Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Εργασιακά => Αναθέσεις/Ωράριο => Μήνυμα ξεκίνησε από: NET DIKTYO στις Μαΐου 09, 2013, 07:44:28 pm
-
Συνάδελφοι την προσοχή σας. Επειδή όλα γυρίζουν γύρω από το ωράριο και κάποιοι στηρίζουν τα επιχειρήματά τους στο ότι έχουμε λιγότερες διδακτικές ώρες σε σχέση με το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ, ας δούμε κάποια στοιχεία. Ο ΟΟΣΑ έχει αλλάξει θεαματικά τα στοιχεία που παραθέτει για την Ελλάδα μεταξύ του 2003 και του 2010: (Τι άλλαξε από το 2003 ως το 2010; Ξέρει κανείς; Πάντως το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών σίγουρα δεν έχει αλλάξει...)
Διδακτικές εβδομάδες 2003
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 40 - 38
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-37
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-37
Διδακτικές εβδομάδες 2010
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 36 - 31
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-38
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-38
Διδακτικές ημέρες 2003
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 195 - 185
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 187-185
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 185-183
Διδακτικές ημέρες 2010
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 177 - 153
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 187-184
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 185-182
Καθαρός διδακτικός χρόνος (σε ώρες=60 λεπτά) 2003
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 780 - 629
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 795-701-661
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 804-667-641
Καθαρός διδακτικός χρόνος (σε ώρες=60 λεπτά) 2010
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 589 - 415
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 782-704-658
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 758-660-629
Στοιχεία 2003 από:
http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/35287608.xls
Στοιχεία 2010 από:
http://dx.doi.org/10.1787/888932668299
Θυμίζω ότι ο ΟΟΣΑ είναι που πρότεινε το 2011 την αύξηση του διδακτικού ωραρίου με βάση τα στοιχεία για το ωράριο που πήρε από την ελληνική κυβέρνηση:
Remarks by Angel Gurría, OECD Secretary-General, delivered at the launch of the OECD Report on the Education Policy of Greece
Athens, 2nd August 2011
Minister Diamantopoulou, ladies and gentlemen,
Good afternoon. It is great pleasure to be in Athens to launch the OECD report on Greece’s education policy. This report is meant to share policy advice with Greece in an area that is essential for its future. I would like to thank the Minister for her confidence, her leadership and for hosting us this afternoon.
Education is in fact the key to Greece’s future prosperity. As difficult as the current economic crisis is, it is important not to lose focus on the importance of education and to start addressing some of the problems that have long plagued the nation’s education system.
This is true, crucially, about education reforms. Here the government has set forth an ambitious agenda for change, in line with the best practices across OECD countries. I would like to commend the Government for such bold but necessary set of reforms despite the pushback from entrenched interests.
....The third challenge is about the development and use of human resources. Here the experiences of other successful countries are particularly useful. The net teaching time in Greece in lower secondary education was 429 hours in 2008, compared to the OECD average of 599, and the EU19 average of 566. This gap persists even after adjusting to account for a shorter school year as required by Greece’s climate. This shows that there is clearly a need for Greece to increase teachers’ workloads.
We also suggest focusing on increasing the workload of the most experienced teachers. At 16 hours per week in secondary education, it is substantially lower than the 21 hours of start-of-career teachers. Greece is one of the very few countries in Europe where teaching hours for start-of-career and end-of-career teachers are not similar.
Last but not least, evaluation and assessment remain a critical challenge. The report argues for an acceleration of current initiatives on school self-evaluation. The goal would be to design and implement a comprehensive system based on results and outcomes, rather than on inputs and procedures. We believe this will bring quick positive results, as demonstrated by the experience of several OECD countries. We also see the need for Greece to urgently initiate, design and develop a comprehensive system to assess learning outcomes. This system would have to be aligned with curriculum objectives and can be used at multiple levels of the system, such as individual students, classrooms, schools regions and the education system as a whole.
-
Οι πληροφορίες που δίνονται τα τελευταία χρόνια σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών είναι αντικρουόμενες. Από τη μία οι έρευνες του ΟΟΣΑ και του δικτύου Ευρυδίκη εμφανίζουν τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα να δουλεύουν αρκετά λιγότερες ώρες σε σχέση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και από την άλλη η μελέτη της ΟΛΜΕ (http://olme-attik.att.sch.gr/new/wp-content/uploads/2012/01/meleti-kemete-olme40112.pdf (http://olme-attik.att.sch.gr/new/wp-content/uploads/2012/01/meleti-kemete-olme40112.pdf) υποστηρίζει ότι τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο παιδείας είναι λανθασμένα και ότι στη πραγματικότητα το ωράριο των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέχρι πριν μερικές μέρες πίστευα ότι η ΟΛΜΕ είχε δίκιο σ' αυτό το σημείο και ότι όντως το υπουργείο παιδείας είχε δώσει λανθασμένα στοιχεία. Ψάχνοντας το θέμα λίγο περισσότερο διαπίστωσα ότι τα συμπεράσματα από την μελέτη της ΟΛΜΕ είναι εντελώς αυθαίρετα.
Πιο συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι το υπουργείο έδωσε στο ΟΟΣΑ και το δίκτυο Ευρυδίκη μόνο το καταληκτικό ωράριο των 16 ωρών που αφορά τους μεγαλύτερους σε ηλικία συναδέλφους αντί να δώσει το 16-21 που αφορά όλους τους συναδέλφους ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας που έχουν. Στην πραγματικότητα αυτό που ισχύει είναι ότι στις έρευνες αυτές οι ώρες που δίνονται για όλες τις χώρες είναι κανονικές ώρες των 60 λεπτών και όχι οι διδακτικές ώρες οι οποίες είναι περισσότερες. Αυτό προφανώς συμβαίνει επειδή σε κάθε χώρα η διδακτική ώρα εχει διαφορετική διάρκεια και κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 40 και 50 λεπτών. Για να μπορεί να γίνει σύγκριση λοιπόν η έρευνα από το δίκτυο Ευρυδίκη αναφέρει ρητά ότι τα διαλείμματα δεν υπολογίζονται, καθώς και ότι οι διδακτικές ώρες πολλαπλασιάζονται επί τη διάρκεια τους και στη συνέχεια διαιρούνται με το 60 έτσι ώστε να προκύψουν κανονικές ώρες των 60 λεπτών. Η ΟΛΜΕ από τη μία δίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που βασίζεται σε πραγματικές ώρες (18,4 για τα Λύκεια και 19,1 για τα Γυμνάσια) και από την άλλη εντελώς αυθαίρετα υπολογίζει το μέσο διδακτικό ωράριο στην Ελλάδα σε 18,5 ώρες προσθέτοντας το 16 με το 21 και διαιρώντας δια 2. Οι ώρες αυτές προφανώς δεν είναι κανονικές αλλά διδακτικές. Το μέσο διδακτικό ωράριο στην Ελλάδα σε εξηντάλεπτα είναι 14 και όχι 18,5 όπως υποστηρίζει η ΟΛΜΕ αφού οι 21 ώρες του νεοδιόριστου αντιστοιχούν σε 16 πραγματικές ώρες ενώ οι 16 διδακτικές ώρες του παλαιότερου αντιστοιχούν σε 12 πραγματικές ώρες. Το συμπέρασμα είναι ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εργάζονται κατά μέσο 4,5 ώρες λιγότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες (14 ένταντι 18,5) κάτι που η ΟΛΜΕ με ένα φτηνό συνδικαλιστικό τέχνασμα προσπαθεί να αποκρύψει. Οι έρευνες που δόθηκαν αρχικά όχι μόνο δεν αδικούσαν τους Έλληνες εκπαιδευτικούς αλλά τους ευνοούσαν αφού τους εμφάνιζαν να δουλεύουν όλοι 16 ώρες ενώ στην ουσία αυτό ισχύει μόνο για τους νεοδιόριστους. Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο http://eacea.ec.europa.eu/education/Eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf (http://eacea.ec.europa.eu/education/Eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf) (σελ.119-122)].
Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.
-
Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.
Αυτό λέω κι εγώ. Επίσης θα το επέκτεινα και γενικότερα για όλους τους κλάδους και ειδικά τους δημοσιογράφους...
Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο
Και γιατί δεν αντικαταστάθηκε και για το γυμνάσιο όπου το έχουν σκέτο 16; Ίδιο ωράριο δεν υπάρχει για γυμνάσιο και λύκειο;
Επίσης γιατί υπάρχουν διαφορετικά ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ στοιχεία στην ελληνική έκδοση που μετέφρασε το υπουργείο παιδείας;
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EL.pdf
Εκεί αναφέρει για 16-21 ώρες (για λύκειο ΚΑΙ γυμνάσιο) για την Ελλάδα και 18-22 για την ΕΕ στο λύκειο και 18-24 στο γυμνάσιο.
Ξέφυγαν τα νούμερα στη μετάφραση;
Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιο
ενώ για την ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Επίσης τα πιο πρόσφατα στοιχεία (2012) υπάρχουν στο Key Data on Teachers and School Leaders
Date of publication: 24 April 2013
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf
Εκεί αναφέρει 16 ώρες για γυμνάσιο ΚΑΙ λύκειο για την Ελλάδα.
ενώ για την ΕΕ γράφει πάλι: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Μήπως να δούμε και τα στοιχεία για τη Φινλανδία;
Είναι μια χώρα με το μισό περίπου πληθυσμό σε σχέση με την Ελλάδα και
1. Έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εκπαίδευση και τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκεται συνεχώς στις πρώτες θέσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως της PISA:
http://www.minedu.fi/pisa/taustaa.html?lang=en
2. Είναι από τις πιο ανταγωνιστικές χώρες του κόσμου
3. Έχει ελάχιστη διαφθορά
4. Έχει από τους υψηλότερους δείκτες ευημερίας και ικανοποίησης από τη ζωή
5. Μέχρι και τη δεκαετία του 1960 ήταν μια αγροτική οικονομία με 60% αγροτικό πληθυσμό
6. Έκτοτε επένδυσε στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και την καινοτομία μέχρι και σήμερα. Ξοδεύει 5,9% του ΑΕΠ ή το 12,5% των κρατικών εξόδων για την εκπαίδευση. 3,7% του ΑΕΠ για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. 43% των κατοίκων έχουν πτυχίο πανεπιστημίου (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη)...
7. Δεν έχει εξετάσεις στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Η εξέταση της προόδου των μαθητών στο σχολείο γίνεται μέσα στην τάξη με συνεχή διαμορφωτική αξιολόγηση. Υπάρχουν εξετάσεις μόνο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Κάθε σχολή έχει και το δικό της σύστημα εισαγωγής φοιτητών.
8. Στο σχολείο δίνεται έμφαση στη δημιουργικότητα, στην ελεύθερη πρωτοβουλία, στις καινοτόμες ιδέες, στις συνεργατικές εργασίες κλπ. ώστε το μάθημα να μην είναι αγγαρεία αλλά δημιουργία.
9. Υπάρχει ολοήμερο σχολείο με δωρεάν γεύματα, σχολική υγειονομική και οδοντιατρική περίθαλψη και υποστήριξη από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους σε κάθε σχολείο.
http://www.oph.fi/english/education/educational_support_and_student_wellbeing
10. Για να γίνει κάποιος εκπαιδευτικός, πρέπει να γράψει πολύ καλά στις γενικές εξετάσεις μετά το λύκειο και στις εισαγωγικές εξετάσεις για τη σχολή εκπαιδευτικών. Μετά πρέπει να περάσει από συνέντευξη και αξιολόγηση της διδακτικής και επικοινωνιακής του ικανότητας. Περίπου το 10% των υποψηφίων γίνεται δεκτό στα προγράμματα για εκπαιδευτικούς μετά από αυτή τη διαδικασία. Έτσι στη Φινλανδία είναι τελικά πιο δύσκολο να μπεις στην παιδαγωγική παρά στην ιατρική! Στη συνέχεια οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί απαιτείται να τελειώσουν επιτυχώς και μεταπτυχιακές σπουδές. Θεωρείται λοιπόν ότι όσοι προσλαμβάνονται είναι οι καλύτεροι όχι μόνο στο διδακτικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική/παιδαγωγικά. Στη συνέχεια δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απολαμβάνουν της εκτίμησης της κοινωνίας, έχοντας πολλές ελευθερίες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του διδακτικού τους έργου και παίρνοντας ανταγωνιστικούς μισθούς σε σχέση με άλλους πτυχιούχους πανεπιστημίου και σαφώς μεγαλύτερους από το μέσο όρο των μισθών των εκπαιδευτικών στις χώρες του ΟΟΣΑ.
http://www.abc.net.au/news/2012-02-28/highly-educated-teachers-the-key-to-success/3858612
11. Στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.
Διαβάστε εδώ για τα παραπάνω στοιχεία και για το πώς έγινε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ΑΛΛΑΞΕ την εικόνα της Φινλανδίας προς τα πολύ καλύτερα:
http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdf
Στη Φινλανδία λοιπόν οι διδακτικές ώρες ενός εκπαιδευτικού τη βδομάδα είναι:
17 προσχολική
18 δημοτικό
14-18 γυμνάσιο
12-17 λύκειο
Όσο για τις ώρες παραμονής των Φινλανδών εκπαιδευτικών στο σχολείο (μαζί με τις διδακτικές) την εβδομάδα;
20 προσχολική
21 δημοτικό
17-21 γυμνάσιο
13-20 λύκειο
-
Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.
Αυτό λέω κι εγώ. Επίσης θα το επέκτεινα και γενικότερα για όλους τους κλάδους και ειδικά τους δημοσιογράφους...
Ελπίζω να μην εννοείς ότι είμαι δημοσιογράφος. Είμαι εκπαιδευτικός και θέλω ο κλάδος μου να εκπροσωπείται με τρόπο σοβαρό και όχι με ανακρίβειες και αστεία επιχειρήματα.
Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο
Και γιατί δεν αντικαταστάθηκε και για το γυμνάσιο όπου το έχουν σκέτο 16; Ίδιο ωράριο δεν υπάρχει για γυμνάσιο και λύκειο;
Κανονικά θα έπρεπε να αντικατασταθεί και στο Γυμνάσιο αφού το ωράριο είναι ίδιο. Το ότι δεν αντικαταστάθηκε όμως μας ευνοεί και δεν μας αδικεί. Έτσι δεν είναι;
Επίσης γιατί υπάρχουν διαφορετικά ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ στοιχεία στην ελληνική έκδοση που μετέφρασε το υπουργείο παιδείας;
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EL.pdf
Εκεί αναφέρει για 16-21 ώρες (για λύκειο ΚΑΙ γυμνάσιο) για την Ελλάδα και 18-22 για το μέσο όρο της ΕΕ στο λύκειο και 18-24 στο γυμνάσιο.
Ξέφυγαν τα νούμερα στη μετάφραση;
Αυτός που μετέφρασε την έκθεση προφανώς δεν μετέφερε τα νούμερα σωστά. Αντί να μεταφέρει τις ώρες της αγγλικής έκδοσης που είναι σε 60λεπτα έβαλε τις διδακτικές ώρες στην Ελλάδα σε 45λεπτα. Η έκθεση αναφέρει ξεκάθαρα ότι: Ο διδακτικός χρόνος αναφέρεται στο χρόνο που οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν σε ομάδες μαθητών. Αυτός ο χρόνος υπολογίζεται με τρόπο ώστε να εξαιρείται ο χρόνος για διαλείμματα ή ο χρόνος που αφιερώνεται σε μαθητές χωρίς να περιλαμβάνει διδασκαλία. Εξάγεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των μαθημάτων επί του χρόνου διάρκειας του κάθε μαθήματος και διαιρώντας το αποτέλεσμα δια του 60 (σελίδα 122 στην ελληνική έκδοση). Επίσης αυτό που θεωρείς ως μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι ώρες διδασκαλίας της Εσθονίας. Στη σελίδα 17 έχει τους κωδικούς των χωρών. Το ΕΕ είναι ο κωδικός της Εσθονίας.
Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιο
ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Κάνεις το ίδιο λάθος κι εδώ. Μπερδεύεις τον κωδικό της Εσθονίας (ΕΕ) με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κωδικός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι EU ή EU-27 και δεν υπάρχει στον πίνακα με το διδακτικό ωράριο.
Επίσης τα πιο πρόσφατα στοιχεία (2012) υπάρχουν στο Key Data on Teachers and School Leaders
Date of publication: 24 April 2013
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf
Εκεί αναφέρει 16 ώρες για γυμνάσιο ΚΑΙ λύκειο για την Ελλάδα.
ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει πάλι: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Μήπως είμαστε στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το γυμνάσιο και λίγο πάνω για το λύκειο;
Η πιο πρόσφατη έκθεση του 2013 επαναφέρει το διδακτικό ωράριο και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο στις 16 ώρες κάτι που όλοι ξέρουμε ότι ισχύει μέχρι τα 6 χρόνια προυπηρεσίας άρα και πάλι η έκθεση μας ευνοεί και δεν μας αδικεί. Επίσης επαναφέρει το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο στις 30 ώρες. Στην περσινή έκθεση στην Αγγλική έκδοση έδινε 23 ώρες στο σχολείο, δηλαδή 4,5 ώρες την ημέρα κάτι που μάλλον είναι πιο κοντα στην πραγματικότητα αφού δεν κάθονται όλοι στο σχολείο από τις 8:00 έως τις 2:00. Άρα και σ' αυτό το σημείο η φετινή έκθεση είναι μάλλον πιο ευνοϊκή για εμάς. Όσο για τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, κάνεις κι εδώ το ίδιο λάθος που σου περιέγραψα προηγουμένως...
Μήπως να δούμε και τα στοιχεία για τη Φινλανδία; [/b]
Είναι μια χώρα με το μισό περίπου πληθυσμό σε σχέση με την Ελλάδα και
1. Έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εκπαίδευση και τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκεται συνεχώς στις πρώτες θέσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως της PISA:
http://www.minedu.fi/pisa/taustaa.html?lang=en
2. Είναι από τις πιο ανταγωνιστικές χώρες του κόσμου
3. Έχει ελάχιστη διαφθορά
4. Έχει από τους υψηλότερους δείκτες ευημερίας και ικανοποίησης από τη ζωή
5. Μέχρι και τη δεκαετία του 1960 ήταν μια αγροτική οικονομία με 60% αγροτικό πληθυσμό
6. Έκτοτε επένδυσε στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και την καινοτομία μέχρι και σήμερα. Ξοδεύει 5,9% του ΑΕΠ ή το 12,5% των κρατικών εξόδων για την εκπαίδευση. 3,7% του ΑΕΠ για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. 43% των κατοίκων έχουν πτυχίο πανεπιστημίου (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη)...
7. Δεν έχει εξετάσεις στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Μόνο εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Η εξέταση της προόδου των μαθητών στο σχολείο γίνεται μέσα στην τάξη με συνεχή διαμορφωτική αξιολόγηση και η κρίση είναι περιγραφική χωρίς αριθμητική βαθμολογία.
8. Στο σχολείο δίνεται έμφαση στη δημιουργικότητα, στην ελεύθερη πρωτοβουλία, στις καινοτόμες ιδέες, στις συνεργατικές εργασίες κλπ. ώστε το μάθημα να μην είναι αγγαρεία αλλά δημιουργία.
9. Υπάρχει ολοήμερο σχολείο με δωρεάν γεύματα, σχολική υγειονομική και οδοντιατρική περίθαλψη και υποστήριξη από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους σε κάθε σχολείο.
http://www.oph.fi/english/education/educational_support_and_student_wellbeing
10. Οι εκπαιδευτικοί για να προσληφθούν, απαιτείται να έχουν μεταπτυχιακές σπουδές, δίνουν γραπτές εξετάσεις και περνούν από εισαγωγική αξιολόγηση της διδασκαλίας τους. Περίπου το 10% των υποψηφίων μονιμοποιείται μετά από αυτή τη διαδικασία. Έτσι θεωρείται ότι προσλαμβάνονται οι καλύτεροι όχι μόνο στο διδακτικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική/παιδαγωγικά. Στη συνέχεια δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απολαμβάνουν της εκτίμησης της κοινωνίας, έχοντας πολλές ελευθερίες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του διδακτικού τους έργου και παίρνοντας ανταγωνιστικούς μισθούς σε σχέση με άλλους πτυχιούχους πανεπιστημίου και σαφώς μεγαλύτερους από το μέσο όρο των μισθών των εκπαιδευτικών στις χώρες του ΟΟΣΑ.
11. Στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.
Διαβάστε εδώ για τα παραπάνω στοιχεία και για το πώς έγινε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ΑΛΛΑΞΕ την εικόνα της Φινλανδίας προς τα πολύ καλύτερα:
http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdf
Στη Φινλανδία λοιπόν οι διδακτικές ώρες ενός εκπαιδευτικού τη βδομάδα είναι:
17 προσχολική
18 δημοτικό
14-18 γυμνάσιο
12-17 λύκειο
Όσο για τις ώρες παραμονής των Φινλανδών εκπαιδευτικών στο σχολείο (μαζί με τις διδακτικές) την εβδομάδα;
20 προσχολική
21 δημοτικό
17-21 γυμνάσιο
13-20 λύκειο
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση. Η διαφορά είναι ότι η Φιλανδική οικονομία απέχει έτη φωτός από την ελληνική και έχει άλλες δυνατότητες. Σίγουρα πάντως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με μία μόνο χώρα. Ακόμα κι αν το κάνουμε όμως θα δούμε ότι το διδακτικό ωράριο δεν είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα. Στην πρωτοβάθμια οι ώρες στην Ελλάδα σε 60λεπτα είναι κατά μέσο όρο περίπου 18 όσο και στη Φιλανδία. Στο Γυμνάσιο έχουμε 12-16 ώρες άρα λιγότερες από τη Φιλανδία που έχει 14-18 και στο Λύκειο έχουμε περίπου τις ίδιες ώρες (12-16 στην Ελλάδα/ 12-17 στη Φιλανδία).
Ας επικεντρωθούμε λοιπόν εκεί που έχουμε δίκιο, δηλαδή στη πολύ χαμηλή χρηματοδότηση της παιδείας και στους πολύ χαμηλούς μισθούς μας και ας αφήσουμε τις ανακρίβειες για το ωράριο.
-
Αυτός που μετέφρασε την έκθεση προφανώς δεν μετέφερε τα νούμερα σωστά. Αντί να μεταφέρει τις ώρες της αγγλικής έκδοσης που είναι σε 60λεπτα έβαλε τις διδακτικές ώρες στην Ελλάδα σε 45λεπτα. Η έκθεση αναφέρει ξεκάθαρα ότι: Ο διδακτικός χρόνος αναφέρεται στο χρόνο που οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν σε ομάδες μαθητών. Αυτός ο χρόνος υπολογίζεται με τρόπο ώστε να εξαιρείται ο χρόνος για διαλείμματα ή ο χρόνος που αφιερώνεται σε μαθητές χωρίς να περιλαμβάνει διδασκαλία. Εξάγεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των μαθημάτων επί του χρόνου διάρκειας του κάθε μαθήματος και διαιρώντας το αποτέλεσμα δια του 60 (σελίδα 122 στην ελληνική έκδοση). Επίσης αυτό που θεωρείς ως μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι ώρες διδασκαλίας της Εσθονίας. Στη σελίδα 17 έχει τους κωδικούς των χωρών. Το ΕΕ είναι ο κωδικός της Εσθονίας.
Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιο
ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Κάνεις το ίδιο λάθος κι εδώ. Μπερδεύεις τον κωδικό της Εσθονίας (ΕΕ) με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κωδικός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι EU ή EU-27 και δεν υπάρχει στον πίνακα με το διδακτικό ωράριο.
Έκανα ένα λάθος στη μετάφραση του κωδικού ΕΕ. Όμως το βασικό ζήτημα είναι ότι υπάρχουν αναξιόπιστα στοιχεία στην ελληνική ή στην αγγλική έκδοση ή και στις δύο, γιατί κάποιοι αριθμοί είναι αλλαγμένοι και κάποιοι όχι. Π.χ. όπως προανέφερα έχουν αλλάξει τα στοιχεία για την Εσθονία (ΕΕ), όπως και για τη Γερμανία από 18 σε 24 ώρες, τη
-
Οι συγκριτικές στατιστικές μελέτες γίνονται με πολλές ανακρίβειες και αοριστίες. Ο τελικός τους στόχος είναι η μέιωση δαπανών. Έτσι δείχνουν σε εμάς των κατώτατο μισθό στην Πορτογαλία και την ανάγκη να μειωθεί και δικός μας κατώτατος μισθός πιο πέρα, χωρίς να μας λένε τι γίνεται τελικά στην πραγματική οικονομία στην Πορτογαλία. Με τον ίδιο τρόπο δείχνουν στους εκπαιδευτικούς Πορτογάλους τον μέσο μισθό του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα που είναι ο μισός του μέσου μισθού του Πορτογάλου και απαιτούν από τον πορτογάλο εκπαιδευτικό να "βάλει πλάτη"... :P
Στις συγκριτικές μελέτες δεν φαίνονται οι ιδαιτερότητες της κάθε περίπτωσης και οι επιμέρους συνθήκες εργασίας και παροχές. Σε κάθε περίπτωση ο νέος Έλληνας εκπαιδευτικός ζει στις πιο άθλιες συνθήκες στην Ευρώπη παρ' όλο που έχει κοπιάσει περισσότερο από όποιον ευρωπαίο συναδελφό του για να αποκτήσει την θέση διορισμού του...
-
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
-
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
-
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
-
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
-
Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.
Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;
Ολυμπιάδες μαθηματικών, φυσικής, αστρονομίας, βιολογίας. Σε όλες έχουμε πρώτες, δεύτερες και τρίτες θέσεις.
Απλά αυτό δεν έχει να κάνει με το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά με τις ατομικές προσπάθειες λίγων καθηγητών και μαθητών με τους γονείς τους.
-
Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.
Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;
Ολυμπιάδες μαθηματικών, φυσικής, αστρονομίας, βιολογίας. Σε όλες έχουμε πρώτες, δεύτερες και τρίτες θέσεις.
Απλά αυτό δεν έχει να κάνει με το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά με τις ατομικές προσπάθειες λίγων καθηγητών και μαθητών με τους γονείς τους.
Μια μικρή αναφορά http://www.mathher.gr/2010-01-20-20-25-20/2010-03-05-21-47-29
-
Στων μαθηματικών όντως τα πάμε σχετικά καλά αλλά όχι και κάτι σπουδαίο.
Οι θέσεις μας στην ανεπίσημη κατάταξη τα προηγούμενα χρόνια:
HEL 26 40 37 41 39 33 56 50 26 30 47 30 56 47 32 45 22 54 42
Πέρσι ήταν η καλύτερη θέση μας από το 2004 που ήμασταν και πάλι 26οι.
http://www.imo-official.org/results.aspx
Στης φυσικής πάντως έχουμε 7 μετάλια και ...εύφημες μνείες,
Ουγγαρία 171
Ρουμανία 157
Πολωνία 152
Γερμανία 141
-
Μα με τόσο φροντιστήρια βρε παιδιά πως είμαστε τόσο κάτω. Τελικά τι κάνουν και αυτοί οι φροντιστές τα απογεύματα;
Ρητορική η ερώτηση φυσικά. Ξέρω πως προετοιμάζουν τους μαθητές για τις πανελλήνιες... :P
Θα το λέω συνέχεια. Οι πανελλήνιες, όπως γίνονται, πνίγουν την δημιουργική σκέψη και την πνευματική ανάπτυξη των μαθητών. Ναι, οι πανελλήνιες εξετάσεις. Οι ιερές αυτές εξετάσεις που δεν πρέπει να θιχτούν...
-
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΞΑΝΑΔΙΟΡΘΩΣΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ. ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΗ
-
Έκανα ένα λάθος στη μετάφραση του κωδικού ΕΕ. Όμως το βασικό ζήτημα είναι ότι υπάρχουν αναξιόπιστα στοιχεία στην ελληνική ή στην αγγλική έκδοση ή και στις δύο, γιατί κάποιοι αριθμοί είναι αλλαγμένοι και κάποιοι όχι. Π.χ. όπως προανέφερα έχουν αλλάξει τα στοιχεία για την Εσθονία (ΕΕ), όπως και για τη Γερμανία από 18 σε 24 ώρες, τη
-
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΞΑΝΑΔΙΟΡΘΩΣΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ. ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΗ
-
Όμως το βασικό ζήτημα είναι ότι υπάρχουν αναξιόπιστα στοιχεία στην ελληνική ή στην αγγλική έκδοση ή και στις δύο, γιατί κάποιοι αριθμοί είναι αλλαγμένοι και κάποιοι όχι. Π.χ. όπως προανέφερα έχουν αλλάξει τα στοιχεία για την Εσθονία (ΕΕ), όπως και για τη Γερμανία από 18 σε 24 ώρες, τη
-
Επίσης αν κάνεις τις πράξεις, ο μέσος όρος διδασκαλίας την εβδομάδα στις 24 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία για το λύκειο είναι 17 ώρες.
Έκανα τις πράξεις και βρήκα περίπου 18 ώρες περίπου όσες δίνει και η ΟΛΜΕ ως ευρωπαϊκό μέσο όρο για το Λύκειο (18,4). Μικρές αλλαγές μπορεί να υπάρχουν από χρόνο σε χρόνο.
(17.5+14.5+16+19+18+15,5+22+16+19,5+14+18+18+21+14+18+19,5+20+17+14+22+18+14.5+17.5+14.5)/24=17.42
Το 17,42 στρογγυλοποιείται στο 17.
Πέρα όμως από όλες αυτές τις λεπτομέρειες η ουσία είναι μία. Ότι η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι το εκπαιδευτικό ωράριο στην Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στο μέσο όρο της ευρωπαϊκής ένωσης κάτι που δεν είναι αληθές σε καμία περίπτωση.
Η ΟΛΜΕ προσπαθεί να απαντήσει σε αυτούς που είναι κορυφαίοι στα greek statistics δηλαδή στο ελληνικό κράτος. Γιατί ενώ το 2003 το υπουργείο έδινε 38 διδακτικές εβδομάδες για την Ελλάδα (ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν 37), το 2010 έδωσε 31 διδακτικές εβδομάδες για την Ελλάδα (ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν 38).
Όμως σύμφωνα με το:
Organisation of school time in Europe (Primary and general secondary education) 2012-13
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/facts_and_figures/school_calendar_EN.pdf
και τη ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ, ΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ, ΤΙΣ ΗΠΑ, ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ Ν. ΖΗΛΑΝΔΙΑ
http://www.pi-schools.gr/download/programs/erevnes/sxolikos_xronos.doc
το διδακτικό έτος και οι διακοπές και αργίες στην Ελλάδα είναι παρόμοια με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Πότε έγινε η μείωση του διδακτικού χρόνου μεταξύ του 2003 και του 2010 κατά 7 εβδομάδες; Ξέρει κανείς;
Η ουσία είναι ότι χρησιμοποιούνται greek statistics για το ... μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ για να δικαιολογήσουν τη μνημονιακή υποχρέωση για αύξηση του ωραρίου με όλα τα επακόλουθα που ξέρουμε. Είναι πιο εύκολες οι μαζικές απολύσεις από τον πολυπληθέστερο κλάδο του δημοσίου που είναι οι εκπαιδευτικοί. Είναι δυνατόν να απολυθούν μαζικά στρατιωτικοί, ή μέλη των σωμάτων ασφαλείας ή παπάδες και να μη γίνει χαμός;
Η ουσία είναι ότι αν θέλανε το καλό της παιδείας θα προσπαθούσαν να μελετήσουν και να εφαρμόσουν πετυχημένα συστήματα όπως αυτό της Φινλανδίας, όπου οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν με περίπου το ίδιο εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο όπως και στην Ελλάδα. Στη Φινλανδία βέβαια δεν έχουν σχεδόν δύο μήνες εξετάσεις σε γυμνάσιο και λύκειο, αλλά μόνο εξετάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.
Αν θέλανε οπωσδήποτε αύξηση του διδακτικού χρόνου, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ υπολειπόμαστε αρκετά, θα μπορούσαν να κάνουν αύξηση των διδακτικών ημερών, χωρίς να επιβαρύνουν τους εκπαιδευτικούς με επιπλέον ώρες την εβδομάδα, πράγμα που θα δυσχεράνει πολύ τη σωστή εκτέλεση του έργου τους. Αν δείτε στην Αγγλία όπου έχουν 20,5 ώρες διδακτικό ωράριο (και πολύ καλύτερες υποδομές σε σχέση με την Ελλάδα), οι εκπαιδευτικοί κάνουν κινητοποιήσεις για μείωσή του διδακτικού ωραρίου, γιατί όπως λένε για να προετοιμαστούν σωστά για το σχολείο, δεν τους μένει χρόνος για τον εαυτό τους και την οικογένειά τους...
-
Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.
Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;
Ολυμπιάδες μαθηματικών, φυσικής, αστρονομίας, βιολογίας. Σε όλες έχουμε πρώτες, δεύτερες και τρίτες θέσεις.
Απλά αυτό δεν έχει να κάνει με το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά με τις ατομικές προσπάθειες λίγων καθηγητών και μαθητών με τους γονείς τους.
debio, η Ελλαδα δε διαπρεπει στις επιστημονικες Ολυμπιαδες. Στις επιστημονικες Ολυμπιαδες, οπως και στις αθλητικες, οι διαγωνιζομενοι δεν μπορουν να παρουν μονο ενα χρυσο, αργυρο ή χαλκινο μεταλλιο, αλλά περισσοτερα. Γι'αυτο, οταν λεμε οτι η Ελλαδα κατορθωσε να παρει ενα χαλκινο μεταλλιο (οπως περυσι στην Ολυμπιαδα
-
Εδώ συνάδελφοι κάνεις 5ωρο μία μέρα και φεύγεις από το σχολείο πτώμα! Ας έρθουν να διδάξουν να δουν! Και δε βάζω την προετοιμασία στο σπίτι!
-
Μα αφού προσπαθεί να κάνει πίνακα με τις διδακτικές ώρες, θα έπρεπε να βάλει μόνο τις 21 για την Ελλάδα, αφού πιο κάτω αναφέρει ότι δεν εμφανίζεται η ευελιξία μείωσης του αριθμού ωρών βάσει της διάρκειας υπηρεσίας
Επίσης την έκθεση στα ελληνικά τη διαβάζουν ως επί το πλείστον Έλληνες, άρα δε θα μπορούσε να γράψει το ατεκμηρίωτο στοιχείο των 23 ωρών, αλλά αυτό που υπάρχει στο νόμο δηλαδή το 30. Αλλιώς θα ήταν προφανές ότι γράφει αναξιόπιστα στοιχεία.
Η ελληνική έκδοση λέει ότι οι ώρες είναι 60λεπτες και δίνει για την Ελλάδα 16-21 αντί για 12-16 όπως θα έπρεπε. Αυτό μας ευνοεί ή μας αδικεί; Τουλάχιστον σε εμάς μετατρέπει τις 60λεπτες ώρες σε διδακτικές και φαίνονται περισσότερες. Σε κάποιες άλλες χώρες αφήνει τις ώρες εξηντάλεπτες όπως και στην αγγλική έκδοση και τις αδικεί ξεκάθαρα. Είπαμε ξέχνα την ελληνική έκδοση. Τα νούμερα είναι άλλα αντ' άλλων.
Όσον αφορά το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο σε άλλες χώρες καθορίζεται και τηρείται αυστηρά και σε άλλες όπως στην Ελλάδα όχι. Η φετινή έκθεση αναφέρει 30 ώρες παρουσίας στο σχολείο. Ακόμα και σ'αυτό το σημείο η έκθεση όχι μόνο δε μας αδικεί αλλά μάλλον τα παραφουσκώνει υπέρ μας.... Οι 23 ώρες που εμφανίζονταν πέρυσι ήταν σίγουρα πιο κοντά στη πραγματικότητα παρόλο που στην Ελλάδα κι αυτό το στοιχείο είναι αρκετά ασαφές.
Στην έκθεση δεν γράφονται στοιχεία που υποτίθεται ότι είναι πιο κοντα στην πραγματικότητα αλλά στοιχεία με βάση τις συμβάσεις και τους νόμους κάθε χώρας. Στην Ελλάδα στο νόμο αναφέρονται οι 30 ώρες. Το 23 είναι εντελώς αυθαίρετο και γι'αυτό το διορθώσανε στην τελευταία έκδοση του 2013 σε 30. Και στις άλλες χώρες αναγράφεται το μέγιστο των ωρών παραμονής στο σχολείο. Σε μερικές χώρες αυτό ταυτίζεται με το ελάχιστο, σε άλλες όχι.
Απ' ότι θυμάμαι ο νόμος στην Ελλάδα μιλάει για παραμονή στο σχολείο μέχρι 30 ώρες και αυτό εαν υπάρχει εξωδιδακτικό έργο και όχι οπωσδήποτε 30 ώρες. Αλλά ακόμα και αν ήταν 30 ώρες σίγουρα αυτό δε τηρείται και αυτό είναι η ουσία του πράγματος. Εκτός κι αν δε μας ενδιαφέρει η ουσία...
-
Επίσης αν κάνεις τις πράξεις, ο μέσος όρος διδασκαλίας την εβδομάδα στις 24 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία για το λύκειο είναι 17 ώρες.
Έκανα τις πράξεις και βρήκα περίπου 18 ώρες περίπου όσες δίνει και η ΟΛΜΕ ως ευρωπαϊκό μέσο όρο για το Λύκειο (18,4). Μικρές αλλαγές μπορεί να υπάρχουν από χρόνο σε χρόνο.
(17.5+14.5+16+19+18+15,5+22+16+19,5+14+18+18+21+14+18+19,5+20+17+14+22+18+14.5+17.5+14.5)/24=17.42
Το 17,42 στρογγυλοποιείται στο 17.
Εγώ βρήκα 17,8 άρα με στρογγυλοποίηση 18. Το δέκατο νούμερο, που αντιστοιχεί στη Γαλλία, το δίνει 15/18 άρα 16,5 και όχι 14 όπως έχεις εσύ. Δεν έχεις βάλει στο τέλος και τις ώρες της Σκωτίας που είναι 23. Για τις υπόλοιπες χώρες του Ηνωμένου
-
Συμφωνω με τον NET DIKTYO οτι το εβδομαδιαιο διδακτικο ωραριο στην Ελλαδα (17 60λεπτες ωρες) ειναι στο μεσο ορο της Ευρωπης κι οχι απο τα μικροτερα. Αυτο δεν ειναι τυχαιο, οπως δεν ειναι τυχαια τα ωραρια σε αλλες εργασιες! Τοσο αντεχει ο εργαζομενος στη συγκεκριμενη εργασια, η οποια απαιτει μεγαλο χρονο προετοιμασιας και διορθωσης εκτος ωραριου, αλλά και αναπληρωσης ενεργειας! Αλλο ειναι να εργαζεσαι 8 ωρες διεκπεραιωνοντας διοικητικα καθηκοντα στο γραφειο σου κι αλλο να διδασκεις τμηματα 25 μαθητων κι αντι να εχεις το απογευμα στο σπιτι να ηρεμησεις, να πρεπει να διορθωσεις ασκησεις, τεστ και διαγωνισματα.
Συνάδελφε 17 60λεπτες ώρες δεν κάνει ούτε καν ο νεοδιόριστος στη δευτεροβάθμια. Κάνει 16 ώρες. Προφανώς κανείς δεν ζητάει από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν 25 ή 30 ώρες. Η μία ώρα στη τάξη είναι αναμφισβήτητα πολύ δυσκολότερη από μια ώρα γραφείου και απαιτεί έξτρα χρόνο και πριν και μετά. Αλλά μία χρεοκοπημένη χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να έχει λιγότερες ώρες από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Και αν τέλος πάντων κάποιος πιστεύει ότι πρέπει να έχουμε λιγότερες ώρες να το λέει ξεκάθαρα και όχι να υποστηρίζει ψευδώς ότι δήθεν βρισκόμαστε στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Δυστυχώς υπάρχουν και αρκετοί συνάδελφοι που δεν συμπληρώνουν καν το ωράριο τους. Ποια είναι η απάντησή μας πάνω σ' αυτό; Συνήθως η απάντηση της ΟΛΜΕ είναι δεν πειράζει, ας υπάρχουν. Καλύψτε τα κενά με διορισμούς...
-
Μα αφού προσπαθεί να κάνει πίνακα με τις διδακτικές ώρες, θα έπρεπε να βάλει μόνο τις 21 για την Ελλάδα, αφού πιο κάτω αναφέρει ότι δεν εμφανίζεται η ευελιξία μείωσης του αριθμού ωρών βάσει της διάρκειας υπηρεσίας
Επίσης την έκθεση στα ελληνικά τη διαβάζουν ως επί το πλείστον Έλληνες, άρα δε θα μπορούσε να γράψει το ατεκμηρίωτο στοιχείο των 23 ωρών, αλλά αυτό που υπάρχει στο νόμο δηλαδή το 30. Αλλιώς θα ήταν προφανές ότι γράφει αναξιόπιστα στοιχεία.
Η ελληνική έκδοση λέει ότι οι ώρες είναι 60λεπτες και δίνει για την Ελλάδα 16-21 αντί για 12-16 όπως θα έπρεπε. Αυτό μας ευνοεί ή μας αδικεί; Τουλάχιστον σε εμάς μετατρέπει τις 60λεπτες ώρες σε διδακτικές και φαίνονται περισσότερες. Σε κάποιες άλλες χώρες αφήνει τις ώρες εξηντάλεπτες όπως και στην αγγλική έκδοση και τις αδικεί ξεκάθαρα. Είπαμε ξέχνα την ελληνική έκδοση. Τα νούμερα είναι άλλα αντ' άλλων.
Κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις; Σου λέω ότι δε θα πρεπε να γράφει το ελάχιστο νούμερο όπως και να χει, γιατί
δεν εμφανίζεται η ευελιξία μείωσης του αριθμού ωρών βάσει της διάρκειας υπηρεσίας
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ. Αλλά το κάνει μόνο για την Ελλάδα πράγμα λανθασμένο.
Συμφωνούμε ότι "Τα νούμερα είναι άλλα αντ' άλλων."
Όσον αφορά το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο σε άλλες χώρες καθορίζεται και τηρείται αυστηρά και σε άλλες όπως στην Ελλάδα όχι. Η φετινή έκθεση αναφέρει 30 ώρες παρουσίας στο σχολείο. Ακόμα και σ'αυτό το σημείο η έκθεση όχι μόνο δε μας αδικεί αλλά μάλλον τα παραφουσκώνει υπέρ μας.... Οι 23 ώρες που εμφανίζονταν πέρυσι ήταν σίγουρα πιο κοντά στη πραγματικότητα παρόλο που στην Ελλάδα κι αυτό το στοιχείο είναι αρκετά ασαφές.
Στην έκθεση δεν γράφονται στοιχεία που υποτίθεται ότι είναι πιο κοντα στην πραγματικότητα αλλά στοιχεία με βάση τις συμβάσεις και τους νόμους κάθε χώρας. Στην Ελλάδα στο νόμο αναφέρονται οι 30 ώρες. Το 23 είναι εντελώς αυθαίρετο και γι'αυτό το διορθώσανε στην τελευταία έκδοση του 2013 σε 30. Και στις άλλες χώρες αναγράφεται το μέγιστο των ωρών παραμονής στο σχολείο. Σε μερικές χώρες αυτό ταυτίζεται με το ελάχιστο, σε άλλες όχι.
Απ' ότι θυμάμαι ο νόμος στην Ελλάδα μιλάει για παραμονή στο σχολείο μέχρι 30 ώρες και αυτό εαν υπάρχει εξωδιδακτικό έργο και όχι οπωσδήποτε 30 ώρες. Αλλά ακόμα και αν ήταν 30 ώρες σίγουρα αυτό δε τηρείται και αυτό είναι η ουσία του πράγματος. Εκτός κι αν δε μας ενδιαφέρει η ουσία...
Ο νόμος λέει για μέχρι 30 ώρες. Και σε αρκετές άλλες χώρες στο νόμο υπάρχει το "μέχρι τάδε ώρες". Η έκθεση γράφει για όλες τις χώρες μόνο το μέγιστο των υποχρεωτικών ωρών παραμονής στο σχολείο.
-
Επίσης αν κάνεις τις πράξεις, ο μέσος όρος διδασκαλίας την εβδομάδα στις 24 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία για το λύκειο είναι 17 ώρες.
Έκανα τις πράξεις και βρήκα περίπου 18 ώρες περίπου όσες δίνει και η ΟΛΜΕ ως ευρωπαϊκό μέσο όρο για το Λύκειο (18,4). Μικρές αλλαγές μπορεί να υπάρχουν από χρόνο σε χρόνο.
(17.5+14.5+16+19+18+15,5+22+16+19,5+14+18+18+21+14+18+19,5+20+17+14+22+18+14.5+17.5+14.5)/24=17.42
Το 17,42 στρογγυλοποιείται στο 17.
Εγώ βρήκα 17,8 άρα με στρογγυλοποίηση 18. Το δέκατο νούμερο, που αντιστοιχεί στη Γαλλία, το δίνει 15/18 άρα 16,5 και όχι 14 όπως έχεις εσύ. Δεν έχεις βάλει στο τέλος και τις ώρες της Σκωτίας που είναι 23. Για τις υπόλοιπες χώρες του Ηνωμένου
-
.
-
Έκανα τους υπολογισμούς από το Key Data on Education in Europe 2012 (αγγλική έκδοση) που θεωρούσες ότι είναι το σωστό. Εκεί γράφει για τη Γαλλία 14 ώρες. Αντίθετα στο Key Data on Teachers and School Leaders γράφει για τη Γαλλία αυτό που είπες: 15/18. Επίσης στη Λιθουανία στο Key Data on Education in Europe 2012 γράφει για 14 ώρες και στο Key Data on Teachers and School Leaders γράφει για 18 ώρες. Δηλαδή αποδεικνύεται ότι και οι αγγλικές εκδόσεις έχουν αντικρουόμενα και προφανώς αναξιόπιστα στοιχεία...
Επίσης η Σκωτία δεν είναι κράτος αλλά τμήμα του Ηνωμένου
-
Έκανα τους υπολογισμούς από το Key Data on Education in Europe 2012 (αγγλική έκδοση) που θεωρούσες ότι είναι το σωστό. Εκεί γράφει για τη Γαλλία 14 ώρες. Αντίθετα στο Key Data on Teachers and School Leaders γράφει για τη Γαλλία αυτό που είπες: 15/18. Επίσης στη Λιθουανία στο Key Data on Education in Europe 2012 γράφει για 14 ώρες και στο Key Data on Teachers and School Leaders γράφει για 18 ώρες. Δηλαδή αποδεικνύεται ότι και οι αγγλικές εκδόσεις έχουν αντικρουόμενα και προφανώς αναξιόπιστα στοιχεία...
Επίσης η Σκωτία δεν είναι κράτος αλλά τμήμα του Ηνωμένου
-
Eύλογη απορία! ???
-
Ας δούμε ποιες χώρες έχουν τους μεγαλύτερους αριθμούς διδακτικών ωρών την εβδομάδα για τους καθηγητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση (και συνεπώς ανεβάζουν το μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης):
Ιρλανδία 22 ώρες
Πορτογαλία 22
Λετονία 21
Μάλτα 20
Μήπως οι δύο χώρες με το μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο καθηγητών στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξαν να είναι σε μνημόνιο και είχαν τέτοιο αυξημένο ωράριο και πριν από την κρίση;
Πηγή: Key Data on Teachers and School Leaders (2013):
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf
Ας δούμε ποιες χώρες έχουν τους μικρότερους αριθμούς διδακτικών ωρών την εβδομάδα για τους καθηγητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Πολωνία 14
Φινλανδία 12-18 (μέσος όρος 15)
Τι έχουν πετύχει οι παραπάνω χώρες στην εκπαίδευση;
Ας τις συγκρίνουμε με βάση το διαγωνισμό PISA 2009:
Μαθηματικά
Θέση Χώρα
-
Δηλαδή αν και η Φινλανδία και η Πολωνία έχουν τα μικρότερα διδακτικά ωράρια καθηγητών, έχουν σαφώς καλύτερα αποτελέσματα από τις χώρες με τα μεγαλύτερα διδακτικά ωράρια. Η Πολωνία έχει καλύτερα αποτελέσματα με 8 ώρες (των 60 λεπτών) την εβδομάδα λιγότερες από την Ιρλανδία και την Πορτογαλία! Η Φινλανδία δε, βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις στους διαγωνισμούς PISA αλλά και TIMSS (Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών) που έχει συμμετάσχει.
Άρα ουκ εν τω πολλώ το ευ!
Το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με το ελληνικό έχει περίπου 1.000.000 διαφορές. Εσύ απέδωσες την επιτυχία τους μόνο στο χαμηλό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
-
Το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με το ελληνικό έχει περίπου 1.000.000 διαφορές. Εσύ απέδωσες την επιτυχία τους μόνο στο χαμηλό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
-
Και να εμφυτεύσουμε αυτούσιο στην Ελλάδα το Φιλανδικό μοντέλο,
θα αποτύχει καθότι είναι άλλου είδους εκπαιδευτική πολιτική - εν προκειμένω κατώτερη έως ανύπαρκτη -
συν τοις άλλοις απουσιάζει μακρόπνοος στρατηγικός σχεδιασμός εκ μέρους των Κυβερνήσεων.
(Επίσης αποδεδειγμένο)..
Συγκρίσεις μεταξύ ανόμοιων πραγμάτων δεν μπορούν να σταθούν.
-
Και να εμφυτεύσουμε αυτούσιο στην Ελλάδα το Φιλανδικό μοντέλο,
θα αποτύχει καθότι είναι άλλου είδους εκπαιδευτική πολιτική - εν προκειμένω κατώτερη έως ανύπαρκτη -
συν τοις άλλοις απουσιάζει μακρόπνοος στρατηγικός σχεδιασμός εκ μέρους των Κυβερνήσεων.
(Επίσης αποδεδειγμένο)..
Μα αυτό που προτείνω είναι να αποκτήσουμε κι εμείς ως χώρα εκπαιδευτική πολιτική με μακρόπνοο σχεδιασμό εφαρμόζοντας το Φινλανδικό εκπαιδευτικό μοντέλο και στην Ελλάδα. Γιατί είσαι τόσο απαισιόδοξος και λες ότι θα αποτύχει; Δεν αξίζει να προσπαθήσουμε; Εσύ τι προτείνεις να κάνουμε; Να μείνουμε αδρανείς αποδεχόμενοι τη μοίρα μας;
Κατά τη γνώμη μου μόνο με μια ριζική αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την εφαρμογή ενός άλλου πετυχημένο μοντέλου, μπορούμε να αλλάξουμε τη σημερινή κατάσταση. Η Φινλανδία τόλμησε μια τέτοια αλλαγή τη δεκαετία του 1970. Επένδυσε στρατηγικά και σε βάθος χρόνου στην παιδεία και πέτυχε. Έτσι, στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση που είχε προκληθεί εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.
Ας τολμήσουμε κι εμείς να επενδύσουμε στην παιδεία και με αυτόν τον τρόπο να βάλουμε γερές βάσεις ώστε να μπορούμε να ξεπερνάμε ευκολότερα τις μελλοντικές κρίσεις.
-
Παιδιά ξέρετε την νομοθεσία για το ωράριο παραμονής μας στο σχολείο;
Ισχύει τελικά το 8-2;
-
Στο λύκειο που βρίσκομαι φέτος το ωράριο του ενός γυμναστή είναι 14 ώρες/ βδομάδα ενώ του 2ου είναι 17!! Πώς γίνεται αυτό; Νομιζα ότι το υποχρεωτικό ωράριο είναι 16 ώρες μίνιμουμ :o