Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Θετικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: killbill στις Ιανουαρίου 29, 2015, 11:32:52 am
-
Συνοψίζοντας, από το ΦΕΚ 162 26 Ιανουαρίου 2015 (http://tinyurl.com/o3vsrlw), έχουμε:
Α Λυκείου Άλγεβρα
Σύνολα
Πραγματικοί αριθμοί
Συναρτήσεις
Εξισώσεις - Ανισώσεις 2ου βαθμού
Συστήματα
Πιθανότητες
Τριγωνομετρία
Α Λυκείου Γεωμετρία
-
Ευχαριστούμε,μια ερώτηση στην Γ Λυκείου και στην
Γ Λυκείου, Μαθηματικά & στοιχεία ΣΤατιστικής Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών, Παιδαγωγικών σπουδών
που υπάρχει ο Διαφορικός Λογισμός;
περιλμβάνεται στον Ολοκληρωτικό λογισμό;
Δεν το είδα κάπου...
-
Ευχαριστούμε,μια ερώτηση στην Γ Λυκείου και στην Γ Λυκείου, Μαθηματικά & στοιχεία ΣΤατιστικής Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών, Παιδαγωγικών σπουδών
που υπάρχει ο Διαφορικός Λογισμός;
περιλμβάνεται στον Ολοκληρωτικό λογισμό;
Δεν το είδα κάπου...
Γ Λυκείου, Μαθηματικά & στοιχεία ΣΤατιστικής Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών, Παιδαγωγικών σπουδών
Όριο και συνέχεια
Παράγωγος
Μελέτη συνάρτησης
Ολοκληρωτικός λογισμός
Συνδυαστική
Πιθανότητες
Κατανομές
Στατιστική
Γραμμική συσχέτιση
Ειναι το 2ο και 3ο κεφαλαιο απο αυτα που αναφερω παραπανω
-
Αναφέρω εδώ συγκεντρωτικά τις αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια:
Καταρχήν δεν υπάρχουν μαθηματικά Γενικής Παιδείας!!! έχουν ενσωματωθεί στα μαθηματικά προσανατολισμού!
Α Λυκείου Άλγεβρα
Συστήματα (από την
-
Δηλαδή όποιος μαθητής επιλέξει Θεωρητικές σπουδές δεν θα διδαχθεί μαθηματικά;
εν προκειμένω τα μαθηματικά Γενικής Παιδείας που υπήρχαν παλαιότερα;
-
Ακριβως!
-
Ούτε οι μαθητές που θα έχουν κατεύθυνση τις επιστήμες υγείας (δηλ. μελλοντικοί γιατροί, κ.τ.λ.) θα κάνουν μαθηματικά στη Γ΄Λυκείου, όπως ήδη το γνώριζα από τον Αύγουστο του 2013, σύμφωνα με Σχέδιο Νόμου (πάνω στο οποίο φαίνεται ότι βασίστηκαν τα συγκεκριμένα που αναφέρετε).
Για του λόγου το αληθές δείτε εδώ: http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/Nomosxedio_YPAITH.pdf (http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/Nomosxedio_YPAITH.pdf) (σελ. 4-5 και 8-9)
(απ' το αντίστοιχο θέμα http://www.pde.gr/index.php?topic=12330.504 (http://www.pde.gr/index.php?topic=12330.504) post #11 της σελ. 37)
Ελπίζω να έχει γίνει η τροποποίηση, και οι υποψήφιοι φοιτητές του τομέα υγείας να διδαχθούν Μαθηματικά στη Γ΄Λυκείου.
-
Ούτε οι μαθητές που θα έχουν κατεύθυνση τις επιστήμες υγείας (δηλ. μελλοντικοί γιατροί, κ.τ.λ.) θα κάνουν μαθηματικά στη Γ΄Λυκείου, όπως ήδη το γνώριζα από τον Αύγουστο του 2013, σύμφωνα με Σχέδιο Νόμου (πάνω στο οποίο φαίνεται ότι βασίστηκαν τα συγκεκριμένα που αναφέρετε).
Για του λόγου το αληθές δείτε εδώ: http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/Nomosxedio_YPAITH.pdf (http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/Nomosxedio_YPAITH.pdf) (σελ. 4-5 και 8-9)
(απ' το αντίστοιχο θέμα http://www.pde.gr/index.php?topic=12330.504 (http://www.pde.gr/index.php?topic=12330.504) post #11 της σελ. 37)
Ελπίζω να έχει γίνει η τροποποίηση, και οι υποψήφιοι φοιτητές του τομέα υγείας να διδαχθούν Μαθηματικά στη Γ΄Λυκείου.
Αυτη τη στιγμη στο νεο Λυκειο οσοι ειναι θεωρητικη δεν κανουν ουτε μια ωρα μαθημα θετικων επιστημων στη Γ Λυκειου και ενας που θα παει για Ιατρικη ή παραιατρικα επαγγελματα δε θα διδαχθει ουτε μια ωρα την εβδομαδα μαθηματικα!!!
-
Ειναι το 2ο και 3ο κεφαλαιο απο αυτα που αναφερω παραπανω
Ευχαριστώ για τη διευκρίνηση.
Περιορισμένα αυτά που διδάσκονται... :-\
Δεν νομίζω να είναι η ιδέα μου... :-\
-
Ακριβως!
Συγχωρήστε μου το ύφος,αλλά αυτό δεν είναι πρόγραμμα σπουδών...! ???
Είναι αίσχος...!
Περιορίζουν πάλι τις γνώσεις στα Μαθηματικά-όχι πως δεν το κάνουν σε άλλα μαθήματα π.χ. Φυσική.
Μήπως γνωρίζει κανείς αν υπήρξε προηγούμενη έκθεση από τον ΟΟΑΣΑ ή άλλους οργανισμούς προς αυτή τη κατεύθυνση(απομείωση της ύλης);
Δεν μπορούμε να τα αφήνουμε όλα για το Πανεπιστήμιο...!!! ???
-
Αυτη τη στιγμη στο νεο Λυκειο οσοι ειναι θεωρητικη δεν κανουν ουτε μια ωρα μαθημα θετικων επιστημων στη Γ Λυκειου και ενας που θα παει για Ιατρικη ή παραιατρικα επαγγελματα δε θα διδαχθει ουτε μια ωρα την εβδομαδα μαθηματικα!!!
κάποιες παρατηρήσεις επ'αυτού:
1. ουσιαστικά επανερχόμαστε στο σύστημα των Δεσμών, όπου ένας μαθητής της 3ης τότε δέσμης (θεωρητική σήμερα) και της 2ης δέσμης (επιστήμες υγείας στο νέο πρόγραμμα σπουδών) ΔΕΝ διδάσκονταν καθόλου μαθηματικά.
2. η προσωπική μου γνώμη από την πείρα στα σχολεία, ειδικά για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ήταν παντελώς αδιάφορα και άχρηστα (για τους μαθητές). Δεν ξέρω αν εσείς είχατε μαθητές της θεωρητικής με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά. Αλλά και να είχατε, πόσοι ήταν αυτοί; Επίσης για τον καθηγητή μαθηματικών οι ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών σε τμήματα θεωρητικής ήταν εφιάλτης. Δίδασκες σε ανύπαρκτο κοινό.
Γιατί ένας μαθητής που θέλει να γίνει φιλόλογος να διδάσκεται διαφορικό λογισμό; Για να βγάζουμε ώρες οι μαθηματικοί;
Τονίζω αυτά από την προσωπική μου εμπειρία ως καθηγητής.
Για μένα καλώς ένας μαθητής της θεωρητικής δεν θα διδαχθεί καθόλου μαθηματικά στην Γ τάξη.
3. πάμε τώρα στον τομέα επιστημών υγείας. Όπως ήδη ανέφερα, και παλιά με τις δέσμες (2η δέσμη) δεν διδάσκονταν μαθηματικά. Πέρα από αυτό (για το αν είναι σωστό ή όχι) συγκρίνοντας με το τι ίσχυε μέχρι σήμερα, παρατηρούμε ότι η στατιστική (τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ) έχει μεταφερθεί στην Άλγεβρα
-
κάποιες παρατηρήσεις επ'αυτού:
1. ουσιαστικά επανερχόμαστε στο σύστημα των Δεσμών, όπου ένας μαθητής της 3ης τότε δέσμης (θεωρητική σήμερα) και της 2ης δέσμης (επιστήμες υγείας στο νέο πρόγραμμα σπουδών) ΔΕΝ διδάσκονταν καθόλου μαθηματικά.
2. η προσωπική μου γνώμη από την πείρα στα σχολεία, ειδικά για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ήταν παντελώς αδιάφορα και άχρηστα (για τους μαθητές). Δεν ξέρω αν εσείς είχατε μαθητές της θεωρητικής με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά. Αλλά και να είχατε, πόσοι ήταν αυτοί; Επίσης για τον καθηγητή μαθηματικών οι ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών σε τμήματα θεωρητικής ήταν εφιάλτης. Δίδασκες σε ανύπαρκτο κοινό.
Γιατί ένας μαθητής που θέλει να γίνει φιλόλογος να διδάσκεται διαφορικό λογισμό; Για να βγάζουμε ώρες οι μαθηματικοί;
Τονίζω αυτά από την προσωπική μου εμπειρία ως καθηγητής.
Για μένα καλώς ένας μαθητής της θεωρητικής δεν θα διδαχθεί καθόλου μαθηματικά στην Γ τάξη.
3. πάμε τώρα στον τομέα επιστημών υγείας. Όπως ήδη ανέφερα, και παλιά με τις δέσμες (2η δέσμη) δεν διδάσκονταν μαθηματικά. Πέρα από αυτό (για το αν είναι σωστό ή όχι) συγκρίνοντας με το τι ίσχυε μέχρι σήμερα, παρατηρούμε ότι η στατιστική (τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ) έχει μεταφερθεί στην Άλγεβρα
-
Επισης μιας και αναφερω τα παιδια της θεωρητικης θεωρω πως το πιο καλο μαθημα θετικων επιστημων για τη Γ λυκειου θα ηταν οι αρχες φυσικων επιστημων που ειναι για παιδαγωγικα (οχι 6 ωρες φυσικα!), απο τη στιγμη που δεν εχουν σκοπο να βαλουν καποιο μαθημα ειδικοτητας θετικων επιστημων. Το λεω για να δουν και λιγο αυτα τα μαθηματα οχι μονο με τυπους και πολυπλοκες μαθηματικες σχεσεις! Και να παρουν μια εικονα απο φυσικη,χημεια, βιολογια, γεωλογια διαφορετικη. Θεωρω οτι δεν ειναι δυνατον σε μια ταξη να υπαρχουν μονο μαθηματα γενικης παιδειας θεωρητικων επιστημων και καθολου μαθηματα θετικων επιστημων. Οπως φυσικα λαθος θα ηταν και το αντιθετο.
-
Διαφωνω αρκετα απο την προσεγγιση που κανεις , αλλα ειναι σεβαστη η γνωμη σου. Απλα εχω την απορια, αν δωσουνε δικαιωμα στα παιδια της θεωρητικης να πηγαινουν σε σχολες με μαθηματικα μεσα (π.χ. οικονομικες σχολες) και τοτε θα θεωρεις πως δε θα ειναι αναγκαιο να διδαχθουν καποια μαθηματικα κατευθυνσης στη Γ Λυκειου (οχι ντε και καλα 8 ωρες) και πως θα ειναι καλυμενοι με την αλγεβρα της Α και
-
killbill δεν έχεις ιδέα από έρευνα, γι'αυτό τα λες αυτά.
Δες ένα (οποιοδήποτε!) επιστημονικό άρθρο π.χ. στην Ψυχολογία και θα καταλάβεις αν και πόσο χρειάζεται η στατιστική και οι πιθανότητες. Και σιγά τη Στατιστική που τους μάθαινε πια... Πώς βγαίνει ο μέσος όρος της βαθμολογίας τους, τι δείχνει ένα κυκλικό διάγραμμα (για να μη σε ξεγελάν τα κανάλια με λάθος ποσοστά και αναντιστοιχία στην πίτα) και τι πιθανότητα έχω να φέρω ντόρτια...
-
Η προσωπική μου γνώμη για το νέο σύστημα, όσον αφορά τα Μαθηματικά, είναι γενικά θετική. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν χρειάζονται βελτιώσεις.
Αναφέρω κάποια θετικά σημεία που τουλάχιστον διακρίνω εγώ:
--Κάποιος που θέλει να γίνει φιλόλογος δεν είναι πλεον αναγκασμένος να φορτωθεί με Μαθηματικά και διαφορικό λογισμό κλπ. Το είπα με όποιο πιο απλό τρόπο μπορούσα!!
--Η Στατιστική και οι Πιθανότητες, (έννοιες που κάθε άνθρωπος στον πλανήτη πρέπει να γνωρίζει στοιχειωδώς), πολύ σωστά έχουν μπει στις Α και
-
killbill δεν έχεις ιδέα από έρευνα, γι'αυτό τα λες αυτά.
Δες ένα (οποιοδήποτε!) επιστημονικό άρθρο π.χ. στην Ψυχολογία και θα καταλάβεις αν και πόσο χρειάζεται η στατιστική και οι πιθανότητες. Και σιγά τη Στατιστική που τους μάθαινε πια... Πώς βγαίνει ο μέσος όρος της βαθμολογίας τους, τι δείχνει ένα κυκλικό διάγραμμα (για να μη σε ξεγελάν τα κανάλια με λάθος ποσοστά και αναντιστοιχία στην πίτα) και τι πιθανότητα έχω να φέρω ντόρτια...
Siobaras, μάλλον δεν διάβασες προσεκτικά όσα έγραψα. Δεν είπα ότι είναι άχρηστα. ίσα ίσα είπα ότι επιτέλους η στατιστική θα διδάσκεται στην
-
Δες ένα (οποιοδήποτε!) επιστημονικό άρθρο π.χ. στην Ψυχολογία και θα καταλάβεις αν και πόσο χρειάζεται η στατιστική και οι πιθανότητες. Και σιγά τη Στατιστική που τους μάθαινε πια... Πώς βγαίνει ο μέσος όρος της βαθμολογίας τους, τι δείχνει ένα κυκλικό διάγραμμα (για να μη σε ξεγελάν τα κανάλια με λάθος ποσοστά και αναντιστοιχία στην πίτα) και τι πιθανότητα έχω να φέρω ντόρτια...
Η Στατιστική είναι απαραίτητη στις σπουδές αρκετών θεωρητικών σχολών. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών "Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός" του τμήματος Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ οι υποψήφιοι μεταπτυχιακοί φοιτητές καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε δύο μαθήματα, το ένα από τα οποία είναι: "Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες και Στοιχεία Στατιστικής".
-
Φυσικά και είναι χρήσιμη και εφαρμόσιμη η Στατιστική σε πολλούς τομείς και οχι μόνο θετικών επιστημών, αλλά παντού.
Εδώ συζητάμε όμως κατά πόσο αυτή πρέπει να διδάσκεται στην Γ τάξη σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ανεξαρτήτου προσανατολισμού.
Κατά την άποψή μου και από την εμπειρία που έχω αποκομίσει διδάσκοντας μέχρι τώρα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας στην Γ τάξη, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι άσκοπη η διδασκαλία της στους μαθητές Γ τάξης θεωρητικής. Όταν λέω άσκοπη και άχρηστη δεν εννοώ ότι δεν χρειάζεται για αυτούς που θα ακολουθήσουν θεωρητικές σπουδές (όπως ίσως παρανόησε ο Siobaras παραπάνω), αλλά άχρηστη όσον αφορά στο να ενδιαφερθεί ο μαθητής για αυτήν στην Γ τάξη.
Όταν ο μαθητής έχει να διαβάσει Αρχαία Κατεύθυνσης, Λατινικά κατεύθυνσης, Ιστορία Κατεύθυνσης, Λογοτεχνία Κατεύθυνσης, και Νελοελληνική Γλώσσα, ε μην απαιτείς να ενδιαφερθεί για τη Στατιστική και την κανονική κατανομή σε αυτή τη φάση της ζωής του!!! αυτό και μόνο αυτό είπα. Πουθενά δεν ανέφερα ότι η Στατιστική είναι άχρηστη για τις θεωρητικές σπουδές.
Τόνισα δε παραπάνω, ότι θεωρώ πολύ θετικό το ότι μεταφέρθηκε η Στατιστική στην
-
κάποιες παρατηρήσεις επ'αυτού:
1. ουσιαστικά επανερχόμαστε στο σύστημα των Δεσμών, όπου ένας μαθητής της 3ης τότε δέσμης (θεωρητική σήμερα) και της 2ης δέσμης (επιστήμες υγείας στο νέο πρόγραμμα σπουδών) ΔΕΝ διδάσκονταν καθόλου μαθηματικά.
2. η προσωπική μου γνώμη από την πείρα στα σχολεία, ειδικά για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ήταν παντελώς αδιάφορα και άχρηστα (για τους μαθητές). Δεν ξέρω αν εσείς είχατε μαθητές της θεωρητικής με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά. Αλλά και να είχατε, πόσοι ήταν αυτοί; Επίσης για τον καθηγητή μαθηματικών οι ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών σε τμήματα θεωρητικής ήταν εφιάλτης. Δίδασκες σε ανύπαρκτο κοινό.
Γιατί ένας μαθητής που θέλει να γίνει φιλόλογος να διδάσκεται διαφορικό λογισμό; Για να βγάζουμε ώρες οι μαθηματικοί;
Τονίζω αυτά από την προσωπική μου εμπειρία ως καθηγητής.
Για μένα καλώς ένας μαθητής της θεωρητικής δεν θα διδαχθεί καθόλου μαθηματικά στην Γ τάξη.
3. πάμε τώρα στον τομέα επιστημών υγείας. Όπως ήδη ανέφερα, και παλιά με τις δέσμες (2η δέσμη) δεν διδάσκονταν μαθηματικά. Πέρα από αυτό (για το αν είναι σωστό ή όχι) συγκρίνοντας με το τι ίσχυε μέχρι σήμερα, παρατηρούμε ότι η στατιστική (τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ) έχει μεταφερθεί στην Άλγεβρα
-
Έχεις δίκιο, δεν θυμόμουν καλά. Όντως η 2η δέσμη είχε μαθηματικά αλλά όχι σε Πανελλαδικό επίπεδο. Δεν θυμάμαι όμως, αυτά τα μαθηματικά δεν ήταν της 2ης Δέσμης αλλά ούτε και κορμού (δεν τα έκαναν όλοι δηλαδή). Τι ήταν τότε;
Ευχαριστούμε και για τις παραθέσεις των συνδέσμων!!
Πάντως η πρόταση για το νέο λύκειο είναι όπως και να το κάνουμε ένα είδος επιστροφής στις δέσμες. Δεν το λέω εγώ, το έγραψαν και όλες οι εφημερίδες. Με τη λογική ότι επιστρέφουμε στα 4 μαθήματα και ότι κάποιος της θεωρητικής δεν θα κάνει μαθηματικά στην Γ τάξη, κάτι που το θεωρώ σωστό. Όχι ότι είναι άχρηστα για τις θεωρητικές σπουδές, αλλά όπως έγραψα και παραπάνω δεν μπορείς να τον φορτώσεις με μαθηματικά σε αυτή την φάση που έχει άλλα στο μυαλό του.
Ωραία τα περι της μαθηματικής επιστήμης, αλλά κάπου πρέπει να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και να δούμε αν δούλεψε το να κάνουν μαθηματικά ΓΠ και διαφορικό λογισμό όλοι, ακόμα και όσοι πάνε για φιλόλογοι. Αν δούλεψε τότε ναι να τα διατηρήσουμε. Αλλά νομίζω ότι ήταν σκέτη αποτυχία. Τότε τι το κουράζουμε; μην δεν μάθουν οι ψυχολόγοι στατιστική για να την εφαρμόζουν στην έρευνά τους; ας την μάθουν στο πανεπιστήμιο. Και εγώ που είμαι μαθηματικός στο πανεπιστήμιο έμαθα πιθανότητες και στατιστική! Μην τα μάθουν όλα στο Λύκειο. Ας μάθουν και κάτι στο πανεπιστήμιο.
Είμαι πάντως αντίθετος στην λογική "περισσότερες ώρες μαθηματικών ,περισσότερη ύλη". 4 θέματα θα μπουν στο τέλος. Τι θα πρωτοεξεταστεί; Θυμάμαι στην 1η δέσμη υπήρχαν χρονιές που δεν έμπαινε απολύτως τίποτα από αλγεβρικές δομές για παράδειγμα. Εκτός αν οι εξετάσεις γίνουν όπως στον ΑΣΕΠ, δηλαδή να σου δώσει 50 θέματα σχετικής γρήγορης επίλυσης, ώστε να καλύπτεται όλη η ύλη.
Θυμάσαι στην 1η Δέσμη, εποχή 1990-1992, πόσες ώρες ήταν τα μαθηματικά την εβδομάδα; νομίζω 10 ώρες; 5 ανάλυση, 3 άλγεβρα 2 αναλυτική γεωμετρία;
-
Έχεις δίκιο, δεν θυμόμουν καλά. Όντως η 2η δέσμη είχε μαθηματικά αλλά όχι σε Πανελλαδικό επίπεδο. Δεν θυμάμαι όμως, αυτά τα μαθηματικά δεν ήταν της 2ης Δέσμης αλλά ούτε και κορμού (δεν τα έκαναν όλοι δηλαδή). Τι ήταν τότε;
Ευχαριστούμε και για τις παραθέσεις των συνδέσμων!!
Πάντως η πρόταση για το νέο λύκειο είναι όπως και να το κάνουμε ένα είδος επιστροφής στις δέσμες. Δεν το λέω εγώ, το έγραψαν και όλες οι εφημερίδες. Με τη λογική ότι επιστρέφουμε στα 4 μαθήματα και ότι κάποιος της θεωρητικής δεν θα κάνει μαθηματικά στην Γ τάξη, κάτι που το θεωρώ σωστό. Όχι ότι είναι άχρηστα για τις θεωρητικές σπουδές, αλλά όπως έγραψα και παραπάνω δεν μπορείς να τον φορτώσεις με μαθηματικά σε αυτή την φάση που έχει άλλα στο μυαλό του.
Ωραία τα περι της μαθηματικής επιστήμης, αλλά κάπου πρέπει να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και να δούμε αν δούλεψε το να κάνουν μαθηματικά ΓΠ και διαφορικό λογισμό όλοι, ακόμα και όσοι πάνε για φιλόλογοι. Αν δούλεψε τότε ναι να τα διατηρήσουμε. Αλλά νομίζω ότι ήταν σκέτη αποτυχία. Τότε τι το κουράζουμε; μην δεν μάθουν οι ψυχολόγοι στατιστική για να την εφαρμόζουν στην έρευνά τους; ας την μάθουν στο πανεπιστήμιο. Και εγώ που είμαι μαθηματικός στο πανεπιστήμιο έμαθα πιθανότητες και στατιστική! Μην τα μάθουν όλα στο Λύκειο. Ας μάθουν και κάτι στο πανεπιστήμιο.
Είμαι πάντως αντίθετος στην λογική "περισσότερες ώρες μαθηματικών ,περισσότερη ύλη". 4 θέματα θα μπουν στο τέλος. Τι θα πρωτοεξεταστεί; Θυμάμαι στην 1η δέσμη υπήρχαν χρονιές που δεν έμπαινε απολύτως τίποτα από αλγεβρικές δομές για παράδειγμα. Εκτός αν οι εξετάσεις γίνουν όπως στον ΑΣΕΠ, δηλαδή να σου δώσει 50 θέματα σχετικής γρήγορης επίλυσης, ώστε να καλύπτεται όλη η ύλη.
Θυμάσαι στην 1η Δέσμη, εποχή 1990-1992, πόσες ώρες ήταν τα μαθηματικά την εβδομάδα; νομίζω 10 ώρες; 5 ανάλυση, 3 άλγεβρα 2 αναλυτική γεωμετρία;
Παρακαλώ για τα λινκ,
έχω φίλους-συμμαθητές γιατρούς και το θυμάμαι χαρακτηριστικά,έκαναν μαθηματικά 4ώρες/εβδομάδα,δεν το έδωσαν πανελλαδικές αλλά ενδοσχολικά.Πρέπει να ήταν επιπλέον μάθημα στην Δέσμη σύμφωνα με το ΦΕΚ.στον κορμό μου έλεγαν.
Είχε αναφερθεί και παλαιότερα ότι διδάσκονταν μαθηματικά στην 2η Δέσμη στο φόρουμ από άλλους συναδέλφους.
Για τα θέματα (http://www.e-kimolia.gr/html/math-desmes.html) έχεις δίκιο,οι αλγεβρικές δομές ήταν σπάνιο θέμα.Είχαν πέσει 1988,το δε 1989 και τα επόμενα χρόνια μόνο Διανυσματικοί χώροι.
- Θέματα Εξετάσεων Α΄ Δέσμης : 1983-2001 (http://blogs.sch.gr/gkaraferis/files/2012/08/%CE%91%CE%84%CE%94%CE%95%CE%A3%CE%9C%CE%97_%CE%98%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-%CE%95%CE%9E%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%95%CE%A9%CE%9D.pdf)
- Θέματα Εξετάσεων Δ΄ Δέσμης : 1983-2001 (http://blogs.sch.gr/gkaraferis/files/2012/08/%CE%94%CE%84%CE%94%CE%95%CE%A3%CE%9C%CE%97_%CE%98%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-%CE%95%CE%9E%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%A3%CE%95%CE%A9%CE%9D.pdf)
- Λύσεις των θεμάτων της ανάλυσης εδώ (http://www.scribd.com/doc/236044628/129-1983-2003-121203135258-phpapp01)
Αυτά μέχρι το 1992 γιατί έπειτα υπήρξε νέο βιβλίο Άλγεβρας που δεν περιελάμβανε Αλγεβρικές Δομές.
Δεν μπορώ να γνωρίζω τους λόγους που δεν έπεσαν πολλές φορές Αλγεβρικές Δομές,ίσως λόγω της δυσκολίας τους.
Αλλά η ύλη ήταν εκτεταμένη και υπήρχε η δυνατότητα άλλων επιλογών.
Τα πρώτα χρόνια τα συστήματα και οι ακολουθίες είχαν την τιμητική τους,τα επόμενα χρόνια και από το 1988 που εισήχθησαν και τα ολοκληρώματα,ολοκλήρωμα υπήρχε σχεδόν σε κάθε χρονιά.
Συμφωνώ ως προς την ρήση που αναφέρεις για την ύλη και τα θέματα.
Μπορεί η μεγαλύτερη ύλη να σου δίνει μεγαλύτερες επιλογές,αλλά αυτό στην πράξη μπορεί να μην συμβαίνει.
για παράδειγμα οι Δέσμες,οι αλγεβρικές δομές και οι διανυσματικοί χώροι έπεσαν λιγότερες φορές,σε σχέση με την αναλυτική γεωμετρία τους μιγαδικούς,την ανάλυση και τους πίνακες.
Για το 1990-1992 δεν έχω πρόχειρα προγράμματα σπουδών,αλλά θα το ψάξω και θα το ποστάρω μόλις βρω κάτι.
Πάντως αυτό που μου άρεσε στα Μαθηματικά της τότε 1ης Δέσμης (και του γενικού λυκείου γενικότερα) είναι η αυστηρή θεμελίωση των μαθηματικών εννοιών.Μου λείπει από το 1999 και το τότε νέο λύκειο ως τώρα. :(
Για ένα πλήρη ευρετήριο θεμάτων εξετάσεων εδώ (http://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=46&t=37654)
-
Ας μη βιαστούμε να αρχίσουμε διάβασμα για τη νέα ύλη... Ίσως να μην αλλάξει τίποτα τελικά.
"Όσον αφορά τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που ανακοινώθηκαν λίγες μέρες πριν τις εκλογές και τα οποία χαρακτηρίζονται εξοντωτικά, αυτά όπως αποκάλυψε το news.gr θα «παγώσουν». Το Υπουργείο θα προχωρήσει στον επανασχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων. Τα χρονικά περιθώρια βέβαια μέχρι την έναρξη του νέου σχολικού έτους στενεύουν οπότε τα βιβλία πιθανόν να μην αλλάξουν.
Ο κ. Κουράκης προανήγγειλε τη μείωση της ύλης για χάρη της εμβάθυνσης ενώ δήλωσε ότι «οι όποιες αλλαγές στην ύλη δεν θα συνεπάγονται αναγκαστικά την αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων της επόμενης χρονιάς, καθότι δεν προλαβαίνουμε»".
http://www.ipaideia.gr/ta-sxolika-vivlia-kai-oi-paneladikes-tou-2016.htm
-
πάντως και σε άλλους κλάδους έχει ξεσπάσει θόρυβος. Διάβασα ότι και στη Φυσική και στα Αρχαία, έχουν μπει ενότητες από πανεπιστημιακή ύλη όπου υπάρχει το ενδεχόμενο οι καθηγητές να μην τα έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο και έτσι να χρειάζονται επιμόρφωση προκειμένου να τα διδάξουν!!
Αλλά και στη δική μας ύλη, εντάξει η συνδυαστική, η γραμμική συσχέτιση, η παλινδρόμηση, οι κατανομές αφού αυτά υπήρχαν ήδη στα σχολικά βιβλία, απλά ήταν εκτός διδακτέας ύλης. Η ενότητα όμως στην ανάλυση περι όγκων στερεών εκ περιστροφής είναι εξωφρενική! όχι μόνο πουθενά δεν υπήρχε στα σχολικά βιβλία μέχρι τώρα, αλλά ούτε για ΑΣΕΠ δεν υπήρχε αυτό το κομμάτι! που το ανακάλυψαν;
Ο υπουργός παιδείας ήταν φιλοξενούμενος το πρωί στο ΣΚΑΙ στην εκπομπή Τώρα. Δεν την παρακολούθησα από την αρχή. Ίσως να είπε κάτι για το θέμα του Νέου Λυκείου. Θα δω την εκπομπή από το site της εκπομπής
-
πάντως και σε άλλους κλάδους έχει ξεσπάσει θόρυβος. Διάβασα ότι και στη Φυσική και στα Αρχαία, έχουν μπει ενότητες από πανεπιστημιακή ύλη όπου υπάρχει το ενδεχόμενο οι καθηγητές να μην τα έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο και έτσι να χρειάζονται επιμόρφωση προκειμένου να τα διδάξουν!!
Στη Φυσική, αυτό που προστέθηκε στη Γ λυκείου (αρχές κβαντικής και ατομικής φυσικής, συν κάποια στοιχεία από πυρηνική φυσική και αστροφυσική) έχουν διδαχθεί - έστω και τυπικά - όλοι οι φυσικοί (με εξαίρεση τους ΠΕ04.01 που προέρχονται από το ΣΕΜΦΕ, αλλά αυτοί δεν είναι φυσικοί έτσι κι αλλιώς...), οπότε τυπικά δεν θα υπήρχε ζήτημα επιμόρφωσης (μεταξύ μας, κάποιοι χρειάζονται επιμόρφωση για να διδάξουν ακόμα και μηχανική, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία..). Το παράλογο είναι να μπαίνουν τα παραπάνω σε πρόγραμμα σπουδών στη Γ λυκείου! Εδώ δεν μαθαίνουν καλά τα βασικά, που υπάρχουν τόσα χρόνια στο τωρινό πρόγραμμα σπουδών, να τους βάζουν άλλα, που δεν είναι απαραίτητα ως βασική γνώση φυσικής, και τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα διδαχθούν σε αντίστοιχες σχολές!
Καμία αλλαγή δεν πρέπει να γίνει ούτε του χρόνου, μέχρι να καθοριστεί με ηρεμία τι χρειάζεται και τι όχι στο σχολείο.
Στα μαθηματικά, ήθελα να ήξερα ποιο αστέρι πρότεινε π.χ. την απομάκρυνση των μιγαδικών από την ύλη; Κάποιος με παιδικά τραύματα με τους μιγαδικούς να υποθέσω.. ::)
-
Landau θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά την απομάκρυνση των Μιγαδικών, κάτι που με βρίσκει σύμφωνο.
Θεωρώ τους μιγαδικούς ένα άσχετο και ξεκάρφωτο κεφάλαιο και , ας μου επιτραπεί η έκφραση , ένα άχρηστο κομμάτι της ύλης. Καλύτερα να διδάσκεται μόνο στο πανεπιστήμιο. Θεωρώ δε την συνδιαστική ή τις κατανομές πολύ πιο χρήσιμο και εφαρμόσιμο στην καθημερινή ζωή των μαθητών , με επεκτάσεις και εφαρμογές και σε άλλα αντικείμενα. Οι μιγαδικοί είναι κάτι το εξειδικευμένο που μόνο στο πανεπιστήμιο θα δουν κάποια εφαρμογή τους και πάλι κυρίως μόνο όσοι ασχοληθούν με Τηλεπικοινωνίες και ανάλυση σημάτων και συστημάτων.
Δεν θεωρώ τους Μιγαδικούς κάτι που απαραίτητα πρέπει να ξέρει ένας μαθητής Λυκείου.
Αν από την ποσότητα των μαθηματικών πρέπει να αφαιρεθεί κάτι αυτο πρέπει να είναι οι Μιγαδικοί.
Κάποτε στις Δέσμες υπήρχαν Αλγεβρικες δομές. Αυτό και αν είναι τραβηγμένο. Πρέπει ένας μαθητής 17 χρονών να ξέρει και Αλγεβρικές δομές; Οχι. Ας είναι αντικείμενο στο πανεπιστήμιο αυτό. Ευτυχώς τις αφαιρέσανε.
Εγώ άλλο θα πω: "Ποιο αστέρι πρότεινε να μπει ο υπολογισμός όγκου στερεών εκ περιστροφής"? !! :)
Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη...
-
killbill θα συμφωνήσω εν μέρει μαζί σου όσον αφορά τους μιγαδικούς (να τονίσω εδώ ότι ειδικά στη φυσική είναι υπεραπαραίτητοι.. σε παν/κο επίπεδο πάντα), αν και επιμένω ότι έτσι μερικώς (ουσιαστικά εισαγωγή στους μιγαδικούς) όπως διδάσκονται μέχρι σήμερα στη Γ λυκείου, δεν επιβαρύνουν την ύλη, και είναι χρήσιμο να κατανοήσουν οι μαθητές αυτήν την έννοια. Από την άλλη, τώρα που θύμησες περί όγκου εκ περιστροφής, όντως είναι άσκοπο να εισαχθεί, αν και.. κάποιες εφαρμογές των ολοκληρωμάτων δεν είναι κακό να υπάρχουν, για να είναι και κατανοητό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Συνδυαστική, πιθανότητες και κατανομές θα πρέπει να διδάσκονται από την Α λυκείου μέχρι και
-
Στη Φυσική, αυτό που προστέθηκε στη Γ λυκείου (αρχές κβαντικής και ατομικής φυσικής, συν κάποια στοιχεία από πυρηνική φυσική και αστροφυσική) έχουν διδαχθεί - έστω και τυπικά - όλοι οι φυσικοί (με εξαίρεση τους ΠΕ04.01 που προέρχονται από το ΣΕΜΦΕ, αλλά αυτοί δεν είναι φυσικοί έτσι κι αλλιώς...), οπότε τυπικά δεν θα υπήρχε ζήτημα επιμόρφωσης (μεταξύ μας, κάποιοι χρειάζονται επιμόρφωση για να διδάξουν ακόμα και μηχανική, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία..). Το παράλογο είναι να μπαίνουν τα παραπάνω σε πρόγραμμα σπουδών στη Γ λυκείου! Εδώ δεν μαθαίνουν καλά τα βασικά, που υπάρχουν τόσα χρόνια στο τωρινό πρόγραμμα σπουδών, να τους βάζουν άλλα, που δεν είναι απαραίτητα ως βασική γνώση φυσικής, και τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα διδαχθούν σε αντίστοιχες σχολές!
Καμία αλλαγή δεν πρέπει να γίνει ούτε του χρόνου, μέχρι να καθοριστεί με ηρεμία τι χρειάζεται και τι όχι στο σχολείο.
Στα μαθηματικά, ήθελα να ήξερα ποιο αστέρι πρότεινε π.χ. την απομάκρυνση των μιγαδικών από την ύλη; Κάποιος με παιδικά τραύματα με τους μιγαδικούς να υποθέσω.. ::)
Συμφωνώ απόλυτα για τους μιγαδικούς.Δεν επιβάρυναν την ύλη,ήδη είχαν πολύ μικρή ύλη(ακόμη και σε σχέση με τις δέσμες)
π.χ. η λύση της Z^n=a ήταν εκτός ύλης,σχεδόν πάντοτε στο ενιαίο λύκειο.
Αναρωτιέμαι αν πίστευαν ότι οι μιγαδικοί εκλεισαν τον κύκλο τους μετά από τόσα χρόνια-σίγουρα από το 1982-1983,για παλαιότερα δεν θυμάμαι.
@ Killbill
πάντως και σε άλλους κλάδους έχει ξεσπάσει θόρυβος. Διάβασα ότι και στη Φυσική και στα Αρχαία, έχουν μπει ενότητες από πανεπιστημιακή ύλη όπου υπάρχει το ενδεχόμενο οι καθηγητές να μην τα έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο και έτσι να χρειάζονται επιμόρφωση προκειμένου να τα διδάξουν!!
Δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενα να μην τα έχουμε διδαχθεί σε Πανεπιστημιακό επίπεδο,τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Φυσικής τα κάλυπταν στον κορμό από όσο γνωριζω (ως Φυσικός) από αρχές δεκαετίας 1980.
Τα νεώτερα προγράμματα (τα παρακολουθώ) τα καλύπτουν επίσης στον κορμό.
Δείτε τους οδηγούς σπουδών:2001-2002 (https://copy.com/KSIFIyxdpKIEKwUO),2008-2009 (https://copy.com/nG2Mgtfp9D0bJcYh),2013_2014 (https://copy.com/6NXlF8su4HLOMLsM)
Από όσο γνωρίζω και στα υπόλοιπα τμήματα Φυσικής αυτό ισχύει
Να μην έχεις λοιπόν διδαχθει ΑΤΟΜΙΚΗ-ΜΟΡΙΑΚΗ ΦΥΣΙΚΗ και ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ το θεωρώ απίθανο!
Αν χρειάζεται τώρα κάποια υπενθύμιση σε κάποια αντικείμενα,αυτό είναι διαφορετικό από το να μην το έχει διδαχθεί...
Τα δε βιβλία που διδάσκονται (στον κορμό πάντοτε) φαίνονται στον ευδοξο.Πρόγραμμα σπουδών 2010-2011 (https://service.eudoxus.gr/public/departments/courses/2068/2010)
Beiser στην Ατομική και
-
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. εξετάζει το ενδεχόμενο να αποσύρει τα νέα αναλυτικά προγράμματα ώστε να δοθεί ο χρόνος να καταρτιστούν σωστά και με βάση τις αλλαγές που θα γίνουν στο Λύκειο. Αλώστε, το πιθανότερο είναι ότι θα αναγκαστεί να καταφύγει σε αυτή τη λύση αφού σύμφωνα με το ΙΕΠ
…έπεται διεθνής διαγωνισμός για τη συγγραφή όλων των βιβλίων και των τριών τάξεων του Γενικού Λυκείου, ο οποίος απαιτεί τουλάχιστον οκτώ (08) μήνες για την ολοκλήρωσή του, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος συγγραφής από εξωτερικούς αναδόχους. Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τα βιβλία αυτά πρέπει να παραδοθούν στο Ι.Ε.Π., να αξιολογηθούν και στη συνέχεια να εγκριθούν και να αποπληρωθούν το αργότερο μέχρι τις 31-12-2015.
πηγή: http://360pedia.gr/analytika-programata-lykeio/ (http://πηγή: http://360pedia.gr/analytika-programata-lykeio/)
-
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. εξετάζει το ενδεχόμενο να αποσύρει τα νέα αναλυτικά προγράμματα ώστε να δοθεί ο χρόνος να καταρτιστούν σωστά και με βάση τις αλλαγές που θα γίνουν στο Λύκειο. Αλώστε, το πιθανότερο είναι ότι θα αναγκαστεί να καταφύγει σε αυτή τη λύση αφού σύμφωνα με το ΙΕΠ
…έπεται διεθνής διαγωνισμός για τη συγγραφή όλων των βιβλίων και των τριών τάξεων του Γενικού Λυκείου, ο οποίος απαιτεί τουλάχιστον οκτώ (08) μήνες για την ολοκλήρωσή του, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος συγγραφής από εξωτερικούς αναδόχους. Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τα βιβλία αυτά πρέπει να παραδοθούν στο Ι.Ε.Π., να αξιολογηθούν και στη συνέχεια να εγκριθούν και να αποπληρωθούν το αργότερο μέχρι τις 31-12-2015.
πηγή: http://360pedia.gr/analytika-programata-lykeio/ (http://πηγή: http://360pedia.gr/analytika-programata-lykeio/)
Πάμε για άλλα σχέδια σε 1-2 χρόνια...;
-
Δημοσιογράφος:
Μιλήσατε για νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Μερικά έχουν προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες, όπως αυτά της Γ’ Λυκείου. Θα υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις; Τι θα γίνει με τους διαγωνισμούς που τρέχουν;
Κουράκης:
Εμείς σε αυτή τη φάση άμεσο στόχο έχουμε θέσει τα βιβλία της επόμενης σχολικής χρονιάς να φτάσουν απολύτως έγκαιρα στα σχολεία. Και θα πάμε υποχρεωτικά με τα βιβλία της φετινής Γ’ Λυκείου και στη σχολική χρονιά 2015-16, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Από κει και πέρα θα χρειαστεί να επανεξετάσουμε το σύνολο του αναλυτικού προγράμματος του Λυκείου. Αποβλέπουμε στη μείωση του όγκου των πληροφοριών για χάρη της εμβάθυνσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Εχουμε δηλαδή ένα διαφορετικό παράδειγμα στη στοχοθεσία μας, που θέλουμε να το μελετήσουμε με επιστημονική επάρκεια αλλά χωρίς προχειρότητες. Δεν θέλουμε να κάνουμε αυτό για το οποίο κατηγορούσαμε, δικαίως, όλες τις προηγούμενες ηγεσίες. Δηλαδή να φτιάξουμε αναλυτικά προγράμματα και βιβλία στο πόδι. Θα λειτουργήσουμε με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια και σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα. Θα δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο στον διάλογο και δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν.
Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/den-kanoyme-peiramata-me-toys-mathites (http://www.efsyn.gr/arthro/den-kanoyme-peiramata-me-toys-mathites)
-
Τωρα που το σκέφτομαι όμως, η εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών (http://tinyurl.com/o3vsrlw) που ανακοινώθηκε λίγο πριν τις εκλογές, είναι ανεξάρτητη από την συγγραφή νέων βιβλίων, αφού όλη η καινούργια ύλη ήδη υπάρχει στα τωρινά σχολικά βιβλία.
Θα μπορούσε επομένως να ισχύσει το νέο πρόγραμμα με τα τωρινά βιβλία.
Επειδή είπε ο κ. Κουράκης ότι το 2015-2016 θα πάμε με τα ήδη υπάρχοντα βιβλία, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι ίδια και η ύλη! Θα πρέπει να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ως προς το αν θα πάμε το 2015-2016 και με την ήδη υπάρχουσα ύλη!
-
Δεν νομίζω να αρχίσουν κοπτοραπτική τεραστίων διαστάσεων (αν δούμε τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών όλων των μαθημάτων που ανακοινώθηκαν πρόσφατα) χωρίς κανένα σοβαρό λόγο. Κατά τη γνώμη μου, την επόμενη χρονιά θα πάνε με ίδια ύλη, και οι όποιες αλλαγές σε ύλη και βιβλία θα ισχύσουν από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά.
-
Η ανησυχία μου είναι ότι έπεσε πολύ δουλειά και αφιερώθηκαν πολλές ώρες στην αναμόρφωση των νέων προγραμμάτων, εκδόθηκαν αναλυτικές οδηγίες με προτεινόμενες δραστηριότητες κλπ, και το θεωρώ κάπως "άκομψο" και απίθανο όλα αυτά να πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων.
Όλη η νέα ύλη που προστέθηκε ήδη υπάρχει στα υπάρχοντα σχολικά βιβλία. Γιατί να μην εφαρμοστεί θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος; Αλλά ας περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις καλύτερα
-
Τωρα που το σκέφτομαι όμως, η εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών (http://tinyurl.com/o3vsrlw) που ανακοινώθηκε λίγο πριν τις εκλογές, είναι ανεξάρτητη από την συγγραφή νέων βιβλίων, αφού όλη η καινούργια ύλη ήδη υπάρχει στα τωρινά σχολικά βιβλία.
Θα μπορούσε επομένως να ισχύσει το νέο πρόγραμμα με τα τωρινά βιβλία.
Επειδή είπε ο κ. Κουράκης ότι το 2015-2016 θα πάμε με τα ήδη υπάρχοντα βιβλία, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι ίδια και η ύλη! Θα πρέπει να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ως προς το αν θα πάμε το 2015-2016 και με την ήδη υπάρχουσα ύλη!
Πολύ σωστή παρατήρηση,αφού η ύλη περιλαμβάνεται στα ήδη υπάρχοντα βιβλία,ουσιαστικά έχουμε αλλαγή ύλης.
Δεν γνωρίζω αν το copy-paste που εφαρμόστηκε στα βιβλία Φυσικής ήδη,έχει εφαρμοστεί και σε άλλα μαθήματα,π.χ. Μσθηματικά,αλλά με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει καθυστέρηση στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών.
-
Αναφορικά με την ύλη (απ’ όσο γνωρίζω) μέχρι και πέρισυ ίσχυαν τα εξής:
Εξεταστέα ύλη C Διδαχθείσα ύλη C Διδακτέα ύλη C Περιεχόμενο σχολικού βιβλίου (σχέση 1)
(και μάλιστα με την εξεταστέα κλάσμα της διδαχθείσας κ.τ.λ….)
(Δεν είχα την τεχνική δυνατότητα για το σύμβολο « C ή = » .)
Πέρισυ κάπου στη μέση της χρονιάς (δεν ενθυμούμαι ακριβώς το πότε),
στην Άλγεβρα και τη Γεωμετρία της Α΄ (φαντάζομαι και σε άλλα μαθήματα, αλλά το topic αφορά τα Μαθηματικά), προκαθορίστηκε (πρώτη φορά στα νεότερα χρόνια, και λόγω της αναμενόμενης τράπεζας θεμάτων -Τ.Θ.-)
η εξεταστέα ύλη και μάλιστα ταυτίστηκε με τη διδακτέα. Αυτό είχε ως λογικά επαγόμενο (βλ. σχέση 1) να γίνει
η διδαχθείσα (υποχρεωτικά) ίση με τη διδακτέα, και να προβούν οι συνάδελφοι σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα ταχύτητας προκειμένου να καλύψουν ύλη, που πρακτικά δεν καλυπτόταν ποτέ τα προηγούμενα χρόνια.
Πράγματι, όταν (κάπου 2-3 εβδομάδες πριν τις προαγωγικές εξετάσεις) δημοσιοποιήθηκαν τα θέματα της Τ.Θ., εκάλυπταν όλη τη διδακτέα ύλη. Επειδή λοιπόν (κατόπιν εορτής) τα σαΐνια σκέφτηκαν (ή έμαθαν) ότι ‘‘μπορεί κάπου’’ να μην ‘‘βγήκε’’ η (διδακτέα=εξεταστέα) ύλη έδωσαν τη δυνατότητα επανακλήρωσης θέματος (με κάποιο υπόμνημα κ.τ.λ….).
Φέτος που μπήκε και η
-
@ anyname
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση
για να γράφεις μαθηματικά δοκίμασε το
http://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php
και ενσωματωσε το ως εικόνα ή κώδικα html.
Αν κάποιος Mod γνωρίζει μήπως το φόρουν υποστηρίζει Latex;
-
Τελικά του χρόνου οι ώρες μας στην Γ' θα είναι ίδιες ; 5 κατεύθυνσης + 2 γενικής;
Για να ξέρουμε: αύξηση ωρών- μείωση - το ίδιο ????
-
Έτσι ακούγεται, εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων, προσωπικά δεν αναμένω αλλαγή.
-
Ρε παιδιά, στο ΦΕΚ 162 26 Ιανουαρίου 2015 (http://tinyurl.com/o3vsrlw), τα μαθηματικά γενικής παιδείας έχουν καταργηθεί, και υπάρχουν μόνο μαθηματικά προσανατολισμού (προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών- Κοινωνικών- Παιδαγωγικών σπουδών, και προσανατολισμού Θετικών & Τεχνολ. σπουδών).
Αντίθετα στην ανακοίνωση της 6ης Απριλίου 2015 εδώ (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/15_04_06_dt_sist_eisagi.pdf) και συγκεκριμένα στη σελίδα 5, αναφέρονται τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.
Τελικά θα υπάρχουν τα μαθηματικά γενικής παιδείας;
-
Νομίζω θα είναι ακριβώς τα ίδια μαθηματικά όπως φέτος γιατί δεν υπάρχει χρόνος και χρήματα για αλλαγές η ύλη για την γ λυκείου ελπίζω να εκδοθει νωρίτερα από την 1 ιουλίου παντως☺
-
πάντως στο ΦΕΚ 162 26 Ιανουαρίου 2015 (http://tinyurl.com/o3vsrlw), φαίνεται ότι έχει γίνει ήδη η αντίστοιχη μελέτη και εργασία. Έχουν γραφτεί αναλυτικά τα πάντα (προγράμματα, δραστηριότητες, οδηγίες κλπ) και η αντίστοιχη καινούργια ύλη υπάρχει ήδη στα σχολικά βιβλία. Μένει μόνο να γίνει copy/paste για να εκδοθεί βιβλίο με την νέα ύλη (κάτι που έγινε και στο παρελθόν με την Αλγεβρα Α Λυκείου). Δεν βλέπω δηλαδή να είναι πρόβλημα ο χρόνος. Το θέμα είναι θα υπάρχουν μαθηματικά γενικής ή όχι. Ας περιμένουμε..
-
Το υπουργείο έχει δηλώσει ότι τα προγράμματα σπουδών που δημοσιεύτηκαν στο εν λόγω ΦΕΚ http://tinyurl.com/o3vsrlw δεν θα ισχύσουν, θα εφαρμοστούν τα τρέχοντα εγκεκριμένα προγράμματα σπουδών / αναλυτικά προγράμματα και θα χρησιμοποιθούν τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια, επιτροπές έχουν συσταθεί και συζητούν μόνο το θέμα των Λατινικών και της Χημείας προσανατολισμού, και αυτό γιατί αυτά τα μαθήματα δεν διδάχθηκαν στη
-
Συνεργάτης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας δήλωσε στο newsbeast.gr ότι το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ως προς τα μαθήματα κατεύθυνσης δεν θα διαφέρει από το υπάρχον της Γ Λυκείου του σχολικού έτους 2014- 2015 με τη διαφορά ότι προστίθεται ένα επιπλέον μάθημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες 5 ώρες τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στη Θετική. Φυσική και Χημεία πιθανόν να διδάσκονται από 3 ώρες εβδομαδιαίως στη Θετική Κατεύθυνση ενώ ο Προγραμματισμός και η
-
Τα μαθηματικά θετικής και τα μαθηματικά οικονομικής κατευθυνσης θα έχουν ίδια ύλη; Κάτι διάβασα για νέο βιβλίο μαθηματικών για την οικονομική με κοπτοραπτική κεφαλαίων των 2 βιβλίων (κατεύθυνσης-γενικής) Ξέρει κανείς κάτι;;;;;
-
Αυτό που διάβασες είναι απορίες/προτάσεις συναδέλφων για το θέμα, επισήμως (από υπουργείο) δεν έχει διαρρεύσει κάτι.
-
Τα μαθηματικά θετικής και τα μαθηματικά οικονομικής κατευθυνσης θα έχουν ίδια ύλη; Κάτι διάβασα για νέο βιβλίο μαθηματικών για την οικονομική με κοπτοραπτική κεφαλαίων των 2 βιβλίων (κατεύθυνσης-γενικής) Ξέρει κανείς κάτι;;;;;
Αυτό δεν είναι λογικό αφού θα υπάρχει ως μάθημα για όλους τα μαθηματικά γενικής παιδείας .
Λογικά τα μαθηματικά θετικής και οικονομικού προσανατολισμού θα είναι τα τωρινά μαθηματικά κατεύθυνσης .
Η ύλη θα είναι η τωρινή ή θα αλλάξει κάτι ;
Θα δίνουν την ίδια ημέρα στα ίδια θέματα οι δυο προσανατολισμοί ;