*

Αποστολέας Θέμα: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...  (Αναγνώστηκε 7189 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης Αλεξάκης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Μιχάλης Αλεξάκης, ΠΕ1204
Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« στις: Δεκεμβρίου 16, 2007, 05:59:56 pm »
Το θέμα της παιδείας είναι τεράστιο, έχουν ειπωθεί «όλα» και θέλω να είμαι σύντομος, γι αυτό αμέσως προτείνω: (χωρίς επεξηγήσεις)

1.   την καταμέτρηση όλων των εκπαιδευτικών, σε μια ανοιχτή βάση (λίστα) στο ίντερνετ, όπου θα αναφέρουμε ποιοι είμαστε και πού δουλεύουμε. Επίσης θα αναφέρουμε τις ανάγκες σε προσωπικό, επιμόρφωση, υποδομές, κτήρια, εργαστήρια, εξοπλισμό, εποπτικά μέσα και τις ανάγκες των μαθητών μας.

2.   τη σταδιακή κατάργηση των "μεσαζόντων" της εκπαίδευσης. Αυτών δηλαδή που μεσολαβούν μεταξύ Υπουργείου και Σχολείου. Αντικατάστασή τους με την απ’ ευθείας επικοινωνία ΥΠΕΠΘ – Σχολείου. Με 15000 συνδέσεις μέσω διαδικτύου, που κανονικά, υφίστανται ήδη.

3.   13ο έτος σπουδών, μετά το Λύκειο, όπου θα γίνεται ενημέρωση και προετοιμασία: Θα ξεκινάει σαν σεμινάριο και αφού επιλέξει κάθε παιδί, θα αρχίζει η ετοιμασία. Τυπικά φροντιστήρια (για τα ΑΕΙ), αθλητική προετοιμασία (για επαγγέλματα που προϋποθέτουν καλή φυσική κατάσταση), κατάρτιση σε εργαστήρια, τέχνες, μουσική, θέατρο, ξένες γλώσσες, σχέδιο και όλα τα άλλα.

4.   Προσλήψεις – διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ. Αποκλειστικά. Όταν προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές, τούτο αυτόματα θα σημαίνει ότι με την λήξη του σχολικού έτους θα διενεργείται διαγωνισμός για όσες θέσεις κάλυψαν. Χωρίς βάσεις, χωρίς μόρια και επαυξήσεις, χωρίς επετηρίδες. Οι «νι» πρώτοι διορίζονται.

5.   Την κατάργηση του «θεσμού» των αποσπάσεων. Υπάρχει η μετάθεση.

6.   Μεταρρυθμίσεις: Ενιαίο ερωτηματολόγιο από το ΥΠΕΠΘ. Απαντούν όλοι οι εκπαιδευτικοί, η μεταρρύθμιση γίνεται προς την κατεύθυνση που συγκλίνουν οι απόψεις τους και διατηρείται για τουλάχιστον 3 εκλογικές αναμετρήσεις.

7.   Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Καλό είναι να πάει «πακέτο» με την υποχρεωτική ετήσια επιμόρφωση. Πρώτο και τελευταίο 15ήμερο του σχολικού έτους, μισοί και μισοί εκπαιδευτικοί. 15 μέρες για όλους.

Όποιος θέλει περισσότερα, λέμε τώρα, ας δει την ιστοσελίδα μου:
http://users.sch.gr/michalisalexakis/protaseis/protasi.htm
Μακάρι να υπάρξει ενδιαφέρον, να ακουστούν ωραίες ιδέες και κυρίως πρακτικές προτάσεις. Άλλωστε κι αυτό παιδεία είναι.

Μιχάλης Αλεξάκης

Μιχάλης Αλεξάκης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:42:02 »

Αποσυνδεδεμένος elytron

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 - Η εκπαίδευση είναι μεγάλο σχολείο
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #1 στις: Δεκεμβρίου 16, 2007, 08:30:23 pm »
Ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σου, αλλά νομίζω ότι χρειάζονται διευκρινίσεις.
Σχετικά με την 1: ποιος θα είναι ο φορέας αυτής της λίστας και ποια η περαιτέρω σκοπιμότητά της, πέρα από το προφανές, δηλαδή να γνωρίζουμε πού πήγαν οι γνωστοί μας, να ανακαλύπτουμε περίεργα φαινόμενα σε μεταθέσεις και αποσπάσεις και να γνωστοποιούμε την κατάσταση στα σχολεία μας; Με ποιον τρόπο θα πείσουμε το υπουργείο να αξιοποιήσει τις πληροφορίες για ελλείψεις και ανάγκες;
Σχετικά με την 2: εννοείς να καταργηθούν οι διευθύνσεις, οι περιφέρειες και τα ποικιλώνυμα γραφεία; Μαζί σου! "Μεσάζοντες" όμως μεταξύ σχολείων και υπουργείου είναι και οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ. Προτείνεις να καταργηθούν και αυτές;
Σχετικά με την 3: Η ιδέα, θεωρητικά, είναι πολύ καλή. Πρακτικά, όμως, θα πρέπει να πλαισιωθεί και από άλλες αλλαγές στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν αφήσουμε το Λύκειο όπως είναι και διατηρήσουμε το καθεστώς των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια όπως έχει, το 13ο έτος θα είναι απλά ένα ακόμα έτος φροντιστηρίων.
Σχετικά με την 7: Ποια μορφή πιστεύεις ότι πρέπει να έχει η αξιολόγηση και ποιοι θα μας αξιολογούν; Επίσης: αυτήν την ετήσια επιμόρφωση την εννοείς κάτι σαν ΠΕΚ, παράλληλα με τα μαθήματα ή πριν την έναρξή τους και μετά τη λήξη τους; Συμφωνείς να επιδοτείται η επιμόρφωση αυτή και να προβλέπεται αποζημίωση διαμονής και οδοιπορικά;


Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης Αλεξάκης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Μιχάλης Αλεξάκης, ΠΕ1204
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #2 στις: Δεκεμβρίου 17, 2007, 06:26:10 pm »
Αγαπητή ELYTRON,

Για κάποια πράγματα που με ρωτάς, αν θέλεις, δες στην ιστοσελίδα μου: http://users.sch.gr/michalisalexakis/protaseis/protasi.htm Απαντώ:
(1) Φορέας της περίφημης «λίστας», θα ήθελα να είναι το ΥΠΕΠΘ. Ρωτώντας σοβαρά και συντεταγμένα όλους τους εκπαιδευτικούς για μια μελλοντική μεταρρύθμιση, θα αποκτήσει δύο πολύτιμες πηγές πληροφόρησης: τις απαντήσεις μας και εμάς τους ίδιους.
Μιχάλης Αλεξάκης

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #3 στις: Δεκεμβρίου 17, 2007, 09:22:03 pm »
Πραγματικά πιστεύεις ότι τους ενδιαφέρει να φτιάξουν την παιδεία και δεν ξέρουν τον τρόπο;
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:42:02 »

Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης Αλεξάκης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Μιχάλης Αλεξάκης, ΠΕ1204
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #4 στις: Δεκεμβρίου 18, 2007, 11:27:04 am »
Αγαπητέ Siobaras

Πιστεύω ότι τόσο το ΥΠΕΠΘ, όσο και η κοινωνία, επιθυμούν να πάρουν από τη δημόσια εκπαίδευση τα μέγιστα οφέλη καταβάλλοντας το ελάχιστο κόστος. Ας γνωρίζουν πως ένα μίνιμουμ αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για εμάς, τους δασκάλους, είναι δείκτης πολιτισμού για όλη τη χώρα

Αν τους ενδιαφέρει ή αν εκείνοι ξέρουν τον τρόπο, δεν το γνωρίζω. Και για να είμαι ειλικρινής, δεν περιμένω σοβαρές «έξωθεν» λύσεις. Εκείνο που με απασχολεί είναι αν εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε τη δυνατότητα, με πρακτικές και ρεαλιστικές προτάσεις να γίνουμε λίγο καλύτεροι.

Επιμένω στη διαφάνεια, στο νοικοκύρεμα, στη «λίστα». Είναι μια αρχή.

Σ’ ευχαριστώ για τη συμμετοχή.

Μιχάλης Αλεξάκης
Μιχάλης Αλεξάκης

Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης Αλεξάκης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Μιχάλης Αλεξάκης, ΠΕ1204
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #5 στις: Νοεμβρίου 28, 2020, 05:24:38 pm »
(13 χρόνια μετά, επιμένω: μια πρόταση για ένα καλύτερο σχολείο)

1. Η ιδέα, το χτίσιμο

Όταν σκέφτεσαι να χτίσεις κάτι ‘καλύτερο’ συχνά μπαίνεις στον πειρασμό να γκρεμίσεις ό,τι ήδη υφίσταται. Ειδικά όταν το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα έχει μύρια όσα μειονεκτήματα, με κυριότερο την ανατροφοδότηση-αναπαραγωγή της ασχήμιας του. Δεν σκοπεύω να προτείνω κάτι τέτοιο, καταθέτω προτάσεις βελτίωσής του.
   

2. Με τι χτίζεις;

Ας δούμε τα τρία υλικά που διαθέτουμε για την κατασκευή του ‘βελτιωμένου’ νέου σχολείου.

Το Υπουργείο και ο περίγυρός του…
…επιθυμούν να είναι λαοφιλείς, να ‘βολέψουν κόσμο και καταστάσεις’ και να μην μπουν σε μεγάλα έξοδα.
Μιχάλης Αλεξάκης

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2639
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #6 στις: Νοεμβρίου 28, 2020, 07:05:41 pm »
Αν και μακροσκελής, πολύ ενδιαφέρουσα και τεκμηριωμένη πρόταση.
Θα σταθώ σε ένα σημείο από εκείνα που θίγεις και  θεωρώ σημαντικά. Ναι, πρέπει να γίνουν μετατάξεις για να "ξεκαθαρίσει ο τοπίο". Όποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί την τάξη (και δεν είναι κακό αυτό) ας πάει στο γραφείο ή κάπου αλλού, όπου πιθανόν θα μπορέσει να προσφέρει κάτι περισσότερο, αφήνοντας τη θέση σε κάποιον άλλον που θέλει τη διδασκαλία.

Αποσυνδεδεμένος Lasid

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 11734
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #7 στις: Νοεμβρίου 28, 2020, 09:11:01 pm »
Συνάδελφε Μιχάλη Αλεξάκη κι εγώ είδα ότι είναι μακροσκελές το κείμενο της πρότασής σου, αλλά αφιέρωσα χρόνο για τη διαβάσω. Καθώς τη διάβαζα την έβρισκα όλο και πιο ενδιαφέρουσα και με κράτησε μέχρι το τέλος. Πραγματικά αξίζει να τη διαβάσουν κι άλλοι αυτή την πρόταση, που τη θεωρώ πολύ αξιόλογη. Μακάρι να εφαρμοστούν αυτά που προτείνεις και να οργανωθεί, όσο είναι δυνατόν, η εκπαίδευση στη χώρα μας. Είμαι σίγουρος ότι αν αποφασιστεί, θα είμαστε πολλοί αυτοί που θα βοηθήσουν στην υλοποίησή της.

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #8 στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 02:39:17 am »
Αγαπητέ κε Αλεξάκη,

ο λόγος σας είναι παθιασμένος και οι αναρτήσεις σας θίγουν πολλά καυτά θέματα. Οι προτάσεις σας με βρίσκουν κατ' αρχήν σύμφωνο. Θα σταθώ σε μία μόνο από τις προτάσεις σας την οποία και προσυπογράφω:

...

Επιμένω στη διαφάνεια, στο νοικοκύρεμα, στη «λίστα». Είναι μια αρχή.

...

Όντως, αυτή σχεσιακή βάση δεδομένων, η "λίστα" όπως την αναφέρετε, είναι μία εξαιρετική αρχή που συμβάλλει -χωρίς να θεραπεύει πλήρως- στο νοικοκύρεμα και στη διαφάνεια. Δεν μπορώ όμως να μην παρατηρήσω πως τέτοιες λίστες υπάρχουν -όχι προσβάσιμες από όλους- κ', δυστυχώς, δεν χρησιμοποιούνται ορθά / αξιοποιούνται. Επι παραδείγματι, ποιος ο λόγος να πρέπει κάθε χρόνο να υποβάλλει ο κάθε αναπληρωτής (όπως η μετριότητά μου) στη διεύθυνση της περιφέρειας που προσλαμβάνεται φωτοαντίγραφα των πτυχίων του ή βεβαιώσεις προϋπηρεσίας ή αποδεικτικό ΑΜΚΑ - ΑΜΑ - ΑΦΜ αφού είναι καταχωρημένα στο ΟΠΣΥΔ (και κατόπιν ελέγχου από την οικεία του ΔΔΕ μάλιστα), στον ΑΤΛΑ και στο TAXIS.

Ο λόγος που το αναφέρω δεν είναι για να απαξιώσω τις προτάσεις σας. Τουναντίον, θα επισημάνω την πολύ καλή σας τοποθέτηση η οποία αναδεικνύει τη σημασία και αναγκαιότητα της προσωπικής ευθύνης και ανάληψης πρωτοβουλίας από τον εκπαιδευτικό. Απλά, χάριν σφαιρικότητας, δεν πρέπει να αγνοήσουμε πως οι τυπικά ιθύνοντες μπορούν να καταστήσουν κάθε μεμονωμένο έργο που θα παραχθεί, άχρηστο. Με αυτό το σκεπτικό, θα ήθελα να ακούσω τις προτάσεις σας για το πώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί ο σκόπελος της παθογενούς γραφειοκρατείας του δημοσίου (καταλαβαίνετε από το παράδειγμα πως δεν αφορά μόνο στο υπουργείο παιδείας) και πώς θα μπορούσε να προκύψει συλλογική συναίνεση και δράση από το σώμα των εκπαιδευτικών, χωρίς να ναυαγήσει στα βράχια του ωχαδερφισμού ή/και των κομματικών παρωπίδων.

Θα μελετήσω και τις προτάσεις στο ιστολόγιό σας και θα περιμένω τη συνέχεια των αναρτήσεών σας.

« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 29, 2020, 02:41:18 am από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης Αλεξάκης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Μιχάλης Αλεξάκης, ΠΕ1204
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #9 στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 10:56:40 am »
Συνάδελφοι, ευχαριστώ για την υπομονή και για την ευγένειά σας, αφού 13 χρόνια μετά, ήθελα επίτηδες να προκαλέσω. Πχ ο τρόπος που χωρίζω το σινάφι μας σε κατηγορίες, με ποσοστά κιόλας (!), είναι μάλλον χονδροειδής και αυθαίρετος. Περίμενα λοιπόν οργίλες αντιδράσεις, αλλά φαίνεται πως περισσότερο κούρασα με τούτη την πρόταση - ‘σεντονιάδα’, παρά προκάλεσα. Συγγνώμη λοιπόν για την λογοδιάρροια, είχα χρόνια ‘να τα πω’, από το Μάρτιο του 2006 μέχρι σήμερα έχω αναρτήσει 36 μηνύματα.
Συνάδελφε Debaser, συμφωνώ μαζί σας, ναι, οι λίστες υφίστανται. Υπάρχουν από χρόνια και είναι και αρκετές και παράλληλες. Κάποτε θα ενοποιηθούν. Οικονομικοί λόγοι θα υποχρεώσουν τους κρατικούς οργανισμούς να νοικοκυρέψουν το χάος. Εκείνοι όμως που θα το πράξουν δεν θα έχουν ούτε τα ίδια κίνητρα, ούτε τις ίδιες ανησυχίες με εμένα. Και πιθανόν η δική τους ‘λίστα’ να μετατραπεί σε ‘στενό παπούτσι’ ή ακόμα και σε ‘μεγάλο αδελφό’ για τον εκπαιδευτικό.
Για τις παθογένειες του Δημοσίου και ημών, τον ωχαδερφισμό, την αδιαφορία, τον κομματισμό, δεν έχω να πω κάτι, λυπάμαι και στεναχωριέμαι. Προσπαθώ στο σχολείο, πού και πού ξεσπάω κι εδώ μέσα. Τι άλλο να προτείνω;
Προ ημερών μπήκα στο 20ο έτος εργασίας μου σαν καθηγητής, πριν ήμουν ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός με ‘μπλοκάκι’ για 10 χρόνια. Πλησιάζω στο τέλος της εργασιακής μου καριέρας, αλλά το μέλλον εξακολουθεί να με καίει – συναρπάζει. Σ’ αυτό το μέλλον βλέπω σίγουρα την ‘λίστα’, αλλά δεν είμαι αισιόδοξος για το περιεχόμενο και την διαχείρισή της…
Μιχάλης Αλεξάκης

Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #10 στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 12:06:34 pm »
Συνάδελφοι, ευχαριστώ για την υπομονή και για την ευγένειά σας, αφού 13 χρόνια μετά, ήθελα επίτηδες να προκαλέσω. Πχ ο τρόπος που χωρίζω το σινάφι μας σε κατηγορίες, με ποσοστά κιόλας (!), είναι μάλλον χονδροειδής και αυθαίρετος. Περίμενα λοιπόν οργίλες αντιδράσεις, αλλά φαίνεται πως περισσότερο κούρασα με τούτη την πρόταση - ‘σεντονιάδα’, παρά προκάλεσα. Συγγνώμη λοιπόν για την λογοδιάρροια, είχα χρόνια ‘να τα πω’, από το Μάρτιο του 2006 μέχρι σήμερα έχω αναρτήσει 36 μηνύματα.
Συνάδελφε Debaser, συμφωνώ μαζί σας, ναι, οι λίστες υφίστανται. Υπάρχουν από χρόνια και είναι και αρκετές και παράλληλες. Κάποτε θα ενοποιηθούν. Οικονομικοί λόγοι θα υποχρεώσουν τους κρατικούς οργανισμούς να νοικοκυρέψουν το χάος. Εκείνοι όμως που θα το πράξουν δεν θα έχουν ούτε τα ίδια κίνητρα, ούτε τις ίδιες ανησυχίες με εμένα. Και πιθανόν η δική τους ‘λίστα’ να μετατραπεί σε ‘στενό παπούτσι’ ή ακόμα και σε ‘μεγάλο αδελφό’ για τον εκπαιδευτικό.
Για τις παθογένειες του Δημοσίου και ημών, τον ωχαδερφισμό, την αδιαφορία, τον κομματισμό, δεν έχω να πω κάτι, λυπάμαι και στεναχωριέμαι. Προσπαθώ στο σχολείο, πού και πού ξεσπάω κι εδώ μέσα. Τι άλλο να προτείνω;
Προ ημερών μπήκα στο 20ο έτος εργασίας μου σαν καθηγητής, πριν ήμουν ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός με ‘μπλοκάκι’ για 10 χρόνια. Πλησιάζω στο τέλος της εργασιακής μου καριέρας, αλλά το μέλλον εξακολουθεί να με καίει – συναρπάζει. Σ’ αυτό το μέλλον βλέπω σίγουρα την ‘λίστα’, αλλά δεν είμαι αισιόδοξος για το περιεχόμενο και την διαχείρισή της…
Εξαιρετική δουλειά και συμφωνώ σε πολλά και αν δεις τα μηνύματά μου έχω προτείνει αρκετά από αυτά και εγώ στο φόρουμ. Είναι λογικές σε γενικές γραμμές οι προτάσεις σου. Το βασικότερο είναι η πρόθεση και η στόχευση: προς όφελος του μαθητικού δυναμικού και της κοινωνίας.

Όλα αυτά τα χρόνια κανένας σχεδιασμός δεν έγινε. Παρατηρώ στην έκθεση Πισσαρίδη, καλές πρακτικές, αλλά χωρίς συναίσθηση της ελληνικής πραγματικότητας. Είναι σημαντικό άνθρωποι με χρόνια στο δημόσιο σχολείο, με εμπειρία ουσιαστική (δεν είναι ανάλογη των χρόνων αυτή, κάποιοι σαν να μην πέρασαν από το σχολείο...) να λαμβάνονται υπόψη στις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν.

Είναι απαραίτητο, για εμένα, να δημιουργηθεί μια ακόμα καλύτερη επαγγελματική εκπαίδευση με συντονισμό τοπικών δυνάμεων, ώστε τα παιδιά να απορροφούνται άμεσα στην αγορά εργασίας. Και άκρως απαραίτητο να υπάρξει εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Τα τμήματα Παιδαγωγικής, να προσφέρουν ένα εξάμηνο σε όποιον θέλει να διεκδικήσει θέση στο σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό, φροντιστήριο ή άλλη εκπαιδευτική δομή. Αν και είμαι της λογικής, πως από χαμηλά πρέπει να ξεκινήσει η όποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, απλοποιώντας τη βάση και στηρίζοντάς την, ένα νηπιαγωγείο δηλαδή και ένα δημοτικό, στα οποία θα εξασφαλίζεται ότι αποκτούν τα παιδιά βασικές δεξιότητες και γνώσεις γλώσσας και μαθηματικών, ώστε να μπορείς να χτίσεις στη δευτεροβάθμια. Με 12χρονα που κομπιάζουν και αγνοούν πρόσθεση και αφαίρεση, δεν μπορείς να δουλέψεις. Δυσαναπλήρωτα κενά. Αν και έτσι πιστεύω πως πρέπει να ξεκινήσει κανείς, ταυτόχρονα είναι πρωτίστης σημασίας να εκπαιδεύεις σωστά αυτούς που θα εκπαιδεύουν. Κάποιοι είναι ταλαντούχοι δάσκαλοι, η πλειοψηφία όμως είναι απλοί επαγγελματίες, τους οποίους οφείλει το κράτος να εκπαιδεύσει σωστά! Για χρόνια υπάρχει ο αυτοδίδακτος καθηγητής. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι σχολές πρέπει να προετοιμάζουν ολοκληρωμένους εκπαιδευτικούς, καταρτισμένους σε όλα τα σύγχρονα εργαλεία και φυσικά γνώστες της επιστήμης που καλούνται να μεταφέρουν στα παιδιά.
Αυτή η κατηγορία λείπει, κατά τη γνώμη μου, μόνο από αυτές που ανήρτησες: οι αδαείς!

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #11 στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 03:31:27 pm »
... Και άκρως απαραίτητο να υπάρξει εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. ... Για χρόνια υπάρχει ο αυτοδίδακτος καθηγητής. ...
Αυτή η κατηγορία λείπει, κατά τη γνώμη μου, μόνο από αυτές που ανήρτησες: οι αδαείς!

Πόσο αληθινό!
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #12 στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 04:04:40 pm »
Δυστυχώς υπάρχουν ορισμένοι που δεν γνωρίζουν επαρκώς το γνωστικό τους αντικείμενο (και δεν προσπαθούν). Εκεί θα έδινε μερικώς λύση υποχρεωτικός γραπτός διαγωνισμός σε γνωστικό αντικείμενο, για ένα αρχικό χοντρικό ξεσκαρτάρισμα.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος aporias

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 627
    • Προφίλ
Απ: Μια πρόταση για τη μέση εκπαίδευση...
« Απάντηση #13 στις: Νοεμβρίου 29, 2020, 05:01:27 pm »
Δεν θα σχολίαζα, αλλά διακρίνω μια ευγένεια στο κείμενο και ειλικρίνεια (διάβασα ακροθιγώς και όχι τα πάντα, για να είμαι ειλικρινής). Ωστόσο έχω να παρατηρήσω τα εξής ως έχων λίγα περισσότερα χρόνια στην εκπαίδευση και εμπειρίες όχι ,  μια κάποια αφέλεια, μετά από τόσα χρόνια υπηρεσίας. Ίσως είναι και θέμα καλοπροαίρετου χαρακτήρα, ίσως δεν ήρθατε αντιμέτωπος με τη σκοτεινή πλευρά της υπηρεσίας, ίσως , ίσως...

1. αυτά - όσο και αν νομίζει ο καθένας μας ό,τι πρώτος τα σκέφτεται, αφού δεν έχει αλλάξει και τίποτα και στρεβλώσεις σοβούν χρόνια- είναι χιλιοειπωμένα και ως ιδέες και σκέψεις καταθειμένα σε διάφορα φόρα , μερικά και εδώ. και με έκπληξη σε συζητήσεις βλέπουμε ότι και άλλοι τα σκέφτονται ! Το δυστύχημα είναι ότι οι πρακτικές προτάσεις δεν προωθούνται και δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Πχ βάση δεδομένων δεν μπορεί να υπάρξει με όλα τα στοιχεία μας (ήδη αρκετά σε διάφορες σκόρπιες) και να γίνονται οι περισσότερες υπηρεσιακές μεταβολές με ακρίβεια, διαφάνεια και δικαιοσύνη; Γιατί δεν έχουμε τόσα χρόνια ; Τόσο δύσκολο είναι;  Αυτό που αναφέρει ο φίλτατος αναπληρωτής ισχύει με τόνους χαρτιού (και στρέμματα αποψιλωμένων δασών και σε θέσεις για μονίμους ! ). Η δε πρόταση να ανατεθούν σε σχολές (διπλωματικές-μεταπτυχιακές εργασίες) από τα κτηριακά μέχρι τους σχολικούς κήπους έχει ειπωθεί χρόνια; Γιατί δεν προχωρούν αυτά;

2. Μεσάζοντες : πολύ σωστή κουβέντα ! Είναι και υποβόσκον ερώτημα ταυτόχρονα (δείτε τις καραμπόλες ειδικά στην επαρχία, τις πρόσφατες "κρίσεις-ορισμούς" στελεχών, τα επιδόματα , τη χρησιμότητα των ΠΔΕ και δεν χρειάζεται άλλη κουβέντα.

3. Μετατάξεις : δύο παρατηρήσεις-τροφή για σκέψη. Πρώτον : υπάρχει η εντύπωση ότι κάποιος που δεν είναι ικανός (προσοχή , δεν αναφέρω "δεν του αρέσει") η τάξη μπορεί να ανταποκριθεί σε κάποια δουλειά πέρα από απλές τύπου φωτοτυπίες ή αρχειοθέτηση; Δεύτερον : την αλητεία με το ΕΣΚ την αντιληφθήκατε πρόπερσι και πέρυσι; (και μιλάμε για προσοντούχους που απλώς αηδίασαν με το εν λόγω υπουργείο και όχι με αυτή καθεαυτή την εκπαιδευτική διαδικασία).  Με λίγα λόγια (αντιφατικά εκ πρώτης όψεως): ενώ πολύ βασικό στοιχείο είναι οι εκπαιδευτικοί και το επάγγελμα αυτό είναι ουσιαστικό αλλά ιδιαίτερο σε σχέση με όλα τα άλλα, ακριβώς το υπουργείο θα πρέπει να εξασφαλίζει το απαραίτητο ελάχιστο επίπεδο (σε προγράμματα, επίπεδο βιβλίων , μέσω , υποδομών, υποστηρικτικών δομών και υλικού - δεν είναι δυνατόν να περιμένουν από εκπαιδευτικούς να κάνουν όλα αυτά πουτ αξιοπρεπέστατα και εξαιρετικά σε κάποιες περιπτώσεις έγιναν όλο αυτό το διάστημα)  και τις απαραίτητες δικλίδες , ώστε να εντοπίζονται οι δυσλειτουργίες και να εξισορροπούνται/διορθώνονται κλπ.

4. Το ότι πολλοί απόφοιτοι σήμερα είναι εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου δεν οφείλεται στην κατηγορία "άχρηστοι εκπαιδευτικοί" (δεν αναφέρεται στις προτάσεις, συνάγεται από άλλα σχόλια κλπ κλπ). Δώδεκα χρόνια για γραφή, ανάγνωση, βασικά στοιχεία επιστημών και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις αλλά μηδενικές δεξιότητες πχ σύνταξης φορολογικής δήλωσης; Όχι , φάρμακο δεν είναι να επιμηκύνει κανείς το βαρετό σχολεία αμάθειας αλλά να δώσει συμπύκνωση στη γνώση (που πλέον είναι διαθέσιμη και από το διαδίκτυο)

5. Ζητείται - κι εδώ μέσα πλειστάκις- μια πλατφόρμα για κατάθεση προτάσεων και στρεβλώσεων για να τοποθετηθούν μάχιμοι και μέσα από τις βλακείες τις πολλές μας  κάποιος ίσως καταθέσει και κάτι σοβαρό. Γιατί δεν έχει γίνει ;

6. Οι αποσπάσεις είναι αναγκαίες για πολλούς λόγους : οικογενειακούς , υπηρεσιακούς (πχ ασυμφωνία με διευθυντή). Στη δε διοίκηση-υπουργείο κλπ είναι αναγκαίο να πηγαίνουν και εκπαιδευτικοί, όχι φυσικά με τον τρόπο τον βυσματικό (στις δημόσιες βιβλιοθήκες για την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων , έστω και για τις βιβλιοπροτάσεις δεν χρειάζονται εκπαιδευτικοί νομίζετε; ). Το θέμα είναι να γίνεται ορθά όλο αυτό και δίκαια (δεν θα αναφερθώ αναλυτικά). Εξάλλου, η ιδιομορφία της εκπαίδευσης συνίσταται και στο γεγονός ότι ναι μεν υπάρχει συνέχεια στη διοίκηση αλλά το σχολικό έτος (μαθήματα, τμήματα, ύλη) έχει ετήσια περιοδικότητα και υπάρχει εναλλαγή συνήθως ανά έτος. Άρα δεν είναι τόσο τραγικές οι αποσπάσεις, φτάνει να γίνονται εγκαίρως ! Γιατί δεν είναι δυνατόν; Και σε πραγματικό χρόνο με κάλυψη κενών χωρίς μεσολάβηση υπηρεσιακού συμβουλίου οι περισσότερες  !

7. Ε, όταν διάβασα το θέμα διαγνωσιμός/γνωστικό/ΑΣΕΠ , γέλασα (πικρά). Δεν θα πω πολλά, καταλαβαίνουν όσοι διορίστηκαν με ΑΣΕΠ (και μάλιστα καθαρό, χωρίς προσαυξήσεις) και έβλεπαν  την τραγική αναλογία 60-40 (με καλύτερες επιλογές θέσεων διορισμού), την κατάργησή του πρακτικά εδώ και χρόνια (και πλέον και με νόμο κατά κάποιον τρόπο, αφού εξαιρούνται από το υπόλοιπο δημόσιο οι εκπαιδευτικοί), το πώς με μόνη προϋπηρεσία  (χμ...δεν λέω άλλα) πολλοί- μερικοί με χαρτί δευτεροβάθμιας που μετά από χρόνια αναγνώρισαν και πτυχίο και τσουπ έγιναν ΠΕ, αφού ούτε κουράστηκαν με διαγωνισμούς ή τρεχάματα στα κατσάβραχα -  με ΦΕΚ διορισμού μια δεκαετία  μετά όχι μόνο είναι μπροστά αλλά έχουν και θέσεις ευθύνης μετά βαΐων και κλάδων (και μάλιστα η προϋπηρεσία που ήταν προαπαιτούμενο για τον διορισμό δεν διεγράφη αλλά μια χαρά υπολογίζεται και μετά τη μονιμοποίηση).

Μετά από αυτά, ωραία η έκθεση ιδεών , άλλα λόγια ν΄αγαπιόμαστε όμως. Δεν γίνονται τα απλά (και χωρίς κόστος) για εξορθολογισμό και χωρίς γραφειοκρατία και μιλάνε για αυτονομία στο μπάχαλο ! Κατανοούμε όλοι πού πάει επί δεκαετίες το κράτος που δολοφόνησε τον "συγκεντρωτικό"  Καποδίστρια... Φιλικά. Καλή συνέχεια.



 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182682
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 681
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 485
Σύνολο: 497

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.059 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.