Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - thriskeftika

Σελίδες: 1 ... 3233343536
463
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2010
« στις: Απρίλιος 06, 2009, 08:06:25 μμ »
και κατι για να γελασουμε μεχρι να ερθει η πολυποθητη στιγμη για ολους μας!!!  ;)



Ειλικρινά λυπάμαι αν οι εκπαιδευτικοί των ελληνικών σχολείων "για να γελάσουν" λένε τέτοια βλάσφημα ανέκδοτα. Κρίμα! Και πάλι κρίμα!
Οι μεταθέσεις αργά ή γρήγορα θα βγούνε. Αλλά τα ανόητα και βλάσφημα ανέκδοτα πότε θα σταματήσουν να ακούγονται και μάλιστα από εκπαιδευτικούς;

464
Ως προς την ουσία του θέματος, συμφωνώ με τον Theologius.

Μία απλή διευκρίνιση που έχει κάποια σημασία:

Η Επιστολή δεν εστάλη "προχθές τη Δευτέρα 30 Μαρτίου" όπως γράφει ο daniel αλλά στις 3 Μαρτίου. Προχθές απλώς είδε το φως της δημοσιότητας και ασχολήθηκαν με το θέμα των Θεολόγων αρκετές εφημερίδες και ιστοσελίδες.

Δείτε για του λόγου το αληθές την ημερομηνία της Επιστολής εδω: http://thriskeftika.blogspot.com/2009/03/blog-post_9145.html


465
Λοιπόν για τελευταία φορά.

Το θέμα της συγκεκριμένης συζήτησης είναι οι "Απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών"Δεν είναι ούτε η ανάλυση της αγίας γραφής όπως πολύ σωστά ειπώθηκε παραπάνω, ούτε ο τρόπος διδασκαλίας και το αν θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες ή το ποιοί θα πρέπει να διδάξουν το μάθημα των θρησκευτικών.


Η Επιστολή της Συνόδου αναφέρει για το θέμα των απαλλαγών (είναι το σημείο που υπογραμμίσαμε με κόκκινο χρώμα). Το κύριο αίτημα των Θεολόγων είναι η απόσυρση των εγκυκλίων για τις απαλλαγές που εξέδωσε το ΥΠΕΠΘ το καλοκαίρι.

Η Σύνοδος ζητάει νέα Εγκύκλιο για τις απαλλαγές. Αλλά εμείς πιστεύουμε ότι οριστική λύση θα δοθεί με απόσυρση των εγκυκλίων του καλοκαιριού
Παραθέσαμε ολόκληρη την Επιστολή αλλά τονίσαμε το σημείο που αφορά στο θέμα της συζήτησης.

466
πηγή:
http://thrikseftika.blogspot.com
alfavita
esos.gr

Επτά ζητήματα για το μάθημα των Θρησκευτικών και τους καθηγητές Θεολόγους θέτει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με επιστολή του προς τον υπ. Παιδείας Αρη Σπηλιωτόπουλο και συγκεκριμένα:

1.Nα αποστείλει ο υπ. Παιδείας εγκύκλιο στα σχολεία περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών
2. Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν,

3. Να διοριστούν Θεολόγοι γιά την διδασκαλίαν του μαθήματος ,

4. Να αξιοποιούνται Θεολόγοι για τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν

5.Να διοριστούν Θεολόγοι και για την ξενάγηση στα Μουσεία τις εκθέσεις βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.

6.Συμμετοχή των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών

7. Διορισμό 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας.

H ΕΠΙΣΤΟΛΗ



Ειδικότερα η επιστολή της ιεράς Συνόδου προς τον υπ. Παιδείας , έχει ως εξής:

.
Προς
Τον Eξοχώτατον
κ. Aριστόβουλον Σπηλιωτόπουλον,
Υπουργόν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
.
Ενταύθα
.
Εξοχώτατε κ. Υπουργέ,
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, εν τη Συνεδρία Αυτής της 5ης μηνός Φεβρουαρίου έ.ε, διεξήλθεν τα Πορίσματα - Προτάσεις της Ημερίδος «Εκκλησία και Θεολόγοι», η οποία διεξήχθη με την συνεργασίαν της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων, την 22αν Νοεμβρίου 2008 εις το Διορθόδοξον Κέντρον της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης και απεφάσισεν όπως παρακάλεση υμάς να εξετάσητε, εις το πλαίσιον της αρμοδιότητος υμών, την δυνατότητα της ικανοποιήσεως των εξής προτάσεων:
.
α) Αύξησις του αριθμού των κατ' έτος διοριζομένων Θεολόγων προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας.
β) Αύξησις των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν.
γ) Διορισμός Θεολόγων και εις την Πρωτοβάθμιον Έκπαίδευσιν διά την διδασκαλίαν του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως συμβαίνει με τους Καθηγητάς Ξένων Γλωσσών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής διά τα αντίστοιχα μαθήματα.
δ) Δυνατότης συμμετοχής των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών.
ε) Αξιοποίησις Θεολόγων εις τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν.
στ) Διορισμός 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων.
ζ) Διορισμός Θεολόγων ως ξεναγών Μουσείων ή Εκθέσεων Βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.
Προς τούτοις, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισεν όπως και αύθις έκφραση την παγίαν θέσιν Αυτής περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών διά τους Χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητάς, ως και το Σύνταγμα ορίζει, και παρακάλεση υμάς όπως αγαθυνόμενος αποστείλητε σχετικήν διευκρινιστικήν Έγκύκλιον.Επί δε τούτοις, έχοντες δι' ελπίδος ότι εν τω εγνωσμένω σεβασμώ υμών προς την Έκκλησίαν θέλετε ικανοποιήσει δικαίως τα ως είρηται. αιτήματα και επικαλούμενοι, επί την υμετέραν Εξοχότητα πλουσίαν την Χάριν του Θεού και το άπειρον Αυτού έλεος, διατελούμεν μετ' ευχών διαπύρων.
Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος
Ο Αρχιγραμματεύς ’ρχιμ. Κύριλλος Μισιακούλης

467
Η Ετήσια Έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη και τα Θρησκευτικά

Την Ετήσια Έκθεσή του παρέδωσε στον Πρόεδρο της Βουλής κ. Δημήτρη Σιούφα ο Συνήγορος του Πολίτη κ. Γεώργιος Καμίνης το πρωί της 26ης Μαρτίου. Στην Έκθεση δεν γίνεται καμία διεξοδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Συνηγόρου για το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά.
Είναι ωστόσο λίαν αποκαλυπτικά όσα αναφέρει ο Συνήγορος κ. Καμίνης στην Εισαγωγή της Έκθεσης:

"Η δράση των σω΅άτων ασφαλείας, τα δικαιώ΅ατα των οικονο΅ικών ΅εταναστών, των ψυχασθενών, η θρησκευτική εκπαίδευση στο σχολείο κ.λπ. είναι θέ΅ατα στα οποία ο Συνήγορος του Πολίτη έχει κατά καιρούς διαπιστώσει σοβαρά ελλείμματα του κράτους δικαίου στη χώρα ΅ας. Έχοντας ως αποστολή την «προστασία των δικαιω΅άτων του πολίτη», ο Συνήγορος του Πολίτη είναι εκ του νό΅ου υποχρεω΅ένος να παρε΅βαίνει στα ζητή΅ατα αυτά και να διατυπώνει την άποψή του, όταν τα θέτουν υπόψη του οι πολίτες ή, εάν αυτοί λόγω αντικει΅ενικών συνθηκών αδυνατούν (λ.χ. ανήλικοι, ψυχασθενείς κ.ά.), να επιλα΅βάνεται ο ίδιος αυτεπαγγέλτως. Στις περιπτώσεις αυτές οι θέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη δεν είναι πάντοτε δη΅οφιλείς. Πρόκειται για τί΅η΅α που ο Συνήγορος του Πολίτη εύλογα καλείται να καταβάλει, καθώς σε ΅ια δη΅οκρατία η προστασία των δικαιω΅άτων των πολιτών νοείται κυρίως ως προστασία έναντι της πλειοψηφίας. Ο Συνήγορος του Πολίτη χρειάζεται εδώ τη στήριξη της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, συ΅πολιτευό΅ενης και αντιπολιτευό΅ενης, η οποία δυστυχώς δεν είναι αυτονόητη, ιδίως όταν οι θέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη αντιβαίνουν σε απόψεις που εκφράζουν ισχυρές και οργανω΅ένες ο΅άδες πίεσης. Τέτοιες καταστάσεις έχει κατά καιρούς βιώσει η Αρχή, ΅ε αποκορύφω΅α την πρόσφατη υπόθεση (Νοέ΅βριος 2008) σχετικά ΅ε τις προϋποθέσεις απαλλαγής των ΅αθητών από τη διδασκαλία του ΅αθή΅ατος των θρησκευτικών".
.
Από τα λεγόμενα του Συνηγόρου μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει ότι η πίεση που ασκήθηκε από επισκόπους, θεολόγους, Ενώσεις και πρόσωπα για το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά δεν πήγε χαμένη. Αντίθετα «ανάγκασε» την πολιτική ηγεσία της χώρας να μην παρέχει την ποθητή για το Συνήγορο «στήριξη». Ο Συνήγορος αναφέρεται εδώ στην άρνηση υιοθέτησης από τον κ. Στυλιανίδη της πρότασης του να δοθεί ξεκάθαρα δικαίωμα απαλλαγής από τα Θρησκευτικά και στους Ορθόδοξους μαθητές. Ασφαλώς η άρνηση αυτή προήλθε από την «πίεση» που είχε ήδη ασκηθεί μετά τις καλοκαιρινές εγκυκλίους.
.
Είναι σαφές ότι η πίεση που ασκούν «ισχυρές και οργανωμένες ομάδες» μπορεί να εμποδίσει την υλοποίηση αθεϊστικών σχεδίων του Συνηγόρου ή του Υπουργείου. Αν μάλιστα και το δικό μας blog αποτελεί ένα μικρό κομμάτι αυτής της πίεσης τότε με χαρά και υπερηφάνεια ακούμε ότι βοηθήσαμε στην αποτροπή υλοποίησης των σχεδίων του Συνηγόρου για τα Θρησκευτικά.
.
Ο αγώνας συνεχίζεται όμως. Πρέπει να ασκηθεί η κατάλληλη πίεση προς το Υπουργείο Παιδείας για την απόσυρση των εγκυκλίων του καλοκαιριού για τις απαλλαγές από τα Θρησκευτικά.

Βλ. και http://thriskeftika.blogspot.com/2009/03/blog-post_27.html

468
Εργασιακά / Απ: Λήξη μαθημάτων 2009
« στις: Μάρτιος 26, 2009, 11:05:57 μμ »
Γλιτώνει το ΥΠΕΠΘ τις αποζημιώσεις των Σαββάτων αλλά δεν σκέφτονται λίγο τους μαθητές των Γυμνασίων. Δλαδή στα Γυμνάσια θα γράφουν Τρίτη και Πέμπτη. Και από την Πέμπτη μέχρι την άλλη Τρίτη θα ξεχάσουν ότι είναι σε εξετάσεις. Τέλος πάντων.....

469
Επειδή ως γνωστόν ο κ. Μπαμπινιώτης διευθύνει το διάλογο για το νέο Λύκειο νομίζω πως αξίζει να αναφέρω κάποιες από τις θέσεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Λέει λοιπόν ο κ. Μπαμπινιώτης: ""Κάποτε έγραφα για τα Θρησκευτικά στο σχολείο και είχα μία διαμάχη με τους συνταγματολόγους. Ότι όταν διδάσκουμε Θρησκευτικά κάνουμε κατήχηση, καταργούμε την ελευθερία του άλλου και λοιπά. Σ’ ένα λαό και σε μία χώρα όπου έχουμε, εννοώ τους πολίτες, 95% Ορθόδοξους, κάνουμε προσηλυτισμό διδάσκοντας την Πίστη μας! Έχουμε οδηγηθεί σε παρανοϊκές καταστάσεις, τις όποιες, όμως, έχουμε μάθει και τις ανεχόμαστε και από παρανοϊκές καταστάσεις αποκτούν σιγά σιγά λογική, πειθώ, και κάπου βρισκόμαστε να απολογούμεθα κιόλας. Θεωρώ ότι οι πνευματι¬κοί άνθρωποι έχουν χρέος να υποστηρίξουν θέσεις. Ναι, διδάσκω τα θρησκευτικά, ελάτε να συζητήσουμε με ποιο τρόπο μπορώ να τα διδάξω ώστε να έχουν άμεση απήχηση, ώστε να προσφέρουν στο παιδί. Αυτό είναι συζητήσιμο. Αλλά άλλο είναι αυτό και άλλο να πω ότι διώχνω τα θρησκευτικά ή ότι διδάσκω Ιστορία των Θρησκειών. Μα τί είναι τα Θρησκευτικά, γνώσεις, πληροφορίες είναι; Αν είναι πληροφορίες, μπορεί να τις πάρει από οπουδήποτε. Με ενδιαφέρει να δω τί είναι ο Ινδουισμός; Να μάθω και τί είναι ο Ινδουισμός, δεν θα μου κάνει κακό, αλλά άλλη είναι ή πίστη μου. Έχω άλλα θέματα, προβλήματα. Έχω τον λόγο του Αποστόλου Παύλου πού μεταφρασμένος ή στο πρωτότυπο με ανεβάζει, με κάνει όν πού σκέπτεται, πού προβληματίζεται, γιατί αυτός ο λόγος δεν ξεπερνιέται με τίποτε. Αυτά όλα, λοιπόν, τα ξεχνάμε και εύκολα επιχειρηματολογούμε ότι γίνεται προσηλυτισμός μέσω Θρησκευτικών. Κι εγώ νομίζω ότι δεν είναι η Εκκλησία αυτή, η όποια πρέπει να διαμαρτύρεται Είμαστε εμείς πού αποτελούμε, συναποτελούμε την Εκκλησία. Όταν λέω Εκκλησία εννοώ τον κλήρο Εμείς οι λαϊκοί είναι πού πρέπει να υψώσουμε τη φωνή μας και να διαμαρτυρηθούμε...." (η συνέχεια εδώ:  http://thriskeftika.blogspot.com/2009/02/blog-post_04.html )

470
Octapus έγραψε:
Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση.
Θέλω ωστόσο να ρωτήσω τον/την thriskeftika (τα γραφόμμενά σου μου δημιουργούν εύλογες απορίες):
Γιατί  πιστεύεις ότι υπάρχει (αν υπάρχει) αυτή "η στοχευμένη και με δόλο" πολεμική κατά του μαθήματος των θρησκευτικών?
Για να πληγεί "η ελληνορθόδοξη προοπτική της παιδείας"?
Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της παιδείας?
Και αν στόχος του ΥΠΕΠΘ (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων) είναι να πληγεί η προοπτική μιας τέτοιας της παιδείας ποια η αναλλακτική προοπτική που θα προκύψει με την προαιρετική  απαλλαγή του μαθήματος από την υποχρεωτική διδασκαλία του?
Η απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών ή και η κατάργησή του -με τον τρόπο που το μάθημα διδάσκεται  ως σήμερα-θα συντελέσει στο γκρέμισμα της πίστης η οποία θα παρασύρει μαζί της και την πατρίδα? (Για να το θέσω αλλιώς : τόσο πολύ έχει συμβάλει η διδασκαλία του μαθήματος  στη θεμελίωση της χριστιανικής πίστης που, αν πάψει να διδάσκεται, θα γκρεμιστεί συθέμελα αυτή η πίστη?)

Υ.Γ.: "εν αμαρτίαις" : σφάλματα (με την αρχαιοελληνική σημασία) ή αμαρτήματα για τα οποία αν δεν υπάρξει μετάνοια θα έρθει η τιμωρία του Θεού?




Βεβαίως και δεν θα γκρεμιστεί η Πίστη αν καταργηθούν τα Θρησκευτικά. Η Πίστη γνώρισε πολύ χειρότερους διώκτες ανα τους αιώνες και όχι μόνο επέζησε αλλά λαμπρύνθηκε.

Όμως το γκρέμισμα της Πίστης (όχι του μαθήματος των Θρησκευτικών) μπορεί ασφαλώς να οδηγήσει την Πατρίδα σε πολλές τραγωδίες.

Αλλά το θέμα μας είναι το μάθημα των Θρησκευτικών και όχι η Πίστη γενικά. Η παιδεία λοιπόν στην Ελλάδα οφείλει να περιέχει και τις βασικές διδασκαλίες του Χριστιανισμού (όπως περιέχει την αρχαία ελληνική φιλοσοφία) γιατί η Ελλάδα έχει ζυμωθεί με το Χριστιανισμό σε τέτοιο βαθμο που δημιούργησε αυτό που συνοπτικά ονομάζουμε ελληνοχριστιανικό πολιτισμό. Όσοι τώρα προσπαθούν να ξεκόψουν την Ελλάδα από τη Χριστιανική Πίστη είναι μάλλον αυτοκαταστροφικοί.

Για τα "αμαρτήματα" της κυβέρνησης δεν ξέρω αν θα οδηγήσουν στην "τιμωρία του Θεού" αλλά πάντως θα την οδηγήσουν στην τιμωρία του λαού (της ψήφου). Πρόσφατο παράδειγμα η πολιτική αποτυχία της κ. Γιαννάκου που επίμονα κρατούσε στα σχολεία το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄Δημοτικού. "Οδός μετανοίας" υπάρχει και είναι η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ. (Μην ξεχνάμε ότι για το προηγούμενο ολίσθημα της κ. Γιαννάκου μετανόησε ο κ. Στυλιανίδης αποσύροντας -και ορθά έκανε- το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ δημοτικού).

471
Στα νηπιαγωγεία πλέον δε σημειώνουμε το θρήσκευμα γιατί θεωρείται ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. Ίσως αυτό να επεκταθεί και στις υπόλοιπες βαθμίδες. Εγώ βέβαια πάντα ρωτάω του γονείς για το θρήσκευμά τους, ώστε να ενθαρρύνω τα παιδιά να δίνουν τη δική τους εκδοχή για τα πράγματα μέσα στην τάξη και για να μην προσβάλλω κανέναν λέγοντας ή κάνοντας κάτι άθελά μου. Μέχρι στιγμής πρόβλημα μόνο με τους χριστιανού αντιμετωπίζω  :o :o :o :o Με τους υπόλοιπους συννενοούμαι, ακόμη και με τους Μουσουλμάνους και τους Μάρτυρες του Ιεχωβά που είναι πολύ αυστηροί. ::) ::) ::)

Συμφωνούμε. Είχα και έχω μαθητές μουσουλμάνους, Ιεχωβάδες, Καθολικούς. ’λλοι ζητούν και παίρνουν απαλλαγή και πολλοί δεν ζητούν καν απαλλαγή. Μια χαρά συννενοούμαι με όλους αυτούς. Τους σέβομαι και εκείνοι επίσης με σέβονται.

Το πρόβλημα βρίσκεται στα μυαλά των δικών μας πολιτικών που βάλθηκαν να γκρεμίσουν μόνοι τους πατρίδα και Πίστη στη χώρα αυτή.

472
thriskeftika χαίρομε που δίνεις μόνος σου την απάντηση. Τα παιδιά τα οποία ζητούν την απαλλαγή από το μάθημα, δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, όπως σωστά παρατήρησες. Οπότε δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα σου; Το ότι δεν το δηλώνουν ενυπόγραφα; Σε ποια ακριβώς περίοδο της ζωής τους τα παιδιά αυτά δήλωσαν πως είναι Χριστιανοί ορθόδοξοι.. μήπως απλά το δήλωσαν οι γονείς τους, όταν αυτά δεν γνώριζαν την αλφαβήτα; Όταν συνειδητοποίησαν πως δεν ασπάζονται την Ορθόδοξη πίστη μας, τότε απλά ζήτησαν να απαλλαγούν από αυτήν. Κολάς στην υπογραφή και στην τυπικότητα της διαδικασίας; Γιατί;;; Έχουν χάσει το δρόμο τους αυτά τα παιδιά, οπότε ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα;

Γράφεις πολλά αλλά θα προσπαθήσω να απαντήσω συνοπτικά. Τα παιδιά χαρακτηρίζονται ως Ορθόδοξα ή όχι από την πίστη των γονιών τους την οποία κληρονομούν απλά, όπως και τη γλώσσα, τον πολιτισμό κλπ. Όταν λέμε λοιπόν "Ορθόδοξοι μαθητές" εννοούμε μαθητές με Ορθόδοξους γονείς. Πριν την ενηληκίωση οι μαθητές αυτονόητα βρίσκονται υπό προστασία γονέων. Γι'  αυτό και στους αλλόδοξους την αίτηση απαλλαγής κάνουν οι γονείς και όχι οι ίδιοι οι μαθητές που είναι ανήλικοι.

Βεβαίως τα σχετικά με τη διαδικασία απαλλαγής ακούγονται και είναι τυπικά και γραφειοκρατικά. Αλλά κάποιες φορές το γράμμα του νόμου έχει επιπτώσεις στην καθημερινή πράξη. Οι νέες εγκύκλιοι του καλοκαιριού οδήγησαν για παράδειγμα στο να λάβουν απαλλαγή και Ορθόδοξοι μαθητές (λίγοι ευτυχώς). Γι' αυτό και αναγκάζομαι να ασχολούμαι με το γράμμα του νόμου.

Συμφωνώ απόλυτα ότι οι Θεολόγοι πρέπει να είναι πρώτα θεολόγοι στη ζώη και όχι μόνο απόφοιτοι μιας Σχολής την οποία ποτέ δεν ήθελαν. Αλλά το θέμα αυτό είναι μεγάλο. Πάντως ένα μάθημα ειδικό ως προϋπόθεση εισαγωγής στις Θεολογικές θα απέκλειε τους πιο πολλούς κατα λάθος Θεολόγους και θα οδηγούσε στις Θεολογικές μόνο όσους αλήθεια το θέλουν

473
@turtle

Το επιχείρημα του Συνηγόρου του Πολίτη (που υιοθέτησε το ΥΠΕΠΘ) είναι ότι και η αρνητική δήλωση "δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος" θίγει τα προσωπικά δεδομένα. ’ρα πρέπει, λέει ο Συνήγορος, να μη λέμε ούτε αρνητικά "δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος" αλλά απλώς "θέλω απαλλαγή για λόγους συνείδησης". Έτσι όμως μπορούν όλοι (και οι Ορθόδοξοι) να ζητούν απαλλαγή και το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται έτσι "προαιρετικό".

Αυτά όμως ειναι "κόλπα" και του Συνηγόρου και του ΥΠΕΠΘ για να υποβαθμίσουν το μάθημα των Θρησκευτικών. Κανείς ετερόδοξος ή αλλόθρησκος δεν είπε ότι θίγονται τα προσωπικά του δεδομένα αν δηλώσει ότι "δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος"

474
bikini είπε:
Δεν είπα όλοι οι μαθητές να μπορούν να απαλλάσσονται.
Είπα ότι καλό είναι να απαλλάσσονται όσοι δεν είναι ομόδοξοί μας...


Τότε συμφωνούμε. Αλλά οι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι μπορούσαν να λάβουν απαλλαγή και χωρίς τις εγκυκλίους του καλοκαιριού (αρκεί να δήλωναν "επειδή δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος"). Εκεί ζητάμε να επανέλθουμε δηλ. στο δικαίωμα απαλλαγής για ετερόδοξους και αλλόθρησκους με την απλή δήλωση "γιατί δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος".

Γιατί το ΥΠΕΠΘ και ο Συνήγορος του Πολίτη έκριναν ότι και η δήλωση "γιατί δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος" προσβάλλει τα προσωπικά δεδομένα;  Ποιος Μουσουλμάνος ή Καθολικός έχει πρόβλημα να πει ότι δεν είναι Ορθόδοξος;  Ποιος Ορθόδοξος θα δυσκολευόταν να πει "δεν είμαι Μουσουλμάνος"; Κανείς. ’ρα η όλη αλλαγή έγινε με δόλο και στόχο το μάθημα των Θρησκευτικών. Η προάσπιση των διακαιωμάτων των ετεροθρήσκων είναι απλώς πρόφαση.

475
Όταν ανακοινώθηκε από τον πρώην Υπουργό Παιδείας ότι όσοι μαθητές θέλουν μπορούν να απαλλάσσονται πια από το μάθημα των θρησκευτικών, είδα την απόφαση αρνητικά.
Τελικά, δε νομίζω να είναι πολλοί οι μαθητές εκείνοι που ζήτησαν απαλλαγή: στο σχολείο μου απαλλάχτηκαν 6 μαθητές από τους 240 συνολικά...
Θεωρώ πως καλά κάνουν και ζητούν να μην παρακολουθούν το συγκεκριμένο μάθημα. Έτσι δείχνουμε όλοι αλληλοσεβασμό στα διάφορα δόγματα και κάνουμε την ανεξιθρησκεία πράξη.
Κι εγώ, αν ήμουν μουσουλμάνα, δε θα ήθελα να ακούω για άλλη θρησκεία 2 φορές την εβδομάδα...
Ίσως, όπως ειπώθηκε και παραπάνω, θα έπρεπε να διδάσκονται όλες οι θρησκείες ανάλογα με την πίστη του κεθενός...

Πρώτον, αν ήσουν μουσουλμάνα θα είχες δικαίωμα απαλλαγής έτσι κι αλλιώς (με την εγκύκλιο του 2002)
Γιατί όμως λες ότι καλώς όλοι οι μαθητές να μπορούν να απαλλάσσονται;  Οι θεολόγοι δεν φωνάζουμε εναντίον των δικαιωμάτων των αλλοθρήσκων ή αλλοδόξων (ανεξιθρησκεία που λες). Αλλά φωνάζουμε γιατί θεωρούμε παράλογο να δίνεται δικαίωμα απαλλαγής και στους Ορθοδόξους (έμμεσα αυτό έκαναν οι εγκύκλιοι του καλοκαιριου, αν και είναι ακόμη ασαφές το τοπίο στο θέμα των απαλλαγών). Τότε γιατί να μη δίνουμε δικαίωμα απαλλαγής και από την Ιστορία ή όλα τα μαθήματα;  Ξέρετε πόσοι μαθητές Αλβανοί ή Τούρκοι θα ζητούσαν απαλλαγή από τα μαθήματα της Ιστορίας ή της Γεωγραφίας;

Αλλά είναι φανερό πως ο πόλεμος εναντίον των Θρησκευτικών έχει στόχο να πλήξει την ελληνορθόδοξη προοπτική της παιδείας στην Ελλάδα. Τα επιχειρήματα για προστασία δήθεν των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, τουλάχιστον στο θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών, αποδεικνύονται "προφάσεις εν αμαρτίαις" της κυβέρνησης

476
Από την άλλη αν ήμουν αλλόθρησκη, ενδεχομένως και αλλόδοξη, δεν νομίζω ότι θα ήθελα να εκτίθεται το παιδί μου διαρκώς και αποκλειστικά στις διδαχές της Ορθοδοξίας, γιατί έτσι όπως είναι δομημένο το μάθημα τώρα αυτό συμβαίνει. Είναι πολύ ευαίσθητα πράγματα αυτά.

Αν ήσουν αλλόθρησκη θα είχες το δικαίωμα να λάβεις απαλλαγή από το μάθημα. Πάντως πρέπει να ξέρεις ότι πολλοί αλλόδοξοι ή και αλλόθρησκοι μαθητές δεν κάνουν χρήση του δικαιώματος της απαλλαγής αλλά παρακολουθούν κανονικά το μάθημα (έχω πολλά τέτοια παραδείγματα). Αυτό δείχνει πως αν οι θεολόγοι διδάξουν πραγματικά ορθόδοξα όλοι οι μαθητές θα ακούσουν αυτά που τους λένε.

Και για να θέσω το θέμα και με μια παράλληλη ερώτηση:  Νομίζετε ότι την Αγία Γραφή μελετούν μόνο οι Χριστιανοί; 

Σελίδες: 1 ... 3233343536

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161833
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 524
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 474
Σύνολο: 492

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.113 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.