βιβλία, ανοίγουν το στόμα τους 1-2 φορές προκειμένου να προσπαθήσουν αλλά πετάνε κοτσάνες!
-
μμμμ έτσι που το γράφεις έχει μια λογική.
αλλά και πάλι, δε σου έχει ποτέ τύχει να είναι κάποιος ας πούμε στην κατηγορια C αλλά να βλέπεις ότι έχει potential (σόρρυ δε μου ρχεται η λέξη στα ελληνικά) και να θες να τον πριμοδοτήσεις με
-
Μπα όχι, τα όρια μεταξύ των A, B, C, D είναι σαφή και πολύ ξεκάθαρα. Ο C με τον B έχουν πολύ μεγάλη διαφορά. ο C θα μου δώσει ένα γραπτό του 10-12 ενώ ο
-
μμμμ έτσι που το γράφεις έχει μια λογική.
αλλά και πάλι, δε σου έχει ποτέ τύχει να είναι κάποιος ας πούμε στην κατηγορια C αλλά να βλέπεις ότι έχει potential (σόρρυ δε μου ρχεται η λέξη στα ελληνικά) και να θες να τον πριμοδοτήσεις με
-
Νομίζω ναι, είναι σωστό να αφήνουμε. Δεν πρέπει όλοι να παίρνουν απολυτήριο και μετά να διεκδικουν τις ιδιες θέσεις....ή αυτό ή όταν προκηρύσσονται θέσεις να οριζουν "βαθμός απολυτηρίου απο 1 έως 10 ή από 11 ως 15..." και βέβαια να βρεθεί ένας τρόπος να τηρείται κοινή γραμμή από όλους..γιατί όπως έχει τώρα, αν αφήσεις κάποιον είσαι ο κακός της υπόθεσης ενώ αν τους περάσεις όλους με 20 είσαι Θεός... ούτε το ένα ούτε το άλλο όμως είναι σωστό...
αλλά νομίζω ότι το να αφήσεις έναν μαθητή, έχει και μια παιδαγωγική αξία που δεν πρέπει να αγνοούμε....από τη στιγμή που η αποτυχία είναι μέρος της ζωής και απο τη στιγμή που το σχολείο - υποτίθεται- διδάσκει και για τη ζωή εκεί έξω...το να αφήσεις κάποιον στην ίδια τάξη μπορεί και πρέπει να δράσει ενισχυτικά στους μαθητές.
-
μμμμ έτσι που το γράφεις έχει μια λογική.
αλλά και πάλι, δε σου έχει ποτέ τύχει να είναι κάποιος ας πούμε στην κατηγορια C αλλά να βλέπεις ότι έχει potential (σόρρυ δε μου ρχεται η λέξη στα ελληνικά) και να θες να τον πριμοδοτήσεις με
-
Τίποτα ;)
-
Απλά μου είναι πολύ εύκολο να χωρίσω ένα τμήμα 25 μαθητών σε 4 ομάδες διαφορετικής δυναμικότητας, παρά να πρέπει να αντιστοιχήσω βαθμούς σε κλίμακα από 8 μέχρι 20
D: τα στουρνάρια που λέγαμε. Δεν ανοίγουν βιβλίο και ενοχλούν στο μάθημα, δεν φέρουν βιβλία γενικά τουρίστες.
C: άσχετοι αλλά προσέχουν, δεν δημιουργούν ποτέ πρόβλημα, σημειώνουν, φέρνουν βιβλία, ανοίγουν το στόμα τους 1-2 φορές προκειμένου να προσπαθήσουν αλλά πετάνε κοτσάνες!
-
Νομίζω ναι, είναι σωστό να αφήνουμε. Δεν πρέπει όλοι να παίρνουν απολυτήριο και μετά να διεκδικουν τις ιδιες θέσεις....ή αυτό ή όταν προκηρύσσονται θέσεις να οριζουν "βαθμός απολυτηρίου απο 1 έως 10 ή από 11 ως 15..." και βέβαια να βρεθεί ένας τρόπος να τηρείται κοινή γραμμή από όλους..γιατί όπως έχει τώρα, αν αφήσεις κάποιον είσαι ο κακός της υπόθεσης ενώ αν τους περάσεις όλους με 20 είσαι Θεός... ούτε το ένα ούτε το άλλο όμως είναι σωστό...
αλλά νομίζω ότι το να αφήσεις έναν μαθητή, έχει και μια παιδαγωγική αξία που δεν πρέπει να αγνοούμε....από τη στιγμή που η αποτυχία είναι μέρος της ζωής και απο τη στιγμή που το σχολείο - υποτίθεται- διδάσκει και για τη ζωή εκεί έξω...το να αφήσεις κάποιον στην ίδια τάξη μπορεί και πρέπει να δράσει ενισχυτικά στους μαθητές.
Για το τελευταίο αμφιβάλλω. Η πλειοψηφία 50 χρόνια να μείνει στην ίδια τάξη τίποτα δεν θα αλλάξει.
Άρα το καλύτερο πιστεύεις είναι να υπάρχουν εξετάσεις ώστε από το Δημοτικό να μην συνεχίζουν όλοι για το Γυμνάσιο, και στη συνέχεια από το Γυμνάσιο να μην συνεχίζουν όλοι στο Λύκειο και τελικά να μην τελειώνουν όλοι το Λύκειο;
Από τα σχολεία που έχω περάσει, αν εφαρμοζόταν αυτό, το 50% των μαθητών ποτε δεν θα αποφοιτούσε!
Τώρα με έβαλες σε σκέψεις. Ίσως θα πρέπει να περάσουμε αυτή τη γραμμή και η Ελλάδα να γεμίσει από αποφοίτους Δημοτικού στην πλειοψηφία. Εξάλλου και το Λύκειο που τελειώνουν τι κατάλαβαν; τίποτα! χαβαλε χαβαλε χαβαλε. Ενώ θα μπορούσαν μετά το Δημοτικό άντε ίσως και το Γυμνάσιο να έβρισκαν κάποια δουλειά και να μην χαράμιζαν τον χρόνο τους στα θρανία και στα φροντιστήρια πληρώνοντας κερατιάτικα νομίζοντας ότι εκεί θα τα μάθουν!
-
πάντως εμένα αγαπημένοι μου ήταν οι ...AC/DC :P :P
σοβαρά πάντως, συνεχίζω να πιστεύω ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν δυναμικό για Α+ αρκει να βρεθουν οι εκπαιδευτικοι εκείνοι που θα βρουν το ταλέντο των μαθητών αυτών και θα καλλιεργήσουν τις κλίσεις τους.
εγώ νομίζω ότι όλοι οι μαθητές αντιδρούν καλά και θετικά όταν βρουν έναν καθηγητή που τους σέβεται και τους συμπεριφέρεται "σπαθί" και όχι σαν αυθεντία και ξερόλας.
είχα κάποτε μια συνάδελφο....αγγλικού που χαρακτήριζε τα παιδιά "μπαστουνόβλαχους" επειδή αυτή και καλα ήταν Αθηναία και τα παιδιά απο επαρχία....και μετά αναρωτιόνταν γιατί τα παιδιά της έκαναν τον κακό χαμό ενώ δεν πιστευε εμένα ή και άλλους συναδέλφους που της λέγαμε ότι τα ίδια παιδιά σε μας ήταν Παναγίες και μια χαρά άτομα....
ε, ο,τι και να μου πείτε ο εκπαιδευτικός φτιάχνει την τάξη, και ο εκπαιδευτικός την χαλάει....
-
-
πάντως εμένα αγαπημένοι μου ήταν οι ...AC/DC :P :P
συμφωνώ με AC/DC !! ψηφίζω thunderstruck!
http://www.youtube.com/watch?v=XlHO4V9vWRY (http://www.youtube.com/watch?v=XlHO4V9vWRY)
Και εγώ το πιστεύω ότι και τον πιο άσχετο μπορώ να τον κάνω να "μιλήσει" και να γίνει όχι μαθητής του 20 αλλά να κάνει κάτι και αυτός και να μην είναι τουρίστας. Όμως αυτό που έχω παρατηρήσει από την εμπειρία μου εως τώρα είναι ότι, ότι και να κάνω εγώ ο μαθητής δεν βοηθάει την προσπάθειά μου με αποτέλεσμα να τον εγκαταλείπω και εγώ στην πορεία... Αν δεν θέλει να μάθει δεν θα μάθει και τούμπες να κάνω!
Έστω ότι αφήνεις στην ίδια τάξη. Και την επόμενη χρονιά είναι τα ίδια χάλια ο μαθητής (που είναι και το πιο πιθανό σενάριο). Τι κάνεις? τον ξαναφήνεις; και το διαιωνίζεις αυτός αν τίποτα δεν αλλάζει; και τελικά αυτός εγκαταλείπει το σχολείο, που σύμφωνα με σένα δεν θα έπρεπε να το τελειώσει (αν δεκτούμε την λογική ότι δεν πρέπει να το τελειώνουν όλοι), και αυτός μετά θα είναι δακτυλοδυχτούμενος ότι δεν κατάφερε ούτε το Λύκειο να βγάλει και δεν θα βρίσκει ούτε την πιο απλή δουλειά....
Δεν ξέρω, με έχει προβλημτίσει αυτό το θέμα, γιαυτο και ξεκίνησα αυτήν την ψηφοφορία. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα μου φαίνεται η ιστορία.
Μάλλον το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι η κοινωνία μας θεωρεί άχρηστο κάποιον που δεν έβγαλε το Γυμνάσιο ή το Λύκειο παρά μόνο το Δημοτικό. Αν αυτό αλλάξει τότε ναι δεν θα είναι περίεργο να αφήνουμε στην ίδια τάξη ξανά και ξανά τον ίδιο μαθητή μέχρι αυτός να εγκαταλείψει το σχολείο και νακαταλάβει ότι δεν κάνει για γράμματα. Όμως η νομοθεσία μας άλλα λέει. Υποχρεωτική 12χρονη παιδεία ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!
-
Ερώτηση: Έχουμε υποχρεωτική 12χρονη ή 9χρονη παιδεία;
-
Μάλλον 16χρονη αφού ΟΛΟΙ υποχρεωτικά μπαίνουν και σε κάποια σχολή ακόμα και χωρίς πανελλήνιες από του χρόνου!!
-
ναι αλλά το υποχρεωτική 12ετής παιδεία για όλους δε σημαινει οτι όλοι την τελειώνουν στην ίδια ηλικία....
νομίζω ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν θα προσπαθήσουν τη δεύτερη φορά να περάσουν. Θες απο φιλότιμο, θες απο ντροπή κάτι θα προσπαθήσουν να κάνουν... τώρα αν τα παρατήσουν υπάρχουν πάντα και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας για όσους "βάλουν μυαλό" σε μια πιο ύστερη φάση της ζωής τους.
αλλά αν αφήσεις καποιον την πρώτη χρονιά και συνεχίζει να ειναι "ξύλο απελέκητο" και τη δεύτερη χρονιά ( και δε λέω ότι πρέπει ή μπορεί απο το 0 να πάει στο 20 αλλα τουλάχιστον καπως να προσπαθήσει) ίσως να πρέπει να ψάξεις μήπως κι εσύ κάνεις κάτι λάθος. (εννοώ αν έμεινε στο δικό σου μάθημα, γιατί αν ας πούμε έμεινε στα φιλολογικά αλλά αναγκάζεται να επαναλάβει την τάξη οπότε ξανακάνει τα μαθηματικά στα οποία εσύ τον είχες ήδη περάσει, τότε είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα..)
-
Υποχρεωτική 9χρονη έχουμε αν θυμάμαι καλά.
Η "κρίσιμη" περίοδος για να μείνει ένας μαθητής σητν ίδια τάξη και να χει κάποια αξία αυτή η κίνηση, είναι τα 1-2 πρώτα χρόνια που θα ξεκινήσει να κάνει "λούμπα". Δλδ εάν μέχρι την 3η δημοτικού είναι μέτριος/κακός μαθητής αλλά άξια προβιβάσιμος και στην 4η πέσει κι άλλο, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να επαναλάβει την τάξη. Γιατί τότε τα κενά του δεν είναι "αγεφύρωτα" και μία επανάληψη της τάξης υπάρχει περίπτωση να του κάνει καλό. Αν και πάλι δεν γίνει τίποτα, τότε μάλλον αρχίζει το "σπρώξιμο" και άγιος ο θεός.
Από εκεί και πέρα όμως, μέχρι το σημείο "ας τελειώσουν ένα δημοτικό και μετά βουρ για δουλειά" killbill, υπάρχει χάσμα. Περάσαν κοντά 100 χρόνια ανθρώπινης εξέλιξης για να μπορέσουμε να αποδεσμευτούμε από την παιδική εργασία και την λογική "ας μάθει να κουτσοδιαβάζει και να κουτσογράφει και μετά στα χωράφια να βοηθήσει το οικογενειακό εισόδημα". Και τώρα εσύ προτείνεις να πάμε πάλι 100 χρόνια πίσω;;;; Παλιές λύσεις σε καινούρια προβλήματα δεν παίζουν killbill. Το πρόβλημα του "αμόρφωτου απόφοιτου" είναι καινούριο. Και χρειάζεται καινούριες λύσεις.
-
Και εσύ τι προτείνεις βρε hapinness; όλοι κουτσοί στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα; Όλοι να φτάσουν και να πάρουν απολυτήριο Λυκείου; και μετά όλοι να μπουν και στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ που έχει γεμίσει η χώρα και που περισσεύουν και θέσεις γιατί δεν έχουμε μαθητές να τα γεμίσουν; είναι πιο σωστό αυτό;
Δεν είπα τελειώνοντας το δημοτικό να πάνε να δουλέψουν δούλοι σε ορυχεία και στις γαλέρες και να τους μαστιγώνουν, όπως γινόταν πριν από 100 χρόνια που αναφέρθηκες! Υπάρχουν και οι τεχνικές σχολές. Καλύτερα δεν θα ήταν να πάνε εκεί να μάθουν μια τέχνη;
Το πρόβλημα είναι ότι σήμερα ένας μαθητής πρέπει υποχρεωτικά να φτάσει στην Γ Λυκείου, υποχρεωτικά να επιλέξει και μια κατεύθυνση και υποχρεωτικά να μπει και σε κάποια σχολή γιατί υπάρχει πληθώρα θέσεων που πρέπει να καλυφθούν αφού τα χτίσαμε τα ρημάδια τα τμήματα. Αυτή είναι η Ελλάδα η σοφή. Όλοι φοιτητές και σπουδαγμένοι τρομάρα μας. Το 100% των νέων στην Ελλάδα φοιτούν κάπου.
και βέβαια να βρεθεί ένας τρόπος να τηρείται κοινή γραμμή από όλους..γιατί όπως έχει τώρα, αν αφήσεις κάποιον είσαι ο κακός της υπόθεσης ενώ αν τους περάσεις όλους με 20 είσαι Θεός... ούτε το ένα ούτε το άλλο όμως είναι σωστό...
Συμφωνώ. Και όχι μόνο κοινή γραμμή εκ μέρους του συλλόγου, αλλά όλων των σχολείων του νομού θα έλεγα, γιατί μετά θα λένε ότι στο τάδε σχολείο αφήνου στην ίδια τάξη, ας πάρουμε μεταγραφή να πάμε σε άλλο και θα μείνουν οι συνάδελφοι χωρίς ώρες, και μετά θα σου πει ότι το σχολείο συγχωνεύεται!
-
Είσαι σε δίλημμα όταν πρόκειται να βαθμολογήσεις. Ακυρώνεις όλη την προσωπικότητα του μαθητή με το να του βάλεις κάτω από τη βάση? Λαμβάνεις όλους τους παράγοντες που το παιδί εκδηλώνει συγκεκριμένη συμπεριφορά και εσύ το τιμωρείς για πράγματα που δεν φταίει αποκλειστικά ο ίδιος? Από την άλλη, δίνοντας του την ευκαιρία να προχωρήσει, μήπως αδικείς τους άλλους, διότι αυτός αργότερα θα έχει τα τυπικά προσόντα να διεκδικήσει μια θέση π.χ. στο δημόσιο και να την καταλάβει (με μέσο) στερώντας την έτσι από κάποιον που και το αξίξει και που έχει προσπαθήσει περισσότερο?
Για ποιο πράγμα βαθμολογούμε τα παιδιά? Για το νοητικό του επίπεδο, για το χαρακτήρα τους ή για τη συμπεριφορά τους?
-
Δεν είπα τελειώνοντας το δημοτικό να πάνε να δουλέψουν δούλοι σε ορυχεία και στις γαλέρες και να τους μαστιγώνουν, όπως γινόταν πριν από 100 χρόνια που αναφέρθηκες! Υπάρχουν και οι τεχνικές σχολές. Καλύτερα δεν θα ήταν να πάνε εκεί να μάθουν μια τέχνη;
Το πρόβλημα είναι ότι σήμερα ένας μαθητής πρέπει υποχρεωτικά να φτάσει στην Γ Λυκείου, υποχρεωτικά να επιλέξει και μια κατεύθυνση και υποχρεωτικά να μπει και σε κάποια σχολή γιατί υπάρχει πληθώρα θέσεων που πρέπει να καλυφθούν αφού τα χτίσαμε τα ρημάδια τα τμήματα. Αυτή είναι η Ελλάδα η σοφή. Όλοι φοιτητές και σπουδαγμένοι τρομάρα μας. Το 100% των νέων στην Ελλάδα φοιτούν κάπου.
Εντάξει.. Μέσα στο μυαλό μου ήσουν την ώρα που το έγραφες ;D ;D Πάντως σίγουρα δεν πρέπει να φτάσουμε στο άλλο άκρο να μένουν αβέρτα οι μαθητές και να φτάσουμε στα χρόνια των γονιών και παππούδων μας (βέβαια τότε η ύλη του δημοτικού μπορώ να πω επιπέδου γυμνασίου, οπότε δεν ξέρω κατά πόσο είναι συγκρίσιμο), αλλά κάτι πρέπει να γίνει μια αυτή την κατάσταση.
Εγώ δεν διδάσκω σε σχολείο, αλλά ως μαθήτρια (και άνθρωπος) που κυνηγούσα τις πρωτιές και αρίστευα (εντάξει, τώρα δεν είμαι τόσο φυτουκλάκι.. ::) ;D), με ενοχλούσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ακόμα και στουρνάρια έμπαιναν στο ίδιο τσουβάλι με εμένα. Δηλαδή, πολλές φορές ηθική ικανοποίηση για το ότι προσπάθησα και έκανα κάτι (ειδικά στο δημοτικό), μηδέν. Και τι μας διδάσκει τόσα χρόνια αυτό το σύστημα; Αυτό που ισχύει σε όλη την ελληνική κοινωνία: ότι είτε προσπαθείς είτε όχι, σε αρκετές περιπτώσεις τις ίδιες πιθανότητες με τους άσχετους έχεις. Ή και το αντίθετο, ότι και άσχετος να είσαι, το σύστημα πάλι κάπως θα σε βοηθήσει και θα προσπεράσεις ακόμα και τους πιο καλούς, οπότε μ@@ς είσαι να κάτσεις να ασχοληθείς;
Ίσως φαίνονται λίγο ακραία αυτά που λέω, αλλά το αν θα αφήσει κάποιος ένα μαθητή στην ίδια τάξη εξάρταται πιστεύω και από κάτι τέτοιο.
-
Για ποιο πράγμα βαθμολογούμε τα παιδιά? Για το νοητικό του επίπεδο, για το χαρακτήρα τους ή για τη συμπεριφορά τους?
Προσωπικά πιστεύω ότι ένα απολυτήριο/πτυχίο κτλ δείχνει σε γενικές γραμμές τις γνώσεις ενός ατόμου πάνω σε κάτι, για αυτό κύριο λόγο στη βαθμολογία θεωρώ ότι έχει το γνωστικό επίπεδο.
-
Είχα θέσει στην σύμβουλο παιδαγωγικών Στερεάς Ελλάδας το ερώτημα του τίτλου.
Μου απάντησε ...
... στο Γυμνάσιο είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να κόβεις μαθητές για μαθησιακά θέματα. Αυτό που δημιουργείς είναι χειρότερο από αυτό που θες να τιμωρήσεις ( ή κρίνεις ως ανεπαρκές )
... στο ΛΥΚΕΙΟ μπορείς να κόψεις μαθητή για μαθησιακά θέματα εφόσον συντρέχουν και θέματα συμπεριφοράς.
-
το να περάσεις κάποιον μαθητή ο οποίος δεν έχει μάθει έστω τα βασικά για μια τάξη πιστεύω ότι ότι είναι χειρότερο από να τον αφήσεις στην ίδια ή να τον στείλεις τον σεπτέμβριο γιατί του δημιουργείς πρόβλημα για την συνέχεια. μπορεί στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή να αδιαφορούσε για το μάθημα στις επόμενες χρονιές έχοντας κενά είναι σίγουρο ότι θα τα παρατήσει τελείως και δεν θα κάνει καμία προσπάθεια, γιατί δεν θαμπορεί να παρακολουθήσει. όσοι βλέπουν το βλέπουν σαν τιμωρία είναι λάθος μάλλον σαν βοήθεια για την συνέχεια θα πρέπει να το δουν.
-
Παιδιά, μήπως ξέρει κανείς τι γίνεται στο εξωτερικό σχετικά με αυτό το θέμα; Πάντα είχα την απορία τι συμβαίνει και σε άλλες χώρες με τους μαθητές που αποτυγχάνουν στις εξετάσεις ή γενικά δεν έχουν καλές επιδόσεις. Υπάρχει κι αλλού ο θεσμός των μετεξεταστέων και της επανάληψης της τάξης;
-
Που είσαι βρε bitch? εσύ ξέρεις από εξωτερικό!!
θα στείλω και pm σε κάποια από τα μέλη του forum που συμμετέχουν στο θέμα "αποσπάσεις στο εξωτερικό" και που είναι ήδη στο εξωτερικό ή είχαν την εμπειρία αυτή να μας πουν
-
το να περασεις εναν μαθητη απλα για να εχει απολυτηριο δεν το βοηθας.εγω ειμαι της αποψης οτι πρεπει να μενουν.αλλωστε γιατι να ακυρωσω τους αλλους μαθητες που ενα χρονο ολοκληρο προσπαθουν και εργαζονται σκληρα; παντα βαθμολογω την προσπαθεια ακομη και του τελευταιου μαθητη, αλλα δεν μπορω να προαγω καποιον αν ειναι επιδεικτικα αδιαφορος. αλλωστε βοηθαμε τοσο πολυ με την υλη των εξετασεων που νομιζω οτι ολοι μπορουν να περασουν. στο λυκειο παλι μονο αν κανεις ταμα θα μεινεις αφου χρειαζεσαι μολις 9,5 για να περασεις. επιπλεον ας καιταλαβουν οτι στη ζωη δεν ειναι ολα ευκολα αλλα χρειαζεται κοπος για να κατακτησεις καποια πραγματα. τα αγαθα κοποις κτωνται ελεγαν οι αρχαοι ημων προγονοι.
-
Ναι, αλλά όταν ένας μαθητής δεν ανταπεξέρχεται για το χ ή ψ λόγο ίσως πρέπει να αναρωτηθούμε μήπως δε κάναμε κάτι καλά εμείς ή δε κάναμε όλα όσα έπρεπε...
-
Και εσύ τι προτείνεις βρε hapinness; όλοι κουτσοί στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα; Όλοι να φτάσουν και να πάρουν απολυτήριο Λυκείου; και μετά όλοι να μπουν και στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ που έχει γεμίσει η χώρα και που περισσεύουν και θέσεις γιατί δεν έχουμε μαθητές να τα γεμίσουν; είναι πιο σωστό αυτό;
Για μένα το θέμα του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια είναι μία διαφορετική και μεγάλη συζήτηση και δεν (πρέπει να ) έχει να κάνει με το ποιος τελειώνει το λύκειο και ποιος όχι. Πάντως, οι μαθητές που περιγράφεις, συνήθως δεν προσπαθούν καν να περάσουν σε κάποια σχολή.
Δεν είπα τελειώνοντας το δημοτικό να πάνε να δουλέψουν δούλοι σε ορυχεία και στις γαλέρες και να τους μαστιγώνουν, όπως γινόταν πριν από 100 χρόνια που αναφέρθηκες! Υπάρχουν και οι τεχνικές σχολές. Καλύτερα δεν θα ήταν να πάνε εκεί να μάθουν μια τέχνη;
Στα 12 και στα 15;;;; Όχι. Δεν θα ήταν.
Τα μαστιγώματα μπορεί να καταργήθηκαν, αλλά η ζωή της εργασίας σε κάθε τόπο και σε κάθε χρόνο είναι "άγριο" πράμα. Δεν είναι για παιδιά. Οι τεχνικές σχολές καλά κάνουν και υπάρχουν και είναι εκεί και περιμένουν τους μαθητές τους και μετά τα 18.
Let's face it. Η συζήτηση αυτή δνε μπορεί να περιορίζεται αυστηρά και μόνο στο "γνωστικό" κομμάτι. Η χρονική περίοδος του ανθρώπου για την οποία μιλάμε (παιδική-εφηβική) είναι ιδιαίτερη και χρίζει ιδιαίτερου περιβάλλοντος που να είναι προσαρμοσμένο στην ηλικία αυτή. Ένα από αυτά τα περιβάλλοντα είναι το σχολέιο, το οποίο δεν είναι μόνο χώρος μάθησης, αλλά και κοινωνικοποίησης και προστασίας. Σήμερα έχουμε ορίσει ως όριο της ενηλικίωσης τα 18. Κατά συνέπεια, μέχρι εκείνη την ηλίκια ο άνθρωπος πρέπει να μεγαλώνει μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Μιλάω βέβαια για ένα σχολείο " όπως το θέλουμε" και όχι "όπως είναι" διότι , ναι, το καταλαβαίνω ότι το σημερινό σχολείο δεν εκπληρώνει όλους αυτούς τους ρόλους σωστά. Αλλά και αυτό έιναι άλλη και μεγάλη συζήτηση.
Όλοι φοιτητές και σπουδαγμένοι τρομάρα μας. Το 100% των νέων στην Ελλάδα φοιτούν κάπου.
:o :o :o :o :o :o
Καλά, εσύ στρατό ΔΕΝ πήγες;;;; Θα μου πεις τώρα ότι όλοι οι φαντάροι που είσασταν μαζί είχαν τελειώσει κάποια σχολή ή φοιτούσαν; Γιατί εμένα άλλα μου έχουν πει. Όλοι οι φίλοι μου μου έλεγαν ότι για να βρεις άτομο να έχει τελειώσει έστω και κάποιο κωλο-ΤΕΙ, έπρεπε να τον ψάξεις αρκετά. Και φέρνω ως παράδειγμα το περιβάλλον του στρατού, διότι εκεί υπάρχει η πραγματική στατιστική εικόνα των αρσενικών υπηκόων της Ελλάδας (μείον άτομα/παιδιά πολύ πλουσίων και διασήμων), και όχι στον κύκλο που έχει ο καθένας γύρω μας (διότι ναι οκ, από τον δικό μου κύκλο το δείμγα είναι 100% απόφοιτοι πανεπιστημίου). Εάν το ποσοστό αυτό το χεις βγάλει από τα παιδιά που περάσαν από τα χέρια σου , αυτό μάλλον σημαίνει ότι έχεις εργαστεί σε μέτριες ως μεγάλες πόλεις. Το όνειρο του "σπουδαγμένου παιδιού" άλλωστε, είναι μικροαστικό όνειρο. Στα χωριά η εικόνα αυτή που περιγράφεις δεν υπάρχει ούτε κατά διάνοια.
Για να επανέλθουμε στο θέμα μας, η παραμονή στην ίδια τάξη είναι (έχοντας υπόψη την σημερινή πραγματικότητα) θεμιτή όταν είναι η αρχή του "κακού". Εάν το πράμα ξεφύγει (που στο λύκειο συνήθως έχει ήδη ξεφύγει), και 10 χρόνια να μείνει ο μαθητής στην τάξη πάλι τπτ δεν θα αλλάξει γιατί πολύ απλά , κενά της 6ης δημοτικού, της 1ης,2ας,3ης γυμνασίου, ΔΕΝ καλύπτονται στην 1η λυκείου όσες φορές κι αν την κάνει ο μαθητής, γιατί δεν υπάρχει τρόπος να καλυφθούν. Η εκπαιδευτική διαδικασία της κάθε τάξης δεν μπορεί να επαναλαμβάνει πάλι από την αρχή όλες τις προηγούμενες. Στηρίζεται στο γεγονός ότι οι προηγούμενες τάξεις έχουν διδαχθεί σωστά στον μαθητή και τις κατέχει. Και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ο μαθητής αυτός δεν θα μπορέσει ποτέ να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της 1ης λυκείου που να χτυπιέται κάτω σαν το χταπόδι.
Οπότε , ναι, επί του πρακτέου, όταν βρίσκεσαι προ τετελεσμένων γεγονότων, τον περνάς μόνο και μόνο για να περάσει λίγο καιρό ακόμα στο περιβάλλον του σχολείου και να προλάβει να "πήξει" έστω και λίγο περισσότερο το μυαλό του με την ηλικία, πριν βγει στην ζούγκλα και αμόρφωτος. Εάν πάλι βρεθείς μπροστά στην απαρχή της κατηφόρας, τότε πρέπει να πατήσεις πόδι και να πάρεις τις ευθύνες σου.
-
Στο εξωτερικό υπάρχουν οι εξής περιπτώσεις:
1. Μαθητής εγγράφεται στην Α ή
-
Πάντως, οι μαθητές που περιγράφεις, συνήθως δεν προσπαθούν καν να περάσουν σε κάποια σχολή.
Στα 12 και στα 15;;;; Όχι. Δεν θα ήταν.
Τέλος πάντων. Ούτε το θεωρώ σωστό μέχρι την Γ ΛΥκείου να είναι στην κοσμάρα τους και να κάνουν χαβαλέ, χαβαλέ, χαβαλέ. Πιό κερδισμένοι θα έβγαιναν αν μάθαιναν μια τέχνη. Εξάλλου υπάρχει και το νυχτερινό σχολείο. Μάλλον είναι η μέση οδός!
Καλά, εσύ στρατό ΔΕΝ πήγες;;;; Θα μου πεις τώρα ότι όλοι οι φαντάροι που είσασταν μαζί είχαν τελειώσει κάποια σχολή ή φοιτούσαν; Γιατί εμένα άλλα μου έχουν πει. Όλοι οι φίλοι μου μου έλεγαν ότι για να βρεις άτομο να έχει τελειώσει έστω και κάποιο κωλο-ΤΕΙ, έπρεπε να τον ψάξεις αρκετά.
Δεν νομίζω να ισχύει αυτό που λες. Τουλάχιστον εγώ δεν το συνάντησα. Εξάλλου ΟΛΟΙ μπαίνουν κάπου και με βάση 0,00001. Και ο λόγος που θα το κάνουν είναι για να πάρουν αναβολή μερικά χρονάκια από τον στρατό και για να έχουν κάποια πλεονεκτήματα αυτά τα χρονάκια πχ μειωμένες συγκοινωνίες, φοιτητικά εισιτήρια σε θέατρα κλπ, πολύ φθηνή έως δωρεάν σύτιση, και ορισμένοι "προνομοιούχοι" και δωρεάν στέγαση. Να' ναι καλά το Ελληνικό κράτος που τους πληρώνει!
-
Το όνειρο του "σπουδαγμένου παιδιού" άλλωστε, είναι μικροαστικό όνειρο. Στα χωριά η εικόνα αυτή που περιγράφεις δεν υπάρχει ούτε κατά διάνοια.
Έχοντας μεγαλώσει σε χωριό και έχοντας διδάξει σε αυτό, μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως το μικροαστικό όνειρο που περιγράφεις έχει διαπεράσει την ελληνική κοινωνία από το κέντρο μέχρι την τελευταία άκρη της χώρας.
Για να επανέλθουμε στο θέμα μας, η παραμονή στην ίδια τάξη είναι (έχοντας υπόψη την σημερινή πραγματικότητα) θεμιτή όταν είναι η αρχή του "κακού". Εάν το πράμα ξεφύγει (που στο λύκειο συνήθως έχει ήδη ξεφύγει), και 10 χρόνια να μείνει ο μαθητής στην τάξη πάλι τπτ δεν θα αλλάξει γιατί πολύ απλά , κενά της 6ης δημοτικού, της 1ης,2ας,3ης γυμνασίου, ΔΕΝ καλύπτονται στην 1η λυκείου όσες φορές κι αν την κάνει ο μαθητής, γιατί δεν υπάρχει τρόπος να καλυφθούν. Η εκπαιδευτική διαδικασία της κάθε τάξης δεν μπορεί να επαναλαμβάνει πάλι από την αρχή όλες τις προηγούμενες. Στηρίζεται στο γεγονός ότι οι προηγούμενες τάξεις έχουν διδαχθεί σωστά στον μαθητή και τις κατέχει. Και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ο μαθητής αυτός δεν θα μπορέσει ποτέ να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της 1ης λυκείου που να χτυπιέται κάτω σαν το χταπόδι.
Οπότε , ναι, επί του πρακτέου, όταν βρίσκεσαι προ τετελεσμένων γεγονότων, τον περνάς μόνο και μόνο για να περάσει λίγο καιρό ακόμα στο περιβάλλον του σχολείου και να προλάβει να "πήξει" έστω και λίγο περισσότερο το μυαλό του με την ηλικία, πριν βγει στην ζούγκλα και αμόρφωτος. Εάν πάλι βρεθείς μπροστά στην απαρχή της κατηφόρας, τότε πρέπει να πατήσεις πόδι και να πάρεις τις ευθύνες σου.
Έχεις δίκιο πως το να επαναλάβει ένας μαθητής την Α΄Λυκείου δεν έχει κανένα νόημα αφού συνήθως τα κενά του προέρχονται από μικρότερες τάξεις. Αλλά και να τον "σπρώξεις" να βγάλει το Λύκειο πάλι δεν έχει κανένα νόημα αφού αντιβαίνει στον κοινωνικοποιητικό ρόλο που αποδεχόμαστε όλοι για το σχολείο. Γιατί το μήνυμα της επιβράβευσης της ήσσονος προσπάθειας δε νομίζω πως ενισχύει την κοινωνικοποίηση του μαθητή. Αντιθέτως, όταν επί 18 χρόνια έχει μάθει κάποιος να μην πασχίζει για τίποτα και πως έχει μόνο δικαιώματα και καμία υποχρέωση, είναι δύσκολο να αλλάξει αντιλήψεις με την ενηλικίωσή του.
Έτσι, όταν αφήνεις έναν μαθητή έστω και στην Α΄ Λυκείου, δεν το κάνεις για να επαναλάβει την τάξη αλλά για να είσαι τίμιος απέναντί του και να του κρούσεις τον κώδωνα του κινδύνου είτε ότι δεν προσπαθεί αρκετά είτε ότι έχει ακολουθήσει λάθος δρόμο όσον αφορά την κατεύθυνση της εκπάιδευσής του. Γιατί πρέπει επιτέλους να παραδεχτούμε πως όλοι οι μαθητές δεν έχουν τις ίδιες κλίσεις και τα ίδια ενδιαφέροντα. Άλλοι είναι πιο ικανοί στη θεωρία και άλλοι στην πράξη και δε νομίζω πως υπάρχει κανένας λόγος να απαξιώνουμε στη συνείδηση των μαθητών τα πρακτικά επαγγέλματα. Αυτό που θα έπρεπε να επιδιώκουμε όλοι είναι η πραγματική αναβάθμιση της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης και η ουσιαστική ισοτιμία της με τη γενική.
Mackis, ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις αλλά η δική μου απορία δεν ήταν για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού αλλά για τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών.
-
Ναι βρε παιδιά, γιατί στο εξωτερικό δηλαδή η τεχνική εκπαίδευση είναι σε μεγαλύτερη εκτίμηση και πάι η πλειοψηφία των παιδιών, ενώ στην Ελλάδα το αντίθετο;
Τόσους πολλούς φωστήρες έχουμε εδώ και όλοι θέλουν Γενικό λύκειο; ή μήπως τα παιδιά πληρώνουν τα κόμπλεξ των γονιών;
Mackis αν μπορείς να βοηθήσεις για εξωτερικό περισσότερο σχετικά με τα σχολεία εκεί (όχι τα ελληνόφωνα) καλό θα ήταν
-
Φέτος για πρώτη φορά αντιμετώπισα αυτό το δίλημμα επειδή τις περασμένες χρονιές ήμουν στην πρωτοβάθμια. Πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι είμαι σε γυμνάσιο. Αρχικά ήμουν της άποψης ότι βεβαίως και πρέπει να μείνουν κάποιοι- τουλάχιστον στην πρώτη και τη δευτέρα. Αργότερα και κυρίως μετά από συνελεύσεις και βλέποντας το κλίμα που επικρατεί ανάμεσα στους συναδέλφους άλλαξα γνώμη. Και εξηγούμαι: όταν αφήνω κάποιον στα αγγλικά τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο τον περνάει ο μόνιμος, ποιό το όφελος για το μαθητή? Μήπως θορυβηθεί και κάτσει να διαβάσει? Σίγουρα όχι! Αντιθέτως, έχοντας περάσει άνετα, χωρίς να κουνήσει το μικρό του δαχτυλάκι την επόμενη χρονιά θα είναι χειρότερος γιατί το έχει ζήσει ήδη μια φορά. Και φυσικά βγαίνει 'βρόμα' και στους υπόλοιπους οπότε πάει το μάθημα. Είναι που είναι η ξένη γλώσσα η ώρα του παιδιού................ :'( Οφείλω να αναγνωρίσω ότι ο διευθυντής δεν ώθησε κανέναν προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Μας είπε ότι είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ότι θέλουμε.
Αν ήμουν μόνιμη και τους εξέταζα εγώ και το Σεπτέμβριο, δεν το συζητώ >:( όσοι δεν άξιζαν δε θα περνούσαν.
-
Mackis αν μπορείς να βοηθήσεις για εξωτερικό περισσότερο σχετικά με τα σχολεία εκεί (όχι τα ελληνόφωνα) καλό θα ήταν
Για τη Γερμανία μπορώ να σας πω τα εξής:
Με το τέλος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (4ετής εκπαίδευση στα περισσότερα κρατίδια, 6ετής σε 2 κρατίδια) το παιδί "οδηγείται" (μετά από πρόταση του Συλλόγου του σχολείου και σε συμφωνία με τους γονείς) σε:
Hauptschule (ας πούμε οι "κακοί" μαθητές), μέχρι 15 ετών, μετά συνήθως επαγγελματική εκπαίδευσης
Realschule (ας πούμε οι "μέτριοι" μαθητές), μέχρι 15-16 ετών, μετά συνήθως επαγγελματική εκπαίδευση
Gymnasium (ας πούμε οι "καλοί" μαθητές), μέχρι 18-19 ετών, πρόσβαση σε Πανεπιστήμιο
Υπάρχει και το Gesamtschule που είναι συνδυασμός των παραπάνω.
Με ένα τέτοιο σύστημα είναι δύσκολο να "κοπεί" κανείς. Υπάρχουν διαφορές ανά κρατίδιο. Σίγουρα είναι πιο αυστηρά τα κριτήρια για την προαγωγή. Υπάρχει και η επιλογή της επανάληψης της τάξης ή της παρακολούθησης "ενισχυτικής διδασκαλίας" ή "τάξης υποδοχής" μέχρι την κανονική ένταξη (ανάλογα με την πρόοδο που παρατηρείται).
Θα ψάξω για ποσοστά αποτυχίας (ή τέλος πάντων μη προαγωγής στην επόμενη τάξη) και θα σας πω.
-
Κατά τη γνώμη μου, στο Λύκειο θα πρέπει να είμαστε λιγότερο επιεικής στη βαθμολογία και καθόλου χαριστικοί στις απουσίες, γιατί είναι μη υποχρεωτική εκπαίδευση. Δηλαδή οι μαθητές στο Λύκειο (και κυρίως στο Τεχνικό Λύκειο) έρχονται καθαρά από δική τους επιλογή και οφείλουν να είναι συνειδητοποιημένοι.
Παραθέτω το κομμάτι του νόμου για την προφορική βαθμολογία τετραμήνων (στο Λύκειο):
Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:
α. Tη συμμετοχή του στη διδακτική − μαθησιακή διαδικασία.
β. Την προφορική εξέταση καθώς επίσης την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα.
γ. Tην επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες.
δ. Tις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι ή στο σχολείο.
ε. Tο φάκελο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, όπου αυτός τηρείται.
-
Ανατρέχοντας στο παρελθόν, το 1965 αν είχες βαθμό κάτω από 10 σε δύο μαθήματα επαναλάμβανες την τάξη ακόμα και αν είχες 20άρια σε όλα τα υπόλοιπα!! Επιτρεπόταν να έχεις κάτω από την βάση μόνο σε ένα μάθημα το οποίο τότε το έδινες τον Σεπτέμβρη.
Μ' Άρεσε αυτό που γίνεται στην Γερμανία που αναφέρθηκε παραπάνω. Μετά το Δημοτικό γίνεται ένα ξεκαθάρισμα το που θα πάει ο καθένας. Εδώ στην Ελλάδα όλοι είμαστε στο ίδιο τσουβάλι γιατί λέει είναι ρατσιστικό να κάνουμε το σχολείο ταξικό. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα λέω εγώ
-
Μήπως όμως με αυτό το "διαχωριστικό" σύστημα προκύπτει ένα άλλο ζήτημα; Γιατί μην ξεχνάμε, καλώς κακώς η μεικτή τάξη (σε επίπεδο επιδόσεων των μαθητών) έχει και αυτή μεγάλη παιδαγωγική αξία για τα παιδιά. Μου άρεσε, όμως, αυτό που υπάρχει διαβάθμιση για το τι γίνεται αφού κάποιος δεν περάσει στην επόμενη τάξη και έτσι γίνεται καλύτερη παρέμβαση ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή που για κάποιο λόγο κόπηκε.
Συμφωνώ με την αυστηρότητα στις απουσίες λυκείου ως γενικό κανόνα, αλλά πιστεύω χρειάζεται λίγο προσοχή στις εξαιρέσεις. Εννοώ τους μαθητές που πάνε λύκειο καθαρά γιατί υπάρχει η γνωστή πίεση και βλακεία κάποιων γονιών που εθελοτυφλούν. Αυτούς και να τους αφήσεις στην ίδια τάξη, νομίζω πάλι τα ίδια θα κάνουν ή το πολύ πολύ να κάνουν τα απολύτως απαραίτητα για να μην ξαναμείνουν, αλλά υπάρχει κίνδυνος να βγάλουν την οργή τους αλλιώς. Εκτός και αν ξυπνήσουν οι ίδιοι οι γονείς και καταλάβουν ότι το καμάρι τους δεν είναι για εκεί...
-
Μήπως όμως με αυτό το "διαχωριστικό" σύστημα προκύπτει ένα άλλο ζήτημα; Γιατί μην ξεχνάμε, καλώς κακώς η μεικτή τάξη (σε επίπεδο επιδόσεων των μαθητών) έχει και αυτή μεγάλη παιδαγωγική αξία για τα παιδιά. Μου άρεσε, όμως, αυτό που υπάρχει διαβάθμιση για το τι γίνεται αφού κάποιος δεν περάσει στην επόμενη τάξη και έτσι γίνεται καλύτερη παρέμβαση ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή που για κάποιο λόγο κόπηκε.
Η μεικτή τάξη έχει αποτέλεσμα, όταν δεν υπάρχουν τεράστιες αποκλίσεις. Αν όμως έχεις σε μια τάξη έχεις συγχρόνως μαθητές του 8 και μαθητές του 20, αναγκαστικά αδικείς και τις δυο κατηγορίες, γιατί προσπαθείς να κάνεις ένα μάθημα που απευθύνεται στους μαθητές που βρίσκονται στο μέσο όρο αυτών των βαθμολογιών και έτσι αναπόφευκτα οι μαθητές των άκρων είτε δεν μπορούν είτε βαριούνται να σε παρακολυθήσουν. Εγώ τουλάχιστον, αυτή την περιβόητη εξατομίκευση της διδασκαλίας δεν μπορώ να την πετύχω σε τάξεις με 25-30 παιδιά που έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους στο θέμα των επιδόσεων.
Ως προς το γερμανικό σύστημα για το οποίο μάς πληροφόρησε πολύ ευγενικά ο mackis, δεν έχω καταλήξει ακόμη αν είναι σωστό ή όχι, γιατί δεν έχω καταλάβει αν σε αυτά τα διαφορετικού τύπου σχολεία κάνουν διαφορετικά μαθήματα ή τα ίδια μαθήματα με διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας προσαρμοσμένο στο επίπεδο των μαθητών.
-
Έχεις ενα δίκιο. Ξέχασα ότι η ελληνική πραγματικότητα στα σχολεία, ειδικά στις πιο μεγάλες βαθμίδες, διαφέρει κατά πολύ από τα παιδαγωγικά που μαθαίνουμε στο πανεπιστήμιο :-[ ::) ::)
-
Το καλύτερο συμβαίνει στο σχολείο που είμαι εγώ. Στην Γ΄λυκείου, τουλάχιστον, ο χειρότερος μαθητής βαθμολογείται με 18 σε όλα τα μαθήματα και έτσι ξεμπερδεύουμε από τοιούτου είδους διλήμματα. :P
-
...Αφηνουμε.
ευχαριστω για την προσοχη σας.
-
Το καλύτερο συμβαίνει στο σχολείο που είμαι εγώ. Στην Γ΄λυκείου, τουλάχιστον, ο χειρότερος μαθητής βαθμολογείται με 18 σε όλα τα μαθήματα και έτσι ξεμπερδεύουμε από τοιούτου είδους διλήμματα. :P
Πολύ λογικό μου φαίνεται. Αφού ο χειρότερος θα γράψει πανελλήνιες γραπτά 0, έχουμε τελικός βαθμός = 9.
Καλά κάνετε και βάζετε 18 λοιπόν. Αυτό είναι το παράλογο του συστήματός μας και κανείς δεν διαμαρτύρεται. Για να βγάλει τελικό βαθμό 9, πρέπει να του βάλεις 18!
-
Και το 18 που σου λέω είναι γι΄αυτούς που μετα βίας ξέρουν να γράφουν το όνομά τους. Οι λοιποί παίρνουν στεγνό 20! συμπεριλαμβανομένης και της Έκθεσης :o
-
μια χαρά λογικότατο μου φαίνεται!
πρεπει να δεις το ΤΕΛΙΚΟ βαθμό και όχι να απομονώνεσαι στον προφορικό. Είπαμε βάζεις 18 ώστε να βγει τελικό 9 !! αυτό μόνο το ελληνικό σύστημα το έχει!