*

Αποστολέας Θέμα: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ  (Αναγνώστηκε 13825 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουάριος 07, 2015, 03:35:16 μμ »
killbill δεν έχεις ιδέα από έρευνα, γι'αυτό τα λες αυτά.

Δες ένα (οποιοδήποτε!) επιστημονικό άρθρο π.χ. στην Ψυχολογία και θα καταλάβεις αν και πόσο χρειάζεται η στατιστική και οι πιθανότητες. Και σιγά τη Στατιστική που τους μάθαινε πια... Πώς βγαίνει ο μέσος όρος της βαθμολογίας τους, τι δείχνει ένα κυκλικό διάγραμμα (για να μη σε ξεγελάν τα κανάλια με λάθος ποσοστά και αναντιστοιχία στην πίτα) και τι πιθανότητα έχω να φέρω ντόρτια...
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:36:33 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #15 στις: Φεβρουάριος 07, 2015, 03:45:39 μμ »
Η προσωπική μου γνώμη για το νέο σύστημα, όσον αφορά τα Μαθηματικά, είναι γενικά θετική. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν χρειάζονται βελτιώσεις.
Αναφέρω κάποια θετικά σημεία που τουλάχιστον διακρίνω εγώ:

--Κάποιος που θέλει να γίνει φιλόλογος δεν είναι πλεον αναγκασμένος να φορτωθεί με Μαθηματικά και διαφορικό λογισμό κλπ. Το είπα με όποιο πιο απλό τρόπο μπορούσα!!
--Η Στατιστική και οι Πιθανότητες, (έννοιες που κάθε άνθρωπος στον πλανήτη πρέπει να γνωρίζει στοιχειωδώς), πολύ σωστά έχουν μπει στις Α και Β τάξεις. Αυτές οι έννοιες όντως πρέπει να είναι γενικής παιδείας γνώσεις!
--Σωστά αφαιρέθηκαν οι Μιγαδικοί. Το θεωρώ εξειδικευμένο κεφάλαιο και καλύτερα να αποτελεί αντικείμενο διαπραγματευσης σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Αντικαταστάθηκαν με πολύ πιο χρήσιμα για την καθημερινή μας ζωή (!) κεφάλαια όπως η Συνδυαστική.

Στα αρνητικά σημεία, σημειώνω τα εξής:
-- Επανάληψη του κεφαλαίου των ΠΙθανότήτων και στην Α και στην Γ τάξη
-- Τεράστια ύλη αποτελούμενη από διαφορετικά μεταξύ τους αντικείμενα (Ανάλυση, ΣΤατιστική, Κατανομές, Πιθανότητες, .Συνδυαστική όλα αυτά είναι ένα μάθημα) και τίθεται θέμα στο τι θα καλύπτεται στις εξετάσεις στο τέλος. Αυτό συνέβαινε και με τις δέσμες παλαιότερα όπου η ύλη ήταν ακόμα πιο μεγάλη με αποτέλεσμα να μην εξετάζονταν στο τέλος ολόκληρα κεφάλαια.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #16 στις: Φεβρουάριος 07, 2015, 03:47:24 μμ »
killbill δεν έχεις ιδέα από έρευνα, γι'αυτό τα λες αυτά.

Δες ένα (οποιοδήποτε!) επιστημονικό άρθρο π.χ. στην Ψυχολογία και θα καταλάβεις αν και πόσο χρειάζεται η στατιστική και οι πιθανότητες. Και σιγά τη Στατιστική που τους μάθαινε πια... Πώς βγαίνει ο μέσος όρος της βαθμολογίας τους, τι δείχνει ένα κυκλικό διάγραμμα (για να μη σε ξεγελάν τα κανάλια με λάθος ποσοστά και αναντιστοιχία στην πίτα) και τι πιθανότητα έχω να φέρω ντόρτια...

Siobaras, μάλλον δεν διάβασες προσεκτικά όσα έγραψα. Δεν είπα ότι είναι άχρηστα. ίσα ίσα είπα ότι επιτέλους η στατιστική θα διδάσκεται στην Β τάξη και όχι στην Γ όπου κανείς δεν έδινε σημασία!

Συγκεκριμένα εγραψα:
--Η Στατιστική και οι Πιθανότητες, (έννοιες που κάθε άνθρωπος στον πλανήτη πρέπει να γνωρίζει στοιχειωδώς), πολύ σωστά έχουν μπει στις Α και Β τάξεις. Αυτές οι έννοιες όντως πρέπει να είναι γενικής παιδείας γνώσεις!

Διάβασε καλύτερα αυτά που έγραψα. Μην τα επαναλαμβάνω ξανά. Είπα ότι δεν είναι δυνατόν αυτόν που θέλει να γίνει φιλόλογος να τον φορτώνεις στην Γ τάξη με διαφορικό λογισμό και με στατιστική και με πιθανότητες.

Δεν νομίζω ότι διαφωνούμε σε κάτι!  :)
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 07, 2015, 03:52:29 μμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος Κυκλάμινο

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουάριος 07, 2015, 06:09:35 μμ »
Δες ένα (οποιοδήποτε!) επιστημονικό άρθρο π.χ. στην Ψυχολογία και θα καταλάβεις αν και πόσο χρειάζεται η στατιστική και οι πιθανότητες. Και σιγά τη Στατιστική που τους μάθαινε πια... Πώς βγαίνει ο μέσος όρος της βαθμολογίας τους, τι δείχνει ένα κυκλικό διάγραμμα (για να μη σε ξεγελάν τα κανάλια με λάθος ποσοστά και αναντιστοιχία στην πίτα) και τι πιθανότητα έχω να φέρω ντόρτια...
Η Στατιστική είναι απαραίτητη στις σπουδές αρκετών θεωρητικών σχολών. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών "Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός" του τμήματος Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ οι υποψήφιοι μεταπτυχιακοί φοιτητές καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε δύο μαθήματα, το ένα από τα οποία είναι: "Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες και Στοιχεία Στατιστικής".

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:36:33 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #18 στις: Φεβρουάριος 07, 2015, 07:26:53 μμ »
Φυσικά και είναι χρήσιμη και εφαρμόσιμη η Στατιστική σε πολλούς τομείς και οχι μόνο θετικών επιστημών, αλλά παντού.
Εδώ συζητάμε όμως κατά πόσο αυτή πρέπει να διδάσκεται στην Γ τάξη σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ανεξαρτήτου προσανατολισμού.
Κατά την άποψή μου και από την εμπειρία που έχω αποκομίσει διδάσκοντας μέχρι τώρα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας στην Γ τάξη, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι άσκοπη η διδασκαλία της στους μαθητές Γ τάξης θεωρητικής. Όταν λέω άσκοπη και άχρηστη δεν εννοώ ότι δεν χρειάζεται για αυτούς που θα ακολουθήσουν θεωρητικές σπουδές (όπως ίσως παρανόησε ο Siobaras παραπάνω), αλλά άχρηστη όσον αφορά στο να ενδιαφερθεί ο μαθητής για αυτήν στην Γ τάξη.
Όταν ο μαθητής έχει να διαβάσει Αρχαία Κατεύθυνσης, Λατινικά κατεύθυνσης, Ιστορία Κατεύθυνσης, Λογοτεχνία Κατεύθυνσης, και Νελοελληνική Γλώσσα, ε μην απαιτείς να ενδιαφερθεί για τη Στατιστική και την κανονική κατανομή σε αυτή τη φάση της ζωής του!!! αυτό και μόνο αυτό είπα. Πουθενά δεν ανέφερα ότι η Στατιστική είναι άχρηστη για τις θεωρητικές σπουδές.

Τόνισα δε παραπάνω, ότι θεωρώ πολύ θετικό το ότι μεταφέρθηκε η Στατιστική στην Β τάξη. Εκεί σίγουρα θα ενδιαφερθεί πιστεύω παραπάνω ο μαθητής, τουλάχιστον θα έχει τον χρόνο και δεν θα έχει την πίεση των Πανελλαδικών.
Αλλά στο κάτω κάτω της γραφής, και καθόλου να μην διδασκόταν Στατιστική και να την μάθαινε ο μαθητής στο Πανεπιστήμιο, που το πρόβλημα; Ε μην τα μάθει και όλα στο Λύκειο.
Και εγώ που ήμουν 1η δέσμη, παρά τον τεράστιο όγκο Μαθηματικών που είχαμε τότε, Στατιστική και Πιθανότητες για πρώτη φορα στη ζωή μου γνώρισα στο 2ο έτος στο Μαθηματικό. Ε, δεν έπαθα και τίποτα!!  :)

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουάριος 07, 2015, 10:02:56 μμ »
κάποιες παρατηρήσεις επ'αυτού:
1. ουσιαστικά επανερχόμαστε στο σύστημα των Δεσμών, όπου ένας μαθητής της 3ης τότε δέσμης (θεωρητική σήμερα) και της 2ης δέσμης (επιστήμες υγείας στο νέο πρόγραμμα σπουδών) ΔΕΝ διδάσκονταν καθόλου μαθηματικά.

2. η προσωπική μου γνώμη από την πείρα στα σχολεία, ειδικά για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ήταν παντελώς αδιάφορα και άχρηστα (για τους μαθητές). Δεν ξέρω αν εσείς είχατε μαθητές της θεωρητικής με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά. Αλλά και να είχατε, πόσοι ήταν αυτοί; Επίσης για τον καθηγητή μαθηματικών οι ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών σε τμήματα θεωρητικής ήταν εφιάλτης. Δίδασκες σε ανύπαρκτο κοινό.
Γιατί ένας μαθητής που θέλει να γίνει φιλόλογος να διδάσκεται διαφορικό λογισμό; Για να βγάζουμε ώρες οι μαθηματικοί;
Τονίζω αυτά από την προσωπική μου εμπειρία ως καθηγητής.
Για μένα καλώς ένας μαθητής της θεωρητικής δεν θα διδαχθεί καθόλου μαθηματικά στην Γ τάξη.

3. πάμε τώρα στον τομέα επιστημών υγείας. Όπως ήδη ανέφερα, και παλιά με τις δέσμες (2η δέσμη) δεν διδάσκονταν μαθηματικά. Πέρα από αυτό (για το αν είναι σωστό ή όχι) συγκρίνοντας με το τι ίσχυε μέχρι σήμερα, παρατηρούμε ότι η στατιστική (τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ) έχει μεταφερθεί στην Άλγεβρα Β τάξης, ενώ οι πιθανότητες στην Άλγεβρα Α τάξης (το τελευταίο ίσχυε και τώρα, όπου υπήρχε copy/paste το κεφαλαιο των πιθανοτήτων και στην Α και στην Γ, κάτι που εγώ τουλάχιστον το θεωρούσα απαράδεκτο).
Άρα, συνοψίζοντας, με το νέο σύστημα ένας μαθητής της Γ τάξης που ακολουθεί θεωρητική ή επιστήμες υγείας, σε σύγκριση με την τωρινή ύλη της Γ τάξης ΓΠ, έχει διδαχθεί και Στατιστική και Πιθανότητες. Το μόνο που δεν θα διδάσκεται στην Γ τάξη είναι διαφορικός λογισμός , κάτι το οποίο το θεωρώ άχρηστο ειδικά για μαθητές της θεωρητικής.

4. Δεν θέλω καν να αναφέρω την άποψη ότι "τα μαθηματικά είναι παντού στη ζωή μας κλπ κλπ και πρέπει να διδάσκονται σε όλες τις τάξεις και μάλιστα πολλές ώρες κλπ κλπ", γιατί αυτό μόνο στη θεωρία ισχύει. Ας ρωτήσουμε και τους μαθητές μας τι θέλουν κάποια στιγμή!
Και στην τελική, μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, λέμε θέλουμε τα μαθηματικά παντού σε όλες τις τάξεις γιατί έτσι βγάζουμε ώρες και συμπληρώνουμε ωραριο! Το λέω ευθεως, και έχω το θάρρος να το πω ότι αυτή είναι η αλήθεια. Όταν από πέρυσι διεύρρευσε ότι φεύγουν τα μαθηματικά ΓΠ από την Γ τάξη, αρκετοί συνάδελφοι μετρούσαν ώρες για να δουν αν "βγαίνουν" στο ωράριό τους. Λοιπόν ας σοβαρευτούμε και να δούμε λίγο την ποιότητα στην εκπαίδευση και όχι την ποσότητα.

Αυτό που δεν μ'αρεσει με το νέο σύστημα είναι ότι πάλι οι Πιθανότητες υπάρχουν και στην Α τάξη και στην Γ προσανατολισμού. Δεν καταλαβαίνω αυτήν την επανάληψη...
Αν δεις καλά, δεν είναι καθόλου περιορισμένα. Παρέθεσα παραπάνω νέα κομμάτια ύλης που έχουν μπει και που δεν υπήρχαν παλιά στην Γ τάξη. (συνδυαστική, κατανομές, δεσμευμένη πιθανότητα, όγκοι εκ περιστροφής!!!)
Ως όγκος είναι πολυ μεγαλύτερη η ύλη απο παλιά.
Αν δεις αναλυτικά το πρόγραμμα σπουδών, στον διαφορικό λογισμό διδάσκεται ένα πολύ μεγάλο μέρος όπως και στην παλιά ύλη. Αν δεν κάνω λάθος έχει φύγει ο Rolle και το ΘΜΤ. Έχει μπει όμως Όγκος στερεών εκ περιστροφής!!!

Όπως και να' χει το σύστημα θα δοκιμαστεί στην πράξη.

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με το ότι επανερχόμαστε στις Δέσμες,θα έπρεπε να έχει τέσσερις κατευθύνσεις-κύκλους σπουδών,τουλάχιστον για αρχή συν κάποιες άλλες παρεμβάσεις στην ύλη, για να έχουμε πάει στις Δέσμες. Το παρόν σύστημα το θεωρώ ως (σημαντικά) διαφορετικό των Δεσμών.
Στο τότε Γενικό Λύκειο διδάσκονταν πολύ περισσότερα μαθηματικά και με ποιο αυστηρά μαθηματικούς ορισμούς για τα αντικείμενα  που διδασκόμασταν. Αυτό πλέον απουσιάζει αρκετά χρόνια και δεν επανήλθε με το νέο λύκειο.
Η δε 2η Δέσμη ασφαλώς και έκανε Μαθηματικά(1983-1992),τα Μαθηματικά ΙΙ 4ωρο μάθημα/εβδομάδα -ίδια με την 4η Δέσμη-στον κορμό.
Δεν τα έδινε πανελλαδικές αλλά ενδοσχολικά.
Παραθέτω τα προγράμματα σπουδών
Όπως φαίνεται και από το πρόγραμμα σπουδών στην Γ Λυκείου τα μαθηματικά 2ης Δέσμης ήταν 4ωρο μάθημα στον κορμό
ΦΕΚ A 1 - 07.01.1983
Τα δε Μαθηματικά ΙΙ ήταν το εξής,από το 1983-1992,
τα Μαθηματικά Ι-Ανάλυση,Άλγεβρα,Αναλυτική Γεωμετρία
και από το 1992-2001 η Άλγεβρα και Ανάλυση.
Αν κάνει κανείς τον κόπο και παρατηρήσει τα περιεχόμενά τους,για παράδειγμα τα Μαθηματικά ΙΙ 2ης και 4ης Δέσμης θα δει ότι η ύλη ήταν μεγάλη συν το γεγονός ότι η θεμελίωση των εννοιών, π.χ. των ολοκληρωμάτων αυστηρή.
Η αυστηρή θεμελίωση των μαθηματικών εννοιών είναι κάτι που χαρακτήριζε όλο το λύκειο ως το 1992,
μετά άρχισαν,επιτρέψτε μου την έκφραση, "οι εκπτώσεις".
Προσωπική εκτίμηση,την προτιμώ αυτήν την προσέγγιση,των Δεσμών.
Βέβαια βλέποντας την αδιαφορία από τους μαθητές των άλλων κατευθύνσεων δεν θα έλεγα ότι θα πρέπει να να πάμε σε ένα σύστημα με πλήρη απουσία για αυτούς των Μαθηματικών,αλλά θα μπορούσε όπως στις Δέσμες να υπάρχει ένα εναλλακτικό σύγγραμμα με τα απαραίτητα μαθηματικά(αυτά μπορούμε να τα ορίσουμε) για όσους ενδιαφέρονται για επιστήμες υγείας.
Δεν θεωρώ σωστό να διδάσκονται σε βάθος αντικείμενα που δεν θα ξαναχρειαστούν εκτός πανελλαδικών στις σχολές τους και δεν έχει νόημα να φορτώνονται με έννοιες μαθηματικών απλά για να καλύπτουμε ώρες.

Όσον αφορά τις πιθανότητες και την επανάληψή τους,συμφωνούμε,όπως και με την αύξηση της ύλης.
Βέβαια ίσως θεώρησαν πως τα εν λόγω θεωρήματα ως ύλη έκλεισαν τον κύκλο τους (τον έκλεισαν?) και βάζοντας π.χ. στην ύλη όγκο στερεών εκ' περιστροφής δίνουν στους θεματοδότες μια νέα περιοχή που δεν έχουν μπει θέματα...
το ίδιο θεωρώ και για τα υπόλοιπα νέα τμήματα της ύλης.
Ως προς το γεγονός της δοκιμής,είναι το μόνο σίγουρο,ότι η δοκιμή στην τάξη και η τριβή με τους μαθητές θα αναδείξει τις τυχόν αδυναμίες και τα δυνατά σημεία του νέου προγράμματος σπουδών.

Να ζητήσω συγγνώμη δεν έχω πρόγραμμα σπουδών λυκείου από το 1992-2001,μόλις το βρω θα το ανεβάσω.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 07, 2015, 10:31:12 μμ από dpa2006 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουάριος 09, 2015, 09:32:57 πμ »
Έχεις δίκιο, δεν θυμόμουν καλά. Όντως η 2η δέσμη είχε μαθηματικά αλλά όχι σε Πανελλαδικό επίπεδο. Δεν θυμάμαι όμως, αυτά τα μαθηματικά δεν ήταν της 2ης Δέσμης αλλά ούτε και κορμού (δεν τα έκαναν όλοι δηλαδή). Τι ήταν τότε;

Ευχαριστούμε και για τις παραθέσεις των συνδέσμων!!

Πάντως η πρόταση για το νέο λύκειο είναι όπως και να το κάνουμε ένα είδος επιστροφής στις δέσμες. Δεν το λέω εγώ, το έγραψαν και όλες οι εφημερίδες. Με τη λογική ότι επιστρέφουμε στα 4 μαθήματα και ότι κάποιος της θεωρητικής δεν θα κάνει μαθηματικά στην Γ τάξη, κάτι που το θεωρώ σωστό. Όχι ότι είναι άχρηστα για τις θεωρητικές σπουδές, αλλά όπως έγραψα και παραπάνω δεν μπορείς να τον φορτώσεις με μαθηματικά σε αυτή την φάση που έχει άλλα στο μυαλό του.

Ωραία τα περι της μαθηματικής επιστήμης, αλλά κάπου πρέπει να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και να δούμε αν δούλεψε το να κάνουν μαθηματικά ΓΠ και διαφορικό λογισμό όλοι, ακόμα και όσοι πάνε για φιλόλογοι. Αν δούλεψε τότε ναι να τα διατηρήσουμε. Αλλά νομίζω ότι ήταν σκέτη αποτυχία. Τότε τι το κουράζουμε; μην δεν μάθουν οι ψυχολόγοι στατιστική για να την εφαρμόζουν στην έρευνά τους; ας την μάθουν στο πανεπιστήμιο. Και εγώ που είμαι μαθηματικός στο πανεπιστήμιο έμαθα πιθανότητες και στατιστική! Μην τα μάθουν όλα στο Λύκειο. Ας μάθουν και κάτι στο πανεπιστήμιο.

Είμαι πάντως αντίθετος στην λογική "περισσότερες ώρες μαθηματικών ,περισσότερη ύλη". 4 θέματα θα μπουν στο τέλος. Τι θα πρωτοεξεταστεί; Θυμάμαι στην 1η δέσμη υπήρχαν χρονιές που δεν έμπαινε απολύτως τίποτα από αλγεβρικές δομές για παράδειγμα. Εκτός αν οι εξετάσεις γίνουν όπως στον ΑΣΕΠ, δηλαδή να σου δώσει 50 θέματα σχετικής γρήγορης επίλυσης, ώστε να καλύπτεται όλη η ύλη.

Θυμάσαι στην 1η Δέσμη, εποχή 1990-1992, πόσες ώρες ήταν τα μαθηματικά την εβδομάδα; νομίζω 10 ώρες; 5 ανάλυση, 3 άλγεβρα 2 αναλυτική γεωμετρία;
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2015, 10:06:17 πμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #21 στις: Φεβρουάριος 09, 2015, 05:37:40 μμ »
Έχεις δίκιο, δεν θυμόμουν καλά. Όντως η 2η δέσμη είχε μαθηματικά αλλά όχι σε Πανελλαδικό επίπεδο. Δεν θυμάμαι όμως, αυτά τα μαθηματικά δεν ήταν της 2ης Δέσμης αλλά ούτε και κορμού (δεν τα έκαναν όλοι δηλαδή). Τι ήταν τότε;

Ευχαριστούμε και για τις παραθέσεις των συνδέσμων!!

Πάντως η πρόταση για το νέο λύκειο είναι όπως και να το κάνουμε ένα είδος επιστροφής στις δέσμες. Δεν το λέω εγώ, το έγραψαν και όλες οι εφημερίδες. Με τη λογική ότι επιστρέφουμε στα 4 μαθήματα και ότι κάποιος της θεωρητικής δεν θα κάνει μαθηματικά στην Γ τάξη, κάτι που το θεωρώ σωστό. Όχι ότι είναι άχρηστα για τις θεωρητικές σπουδές, αλλά όπως έγραψα και παραπάνω δεν μπορείς να τον φορτώσεις με μαθηματικά σε αυτή την φάση που έχει άλλα στο μυαλό του.

Ωραία τα περι της μαθηματικής επιστήμης, αλλά κάπου πρέπει να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και να δούμε αν δούλεψε το να κάνουν μαθηματικά ΓΠ και διαφορικό λογισμό όλοι, ακόμα και όσοι πάνε για φιλόλογοι. Αν δούλεψε τότε ναι να τα διατηρήσουμε. Αλλά νομίζω ότι ήταν σκέτη αποτυχία. Τότε τι το κουράζουμε; μην δεν μάθουν οι ψυχολόγοι στατιστική για να την εφαρμόζουν στην έρευνά τους; ας την μάθουν στο πανεπιστήμιο. Και εγώ που είμαι μαθηματικός στο πανεπιστήμιο έμαθα πιθανότητες και στατιστική! Μην τα μάθουν όλα στο Λύκειο. Ας μάθουν και κάτι στο πανεπιστήμιο.

Είμαι πάντως αντίθετος στην λογική "περισσότερες ώρες μαθηματικών ,περισσότερη ύλη". 4 θέματα θα μπουν στο τέλος. Τι θα πρωτοεξεταστεί; Θυμάμαι στην 1η δέσμη υπήρχαν χρονιές που δεν έμπαινε απολύτως τίποτα από αλγεβρικές δομές για παράδειγμα. Εκτός αν οι εξετάσεις γίνουν όπως στον ΑΣΕΠ, δηλαδή να σου δώσει 50 θέματα σχετικής γρήγορης επίλυσης, ώστε να καλύπτεται όλη η ύλη.

Θυμάσαι στην 1η Δέσμη, εποχή 1990-1992, πόσες ώρες ήταν τα μαθηματικά την εβδομάδα; νομίζω 10 ώρες; 5 ανάλυση, 3 άλγεβρα 2 αναλυτική γεωμετρία;
Παρακαλώ για τα λινκ,
έχω φίλους-συμμαθητές γιατρούς και το θυμάμαι χαρακτηριστικά,έκαναν μαθηματικά 4ώρες/εβδομάδα,δεν το έδωσαν πανελλαδικές αλλά ενδοσχολικά.Πρέπει να ήταν επιπλέον μάθημα στην Δέσμη σύμφωνα με το ΦΕΚ.στον κορμό μου έλεγαν.
Είχε αναφερθεί και παλαιότερα ότι διδάσκονταν μαθηματικά  στην 2η Δέσμη στο φόρουμ από άλλους συναδέλφους.
Για τα θέματα έχεις δίκιο,οι αλγεβρικές δομές ήταν σπάνιο θέμα.Είχαν πέσει 1988,το δε 1989 και τα επόμενα χρόνια μόνο Διανυσματικοί χώροι.

Αυτά μέχρι το 1992 γιατί έπειτα υπήρξε νέο βιβλίο Άλγεβρας που δεν περιελάμβανε Αλγεβρικές Δομές.
Δεν μπορώ να γνωρίζω τους λόγους που δεν έπεσαν πολλές φορές Αλγεβρικές Δομές,ίσως λόγω της δυσκολίας τους.
Αλλά η ύλη ήταν εκτεταμένη και υπήρχε η δυνατότητα άλλων επιλογών.
Τα πρώτα χρόνια τα συστήματα και οι ακολουθίες είχαν την τιμητική τους,τα επόμενα χρόνια και από το 1988 που εισήχθησαν και τα ολοκληρώματα,ολοκλήρωμα υπήρχε σχεδόν σε κάθε χρονιά.
Συμφωνώ ως προς την ρήση που αναφέρεις για την ύλη και τα θέματα.
Μπορεί η μεγαλύτερη ύλη να σου δίνει μεγαλύτερες επιλογές,αλλά αυτό στην πράξη μπορεί να μην συμβαίνει.
για παράδειγμα οι Δέσμες,οι αλγεβρικές δομές και οι διανυσματικοί χώροι έπεσαν λιγότερες φορές,σε σχέση με την αναλυτική γεωμετρία τους μιγαδικούς,την ανάλυση και τους πίνακες.
Για το 1990-1992 δεν έχω πρόχειρα προγράμματα σπουδών,αλλά θα το ψάξω και θα το ποστάρω μόλις βρω κάτι.
Πάντως αυτό που μου άρεσε στα Μαθηματικά της τότε 1ης Δέσμης (και του γενικού λυκείου γενικότερα) είναι η αυστηρή θεμελίωση των μαθηματικών εννοιών.Μου λείπει από το 1999 και το τότε νέο λύκειο ως τώρα.  :(
Για ένα πλήρη ευρετήριο θεμάτων εξετάσεων εδώ
 
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2015, 05:51:22 μμ από dpa2006 »

Αποσυνδεδεμένος DM

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #22 στις: Φεβρουάριος 10, 2015, 03:26:09 μμ »
Ας μη βιαστούμε να αρχίσουμε διάβασμα για τη νέα ύλη... Ίσως να μην αλλάξει τίποτα τελικά.
"Όσον αφορά τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που ανακοινώθηκαν λίγες μέρες πριν τις εκλογές και τα οποία χαρακτηρίζονται εξοντωτικά, αυτά όπως αποκάλυψε το news.gr θα «παγώσουν». Το Υπουργείο θα προχωρήσει στον επανασχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων. Τα χρονικά περιθώρια βέβαια μέχρι την έναρξη του νέου σχολικού έτους στενεύουν οπότε τα βιβλία πιθανόν να μην αλλάξουν.
Ο κ. Κουράκης προανήγγειλε τη μείωση της ύλης για χάρη της εμβάθυνσης ενώ δήλωσε ότι «οι όποιες αλλαγές στην ύλη δεν θα συνεπάγονται αναγκαστικά την αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων της επόμενης χρονιάς, καθότι δεν προλαβαίνουμε»".
http://www.ipaideia.gr/ta-sxolika-vivlia-kai-oi-paneladikes-tou-2016.htm

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #23 στις: Φεβρουάριος 11, 2015, 11:24:23 πμ »
πάντως και σε άλλους κλάδους έχει ξεσπάσει θόρυβος. Διάβασα ότι και στη Φυσική και στα Αρχαία, έχουν μπει ενότητες από πανεπιστημιακή ύλη όπου υπάρχει το ενδεχόμενο οι καθηγητές να μην τα έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο και έτσι να χρειάζονται επιμόρφωση προκειμένου να τα διδάξουν!!

Αλλά και στη δική μας ύλη, εντάξει η συνδυαστική, η γραμμική συσχέτιση, η παλινδρόμηση, οι κατανομές αφού αυτά υπήρχαν ήδη στα σχολικά βιβλία, απλά ήταν εκτός διδακτέας ύλης. Η ενότητα όμως στην ανάλυση περι όγκων στερεών εκ περιστροφής είναι εξωφρενική! όχι μόνο πουθενά δεν υπήρχε στα σχολικά βιβλία μέχρι τώρα, αλλά ούτε για ΑΣΕΠ δεν υπήρχε αυτό το κομμάτι! που το ανακάλυψαν;
Ο υπουργός παιδείας ήταν φιλοξενούμενος το πρωί στο ΣΚΑΙ στην εκπομπή Τώρα. Δεν την παρακολούθησα από την αρχή. Ίσως να είπε κάτι για το θέμα του Νέου Λυκείου. Θα δω την εκπομπή από το site της εκπομπής

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #24 στις: Φεβρουάριος 11, 2015, 12:20:16 μμ »
πάντως και σε άλλους κλάδους έχει ξεσπάσει θόρυβος. Διάβασα ότι και στη Φυσική και στα Αρχαία, έχουν μπει ενότητες από πανεπιστημιακή ύλη όπου υπάρχει το ενδεχόμενο οι καθηγητές να μην τα έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο και έτσι να χρειάζονται επιμόρφωση προκειμένου να τα διδάξουν!!


Στη Φυσική, αυτό που προστέθηκε στη Γ λυκείου (αρχές κβαντικής και ατομικής φυσικής, συν κάποια στοιχεία από πυρηνική φυσική και αστροφυσική) έχουν διδαχθεί - έστω και τυπικά - όλοι οι φυσικοί (με εξαίρεση τους ΠΕ04.01 που προέρχονται από το ΣΕΜΦΕ, αλλά αυτοί δεν είναι φυσικοί έτσι κι αλλιώς...), οπότε τυπικά δεν θα υπήρχε ζήτημα επιμόρφωσης (μεταξύ μας, κάποιοι χρειάζονται επιμόρφωση για να διδάξουν ακόμα και μηχανική, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία..). Το παράλογο είναι να μπαίνουν τα παραπάνω σε πρόγραμμα σπουδών στη Γ λυκείου! Εδώ δεν μαθαίνουν καλά τα βασικά, που υπάρχουν τόσα χρόνια στο τωρινό πρόγραμμα σπουδών, να τους βάζουν άλλα, που δεν είναι απαραίτητα ως βασική γνώση φυσικής, και τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα διδαχθούν σε αντίστοιχες σχολές!
Καμία αλλαγή δεν πρέπει να γίνει ούτε του χρόνου, μέχρι να καθοριστεί με ηρεμία τι χρειάζεται και τι όχι στο σχολείο.

Στα μαθηματικά, ήθελα να ήξερα ποιο αστέρι πρότεινε π.χ. την απομάκρυνση των μιγαδικών από την ύλη; Κάποιος με παιδικά τραύματα με τους μιγαδικούς να υποθέσω..  ::)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #25 στις: Φεβρουάριος 11, 2015, 01:10:03 μμ »
Landau θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά την απομάκρυνση των Μιγαδικών, κάτι που με βρίσκει σύμφωνο.
Θεωρώ τους μιγαδικούς ένα άσχετο και ξεκάρφωτο κεφάλαιο και , ας μου επιτραπεί η έκφραση , ένα άχρηστο κομμάτι της ύλης. Καλύτερα να διδάσκεται μόνο στο πανεπιστήμιο. Θεωρώ δε την συνδιαστική ή τις κατανομές πολύ πιο χρήσιμο και εφαρμόσιμο στην καθημερινή ζωή των μαθητών , με επεκτάσεις και εφαρμογές και σε άλλα αντικείμενα. Οι μιγαδικοί είναι κάτι το εξειδικευμένο που μόνο στο πανεπιστήμιο θα δουν κάποια εφαρμογή τους και πάλι κυρίως μόνο όσοι ασχοληθούν με Τηλεπικοινωνίες και ανάλυση σημάτων και συστημάτων.
Δεν θεωρώ τους Μιγαδικούς κάτι που απαραίτητα πρέπει να ξέρει ένας μαθητής Λυκείου.
Αν από την ποσότητα των μαθηματικών πρέπει να αφαιρεθεί κάτι αυτο πρέπει να είναι οι Μιγαδικοί.

Κάποτε στις Δέσμες υπήρχαν Αλγεβρικες δομές. Αυτό και αν είναι τραβηγμένο. Πρέπει ένας μαθητής 17 χρονών να ξέρει και Αλγεβρικές δομές; Οχι. Ας είναι αντικείμενο στο πανεπιστήμιο αυτό. Ευτυχώς τις αφαιρέσανε.
Εγώ άλλο θα πω: "Ποιο αστέρι πρότεινε να μπει ο υπολογισμός όγκου στερεών εκ περιστροφής"? !!  :)

Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 11, 2015, 01:19:57 μμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #26 στις: Φεβρουάριος 11, 2015, 02:02:49 μμ »
killbill θα συμφωνήσω εν μέρει μαζί σου όσον αφορά τους μιγαδικούς (να τονίσω εδώ ότι ειδικά στη φυσική είναι υπεραπαραίτητοι.. σε παν/κο επίπεδο πάντα), αν και επιμένω ότι έτσι μερικώς (ουσιαστικά εισαγωγή στους μιγαδικούς) όπως διδάσκονται μέχρι σήμερα στη Γ λυκείου, δεν επιβαρύνουν την ύλη, και είναι χρήσιμο να κατανοήσουν οι μαθητές αυτήν την έννοια. Από την άλλη, τώρα που θύμησες περί όγκου εκ περιστροφής, όντως είναι άσκοπο να εισαχθεί, αν και.. κάποιες εφαρμογές των ολοκληρωμάτων δεν είναι κακό να υπάρχουν, για να είναι και κατανοητό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Συνδυαστική, πιθανότητες και κατανομές θα πρέπει να διδάσκονται από την Α λυκείου μέχρι και Β λυκείου (δηλ. κατανομή της ύλης αυτής σε 2 τάξεις τουλάχιστον) και είναι πράγματι χρήσιμες έννοιες για όλους.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Νέο πρόγραμμα σπουδών Μαθηματικών ΓΕΛ
« Απάντηση #27 στις: Φεβρουάριος 15, 2015, 07:42:03 μμ »
Στη Φυσική, αυτό που προστέθηκε στη Γ λυκείου (αρχές κβαντικής και ατομικής φυσικής, συν κάποια στοιχεία από πυρηνική φυσική και αστροφυσική) έχουν διδαχθεί - έστω και τυπικά - όλοι οι φυσικοί (με εξαίρεση τους ΠΕ04.01 που προέρχονται από το ΣΕΜΦΕ, αλλά αυτοί δεν είναι φυσικοί έτσι κι αλλιώς...), οπότε τυπικά δεν θα υπήρχε ζήτημα επιμόρφωσης (μεταξύ μας, κάποιοι χρειάζονται επιμόρφωση για να διδάξουν ακόμα και μηχανική, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία..). Το παράλογο είναι να μπαίνουν τα παραπάνω σε πρόγραμμα σπουδών στη Γ λυκείου! Εδώ δεν μαθαίνουν καλά τα βασικά, που υπάρχουν τόσα χρόνια στο τωρινό πρόγραμμα σπουδών, να τους βάζουν άλλα, που δεν είναι απαραίτητα ως βασική γνώση φυσικής, και τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα διδαχθούν σε αντίστοιχες σχολές!
Καμία αλλαγή δεν πρέπει να γίνει ούτε του χρόνου, μέχρι να καθοριστεί με ηρεμία τι χρειάζεται και τι όχι στο σχολείο.

Στα μαθηματικά, ήθελα να ήξερα ποιο αστέρι πρότεινε π.χ. την απομάκρυνση των μιγαδικών από την ύλη; Κάποιος με παιδικά τραύματα με τους μιγαδικούς να υποθέσω..  ::)
Συμφωνώ απόλυτα για τους μιγαδικούς.Δεν επιβάρυναν την ύλη,ήδη είχαν πολύ μικρή ύλη(ακόμη και σε σχέση με τις δέσμες)
π.χ. η λύση της Z^n=a ήταν εκτός ύλης,σχεδόν πάντοτε στο ενιαίο λύκειο.
Αναρωτιέμαι αν πίστευαν ότι οι μιγαδικοί εκλεισαν τον κύκλο τους μετά από τόσα χρόνια-σίγουρα από το 1982-1983,για παλαιότερα δεν θυμάμαι.

@ Killbill
Παράθεση
πάντως και σε άλλους κλάδους έχει ξεσπάσει θόρυβος. Διάβασα ότι και στη Φυσική και στα Αρχαία, έχουν μπει ενότητες από πανεπιστημιακή ύλη όπου υπάρχει το ενδεχόμενο οι καθηγητές να μην τα έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο και έτσι να χρειάζονται επιμόρφωση προκειμένου να τα διδάξουν!!
Δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενα να μην τα έχουμε διδαχθεί σε Πανεπιστημιακό επίπεδο,τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Φυσικής τα κάλυπταν στον κορμό από όσο γνωριζω (ως Φυσικός) από αρχές δεκαετίας 1980.
Τα νεώτερα προγράμματα (τα παρακολουθώ) τα καλύπτουν επίσης στον κορμό.
Δείτε τους οδηγούς σπουδών:2001-2002,2008-2009,2013_2014
Από όσο γνωρίζω και στα υπόλοιπα τμήματα Φυσικής αυτό ισχύει
Να μην έχεις λοιπόν διδαχθει ΑΤΟΜΙΚΗ-ΜΟΡΙΑΚΗ ΦΥΣΙΚΗ και ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ  το θεωρώ απίθανο!
Αν χρειάζεται τώρα κάποια υπενθύμιση σε κάποια αντικείμενα,αυτό είναι διαφορετικό από το να μην το έχει διδαχθεί...
Τα δε βιβλία που διδάσκονται (στον κορμό πάντοτε) φαίνονται στον ευδοξο.Πρόγραμμα σπουδών 2010-2011
Beiser στην Ατομική και Βάρβογλη-Σειραδάκη στην Αστρονομία-Αστροφυσική
Στην Αστρονομία κάναμε ανάμεσα στα άλλα και  σφαιρική τριγωνομετρία,αυατηματα μετρησης χρόνου κλπ
Η δε ατομική φυαική (και η πυρηνική φυαική) του χαραλάμπους ήταν πλήρη βιβλία,τόσο θεωρητικά όσο και πειραματικά.
εξαντλημένα πλέον...

Τώρα όσον αφορά τα Μαθηματικά,οι μιγαδικοί κακώς αφαιρέθηκαν γιατι εκτός του γεγονότος οτι χρειάζονται π.χ. στην ανάλυση ηλεκτρικών κυκλωμάτων,στον ηλεκτρομαγνητισμό,διάδοση κύματος χρειάζονται και οι μιγαδικές συναρτήσεις,π.χ. στην Κβαντομηχανική,στην Φυσική Στερεάς κατάτασης, ο δείκτης διάθλασης n(ω),η διηλεκτρικη συνάρτηση ε(ω) και άλλα μεγέθη είναι μιγαδικές συναρτήσεις.
Στο καινούργιο βιβλίο Αναλυτικής Γεωμετρίας,Διανυσματικού Λογισμού και Γραμμικής Άλγεβρας,έστω και ως παράρτημα,υπάρχει πλέον αναφορά στις Αλγεβρικές Δομές
Προφανώς θα προστεθεί ως ύλη στο πρώτο εξάμηνο,αυξάνοντας την ύλη κάποιου μαθήματος.
Γιατί δεν νοείται να πας να κάνεις Μιγαδικές συναρτήσεις χωρίς  να έχεις διδαχθει μιγαδικούς αριθμούς.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 15, 2015, 07:58:00 μμ από dpa2006 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 328
Σύνολο: 344

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.115 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.