15
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 12:36:54 πμ »
Στο Λύκειο όπως σε όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές και δομής και ουσίας.
Σημαντικό είναι να απαλλαγεί το λύκειο από την παπαγαλία, τη βαθμοθηρία, το φορμαλισμό και την αποσπασματικότητα. Φυσικά πρέπει να αποσυνδεθεί από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.
Το σχολείο θα έπρεπε να αναπτύσσει ελεύθερα πνεύματα, να προσφέρει βασικές γνώσεις (που στο σύγχρονο κόσμο δεν σημαίνει απλές και λίγες αλλά το αντίθετο), να αναπτύσσει την κριτική ικανότητα, να καλλιεργεί το αισθητικό κριτήριο του μαθητή κλπ.
Επίσης σημαντικό είναι το απολυτήριο να προσφέρει και κάποια επαγγελματικά δικαιώματα.
Έτσι θεωρώ ότι πρέπει να έχουμε έναν τύπο λυκείου με γενική κατεύθυνση για όλους αλλά και με ισχυρό των ρόλο των πρακτικών μαθημάτων από τα οποία να κάνουν επιλογές υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές.
Και για αυτό χρειάζεται και μια κοινωνία να μπορεί να απασχολεί απόφοιτους Λυκείου που φυσικά δεν θα έχουν σχέση με τους σημερινούς.
Η αφορμή για να καταθέσω επιγραμματικά εδώ την άποψή μου είναι το άρθρο που παραθέτω στη συνέχεια και θεωρώ σημαντικό να σας κοινοποιήσω.
http://www.alfavita.gr/apopsin/6-%C2%AB%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD
Σημαντικό είναι να απαλλαγεί το λύκειο από την παπαγαλία, τη βαθμοθηρία, το φορμαλισμό και την αποσπασματικότητα. Φυσικά πρέπει να αποσυνδεθεί από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.
Το σχολείο θα έπρεπε να αναπτύσσει ελεύθερα πνεύματα, να προσφέρει βασικές γνώσεις (που στο σύγχρονο κόσμο δεν σημαίνει απλές και λίγες αλλά το αντίθετο), να αναπτύσσει την κριτική ικανότητα, να καλλιεργεί το αισθητικό κριτήριο του μαθητή κλπ.
Επίσης σημαντικό είναι το απολυτήριο να προσφέρει και κάποια επαγγελματικά δικαιώματα.
Έτσι θεωρώ ότι πρέπει να έχουμε έναν τύπο λυκείου με γενική κατεύθυνση για όλους αλλά και με ισχυρό των ρόλο των πρακτικών μαθημάτων από τα οποία να κάνουν επιλογές υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές.
Και για αυτό χρειάζεται και μια κοινωνία να μπορεί να απασχολεί απόφοιτους Λυκείου που φυσικά δεν θα έχουν σχέση με τους σημερινούς.
Η αφορμή για να καταθέσω επιγραμματικά εδώ την άποψή μου είναι το άρθρο που παραθέτω στη συνέχεια και θεωρώ σημαντικό να σας κοινοποιήσω.
http://www.alfavita.gr/apopsin/6-%C2%AB%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD