Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: geochem στις Ιουνίου 30, 2008, 07:51:12 pm
-
Μια ΙΚΕΑ της... εκπαίδευσης!
Του ΤΑΚΗ ΜΙΧΑ (www.tmichas.wordpress.com)
«Η αρχή στην οποία βασίζουμε την εκπαιδευτική μας πολιτική είναι ότι κάθε μαθητής είναι διαφορετικός από τον άλλο και ότι κατά συνέπεια θα μαθαίνει με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετική ταχύτητα από τον άλλο».
Από το πρόγραμμα του Κουνσκαπσκολάν
Οπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα σημειώματα, οι σκανδιναβικές χώρες βιώνουν μια εκπαιδευτική επανάσταση στον χώρο της δευτεροβάθμιας παιδείας. Οι παλιές αντιλήψεις για διαχωρισμό μεταξύ π.χ. ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων έχουν υποχωρήσει και έχουν δώσει τη θέση τους σε νέα σχήματα που καθιστούν τη διαφοροποίηση ανενεργή. Ετσι π.χ. στη Σουηδία το κράτος παρέχει ετησίως ένα «δελτίο» (αξίας 8-12 χιλ. ευρώ) σε όποιον μαθητή επιθυμεί να φοιτήσει σε ιδιωτικό σχολείο, το οποίο αντιπροσωπεύει το ποσό των διδάκτρων. Ομως σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν στις περισσότερες περιπτώσεις απλά μια εξωραϊσμένη απομίμηση των δημόσιων («δημόσιο συν πισίνα»), στη Σουηδία έχουν πραγματικά κάτι νέο να προσφέρουν. Μια τέτοια περίπτωση είναι το περίφημο Κουνσκαπσκολάν («Σχολείο Γνώσης») που ιδρύθηκε το 1996. Πρόκειται για μια αλυσίδα 21 Γυμνασίων και 9 Λυκείων που σήμερα έχει 9.200 μαθητές και απασχολεί 700 εργαζομένους. Το σχολείο δεν επιβάλλει δίδακτρα ούτε παίρνει κρατική ενίσχυση. Χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τα «κουπόνια» των μαθητών και κατά συνέπεια η κερδοφορία του εξαρτάται από τον αριθμό μαθητών που θα ελκύσει.
Η αλυσίδα των Κουνσκαπσκολάν βασίζεται στην ίδια αρχή με την αλυσίδα των καταστημάτων ΙΚΕΑ: την προσωπική συμμετοχή του πελάτη στη διαμόρφωση του τελικού προϊόντος. Στην ΙΚΕΑ αυτό γίνεται μέσω της συναρμολόγησης του προϊόντος από τον πελάτη. Στην περίπτωση του Κουνσκαπσκολάν, μέσω της συμμετοχής του μαθητή στη διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών που θα ακολουθήσει.
Σήμερα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο τρόπος διδασκαλίας παραμένει ο ίδιος με αυτόν που υπήρχε και πριν από δύο αιώνες. Η διδασκαλία είναι η ίδια για όλους και δεν λαμβάνει υπ' όψιν της ότι κάθε μαθητής έχει διαφορετικές ικανότητες, ταλέντα και ενδιαφέροντα. Ο καθηγητής απευθύνεται σε ένα μαθητή που αντιπροσωπεύει ένα φαντασιακό «μέσο όρο» με συνέπεια να είναι όλοι δυσαρεστημένοι: τόσο οι μαθητές που είναι πιο προχωρημένοι όσο και αυτοί που βρίσκονται πιο πίσω.
Το Κουνσκαπσκολάν αντίθετα λειτουργεί σε εντελώς διαφορετική βάση. Κάθε μαθητής έχει τον προσωπικό του καθηγητή με τον οποία από κοινού διαμορφώνει το πρόγραμμα μαθησιακών στόχων σε κάθε μάθημα για την επόμενη εβδομάδα, μήνα, χρόνο. Αυτό επιτρέπει στον μαθητή να προσαρμόζει τις μαθησιακές απαιτήσεις στις δικές του ικανότητες. Ο καθηγητής και το σχολείο, με άλλα λόγια, προσαρμόζονται στις ικανότητες και προτιμήσεις του μαθητή και όχι το αντίστροφο, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα σχολεία σήμερα.
Η μελέτη των διάφορων μαθημάτων γίνεται ή με «βήματα» ή με «τάξεις». Η μελέτη των Αγγλικών, Μαθηματικών και Φυσικής σε όλη τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίζεται σε 35 «βήματα». Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε μαθητής μπορεί να προχωρεί με ταχύτερους ή βραδύτερους ρυθμούς ανεξάρτητα από τη σχολική χρονιά στην οποία βρίσκεται.
Τα άλλα μαθήματα διδάσκονται με «τάξεις» -όπου κανείς έχει την επιλογή να στοχεύσει σε επίπεδο
-
Πολύ ενδιαφέρον το θέμα, και χαρακτηριστικό λειτουργίας προηγμένων κοινωνιών. Οι υποανάπτυκτοι (όπως εμείς εδώ) συνήθως τέτοια θέματα τα προσπερνούν αφού "δεν ταιριάζουν με την Ελληνική πραγματικότητα", ενώ περιέχονται και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες του τύπου <<οι καθηγητές είναι συνέχεια μαζί με τα παιδιά όλη την ημέρα, αντί να εξαφανίζονται στο δωμάτιο των καθηγητών μεταξύ των ωρών>> χωρίς καν να αναφέρεται ότι οι καθηγητές είναι και ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ προφανώς στο σχολείο έ;
-
Α, προγραμματίζουν στη Σουηδία ανά εβδομάδα, μήνα, χρόνο. "Κάθε μαθητής έχει τον προσωπικό του καθηγητή με τον οποία από κοινού διαμορφώνει το πρόγραμμα μαθησιακών στόχων σε κάθε μάθημα για την επόμενη εβδομάδα, μήνα, χρόνο".[/color]
Εμάς η ΟΛΜΕ μας είπε ότι ο προγραμματισμός κάνει τζιζ! Και οι καλοί καθηγητές προχωρούν την ύλη στα κουτουρού στο σχολείο!
Παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία!
-
Ορίστε, ορίστε... πού βαδίζομεν κύριοι;
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=6943.msg75300;topicseen#new
Πού είναι οι "συνδικαλιστές" να οργανώσουν μια απεργία στα γρήγορα!
-
Λέτε να είναι απλή σύμπτωση που ο/η γράφων αναφέρει ότι:
<<Οτι απο φέτος όλοι οι εκπαιδευτικοί θα καθόμαστε στο σχολείο 8 - 2 ??>>
Λέμε "θα καθόμαστε" και όχι "θα εργαζόμαστε"... Προσοχή να μην σηκωθεί κανένας όρθιος παιδιά!
-
Μην έχετε και στο απυρόβλητο το σουηδικό σύστημα.....και τα περίφημα κουπόνια δεν είναι επιχορηγήσεις????
Μια ζωή αντιγραφές....αντιγραφές και πάλι αντιγραφές. Η Ελλάς το μόνο που γνωρίζει απο εκπ/ση είναι η αντιγραφή...σουηδικών-φιλανδικών-πέραν του ατλαντικού μοντέλων...
το MADE IN GRECCE θα το δούμε ποτέ??
Κατόπιν πρόσφατης επισκέψεώς μου στη χώρα αυτή δεν θα έλεγα πως είναι προηγμένοι κοινωνικά....αντιθέτως είναι παρηκμασμένα ρατσιστόμουτρα που όλη μέρα θέλουν ένα μπουκάλι αλκοόλη (γι'αυτό και το απαγορεύουν το ποτό)....αυτό αποκόμισα απο αυτή την τόσο "προηγμένη" χώρα.
Και κάτι ακόμη ο νεοφιλελευθερισμός έχει μπει για τα καλά και εκεί....με υπαρκτά αποτελέσματα (ουρές σε νοσοκομεία....ιδιωτικοποιήσεις....απολύσεις κ.ο.κ.)
Τα πάντα έχουν το τίμημά τους...τίποτε δεν γίνεται χωρίς αντίκρυσμα και εκεί....τα άλλα είναι υπερβολές.
-
Μπορειτε να μου πειτε τι διαφορα εχει το σχολειο αυτο στην Σουηδια απο τα φροντιστηριακα ιδιαιτερα της Ελλαδας?Καθομαι στο σπιτακι μου και περιμενω τον καλυτερο φροντιστη ,εναντι αδρας φυσικα αμοιβης, να προσαρμοσει το μαθημα στα μετρα μου και να μου λυσει τις δικες μου μονο αποριες.Απο οτι διαβασα και στην Σουηδια οι μαθητες πληρωνουν στο ιδιαιτερο αυτο σχολειο,λοιπον ποια η διαφορα?
-
Μην έχετε και στο απυρόβλητο το σουηδικό σύστημα.....και τα περίφημα κουπόνια δεν είναι επιχορηγήσεις????
Μια ζωή αντιγραφές....αντιγραφές και πάλι αντιγραφές. Η Ελλάς το μόνο που γνωρίζει απο εκπ/ση είναι η αντιγραφή...σουηδικών-φιλανδικών-πέραν του ατλαντικού μοντέλων...
το MADE IN GRECCE θα το δούμε ποτέ??
Κατόπιν πρόσφατης επισκέψεώς μου στη χώρα αυτή δεν θα έλεγα πως είναι προηγμένοι κοινωνικά....αντιθέτως είναι παρηκμασμένα ρατσιστόμουτρα που όλη μέρα θέλουν ένα μπουκάλι αλκοόλη (γι'αυτό και το απαγορεύουν το ποτό)....αυτό αποκόμισα απο αυτή την τόσο "προηγμένη" χώρα.
Και κάτι ακόμη ο νεοφιλελευθερισμός έχει μπει για τα καλά και εκεί....με υπαρκτά αποτελέσματα (ουρές σε νοσοκομεία....ιδιωτικοποιήσεις....απολύσεις κ.ο.κ.)
Τα πάντα έχουν το τίμημά τους...τίποτε δεν γίνεται χωρίς αντίκρυσμα και εκεί....τα άλλα είναι υπερβολές.
Δηλαδη τωρα μας εβγαλες οτι η Σουηδια είναι ενα χάλι; Μην τρελαθουμε κιολας...
Ενταξει, πουθενα δεν ειναι παραδεισος, πιθανως ουτε και στη Σουηδια.
Αλλα εδω στην Ελλαδα εχουμε πιασει τον πατο σε καθε τομεα.
-
Μπορειτε να μου πειτε τι διαφορα εχει το σχολειο αυτο στην Σουηδια απο τα φροντιστηριακα ιδιαιτερα της Ελλαδας?Καθομαι στο σπιτακι μου και περιμενω τον καλυτερο φροντιστη ,εναντι αδρας φυσικα αμοιβης, να προσαρμοσει το μαθημα στα μετρα μου και να μου λυσει τις δικες μου μονο αποριες.Απο οτι διαβασα και στην Σουηδια οι μαθητες πληρωνουν στο ιδιαιτερο αυτο σχολειο,λοιπον ποια η διαφορα?
Κορυφαία διαπίστωση. Πράγματι, το να πληρώνεις από την τσέπη σου είναι το ίδιο με το να πληρώνει το κράτος. Το να κάνεις ιδιαίτερο στο σπίτι στην Ελλάδα, είναι το ίδιο με το να πηγαίνεις σε ένα πρωτοποριακό σχολείο στη Σουηδία. Και τελικά μάλλον, το να είσαι Σουηδός και να παράγεις πράγματα που τα εξάγεις σε όλο τον κόσμο, είναι το ίδιο με το να είσαι Έλληνας και να μην παράγεις τίποτε, αλλά να καταναλώνεις (αν μπορείς) αυτά που παράγουν άλλοι.
Μήπως να στείλουμε μια αντιπροσωπεία στη Σουηδία να τους επιμορφώσουμε για το πως ακριβώς πρέπει να είναι η Δημόσια Εκπαίδευση, αλά Ελληνικά; Το καλύτερο σύστημα στον κόσμο δεν έχουμε;
-
Μην έχετε και στο απυρόβλητο το σουηδικό σύστημα.....και τα περίφημα κουπόνια δεν είναι επιχορηγήσεις????
Τα κουπόνια αντιπροσωπεύουν το ποσό που διαθέτει το κράτος για την εκπαίδευση ενός παιδιού, και αν το παιδί δεν πάει σε Δημόσιο Σχολείο, τότε το ποσό που θα του αναλογούσε, εξοικονομείται, και δικαιούται να το λάβει σε μορφή κουπονιού για να το διαθέσει εκεί που θεωρεί ότι θα λάβει την καλύτερη εκπαίδευση.
Υπάρχει κάτι πιο δημοκρατικό από αυτό; Πολύ ευχαρίστως να το ακούσω.
-
Τα κουπόνια είναι εφαρμογή ακραίων νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων (τέτοιες απόψεις πρεσβεύει ο αρθρογράφος) για την εκπαίδευση. Μπορεί να φαίνεται καλό εκ πρώτης όψεως το ότι ο γονιός επιλέγει ελεύθερα το σχολείο του παιδιού του κλπ, αλλά στην πραγματικότητα σημαίνει κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, καθώς το κράτος μέσω των κουπονιών επιχορηγεί ιδιωτικές επιχειρήσεις. Έτσι μετατρέπονται και τα δημόσια σε επιχειρήσεις, αφού θα πρέπει να προσελκύσουν "πελάτες με κουπόνια" για να επιβιώσουν...
Υπάρχουν και πιο ακραίες αντιλήψεις, όπως π.χ. να μην υπάρχει καθόλου κεντρικός σχεδιασμός στην εκπαίδευση ούτε αναλυτικά προγράμματα. Το κάθε σχολείο να κάνει ό,τι θέλει και οι γονείς να επιλέγουν π.χ. αν το παιδί τους θα πάει σε σχολείο όπου θα διδάσκεται η θεωρία του Δαρβίνου ή σε άλλο όπου θα μαθαίνει μόνο για τον Αδάμ και την Εύα. Ή ακόμα και να μην πηγαίνει καθόλου σχολείο, αλλά να χρησιμοποιεί το κουπόνι για να φέρνει δάσκαλο στο σπίτι και να διδάσκεται τα μαθήματα της επιλογής του, π.χ. να μην κάνει καθόλου Ιστορία.
-
τα σχολεία αυτά δεν λειτουργούν ανεξέλεγκτα κάνοντας ότι τους γουστάρουν.είναι υπό τον συνεχή έλεγχο και την διαρκή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου.
είναι τεράστια υπόθεση η ελέυθερη επιλογή σχολείου χωρίς την οικογενοιακή επιβάρυνση σε αντίθεση με εμάς εδώ όπου το φροντιστήριο πληρώνεται από τον γονέα,το ιδιωτικό σχολέιο πληρώνεται από τον γονέα, ενώ και η περιβόητη δημόσια εκπαίδευση βαλτώνει συνεχώς με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις.
άλλωστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται από τα αποτελέσματα που παράγει,τα οποία σαφώς και δεν μας συμφέρει να τα σχολιάσουμε
-
Η λύση δεν είναι να ιδιωτικοποιήσουμε την παιδεία...
Ας μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα στα δημόσια σχολεία, ας γίνουν ολοήμερα Γυμνάσια, ας λειτουργεί σωστά η ΠΔΣ από την αρχή της χρονιάς, ας επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί... Και τότε θα μπορεί να προσαρμοστεί κι εδώ το σχολείο στις ανάγκες του κάθε μαθητή, χωρίς να γίνουν τα σχολεία ΙΚΕΑ και οι μαθητές πελάτες, όπως ονειρεύεται ο κ. Μίχας...
-
Τα προβλήματα στη Δημόσια Παιδεία (αλά Ελληνικά) δεν οφείλονται στο ότι δεν είναι τα Γυμνάσια ολοήμερα, ή στο ότι δεν λειτουργεί σωστά η ΠΔΣ κατά τη γνώμη μου. Οφείλονται κυρίως στη νοοτροπία "δε βαριέσαι" που έχει πολύ μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν χρειάζονται καμία επιμόρφωση, αλλά χρειάζονται ήθος, και αφού αυτό δεν μπορεί να τους παρασχεθεί εκ των υστέρων, τότε χρειάζεται ΕΛΕΓΧΟΣ.
Οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που δήθεν δεν είναι επιμορφωμένοι, μπορούν μια χαρά να κάνουν ιδιαίτερα, αλλά για να πούνε αυτά που λένε στα ιδιαίτερα και όταν βρίσκονται μέσα στην τάξη, τότε χρειάζονται ειδικά κίνητρα. Όταν τα βλέπουν αυτά οι μαθητές, τι εικόνα περιμένετε να έχουν για την εκπαίδευση; Οι περισσότεροι αν μπορούσαν θα έβαζαν φωτιά στο σχολείο, κατά προτίμηση με τους εκπαιδευτικούς μέσα. Και επειδή δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, καίνε τα βιβλία τους.
Είναι απαραίτητο να εμπνέει σεβασμό ο εκπαιδευτικός για να επιτελέσει το έργο του, και αυτό δεν γίνεται όταν π.χ. μιλάει στο κινητό μέσα στην τάξη, και στο διάλειμα ψαρεύει ιδιαίτερα. Οπότε, ας μην έχουμε σαν πρώτη προτεραιότητα να βάζουμε ταμπέλες ("ακραίες νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις", "παρακμασμένα ρατσιστόμουτρα που θέλουν όλη μέρα ένα μπουκάλι αλκοόλη", "να γίνουν τα σχολεία ΙΚΕΑ") στα διάφορα συτήματα πετυχημένων χωρών και ας κοιτάξουμε ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΜΑΣ, όπου όλη η συζήτηση εδώ μέσα αφορά τη μέθοδο εισόδου των εκπαιδευτικών στο σύστημα πάση θυσία (ώστε να "βολευτούν", να "αποκατασταθούν" κτλ), και όχι τη λειτουργία της εκπαίδευσης (αν υποθέσουμε ότι πρέπει να μας αφορά ΚΑΙ αυτό).
Ειδικά για το ΙΚΕΑ, και χωρίς να αναλύσω την θλιβερή πλευρά του "όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια", πρέπει να πω ότι θα ήμουνα προσωπικά περήφανος αν ήταν Ελληνική εταιρία και είχε καταφέρει να έχει υποκαταστήματα σε όλο τον κόσμο, με μεγάλη επιτυχία, και να είχε κάνει διεθνώς αναγνωρίσιμη μια Ελληνική λέξη, και όλα αυτά τα είχαν κάνει Έλληνες, αντί να ψάχνουν μετά μανίας πώς θα διοριστούν στο Δημόσιο για να την αράξουν και να ζούνε σε βάρος των άλλων.
Επίσης να προσθέσω για όποιον δεν το παρατήρησε, ότι το ΙΚΕΑ είναι "εργοδότης ίσων ευκαιριών" (άλλη μια άγνωστη στην Ελλάδα της μεγάλης δημοκρατίας έκφραση), και αυτό διαπιστώνεται αμέσως, βλέποντας ποιοί εργάζονται εκεί, δηλαδή άτομα κάθε ηλικίας (π.χ. γυναίκες πολύ άνω των 40, χωρίς "καλή" εμφάνιση), και ράτσας (μαύροι) και εθνικότητας (αλλοδαποί), σε σχεδόν αναλογικό ποσοστό με τη σύνθεση του πληθυσμού. Επειδή αυτή η έννοια είναι άγνωστη στην Ελλάδα, θα το εξηγήσω λίγο παραπάνω. Σε ποιά αντίστοιχου μεγέθους Ελληνική επιχείρηση θα συνέβαινε αυτό; Αντίθετα βλέπουμε μόνο "εμφανίσιμα" κοριτσάκια (έως 28 ετών το πολύ) και αν υπάρχει κάποιος μεγαλύτερος, αυτός θα ήταν στην επιχείρηση εδώ και δεκαπέντε χρόνια, και "έμεινε". Όμως το ΙΚΕΑ άνοιξε τώρα στη Δυτική Αθήνα και έχει μέσα προσωπικό σε σύνθεση που δεν συναντάται πουθενά αλλού. Δεν έχει τον μαύρο στην αποθήκη να μην φαίνεται, τον έχει να εξυπηρετεί τον κόσμο στα στρώματα, να χειρίζεται υπολογιστή και είναι πολύ καλός στα Ελληνικά, και είναι άνω των 40. Μοιάζει αυτό με την στερεότυπη εικόνα που έχουμε για τις "επιτρεπτές" εργασίες που μπορεί να κάνει ένας μαύρος στην Ελλάδα; Αυτό δεν είναι πολιτισμική διαφορά; Δεν ξεκινάει από την εκπαίδευση στη Σουηδία και από την άποψή τους περί ίσων ευκαιριών και ισότητας; Τελικά το αποτέλεσμα που έχει η χώρα, είναι καλό ή κακό; Επικρατεί στις ξένες αγορές με ευκολία; Η άποψή τους περί ισότητας προκαλεί το σεβασμό;
Μετά λοιπόν από όλα αυτά, όποια ταμπέλα και αν τους βάλουμε είναι ασήμαντο, γιατί είναι η ασήμαντη άποψη κάποιων από μια ασήμαντη χώρα, που δεν παράγει τίποτε εκτός από διαφθορά.
Επιστρέφοντας τώρα στο αν μπορεί ένας να επιλέγει την εκπαίδευση του, δεν με χαλάει καθόλου η ιδέα να επιλέγει το σχολείο του, τα μαθήματα που θέλει να μάθει, και το αν θα τα μάθει στο σπίτι ή στο σχολείο ή όπου αλλού θέλει, ας τα μάθει και πάνω στο βουνό, αρκεί να μορφωθεί, και η χώρα να του δώσει το ποσό που του αντιστοιχεί για αυτό.
Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας μεθόδου στην Ελλάδα θα έδειχνε αμέσως (από τις μανιώδεις αντιδράσεις) ότι αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι το λεγόμενο "εκπαιδευτικό έργο" που γίνεται (ή δεν γίνεται, γιατί βαριόμαστε) στο Δημόσιο Σχολείο, αλλά η ίδια η ύπαρξη του Δημόσιου Σχολείου, αφού αυτό εξασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτό. Τα υπόλοιπα είναι απλά λεπτομέρειες που τα χρησιμοποιούμε σαν προφάσεις, όποτε θεωρούμε ότι μας συμφέρει.
Σχετικά τώρα με τα κουπόνια, προσωπικά δεν με ενοχλεί η λέξη, παλιά θυμάμαι έπαιρνα κουπόνια για φαγητό στη φοιτητική λέσχη, και ούτε τότε με ενοχλούσε η λέξη. Από την άλλη πλευρά, η ελευθερία που δίνει μια τέτοια ρύθμιση είναι προφανής, επίσης προκαλεί σεβασμό προς το κράτος, αφού το ίδιο το κράτος δείχνει να σέβεται τον πολίτη με το να του αφήνει την ελευθερία επιλογής. Η αντίληψη αυτή και συμπεριφορά του κράτους προς τον πολίτη, δεν ξεκινάει από την εκπαίδευση; Το δικό μας σύστημα, προκαλεί τον πολίτη να σεβαστεί το κράτος; (ας μην ρωτήσω καλύτερα αν ο πολίτης σέβεται ειδικά τον εκπαιδευτικό σαν εκφραστή του κράτους, ο οποίος έχει το παιδί στο σχολείο το πρωί, και το απόγευμα έρχεται σπίτι και του κάνει επί πληρωμή ιδιαίτερα...).
Αλλά, όπως έχω γράψει και αλλού, είμαστε άξιοι της τύχης μας και δυστυχώς το αποδεικνύουμε σε κάθε δυνατή ευκαιρία.
-
Οι "νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις" δεν είναι ταμπέλα. Ο νεοφιλελευθερισμός είναι μια συγκεκριμένη οικονομικοπολιτική θεωρία και πρακτική, σύμφωνα με την οποία, για να το πούμε απλοϊκά, οι ιδιωτικοποιήσεις και η συρρίκνωση του δημοσίου, η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς και ο ανταγωνισμός αποτελούν θεραπεία δια πάσαν νόσον. Όταν αυτή η πρακτική αγγίζει και βασικά κοινωνικά αγαθά, όπως η παιδεία και η υγεία, τότε έχουμε την πιο ακραία εκδοχή της. Τα κουπόνια για τα οποία γίνεται λόγος (όχι η λέξη "κουπόνια", ούτε τα κουπόνια γενικά) είναι το μέσο με το οποίο υλοποιείται ο στόχος της απελευθέρωσης της εκπαιδευτικής "αγοράς" και της ιδιωτικοποίησης της παιδείας.
Εδώ και καμιά 15ετία στη Σουηδία συντελείται η αποδόμηση αυτού που για πολλούς ήταν πρότυπο κοινωνικού κράτους. Δεν είναι ρόδινα τα πράγματα κι εκεί. Και ρατσισμός υπάρχει και μεγάλο πρόβλημα με τα ναρκωτικά... Νομίζω ότι έχει μια αξία η άποψη κάποιου (chloi) που είδε τα πράγματα από κοντά.
Παρόλα αυτά συνεχίζει να είναι προηγμένη χώρα σε σχέση με την Ελλάδα. Κι αυτό γιατί εδώ δεν υπήρχε, λόγω ειδικών συνθηκών, ποτέ κοινωνικό κράτος αντίστοιχο με αυτό που οικοδομήθηκε μεταπολεμικά στις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Το μόνο "κράτος" που υπήρχε ήταν το πελατειακό κράτος και το κράτος του χωροφύλακα (Αλήθεια, τότε που υπήρχε "έλεγχος" και ο μπαμπούλας του επιθεωρητή για τους εκπαιδευτικούς, είχαμε καλή παιδεία; Ούτε ιδιαίτερα υπήρχαν, ούτε κινητά...). Τη δεκαετία του '80 παρέμεινε το πελατειακό κράτος και δημιουργήθηκε μια καρικατούρα κράτους πρόνοιας, όπου η "πρόνοια" μεταφραζόταν κυρίως σε μια θέση στο δημόσιο και σε κάποιες κοινωνικές παροχές της πλάκας. Κι αυτή ακόμα η καρικατούρα αποδιαρθρώθηκε μετά από μια δεκαετία.
Στην Ελλάδα, και ειδικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα, υπάρχουν πολλά στραβά και παθογένειες. Θεωρώ όμως απαράδεκτες τις γενικεύσεις (έστω και μετριασμένες, της μορφής "ένα μεγάλο μέρος") και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών ως μοναδικών υπευθύνων για όλα τα στραβά με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς που επαναλαμβάνονται ("ανήθικοι", "κάνουν ιδιαίτερα στους μαθητές τους", "μιλάνε στο κινητό", "δε δουλεύουν" κλπ κλπ). Αυτή κι αν είναι ελληνική (μάλλον ελληναράδικη) νοοτροπία: μηδενισμός και φόρτωμα των πάντων στους πιο βολικούς αποδιοπομπαίους τράγους... Στα δυο σχολεία που δούλεψα φέτος (πολύ μικρό το δείγμα, βέβαια) δεν είδα ούτε κινητά στην τάξη ούτε ιδιαίτερα σε μαθητές. Αντιθέτως, είδα ανθρώπους να μένουν μετά τις 2 και να έρχονται στο σχολείο και Σάββατα, για να προετοιμάσουν με τα παιδιά εκδηλώσεις και θεατρικά...
Όσο για το "να γίνουν τα σχολεία ΙΚΕΑ", ο αρθρογράφος θεωρεί θετικό το ότι στη Σουηδία τα σχολεία έχουν γίνει ΙΚΕΑ. Αυτή η επιχείρηση-"πρότυπο", όπως και άλλες αντίστοιχες, πουλάει προϊόντα που κατασκευάζονται, στο μεγαλύτερο μέρος τους, στα εργοστάσιά της στην Κίνα, την Ινδία, το Πακιστάν κ.α. Είναι γνωστό τι εργασιακές συνθήκες επικρατούν εκεί. Αφού λοιπόν τα παίρνει , με πολύ χαμηλό κόστος ξεζουμίζοντας τους "υπανάπτυκτους", τα πουλάει σε "ανταγωνιστικές" τιμές μαζί με "ισότητα ευκαιριών" και κοινωνικές, οικολογικές κ.α. "ευαισθησίες" στους "πολιτισμένους" Ευρωπαίους. Καμία επιχείρηση δεν φτάνει να είναι τόσο κερδοφόρα και να επεκτείνεται σε όλο τον κόσμο με το σταυρό στο χέρι. Θα περίμενε κανείς αυτό να το ξέρει όποιος κάνει συχνές αναφορές στην ταξικότητα διαφόρων μέτρων και θεσμών, αλλά ανάλογη φρασεολογία χρησιμοποιεί πλέον και ο Καρατζαφέρης... Η εθνικότητα της εταιρείας δεν έχει καμία σημασία. Οι επιχειρήσεις έχουν τυπικά εθνικότητα, αλλά δεν έχουν πατρίδα.
-
Απο την εφημεριδα ΤΟ
-
η κάθε χώρα έχει τις ιδαιτερότητες της.
το ότι η τανζανία δεν έχει αυτοκτονίες αυτό δεν την καθιστά την πιο ευτυχισμένη χώρα του κόσμου.
ας αποφάσιζαν όλοι οι άνω των 25 ετών να φύγουν από το σπίτι τους προσπαθώντας να ζήσουν μόνοι τους χωρίς το έμβασμα του μπαμπά αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες της ζωής στηριζόμενοι στις δυνάμεις τους και μετά ας μιλήσουμε για τις αυτοκτονίες που θα είχαμε στην ελλάδα.
-
Da Cancho, συμφωνώ απολύτως και επαυξάνω προσθέτοντας τα τρία βασικά ζητούμενα που θέτει η κοινωνία για τον εκπαιδευτικό: φιλοτιμία, αξιοπρέπεια και εργατικότητα. Ας σκεφθούμε πρωτίστως ως γονείς και δευτερευόντως ως λειτουργοί ( και όχι επαγγελματίες - ή αρπακτικά, όπως πολλοί μαθητές μας ονομάζουν λόγω των ιδιαιτέρων).
-
ΜΠΡΑ
-
Απορία 1 : εάν η πελατεία "πέσει", τι γίνεται; Απολύονται υπάλληλοι; κλείνουν υποκαταστήματα; χαμηλώνει η ποιότητα των προϊόντων; μαζικοποιείται η παραγωγή; (δεν μπαίνω καν στον κόπο να βάλω εισαγωγικά στις παραπάνω έννοιες. Όποιος κατάλαβε τις αντιστοιχίες με την εκπαίδευση, κατάλαβε. Θέλω να είμαι μέσα στο νεοφιλελεύθερο πνεύμα του άρθρου)
Απορία 2 : επειδή ο αρθρογράφος δεν το διευκρυνίζει...τι γίνεται εάν κάποιο παιδί δεν καταφέρει να τελειώσει τα 35 βήματα του μαθήματος στα 3 ( ; ) χρόνια; πρέπει να παραμείνει περισσότερο καιρό μέχρι να ολοκληρώσει όλα τα βήματα ή απλά βγαίνει από το σχολείο με ελλειπείς γνώσεις;
-
ΜΠΡΑ
-
Xα χα χα στα μούτρα σου . ένα πράμα δεν έχω μάθει να κάνω (πολύ κακώς για πολλούς) : Να λέω ψέμματα !
Από τον εαυτό σου μάλλον κρίνεις τους άλλους. Γέλα όσο θες ... αλλά συν'ηθως αυτοί που τα ψάλλουν στους εκπαιδευτικούς είναι ακριβώς εκεί νοι που θέλουν να κάθονται ή που είναι σίγουροι ότι και αξιολόγηση να έλθει δεν θα έχουν πρόβλημα όχι γιατί κάνουν καλά την δουλειά τους αλλά επειδή όποιο κόμμα και να έλθει στην εξουσία είναι τόσο καλοί στο γλείψιμο που δεν εχουν φόβο.
Όπου φυσάει ο άνεμος πάω ....
-
πραγματικα ανατριχιαστικο επιχειρημα... :D
-
Κι εγώ θα είχα την απορία να δω τί ακριβώς σημαίνει η ατομική διαμόρφωση των στόχων. Ως γενική αρχή είναι πολύ καλή, αλλά υπάρχει και ένας Μ.Ο. όρος "πόντων" δυσκολίας που πρέπει να κατέχει ο μαθητής για να τελιώσει; Κάποιος βασικός κορμός μαθημάτων, έστω με διαφοροποιημένο επίπεδο δυσκολίας; Πόσοι μαθητές είναι ανά τάξη; Ανάλογα με το επίπεδο διαμορφώνονται διαφορετικές τάξεις;
Όσο για το σύστημα με τα κουπόνια, στην Αμερική έχει διαλύσει τη δημόσια εκπαίδευση χωρίς καμιά βελτίωση. Δέχομαι το ενδεχόμενο να έχει πετύχει, αλλά αυτό μάλλον οφείλεται στις ιδιαιτερότητες και την παράδοση της Σουηδίας παρά στην πρωτοτυπία του συστήματος. Πάντως το σουηδικό εκλογικό σώμα δε δείχνει τόσο ενθουσιασμένο με το γενικό πλαίσιο των αλλαγών τα τελευταία χρόνια και αυτό αποτυπώθηκε και στις τλευταίες εκλογές.
Το πρόβλημα με το ΙΚΕΑ δεν είναι μόνο το πού παράγονται τα προϊόντα του. Απλήρωτες υπερωρίες 5 ωρών επί βδομάδες για να ανοίξει το νέο κατάστημα; Είναι μια κλασική επιχείρηση, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της χώρας όπου λειτουργεί (λιγότερα προϊόντα, άνοδος τιμών). Ας προσέχουμε ποιο εργασιακό και επιχειρηματικό πρότυπο εκθειάζουμε.
-
Τηλέμαχε μπορείς να πιστεύεις ότι θες αλλά μόνο εγώ μπορώνα ξέρω τι γινόταν στο σχολείο που δούλευα τα τελευταία 2 χρόνια. Από τα 20 άτομα προσωπικό μόνο μία λούφαρε και προφασιζόταν αρρώστιες κάθε φορά που ερχόταν ο φίλος της >:(
Όλοι οι άλλοι ήμασταν τόσο συνεπείς σε σημείο να κάνει δάσκαλος της Έκτης απεργία αλλά επειδή δεν ήθελε τα παιδιά να μείνουν πίσω έπαιρνε και τα 40 η συνάδελφος του και το αντίστοιχο γινόταν όταν αυτή μπορεί να έλειπε π.χ. για να πάρει τους βαθμούς του παιδιού της κλπ. Όλοι βοηθούσαμε , ακόμη και τη πρώτη και την δευτέρα έτυχε να κρατήσω αν παρουσιαζόταν πρόβλημα (σπανίως) και διδάσκω Αγγλικά.
Όσο για 20 ωρα και 15ωρα διδακτικά , τί είναι αυτά ; Γιατί έκανα και τις 24 ώρες μου χωρίς να μου λείψει ούτε μία; Γιατί το διόρθωμα και η προετοιμασία μου έπαιρνε και μου παίρνει 4 ώρες κάθε απόγευμα ; Έλα τώρα να μου πεις ότι δεν δουλεύω 8ωρο κάθε μέρα. Για να μην πω για τα απογεύματα που πήγαινα σε υλλόγους γονέων ως εκπαιδευτικός όχι ως γονιός , σε όλες τις εκδηλώσεις και Σαββατοκύριακα , σε όλες τις παρελάσεις κλπ.
Μην γενικεύετε λοιπόν. Υπάρχουν και εξαιρέσεις και το αντίστοιχο Λύκειο δίπλα από το οποίο αποφοίτησα και εγώ δεν είναι τυχαίο ότι είναι 4ο σε επιτυχίες στην Ελλάδα. Και μη μου πεις ότι είναι το φροντιστήριο, εγώ ως μαθήτρια δεν πήγα ποτέ ακόμα και στην 3η Λυκείου.
Μην βάζετε λοιπό όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα σχολεία στο ίδιο τσουβάλι.
-
...
Όλοι οι άλλοι ήμασταν τόσο συνεπείς σε σημείο να κάνει δάσκαλος της Έκτης απεργία αλλά επειδή δεν ήθελε τα παιδιά να μείνουν πίσω έπαιρνε και τα 40 η συνάδελφος του ...
vassilo δεν αμφισβητώ την καλή διάθεση υπό την οποία γινόταν αυτές οι ενέργειες, αλλά πρέπει να σε ενημερώσω ότι η συνδιδασκαλία την ημέρα της απεργίας είναι συνδικαλιστικά ανήθικη. Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο συνάδελφος νιώθει τύψεις εάν τα παιδιά χάνουν τα μαθήματά τους, αλλά απεργία είναι η στέρηση της κοινωνίας από το παραγωγικό έργο του εργαζομένου.
-
Σε καταλαβαίνω απόλυτα και συμφωνώ μαζίσου. Αυτό ήταν απλά ένα δείγμα ότι κάποιοι και σκέφτονται τα παιδιά και νοιάζονται και δουλεύουν και παραπάνω αν χρειαστεί.
Εγώ είμαι απεργός εκ πεποιθήσεως . Στην πρώτη απεργία φέτος , πριν τα Χριστούγεννα αν θυμάμαι καλά, δεν έκανα για να μην επιβαρύνω τυς δασκάλους οι οποίοι φορτώνονται την ώρα μου,έστω κι αν ειναι για να προσέχουν τα παιδιά. Ένιωσα όμως τόσο άσχημα για εκείνους από τα άλλα σχολεία που έκαναν απεργία που δεν το ξανάκανα.
Δεν με νοιάζει ποιοί είναι κυβέρνηση. Δεν μ'αρέσει να πολεμάνε άλλοι για εμένα.
Παρ'όλ'αυτά , πήρα ανάποδες όταν σε μία περίπτωση έκανα μόνο εγώ και η γυμνάστρια ήμασταν οι μοναδικές που κάναμε απεργία και οι υπόλοιποι δάσκαλοι αντί να κάνουν κανονικά τι; έξι ώρες ανέβασαν κατά μία ώρα το ωράριο και τελείωσαν 12:30 δηλ την ώρα ου αρχίζει το ολοήμερο. Υποστήριξαν ότι αυτό πάλι βγάζει τους γονείς από το πρόγραμμά τους και ότι τόνισαν στα παιδιά και εξήγησαν ότι έκανα απεργία και ότι δεν πληρωνόμουν που έλειπα αλλά και πάλι το θεωρώ άδικο.
Δηλ από την μία ήθελαν να λειτουργήσει η απεργία χωρίς να κάνουν οι ίδιοι και δημιουργώντας πρόβλημα στους γονείς αλλά από την άλλη δεν ήθελαν να δημιουργηθεί προβλημα στους εαυτούς τους.
Λίγο εγωϊστικό δεν είναι ;;;;
Θεωρώ μόνο λάθος μου που δεν έδειξα πόσο πολύ τσαντίστηκα και ήταν από η μοναδική φορά που συγχύστηκα με τους συναδέλφους μου . Μπορώ να καταλάβω ότι κάποιοι έχουν δάνεια και πληρώνουν 800 Ε τον μήνα και δεν βγαίνουν για να κάνουν απεργία , αλλά στήριξε την με όποιον ΄΄αλλο τρόπο μπορείς . Μην τελειώνεις νωρίτερα , μην αλλάζεις το πρόγραμμα , μην με κάνεις να νιώθω ότι απεργώ τσάμπα (το ξέρω ότι είναι έτσι αλλά ...) :-\
-
Εγώ είμαι απεργός εκ πεποιθήσεως .
εγω παλι δεν εχω απεργησει ποτε μου εκ πεποιθησεως...και ετσι θα συνεχισω οσο οι διοργανωτες ,τα αιτηματα και οι σκοποι των απεργιων στον κλαδο μας παραμεινουν ως εχουν...και ο νοων νοειτω...
-
Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο συνάδελφος νιώθει τύψεις εάν τα παιδιά χάνουν τα μαθήματά τους
Μη μου πεις!!!! Πότε παρουσιάστηκε αυτό το φαινόμενο; Ποιά ώρα της μέρας παρουσιάζεται; Είναι τεκμηριωμένο; Έχουν γίνει μετρήσεις; Έχει δημοσιευτεί;
-
εξήγησαν ότι έκανα απεργία και ότι δεν πληρωνόμουν που έλειπα
Το θέμα αυτό έχει λυθεί επιστημονικά, με την μέθοδο των "καταλήψεων". Είναι η έμπρακτη απόδειξη του τρόπου με τον οποίο η επιστήμη παρεμβαίνει και λύνει τα προβλήματα της καθημερινότητας (του εκπαιδευτικού).
-
Εγώ είμαι απεργός εκ πεποιθήσεως .
εγω παλι δεν εχω απεργησει ποτε μου εκ πεποιθησεως.
Και οι δύο δηλώσεις είναι ουσιαστικά καταχρηστικές. Όλες οι πράξεις μας υπαγορεύονται από τις πολιτικές μας πεποιθήσεις (άρα είναι "εκ πεποιθήσεως" :) ). Άλλος έχει την πεποίθηση ότι η λύση βρίσκεται στην πρακτική και την διαμόρφωση του οργανωμένου αγώνα, άλλος έχει την πεποίθηση ότι η "ατομική λύση" είναι η καλύτερη και άλλος περιμένει ο οργανωμένος αγώνας να έρθει πρώτα στα "μέτρα" του , πριν συμβάλει σε αυτόν. Κάθε άνθρωπος και πεποίθηση :)
-
Μη μου πεις!!!! Πότε παρουσιάστηκε αυτό το φαινόμενο; Ποιά ώρα της μέρας παρουσιάζεται; Είναι τεκμηριωμένο; Έχουν γίνει μετρήσεις; Έχει δημοσιευτεί;
[/quote]
Το καταλαβαίνω ότι έχεις την άποψή σου η οποία είναι αντίθετη από την δική μου και το σέβομαι και προφανέστατα τα βιώματά σου είναι διαφορετικά από τα δικά μου. Προφανώς έχεις δουλέψει με ανθρώπους που δεν ένιωσαν ποτέ τύψεις αλλά εγώ δουλεύω και δούλεψα με ανθρώπους που νιώθουν ακριβώς αυτό.
Προς τι η ειρωνεία λοιπόν ; Προφανέστατα έχω σταθεί πιο τυχερή από εσένα . Γιατί δεν μπορείς να σκεφτείς ότι υπ΄ρχουν και εκπαιδευτικοί που είναι εξαιρέσεις (για εσένα) αλλά κανόνας για εμένα ; Δεν δουλεύουμε στο ίδιο σχολείο, οπότε όσο πιθανό έίναι να λες την αλήθεια άλλο τόσο πιθανό είναι να την λέω κι εγώ.
Α και αν θες να προκαλέσεις και να ξεσπάσεις τα νευράκια σου , δοκίμασε να το κάνεις στο σπίτι σου ή στη δουλειά σου ψάλλοντας τα σε εκείνους που δεν δουλεύουν κατά την άποψή σου και ίσως δεις πως έχουν τελείως διαφορετική άποψη για την δική σου δουλειά από αυτή που έχεις εσύ γι αυτήν.
-
Παντως οι Σουηδοι θα ζηλευαν τον προγραμματισμο μας..απο τωρα ετοιμαζομαστε για τον Οκτωβρη.οπως σχεδον καθε χρονο.. >:(
Τον Οκτώβρη η Παιδεία θα... μυρίζει μπαρούτι
Αγωνιστικό φθινόπωρο ετοιμάζουν ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΠΟΣΔΕΠ, για την Παιδεία. Με σημείο αιχμής την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) που θα έρθει μέσα από την επικείμενη ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/2005 στο ελληνικό δίκαιο, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες της εκπαίδευσης σχεδιάζουν ήδη να ανεβάσουν το «θερμόμετρο των αντιδράσεων», τον ερχόμενο Οκτώβρη.
.......................................
Ολοι αντίθετοι πλην της ΔΑΠ
ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ξεκινούν γενικές συνελεύσεις, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Μάλιστα η ΟΛΜΕ τοποθετεί την αφετηρία των κινητοποιήσεών της στις 11 του ίδιου μήνα, όπου και θα πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση των προέδρων όλων των ΕΛΜΕ της χώρας. Για τη συνδικαλιστική ηγεσία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), η αναγνώριση των ΚΕΣ συνιστά «αιτία πολέμου», όπως έχουν ήδη δηλώσει οι ίδιοι, ενώ αντίθετες είναι και όλες οι φοιτητικές παρατάξεις, πλην της ΔΑΠ.
Οι πανεπιστημιακοί ξεκαθάρισαν ότι αν δεν υπαναχωρήσει η κυβέρνηση σε αυτά τα θέματα, τότε θα προχωρήσουν από τον Σεπτέμβρη μαζί με τους φοιτητές σε δυναμικές κινητοποιήσεις
Κ. Μανιάτης
Θα υπερασπιστούμε τη δημόσια εκπαίδευση
«Η συνεχής μείωση για τρίτη χρονιά των κρατικών δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση, η υποβάθμιση του περιεχομένου των σπουδών, η παράδοση τμήματος της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης στους ιδιώτες και η κομματικοποίηση της Παιδείας, αποτελούν στοιχεία μιας αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο νέος πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Κώστας Μανιάτης, συμπληρώνοντας:
«Η κυβέρνηση, μετά την αποτυχημένη απόπειρα αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, επιχειρεί, με πρόσχημα την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΚΕΣ, την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ακόμη και κατά παράβαση του ισχύοντος Συντάγματος
..................
Κρίσιμη η νέα σχολική χρονιά
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, θα αντιτάξει το δικό του όραμα για την εκπαίδευση, τη δική του συντονισμένη δράση, απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική. Η ερχόμενη σχολική χρονιά θα είναι χρονιά αποφασιστικών αγώνων για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Θα δώσουμε έμφαση και στην αναγκαιότητα για αγωνιστική, κοινή δράση, σε πανεκπαιδευτικό επίπεδο. Ειδικότερα με τη ΔΟΕ, με την οποία υπάρχει κοινό, στα περισσότερα ζητήματα, διεκδικητικό πλαίσιο, θα πραγματοποιήσουμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς κοινές εκδηλώσεις. Στη Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, στις 11 Οκτώβρη 2008, θα αποφασιστεί η συγκεκριμένη μορφή των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου, που θα έχουν τα χαρακτηριστικά της έντασης και κλιμάκωσης, και θα καλύπτουν ολόκληρη τη διάρκεια του διδακτικού έτους».
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=1344610