Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - iw

Σελίδες: 123456
29
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 10, 2016, 07:18:16 μμ »
1) XVI annis in Italia completis ab Hannibale Carthaginienses eum in Africam revocaverunt.
          αυτό που παρέθεσα πριν είναι λάθος?

30
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 10, 2016, 06:42:11 μμ »
καλησπέρα σας ,
παραθέτω μερικές μετατροπές συντακτικού όποιος μπορεί ας ελέγξει αν είναι ορθές!!!
1) συμπύκνωση πρότασης σε μετοχή
κείμενο 11 : postquam xiv annos in Italia complevit , Carthaginienses eum in Africam revocaverunt.
-> XIV annos in Italia completum Hannibalem Carthaginienses ... (συν. στο Ηannibal;)

2) από ενεργητική σε παθητική
κείμενο 7 : legatos omnes frumenti in castra importare iubet
-> Legati omnes frumentum in castra importare iubentur a Caesare
ή frumentum in castra a legatis omnibus importari (Caesar) iubet
 στην περίπτωση που πέσει το παραπάνω , τα παιδιά πρέπει να τα γράψουν και τα δύο;

κείμενο 13 : ... imperator adversarios vincere potuit!
-> Ab imperatore adversarios vinci potuit ;;;;;;

κείμενο 14:  existimavit ad se venire hominem ingentis magnitudinis.
-> Existimatum est a Cassio Parmensi ad se venire. (επειδή το αντικείμενο του ρήματος ΕΦ είναι απαρέμφατο πρέπει να τρέψω το ρήμα σε απρόσωπο ΠΦ για να είναι το απαρέμφατο σε αυτή τη σύνταξη υποκείμενο;;;)

3) μετοχή μέλλοντα του alo -> aliturus ή και alturus ? 

31
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 06, 2016, 10:28:31 πμ »
Να τους μεταφέρουν σε ανεξάρτητο υποθετικό ?

32
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 06, 2016, 08:24:38 πμ »
Καλημέρα,  μπορεί να ζητηθεί μετατροπή ευθείας σε πλάγια ερώτηση? Τους εξαρτημένους υποθετικους λόγους μπορούν να τους ζητήσουν και αν ναι πως?

33
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 04, 2016, 11:00:52 μμ »
Ευχαριστώ πολύ! Τα παραθέτικα του επιρρηματος των locuples, Tristis και Mitis είναι ομαλά? Γτ τα βρήκα ως εξής: mite, mitius, mitissime / triste,  tristius,  tristissime/ locuplete, locupletius,  locupletissime. Όπως και του Paucus: paucie(n)s,  Paucius, paucissime.?????

34
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 04, 2016, 11:30:06 πμ »
καλημέρα ,
ευχαριστώ πολύ sali και Ιωάννα! Ακόμη μια απορία έχω με κάποιους προσδιορισμούς. Στο κείμενο 15 τοomnis  είναι επιθετικός ή κατηγορηματικός προσδιορισμός , το ίδιο και στο 24ο το ipsi ,καθώς και στο 25ο το extero; Στις σημειώσεις του υπουργείου τα δίνει ως επιθετικούς , αλλά όλα τα βοηθήματα ως κατηγορηματικούς! Τι προτείνετε;

Τα παραθετικά επιρρήματος του paucus πως είναι;

35
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 04, 2016, 11:04:34 πμ »
καλημέρα ,
ευχαριστώ πολύ sali και Ιωάννα! Ακόμη μια απορία έχω με κάποιους προσδιορισμούς. Στο κείμενο 15 τοomnis  είναι επιθετικός ή κατηγορηματικός προσδιορισμός , το ίδιο και στο 24ο το ipsi ,καθώς και στο 25ο το extero; Στις σημειώσεις του υπουργείου τα δίνει ως επιθετικούς , αλλά όλα τα βοηθήματα ως κατηγορηματικούς! Τι προτείνετε ?


36
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 01, 2016, 02:27:26 μμ »
Μου είπαν οι μαθητές ότι στο σχολείο τους είπαν πως υπάρχουν ουσιαστικά γ κλίσης που σχηματίζουν γενική πληθυντικου σε ium δε κάνουν όμως αιτιατικη σε is, αλλά μόνο σε es. Γνωρίζετε κάτι τέτοιο?

37
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 01, 2016, 09:12:23 πμ »
Καλημέρα σας! Υπάρχουν ουσιαστικά Τρίτης κλίσης που ενώ σχηματίζουν γενική πληθυντικου σε ium,  δε κάνουν αιτιατικη σε es/is?

38
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 06, 2016, 02:59:31 μμ »
Στις διευκρινίσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο το Δεκέμβριο αναφέρει επί λέξει:
" Σχετικά με τις δευτερεύουσες προτάσεις: Στις δευτερεύουσες εξαρτημένες προτάσεις διδάσκεται η θεωρία που περιέχεται στις οικείες ενότητες των σχολικών εγχειριδίων (εξάρτηση, εισαγωγή, εκφορά, συντακτική θέση). Επειδή ο πλάγιος λόγος έχει αφαιρεθεί από τη διδακτέα - εξεταστέα ύλη, δεν διδάσκεται ό,τι σχετίζεται με ασκήσεις μετατροπής από ευθύ σε πλάγιο και το αντίθετο."

Άρα;;;

εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι δεν θα ζητηθεί παράδειγμα μια πλάγια πρόταση να μετατραπεί σε ευθεία. Και ότι δεν θα μας δώσουν μια δευτερεύουσα να την μετατρέψουμε σε πλάγιο λόγο. Ας με διορθώσει κάποιος αν κατάλαβα λάθος

39
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 06, 2016, 02:04:58 μμ »
Μπορεί κάποιος να μου πει με βεβαιότητα;
Γιατί στο σχολείο εξακολουθούν να τους το διδάσκουν...
ευχαριστώ


έχω και εγώ την ίδια απορία!!!! Εγώ προσωπικά αυτό που έχει κάνει είναι  η απαρεμφατική σύνταξη μόνο(κύριες κρίσεως και επιθυμίας), και τις αλλαγές προσώπων και αντωνυμίων και επιρρημάτων (αν υπάρχουν) στα αντίστοιχα παραδείγματα των κειμένων , τους λέω πως αλλάζουν (γιατί έτσι και αλλιώς αυτές είναι εκτός ύλης;;;;;)  Προσωπική μου γνώμη είναι ότι λογικά δε θα τεθεί τέτοιο παράδειγμα (που θα απαιτούνται αλλαγές αντωνυμιών - επιρρημάτων) αλλά κάτι πιο απλό. Συμφωνείτε;;;;
Μς ενδιαφέρει η άποψή σας!!!!    :D

40
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 06, 2016, 01:57:17 μμ »
Επιστρέφω στο προοηγούμενο μήνυμα της iwdot για τη δήλωση του σκοπού στο spectandum (se), για διευκρινίσεις και διορθώσεις:

Το spectandum είναι γερουνδιακό, άρα παθητική σύνταξη. Στη δήλωση λοιπόν του σκοπού πρέπει να διατηρηθεί η παθητική σύνταξη, οπότε θα γίνει χρήση μονο της τελικής και της αναφορικοτελικής πρότασης με ρήμα παθητικό. Χρήση σουπίνου ή γερουνδίου θα απαιτούσε ενεργητική σύνταξη. Αλλά ακόμα κι αν μετατρέψουμε τη σύνταξη σε ενεργητική, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε το se ως αντικείμενο του ενεργητικού ρήματος, τώρα που ξαναείδα προσεκτικότερα το κείμενο, αλλά το eum.


sali , σε ευχαριστώ πολύ! απο μία γρήγορη ματιά που έριξα στο study4exams δεν το έχει στις ασκήσεις , αλλά μόνο το ut eo uteretur. Αν τυχόν και ζητηθεί θα μετατρέψουμε μόνο σε τελική και αναφορικότελική!
Θα αναφερθείτε γενικότερα καθόλου στη διαδικασία της γερουνδιακής έλξης;
Οσον αφορά αυτό που ρώτησα για την μετατροπη ενεργητικής σε παθητική με ρήμα χωρί σουπίνο , το ανέφερε η καθηγήτρια , για αυτό το ρώτησα!
Επίσης σε ανάλυση μετοχής σε πρόταση , αν η μετοχή είναι παρακειμένου , οφείλουμε να το αναλύσουμε σε πρόταση και με αρκτικό και με ιστορικό χρόνο. ;; Ισχύει κάτι τέτοιο; ή είναι πολύ τραβηγμένο;;;;;;

41
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 06, 2016, 12:17:36 πμ »
1. Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση. Γιατί το ρήμα να τεθεί οπωσδήποτε σε παρατατικό; Ας πάρουμε για παράδειγμα το ρ. urgeo, που δεν έχει σουπίνο. Αν μας δοθεί για μετατροπή η πρόταση: Deus urget beluam marinam, γιατί να μην τη μετατρέψουμε σε: belua marina a deo urgetur; Μήπως δεν κατάλαβα κάτι;

2. Ουσιαστικά ναι: mos = τρόπος, συνήθεια, έθιμο· mores = ήθη και έθιμα, θεσμοί (O temora, o mores!)

3. Σωστή η μετατροπή. Μόνο η μετοχή ενεστώτα μπορεί να δηλώσει το σύγχρονο. Οι προτάσεις με το dum της παράλληλης διάρκειας τρέπονται σε μετοχή ενεστώτα.

4. Σε ό,τι σωστό έγραψε η anemona να προσθέσω και τα εξής:

(α) se spectandi causa/gratia (γενική γερουνδίου + αντικ. σε αιτιατική). Η σύνταξη αυτή δεν είναι συχνή, και οι συγγραφείς προτιμούν την παθητική (γερουνδιακή έλξη), δηλαδή:

(β) sui spectandi causa/gradia. Στις περιπτώσεις αυτές, όταν δηλαδή το αντικείμενο του γερουνδίου είναι η αιτιατική της προσωπικής αντωνυμίας, κατά την παθητική σύνταξη η αντωνυμία τίθεται σε γενική ενικού, το δε γερουνδιακό λήγει πάντοτε σε -ndi.


sali , δεν φταις εσύ που δε κατάλαβες καλά , αλλά εγώ που ξέχασα να αναφέρω ότι το ρήμα ενεργητικής που μας δίνεται θα είναι σε χρόνο που στη μέση φωνή σχηματίζεται περιφραστικά (δηλαδή παρακείμενο - υπερσυντέλικος - συντ. μέλλοντας);

όσον αφορά τώρα για τη δήλωση του σκοπού , άρα κρατάμε μόνο το σουπίνο , αναφορικοτελική , τελική ;;; Γιατί όπως είπε και η anemona η γερουνδιακή έλξη είναι εκτός και δεν πρόκειται να ζητηθεί;

42
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 05, 2016, 04:24:35 μμ »
Και το αιτιολογουμε, με το ότι δεν έχει υποκειμενο? Συναντάμε κάτι αντίστοιχο σε κάποιο άλλο κείμενο?

Σελίδες: 123456

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32310
  • Τελευταία: Alex.pe83
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160986
  • Σύνολο θεμάτων: 19226
  • Σε σύνδεση σήμερα: 660
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 509
Σύνολο: 515

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.