1
Τεχνική εκπαίδευση / Έκθεση Πισσαρίδη, Αιτιολογική και Νομοσχέδιο για την ΕΕΚΔ
« στις: Δεκεμβρίου 05, 2020, 10:21:40 am »
ΕΕΚΔ
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 1
Τεχνική εκπαίδευση / Έκθεση Πισσαρίδη, Αιτιολογική και Νομοσχέδιο για την ΕΕΚΔ« στις: Δεκεμβρίου 05, 2020, 10:21:40 am »
ΕΕΚΔ
2
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...« στις: Νοεμβρίου 30, 2020, 06:01:27 pm »
Φίλοι συνάδελφοι,
Τις λίγες φορές που έγραψα εδώ στο Pde, λίγες αλλά δεόντως χορταστικές, αισθάνθηκα σαν να μπαίνω σε πεδίο βολής όπου σφαίρες και όλμοι, ελαφρά και βαρέα όπλα εκπυρσοκροτούν προς διάφορες κατευθύνσεις. Φοβήθηκα, διότι η γλώσσα κόκαλα δεν έχει μα… κόκαλα τσακίζει. (για τους φιλολόγους μας, πάω να γράψω κόκκαλα με 2 κάπα και μου το βγάζει λάθος, ένα θέλει, λέει. Μπα;) Ανέκαθεν ήμασταν κάπως ‘εμφυλιοπολεμικοί’: ΑΣΕΠ ή προϋπηρεσία, αξιολόγηση ή μη αξιολόγηση, κλπ. Εμένα συνάδελφοι αυτό το άσπρο-μαύρο, το ‘Ιησούν ή 3
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...« στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 10:56:40 am »
Συνάδελφοι, ευχαριστώ για την υπομονή και για την ευγένειά σας, αφού 13 χρόνια μετά, ήθελα επίτηδες να προκαλέσω. Πχ ο τρόπος που χωρίζω το σινάφι μας σε κατηγορίες, με ποσοστά κιόλας (!), είναι μάλλον χονδροειδής και αυθαίρετος. Περίμενα λοιπόν οργίλες αντιδράσεις, αλλά φαίνεται πως περισσότερο κούρασα με τούτη την πρόταση - ‘σεντονιάδα’, παρά προκάλεσα. Συγγνώμη λοιπόν για την λογοδιάρροια, είχα χρόνια ‘να τα πω’, από το Μάρτιο του 2006 μέχρι σήμερα έχω αναρτήσει 36 μηνύματα.
Συνάδελφε Debaser, συμφωνώ μαζί σας, ναι, οι λίστες υφίστανται. Υπάρχουν από χρόνια και είναι και αρκετές και παράλληλες. Κάποτε θα ενοποιηθούν. Οικονομικοί λόγοι θα υποχρεώσουν τους κρατικούς οργανισμούς να νοικοκυρέψουν το χάος. Εκείνοι όμως που θα το πράξουν δεν θα έχουν ούτε τα ίδια κίνητρα, ούτε τις ίδιες ανησυχίες με εμένα. Και πιθανόν η δική τους ‘λίστα’ να μετατραπεί σε ‘στενό παπούτσι’ ή ακόμα και σε ‘μεγάλο αδελφό’ για τον εκπαιδευτικό. Για τις παθογένειες του Δημοσίου και ημών, τον ωχαδερφισμό, την αδιαφορία, τον κομματισμό, δεν έχω να πω κάτι, λυπάμαι και στεναχωριέμαι. Προσπαθώ στο σχολείο, πού και πού ξεσπάω κι εδώ μέσα. Τι άλλο να προτείνω; Προ ημερών μπήκα στο 20ο έτος εργασίας μου σαν καθηγητής, πριν ήμουν ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός με ‘μπλοκάκι’ για 10 χρόνια. Πλησιάζω στο τέλος της εργασιακής μου καριέρας, αλλά το μέλλον εξακολουθεί να με καίει – συναρπάζει. Σ’ αυτό το μέλλον βλέπω σίγουρα την ‘λίστα’, αλλά δεν είμαι αισιόδοξος για το περιεχόμενο και την διαχείρισή της… 4
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...« στις: Νοεμβρίου 28, 2020, 05:24:38 pm »
(13 χρόνια μετά, επιμένω: μια πρόταση για ένα καλύτερο σχολείο)
1. Η ιδέα, το χτίσιμο Όταν σκέφτεσαι να χτίσεις κάτι ‘καλύτερο’ συχνά μπαίνεις στον πειρασμό να γκρεμίσεις ό,τι ήδη υφίσταται. Ειδικά όταν το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα έχει μύρια όσα μειονεκτήματα, με κυριότερο την ανατροφοδότηση-αναπαραγωγή της ασχήμιας του. Δεν σκοπεύω να προτείνω κάτι τέτοιο, καταθέτω προτάσεις βελτίωσής του. 2. Με τι χτίζεις; Ας δούμε τα τρία υλικά που διαθέτουμε για την κατασκευή του ‘βελτιωμένου’ νέου σχολείου. Το Υπουργείο και ο περίγυρός του… …επιθυμούν να είναι λαοφιλείς, να ‘βολέψουν κόσμο και καταστάσεις’ και να μην μπουν σε μεγάλα έξοδα. 5
Σχολική ζώνη / Απ: Κορωνοϊός Covid-19 και λειτουργία Ελληνικών σχολείων« στις: Νοεμβρίου 20, 2020, 07:04:34 pm »
Κλείνοντας την 2η εβδομάδα της τηλε-εκπαίδευσης, συγκρίνω μέσα μου το «εικονικό» σχολείο του WEBEX με το πραγματικό. Νοιώθω πως ζω κάτι από το «σχολείο του μέλλοντος», ένα σχολείο που μου προκαλεί τρόμο, όμως δεν μπορώ να μην καταθέσω και κάποια –κατά τη γνώμη μου- θετικά:
1. Είναι η πρώτη φορά που κάνω μάθημα απερίσπαστος. Προετοιμάζω ένα (τηλε)μάθημα και αυτός ο προγραμματισμός –κατά κανόνα- τηρείται. Δεν θέλω να πω τι και ποιος με ενοχλεί στο αληθινό σχολείο, πάντως αν σκεφτήκατε τα άλλα παιδιά, όχι, αυτά είναι τα τελευταία που θα με πείραζαν. Αφήστε που, συνηθέστατα, όσα παιδιά κυκλοφορούν έξω από τις τάξεις τους, μάλλον δεν έχουν κάποιον να τους κάνει μάθημα. 2. Οι ιδιωτικοί χώροι στην Ελλάδα είναι συνήθως πιο άνετοι, ήσυχοι, καθαροί και πιο εξοπλισμένοι από τους δημόσιους. Τα σχολεία μας, σωστότερα οι συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες μας, είναι αφιλόξενα τσιμεντένια κτήρια, λυόμενες φτηνοκατασκευές με αρκετά τεχνικά προβλήματα, πολλά σιδερένια κάγκελα, λίγο ανοιχτό ορίζοντα και ακόμα λιγότερη αισθητική. Λες και σε προετοιμάζουν για την κερκίδα των χουλιγκάνων. 3. Οτιδήποτε μπορεί να περάσει μέσα από καλώδια, μπορεί να φτάσει στα παιδιά. Ο μαυροπίνακας δίνει τη θέση του στο διαδίκτυο, που δεν έχει μόνο σκουπίδια και διαφημίσεις, έχει και την παγκόσμια γνώση. Πληροφορίες, χάρτες, σχέδια, εικόνες, τα πάντα. Δεν έχει βέβαια την ανθρώπινη επαφή, εντάξει, είπαμε: «εικονικό». Πιο πάνω είπα «τρομακτικό» Συμμετέχουμε σε ένα πείραμα. Ίσως μετά από κάποια «ανοιγοκλεισίματα», όταν ξαναγυρίσουμε για τα καλά στα σχολεία, νομίζω πως εμείς οι εκπαιδευτικοί θα έχουμε γίνει σοφότεροι από την εμπλοκή μας με την «δικτυακή εκπαίδευση» και είναι πιθανόν να απαιτήσουμε κάτι καλύτερο από –και για- το αληθινό σχολείο. Μακάρι, μπας και αποφύγουμε τον τρόμο. 6
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: **SOS-Συνάδελφοι*** Εμφανιση Οργανικών κενών "κατόπιν εορτης"« στις: Μαΐου 13, 2009, 12:09:21 pm »
Φίλοι συνάδελφοι,
Και η ΔΔΕ Λασιθίου (http://dide.las.sch.gr/didelas) εμφανίζει -κατόπιν εορτής- 2 οργανικά κενά μηχανολόγων (ένα ΠΕ1204 και ένα ΠΕ17) στην Α’ Λασιθίου. Προς την Α’ Λασιθίου (2η επιλογή μου στις πρόσφατες μεταθέσεις) ουδείς μηχανολόγος μετατέθηκε και στον πίνακα ‘βελτιώσεων’ που ανακοινώνει η ΔΔΕ επίσης ουδείς μηχανολόγος εμφανίζεται. Παρακαλώ όποιον συνάδελφο ξέρει, να με πληροφορήσει για τον Νόμο ή την Απόφαση που δεν επιτρέπει την τοποθέτηση νεοδιόριστων σε περιοχές όπου εκκρεμούν αιτήσεις μεταθέσεων. (Νομίζω ότι ο Ν_1566, άρθρο 15ο, παράγραφος Δ’, δεν είναι τόσο σαφής) Μιχάλης Αλεξάκης Μηχ/γος ΠΕ1204 Εσπ. ΕΠΑΛ Χανίων 7
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 30, 2009, 10:05:24 am »
Φίλοι συνάδελφοι,
Ενόψει των εκλογών ΕΛΜΕ της επόμενης εβδομάδας (την Τετάρτη 6 Μαΐου) στα Χανιά, έδωσα το κείμενο στον εκπρόσωπο που ήρθε στο σχολείο για ενημέρωση. Το έδωσα επίσης και σε περισσότερους συναδέλφους. Δεν πιστεύω σε θαύματα ή ξαφνικές ανατροπές. Αλλά και μόνο που ακούγεται μια ‘διαφορετική’ φωνή, είναι σημαντικό. Κάτι κινείται. Μιχάλης Αλεξάκης Μηχ/γος ΠΕ1204 Εσπ. ΕΠΑΛ Χανίων 8
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 28, 2009, 11:16:41 am »
Φίλοι συνάδελφοι,
Μοίρασα χθες το απόγευμα το κείμενο σε 8 συναδέλφους μου στο ΕΠΑΛ (θα μοιράσω κι άλλα, απόψε) και περιμένω σήμερα ή αύριο τις αντιδράσεις τους. Αντιρρήσεις άκουσα μόνο για το 5ο, δηλαδή για την «σταδιακή κατάργηση των αποσπάσεων». Φαίνεται πως πολλοί συνάδελφοι –ειδικά σε επιθυμητές περιοχές, όπως η Α’ Χανίων- πιστεύουν πως δύσκολα θα έφταναν εδώ μόνο με μετάθεση. Ίσως σε ακριτικές περιοχές το 5ο αίτημα να είναι πιο δημοφιλές. Όπως και να έχει, η προσπάθεια αξίζει. Σύντομα θα έρθουν και συνδικαλιστές στα σχολεία και πρέπει να ενημερωθούν και αυτοί. Το άδικο δεν τέλειωσε, είναι εδώ. Κι όσο δεν μιλάμε, θα μας εκδικείται. Μιχάλης Αλεξάκης Μηχ/γος ΠΕ1204 Εσπ. ΕΠΑΛ Χανίων 9
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 22, 2009, 04:44:04 pm »
Φίλη ‘Ritalamp’
Δεν είμαι μέλος στο ‘nipiagogoi.gr’, οπότε αν θέλεις και μπορείς, προτείνω να το στείλεις.(Σε μορφή word το έχω εδώ: http://users.sch.gr/michalisalexakis/protaseis/protasi.htm) Φίλε ‘para5’ Η πρόταση «σοβαροί λόγοι υγείας, ανήλικα τέκνα και μόρια προϋπηρεσίας – με αυτήν τη σειρά» σημαίνει το εξής: Έχουμε 2 εκπαιδευτικούς χωρίς σοβαρό πρόβλημα υγείας και χωρίς ανήλικα παιδιά, οι οποίοι ζητάν την ίδια απόσπαση. Αν πρέπει να ικανοποιηθεί μόνο μία απόσπαση, τότε την παίρνει αυτός που έχει τα περισσότερα μόρια προϋπηρεσίας – όπως δηλαδή στις μεταθέσεις. Μιχάλης Αλεξάκης Μηχ/γος ΠΕ1204 Εσπ. ΕΠΑΛ Χανίων 10
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 22, 2009, 12:03:22 pm »
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Την Δευτέρα 27 Απριλίου θα μοιράσω το παρακάτω κείμενο (κάτω από την γραμμή) στους συναδέλφους μου στο εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων και στην ΕΠΑΣ Χανίων για υπογραφές. Αν όλα πάνε καλά, μέχρι την Πέμπτη 30 Απριλίου θα ενημερώσω την ΕΛΜΕ Χανίων. Μιχάλης Αλεξάκης Μηχ/γος ΠΕ1204 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Το κείμενο που ακολουθεί συζητήθηκε στο φόρουμ της ιστοσελίδας «Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» http://www.pde.gr/forum/index.php?board=5.0 με τίτλο «Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία». Προτείνουμε να σταλεί υπογεγραμμένο στις τοπικές ενώσεις μας (Σύλλογο Δασκάλων - Νηπιαγωγών ή στην ΕΛΜΕ της περιοχής του καθενός) Κατόπιν, μπορούμε να ενημερώσουμε και τις Ομοσπονδίες μας. (ΔΟΕ ή ΟΛΜΕ) Αξιοκρατία και Διαφάνεια στη Διοίκηση – Κείμενο Υπογραφών Εκπαιδευτικών Εμείς, οι εκπαιδευτικοί από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, ζητάμε να καθιερώσει η πολιτεία τους παρακάτω κανόνες στο σύστημα της διοίκησής μας, έτσι ώστε να λειτουργεί με δικαιότερο τρόπο: 1. Μόνιμη ανάρτηση των Πινάκων Οργανικής Σύνθεσης Διδακτικού Προσωπικού στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ 2. Μοριοδότηση όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών με τα μόρια του τόπου εργασίας τους. 3. Ανακοίνωση των οργανικών και λειτουργικών κενών όλων των σχολείων (στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ) μέχρι την ημέρα έναρξης υποβολής αιτήσεων μεταθέσεων. 4. Ανακοίνωση των στοιχείων των αιτούμενων μετάθεση εκπαιδευτικών (στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ) 5. Σταδιακή κατάργηση των αποσπάσεων. Αλλά για όσο υφίστανται, ζητάμε: Α) Ανακοίνωση των στοιχείων των αιτούμενων απόσπαση εκπαιδευτικών (στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ) 11
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 15, 2009, 11:43:33 am »
Φίλοι συνάδελφοι,
Το παραπάνω κείμενο υπογραφών μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ: http://users.sch.gr/michalisalexakis/protaseis/protasi.htm σε μορφή word Μιχάλης Αλεξάκης Μηχανολόγος ΠΕ1204 Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων 12
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 15, 2009, 10:43:01 am »
Αξιοκρατία και Διαφάνεια στη Διοίκηση – Κείμενο Υπογραφών Εκπαιδευτικών
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, ζητάμε να καθιερώσει η πολιτεία τους παρακάτω κανόνες στο σύστημα της διοίκησής μας, έτσι ώστε να λειτουργεί με δικαιότερο τρόπο: 1. Μόνιμη ανάρτηση των Πινάκων Οργανικής Σύνθεσης Διδακτικού Προσωπικού στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ 2. Μοριοδότηση όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών με τα μόρια του τόπου εργασίας τους. 3. Ανακοίνωση των οργανικών και λειτουργικών κενών όλων των σχολείων (στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ) μέχρι την ημέρα έναρξης υποβολής αιτήσεων μεταθέσεων. 4. Ανακοίνωση των στοιχείων των αιτούμενων μετάθεση εκπαιδευτικών (στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ) 5. Σταδιακή κατάργηση των αποσπάσεων. Αλλά για όσο υφίστανται, ζητάμε: Α) Ανακοίνωση των στοιχείων των αιτούμενων απόσπαση εκπαιδευτικών (στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ) 13
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 14, 2009, 11:19:48 pm »
Αγαπητή συνάδελφε ‘ΧΡΥΣΩ’
Λοιπόν, θα γράψω ένα κείμενο, βεβαίως θα το υπογράψω και ευχαρίστως να το στείλω ο ίδιος. Όμως το ξαναλέω: ο θεσμικός τρόπος δεν είναι αυτός. Εγώ ‘ΧΡΥΣΩ’ δεν εκπροσωπώ κανέναν, ούτε έχω εξουσιοδότηση από κανέναν. Γι αυτό ακριβώς επιμένω στο δίκαιο του συναδέλφου ‘fair play‘. Το πρόβλημα δεν είναι το ‘ποιος θα στείλει το κείμενο’. Το θέμα είναι ποιοι (και πόσοι) το υπογράφουν. Μιχάλης Αλεξάκης Μηχανολόγος ΠΕ1204 Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων 14
Υπηρεσιακές μεταβολές / Απ: Τρόποι αντίδρασης στην αναξιοκρατία« στις: Απριλίου 14, 2009, 05:15:38 pm »
Αγαπητέ συνάδελφε ‘kwstas_27’
Θέλω να πιστεύω ότι οι συνάδελφοι που έλαβαν την μετάθεση που ήθελαν δεν έχουν χάσει την αίσθηση του δικαίου. Μπορεί το θέμα των μεταθέσεων για εκείνους να έχει τελειώσει, όμως το άδικο είναι ακόμα εδώ. Προτεινόμενοι τρόποι αντίδρασης που ακούστηκαν μέχρι τώρα είναι: 1. καταγγελία, ξεμπρόστιασμα, επώνυμη καταδίκη 2. το «ψηφοδέλτιο» στις εκλογές ΕΛΜΕ 3. η ενημέρωση στο σχολείο, το μάζεμα υπογραφών και η συμμετοχή στις διαδικασίες των ΕΛΜΕ 4. η αποστολή ενός κειμένου με τις προτάσεις μας προς την πολιτική ηγεσία Νομίζω ότι η άποψη που σέβεται τους θεσμούς είναι η 3η, του συναδέλφου ‘fair_play’. Απαιτεί όμως να αφήσουμε λίγο το πληκτρολόγιο και να ‘πολεμήσουμε’ σε χώρους δύσκολους. Απαιτεί υπομονή και γερό στομάχι. Για την 4η πρόταση, από την συνάδελφο ΧΡΥΣΩ, αν θέλετε, να βγάλουμε ένα κείμενο. Προσφέρομαι να το ξεκινήσω. Όμως δεν περιμένω σπουδαίο αποτέλεσμα. Μιχάλης Αλεξάκης Μηχανολόγος ΠΕ1204 Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων ΥΓ αγαπητή ‘Ritalamp’, το ξέρω ότι είσαι «η», αλλά σύμφωνα με τον Τριανταφυλλίδη: (ο συνάδελφος – η συνάδελφος. Υπάρχει και το «συναδέλφισσα», αλλά μου φαίνεται λίγο κακόηχο) http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%BF%CF%82&dq= |