Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: BATPAXI στις Μαρτίου 10, 2013, 01:04:09 am

Τίτλος: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: BATPAXI στις Μαρτίου 10, 2013, 01:04:09 am
Πως διαχειρίζεστε ένα "κακό" τμήμα, "φασαριόζικο" με μαθητές που στην πλειοψηφία τους δεν συνεργάζονται;
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: msa στις Μαρτίου 10, 2013, 09:03:47 am
Εγώ καταρχήν, κάνω το σταυρό μου  ;D ;D ;D

Προσπαθώ να μην το ¨παίξω εξουσία¨, αλλά να πλησιάσω τα παιδιά όσο μπορώ, πιάνοντας την κουβέντα μαζί τους στα διαλείμματα για θέματα που τα ενδιαφέρουν. Επίσης προσπαθώ να τα πιάσω στο "φιλότιμο". Τα περισσότερα παιδιά ανταποκρίνονται και με πλησιάζουν και αυτά, όμως  υπάρχουν και κάποια που δε συμμορφώνονται με τίποτα...
Τίτλος: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: fair_play στις Μαρτίου 10, 2013, 09:42:47 am
Πως διαχειρίζεστε ένα "κακό" τμήμα, "φασαριόζικο" με μαθητές που στην πλειοψηφία τους δεν συνεργάζονται;

Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: happiness στις Μαρτίου 10, 2013, 01:37:54 pm
Κατ' αρχήν συζήτηση με τα παιδιά για το τι κανόνες πρέπει να διέπουν την τάξη, αποδοχή αυτών των κανόνων από όλους, σαφής καταγραφή τους ει δυνατόν μαζί με αντίστοιχες ποινές-ανταμοιβές, και αυστηρή τήρησή τους.

Μετά βλέπεις...
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: athapris στις Μαρτίου 10, 2013, 02:48:54 pm
Η εμπειρία μου, μου λέει πως το καλύτερο είναι το να διαμορφώνονται οι κανόνες που θα διέπουν το μάθημα, από τα ίδια τα παιδιά. Επίσης: οι "ποινές", θα πρέπει να πληρούν απόλυτα την αρχή της αναλογικότητας, να έρχονται μετά από προειδοποίηση και ο μαθητής, θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα του πώς και γιατί...

Δικαιοσύνη, ανθρωποκεντρισμός, χάραξη ορίων, ενθάρρυνση και δημιουργία θετικού κλίματος...και όλα θα πάνε καλά!...
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: liakos στις Μαρτίου 10, 2013, 04:40:16 pm
Αν δεν πιάσουν όλα αυτά που λένε οι συνάδελφοι, ας έχεις καλού κακού στην τσάντα και ένα κουτί ψυχοφάρμακα....
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: Landau στις Μαρτίου 10, 2013, 04:43:41 pm
Να υπήρχε και ειδικό σύστημα, ώστε σε κάθε καρέκλα να υπήρχε πηγή ρεύματος χαμηλής τάσης, ώστε όταν κάποιος παραφέρεται συνέχεια, να έχει ο εκπαιδευτικός στην έδρα ένα χειριστήριο με κουμπάκια για κάθε κάθισμα ξεχωριστά. Το πατάς και επανέρχεται στην τάξη  ::)
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: dreaming στις Μαρτίου 10, 2013, 05:18:05 pm
Καινουργιες παιδαγωγικες προσεγγισεις με τη βοηθεια της τεχνολογιας.Αυτο το τελευταιο δεν το ειχα σκεφτει.Αραγε κοστιζει ακριβα;
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: tosodula στις Μαρτίου 10, 2013, 06:13:33 pm
Κάτι πολύ απλό, που φαίνεται όμως να λειτουργεί- βρίσκεις κάτι (σχετικό με το μάθημα κατά προτίμηση) και βάζεις τους μαθητές να κάνουν κάτι (φυσική δραστηριότητα). Υπάρχει τεράστια πιθανότητα να τους απορροφήσει και να τους κάνει να φέρονται πιο ήρεμα και μελλοντικά, προσδοκώντας την δραστηριότητα (που θα πρέπει να επαναλαμβάνεται και να ανανεώνεται βέβαια).
ΠΑράδειγμα (εξαρτάται από ηλικία και το μάθημα βέβαια):
Ιστορία- να ζωγραφίσουν κάτι από κάποιο κεφάλαιο
Θεωρητικό μάθημα- να φτιάξουν ένα τραγούδι ή να βρουν τραγούδια με συγκεκριμένες λέξεις
Ή, αν το τολμάς, κάτι ακόμα πιο ζωηρό,
πχ να ανεβαίνει με τη σειρά κάθε μαθητής σε μια καρέκλα να λέει δυνατά ή να κάνει μια κίνηση σχετική με το θέμα.

Δίνοντας εσύ έναυσμα για ζωηρή δραστηριότητα, εκτονώνεις την ένταση ελεγχόμενα και εμπλέκοντας τους μαθητές στις πράξεις του μαθήματος τους κινητοποιείς.
Ακούγεται αστείο, αλλά για μένα έχει λειτουργήσει μέχρι και σε τμήμα ενηλίκων 27 ατόμων!
Τίτλος: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: BATPAXI στις Μαρτίου 10, 2013, 06:49:22 pm
Όταν διδάσκεις σε ένα αδύναμο τμήμα Γ Λυκείου μάθημα κατεύθυνσης, οι μαθητές δεν είναι απίθανο να εκρήγνυνται. Η φασαρία έχει πολλές φορές να κάνει με την αδυναμία και τα κενά τους. Όσο κι αν  κάνεις "κατανοητό" το μάθημα, υπάρχει ύλη με απαιτήσεις που δεν είναι πάντα ικανό να αντιμετωπιστεί από κάτω του μετρίου μαθητές. Πάντως μας κάνει  εντύπωση μερικοί συνάδελφοι που μόνο με το βλέμμα και τη στάση σώματος, τρόπο ομιλίας, "μπλοκάρουν" και τους πιο άτακτους χωρίς καν να δίνουν τιμωρίες! Παρακαλώ που γίνονται τέτοια σεμινάρια ώστε οι καλοσυνάτοι καθηγητές να δείχνουμε κι εμείς "τρομαχτικοί";  :)
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: anneta στις Μαρτίου 10, 2013, 07:25:35 pm
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: so good στις Μαρτίου 10, 2013, 09:21:34 pm
Θα μπορούσες επίσης, να βάλεις σε κάποιον απουσία και να τον αφήσεις μέσα στη τάξη. Όταν πήγαινα σχολείο αυτό ήταν το χειρότερο για τους συμμαθητές μου, γιατί κάποιοι έκαναν φασαρία για να βγουν έξω από τη τάξη, όποτε μετά ηρεμούσαν...
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: happiness στις Μαρτίου 11, 2013, 11:32:02 pm
BATPAXI δηλαδή το τμήμα που σε προβληματίζει είναι Γ λυκείου; Καλό είναι να μας πεις συγκεκριμένα την ηλικία τους.
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: AnnaB στις Μαρτίου 12, 2013, 10:51:30 pm
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 12, 2013, 11:16:01 pm
Πάντως οι περισσοτεροι τρόποι αντιμετώπισης /διαχειρησης παιδιων θυμίζουν το : "Κωστάκηηηηη,.... βγες βρε έξω,... θα πνιγείς και μετά θα σε σκο-τώ-σω !!  ;D
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: Lucinda στις Μαρτίου 13, 2013, 01:45:34 am
Το θέμα δεν είναι να βγάλεις έξω τον μαθητή που κάνει σαματά. Ούτε να δείχνεις τρομαχτικός. Πολύ περισσότερο να δείχνεις αδύναμος. Ούτε να προσπαθήσεις να γίνεις φίλος με τα παιδιά. Τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη ούτε από φίλους, ούτε από φύλακες. Έχουν ανάγκη από δάσκαλο. Όταν κάποιος έχει να αντιμετωπίσει ένα τμήμα ζόρικο, θα πρέπει να κάνει κάτι αρκετά ριζοσπαστικό, να βρει τον τρόπο να σοκάρει τα παιδιά και κυρίως τους μάγκες. Ο στόχος αυτού είναι να τους τραβήξει την προσοχή με κάτι που δεν θα το περιμένουν και που προφανώς κανένας άλλος καθηγητής δεν θα έχει κάνει άλλη φορά. Ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο, ο καθένας ας χαλαλίσει μια δυο διδακτικές ώρες και ας βρει τον τρόπο που θα τραβήξει την προσοχή των πιο ατίθασων μαθητών. Αν κερδίσεις αυτούς, έχεις κερδίσει όλο το τμήμα. Αν όμως ξεφορτωθείς τους σαματατζήδες με ωριαία, τότε απλά δηλώνεις αδυναμία και το χειρότερο πράττεις όπως όλοι οι υπόλοιποι καθηγητές και μοιραία μπαίνεις στην black list των παιδιών: ξεφορτώνεσαι προσωρινά το πρόβλημα προκειμένου να διεκπεραιώσεις το δημοσιοϋπαλληλικό σου καθήκον και γίνεσαι άλλος ένας βαρετός που θα δουλεύει με τα δυο πρώτα θρανία ή στη χειρότερη άλλος ένας "καθηγητής-θύμα-η ώρα του παιδιού". Αυτό όμως είναι δάσκαλος;

Αν λοιπόν καταφέρει ένα καθηγητής, αναλόγως με την ηλικία και το μάθημα, να εμπλέξει τους μαθητές, ειδικά αυτούς στους οποίους αρέσει να λένε εξυπνάδες, θα είναι πιο εύκολο να τους εμπλέξει και την επόμενη φορά και τελικά να τους κάνει μέρος του μαθήματος χωρίς να το πάρουν πρέφα. Σε αυτή τη περίπτωση όμως θα πρέπει ο καθηγητής να είναι προετοιμασμένος να διαχειριστεί ακόμα και τις παρεκτροπές των μαθητών. Και πώς γίνεται αυτό; Απορρίπτοντας τον ηθικιστικό κώδικα. Οι κανόνες συμπεριφοράς μπορούν να περιμένουν. Αν και προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει καμία αναγκαιότητα να επισημαίνονται τέτοιοι κανόνες. Ο δάσκαλος που θα κερδίσει την προσοχή των παιδιών, αυτόματα κερδίζει και το σεβασμό τους, οπότε οι κανόνες συμπεριφοράς τίθενται αυτοβούλως από τους ίδιους τους μαθητές.

Σημείωση. Κατά την ταπεινή μου άποψη, το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας καθηγητής που μπαίνει πρώτη φορά σε μια τάξη, είναι να προσπαθήσει να περάσει στα παιδιά το μήνυμα "θα είμαστε φίλοι και θα περνάμε ωραία στο μάθημα". Την πάτησε! Ειδικά αν το τμήμα είναι από τα ατίθασα του σχολείου. Φυσικά δεν εννοώ να μπει με τον βούρδουλα (αλά παλαιά). Καμία σχέση. Απλά να αποφύγει τους λαϊκισμούς και το δήθεν θετικό κλίμα από την πρώτη στιγμή. Δυστυχώς αυτό τα παιδιά το εκλαμβάνουν ως αδυναμία. Είναι πολύ πιθανότερο να αναπτυχθεί θετικό κλίμα όταν η τάξη δουλεύει από την αρχή με ένα δομημένο πλαίσιο διδασκαλίας και σιγά σιγά χαλαρώνει, παρά το αντίθετο, να ξεκινήσει δηλαδή χαλαρά, δε μαζεύεται.

Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: anneta στις Μαρτίου 13, 2013, 12:13:37 pm
Όλα όσα γράφεις μου αρέσουν κ συμφωνώ  :)

θεωρώ όμως πώς αυτό :

Αν λοιπόν καταφέρει ένα καθηγητής, αναλόγως με την ηλικία και το μάθημα, να εμπλέξει τους μαθητές, ειδικά αυτούς στους οποίους αρέσει να λένε εξυπνάδες, θα είναι πιο εύκολο να τους εμπλέξει και την επόμενη φορά και τελικά να τους κάνει μέρος του μαθήματος χωρίς να το πάρουν πρέφα. Σε αυτή τη περίπτωση όμως θα πρέπει ο καθηγητής να είναι προετοιμασμένος να διαχειριστεί ακόμα και τις παρεκτροπές των μαθητών. Και πώς γίνεται αυτό; Απορρίπτοντας τον ηθικιστικό κώδικα.

μπορεί να γίνει 2 αντε 3 φορές, να τους κάνεις δηλαδη να συμμετέχουν κ να προσέχουν στο μαθημα σου.....την 4η θα βαρεθουν κ θα ξαναρχίσουν τα ίδια....κ αν μιλάμε για τμήμα 25 ατόμων ....υπάρχει κ κίνδυνος να σε βαρεθούν "οι καλοι" μαθητες κ στο τελός να "στην πουν" κι όλας που ο καθηγητης ασχολειται πιο πολυ με τους φασαριόζους κ "αγνοεί" τους καλούς!!!!

Αλλά αυτά αποκτιούνται όπως είπες κ εσυ με 10ετή εμπειρία ;-) ...εγω μια ζωή ωρομίσθια ήμουν κ θα παραμείνω  ;D
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: Lucinda στις Μαρτίου 13, 2013, 01:17:39 pm
@anneta Δεν υπάρχουν τρόποι που να υπόσχονται 100% επιτυχία. Υπάρχον απλά τρόποι. Κάτι μπορεί να λειτουργήσει, μπορεί όμως και όχι. Το αποτέλεσμα και κυρίως η διάρκεια του αποτελέσματος εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Την τέχνη του καθηγητή, το βαθμό συνειδητότητας των μαθητών, την συνεργασία του συλλόγου καθηγητών αλλά και των γονέων, το γνωστικό αντικείμενο κλπ. Συμφωνώ ότι αν ασχολείσαι πιο πολύ με τους "εξυπνάκηδες" ενδεχομένως θα σου την πουν οι υπόλοιποι. Όμως δεν είπα αυτό. Δεν είπα ο καθηγητής να ασχολείται περισσότερο με αυτούς. Είπα να καταφέρει να τους εμπλέξει. Το μάθημα γίνεται επί ίσοις όροις για όλους. Δηλαδή, όσο άδικο είναι να κάνει κάποιος μάθημα με τα δυο πρώτα θρανία, άλλο τόσο άδικο είναι να εστιάσει την προσοχή του στο αντίθετο άκρο. Η λύση είναι στη μέση.

Αν δεις ότι έχεις καταφέρει να τους εμπλέξεις όλους, μετά μπορείς να δουλέψεις με διαφορετική στοχοθεσία και ανάθεση διαφορετικού βαθμού δυσκολίας δραστηριοτήτων και ασκήσεων για κάθε target-group. Η ιδέα βασίζεται στο γεγονός ότι τα θέματα των εξετάσεων έχουν πάντα διαβάθμιση δυσκολίας. Κάποιος κυνηγάει τη βάση, άλλο κυνηγάει το άριστα. Αν δουλέψεις μία τάξη βάσει αυτού του σκεπτικού, ενδέχεται να πετύχει. Έτσι ο κάθε μαθητής θα εστιάσει την προσοχή του σε κάτι που μπορεί να κατανοήσει, να φέρει εις πέρας και συνεπώς θα καταφέρει να βελτιωθεί από το σημείο στο οποίο βρίσκεται το γνωστικό του επίπεδο. Έτσι ούτε ο "καλός" θα αισθανθεί ότι μένει πίσω, ούτε ο "κακός" ότι δεν καταλαβαίνει. Όσο δύσκολο είναι να το εξηγήσω, άλλο τόσο δύσκολο είναι υποθέτω και να γίνει αντιληπτό.

Αν όμως κάποιος δώσει την προσοχή του σε μία ομάδα, είτε των "καλών" είτε των "κακών" μαθητών, τότε αφενός αδικεί κάποιους και ευνοεί κάποιους άλλους (έστω και χωρίς να το καταλαβαίνει) και αφετέρου κινδυνεύει να βρεθεί υπόλογος.

Σημείωση: η εμπειρία δεν σχετίζεται με το είδος της σύμβασης που υπογράφει ο καθένας, αλλά με τα χρόνια εμπλοκής του στη διδακτική πράξη. ;)

Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: anneta στις Μαρτίου 13, 2013, 01:54:44 pm
Εχεις δίκιο!  :)
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: KALLIE στις Μαρτίου 13, 2013, 04:37:38 pm
Πολύ ενδιαφέρον θέμα...συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με την Lucinda, αν και νομίζω ότι τίποτα δεν είναι απόλυτο, πιστεύω πως πρέπει να κάνουμε ό΄τι μπορούμε για να κερδίσουμε το ενδιαφέρον του μεγαλύτερου μέρους των μαθητών, με όσο το δυνατό λιγότερες τιμωρίες-αποβολές, αλλά δεν τις απορρίπτω και αυτές τελείως. Χρειάζονται κάποιες φορές και, αν δεν επιλεγούν από τον καθηγητή ή το σύλλογο όταν πρέπει, μένουν κάποια πράγματα ''σαφώς ορισμένα'', αλλά ασαφή στη σκέψη των μαθητών,έπεται μία γενική ''χαλάρωση'' σε συμπεριφορές που προσβάλλουν τον καθηγητή, τους μαθητές, το μάθημα, και δεν συμμαζεύεται με τίποτα το πράγμα μετά...Αλλά είμαι τελείως αντίθετη στην απομάκρυνση του ενοχλητικού από την  τάξη χωρίς απουσία..!
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: bitch στις Μαρτίου 13, 2013, 05:11:49 pm
Σας μεταφέρω ένα  περιστατικό με την κόρη μου και τον διευθυντή της περίπου έναν μήνα πριν  ώστε να προβληματιστείτε πάνω σ αυτό :

 Ένας συμμαθητής της προκαλεί συνέχεια προβλήματα μέσα στην τάξη, ειρωνεύεται τους καθηγητές και γενικά τα έχει όλα γραμμένα. Έχει ήδη φτάσει στο όριο των απουσιών ωστόσο δεν λέει να συμμορφωθεί και να μαζευτεί έστω και γα να μην μείνει.
Και υπάρχουν δύο περιπτώσεις : τη μία να κάνει ό,τι κάνει και όταν ο καθηγητής του λέει " πάρε μια ωριαία αποβολή" εκείνος να κλαίγεται " κύριε, σας παρακαλώ, είναι κρίμα να μεινω, οκ έκανα λαθος, δε θα το ξανακάνω " κτλ
Απο την άλλη μία (συγκεκριμένη) καθηγήτρια, του βάζει απουσία και μετά του βάζει "προσήλθε" γιατί "ειναι κριμα να μεινει". Προφανως ο μαθητής έχει πάρει γραμμή και στο συγκεκριμένο μάθημα γίνεται μονίμως αυτό. ( απουσια και μετά προσήλθε).

Κάποια στιγμή, ο συγκεκριμένος αποφασίζει την ώρα που γινόταν μάθημα και ο καθηγητής ήταν στραμμένος στον πίνακα, να ρίξει νερό στο απουσιολόγιο ( κάθεται στο θρανίο μπροστά στην έδρα ).

Με το που το βλεπει η κόρη μου , - η οποία ειναι απουσιολόγος -  παθαίνει ένα εγκεφαλικό, παίρνει το απουσιολόγιο, ζητάει άδεια απο τον καθηγητή  και πηγαινει κατ' ευθείαν στον Διιευθυντή λέγοντάς του πως δε θα  βρει αυτή μπελά ( καταστροφή δημοσίου εγγράφου,, καθώς όπως ξέρετε ο απουσιολόγος ειναι υπεύθυνος για αυτό ) προκειμένου ο άλλος να κάνει την πλάκα του. Και ο Διευθυντής να είναι τύπου " ναι έχεις δίκιο θα του μιλήσω" και τα σχετικά. Η κόρη  μου του λέει " μα κύριε, απ΄την αρχή της χρονιάς του μιλάτε και τίποτα δε γίνεται και μυαλό δε λέει να βάλει. Κάντε κάτι τελοσπάντων. Δημιουργεί προβλήματα σε όλους τους καθηγητές, την άλλη φορά η κυρία τάδε έκλαιγε για χάρη του και όποιον να ρωτήσετε θα σας πει τα χειρότερα για τον συγκεκριμένο.  Στην τελική σε όλους εμάς τους υπόλοιπους που ειμαστε συνεπείς τι μήνυμα δίνετε; οτι μπορούμε να πάψουμε να ειμαστε συνεπείς και να μην έχουμε καμία συνέπεια; Ε τότε να το κάνουμε μπάχαλο εδώ μέσα... Επιβραβεύετε μονίμως αυτούς που προκαλούν πρόβλημα και το κάνετε με την ανοχή σας."


Το παραπάνω περιστατικό - κοινό σε όλα τα σχολεία με διάφορες μικρές παραλλαγές - μας οδηγεί νομίζω σε μερικά σαφή συμπεράσματα :

1. η ποινή πρέπει να έχει συνέπεια - όταν λες θα βάλω απουσία να είναι έτσι ακριβώς, οχι να παίρνεις μετά τον λόγο σου πίσω
2. το όριο ανοχής να ειναι σαφώς ορισμένα
3. οι δεύτερες ευκαιρίες να ειναι ακριβώς αυτό : δεύτερες! να μη γινονται τρίτες, τέταρτες, εκατοστές.
4. να υπερισχυει το αίσθημα δικαιοσύνης και για τους υπόλοιπους μαθητές. Οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν πολύ καλά το σωστο απο το λάθος. Αν βλεπουν πως αποδίδεται η δικαιοσύνη θα ειναι πιο εύκολο και τα όριά τους να θέσουν, και τι περιμένουν να ξέρουν και να αποδέχονται την ποινή εφόσον αυτή προκύψει.

Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: anemoni στις Μαρτίου 13, 2013, 06:07:54 pm
Συγχαρητήρια στην κόρη σου!!!!!!!
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: Φωτεινή ΠΕ07 στις Μαρτίου 13, 2013, 06:45:46 pm
Όταν διδάσκεις σε ένα αδύναμο τμήμα Γ Λυκείου μάθημα κατεύθυνσης, οι μαθητές δεν είναι απίθανο να εκρήγνυνται. Η φασαρία έχει πολλές φορές να κάνει με την αδυναμία και τα κενά τους. Όσο κι αν  κάνεις "κατανοητό" το μάθημα, υπάρχει ύλη με απαιτήσεις που δεν είναι πάντα ικανό να αντιμετωπιστεί από κάτω του μετρίου μαθητές. Πάντως μας κάνει  εντύπωση μερικοί συνάδελφοι που μόνο με το βλέμμα και τη στάση σώματος, τρόπο ομιλίας, "μπλοκάρουν" και τους πιο άτακτους χωρίς καν να δίνουν τιμωρίες! Παρακαλώ που γίνονται τέτοια σεμινάρια ώστε οι καλοσυνάτοι καθηγητές να δείχνουμε κι εμείς "τρομαχτικοί";  :)
Αυτο αναρωτιεμαι κι εγω.Καθε χρονο στην αρχη της σχολικης χρονιας υποσχομαι στον εαυτο μου να μπω στην ταξη σαν κερβερος,ομως επειδη δεν ειναι στο χαρακτηρα μου,μαλλον δεν πιανει.Θαυμαζω κι εγω παντως οσους καταφερνουν με ενα βλεμμα ή μια παρατηρηση να επιβαλλουν τη ταξη με κοστος βεβαια να γινονται αντιπαθητικοι πολλες φορες.Ισως ομως να ειναι προτιμοτερο απ'το να παιρνουμε ψυχοφαρμακα και να υποφερουμε καθημερινα,διοτι κακα τα ψεματα,τα παιδια μπορουν σε οποιαδηποτε ηλικια να γινουν τυραννοι και να μας κανουν τη ζωη δυσκολη και αφορητη!!!
Τίτλος: Απ: Διαχείρηση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: Φωτεινή ΠΕ07 στις Μαρτίου 13, 2013, 06:47:12 pm
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: adigoni στις Μαρτίου 13, 2013, 07:51:41 pm
Το θέμα δεν είναι να βγάλεις έξω τον μαθητή που κάνει σαματά. Ούτε να δείχνεις τρομαχτικός. Πολύ περισσότερο να δείχνεις αδύναμος. Ούτε να προσπαθήσεις να γίνεις φίλος με τα παιδιά. Τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη ούτε από φίλους, ούτε από φύλακες. Έχουν ανάγκη από δάσκαλο. Όταν κάποιος έχει να αντιμετωπίσει ένα τμήμα ζόρικο, θα πρέπει να κάνει κάτι αρκετά ριζοσπαστικό, να βρει τον τρόπο να σοκάρει τα παιδιά και κυρίως τους μάγκες. ......

Σημείωση. Κατά την ταπεινή μου άποψη, το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας καθηγητής που μπαίνει πρώτη φορά σε μια τάξη, είναι να προσπαθήσει να περάσει στα παιδιά το μήνυμα "θα είμαστε φίλοι και θα περνάμε ωραία στο μάθημα". Την πάτησε! Ειδικά αν το τμήμα είναι από τα ατίθασα του σχολείου. Φυσικά δεν εννοώ να μπει με τον βούρδουλα (αλά παλαιά). Καμία σχέση. Απλά να αποφύγει τους λαϊκισμούς και το δήθεν θετικό κλίμα από την πρώτη στιγμή. Δυστυχώς αυτό τα παιδιά το εκλαμβάνουν ως αδυναμία. Είναι πολύ πιθανότερο να αναπτυχθεί θετικό κλίμα όταν η τάξη δουλεύει από την αρχή με ένα δομημένο πλαίσιο διδασκαλίας και σιγά σιγά χαλαρώνει, παρά το αντίθετο, να ξεκινήσει δηλαδή χαλαρά, δε μαζεύεται.

Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: anneta στις Μαρτίου 13, 2013, 08:13:44 pm
αλλά στη
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: anneta στις Μαρτίου 14, 2013, 07:52:07 pm
Πάντως εγω σήμερα το άκουσα το μπινελήκι μου ....απο μαθήτρια!!!   ::) ::) ::) Περαστικά μου!
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: kinegiros στις Μαρτίου 15, 2013, 07:54:20 pm

Πρώτα ρίχνεις την αποβολή και μετά το μάθημα κάνεις συζήτηση.
Την αποβολή την ρίχνουμε δείχνοντας απλά την πόρτα και κάνοντας νόημα στον απουσιολόγο να περάσει την απουσία. Ουδεμία κουβέντα επί του θέματος.
Αν τηρήσεις αυτό και κάνεις σωστά το μάθημα σου, στο δίμηνο όλοι έχουν πάρει το μήνυμα τους.
Τίτλος: Απ: Διαχείριση τάξης, παρενόχληση μαθήματος
Αποστολή από: Demo στις Μαρτίου 15, 2013, 08:43:38 pm

Πρώτα ρίχνεις την αποβολή και μετά το μάθημα κάνεις συζήτηση.
Την αποβολή την ρίχνουμε δείχνοντας απλά την πόρτα και κάνοντας νόημα στον απουσιολόγο να περάσει την απουσία. Ουδεμία κουβέντα επί του θέματος.
Αν τηρήσεις αυτό και κάνεις σωστά το μάθημα σου, στο δίμηνο όλοι έχουν πάρει το μήνυμα τους.

Ευκαιρίας δοθείσης ας κάνουμε μια άτεγκτη διάκριση μεταξύ της τίμιας αυτοκριτικής του εκπαιδευτικού με το χέρι στην καρδιά και της κατευθυνομένης αυτοθυματοποίησης που επικείται λόγω διαταγών της Τρόικας.
Πχ παραδεχομαι ρε παιδί μου πως τα ανωτερω δεν μπορώ να το επιτυχω προσωπικά και αυτό δεν είναι κακό..και γιατί να ειναι αλλωστε;Πολλοί από μας υπηρξαμε μαχιμοι και στα ιδιαίτερα και όπου αλλού. Αλλά οπως καποιοι ειμαστε καλοι στο παρείστικο χιουμορ ,ενω αν βγούμε διπλα στον τάδε κωμικό θα τραυλίζουμε ,με τον ίδιο τρόπο κάποιοι είμαστε σούπερ στα ιδιαιίτερα ενώ δεν αντέχουμε τη μαζικότητα και την πολυπλόκοτητα του σχολείου και της τάξης.
 Ειλικρινά είχα ανάγκη να εκφράσω αυτές τις ενδόμυχες σκέψεις. Και για να το πω με απλά λόγια είναι θα είναι ενα εντελώς βρώμικο παιχνίδι αν θελήσουν να σε πείσουν ότι δεν κάνεις για την τάξη μόνο και μόνο επειδή οι ιθυνοντες θέλουν να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι!!