Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Rose7

Σελίδες: 1
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Σεπτέμβριος 16, 2014, 10:32:56 πμ »
Καλημέρα σας.

Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για μία πρόταση η οποία βρίσκεται στο βιβλίο των αρχαίων της Γ' Γυμνασίου, αλλά παρ'όλ'αυτά παρουσιάζει ενδιαφέρον και για το άγνωστο του Λυκείου.

Σας μεταφέρω το κείμενο:
"Αλλ’ οὐ γὰρ εἶχον Ἑλένην ἀποδοῦναι οὐδὲ λέγουσιν αὐτοῖς τὴν ἀλήθειαν ἐπίστευον οἱ Ἕλληνες, ὡς μὲν ἐγὼ γνώμην ἀποφαίνομαι, τοῦ δαιμονίου παρασκευάζοντος ὅπως πανωλεθρίᾳ ἀπολόμενοι καταφανὲς τοῦτο τοῖς ἀνθρώποις ποιήσωσι, ὡς τῶν μεγάλων ἀδικημάτων μεγάλαι εἰσὶ καὶ αἱ τιμωρίαι παρὰ τῶν θεῶν."

Η ερώτησή μου αφορά την πρόταση "ὅπως πανωλεθρίᾳ ἀπολόμενοι καταφανὲς τοῦτο τοῖς ἀνθρώποις ποιήσωσι". Στο βιβλίο μεταφράζεται σαν τελική (για να κάνουν με την ολοκληρωτική τους καταστροφή...) όμως, διαβάζοντάς τη σαν τελική η μετάφραση της περιόδου, θεωρώ, δεν ρέει. Αντιθέτως, κρίνω ότι είναι η πρόταση πλάγια μιας και έχουμε εξάρτηση από ρήμα παρασκευής.

Ποια είναι η γνώμη σας;

Στο συντακτικό που έχω δίπλα μου αναφέρεται ότι :
"Tα ρήματα που σημαίνουν φροντίδα, σκέψη, προσοχή, προπαρασκευή, ενέργεια παίρνουν ως αντικείμενο πλάγια ερώτηση που εισάγεται με το ὅπως. Οι προτάσεις αυτές χαρακτηρίζονται πλάγιες ερωτηματικές του τρόπου και συχνά συγχέονται με τις τελικές, γιατί συμπίπτουν σημασιολογικά. Ωστόσο, αν και η διάκριση δεν είναι πάντα ευχερής, όταν εξαίρεται ο τρόπος της πράξης και όχι η ίδια η πράξη τότε είναι πλάγια. Όταν όμως εξαίρεται η πράξη τότε είναι τελική. "

Εδώ δεν θεωρείτε ότι εξαίρεται ο τρόπος; Δεν ξέρω γιατί μου φαίνεται τόσο παράλογος ο σκοπός...


2
Όντως, η συζήτηση μέσα στο φόρουμ μάς κάνει πολύ καλό. Επισημαίνονται περιπτώσεις και προβλήματα που δεν μου είχαν περάσει καν από το μυαλό! Δε γνωρίζω γερμανικά, αλλά του Goodwin θα το συμβουλευτώ σίγουρα!  :)

3
Καλησπέρα σε όλους!

            Επικαλούμενη τις γνώσεις και την εμπειρία σας θα ήθελα να σας ρωτήσω ορισμένα πράγματα σχετικά με τη δυσλεξία στα αρχαία κατεύθυνσης. Πρόκειται να αναλάβω μία κοπέλα στα αρχαία της Β' Λυκείου.  Πέρσι δουλεύοντας μόνο ένα μήνα μαζί και ξεκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν,  καταφέραμε να γράψει 15 ενώ στα τρίμηνα είχε 12 και 13. Έχει απίστευτη ευφράδεια λόγου και στις ερμηνευτικές τα πάει πολύ καλά , όμως δεν μπορεί με τίποτα να ανταποκριθεί στο συντακτικό και τη γραμματική. Ο βαθμός που πήρε οφείλεται αποκλειστικά στη μετάφραση και σε όσες ερωτήσεις αφορούν το νόημα.
          Από την εμπειρία σας πιστεύετε ότι υπάρχουν προοπτικές βελτίωσης στο συντακτικό και τη γραμματική; Έχω πολλή όρεξη να την αναλάβω, μιας και έχουμε πολύ καλή χημεία, όμως είναι δυνατόν ένας καθηγητής χωρίς εξειδίκευση στην ειδική αγωγή να αναλάβει ένα παιδί στο άγνωστο; Σας έχει τύχει κάποια αντίστοιχη περίπτωση;

Σας ευχαριστώ

4
Φιλόλογος είμαι που μόλις τελείωσε τη σχολή της. Ξεκίνησα να μελετάω εξαρχής το συντακτικό και τη γραμματική , προκειμένου να τα διδάξω και (με λύπη) αντιλήφθηκα το πόσα κενά υπάρχουν στα σχολικά βιβλία αλλά και την έλλειψη ουσιαστικής γνώσης των αρχαίων ελληνικών από το πανεπιστήμιο. Το συντακτικό του Smyth που αναφέρατε σε κάποια κάποια προηγούμενη ανάρτησή σας με έχει βοηθήσει πάρα πολύ.

5

ΥΓ. Επειδή από τη στιγμή που ανήρτησα αυτήν την απάντηση συνέχισα να σκέφτομαι το θέμα, έκανα εκ των υστέρων δυο-τρεις τροποποιήσεις και μια προσθήκη.  :-[


Χαχα! Έγινε! Σας ευχαριστώ πολύ!

6
Καλημέρα σας,

Θα ήθελα να ζητήσω μία διευκρίνιση πάνω σε κάτι που δεν αναφέρεται στα σχολικά συντακτικά (και ούτε ζητείται κατά τις εξετάσεις) αλλά με ενδιαφέρει να γνωρίζω.
Γνωρίζουμε ότι ο συντακτικός ρόλος μιας κατηγορηματικής μετοχής είναι τριπλός, μπορεί να είναι κατηγορούμενο, κατηγορηματικός προσδιορισμός ή συμπλήρωμα ρήματος. Σε ποιες όμως περιπτώσεις συμβαίνει το καθένα;
Είναι σωστή η παρακάτω διάκριση;

- με συνδετικά ρήματα --> κατηγορούμενο στο Υ του ρήματος εξάρτησης
π.χ Ἦν Περικλέους γνώμη νενικηκυῖα
νενικηκυία: κατηγορηματική μετοχή, η οποία εξαρτάται από το συνδετικό "ἦν" και αναφέρεται στο "γνώμη". Λειτουργεί συντακτικώς ως κατηγορούμενο στο "γνώμη" μέσω του συνδ. "ἦν" και συνιστά περίφραση (μόνιμη κατάσταση).

- με έναρξης λήξης --> κατηγ. προσδιορισμός στο Υ ή στο Α του ρήματος εξάρτησης
- με ανοχής, καρτερίας, καμάτου --> κατηγ. προσδιορισμός στο Υ ή στο Α του ρήματος εξάρτησης
- με ψυχικού πάθους --> κατηγ. προσδιορισμός στο Υ ή στο Α του ρήματος εξάρτησης
- με ευεργεσίας, νίκης, ήττας -->  κατηγ. προσδιορισμός στο Υ ή στο Α του ρήματος εξάρτησης
- με αίσθησης, γνώσης, μάθησης, μνήμης, δείξης , αγγελίας, ελέγχου --> συμπλήρωμα του ρήματος εξάρτησης
π.χ Ἔδειξαν ἔτοιμοι ὄντες ἄμύνεσθαι
ὀντες: κατηγορηματική μετοχή η οποία εξαρτάται από το "ἔδειξαν" και αναφέρεται στο ενν. υποκείμενο του "οὖτοι".
Συντακτικώς λειτουργεί ως συμπλήρωμα του ρήματος εξάρτησης.

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Ιούνιος 26, 2014, 01:08:30 πμ »

ευχαριστώ! :)

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Ιούνιος 25, 2014, 10:43:09 μμ »
Καλησπέρα σας,

Θα ήθελα να ζητήσω τη γνώμη σας για τη συντακτική θέση των υπογραμμισμένων φράσεων στα παρακάτω παραδείγματα:

"Boὐλομαι θνᾐσκειν ὑπέρ τούτων, τῶν ἐν Ἑλλάδι"

Στο παραπάνω παράδειγμα το "τῶν ἑν Ἑλλάδι" θα τεθεί ως επεξήγηση στο "τούτων"  ή είναι σωστότερο να τεθεί ως επιθετικός προσδιορισμός στην εννοούμενη μετοχή "οίκούντων" (η οποία και θα αποτελέσει την επεξήγηση της αντωνυμίας) ;


"Ἡ πατρίς τῶν ἐνταῦθα ἐστί καλή"

Στο παραπάνω παράδειγμα το "τῶν ἐνταῦθα" θα τεθεί ως γενική κτητική στο "πατρίς" ή είναι σωστότερο να τεθεί ως επιθετικός προσδιορισμός στην εννοούμενη μετοχή "οἰκούντων" (η οποία θα έχει τη θέση γενικής κτητικής) ;

 Ως προέκταση των παραπάνω παραδειγμάτων θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: όταν έχουμε διάφορα μέρη του λόγου (αντωνυμίες, επίθετα, επιρρήματα) ή και ολόκληρες φράσεις που παίρνουν άρθρο αντιμετωπίζονται στη σύνταξη πάντοτε ως ουσιαστικά;

9
Καλησπέρα σε όλους !

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα ξεκινήσω να διδάσκω το μάθημα της έκθεσης σε παιδάκια του γυμνασίου για πρώτη φορά. Ψάχνω λοιπόν ένα βιβλίο το οποίο να αναφέρεται αναλυτικά στον τρόπο επεξεργασίας του κειμένου, τις πλευρές επεξεργασίας του, με παραδείγματα και (γιατί όχι;) ασκήσεις.  Γνωρίζει τυχόν κάποιος να μου προτείνει ορισμένους τίτλους;

Σας ευχαριστώ πολύ :)

10
Kαλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους.

Έχω μία απορία αναφορικά με τον τρόπο βαθμολόγησης των ερμηνευτικών ερωτήσεων. Kάθε ερμηνευτική ερώτηση παίρνει 2 βαθμούς, όμως πόσες μονάδες αναλογούν στα επιμέρους κριτήρια; Θεωρείτε την παρακάτω διαίρεση της βαθμολογίας σωστή ή έχουν οριστεί διαφορετικές αναλογίες;
Δομή: 5
Περιεχόμενο: 5
Σύνταξη, Γραμματική: 5
Λεξιλόγιο: 5
Σύνολο --> 20 
Έστω ότι ο μαθητής έχει πάρει 15/20 = 1,5 / 2


Σας ευχαριστώ  :)

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 789
Σύνολο: 789

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.