0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ευχαριστούμε,μια ερώτηση στην Γ Λυκείου και στην Γ Λυκείου, Μαθηματικά & στοιχεία ΣΤατιστικής Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών, Παιδαγωγικών σπουδώνπου υπάρχει ο Διαφορικός Λογισμός;περιλμβάνεται στον Ολοκληρωτικό λογισμό;Δεν το είδα κάπου...
Γ Λυκείου, Μαθηματικά & στοιχεία ΣΤατιστικής Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών, Παιδαγωγικών σπουδώνΌριο και συνέχειαΠαράγωγοςΜελέτη συνάρτησηςΟλοκληρωτικός λογισμόςΣυνδυαστικήΠιθανότητεςΚατανομέςΣτατιστικήΓραμμική συσχέτιση
Ούτε οι μαθητές που θα έχουν κατεύθυνση τις επιστήμες υγείας (δηλ. μελλοντικοί γιατροί, κ.τ.λ.) θα κάνουν μαθηματικά στη Γ΄Λυκείου, όπως ήδη το γνώριζα από τον Αύγουστο του 2013, σύμφωνα με Σχέδιο Νόμου (πάνω στο οποίο φαίνεται ότι βασίστηκαν τα συγκεκριμένα που αναφέρετε).Για του λόγου το αληθές δείτε εδώ: http://www.likio.gr/uploads/kcfinder/file/Nomosxedio_YPAITH.pdf (σελ. 4-5 και 8-9)(απ' το αντίστοιχο θέμα http://www.pde.gr/index.php?topic=12330.504 post #11 της σελ. 37)Ελπίζω να έχει γίνει η τροποποίηση, και οι υποψήφιοι φοιτητές του τομέα υγείας να διδαχθούν Μαθηματικά στη Γ΄Λυκείου.
Ειναι το 2ο και 3ο κεφαλαιο απο αυτα που αναφερω παραπανω
Ακριβως!
Αυτη τη στιγμη στο νεο Λυκειο οσοι ειναι θεωρητικη δεν κανουν ουτε μια ωρα μαθημα θετικων επιστημων στη Γ Λυκειου και ενας που θα παει για Ιατρικη ή παραιατρικα επαγγελματα δε θα διδαχθει ουτε μια ωρα την εβδομαδα μαθηματικα!!!
Ευχαριστώ για τη διευκρίνηση.Περιορισμένα αυτά που διδάσκονται... Δεν νομίζω να είναι η ιδέα μου...
κάποιες παρατηρήσεις επ'αυτού:1. ουσιαστικά επανερχόμαστε στο σύστημα των Δεσμών, όπου ένας μαθητής της 3ης τότε δέσμης (θεωρητική σήμερα) και της 2ης δέσμης (επιστήμες υγείας στο νέο πρόγραμμα σπουδών) ΔΕΝ διδάσκονταν καθόλου μαθηματικά.2. η προσωπική μου γνώμη από την πείρα στα σχολεία, ειδικά για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ήταν παντελώς αδιάφορα και άχρηστα (για τους μαθητές). Δεν ξέρω αν εσείς είχατε μαθητές της θεωρητικής με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά. Αλλά και να είχατε, πόσοι ήταν αυτοί; Επίσης για τον καθηγητή μαθηματικών οι ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών σε τμήματα θεωρητικής ήταν εφιάλτης. Δίδασκες σε ανύπαρκτο κοινό. Γιατί ένας μαθητής που θέλει να γίνει φιλόλογος να διδάσκεται διαφορικό λογισμό; Για να βγάζουμε ώρες οι μαθηματικοί;Τονίζω αυτά από την προσωπική μου εμπειρία ως καθηγητής.Για μένα καλώς ένας μαθητής της θεωρητικής δεν θα διδαχθεί καθόλου μαθηματικά στην Γ τάξη.3. πάμε τώρα στον τομέα επιστημών υγείας. Όπως ήδη ανέφερα, και παλιά με τις δέσμες (2η δέσμη) δεν διδάσκονταν μαθηματικά. Πέρα από αυτό (για το αν είναι σωστό ή όχι) συγκρίνοντας με το τι ίσχυε μέχρι σήμερα, παρατηρούμε ότι η στατιστική (τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ) έχει μεταφερθεί στην Άλγεβρα Β τάξης, ενώ οι πιθανότητες στην Άλγεβρα Α τάξης (το τελευταίο ίσχυε και τώρα, όπου υπήρχε copy/paste το κεφαλαιο των πιθανοτήτων και στην Α και στην Γ, κάτι που εγώ τουλάχιστον το θεωρούσα απαράδεκτο). Άρα, συνοψίζοντας, με το νέο σύστημα ένας μαθητής της Γ τάξης που ακολουθεί θεωρητική ή επιστήμες υγείας, σε σύγκριση με την τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ, έχει διδαχθεί και Στατιστική και Πιθανότητες. Το μόνο που δεν θα διδάσκεται στην Γ τάξη είναι διαφορικός λογισμός , κάτι το οποίο το θεωρώ άχρηστο ειδικά για μαθητές της θεωρητικής.4. Δεν θέλω καν να αναφέρω την άποψη ότι "τα μαθηματικά είναι παντού στη ζωή μας κλπ κλπ και πρέπει να διδάσκονται σε όλες τις τάξεις και μάλιστα πολλές ώρες κλπ κλπ", γιατί αυτό μόνο στη θεωρία ισχύει. Ας ρωτήσουμε και τους μαθητές μας τι θέλουν κάποια στιγμή!Και στην τελική, μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, λέμε θέλουμε τα μαθηματικά παντού σε όλες τις τάξεις γιατί έτσι βγάζουμε ώρες και συμπληρώνουμε ωραριο! Το λέω ευθεως, και έχω το θάρρος να το πω ότι αυτή είναι η αλήθεια. Όταν από πέρυσι διεύρρευσε ότι φεύγουν τα μαθηματικά ΓΠ από την Γ τάξη, αρκετοί συνάδελφοι μετρούσαν ώρες για να δουν αν "βγαίνουν" στο ωράριό τους. Λοιπόν ας σοβαρευτούμε και να δούμε λίγο την ποιότητα στην εκπαίδευση και όχι την ποσότητα.Αυτό που δεν μαρεσει με το νέο σύστημα είναι ότι πάλι οι Πιθανότητες υπάρχουν και στην Α τάξη και στην Γ προσανατολισμού. Δεν καταλαβαίνω αυτήν την επανάληψη...Αν δεις καλά, δεν είναι καθόλου περιορισμένα. Παρέθεσα παραπάνω νέα κομμάτια ύλης που έχουν μπει και που δεν υπήρχαν παλιά στην Γ τάξη. (συνδυαστική, κατανομές, δεσμευμένη πιθανότητα, όγκοι εκ περιστροφής!!!)Ως όγκος είναι πολυ μεγαλύτερη η ύλη απο παλιά.Αν δεις αναλυτικά το πρόγραμμα σπουδών, στον διαφορικό λογισμό διδάσκεται ένα πολύ μεγάλο μέρος όπως και στην παλιά ύλη. Αν δεν κάνω λάθος έχει φύγει ο Rolle και το ΘΜΤ. Έχει μπει όμως Όγκος στερεών εκ περιστροφής!!!Όπως και να' χει το σύστημα θα δοκιμαστεί στην πράξη.
Διαφωνω αρκετα απο την προσεγγιση που κανεις , αλλα ειναι σεβαστη η γνωμη σου. Απλα εχω την απορια, αν δωσουνε δικαιωμα στα παιδια της θεωρητικης να πηγαινουν σε σχολες με μαθηματικα μεσα (π.χ. οικονομικες σχολες) και τοτε θα θεωρεις πως δε θα ειναι αναγκαιο να διδαχθουν καποια μαθηματικα κατευθυνσης στη Γ Λυκειου (οχι ντε και καλα 8 ωρες) και πως θα ειναι καλυμενοι με την αλγεβρα της Α και Β; Αν ναι οκ παω πασο και αντιλαμβανομαι πληρως το σκεπτικο σου.